אני בן 26 ומעולם לא ידעתי מה זה לאהוב את ראש הממשלה שלך

בנימין נתניהו, אריק שרון ואהוד אולמרט בכנסת, 2004 (צילום: Nati Shohat/Flash90)
Nati Shohat/Flash90
בנימין נתניהו, אריק שרון ואהוד אולמרט בכנסת, 2004

אני בן 26, ומאז שאני זוכר את עצמי שנאתי את ראשי הממשלה שלנו. גם בתור ילד קטן, כשגדלתי בישוב קטן בדרום הארץ, אני זוכר שתיעבתי את אהוד ברק. כשאריאל שרון נבחר לא יכולתי לסבול את הפרצוף שלו. אהוד אולמרט תמיד נראה לי כמו ברירת מחדל שאף אחד לא באמת רוצה, וכשנתניהו הרכיב ממשלה ב-2009 כבר איבדתי אמון בראשי הממשלה באופן מוחלט.

אולי אני מרגיש באופן טבעי סלידה מסמכויות ואולי אני סתם רואה שחורות, אבל 26 שנים שאני חי במדינה הזאת ומעולם לא ידעתי מה זה אומר לאהוב את ראש הממשלה שלך. ואני לא היחיד. מאז ומתמיד בקרב חבריי לספסל הלימודים ראש הממשלה של מדינת ישראל היה, במקרה הטוב, מושא ללעג, ובמקרה הרע איש נתעב ובלתי נסבל.

אולי אני סתם סולד מסמכויות, אבל 26 שנים שאני חי במדינה ולא יודע מה זה לאהוב את ראש הממשלה שלך. ואני לא היחיד. בקרב חבריי רה"מ היה, במקרה הטוב, מושא ללעג, ובמקרה הרע איש נתעב ובלתי נסבל

כמובן שלא כולם חשים ככה וישנם הרבה אנשים בגילי שמעריצים את בנימין נתניהו. את זה אני יודע אך ורק בגלל הפוסטים שהם משתפים בפייסבוק שלהם בזמן בחירות. אבל הרוב הגדול של חבריי, שנמצאים פחות או יותר בגילי, חשים בדיוק כמוני. תיעוב עמוק וסלידה מראש הממשלה, סביבתו, שריו והסיפורים שסובבים אותם.

אפשר להבין אותם. אני חושב שבשלב הזה הדור שלי נמצא כל כך עמוק בייאוש מהשלטון, שכבר אין לו באמת שום תקווה שמשהו פה ישתנה. בני גילי נאלצו לראות בשנים האחרונות, כלומר במשך רוב חיינו הבוגרים – ראש ממשלה נכנס לכלא באשמת שוחד, נשיא שמורשע באונס, ראש ממשלה ששמו נקשר בפרשיות שחיתות ובנו נכנס לכלא וכעת, ראש ממשלה עם כתב אישום בשלושה סעיפים חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שממשיך לכהן בתפקיד.

בשלב הזה ניתן לומר שבשביל רבים מהישראלים שנולדו בשנות התשעים, צמד המילים "ראש ממשלה" הפך שווה ערך, מילים נרדפות ל"מושחת" – אנחנו פשוט לא מכירים משהו אחר.

כבר לא מרגש אותנו כשנחשפת עוד פרשה ועוד פרשה על עוד בכיר במערכת הביטחון, על עוד חבר כנסת, על עוד שר ועוד בכיר במערכת המשפט ששמו נקשר בפלילים. האמת היא שכבר נהיינו אדישים לזה. השחיתות השלטונית ניוונה אותנו עד כדי כך, שכל מה שמייצג את השלטון נתפס בעניינו כטמא, נגוע במניעים זרים.

אנחנו פשוט לא מכירים משהו אחר. כבר לא מרגש אותנו כשנחשפת פרשה על בכיר כזה או אחר. השחיתות השלטונית ניוונה אותנו עד כדי כך, שכל מה שמייצג את השלטון נתפס בעניינו כטמא, נגוע במניעים זרים

אף אחד לא כאן כדי לשרת אותנו ולכן נדאג לעצמנו. או שנטמון את כף רגלנו בביצה המלוכלכת של הישראליות, או שנוציא דרכון אירופי ונשמור אותו ליתר ביטחון, ממש לרגע האחרון, לפני שהכול פה סופית מתפרק ונמצא את עצמנו במקום אחר. יש לי הרגשה שגם שם נמצא על מה להתלונן.

