הקבינט הכריע: הצהרונים, המספרות ומכוני הקוסמטיקה ייפתחו ביום ראשון הקרוב

תלמידי כיתות א'-ד' ישובו ללמוד בתחילת השבוע הבא תוך חלוקה לקפסולות ● מבקר המדינה פרסם דוח ביקורתי על ההתמודדות עם משבר הקורונה: נמצא שמאות אלפים הוכנסו לבידוד לשווא; אנגלמן נמנע מלעסוק באופן ניהול המשבר ● דיווח: מסתמן שיוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חיים כץ באשמת עבירות מס ● מנדלבליט נגד אמסלם: השר מפיץ נגדי בכנסת שקרים ודברי בלע

מספרה בתל אביב, 23 במרץ 2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
מספרה בתל אביב, 23 במרץ 2018
06:54 עריכה

בעיתון הארץ מפרסמים כי בכירים במערכת הביטחון אומרים כי הסתרת העסקה למכירת מטוסי F–35 לאיחוד האמירויות מנעה אפשרות לקדם מהלך להסרת ההגבלות על רכישת מטוס הקרב המתקדם בעולם, F–22 ראפטור.

במערכת הביטחון סירבו להתייחס לנושא באופן רשמי, אולם בכירים אישרו כי ישראל פנתה לבכירים בארה"ב אחרי העסקה עם איחוד האמירויות בבקשה לבחון את האפשרות להסיר את המכשולים על מכירת המטוסים לחיל האוויר, על מנת לשמר את היתרון האווירי של צה"ל. במערכת הביטחון ציינו כי הניסיון לחדש את המגעים לרכישת מטוסי F–22 ראפטור ירד בשלב זה מהפרק.

מטוס F-22 רפטור (צילום: (Staff Sgt. Chris Drzazgowski/U.S. Air Force via AP))
ההסתרה מנעה הצטיידות? F-22 רפטור (צילום: (Staff Sgt. Chris Drzazgowski/U.S. Air Force via AP))
07:35 עריכה

לא ברור כמה זה היה רעיון רציני אבל בכל מקרה – המהלך למינוי זמני של בוגי יעלון לראשות הממשלה כנראה כבר לא יתממש. כך, לדברי יאיר לפיד שהתראיין לכאן רשת ב' והסביר כי "בוגי הוריד את זה מהשולחן כשאמר שלפיד הוא המועמד". ובכל מקרה, הוסיף "אם אתם רוצים להחליף את נתניהו, תכנסו היום למליאה ותצביעו איתנו ובערב נוציא את נתניהו מבלפור".

בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: Hadas Parush/Flash90)
למה הם עדיין שם? בני גנץ ויאיר לפיד בימים אחרים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לפיד לא מצפה מבנט לעזור במהלך כזה – לא רק בגלל הסקרים. לדברי לפיד, "בסוף הוא יילך עם נתניהו. הוא תמיד יבוא בריצה לנתניהו".

על כחול לבן אמר לפיד: "אין בנאדם אחד במדינה שחושב שהסכם הרוטציה יקויים. הם יודעים עכשיו שרימו אותם – למה הם עדיין שם בשם אלוהים? הרי ברור שזה הכשלון הכי גדול בתולדות המדינה".

לגבי דבריו של נתניהו כי אין מספיק כסך לקפסולות אמר לפיד בסרקזם: "למטוס יש לו כסף, ול-36 שרים יש לו כסף".

רם שפע הגיב לדברים לאחר מכן ואמר "אנחנו עדייין שם כי כחול לבן היא קו ההגנה האחרון", והביא כדוגמה את נסיעתו של גנץ לארה"ב בשבוע שעבר.

07:36 עריכה

משה בוגי יעלון בעוד ציוץ תוקפני:

07:55 עריכה

רם שפע מסביר את דבריו של יזהר שי שהודלפו אתמול:

07:57 עריכה

קבלו את מוטק'ה: פרופיל טוויטר עם כאלף עוקבים שרומם אתמול על ידי לא אחר מראש הממשלה:

הציוץ שותף גם באינסטגרם של ראש הממשלה.

