נתניהו על האשמות גנץ: ״לא מבוססות על אמת״

גנץ מדגיש: מערכת הביטחון לא ידעה על העסקה ● ימינה על היוזמה להחליף את נתניהו ביעלון: ״לא מחליפים טריפה בנבלה״ ● הליכוד: נדהמים מהכינוי טריפה ● הנשיא ריבלין על יהודה בארקן: ״היה באר של שמחה״ ● בישראל מעריכים: ההסכם הבא יהיה עם עומאן ● ח״כ כסיף שובת רעב ● אפי נוה בראיון: ״שי ניצן מפלצת, אדם נקמן ורע״ ● אלפים הפגינו נגד נתניהו ברחבי הארץ

בנימין נתניהו (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
Ronen Zvulun/Pool via AP
בנימין נתניהו
17:21 עריכה

ח"כ מנסור עבאס הודיע בפייסבוק שסיכם עם נתניהו על תכנית החומש למגזר הערבי. במפלגה שלו טוענים שמדובר בנושא שעובדים עליו כבר כמה חודשים עם המשרד לשיוויון חברתי בראשות מירב כהן והדבר לא קשור לשום סיכום חדש עם נתניהו.

גרסתה של תמר זנדברג לאירועים: 

ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד תוקפת: 

17:27 עריכה

ח"כ אלי אבידר מספר על כך שלא הופתע ממה שקרה השבוע בכנסת כי זה העקרון המנחה של הממשלה הזו – הכוחניות. מעניין אם הוא יופתע כשהוא יראה כוחניות מיו"ר המפלגה שלו.

17:33 עריכה

העיתונאי בן כספית מעלה לפעמים סרטונים של פעיל ליכוד אלים שטוען שהוא קשור לשר אוחנה. הערב כספית מעלה סרטון עם הקדשה של השר לאותו פעיל.

פגישה של השניים:

17:34 עריכה

הפגנה ברחובות לשחרור עציר מנהלי השובת רעב:

17:48 עריכה

ממונה הקורונה רוני גמזו הגיע היום לאום אל פאחם נוכח הפיכתה ל-"מהבהבת".

גמזו אישר כי מג'דל שמס תיכנס לסגר בקרוב וקרא לראשי הרשויות ולתושבים: "לכו להיבדק, רק כך נוכל לשלוט במצב".

גמזו דיבר על הדילמות לקראת הקלות נוספות:

"את רוצה מסחר, ההוא רוצה קצת חתונה במקום פתוח, ההוא רוצה בית ספר – אי אפשר לפתוח בית ספר עם 12% חיוביים, למה? כי הילדים יגיעו לבית הספר חיוביים ושם בתוך הכיתות 30 ילדים בכיתה". לאחר שתיקנו אותו שיש 40 תלמידים בכיתה אמר גמזו: "עאלק לא רוצים לי קפסולות בא-ב' – 40 תלמידים, חורף, הכול סגור, תנור".

18:11 עריכה

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הודיע כי הוא מתחיל לשבות רעב יחס עם האסיר הפלסטיני מאהר אל-אח'רס השובת כבר כמעט שלושה חודשים. כסיף הצהיר כי יסרב להתפנות מבית החולים קפלן ברחובות עד שיתנו למשפחתו של אל-ח'ארס לבקרו.

18:21 עריכה

השר אלי כהן בחדשות: 12 "ההסכם עם סודן הוא הסכם היסטורי. סודאן מדינה גכדולה באפריקה, במיקום אסטרטגי ששימשה בסיס לחמאס – זו מכה לחמאס ומכה לאיראן".

שר המודיעין הוסיף כי הוא מעריך שבהמשך ישראל תעשה עם הסכמים עם ערב הסעודית, ניג'ר ומרוקו ושהדבר יקרה רק אחרי הבחירות האמריקאיות.

18:38 עריכה

טיבי משתף סרטון של בתו של האציר המנהלי מאהר אלח'ארס.

18:45 עריכה

הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ

יטבתה:

הוד השרון:

אפיקים: 

18:47 עריכה

השרים וחברי הכנסת סופדים ליהודה בארקן

18:58 עריכה

מפלגת בל"ד מגנה בחריפות את נרמול היחסים בין ישראל לסודאן, ואומרת כי מדובר באות קלון על מצחו של המשטר הסודאני, דקירה בגבו של העם הפלסטיני ומתנה שניתנה לישראל בלי שום תמורה.

19:02 עריכה

השר יזהר שי על האפשרות שמשה יעלון יהיה ראש הממשלה לתקופה קצרה בתמיכה של 61 חברי כנסת: "אופציה מעניינת, הוא יכול לחבר הרבה אנשים ואם אני שומע נכון את ההד, אני שומע תמיכה הולכת ומתגברת".

