תכנית יאיר: מאבטח לכל ילד

מהארכיון: משפחת נתניהו בחופשה (צילום: אבי אוחיון/לע״מ)
אבי אוחיון/לע״מ
מהארכיון: משפחת נתניהו בחופשה

אפתח בווידוי מוזר: כשגידלתי ילדים אהבתי את החופש הגדול. נכון ששמחתי ב-1 בספטמבר, אני לא קדושה, וגם עבדתי, כלומר ג'ינגלתי כמו חיה רעה כדי לא לסבלט אותם לחודשיים, אבל לא זחלתי אליו מרוטה ואובדנית כמו בדור הנוכחי.

נכון שזה היה דור טרום מסכי תבערה, אבל מצד שני לא הייתי קבלן בילויים והחופש היה, ובכן, חופש. בבית וברחוב (היה פעם דבר כזה, רחוב. ושיחקו בו), קייטנות עממיות שוקו ולחמניה, הרבה ים, סופ"שים באוהל על חוף כלשהו, ולסיום סיומת: שבוע באילת. ככה היינו פעם. פרימיטיבים. חדי העין בטח שמו לב למוטיב החוזר: ים. אצלנו זה היה מנהג דתי.

הימים ההם חלפו לבלי שוב וגם אנחנו לא ספרינג צ'יקנ'ס, תודה לאל, ואף קיבלנו הוכחה לכך ביום הסבא בביה"ס של נכדתי, שם חזינו בהצגה שהפצירה בנו להיזהר בכביש, ומי שלימדנו לחצות בבטחה היה עולל בגיל העמידה. כל עבודה מכבדת את בעליה, גם עבודה בעיניים.

מה שאני רוצה לומר זה שהזמן רץ, הילדים גדלו, פרו ורבו ועשו חיל, עקרו הרים וטחנו שעות בעבודה אבל אז בא החופש הגדול והחזיר אותם לתקופת האבן. הבעיה נותרה רעננה כמי פלג זכים. אמא ואבא בעבודה והחופש נופל על הארץ כמו סקאד. חדש מהניילונים.

יום אחרי שמערכת החינוך נפרדה משנ"ץ הלימודים לצלילי 'שבט אחים ואחיות' (רכשתי גז מדמיע למקרה שמישהו יפצח שוב בשורות המאוסות) חוזרים התלמידים לרצות את עונשם בבית הספר שעבר למתכונת כלא פתוח, כי ההורים עובדים, ואחרי שחרור על תנאי עוברים לפיקוח קצין מבחן בקייטנות-נושא יקרות אש, כי ההורים עובדים, ובתום הקייטנות יידרדרו לתחתית שרשרת המזון שזה סבתא, למה יש לך עיניים כאלה גדולות? כי אני עייפה, זה למה.

הנה מוטלות גופותינו שורות שורות בחופש הגדול, ואנחנו עוד כמהנו אליו פעם, כשסבתא היתה משהו שהזדקן בנחת ולא הלך מכות עם סבתות אחרות בג'ימבורי.

אבא ואמא במחנות עבודה. מישהו צריך לממן את כל העושר התרבותי הזה. יש שניצלים במקרר ופתיתים בחמגשית. אם שרה יכולה, גם אתם תאכלו אותה. לשגב משה יש מתכון נהדר, תתארגנו על נעל, זה מעולה עם פתיתים, ואם רציתם פגרה – תרוצו לכנסת. נבחרים ונחים. אבל עד אז, כל ה-%ין ביולי-אוגוסט.

ישראל היא מעצמה, תשאלו את טקס הדלקת המשואות, רק השבוע קנו לנתניהו 8 לימוזינות! לא אחת, לא שתיים, שמונה! אחת תטוס לירח, אני מקווה, הרי כמעט הגענו לשם עם דוד-שמש מצופה נצנצים, אין כסף לשטויות, השקענו גם במטוס לראש הממשלה, 780 מיליון אבל לו זה עולה יותר, והוא גם מדבר אנגלית עם מבטא.

אנחנו אומת סטארטאפ, אי אפשר לעבור ברחוב בלי לדרוך על אקזיט חדש, יש לנו מפציץ חמקן שנשוי לפסיכולוגית ילדים מוערכת בשירות הציבורי, פצצות חכמות ועם טיפש ובכל שנה מחדש אנחנו מגיעים לחופש הגדול חסרי אונים כמו גור כלבים עיוור עם שיר בלב: שבט אחים ואחיות, בלי דרוזים. יאיר יתפוצץ עליכם.

אבל אף אחד לא אשם חוץ מאמא, היא הייתה צריכה להישאר בבית עם הסינר והקציצות אבל היא לא ממושמעת. מכירים את שיר הילדים 'אבא הלך לעבודה, הלך, הלך אבא, ישוב עם צאת הלבנה'? אז עכשיו אמא. יש לה גם סולם, מגיע כמעט עד שמיים. הפמיניסטיות האלה, רק קריירה בראש שלהן.

ועכשיו הילדים לבד בחופש ומי שמגדל אותם זה הרוח של סבתא, ואייפון. רק ליאיר נתניהו יש סידור ותראו איזה יופי הוא גדל. זה כל כך לא צודק! מצד שני אין לו סבא וסבתא, מי ישמור עליו? איוב קרא?

יש לי רעיון להורים, עכשווי ועם זאת מאוד שבט אחים ואחיות. מצדי תקראו לזה תכנית יאיר: העם דורש מאבטח לכל ילד, ולפחות עד גיל 30. קצת דמי כו..כיס, אולי איזה בן של קובי מיימון בצד. על הלימוזינה אנחנו מוותרים. עם הנצח יסתפק בקורקינט.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 548 מילים ו-4 תגובות
סגירה