 

08:13 עריכה

במעריב מדווחים על רעיון שמסתובב בליכוד: להציע לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קידום לנשיאות. בתמורה, יתבקש יושב ראש כחול לבן לוותר על הסכם הרוטציה בין הליכוד לכחול לבן, שאמור להוביל אותו למעון ראש הממשלה בנובמבר 2021.

כתב גלי צה"ל מזכיר: זה קרה כבר.

08:18 עריכה

השרה מירב כהן: זה לא קשור לכסף שאין קפסולות. השרה אמרה בראיון לגלי צה"ל כי למרות הפרסומים בנוגע לדברים שאמר נתניהו, הסיבה שאין קפסולות לכיתות א' ב' היא שזה היה לוקח זמן לארגן את זה. לדבריה, השר גלנט אמר שזה ייקח חמישה שבועות להכין את הקפסולות – גם אם יהיה כסף, ומבחינת החברים בקבינט הקורונה, עדיף קודם כל להתחיל ללמוד.

מירב כהן (צילום: פלאש 90)
כסף יש, אין זמן. השרה מירב כהן (צילום: פלאש 90)

בנוסף אמרה השרה לשיוויון חברתי כי הוחלט שאם רשות יודעת לייצר פתרונות מהירים לקפסולות בכיתות א' ב', הממשלה תאשר את זה.

08:29 עריכה

יאיר גולן: המתווה הוא טמטום.

09:10 עריכה

הפתרון לקפסולות במועצת גזר: כולם יירדו ל-25 שעות שבועיות.

שתפו את הפוסט הזה בכל הכח, אולי מישהו בממשלה הזו יתעשת. איך תלמידי א-ד יחזרו כולם ללמוד בצורה מלאה בלי תוספת…

Posted by ‎איילת שקד – Ayelet Shaked‎ on Monday, October 26, 2020

09:20 עריכה

ח"כ תהלה פרידמן על הצעת החוק לשיתוף יהדות העולם ועל דברי יזהר שי שעוררו סערה:

09:29 עריכה

בצלאל סמוטריץ': יש קשר בין התחקיר של רביב דרוקר להצעת החוק שלי:

09:38 עריכה

עודד פורר: המשבר מתנהל לפי האינטרסים של גנציהו.

09:45 עריכה

בעלי מעונות היום הפרטיים במלכוד כי הם לא זכאים לפיצוי אבל אין ביכולתם להפוך לזכאים – חברת הכנסת קארין אלהרר זועמת.

09:49 עריכה

גבי אשכנזי על המאבק באנטישמיות:

10:00 עריכה

ח"כ טיבי מגן על החלטת מנסור עבאס בשבוע שעבר:

10:04 עריכה

ישראל כ"ץ: הדרישה לעוד כסף לקפסולות בכיתות א' ב' בלתי סבירה. 

הניסיון של משרד הבריאות לשנות את כללי הלימוד בכיתות א-ב, בניגוד לסיכומים הקודמים שלפיהם נפתחה שנת הלימודים, ולדרוש תוספת…

Posted by ‎ישראל כ"ץ – Israel Katz‎ on Monday, October 26, 2020

10:09 עריכה

גנץ באיחולי הצלחה לבנט בניתוח פריצת הדיסק שהוא אמור לעבור היום.

10:18 עריכה

ישראל כ"ץ מקבל אבטחה בניגוד להמלצת שב"כ.

10:19 עריכה

מזכירה בלשכת נתניהו נמצאה חיובית לקורונה. על פי דיווחים נבדק כעת אם נתניהו צריך להכנס לבידוד.

10:42 עריכה

בפעם השמינית: ישראל מדלגת מעל הסוגייה הנפיצה של אי גיוס תלמידי הישיבות. הפעם זה כי גנץ היה בחו"ל.

10:59 עריכה

בדרך לכנסת: חוק שיאפשר לצאת לחופשה באילת בתקופת הקורונה.

11:26 עריכה

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר היום כי לא יהיו לימודים ביום ראשון הקרוב במתכונת שמשרד החינוך רוצה.

לדבריו, כפי שהובאו ב-ynet, "בגלל שיקולים צרים ומשחקי כוח נפלה ההחלטה ההזויה ביותר שאין בה שום בשורה להורים ולילדים. לא ברור איך קבינט הקורונה וראש הממשלה, שידעו שהרשויות יכולות להפעיל את זה טוב יותר, בקפסולות, ובמשך חמישה ימים בשבוע, בחרו פתרון שאין בו שום פתרון. מדובר פה בעבודה בעיניים. שוב מקריבים את הילדים והוריהם משיקולים לא מקצועיים".

