גנץ: אני משרת את ישראל ולא את נתניהו - ביום שזה ישתנה אצא לדרך חדשה

הנדל: כ״ץ תוקע חוק לאינטרנט מהיר לפריפריה ● כ״ץ: ״כשחיברתי את הגליל והנגב למרכז, הוא היה עוד בשופינג בין מפלגות״ ● נתניהו לאופוזיציה: ״שומעים שתי מקהלות - באסה סבבה״ ● ריבלין: ״לעצור את טרור האלימות נגד נשים" ● מיקי זוהר: אשנה את השיח ● גילה גמליאל לא תיחקר בגין אי מסירת אמת ● במכון הביולוגי יחלו בניסוי בבני אדם בחיסון קורונה בסוף החודש

בני גנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
בני גנץ
07:21 עריכה

לאחר שאתמול החלו לפעול תלמודי תורה בניגוד להנחיות, ישנו חשש שהיום, א' בחשוון, ייפתחו גם הישיבות. האכיפה המשטרתית שהופעלה אתמול נגד תלמודי התורה הייתה מוגבלת.

במאמר שפרסם הבוקר שלום ירושלמי הוא כותב שהשסע שנפער בין הציבור החרדי לבין יתר האוכלוסייה מעמיק ומתקרב לנקודת אל חזור.

07:27 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן אומר שאין סיבה עניינית לכך שלא יגובש תקציב לשנת 2021. בראיון לאריה גולן בתאגיד השידור כאן אמר ניסנקורן שאם התקציב לא יוגש לממשלה, כחול לבן לא תוכל להיות חלק ממנה.

ניסנקורן נדרש ליוזמה לשלול תקציבים ממוסדות חינוך שנפתחו בניגוד להנחיות: "צריך לבדוק מה אפשר לעשות מבחינה חוקית, ובמקרה הצורך לתקן את החוק". "יש מדינה אחת וכלל אחד", הוסיף.

07:38 עריכה

מליאת הכנסת תקיים אחר הצהריים דיון בנושא "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי", לאחר ש-40 חברי כנסת דרשו לקיים ישיבה זו. בדיון יחויב ראש הממשלה בנימין נתניהו להיות נוכח.

07:49 עריכה

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, מזהיר: "הימים האלה מזכירים לי את האווירה שהייתה פה לפני 25 שנה, בשבועות שקדמו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין".

08:17 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד משתף דיווח, שלפיו, "על כל עובד שחזר לעבודה – שמונה אנשים איבדו אותה" וקורא להקמת ממשלה חדשה.

09:07 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד יחרים את הישיבה לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי), שתיערך מחר בכנסת – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. הרשימה המשותפת ומרצ נוהגות באופן מסורתי שלא לפקוד את האירוע השנתי בכנסת לזכרו של זאבי בשל עמדותיו השנויות במחלוקת ועל רקע פרסומים שנקשרו בשמו.

10:26 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי בראיון לאתר ynet: "אני חושב שהעסק הזה לא עובד. ניסינו, הושטנו יד. אותנו אי אפשר שלא שילמנו מחיר. לא באנו בשביל לשבת פה בכיסאות. באנו בשביל לטפל ולתת תשובות לעם. הציבור מסתכל – נקעה נפשו מהמריבות האלה. הדבר הזה לא מתפקד. אם זה לא ישתנה עד סוף החודש – פשוט צריך ללכת לבוחר בחזרה. נקודה".

10:47 עריכה

התחבורה הציבורית הבינעירונית תחודש בסוף השבוע הקרוב, אך באופן חלקי, כך שקווים הפועלים במוקדי בילוי וקווים למוסדות חינוך אקדמיים לא יופעלו.

10:49 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, סקר בישיבה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות את מצב התחלואה: "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל. עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות. האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".

