במה עוסק נתניהו בשעת ערב מאוחרת

בנימין נתניהו ובנו יאיר (צילום: Aleksey Nikolskyi/Sputnik Kremlin Pool Photo via AP)
Aleksey Nikolskyi/Sputnik Kremlin Pool Photo via AP
בנימין נתניהו ובנו יאיר

פרולוג. החזית שפתח מולי מנגנון התודעה של האדם תחת שלושה כתבי-אישום בנימין נתניהו החלה באוגוסט 2019. היא כוללת מספר לא מבוטל של סרטונים ערוכים מגמתית ומעוותי אמת, אינספור פוסטים וציוצים, תגובות שקריות ומסיתות לתקשורת, תלונות למשטרה (מצד האבא והבן); בקיצור – כל מה שרק אפשר.

כל פרסום כזה הוליד אחריו גל הולך וגדל של שרשורים בדמות הודעות איומים ונאצה, התבטאויות וזעקות של שופרות נתניהו בתקשורת (ליבסקינד, סג"ל, לינור ועוד רבים ורעים), שלל פוסטים וציוצים תומכי-נתניהו, ועם הזמן, גם איומים וקללות ברחוב. במצטבר, מדובר במאות אם לא באלפים. והיו גם שיחת טלפון איומים להורים שלי וביקור בית ביביסטי אצלי.

אפשר לומר, בזהירות מתבקשת, שאין עוד אזרח פרטי במדינה שזוכה או זכה ליחס אישי כה חם ולמתקפה כה עוינת מצד תאגיד נתניהו. ספק אם היה אזרח בתולדות המדינה שזכה שראש-ממשלה כלשהו בישראל ינהל נגדו כזאת מלחמת חורמה. כך טבעי שינהג אויב שנלחם על הישרדותו כאדם חופשי.

אפשר לומר, בזהירות מתבקשת, שאין עוד אזרח פרטי במדינה שזוכה ליחס אישי כה חם ולמתקפה כה עוינת מצד תאגיד נתניהו. ספק אם היה אזרח בתולדות המדינה שזכה שרה"מ כלשהו בישראל ינהל נגדו כזאת מלחמת חורמה

על הדרך, גם העביר מנגנון התעמולה של בלפור מסר: מה באמת מטריד אותם בכל מה שקשור למאבק אזרחי בהם. הטרגדיה של חלק מאנשי המחאה שהם האחרונים לתפוס את זה ומשחקים פעם אחר פעם לידי נתניהו.

כך או כך, מאוגוסט של השנה שעברה גם היה לי ברור, שפני בלפור ופניי להתנגשות עתידית שתתבטא בהגשת תביעה (מצדי) או בהגשת תלונה במשטרה (מצדם). בבוא היום, אסביר למה. ההתנגשות אכן באה והיא אירעה בסוף אפריל השנה, כשעמותת "חוזה חדש", שאז הייתי חלק ממנה, דרשה מיאיר נתניהו פיצוי והתנצלות בגין הוצאת דיבה רציפה. ניתנה לו ארכה לעשות כן טרם הגשת תביעה. הוא התעלם.

ימים בודדים אחרי פקיעת הדד-ליין – הוגשה התלונה במשטרה נגדי מצד יאיר נתניהו. למחרת, הגיש גם האבא, ראש-ממשלה בישראל, תלונה זהה, כשהזמין אליו למעון הרשמי בבלפור(!) חוקר בכיר לגבות אותה.

מטבע הדברים, אינני יכול להרחיב ולהיכנס לעומקם של פרטים, כיוון שהנושא מצוי עדיין תחת חקירה משטרה. יאיר נתניהו אולי יכול לצייץ יום לאחר התלונה ש:

"כתב-אישום לא יוגש נגד חיים שדמי, גם אם יזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה. כדי שזה יקרה, נורית ליטמן מהפרקליטות צריכה להורות על זה. הסיכוי שזה יקרה הוא כמו הסיכוי שנסראללה יתגייר"

אבל לאזרח רגיל שמורים קור-הרוח והסבלנות כדי לנצח מנגנון.