11:38 עריכה

הסתיים הדיון המקדים בין משרדי האוצר, הבריאות והמל"ל: אין הסכמות על פתיחת המסחר בשלב הבא.

11:52 עריכה

גפני ויאיר לפיד מעלים זכרונות מפופוליטיקה ואביו המנוח של לפיד בדיון על שלילת הטבת מס מעמותות מסיונריות נוצריות.

ההחלטה אושרה בסופו של דבר:

משה גפני, יאיר לפיד (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
יאיר לפיד בוועדה. (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

הודעת הוועדה:

ועדת הכספים קבעה כי עמותת המיסיון 'המצפה לישראל' אינה זכאית להטבות במס על תרומות ולעניין מיסוי מקרקעין נוכח כך שפעילותה נמצאת במחלוקת ציבורית עמוקה
ההחלטה התקבלה במסגרת נוהל הוועדה, במסגרתו קבעו למעלה משני שליש מחברי הוועדה שמתוכם שליש חברי אופוזיציה, כי העמותה העוסקת בפעילות מיסיונרית להעברת יהודים על דתם, נמצאת ב"מחלוקת ציבורית עמוקה"
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו דוגלים בזה שהעמותה הזו עושה פעולות מיסיונריות לשם העברת יהודים על דתם, ואנחנו כוועדה מתנגדים לאשר להן הקלות לאור כך. אנחנו חושבים אף שהפעילות שלהם עוברת על גבול העבירה על החוק, לאור הסרטונים שהוסרו מהאתר שלהם ועניינים נוספים".

מוקדם יותר התקבלה החלטה דומה לגבי העמות המשיחית 'יחד רמת השרון'.

12:20 עריכה

הנשיא מזניק מירוץ לציון חודש המודעות לסרטן השד.

12:32 עריכה

נושאים שהעלתה אעידה תומא-סלימאן בוועדת הכספים:

12:33 עריכה

רם בן ברק שואל מה הבעיה של ראש הממשלה לא לשקר:

12:50 עריכה

שינויים בכנסת:

12:52 עריכה

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר מגיב להמלצת נציב התלונות על שופטים השופט שוהם: "מסע ציד שכל מטרתו לפגוע ברבנות ובמוסד הרבני".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף הבוקר בפתח דיון הוועדה את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים, שופט העליון בדימוס אורי שוהם, לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף כדיין:

"יש חשיבות גדולה בעצמאותו של רב בישראל ובוודאי הרב הראשי בישראל. יש עלייה בניסיונות לקריאת תיגר על מעמד הרבנות הראשית, ונציב תלונות הציבור מצא לנכון לבדוק בצורה כזו או אחרת תלונות כלפי נשיא מועצת הרבנות הרב יוסף על דברים אותם הוא מביע הלכתית. אנחנו מצפים שהרב יאמר את דעתו ההלכתית המבוססת, והיא תשמע גם אם מישהו לא אוהב אותה מסיבות כאלו ואחרות. השימוש בדבריו נעשה על-ידי גורמים שלא קיבלו אף פעם את דברי הרבנות הראשית. יש פה מסע ציד שכל מטרתו היא לפגוע ברבנות, במוסד הרבני וברבנים, דעתם ההלכתית תישאר עצמאית".

בהתייחסו לטענות שהעלו חברי הוועדה על יחס הממשלה לעמדות הוועדה בנוגע לפתיחת צימרים וגני חיות אמר: "אני מאוד לא שבע רצון מול התנהלות הממשלה, יש הרבה טמינת ראש בחול. יש מצד אחד העלאת קנסות בצורה חסרת תקדים ומצד שני לא נותנים פתרונות. מצד אחד עקשנות על דברים שצריך למצוא בהם היגיון ומצד שני העלאת קנסות דרמטית. אפשר לאכוף רק מה שיש בו היגיון".

