נפתלי בנט במפגש עם בעלי עסקים בירושלים, ב-5 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

התוכנית של נפתלי בנט לכיבוש ראשות הממשלה

יו"ר ימינה, שמצא עצמו מחוץ לכנסת רק לפני שנה וחצי, הצליח בחודשים האחרונים למתג את עצמו כמועמד לראשות הממשלה - ובסקרים האחרונים מפלגתו מאיינת את הפער אל הליכוד של נתניהו ● אם הבחירות יתקיימו בקרוב, בנט כבר יודע בדיוק מה תהיה סיסמת הקמפיין ("ימינה למען כולם"), את מי יגייס לרשימה (בעיקר חילונים) ומה יעשה עם בצלאל סמוטריץ' ● פרשנות

לא ברור אם אנחנו הולכים לבחירות או לא, אבל לנפתלי בנט יש כבר סיסמה לקמפיין. "ימינה למען כולם", יהיה הסלוגן שבנט יציג בכל מקום, מתחת או מעל תמונות שלו עם אזרחים שבנט ביקר אותם בחודשים האחרונים בבתים, בעסקים, ברחוב או בבתי החולים. לכל מודעה או תשדיר או פוסט שלו יוסיף בנט את הצירוף: מנהיגות, פתרונות, ניהול.

בנט הוא הכוכב המדובר של השבועות האחרונים. הסקר שפורסם ביום שלישי בערוץ 12 עורר תדהמה. בנט וימינה מתקרבים לליכוד עד כדי סטיית תקן – הליכוד בראשות נתניהו עם 26 מנדטים, בנט וימינה עם 23 מנדטים. נדמה שלא היה אקזיט פוליטי כזה עד היום, גם בסקרים.

בנט עומד ברגע זה על חמישה מנדטים, אחרי שהרב רפי פרץ עזב למעשה את הרשימה והצטרף לממשלה. אם הסקר משקף, אז בנט גדל כמעט פי ארבעה מאז חודש מרץ האחרון. ביומיים האחרונים פורסמו סקרים מתונים יותר, אך גם בהם בנט ומפלגתו מתקרב ל-20 מנדטים.

אבל מה שיותר חשוב, בנט הצליח למתג את המועמדות שלו לראשות הממשלה, וזה כבר משחק חדש. לפני שנה וחצי, בבחירות אפריל 2019, נתניהו דחק את בנט ואיילת שקד מתחת לאחוז החסימה. היום בנט עומד ראש בראש מול בנימין נתניהו, ואיש לא מרים גבה. בדרך הוא חלף על פני בני גנץ, שעדיין חולם על רוטציה, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. הסיבה ברורה: הם לא נכנסו לסיפור של הקורונה. בנט עובד רק בזה. וגם בהתמודדות הצפויה בבחירות מול נתניהו.

בנט טוען בשיחות עם אנשי המטה שלו כי הסיפור הוא כלכלי בלבד. חלק ניכר מהמנדטים שלו הוא מקבל מבוחרי הליכוד. נתניהו פגע להם בפרנסה, אומרים לו הליכודניקים. בנט ואנשיו בדקו ומצאו כי זו הסיבה בגללה הליכוד התדרדר בבחירות מרץ 2006 לשפל היסטורי של 12 מנדטים בלבד. העשירונים החלשים נפגעו מהמדיניות הקשה שנקט שר האוצר נתניהו, ונקמו בו בקלפי.

בנט ואנשיו בדקו ומצאו כי זו הסיבה בגללה הליכוד התדרדר בבחירות מרץ 2006 לשפל היסטורי של 12 מנדטים בלבד. העשירונים החלשים נפגעו מהמדיניות הקשה שנקט שר האוצר נתניהו, ונקמו בו בקלפי

אם יהיו בחירות, בנט יציג את עצמו כאמור כ"מר פתרונות". העבודה שהוא משקיע בחודשים האחרונים והספר שהוא כתב "איך לנצח מגפה – כך נתגבר על המשבר ונוביל את ישראל לשגשוג כלכלי" – הם הפלטפורמה. המודל שלו זו טייוואן, מדינה דמוקרטית שהצליחה להתמודד היטב עם הקורונה באמצעות ניהול מסודר, חקירות אפידמיולוגיות מדויקות ובעיקר – שקיפות. אתמול (חמישי) שוחח בנט שוב עם הצוות בטייוואן שמנהל את המגפה.