נתתי התחייבות לחוקרים שלא להרחיב על פרטי החקירה ולא אפר את ההוראה. אמרתי כבר ביום הגשת התלונה ולאחר החקירה, שלא אלימות הבטחתי ליאיר נתניהו; עובדה שידועה היטב לאבא ולבן. ההבטחה קוימה ותביעת הדיבה הוגשה. דיון ראשון בה צפוי להתקיים לקראת סוף החודש. מעבר לזה לא ארחיב עניינית כרגע. הדברים המובאים כאן, לא נאמרו על-ידי בחקירת המשטרה ומשום כך פרסומם איננו מהווה הפרת ההתחייבות.

נתתי התחייבות לחוקרים שלא להרחיב על פרטי החקירה ולא אפר את ההוראה. אמרתי כבר ביום הגשת התלונה ולאחר החקירה, שלא אלימות הבטחתי ליאיר נתניהו; עובדה שידועה היטב לאבא ולבן

אני פותח את סדרת הפרסומים "המייקינג-אוף של הבלפור סטודיו'ס" דווקא מהמתקפה השנייה שיצאה עלי מהם: "מכות נתניהו". אני חושב שיש ב"מכות נתניהו" הרבה יותר כדי ללמד, לכאורה כמובן, על המנגנון ודרכי הפעולה שלו. מה גם שהפוסט המדובר, התפרסם בדף הפייסבוק של לא אחר מראש-הממשלה עצמו. לא פחות חשוב מזה, הסרטון המדובר היה חלק משלושת הסרטונים שנכללו בתלונה בדבר איומים שהגיש נגדי ראש-ממשלה תחת שלושה כתבי-אישום. זו היא תלונת שווא והאמת תוכח בבוא היום. מטרתה איננה אלא ניסיון השתקה ורדיפה.

*  *  *

חלק ראשון. תאריך פרסום הפוסט היה 27 בנובמבר בשנה שעברה. זהו הפוסט שעלה בדף הפייסבוק של נתניהו עצמו:

"מראות מהפגנות השמאל שהתקשורת כמובן לא הראתה".

צילום מסך מפוסט של בנימין נתניהו
צילום מסך מפוסט של בנימין נתניהו

נראה בו קטע מתוך הפגנה שלנו בו אנו עושים אדפטציה לשיר מכות מצרים בהגדה. את ה"דם", "צפרדע", "כינים" ושות' תפסו שרי-ממשלה ואישי ציבור שמשרתים את המנגנון. בנוסח אחר, המכות הן פרשות נתניהו. שיר שמושר מאז ועד היום ובכוונה גדולה.

מעל 5500 שיתופים, כמעט שלוש-מאות אלף צפיות נכון לרגע צילום המסך, 7500 לייקים.

שעת הפרסום: 23:17. מוזר שבזה עוסק ראש-ממשלה בשעות כה מאוחרות של היום. מוזר שבכל שעה, אבל בשעות כאלה, מנהיג אמיתי מוטב שינוח, בטח שלא יתעסק בשטויות.

אבל יותר משעת הפרסום, מוזר היה עצם הפרסום. רבים מחבריי למחאה לא הבינו מדוע עלה הפוסט, מדוע באותו עיתוי. שום דבר דרמטי במחאה לא היה באותם ימים, שום אירוע חריג או מכונן לא נרשם. למעשה, אלה היו ימי המתנה: בין סבב בחירות ספטמבר לסבב מרץ.

שעת הפרסום: 23:17. מוזר שבזה עוסק רה"מ בשעות כה מאוחרות של היום. מוזר שבכל שעה, אבל בשעות כאלה, מנהיג אמיתי מוטב שינוח, בטח שלא יתעסק בשטויות. אבל יותר משעת הפרסום, מוזר היה עצם הפרסום

שלושה ימים קודם להעלאת הפוסט בדף של נתניהו, בתאריך 24 בנובמבר, הופיעה החשיפה שלי כאן, באתר "זמן ישראל". היא סיפרה איך בשעה שנתניהו דוחף במרץ הסכם בינלאומי להולכת גז לאירופה עם ממשלות יוון וקפריסין, קונה בן-דודו נתן מיליקובסקי את מפעל הפלדה השני בגודלו ביוון.