עוד אמר גמזו: "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים, ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם, כמובן, למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז. אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה, ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו. יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך – יסודי, תיכון – ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

פרויקטור הקורונה גם אמר שבתוך מספר ימים תקוצר תקופת הבידוד ביומיים – ל-12 יום. הדבר ייעשה, הסביר, על ידי בדיקה שתיערך ביום העשירי לבידוד.

11:31 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת חוגג יום הולדת 61 בחיק משפחתו.

11:32 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט מעדכן על מצבו הבריאותי: "הכל בסדר גמור".

11:37 עריכה

פורום 15 הערים העצמאיות הודיע שהגנים לילדים בני שלוש-שש שבתחומי הרשויות החברות בארגון – יפעלו בימים ראשון-חמישי, ובימי שישי יהיה קשר מרחוק עם הגננת. הפורום כולל את היישובים אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ותל אביב יפו.

11:57 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט שלא לפתוח בחקירה נגד השרה גילה גמליאל בגין אי מסירת אמת בדיווח למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית שעברה. במסגרת בדיקה שנערכה על ידי יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, ובכללם מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לגמליאל. לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים שאין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ועמית מררי.

12:25 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה, יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי ומנהל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל.

נתניהו בתום הסיור –

סיימתי עכשיו סיור בבית החולים רמב"ם, פה במחלקה המורחבת והענקית שהם פתחו לטיפול בקורונה. יש פה פיתוחים שמקדימים את העולם כולו. גם בטיפול משולב של רופאים ואחיות, וקצינים ורופאים מהצבא, עם מערכות מידע, טכנולוגיה חדישה, מערכות קשר ומערכות אבחון, וכל הבא ליד. יש כאן תוספת משמעותית ליכולת שלנו לטפל בחולים.

אני רוצה לומר שוב מילת תודה לצוותים הרפואיים ששמים את עצמם בקו החזית כל הזמן. כולנו צריכים תמיד לזכור שהם בקו הראשון. תודה רבה לכם.

ההישגים פה מרשימים. אנחנו ראינו שהסגר עובד במהירות, הגענו כבר לירידה של מתחת ל-1,000, עם שלושה אחוזי הדבקה, ממקום שהיינו עם 8,000, שהם 15 אחוז הדבקה – זו ירידה מהירה. לצערנו, אנחנו רואים, כפי שחזיתי, שמדינות אירופה עוברות אותנו במהירות, כמעט כולן. הן עוברות אותנו, משום שהן לא עשו את הסגר הזה. אבל אנחנו צריכים לשמור על ההישגים של הסגר ביציאה הדרגתית ובמילוי ההנחיות. אני מצפה שכולם ישמרו על ההנחיות – כולם, בלי יוצא מן הכלל.

יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות. אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי – קיימו את ההנחיות. אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד.

12:34 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, מעדכן שלאחר בידוד ממושך, שבמהלכו החלים מקורונה – שב לעבודתו בכנסת.

12:50 עריכה

חברת כנסת מישראל מודיעה בפה מלא שהיא לא מקיימת את ההנחיות:

 

13:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב סיירו היום בנמל חיפה, ברציף בו עגנה אניית מכולות מאיחוד האמירויות.

נתניהו בתום הביקור –

אנחנו על הסיפון של האנייה שהגיעה מאיחוד האמירויות, עם הרבה מאוד מכולות. שאלתי מה יש במכולות האלה והסבירו לי – מכונות כביסה. זה מוריד עכשיו את מחירי מכונות הכביסה, מכשירים חשמליים ומזון – כל מה שיגיע הנה פשוט יוריד את יוקר המחייה וכל אזרח ישראלי ירגיש את זה בכיס.

אלה פירות השלום, שאתם, אזרחי ישראל, נהנים מהם עכשיו. לא אחר כך, לא בעתיד – עכשיו. כי זה שלום חם, זה שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו מחברים את מדינת ישראל לעורק ימי שמביא לה סחורות ומוצרים זולים יותר באיכות מצוינת. זה טוב לכל אזרח.

