מפיץ שינאה ומכנה את המפגינים מפיצי מחלות

שלט בכניסה למעון ראש הממשלה בבלפור (צילום: קריים מיניסטר)
קריים מיניסטר
שלט בכניסה למעון ראש הממשלה בבלפור

בהפגנות השבוע אירעו מקרים רבים של אלימות והפצת שנאה. חשוב להבין שכמו שהחרדים אומרים ודודו אהרון שר: "הכל זה מלמעלה". ראש ממשלה שמכנה את המפגינים "מפיצי מחלות", ביטוי שמזכיר תקופות אפלות בחיי יהודים באירופה, מפיץ בעצמו שנאה, וכשהיא יוצאת מכלל שליטה הוא לא עוצר את האלימות. הוא לא נוהג כמי שאכפת לו אם יפגעו מפגינים, שחלקם מפגינים מול ביתו. עושה רושם שהציבור ואפילו התקשורת אינם מודעים לכמות ולעוצמת האלימות והשנאה שמגיעה מצד אחד, או יותר נכון – מלמעלה.

רה"מ מכנה את המפגינים "מפיצי מחלות", ביטוי שמזכיר תקופות אפלות בחיי יהודים, שעה שהוא עצמו מפיץ שנאה. וכשהיא יוצאת מכלל שליטה הוא לא עוצר את האלימות

לאחרונה חזר לשיח השימוש במילה בוגד, מילה שהייתה שכיחה בשיח שקדם לרצח רבין ז"ל. אין ספק כי לא נלמדו הלקחים, כי בוגד זה אחד הביטויים הקשים ביותר בציבוריות הישראלית. הימין חייב להבין שאין לו מונופול על הנאמנות למדינה. השמאל לא פחות פטריוט, ציוני ונאמן למדינה מהימין.

בשבוע האחרון היתה החמרה במגמה: מפגינים אוחזים ללא בושה בשלטים שנכתבה בהם המילה בוגד. השימוש במילה בוגד חייב להיפסק והראשון שצריך לעצור אותו הוא נתניהו. במיוחד לאור שתיקתו כשעמד על המרפסת בכיכר ציון, כשתומכיו המפגינים, אלו שלא קרא להם אנרכיסטים או הזויים, צעקו לראש הממשלה רבין ז"ל בוגד. נתניהו לא רק שלא למד, הוא ממשיך להיות חוד החנית של השנאה. הוא עושה הכל כדי שהציבור שתומך בו ישנא את הציבור שאינו תומך בו, ומנחיל לציבור שלו את המסר שהוא הקורבן לשנאה. אין גבול לאירוניה, לציניות ולעזות המצח.

ביבי. יש לך אחלה חברים בכל הארץ!!!איזה כייף!!!

פורסם על ידי ‏‎Crime Minister‎‏ ב- יום חמישי, 22 באוקטובר 2020

הראשון שצריך לעצור את השימוש במילה הוא נתניהו גם לאור פרשת הצוללות. מפגינים אינם בוגדים, הם ציבור שמממש את זכותו הדמוקרטית להפגין, אבל דוקא כשנתניהו מאפשר לאוהדיו לקרוא להם בוגדים, הוא בבחינת זה שמשליך אבנים למרות שהוא מתגורר בבית זכוכית. לאחרונה היועמ"ש החליט שלא לפתוח בחקירה בפרשת הצוללות בשל היעדר תשתית ראייתית. החלטה תמוהה, לאור כל העדויות והמעורבים. אם כבר, מי שחייב להיחקר באזהרה ולעמוד לדין בפרשה, שרמת השחיתות בה גובלת בבגידה בטחונית, הוא נתניהו.

בהפגנות רבות מפגינים נשאו את השלט "שמאלנים בוגדים". האמת קשה אף יותר, כי לא מדובר רק בנושאי השלטים. כך חושב ציבור שלם, כפי שניתן לראות במקרי האלימות המרובים במוקדי הפגנות ברחבי הארץ

עו"ד דניאל חקלאי העלה על הכתב את כל מקרי האלימות במוצ"ש. כך נראית הסלמה, וחשוב לזכור, כי הרשימה מתייחסת אך ורק למה שהיה במוצ"ש האחרון. קצרה היריעה מלציין את כל מקרי האלימות כלפי המפגינים מאז התחלתה.

  1. יריקה מתועדת בסרטון מפי מעריץ נתניהו על מפגינה בחיפה.
  2. מעריצי נתניהו תקפו מפגינים בחיפה.
  3. אבן הושלכה על מפגין בקריית אתא.
  4. ריסוס בני זוג בגז פלפל ביפו.
  5. ריסוס בני זוג בגז פלפל ברמת גן.
  6. תקיפה חמורה לרבות בעיטות והשלכת פחית מלאה על מפגינים ועיתונאי בירושלים. מתועד בסרטונים.
  7. שלט "שמאלנים בוגדים" בירושלים שאחז מעריץ נתניהו
  8. שקית מים שנזרקה ופגעה בילד בן 5 בפרדס חנה.
  9. השלכת ביצים ונפצים על מפגינים בפתח תקווה
  10. איומים על ילדים שהפגינו בפתח תקווה.