אשר חזר על קריאתו לתת אחריות לראשי הרשויות: "כל הפתרונות של למידה בחוץ, שיש עדיין מבוגר שמלמד אותם ומרביץ תורה, זו זעקה שבאה מהציבור שלי, לתת פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסא. אנחנו רואים ראשי ערים שמבקשים לתת להם אחריות וגבולות גזרה. אותו דבר בנושא החתונות, כשאומרים 20 איש, זה פשוט לקרוא לאנשים להפר את זה. הצענו שהרשויות המקומיות יהיו אחראיות על החתונות הללו, שיהיה פיקוח עירייה או משטרה, אפילו שיטור בתשלום כמו שנעשה במשחקי כדורגל. זה לדבר לקיר, ללכת בכוחנות ולא עם שכל. אני לא מצליח להבין את הסיפור של כיתות א' ב' שההורים לא מסוגלים לצאת לעבודה ולהשאירם בבית ודווקא את ג' ד' מדברים על שבוע שלם. הכי טבעי להמשיך א' ב' אחרי 6-0. ההתמודדות לוקה בחסר, בעקשנות לא מובנת ולא ברורה. תפקידנו לעשות כל מה שאפשר בעניין הזה".

13:00 עריכה

בוואלה מדווחים: נתניהו אסר על שרים לטוס לאיחוד האמירויות עד שיטוס בעצמו.

על פי הדיווח, בשבועות האחרונים פנו כמה שרים ללשכת ראש הממשלה ועדכנו כי הם מעוניינים לצאת לאיחוד האמירויות למפגשים עם מקביליהם לצורך קידום שיתוף הפעולה. בין השרים שרצו לטוס הייתה שרת התחבורה מירי רגב.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרטים אולם לא הכחישו אותם. בלשכת שרת התחבורה לא הכחישו את הדברים ומסרו: "השרה מקדמת שיתופי פעולה בתחום התחבורה לאור הסכמי השלום וככל שיהיה צורך מקצועי, תטוס בשליחותו של ראש הממשלה לפגישות עם מקביליה באמירויות ובמדינות נוספות".

13:17 עריכה

התנועה לאיכות השלטון הגיבה לבג"ץ בעניין עתירת הצוללות: "מתנגדים למיצוי הליכים מחדש, התשתית העובדתית לא השתנתה גם לאחר החלטת היועמ"ש, אלא אף התחזקה".

להורדת הפנייה בפורמט PDF 

התנועה הגישה לבג"ץ את תגובתה בעתירת הצוללות: "דומה כי כל מטרת המשיבים היא גרירת רגליים, התשת העותרת והימנעות מדיון לגופו של עניין".

התנועה לאיכות השלטון מסרה לבג"ץ כי היא עומדת על עתירתה ודרישתה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת המניות. העותרת מתנגדת לטענת המשיבים כי עליה למצות הליכים מבראשית, ולאחר מכן להגיש עתירה חדשה בנוגע לסעד של פתיחה בחקירה פלילית, וזאת מן הטעם שסעד זה לא התייתר וכן לנוכח העובדה כי חלק הארי של התשתית העובדתית הרלוונטית לסעד זה לא השתנה ועומד בעתירה זו.

"דרישת המשיבים לקיים מיצוי הליכים מחודש, ובוודאי לנוכח פניותיה המרובות של העותרת עובר להגשת עתירה זו, אינה מתיישבת עם תכליות מיצוי ההליכים במקרה דנן ודומה כי כל מטרתה היא גרירת רגליים, התשת העותרת והימנעות מדיון לגופו של עניין".

עוד התייחסה התנועה לעיתוי פרסום החלטת היועמ"ש שלא לפתוח בחקירה פלילית: "העותרת ובאי כחה, אשר בילו את אותו היום במחיצת באי כח המשיבים בבית המשפט, הסכימו ללא היסוס, ומתוך קולגיאליות ושמירה על היחסים הטובים. מה רבה הייתה תדהמתם של באי כח העותרת, כאשר רבע שעה בלבד לאחר שניתנה הסכמתם לבקשת ארכה זו, פורסמה בשלל ערוצי הטלוויזיה החלטתו המינהלית של היועמ"ש שלא לפתוח בחקירה, אשר פורסמה בתיאום מושלם עם פתיחת מהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה השונים. למותר לציין כי החלטה זו הועברה לידי העותרת על ידי כתבים שונים ולא על ידי באי כח המשיבים".