חשוב להבין, פעם ישראל הייתה סמטה ללא מוצא. זאת אומרת, היית יכול להגיע אליה מצד מערב ולצאת, לא יכולת לא לטוס ולא לשוט. בעצם, היית כבול. עכשיו, ישראל הופכת להיות צומת מרכזי, גם ימי, גם אווירי. אפשר לטוס לכל הכיוונים, מעל סעודיה ומעל ירדן. זה צומת גם אווירי, גם יבשתי, גם ימי, טכנולוגי, מסחרי ואנושי. זה דבר גדול מאוד.

זה יום היסטורי, ממש היסטורי. זה הביקור השני של אנייה מדובאי שעוגנת בנמל חיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב בנמל חיפה, 19 באוקטובר 2020 (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
נתניהו ורגב בנמל חיפה, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

זהו שבוע שני ברציפות שלנמל חיפה מגיעה אניית מכולות עם מטען מהאמירויות. האנייה, השייכת לחברת הספנות MSC, נכנסה לפנות בוקר לנמל והחלה בפריקת המכולות. קו האניות של MSC צפוי לפקוד את נמל חיפה מידי שבוע, ואליו צפויים להצטרף בקרוב קווים נוספים של חברות ספנות נוספות.

13:38 עריכה

כחול לבן נסמכת על תקדימי העבר וקובעת שאין מניעה להעביר את תקציב המדינה ל-2021 עוד בשנה הנוכחית.

13:49 עריכה

רשות הטבע והגנים הודיעה שמחר הגנים הלאומיים ייפתחו לציבור, אך ביקור בהם יתאפשר רק אחרי רישום מראש. בהתאם להנחיות התו הסגול, המטיילים נדרשים לעטות מסכות, לשמור מרחק ולא להתקהל.

13:57 עריכה

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה שמהיום תימנע יציאה מישראל של מחויבים בבידוד, זאת בזכות מידע שוטף שיועבר ממערכות הבריאות למערכות ביקורת הגבולות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין –

חלק ניכר מהיכולת שלנו לפעול למען בריאות הציבור בא לידי ביטוי באכיפה נחושה. מי שמפר בידוד מסכן מאות ואלפי אנשים אחרים ולזה אסור להסכים. אני מודה לרשות האוכלוסין וההגירה על שיתוף הפעולה שיאפשר להגביר את האכיפה בקרב היוצאים מישראל.

14:15 עריכה

המשטרה הגישה כתב אישום בגין תקיפת מפגין ברחוב קויפמן ביפו שלשום. לפי כתב האישום, הנאשם הגיע למקום שיכור, קילל מפגינים, ותקף אחד מהם באגרוף. הוא נעצר, אך המשיך להתפרע בניידת. הוגשה גם בקשה למעצר עד לתום ההליכים.

14:17 עריכה

שר האוצר ושר הכלכלה של איחוד האמירויות צפויים להגיע מחר לראשונה לישראל. השניים עתידים לחתום עם שר הכלכלה עמיר פרץ על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי.

14:36 עריכה

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה היום יחד עם מנהלי בתי חולים ונציגי קופות החולים לדיון בנושא האשפוז בקהילה לחולי הקורונה, דבר שיביא – על פי המומחים – לירידה משמעותית בעומסים על המחלקות ויפיג את החשש מקריסת בתי החולים בחורף עם עלייה בתחלואה יחד עם השפעת.

יושב ראש הוועדה, עפר שלח –

סגר שלישי עלול להיות הרסני עוד יותר מקודמיו – למערכת הכלכלית והחברתית בישראל. הקו האדום שבסופו של דבר קובע מתי יהיה סגר, הוא העומס בבתי החולים, עומס שילך ויגבר לקראת החורף. לכן, לצד חיזוק מערכת הבריאות והעלאת הקו האדום – נדרשות פעולות אחרות ושינוי מחשבה שתאפשר בסופו של דבר להוריד את העומס בבתי החולים והתרחקות מהקו האדום שממנו המערכת חוששת, ולמעשה לאפשר לנו לחיות לצד הקורונה מבלי להידרש לסגר על החיים והמשק הישראלי.