אולי תמים, אולי מקרי לגמרי (מיליקובסקי מסר, בין היתר, בתגובה לכתבה, ש"נתניהו לא ידע" מעסקת הרכישה של מפעל הפלדה), אבל מתחייב, לאור החשדות המטרידים בפרשת הצוללות, לשאול שאלות ולדרוש עליהן תשובות.

הרי גם בפרשת הצוללות לא היה מיליקובסקי בעליה של יצרנית הצוללות, אלא של חברה המייצרת חומר גלם שבלעדיו לא ניתן לייצר צוללת. מפעל הפלדה "הלניק סטיל", מעמודי התווך של כלכלת יוון לדורותיה, אף הוא לא מייצר צינורות להולכת גז; רק חומרי גלם המשמשים, בין היתר, חלק מתהליך הולכת גז. האם בהכרח הלניק סטיל תיהנה מהסכם צינור הגז הבינלאומי שנתניהו דחף בעוצמה לקדם? האם היא בהכרח תשתתף בתהליך של הולכת גז כלשהו? לא. האם ראוי לשאול ולבדוק? יותר מראוי; חיוני. ודאי לאור פרשת הצוללות.

נשאלת, אם כן, השאלה הבאה: האם הרקע לפרסום הפוסט בדף הפייסבוק של ראש-ממשלה החשוד בפלילים חמורים היה פרסום התחקיר ב"זמן ישראל" שלושה ימים קודם?

האם במקרה כזה, ייתכן, שבמושג "תקשורת" ככתוב בפוסט ("מראות מהפגנות השמאל שהתקשורת כמובן לא הראתה"), הכוונה היא בכלל אלי ולאתר "זמן ישראל"? בבחינת התקשורת שמספרת לכם על רכישת "הלניק סטיל" בידי מיליקובסקי בעוד בן-דודו ראש-ממשלת ישראל מקדם עסקה בינלאומית בהיקף של מיליארדים – לא מראה לכם אותי שר בצוותא עם אחרים את שיר "מכות נתניהו"?

האם בהכרח "הלניק סטיל" תיהנה מהסכם צינור הגז הבינלאומי שנתניהו דחף בעוצמה? האם היא בהכרח תשתתף בתהליך של הולכת גז כלשהו? לא. האם ראוי לשאול ולבדוק? אפילו חיוני. ודאי לאור פרשת הצוללות

לאותה חשיפה קדמו שורה של פוסטים שפרסמתי כאן ב"זמן ישראל" וגם במוסף סוף השבוע של  "כלכליסט", זאת במהלך תשעת החודשים מפברואר ועד נובמבר. הראשון שבהם, בפברואר 2019, במוסף "כלכליסט", היה תחקיר על הונאת בחירות והטיית תוצאות בחירות כתוצאה מתעמולה שקרית. הכותרת ורוח התחקיר היו: "אל תגידו שלא אמרנו לכם". נתניהו והפיקוח על הבחירות בישראל תפסו מקום יפה בכתבה.

היה גם פוסט כאן בפברואר השנה על עד מרכזי בפרשת הצוללות שקיבל, לכאורה, איומים על חייו. שני תחקירים באפריל במסגרת מיזם התקשורת "שומרים" שפורסמו ב"זמן ישראל" על הזנחתה המכוונת של מערכת הבריאות ("מלחמת יום כיפור של מערכת הבריאות הישראלית", כפי שהגדיר זאת כבר אז אחד המרואיינים) והיעדר מוכנותה למצב חירום בדמות מגפה.

פרסום ראשון של דבריו של יוסי לוי, יועצו-לשעבר של נתניהו, כבר לפני שנתיים על הנעשה בבלפור ("ביבי ושרה פתחו ארגז שמפניה כשבג"צ אישר את מינוי מנדלבליט"). הראיון פורסם בדף הפייסבוק שלי.