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור: "לאחר קרוב לשנה וחצי שהתנועה פנתה ליועמ"ש פעם אחר פעם, ביקשה לפגוש אותו ולהעביר לו חומרים וזכתה להתעלמות גורפת, נזכר היועמ"ש לבקש כי העותרת תמצה הליכים.

קשה לחמוק מהתחושה הקשה שמדובר בניסיון לגרור רגליים, להתיש את התנועה ולגרום לכך שלא יתקיים דיון בפרשת השחיתות החמורה בתולדות ישראל. "נבקש מביהמ"ש לעמוד על זכותנו לנהל את ההליך במסגרת העתירה שהוגשה ונקווה שביהמ"ש יאשר את בקשתנו".

13:26 עריכה

ח"כ חיים כץ קורא להחמיר את העונש לשבים לישראל המשקרים לגבי שהייה במדינות אדומות:

"אף אחד לא יכול לקחת החלטה שמסכנת חיים של אנשים אחרים, אנחנו עומדים מול הלא נודע".

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה את תקנות משרד הבריאות המגדירות עבירה של ניסיון להפרת חובת בידוד עבור אדם שנכנס לישראל לאחר ששהה במדינה אדומה ולא הצהיר על כך.

התקנות הוגשו לכנסת ביום ה' ונכנסו כבר לתוקף אוטומטית אתמול, 72 שעות לאחר הגשתן.

על פי נתונים שנמסרו לוועדה על ידי רשות האוכלוסין, בכל יום מנסים כ-50 שבים לישראל לפחות העוברים במעברי הגבול, לחמוק מחובת הבידוד על ידי מתן הצהרת שקר.

בהתייחס לנתון זה אמר יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "אני בעד החמרות נוספות על אלה שמשקרים. אף אחד לא יכול לקחת החלטה שמסכנת חיים של אנשים אחרים. יש כללים, צריך לעמוד בהם כי בכל מה שנוגע לנגיף הקורונה אנחנו עומדים מול הלא נודע. אנחנו יודעים שבידוד עוזר ולא רוצים להגיע שוב לסגר".

לילך וגר ממשרד המשפטים הסבירה: "בדרך כלל הקושי בעבירות של ניסיון הוא בהוכחת הכוונה לביצוע העבירה. כאן יש ראיה מאוד ברורה לכך שאדם שיקר בכדי לחמוק מבידוד ואנחנו רוצים לסגור את הלקונה במסגרת התקנות, לגלות ולאכוף את זה כבר בשדה התעופה, ובכך גם להגדיל את ההרתעה.

בנוסף קובעות התקנות החדשות כי איסור הפרת בידוד חל גם במקרה של אי שהייה בבידוד מלכתחילה, כלומר אדם שהיה אמור להיכנס לבידוד ולא נכנס.

13:35 עריכה

קבינט הקורונה התכנס. ומתחילים בהומור:

הדיון עוסק ברובו בהקלות הבאות – חזרת תלמידי א' ב' לספסל הלימודים.

ראש הממשלה אמר:

רה"מ: אנחנו יודעים שאנחנו לוקחים סיכון מסוים בגנים אבל זה לא אומר שצריך לקחת אותו גם בכיתות א-ב. באירופה אומרים חד משמעית שבתי הספר אחראיים על ההחלטה. אנחנו לא יודעים ונבחן את זה על עצמנו".

13:51 עריכה

הנוסעת דורשת פיצוי על עוגמת הנפש:

 

13:56 עריכה

חברי ועדת הכלכלה דנו בתיירות נכנסת לישראל. במהלך הדיון התעצבן פרופסור גרוטו ונטש בזעם את הזום.

בדיון שכן התקיים אמר סמנכ"ל משרד התיירות, פיני שני כי: "מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות הוצג למשרד הבריאות לפני למעלה מחודשיים ובפועל הוא יושב על שולחן הנהלת משרד הבריאות ומחכה לאישור. אנחנו לא משלים את עצמנו שיהיו תפוסות גבוהות, אבל נתחיל להניע את הגלגלים. משרד התיירות בעד פתיחת הצימרים. שרת התיירות הציגה את זה ועמדתה לא התקבלה. לפי המתווה לתיירות נכנסת – תיירות ממדינות ירוקות תיכנס ללא בדיקות מתווה פשוט וקל שמחכה לאישור הנהלת משרד הבריאות.

