בנט מצליח לתקוע טריז בין בכירי הליכוד ונתניהו

יו"ר ימינה מצליח לטלטל את הליכוד כפי שאיש לא עשה שנים רבות ● מתוך האופוזיציה הוא קובע גם את סדר היום הלאומי: נתניהו יחליט מתי לפרק את ממשלתו בהתאם למצבו של בנט בסקרים ● "הטעות הכי גדולה של נתניהו היא המלחמה הזו בבנט", אומר לזמן ישראל בכיר בליכוד, "למה היה צריך לדחוף אותו לאופוזיציה ולקבל אותו עכשיו עם 24 מנדטים בסקרים?" ● פרשנות

נפתלי בנט (צילום: פלאש90)
פלאש90
נפתלי בנט

הצבעת האי אמון הסתיימה שלשום (שני) בערב. הממשלה לא נפלה כמובן, אבל נפתלי בנט הצביע בעד ותמך לכאורה במועמדות של יאיר לפיד לראשות הממשלה. לפני כן בנט נשא עוד נאום רגשני במליאה נגד הטיפול בקורונה. הכותרת שלו הייתה "סגר הוא כישלון".

בתום ההצבעה עמדתי ליד היציאה מאולם המליאה בכנסת. בכיר בליכוד שיצא החוצה בפנים זועמות לקח אותי הצידה. את הביטויים שבהם הוא השתמש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בני ביתו ויועציו נחסוך מכם.

"הטעות הכי גדולה שלהם היא המלחמה המטורפת הזו בבנט", התעצבן הבכיר. "מה הייתה הבעיה לתת לו עוד תיק אחרי הבחירות, אפילו עוד שניים? לקחת מהליכוד ולתת לו. שר חינוך, שר בריאות, עוד תיק זוטר. למה היה צריך לדחוף אותו לאופוזיציה ולקבל אותו עכשיו עם 24 מנדטים בסקרים?".

"הטעות הכי גדולה של נתנהיו היא המלחמה המטורפת הזו בבנט. מה הייתה הבעיה לתת לו עוד תיק אחרי הבחירות, אפילו עוד שניים? למה היה צריך לדחוף אותו לאופוזיציה ולקבל אותו עכשיו עם 24 מנדטים בסקרים?"

הזעם אינו מקרי. נתניהו יצא כמובן נגד בנט אחרי ההצבעה וטען כי "חתרן נשאר חתרן", אבל זה לא הרגיע את הבכירים בליכוד. הם חשבו לרשת את נתניהו, על זה הם נלחמים מדי יום, לרגעים הללו הם חיכו עשרות שנים, הם בנו את עצמם כדי להיות שם, אבל עכשיו מישהו אחר עשוי לרשת את הנהגת הימין.

בנט אושפז אתמול עם כאבים בצוואר אבל את הראש הוא יכול להרים. יו"ר ימינה מצליח לטלטל מבחוץ את הליכוד כפי שאיש לא עשה שנים רבות. מתוך האופוזיציה הוא קובע גם את סדר היום הלאומי: נתניהו יחליט מתי לפוצץ את ימיה של הממשלה שלו, אם בכלל, בהתאם להתפתחויות בסקרים של בנט.

בימים האחרונים נראה כי נתניהו חושש קצת ממפגש מהיר עם הקלפי. יריב לוין, מקורבו ואיש סודו, התחיל לדבר על תקציב 2021 שיעבור בקריאה ראשונה בדצמבר הקרוב. שר האוצר ישראל כ"ץ חזר על המסר ואחריו גם אופיר אקוניס ואחרים.

בימים האחרונים נראה כי נתניהו חושש קצת ממפגש מהיר עם הקלפי. יריב לוין, מקורבו ואיש סודו, התחיל לדבר על תקציב 2021 שיעבור בקריאה ראשונה בדצמבר הקרוב. כ"ץ חזר על המסר ואחריו גם אקוניס ואחרים

פירוש הדבר הוא שנתניהו קונה זמן. הוא ימשוך עד מרץ 2021 ואז ידאג שהתקציב לא יעבור ונלך לבחירות ביוני הבא. עד אז הוא ינסה לעצור את החתרן הבלתי נלאה, על פי הגרסה שלו. בליכוד יש מי שטוען שנתניהו יעדיף לשרת את ההסכם הקואליציוני ולהעניק לבני גנץ רוטציה בנובמבר 2021 אם בנט ימשיך לאיים במספרים גבוהים. הוא לא ירצה לתת את הרוטציה לבנט, שיתבע להיות ראשון בתור.

שאלתי את הבכיר בליכוד, שרואה גם את עצמו כמועמד לראשות התנועה, מדוע הם כל כך חוששים מנתניהו. למה הם לא מתקוממים נגדו נוכח הכישלון בטיפול בקורונה והירידה הקשה של הליכוד בסקרים.

"אנחנו לא חוששים מנתניהו", ענה לי הבכיר. "אנחנו חוששים מהמתפקדים. הליכודניקים בשטח מזוהים עם נתניהו בגלל המשפט. הם בטוחים שהוא נרדף. הוא שכנע אותם. מי שיוצא נגדו נחשב בעיניהם בוגד. אף אחד אצלנו לא רוצה להזיק לעצמו".

בכיר בליכוד: "אנחנו לא חוששים מנתניהו. אנחנו חוששים מהמתפקדים. הליכודניקים בשטח מזוהים עם נתניהו בגלל המשפט. הם בטוחים שהוא נרדף. הוא שכנע אותם. מי שיוצא נגדו נחשב בעיניהם בוגד"

בחזרה לבנט. המהלך האופוזיציוני עם לפיד נחשב הברקה. לפי הסקרים, בנט לוקח קרוב לעשרה מנדטים מהליכוד, אבל שבעה נוספים מיש עתיד וכחול-לבן. ההצבעה מוכיחה להם שהוא בינתיים איתם ולא הולך לתמוך בנתניהו, כפי שעשה עד היום.

זה יהיה באמת המבחן הגדול של בנט – היכולת לתחזק את המצביעים שלא באים מהימין, וקצת קשה להם להצטרף אליו. לצורך העניין, בנט יצר את סיסמת הבחירות שנחשפה כאן בסוף השבוע שעבר – "ימינה למען כולם", והוא רק יטפח את התיוג של "מר קורונה" שעוסק אך ורק במלחמה במגפה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 567 מילים ו-1 תגובות
סגירה