יושב ראש ימינה נפתלי בנט בביקור באלעד, לצד ראש העירייה ישראל פרוש, 6 בספטמבר 2020 (צילום: פלאש 90)
יושב ראש ימינה נפתלי בנט בביקור באלעד, לצד ראש העירייה ישראל פרוש, 6 בספטמבר 2020 (צילום: פלאש 90)

בנט ואנשיו מכחישים תיאום עם נתניהו ומאמינים כי הקרב מולו על ראשות הממשלה יהיה שונה, וישחק כמובן לטובת ימינה. זו תהיה הפעם הראשונה שנתניהו יתמודד חזיתית מול מועמד מהימין. הפעם הוא לא יוכל למכור לבוחריו שפרס מחלק את ירושלים, וציפי לבני או גנץ הם שמאל חלש ונרפה. מול בנט זה לא רלוונטי.

סביר להניח שנתניהו ינסה לעשות צחוק מבנט והכישורים שלו, כפי שעשה בבחירות קודמות, גם אחרי שמינה אותו כשר ביטחון. השאלה הגדולה היא האם זה עדיין יתפוס אחרי הכישלון המהדהד של הממשלה בטיפול בקורונה.

בנט, אם אני מבין נכון, הולך לבנות רשימה עם אנשי שטח מכל הארץ, שאת חלקם פגש בסיורים שלו בחודשים האחרונים. עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות בירושלים, הוא מודל לאנשים שהוא רוצה, אם כי ברקוביץ עצמו עדיין לא החליט אם להצטרף לימינה. יועז הנדל וצבי האוזר מדרך ארץ הם מועמדים כמעט טבעיים להצטרף לרשימה. רובם של חברי הרשימה לא יהיו חובשי כיפה.

וכולם שואלים, מה עם בצלאל סמוטריץ'? בנט לא מתכוון לותר עליו בשום פנים ואופן, גם אם הוא מרתיע ציבורים רחבים במרכז המפה. סמוטריץ' מביא לבנט קולות רבים מהציונות הדתית ומחובר היטב גם למגזר החרדי, בעיקר בימים אלה. בנט משוכנע שאם המפלגה שלו תהיה רחבה מספיק, הנוכחות של סמוטריץ' לא תהיה הכי בולטת.

בנט לא מתכוון לותר סמוטריץ' בשום פנים ואופן, גם אם הוא מרתיע ציבורים רחבים במרכז המפה. סמוטריץ' מביא לבנט קולות רבים מהציונות הדתית ומחובר היטב גם למגזר החרדי, בעיקר בימים אלה

גם הסיפור המדיני יורד למדרון אחורי בבחירות האלה. סוגיות שנויות במחלוקת סובלות דיחוי. בנט יאמר שקודם הוא ישתלט על הקורונה, על הפרנסה, על הפירוד בעם ורק אז הוא יטפל בנושאי הריבונות, שלא מעניינים עכשיו הרבה אנשים, גם לא בימין.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
האם דאגה לגורל תנועת הליכוד תוביל להדחת נתניהו ?! [] עד כה העדיפו רוב הפוליטיקאים בליכוד להעלים עין מהניהול הכושל של משבר הקורונה, תיקי נתניהו, היחסים עם החרדים, וניהול התקציב. אבל באחר... המשך קריאה

האם דאגה לגורל תנועת הליכוד תוביל להדחת נתניהו ?!
[] עד כה העדיפו רוב הפוליטיקאים בליכוד להעלים עין מהניהול הכושל של משבר הקורונה, תיקי נתניהו, היחסים עם החרדים, וניהול התקציב. אבל באחרונה פרסם הליכודניק גלעד שרון מאמר שהבליט את תפקיד המפלגה בַּניהול הכושל של נתניהו, והאשים את חברי הליכוד בפחדנות. הוא כתב "משהו לא טוב קורה לנו בליכוד. נציגינו בממשלה ובכנסת מפחדים, לא אומרים את דעתם".
גלעד שרון קורא לחברי הליכוד לגבור על הפחדנות שלהם, מצביע גם על הסכנה הישירה למפלגה, ומזהיר כי אפשר שהיא תאבד את מצביעיה לטובת המפלגה היריבה "ימינה", שמוכנה וממתינה לשאוב את הקולות שהיו לליכוד. אולי הפחד מגורל המפלגה יוביל להתעשתות של חברי המפלגה והם יעשו חשבון נפש בינם לבין העומד בראשם. []
| https://parstoday.com/he/news/palestine-i49755. 07/10/20.

עוד 631 מילים ו-2 תגובות
סגירה