אחת המפגינות בהפגנה בכיכר רעות שבשכונת אם המושבות בפ"ת סיפרה:

"צפינו אני ובנותיי מהמרפסת על ההפגנה בכיכר הרעות. בבניין ליד, מאחת הקומות הגבוהות היה אדם שצעק קריאות שתומכות בביבי ולפתע ראיתי שהוא משליך משהו בוער לכיוון הכיכר, זה היה נפץ. בנותיי נבהלו מאוד והחלו לבכות. נכנסנו מיד הביתה ונשמעו אחר כך עוד כשלושה נפצים".

השינאה הוטמעה היטב וחילחלה מנתניהו לעושי דברו ומשם לציבור תומכיו. עושי דברו, בעיקר חברי הכנסת מיקי זוהר, שלמה קרעי, אסנת מארק ושרים כמו מירי רגב ואמיר אוחנה מפיצים את השינאה ברשתות ובאמצעי התקשורת ושוטפים בה את העם.

עוד לפני שח"כ מיקי זוהר התחפש לממלכתי, אמר לגלי צה"ל:

"המפגינים שמחים בלבם על 7,000 נדבקים ביום, כי זה פוגע בממשלה ובנתניהו. הדרך שלהם לנטרל את ראש הממשלה היא לייצר כאוס וחורבן במדינה באמצעות הפצת הקורונה".

דרכו של נתניהו לשרוד ולקדם את עצמו היא בהפצת שינאה וכאוס, והשינאה מופנית כלפי כל מי שמתנגד לו, לשיטתו: השמאל, התקשורת ורשויות החוק. כל זאת נכתב וידוע, אך חשוב להבין המרחק בין שנאה, הסתה ואלימות מילולית לאלימות פיזית קצר מאד ולא בטוח שיהיה שם סכר לעצור את השינאה. ויש לציין כי כבר פעמיים אזרחים דיווחו על שוטרים, שאמורים לספק את הסכר הזה מפני ביטויי השינאה והאלימות, שהביעו בעצמם בגלוי תמיכה בנתניהו.

כשקוראים את ההתבטאויות ברשת, אי אפשר לעבור בשתיקה וגם קשה לישון בלילה. כשקוראים בעיון את הטקסטים אפשר לחשוב שהשמאל הוא האויב של מדינת ישראל. לשנאה ולהסתה שיצאה מהתחנה המרכזית של נתניהו והתעצמה בכל תחנות הביניים – אין גבולות.

אחת הדוגמאות האחרונות: תושבת ראשון לציון שהגיבה לציוץ של העיתונאי ואיש חדשות 13 עומרי מניב. חשוב לקרוא את הטקסט ולהזדעזע למרות שכבר ראינו ונראה טקסטים לא פחות מזעזעים:

"אויי זרקו עליכם ביצה חחח, הלוואי יזרקו עליכם רימון, בעזרת השם שיקום מחבל ויהיה עליכם שהיד יתפוצץ על כולכם, על זה באמת יהיה מגיע לו 100 בתולות בגן עדן."

וזו רק דוגמא אחת מתוך שפע התבטאויות של שנאה, הסתה וגידופים. עו"ד גונן בן יצחק אמר כי יגיש תלונה למשטרה נגד מפרסמת הפוסט, אך קשה לעצור את השטף בתלונות, שרובן נסגרות.

כבר יותר מחצי שנה מתקיימות במדינת ישראל  שלוש מלחמות: מלחמה נגד הקורונה, מלחמה על הדמוקרטיה, ומלחמת אחים שבאה לידי ביטוי באלימות מילולית ופיזית, בעיקר מצד אחד.

מדיניות נתניהו: חצי שלום בחוץ ומלחמה בפנים

פעם אמרו כי שלום עושים רק עם אויבים, כיום נראה כי שלום עושים רק עם מדיניות ידידותיות, בראש ובראשונה לשם מימוש האינטרסים של ארה"ב ונשיאה ומלחמה בפנים ע"י כאמור הפצת שנאה, השמצה, דה לגיטמציה, דמוניזציה והטלת רפש מוטח ללא שום בלמים ורסן.

איחוד בחברה ישראלית מתרחש בדרך כלל לאחר אסונות. השאלות המתבקשות הן: מתי יגיע האסון והאם מלחמת האחים תעבור מזירת  הרשתות החברתיות לרחובות? האם מלחמת האחים תעבור מאלימות מילולית קשה לאלימות פיזית קטלנית?

איחוד בחברה ישראלית מתרחש בדרך כלל לאחר אסונות. השאלות המתבקשות הן: מתי יגיע האסון והאם מלחמת האחים תעבור מזירת הרשתות החברתיות לאלימות פויזית קטלנית ברחובות?

אולי בכוונת מכוון אין מי שילחץ על הבלמים, אולי האנרכיה הזו משרתת את ראש הממשלה, ולכן לא רק שהוא אינו מנסה לעצור אותה, הוא מעצים אותה כשהוא דואג שהשסע האידיאולוגי בישראל ייפער עוד ועוד. עובדה ידועה היא כי כל מנהיג ששואף לצבור תמיכה בדרכים בלתי דמוקרטיות, צריך את ההם והאנחנו. נתניהו לא מסתפק בכך אלא רוצה גם שתשרור שינאה בין ההם והאנחנו.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 951 מילים ו-2 תגובות
סגירה