בספטמבר של שנה שעברה פרסמתי כאן כתבה שעסקה בסיפור האמיתי מאחורי השקרים והתעמולה של היועץ-המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ונתניהו ("הדפוס של מנדלבליט"), כמו בסיפורי הפגיעה במצבה של אבא של מנדלבליט, טקס ההבדלה מחוץ לבית-הכנסת בו התפלל, ועוד; בנובמבר על "המלכוד עגול, כמו הכיכר בדרך לבית-הכנסת של מנדלבליט", חודש קודם על "ככה עובדת אלימות משטרתית", ועוד.

*  *  *

ככה שאם נחזור לפוסט שהעלה נתניהו בדף הפייסבוק שלו אודותיי, מתעוררת התהייה האם יש כאן משום קריצה "ידידותית", קוד מוכר בעולם הפשע, המופנית אלי? בבחינת, "קלטנו אותך, אח שלנו, שמים עליך עין, תתחיל לשים לב ולהיזהר"?

הרי פנייה בבקשה לתגובה לכתבה הועברה מספר ימים לפני פרסומה ללשכת נתניהו באמצעות דוברו, עופר גולן, כפי שהועברה למיליקובסקי (נתניהו לא טרח להגיב).

וואלה, יכול להיות. אולי לא. יכול להיות שכן.

*  *  *

חלק שני. כאמור, הסרטון "מכות נתניהו" הוא אחד מהשלושה שנכללו בתלונה שהגיש נגדי נתניהו ושעליהם נחקרתי.

האירוע המתועד בסרטון התרחש ביולי 2019.

הפוסט של נתניהו עליו עלה בנובמבר, ארבעה חודשים אחר-כך.

התלונה של נתניהו למשטרה – בבהילות שיא, יום אחרי הגשת התלונה של בנו וכשהוא מזמין אליו הביתה חוקר בכיר לגבות את התלונה – הוגשה בתחילת מאי.

האירוע המתועד בסרטון התרחש ביולי 2019. הפוסט של נתניהו עליו עלה בנובמבר, 4 חודשים אחר-כך. תלונת נתניהו למשטרה – בבהילות שיא, יום אחרי הגשת התלונה של בנו וכשהוא מזמין אליו הביתה חוקר בכיר לגבות תלונה – הוגשה בתחילת מאי

כלומר, חצי שנה(!) חלפה מהיום שבו אנחנו יודעים בוודאות שנתניהו מודע לקיומו של הסרטון וחשב שיש בו בעייתיות (שנאמר, "דברים שהתקשורת לא מראה") ועד הרגע שבו כלל אותו בתלונה למשטרה כהוכחה לאיומים על בנו.

הלאה; מה שהעסיק את נתניהו לראשונה בנובמבר לא היו חיי בנו או משפחתו, אלא התקשורת. כמה אופייני. כמה קולע בול, כמה זה הוא. לדאגה ל"בריאותו" של הבן העולל נדרשה עוד חצי שנה להבשיל. "הסתה בוטה לאלימות" כאמור בציוץ של נתניהו על הגשת התלונה? נו, בחייאת. אם הייתי בן שלו – הייתי נעלב עד עמקי נשמתי. אני לא בן שלו ולכן אני יודע שהבן לא נעלב. הכל חלק מהמנגנון ומטרת-העל.

*  *  *

חלק שלישי. אני חושב שצריך להיות שפל ברמות-על או טיפש גמור כדי לראות בסרטון הזה הסתה או איום. אני לא חושד בנתניהו ובבנו בטיפשות בהקשר הזה.

עוברים אחד-אחד, דרעי, אמסלם ואחרים, חלק ממכות נתניהו על ישראל והדמוקרטיה – בסוף מגיעים לילד. אחד קורא לו "ילד זין" (לא אני), אחת "ילד קקה" (לא אני), אחר אומר עליו שהוא מכה. בקושי ניואנסים. הוא גם הבכור. ומכאן: מכת בכורות.