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון השיב: "השר חשב שלא נכון לאשר מתווה כזה כשכל הציבור נכנס לסגר. אבן הנגף העיקרית שלנו היא התחלואה בעולם. חשבנו על מדינות שהיו ירוקות ולצערנו הן אינן כבר. כרגע נשארים עם קנדה קוריאה ויפן, אבל אני מסכים שצריך להתחיל עם מישהו כדי להניע את התעשייה הזו. מסכים שכשתתאפשר פתיחת מלונות יתאפשר המתווה הזה. לגבי הצימרים השרה העלתה את זה לפני השר שלי וההחלטה היא לא לפתוח בשבוע הבא. מניח שזה יעלה לקבינט מתוך צורך ברור. צריך לזכור שזה לא חסר כל סיכונים, מצד שני ברור שצריך להניע את התעשייה הזו".

היו"ר מרגי בירך על איי התיירות הירוקים ואמר: "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק וצריך להתחיל את המתווה. צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכל היה מצוין. אם אנחנו פותחים מסעדות זה מעלה סיכון לתחלואה, למרות שכל מסעדה בנפרד זה לא סיכון גדול. לגבי מתווה כניסת תיירים, הכנו מתווה והתקדמנו הרבה מאוד. מקדמים את הבדיקות המהירות וזה מתקדם יפה מאוד. צריך לזכור שאחת הבעיות שלנו שהיינו מדינה אדומה. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה בקיצור בידוד לאנשי עסקים, הנוהל מוכן ומחכה לאישור שר הבריאות. מתווה תיירים ממדינות ירוקות אפשר לקדם אותו כמתווה ירוק לירוק, אחת הבעיות שאין כל כך מדינות ירוקות לכן יהיה קשה להביא תיירים ממדינות ירוקות. הגיעה היא רק העיתוי והעיתוי כרגע הוא לא מתאים. בסוף הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ וכשהיא חזרה בהרבה מדינות זה הגיע מבחוץ".

בתגובה לדברי גרוטו אמר היו"ר מרגי: "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו".

שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, שאל מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים. פרופ' גרוטו השיב כי צימרים יפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני. ח"כ מיקי לוי התפרץ בצעקות ושאל מדוע לא לפתוח את הצימרים. בעקבות ההתפרצות אמר פרופ' גרוטו כי אם כך יתנהל הדיון הוא נוטש אותו. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת". 

14:19 עריכה

ליברמן עם נקודה מעניינת: מישהו בטוח משקר מבין ראש הממשלה ושר הבטחון.

14:34 עריכה

ועדת החוץ והביטחון, קיימה היום דיון מהיר בנושא "מאבק נציגי הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין נגד הסרט 'ג'נין ג'נין'". הדיון התקיים ביוזמתו של ח"כ אלעזר שטרן ונוהל ע"י ח"כ גדעון סער.

ח"כ סער העלה להצבעה הצעת החלטה, אשר תישלח ליועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה אושרה פה אחד וזו לשונה:

"ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בעניין סרט התעמולה השקרי 'ג'נין ג'נין' שנקבע ע"י ערכאות שיפוטיות שיש בו משום לשון הרע על חיילי צה"ל.
הוועדה קובעת כי הסרט הוא 'עלילת דם' נגד צה"ל ולוחמיו, שפעלו למופת בג'נין במהלך מבצע 'חומת מגן' באופן המוסרי ביותר, בהתאם לערכי צה"ל.
עמדת הוועדה היא כי סרט תעמולה זה אינו ראוי להקרנה וכי יש לאסור את הקרנת הסרט בישראל והפצתו".

14:39 עריכה

בצלאל סמוטריץ' כועס על "שלטון המשפטנים" ומתייג את אוחנה.

14:41 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי בקבינט הקורונה הציג ראש המל"ל לשרים הצעה שלפיה בצהרונים כל הקפסולות של הילדים יעורבבו. ההצעה עוררה פליאה בקרב השרים שלא הבינו מה הטעם לעשות קפסולות בבוקר ובצהריים לערבב את הילדים בתוך הצהרונים.