העובדה שטרם נעשה דיון רציני ומעמיק בנושא האשפוז בקהילה בקבינט הקורונה זה חלק מכשלי ניהול משבר הקורונה – במקום שיעסוק בדיונים ארוכים האם לפתוח חנות פלאפל או לסגור אותו, לא עוסקים בהחלטת מדיניות להעביר חלק מהאשפוז לאשפוז בביתי. נאמר בדיון כי 15% עד 20% אפשר שלא לאשפז אותם בבית חולים – זהו חיסכון כלכלי, בריאותי, נפשי וחברתי. זה צריך להיות בהחלטת מדיניות ובמתן הנחיות של יצירת המערכות שיעשו זאת באופן יעיל. הדבר הזה צריך לעלות על שולחנו של הקבינט באופן מידי עוד לפני שמגיעים לחודש נובמבר. רק ככה נוכל להימנע מצעדים שעולים יקר למדינת ישראל בסגר אחרי סגר.

חבר הצוות המייעץ לקבינט ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור גבי ברבש –

חלק מההנחיות שאיתן אנו עובדים מפגרות אחרי הדברים שאותם אנו לומדים תוך כדי, וחבל. דוגמא לדברים אספר ממה שאמרתי אמש בדיון בצוות טיפול במגפות: בחורה שאבא שלה חולה בקורונה שבועיים חום גבוה, התקשרה לשאול מה לעשות. ביקשתי שייקחו מקופ"ח בדיקות דם בשבילו, אבל קופ"ח סירבו לבוא לקחת כי הסיטורציה בסדר. היא הלכה למעבדה פרטית ושם כל הסימנים הגרועים לימדו שהכיוון לא טוב איתו. במיון שלחו אותו שוב גם הביתה כי הסטורציה הייתה טובה.

מי שהיה צריך לקבוע את הכללים לגבי אשפוז בקהילה הוא הוא משרד הבריאות אבל לא יצא מסמך כזה של משרד הבריאות מהרגע שהתחיל הקורונה. אין שום מסמך מכונן שמחייב את קופות החולים איך לטפל בקהילה. אני גם לא יודע על ישיבה שנעשתה בנושא.

הרבה יותר נכון לטפל מוקדם בחולים כאלו בבית – התוצאות של עשרות חולים שטופלו בבית הן מצוינות וטובות. מנהלי מחלקות מטפלים באנשים בבית ויש יכולת לכך רק צריך להכין נוהל עבודה מסודר. הציבור הרחב כבר מבין שיש כאן אופציה של טיפול ומצביע ברגליים לכיוון הפרטי. לא הגיוני שמי שיקבל את זה הוא רק מי שיש לו יכולת. משרד הבריאות חייב לתת מסמך כזה בהקדם.

14:47 עריכה

השרה מירי רגב חוגגת לראש הממשלה בנימין נתניהו – שמחרתיים ימלאו לו 71 – יום הולדת במהלך ביקורם בנמל חיפה.

14:55 עריכה

דברי יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד-תל"ם: "לא ברור מה כולם מופתעים כל כך ממה שקרה אתמול בתלמודי התורה. עכשיו גיליתם שאצל נתניהו החוקים לא חלים על הציבור החרדי? מה שקורה בימים האחרונים הוא לא אשמת החרדים. זה מה שאמרו להם. שנים על גבי שנים. מדובר בעסקה: הם יתנו לנתניהו להיות ראש ממשלה. הוא ידאג בתמורה שהם יקבלו תקציבים, והחוקים לא יחולו עליהם".

15:10 עריכה

ראש הממשלה בברכה לשרן השכל לרגל הולדת הבן:

15:14 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן: "בלי תקציב, נלך לבחירות. לא יחזיקו אותי כבן ערובה".