19:15 עריכה

אעידה תומא-סלימאן עם תמיכה בעופר כסיף:

19:17 עריכה

איילת שקד לא כל כך אוהבת את אופציית יעלון:

שעה קלה מאוחר יותר יצאה הודעה מימינה. לשונה:

"לא נהיה שותפים לפוטש בתמיכת היבה יזבק או לתרגילים פוליטיים אפלים. לא מחליפים טריפה בנבלה. יש ללכת לבחירות ולהחליף את ממשלה נתניהו-גנץ הכושלת בממשלה חדשה, רחבה ונמרצת בראשות נפתלי בנט שתטפל בקורונה, בכלכלה ובאיחוי השסעים בעם".

19:35 עריכה

משה יעלון בפגוש את העיתונות: "את נתניהו היה צריך להחליף מזמן. מחדל הקורונה הוא נוראי. אנחנו מעל 2,300 מתים. מדינות אי כמונו עם מתים ספרים וזה הכל של נתניהו. וצריך להחליף אותו כמה שיותר מהר.

על היוזמה למנותו לראש ממשלה זמני בתמיכת המשותפת אמר יעלון: "אני חייל של המדינה. מדי יום שני אנחנו מעלים הצעה לממשלת חירום. לצערי אך אחד לא רוצה. קראתי לגנץ להתייצב איתנו. אנחנו 48 הם 16 אבל אני לא יודע אם בנט איתנו".

במקביל העלה בוגי ציוץ על סיפור החמקנים:

19:48 עריכה

ראש הממשלה בהספד ליהודה בארקן: 

19:54 עריכה

יואב גלנט: נעשה מה שיגידו במשרד הבריאות ויאשרו באוצר.

20:01 עריכה

חדשות 12 מדווחים כי גורמים ישראלים סבורים שהמדינה הבאה שתגיע לנורמליזציה עם ישראל היא עומאן.

20:05 עריכה

השרים וחברי הכנסת מברכים את ישראל על ההסכם עם סודאן:

צחי הנגבי ספר משום מה 4 מדינות: 

איילת שקד להוטה למימוש ההסכם בגירוש מסתננים ואפילו מתייגת את טראמפ:

20:06 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין בהספד ליהודה בארקן:

20:22 עריכה

גילה גמליאל משדרת "עסקים כרגיל". אולי זה באמת כך:

20:23 עריכה

ליברמן: תכנית החומש היא שוחד.

20:38 עריכה

יועז הנדל מאושר מזה שחנוך דאום תומך במפלגה שלו:

20:50 עריכה

הליכוד על דברי ימינה: "אנו מצרים ונדהמים מהכינוי של בנט 'טריפה' לראש הממשלה, אחרי שתמך בלפיד לראשות הממשלה. מציעים לבנט וסמוטריץ' ולכל האופוזיציה לא להתמקד בפילוג ובעשיית הון פוליטי על גב המחלה אלא באחדות העם ולברך על ההישג ההיסטורי שראש הממשלה נתניהו מוביל".

20:59 עריכה

נתניהו קיים מסיבת עיתונאים:

על האשמות גנץ שידע על עסקת חמקנים והסתיר ממערכת הבטחון אמר נתניהו:
"כל האמירה הזו היא חסרת בסיס, זה לא מבוסס על אמת, לא הייתה הסכמה כזו, לא הייתה התניה בהסכמה כזו, היא ניתנה רק אתמול רק אחרי בחינת הדברים על ידי גורמי המקצוע".

21:10 עריכה

גנץ חוזר על דבריו מאמש: מערכת הבטחון לא ידעה על עסקת החמקנים. 

21:28 עריכה

השר אמיר אוחנה בראיון: אין מפכ"ל בגלל אבי ניסנקורן וכחול לבן, כשיבחר מפכ"ל זה יהיה ניצב או ניצב בדימוס, יש אכיפה נחושה ושוויונית כלפי כל המגזרים והאוכלוסיות.

לגבי ועדת חקירה לצוללות אמר: "אני מוכן לוועדת חקירה מכל סוג שהוא בפרשת הצוללות ובלבד שזה יקרה במקביל בועדת חקירה במקביל לתביעה הכללית במדינת ישראל, גם על התובע הכללי ופרקליט המדינה לשעבר".

21:35 עריכה

אורנה בארביבאי: החמקנים מזכירים את הצוללות.

21:56 עריכה

זה נראה כאילו רם בן ברק אומר לבנט שהוא פחדן כדי שהוא יגיד "מה פתאום!" ויצביע עם המשותפת.

22:10 עריכה

דיווח: שליח של חברת וולט עוכב לחקירה בחשד שניסה לדרוס מפגינים עם אופניו ברח' אבן גבירול בתל אביב. אחד המפגינים טען שמדובר באותו שליח שתקף מפגינים בשבועות האחרונים.

