"עוד כהנא חי"

מאיר כהנא נואם בכנסת ב-24 באוגוסט 1984 (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
יוסי זמיר/פלאש90
מאיר כהנא נואם בכנסת ב-24 באוגוסט 1984

לא בכדי פצחו מעריצי הראיס בשירת "כהנא חי" והפליגו במזמורי "שמאלנים בוגדים" מול המפגינים האמיצים והמפגינות מעוררות ההשתאות בחולון. חלקם גם ניסו לפגוע במפגינים ובמפגינות, אך נבלמו בידי המשטרה במקום (וכך ראוי שתנהג המשטרה. זהו תפקידה).

לא בכדי פצחו מעריצי הראיס בשירת "כהנא חי" והפליגו במזמורי "שמאלנים בוגדים" מול המפגינים והמפגינות בחולון. חלקם גם ניסו לפגוע במפגינים ובמפגינות, אך נבלמו בידי המשטרה במקום

האחריות למפגני האלימות החמורים מוטלת בראש ובראשונה על מי שנוהגים באלימות. אך אחריות מוסרית-שילוחית מונחת כמובן על כתפיו של המשסה מבלפור ועל כתפי חבר חנפניו החשוכים.

אבל העיקר שנתניהו גינה בתוקף הבוקר את מפגן ההערצה המשולב, האלים והדוחה לו-עצמו ולכהנא.

סתם, נו. צוחקים אתכם. הוא גינה זאת כמו שאני ניצחתי את לברון ג'יימס בכדורסל.

שיסוי, אלימות ואז שתיקה רועמת מול האלימות. כך עובדת קריצת העין. כמו קריצת העין מול ההפרה השיטתית של הוראות הקורונה במוסדות דת חרדיים שונים.

השיטה פשוטה: להבעיר את הבייס, לרצות את השותפים הפוליטיים גם במחיר סיכון רפואי וכלכלי הן של החרדים והן של החילונים, להסית נגד המפגינים, לשסות נגד האופוזיציה ולהעליל עלילות שווא על יריבים פוליטיים.

השיטה פשוטה: להבעיר את הבייס, לרצות את השותפים הפוליטיים גם במחיר סיכון רפואי וכלכלי הן של החרדים והן של החילונים, להסית נגד המפגינים, לשסות נגד האופוזיציה ולהעליל עלילות שווא על יריבים פוליטיים

ואם מישהו יירצח? התסריט כבר מוכן: גלגול עיניים. גינוי בקול בריטון. הבעת צער מעושה. זעזוע פוטוגני. רק חשוב לוודא שיצלמו אותו מהצד היפה שלו. אם נשאר צד כזה בכלל.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 226 מילים
סגירה