גנץ אמר, "אני נכון לכל שיתוף פעולה שיקדם את התפקוד של הממשלה, אני לא מוכן להיות בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד. סדר העדיפויות הוא של מדינת ישראל ולא האישי שלי. זה מה שצריך להיות גם בצד השני. לא סדר העדיפויות של נתניהו, אלא של ישראל".

עוד אמר גנץ: "נפגשתי עם נגיד בנק ישראל, ולאחרונה עם רוב בכירי הכלכלנים במדינת ישראל. לא שמעתי מישהו אחד שהמליץ לי על תקציב 2020 לשבוע ימים".

15:39 עריכה

נתניהו לא מתייחס לסוגיית התקציב וממשיך לדבוק בנושא הקורונה.

נתניהו דיבר עם עיתונאים ביציאה מהחדר. בין השאר אמר:

"אני לא מודאג מהסקרים. אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות. שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד באי אמון לראש הממשלה. אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין. אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה? ברית אחים".

15:55 עריכה

וועדת הכספים: באתר סרוגים מדווחים כי בצלאל סמוטריץ' דרש להבין מדוע המיליונים שאושרו לטובת נוער בסיכון, מוסדות הציונות הדתית וארגוני המגזר השלישי טרם הגיעו ליעדם. לטענת סמוטריץ' עבר כמעט חודש מאז שאושרה בממשלה ובכנסת תוספת תקציבית לחינוך, לחברה ולרווחה, אבל הכסף עדיין לא עבר ממשרד האוצר למשרדי הממשלה והכסף לא עבר לעמותות ולמוסדות שזקוקים לו כמו אוויר לנשימה.

"אחרי שנלחמנו ושכנענו בועדת כספים והנענו את התהליך של 11 המיליארד עבור הארגונים והעמותות שיוכלו לשרוד, אחרי שנלחמנו ודאגנו שהמוסדות והארגונים בציונות הדתית ובכלל הציבור יקבלו את המינימום כדי לשרוד, המשפטנים שוב מערימים קשיים וזה בלתי נסבל", אמר סמוטריץ' והוסיף: "משפטנים בלי טיפת אחריות צריכים להצדיק את עצם קיומם ומעכבים עוד ועוד את הכסף לארגונים. אלו כספים שהיו אמורים לעבור לפני ראש השנה כדי שיוכלו לשרוד ולהמשיך לתת שירות לאזרח. בושה וחרפה"!

15:58 עריכה

קארין אלהרר, מרב מיכאלי ותמר זנדברג על 2 מקרי רצח נשים היום:

16:10 עריכה

ח"כ מיקי זוהר אמר בישיבת סיעה "קיבלתי החלטה עם עצמי לשנות גישה. בסוף אם לא ננקוט בשיטה הממלכתית, עם כל זה שזה קשה, הליכוד עלול לשלם מחיר. כשאנחנו עוסקים במאבקים הפנימיים וחוצים קווים אדומים באמירות שלנו – הציבור שלנו פחות אוהב את זה."  

לא כולם קונים את השינוי:

16:39 עריכה

בנט: ראש הממשלה משקר.

17:01 עריכה

ח"כ מיקי חיימוביץ' למען בעלי החיים:

אם לפי החוק היום בישראל, מי שמתעלל בבעלי חיים לא מהווה סכנה לציבור, אז הגיע הזמן לשנות את החוק!בעקבות המקרה של…

פורסם על ידי ‏מיקי חיימוביץ' – Miki Haimovich‏ ב- יום שני, 19 באוקטובר 2020

17:16 עריכה

לא בטוח שכולם קיבלו את הממו לגבי שינוי השיח:

17:19 עריכה

אעידה תומא סלימאן על רצח הנשים:

17:46 עריכה

דיון 40 החתימות בנושא "כשלון המחפיר הניהול המשבר הכלכלי והבריאותי"

אסף זמיר בנאום תקיף:

זמיר אמר: "אני קורא לראש הממשלה ולחברי בליכוד להתעשת בדקה התשעים ולאפשר לממשלה לשרת את מדינת ישראל – ולא נפרק אותה – ונלך לבחירות כדי שעם ישראל יקבל ממשלה שהוא ראוי לה". עוד אמר זמיר: "כשקראת לאחדות האמנתי לך, זו הפעם האחרונה שהאמנתי לך כי אין שום סיכוי שהאמנת לעצמך". זמיר ציין כי "יש להעביר תקציב ל-2021 עכשיו, גם אם המחיר הפוליטי הוא אובדן הכסא שלך. ישראל חייבת תקציב, היינו יכולים להעביר אותו לולא הייתם עסוקים בהישרדות הפוליטית שלכם והבריתות הפוליטיות שלכם. אין ישיבת ממשלה שהבריתות הללו לא הקדימו את דעת המומחים".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס קרא לראש הממשלה לקחת את היכולות לריפוי החברה הישראלית. אני קורא לך לעשות הכל ולהוביל קמפיין אחדות. אנחנו על סף תהום.

ח"כ איילת שקד: "אדוני ראש הממשלה, ראיתי שהדהדת עוד פעם את הספין השקרי על לפיד, אבל אני רוצה לומר לך, מי שכרת ברית עם ניסנקורן ועמיר פרץ הוא לא בפוזיציה להטיף לנו מוסר. שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת, ממש כמו שסגר שחוזרים עליו שוב ושוב אינו הופך לסיפור הצלחה".

עוד מדברי איילת שקד:

"אנחנו בימינה פוליטיקאים ישרים שלא מבלפים את הציבור שלנו. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות אמרנו שנלך רק עם הימין ושאנחנו חלק מגוש הימין. למרות הצעות מפתות מהצד השני ותאמינו לי היו כאלה, נשארנו נאמנים להבטחה שלנו לבוחר. ראש הממשלה, אתה בחרת לפרק את הגוש, או כמו שאמר ח"כ גפני רק ביום שישי האחרון: "נתניהו לא רצה את ימינה בממשלה, אני לא יודע למה. ואתם כחול לבן, אתם 3 מערכות בחירות נבחרתם על המוטו של 'רק לא ביבי' והפכתם לסחבה בממשלתו. אני אומרת פה דבר ברור: אנחנו לא נהיה חלק מהתרגילים הפוליטיים של השמאל, את הממשלה הבאה ימינה תרכיב".

מיקי זוהר ממשיך בקו המפויס שלו:

ח"כ ליברמן:

17:49 עריכה

חרדים מפגינים בערד:

18:09 עריכה

הארץ: בתשובה לבג"ץ על החלטת היועמ"ש, טען נתניהו שמנדלבליט מונע חקירה של ההדלפות כיוון שהיא עלולה לפגוע במהימנות העד המרכזי בתיק, מנכ"ל וואלה לשעבר. לדבריו "היועמ"ש מצוי בניגוד עניינים".

18:27 עריכה

האם זו הסיבה בגינה זוהר "מתנהג יפה"? 

18:54 עריכה

נתניהו נזף באופוזיציה ואמר: אל תשתמשו בקורונה כדי לפלג ולקושש קולות.

הדברים, בדיון המיוחד שכנסה האופוזיציה. "זו הפעם השנייה בגל השני בלבד שהאופוזיציה מחייבת אותי להגיע לדיון פוליטי של ניגוח על חשבון זמן יקר שכולנו זקוקים למאבק בקורונה", אמר נתניהו. "אני מכבד את התהליך הדמוקרטי ואת הכנסת, אבל בעתות חירום יש צורך של כולם, כולל האופוזיציה, להיכנס מתחת לאלונקה. את הדברים הענייניים שהעלו פה רשמתי לפניי, אך לצערי הרוב היה מודגש לניגוח. ברוב מדינות העולם האופוזיציה מסייעת לממשלה, ולצערי זה לא מה שקורה בישראל".