ב-ynet מדווחים על אירועים נוספים: ברחוב זמנהוף בתל אביב הושלכו ביצים לעבר מוחים וברמת גן הותקף מפגין שעמד עם דגל שחור בידי עובר אורח.

22:58 עריכה

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה התראיין לחדשות 12. בין השאר אמר כי שי ניצן הוא מפלצת, ו-"תאמין לי, יכולתי להציג את המפלצת הזו עוד יותר ממה שהיא מוצגת. נמנעתי. הסתבכתי עם אדם נקמן ורע, שיש לו את הכוח, והוא השתמש בו. לכן אני נמצא כאן עכשיו".

על היחסים עם מנדלבליט אמר: "אני כועס על אביחי מאוד. אני כועס עליו מאוד. הוא פסל את עצמו מלעסוק בעניין שלי בגלל החברות שלנו, ובצדק. אבל כשאתה יודע בדיוק מי זה פרקליט המדינה, אתה בעצמך חווית אותו על גרונך, אתה יודע על היריבות שלנו – לך נראה הגיוני ששי ניצן יטפל בתיק שלי? כמו שמנדלבליט פסל את עצמו, גם שי ניצן היה צריך לפסול את עצמו".

על ההסתבכות שלו בנתב"ג אמר נוה כי  "אין ספק שזו הייתה טעות", אבל שהתגובה הייתה מוגזמת. "אם אני מסתכל על מקרים אחרים, מקבילים למקרה שלי, אנשים קיבלו עונש מנהלי ללא שום קלון. במקרה שלי זה הפך להיות מרמה", הוא אומר.

עוד הסביר נוה: "זוגתי פשוט פחדה מגרושתי. לא הייתה לה שום מניעה לצאת ולהיכנס מהארץ. אם הייתה מעבירה את הפספורט, הייתה מקבלת אור ירוק, הכול היה בסדר. אני את הפספורט שלי העברתי. אבל שי ניצן ניצל את הטעות הזאת בצורה מרושעת".

לגבי פרשת המינויים אמר "בשנת 2013, שנתיים לפני שנבחרתי לראשות לשכת עורכי הדין, הכרתי בכנס עורכת דין, כיוון שהקשר הזוגי שלי לא היה במיטבו, וככל הנראה גם הקשר הזוגי שלה היה באותו מצב, נוצר בינינו קשר אישי". אז שוב הוא מאשים את שי ניצן בניפוח הסיפור: "בא שי ניצן כאשר התפוצצה הפרשה ועט על הקשר הזה כמוצא שלל רב, תוך בניית קונסטרוקציה שאומרת – אתי כרייף, שלימים מונתה לשיפוט, חזתה את הנולד ב-2013 שכעבור שנתיים אני אגיש מועמדות להיות ראש לשכת עורכי הדין".

נוה הוסיף: "יש לה כנראה כישורים של מכשפה, מגדת עתידות, אני לא יודע איך שי ניצן מפרש את זה, והיא החליטה מבחינת 'שלח לחמך על פני המים' לשחד אותי באופן מיני".

שי ניצן מסר בתגובה: "צר לנו כי אדם שהקליט בסתר את חברו מנדלבליט, ושופטים בכירים; הודה שאישר לפרסם הקלטת סתר עם מנדלבליט; ועומד לדין בגין הברחת בת זוגו אל מחוץ לישראל ובחזרה, אדם שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום נוסף, בכפוף לשימוע, בגין קבלת שוחד מיני; מוסיף ומשקר בפומבי שקר גס בנוגע למניעים אישיים כביכול שהובילו להחלטות שהתקבלו בעניינו. הטענה לפיה פרקליט המדינה לשעבר החליט להגיש נגדו כתב אישום מכיוון שנוה סירב לתמוך במועמדותו לעליון, היא שקר מוחלט".

07:01 עריכה

קבינט הקורונה יתכנס היום בצהריים כדי לדון בשלב השני של היציאה מהסגר, זאת לאחר שבישיבה הקודמת של ועדת השרים, שנערכה בשבוע שעבר, לא התקבלו החלטות. על הפרק עומדת השאלה האם הלימודים בכיתות א'-ב' יחודשו במתכונת של קפסולות, בדומה ליתר תלמידי בתי הספר, או שבדומה לילדי הגנים, הלימודים ייערכו ללא חלוקה לקבוצות.

מה שעוד צפוי לעלות לדיון בקבינט – חידוש פעילותן של חנויות הרחוב, המספרות ומכוני היופי. השרים גם ידונו בהעלאת הקנסות על מפירי ההנחיות.

סגירה