עומר חגי גר בתל אביב בארבע השנים האחרונות. לומד קולנוע. בעבר עסק בתחום התקשורת והסאטירה בטלוויזיה ובעתיד ירצה ליצור סרטים דוקומנטריים. אחד הנושאים שמעסיקים אותו הוא פוליטיקה, אבל זה לא תמיד היה ככה. למעשה, בתיכון נכשל בבגרות באזרחות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אני גם יליד שנות ה90 וקודם כל חשוב לי להגיד שהמצב לא גרוע ומחורבן כמו שתיראת אותו ואני אולי לא מעריץ נלהב של ראש הממשלה אבל אני בטח לא שונא אותו כי לשנוא זה משהו אישי והוא בטח לא עשה לי... המשך קריאה

אני גם יליד שנות ה90 וקודם כל חשוב לי להגיד שהמצב לא גרוע ומחורבן כמו שתיראת אותו ואני אולי לא מעריץ נלהב של ראש הממשלה אבל אני בטח לא שונא אותו כי לשנוא זה משהו אישי והוא בטח לא עשה לי משהו אישי. ויש עוד המון שחושבים כמוני וחוץ מזה אני יכול להגיד לך שבתור מפקד וקצין לוחם לשעבר בצבא אני יודע טוב מאד שהכי נוח "לשנוא" את זה שלמעלה שתמיד נתפס כמניאק בעיקר כי אנחנו לא באמת יודעים מה השיקולים ובטח ראש ממשלה שהתקשורת לטובת רייטינג יכולה להגיד לך שמה שהוא עושה זה כי הוא רוצה להשתלט על העולם. עכשיו זכותך להאמין בזה אבל צריך קצת ענווה להבין שכנראה האזרח הקטן כמה שהוא בטוח שהוא גאון גדול לא מבין את כל השיקולים. דבר אחרון חבל לי שאתה רושם שרוב בני גילך חושבים כמוך, אז כן אתה גר בתל אביב כבר כמה שנים וכנראה שבתל אביב זהו המצב אבל בהרבה אזורים אחרים בארץ זהו לא המצב ונמאס לי לשמוע הכללות לא הגיוניות אז תביעו את דעתכם זה חשוב אבל תתנו עובדות שהם לא נכונות תגידו שזו דעתכם ושאין לכם שום הוכחה למה שרשמתם, או שתביאו מספרין מדויקים כעובדות כי את זה אני לא רואה בשום מקום חוץ מתסכול.

לא כ"כ מפליא שלא הצלחתי לשים פה תגובה. אתקצר: ילידיי טלוויזיה מכירים את העולם בתווך הטלוויזיה. אין הבדל בין הערוצים. מטרת המדיום מטבעו, להשיג אייטם ורייטינג ע"י הטרדה וגרימת נזק. ילידיי... המשך קריאה

לא כ"כ מפליא שלא הצלחתי לשים פה תגובה. אתקצר: ילידיי טלוויזיה מכירים את העולם בתווך הטלוויזיה. אין הבדל בין הערוצים. מטרת המדיום מטבעו, להשיג אייטם ורייטינג ע"י הטרדה וגרימת נזק. ילידיי טלוויזיה חיים בעולם מקביל. מפא"י הייתה מצוינת ( למרות הטענות בתגובה כאן). נתניהו ראש ממשלה מצוין. אי אפשר להראות לילידיי טלוויזיה את המציאות, הם חיים כדי לשרת את הטלוויזיה.

ילידיי טלוויזיה מכירים את העולם של הטלוויזיה, לא את העולם האמיתי. אין הבדל בין הערוצים. המדיום יודע להשיג אייטם ורייטינג על ידי הטרדה וגרימת נזק לפרט ולציבור. כך המדיום בנוי, זה טבעו. א... המשך קריאה

ילידיי טלוויזיה מכירים את העולם של הטלוויזיה, לא את העולם האמיתי. אין הבדל בין הערוצים. המדיום יודע להשיג אייטם ורייטינג על ידי הטרדה וגרימת נזק לפרט ולציבור. כך המדיום בנוי, זה טבעו. אף אחד לא יכול לדעת מראש מה תעשה המצאה טכנולוגית ולמה היא תגרום. אף אחד לא התכוון שהמדיום יפעל נגד הארגון המדיני ובמטרה להזיק לפרט, אבל זה המצב. המטרה של המדיום: להשיג את חיסול ישראל בשידור חי, פשוט לצורך אייטם ורייטינג. ילידיי טלוויזיה חיים בעולם מקביל ומשרתים את הצרכים של המדיה. להערה שכתבו כאן: מפא"י הקימה את המדינה בזכות סולידריות עצומה בינה לבין הציבור. המדיום ממוטט את הסולידריות בין הממשלה לבין הציבור, מפרק את הציבור, ומפרק את הממשלה, כך הוא יודע לשדר ואלה מטרותיו מטבעו. נתניהו ראש ממשלה מצוין שעושה רבות לטובת הארגון המדיני והאזרחים.

עוד 429 מילים ו-5 תגובות
סגירה