נתניהו ופירט על נתוני התחלואה: "אנחנו צריכים את ההחלטות האלה כדי להציל חיים ולהוריד את התחלואה. למרות שהנתונים מעודדים, אי אפשר להיכנס לשאננות. הנתונים שרואים היום משקפים את צעדי העבר, ולכן צריך לכבד את הכללים היום, מחר ומחרתיים".

נתניהו אמר: "אני קורא לחבריי באופוזיציה אל תשתמשו בקורונה כדי לפלג את העם רק כדי לקושש כמה קולות בסקרים, כי את הקורונה אפשר לנצח רק אם נלך יחד בצורה עניינית. ראשי האופוזיציה לא יודעים מה הם רוצים. לפיד קורא לא להישמע להנחיות. בנט קורא לפתוח את הכלכלה מהר-מהר ומצביע בשבוע שעבר בעד יאיר לפיד לראשות הממשלה. כל מה ששומעים באופוזיציה ובתקשורת זה שתי מקהלות רועשות. מקהלת הכל באסה ומקהלת הכל סבבה. בקיצור – באסה סבבה. קודם כל אמרו כאן שהכל סבבה. אין מגיפה, אין קורונה, ואם יש זה לא רציני. זו אפילו המצאה של נתניהו. במקביל צעקו כאן שהכל באסה הכל קורס, הכל לא בסדר, הכל חסר תקווה. אז או או אבל ביחד באותו זמן?

אחרי שננצח את המלחמה בקורונה יהיה לנו הרבה זמן לפוליטיקה אבל זה לא הזמן. אני מכבד את הדיון הדמוקרטי אבל אין לי כוונה לכלות רגעים נוספים בדיון פוליטי מיותר ומגמתי. אני חוזר להילחם בקורונה למען כל אזרחי ישראל ואני מקווה שכולכם תצטרפו אלי".

19:08 עריכה

יאיר גולן בתגובה לנאום נתניהו:

19:09 עריכה

נאום יאיר לפיד בדיון שביקשה האופוזיציה:

קורה לך מה שקורה תמיד לראשי ממשלות שנמצאים יותר מדי שנים בתפקיד. נתקע לך הנאום. אתה תקוע עם איזה טקסט מלפני ארבע שנים שבינו לבין המציאות העכשווית אין שום קשר. זו כבר לא אותה מדינה. אתה כבר לא אותו בנאדם. רק הנאום תקוע בלופ. עוד פעם ועוד פעם. על איזו מציאות אתה מדבר? באיזו שנה אתה חי? כי בשנה הזו, 2020, הכל מתפרק סביבנו. הכל אצלך פוליטיקה. בגלל פוליטיקה לא הפעלת בזמן את מערכת הביטחון. בגלל פוליטיקה אתה לא מבצע אכיפה שצריך לבצע בערים חרדיות. נותן להפקרות להשתולל. בגלל פוליטיקה לא הפעלת את הרשות הלאומית לשעת חירום. בגלל זה נכשלת בכלכלה. בגלל זה נכשלת בבריאות. בגלל זה לא החלפת את מתווה החל"ת הכושל. בגלל זה נכשלת בהפעלת מערכת החינוך. בגלל זה נכשלת אפילו במבחן הכי בסיסי של מנהיגות: דוגמא אישית. בשיא המשבר התברר שהפרת את ההנחיות. בשיא המשבר הלכת לוועדת הכספים לקבל הטבות מס במיליון שקל. אי אפשר להיות יותר מנותק מזה. בשיא המשבר התעסקת כל היום במשפט שלך, במנדלבליט, בתקשורת בתקשורת ובתקשורת. בכל מה שלא רלוונטי לחייהם של הישראלים. כי אתה לא חי אתנו באותה שנה, ואתה לא חי אתנו באותה מדינה."