חיים שדמי עושה סרטים, כותב ספרים והרבה שנים שהוא עיתונאי (לרוב בפרינט או בכתובה, אבל גם בטלוויזיה). הוא פיראט ממייסדי חבורת הקריים-מיניסטר גאנג ובסוף יפליג בנחת אל האופק, אבל עד אז – יש לו כמה עניינים לסדר

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
באמת מרשימה תשומת הלב לה אתה זוכה, חיים. נהנתניהו׳ז פתר את בעיית הבריאות נהנתניהו׳ז פתר את בעיית האבטלה נהנתניהו׳ז פתר את בעיית הדיור נהנתניהו׳ז פתר את בעיית יוקר המחייה הוא בעצם פתר את... המשך קריאה

באמת מרשימה תשומת הלב לה אתה זוכה, חיים.
נהנתניהו'ז פתר את בעיית הבריאות
נהנתניהו'ז פתר את בעיית האבטלה
נהנתניהו'ז פתר את בעיית הדיור
נהנתניהו'ז פתר את בעיית יוקר המחייה
הוא בעצם פתר את כל הבעיות במדינת ישראל,
לכן הוא יכול להתפנות ולבדוק מה אמרת וכמה…
זה בלשונינו: נירמול הטירלול!!!
הוא לא מצליח לפקוח עיניים ולראות נכוחה את המציאות. זה דורש מאמץ שהוא מעבר לכוחותיו ומעבר לבינתו.

אצל משפחת נתניהו זו לכאורה שיטה להשתמש בתלונות, תביעות והכפשות כדי להשתיק את מי שחושף את פשעיהם. נראה שכך הם גם ניסו באמצעות תביעת דיבה, להשתיק את אייבי בנימין, שקידם הגשת בג"צ לחייב א... המשך קריאה

אצל משפחת נתניהו זו לכאורה שיטה להשתמש בתלונות, תביעות והכפשות כדי להשתיק את מי שחושף את פשעיהם.

נראה שכך הם גם ניסו באמצעות תביעת דיבה, להשתיק את אייבי בנימין, שקידם הגשת בג"צ לחייב את מנדלבליט לחקור את נתניהו כחשוד בפרשת הצוללות.

"הוא תבע אותי (אייבי בנימין) דיבה אחרי שהגשתי בגץ צוללות ודרש 140,000 שח"

יאיר נתניהו בחשיפה של כ 2.5 מיליון שח כתוצאה מתביעות שונות.1,140,000 שח הוגשו כ- 1,000,000 שח בהכנה 256,250 ש"ח…

פורסם על ידי ‏אייבי בנימין‏ ב- יום ראשון, 10 במאי 2020

וכאן פעילותו של אייבי בנוגע לבגצ הצוללות:

"ראיתם המקור ?
אתם מבינים עוד יותר למה ביבי חייב, פשוט חייב להיחקר בפרשת הצוללות !!!

שכרתי לשם כך את עורך הדין הכי טוב בנושא
עו"ד יובל יועז, זה שהגיש היום תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו , ומי שייצג בהצלחה את אראל מרגלית ואלדד יניב בעתירה לבגץ להפוך את הבדיקה לחקירה
ובעתירה של אלדד יניב לחקור את נתניהו בפרשת 1000 ו2000.
כלומר …דה בסט.
והוכיח שרק בגץ מכופף את מנדלבליט

אני אישית חושב שרק זאת הפרשה שתקעקע את נתניהו לנצח גם בעיני ליכודניקים שלא יהיו מוכנים לסלוח לו בדברים הקשורים לעיניני ביטחון , ואפילו ישנו חשד חמור אפילו לבגידה בנושא האישור ההזוי לגרמנים למכור צוללות שיכולות לירות טילים בניגוד לידיעה והמלצת צה"ל.

אחרי הדברים שאמר בוגי.
חובה היה ללכת לבגץ , פשוט חובה."

https://www.facebook.com/aybee.binyamin/posts/1419743541437479

עוד 1,491 מילים ו-4 תגובות
סגירה