יו
"אתה לא חי איתנו באותה השנה". יאיר לפיד נואם בדיון המיוחד במליאה (צילום: דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן)
19:37 עריכה

לא לקח הרבה זמן למיקס של נתניהו ונטע:

19:58 עריכה

בצלאל סמוטריץ' ב-103fm על אשפוז סאיב עריקאת בישראל: "אין שום דבר מוסרי בלטפל במחבל. הקושי שלי הוא האיבוד המוסרי של חלק מאחיי וחבריי במדינת ישראל. זה שמישהו חושב שיש משהו מוסרי לקחת את האויב ולטפל בו, אין בזה שום דבר מוסרי".

20:00 עריכה

סמוטריץ' מבהיר: 

20:01 עריכה

הנשיא על רצח שתי הנשים היום:

20:05 עריכה

ח"כ טיבי (כרגיל) מצחיק: 

20:38 עריכה

גנץ ביקר במכון הביולוגי לקראת תחילת ניסוי החיסון הישראלי בבני אדם הצפוי בסוף אוקטובר. על פי ההודעה:

"גנץ קיבל סקירה על ההשלמות הנדרשות לתחילת הניסויים, לוחות הזמנים וכן על עבודת הייצור של החיסון. שר הביטחון נפגש עם ראשי צוות המחקר ובירך אותם על פריצת הדרך ועל עבודתם המסורה". גנץ: "אנחנו נמצאים ברגע משמעותי מאוד". כעת, לחיסון יש גם שם מסחרי – "Brilife" – "בריאות (Br), ישראל (il), חיים (life)".

20:47 עריכה

משה בוגי יעלון על "מדינות אי",  יכול להיות שבתגובה לטענה של נתניהו שניו זילנד היא "אי באוקיינוס השקט" ועל כן לא נכון להשוות אותה לישראל.

20:56 עריכה

כסאח בין הנדל לכ"ץ:

20:57 עריכה

ניסנקורן עונה לאמסלם:

21:18 עריכה

עודד פורר על ועדת חקירה פרלמנטרית לצוללות. 

21:40 עריכה

עומר ינקלביץ' על רצח הנשים:

21:50 עריכה

שר הביטחון בני גנץ התייחס בריאיון בחדשות 13 לסערה סביב תקציב המדינה ולאי הנכונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעבירו – בניגוד להסכמות.

גנץ הסביר כי "כחול לבן רוצה שתהיה ממשלה מתפקדת ובשביל זה צריך שני דברים – נהלי עבודה תקינים ותקציב לשנת 2021. אם משהו מתוך השניים האלה לא מתקיים, אז אין טעם בממשלה הזו. החול בשעון שלנו הולך ואוזל. ממשלה בראשות נתניהו – היא לא ממשלה מתפקדת".

גנץ לא הסכים לנקוב בתאריך ורק אמר כי "שעון החול הולך ואוזל".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לנפילת מפלגתו בסקרים. לטענתו, "מספר המנדטים הוא תוצאה של כעס ציבורי – הציבור הישראלי יודע לזהות מי באמת עובד בשבילו. אני אוביל את המפלגה הזו בבחירות הבאות, שתהיה המפלגה המובילה במרכז המפה". שר הביטחון ציין כי אינו יתמוך בהצעה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות.

על הצלחת בנט בסקרים אמר – "כל מה שבנט אומר, אני עושה".

על דבריה של איילת שקד לפיהם כחול לבן הפכו לסחבה של נתניהו הוא אמר "שחברת הכנסת תבחר את המילים שלה, אני אשתמש במילים אחרות. אני סבור שאני משרת את מדינת ישראל, ולא את נתניהו. ביום שאחשוב שאני לא משרת יותר את מדינת ישראל, אצא לדרך חדשה".

22:05 עריכה

איציק שמולי על רצח הנשים:

22:19 עריכה

רם בן ברק סרקסטי:

22:43 עריכה

אלי אבידר על חיסיון הדיונים בקורונה:

סגירה