15:13 עריכה

יושב ראש ועדת החינוך רם שפע הודיע שיכנס מחר את הוועדה כדי לדון במתווה פתיחת בתי הספר. שפע הזכיר שלוועדה סמכות שלא לאשר את התקנות שעליהן יוחלט בקבינט הקורונה, אם תמצא לנכון.

15:32 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, תקף את עמיתו לממשלה, שר החינוך יואב גלנט, בישיבה של קבינט הקורונה – כך דיווח ברק רביד ב"וואלה! ניוז".

גלנט מתח ביקורת על כך שיושב ראש ועדת החינוך של הכנסת רם שפע – חבר מפלגתו של גנץ – פרסם הודעה על כך שהוועדה תדון במתווה לפתיחת בתי הספר, שעליו יוחלט בקבינט. "אנחנו באותה ממשלה? מה זה ההודעות האלה?", תהה גלנט. גנץ השיב לטענות: "אמרתי לפני שעה שאני מבין שברשויות שאפשר ללמוד יותר משלושה ימים בשבוע זה יתאפשר בכפוף להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. בוא לא נעשה תחרות מי יותר מוציא דברים בתקשורת. אתה יכול להרגיע".

15:40 עריכה

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה במצוקת הגנים הפרטיים והמעונות נוכח הסגירות החוזרות ונשנות בעקבות ההגבלות במשבר הקורונה. מנכ"ל איחוד גני הילדים, חנן דגן: "כשהמשק יחזור לעבוד, נגלה שאין מקום לילדים – 20% מהגנים הפרטיים נסגרו".

יושב ראש הוועדה, עפר שלח –

לא מתקבלות החלטות מדיניות שיאפשרו ניהול של הקורונה לצד החיים.
כל התפיסה שרואה את הכל דרך שיעורי התחלואה, נכונה שצריך להימנע מקווים אדומים של מערכת הבריאות. אבל שיעורי ההידבקות בגילאים האלו לא מצדיקים ומכלכלים את הכנסתם בתוך כל הסגרים. זה צריך להיות הדבר האחרון שסוגרים אך לצערנו היד קלה על ההדק. משרד האוצר מפריח מספרים לאוויר שמוקצים למעונות ים וגנים פרטיים, אך בסוף שמענו בדיון שזה לא מוקדש בפועל לשום דבר. הדאגה שלנו לגני הילדים הפרטיים ומעונות היום זה המפתח החינוכי לילדים וגם תעסוקתי לחברה.

16:01 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש ליושב ראש הכנסת יריב לוין דוח מיוחד עם ממצאי ביניים על תפקוד המערכות הממשלתיות והציבוריות בטיפול במגפת הקורונה. בדוח נקבע שמערך החקירות האפידמיולוגיות איננו יעיל, מאות אלפי מאוכנים נכנסו לבידוד לשווא, ובמשרד החינוך לא יודעים כמה מחשבים חסרים. אנגלמן נמנע מלהטיל אחריות על אישים ספציפיים ומלהתייחס לתהליך קבלת ההחלטות.

בדוח גם נמצא שמתוך כחצי מיליון איש שאוכנו על ידי שב"כ ונדרשו להיכנס לבידוד – פחות מ-5% מהם נמצאו כחולים. היחס בין מספר החוקרים לבין גודל האוכלוסייה הוא חוקר אחד על כל 9,000 איש; זהו מספר נמוך בהשוואה למדינות אחרות.

WhatsApp Image 2020-10-26 at 14.40.45
אנגלמן ולוין בכנסת, היום (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

• הדוח המלא באתר מבקר המדינה

דברי אנגלמן עם פרסום הדוח –

במסגרת הביקורת שערכנו בחודשים האחרונים בנוגע לפעולות הממשלה במהלך הגל הראשון של משבר הקורונה ובתקופה מיד לאחריו, הועלו ממצאי ביניים אשר תיקונם יכול לשפר את תפקוד המערכות הממשלתיות והציבוריות בטיפול במגפת הקורונה ואת השירות לציבור. לאור חשיבות הנושא והערך המוסף הטמון בתיקון הליקויים מהר ככל האפשר, מצאתי לנכון להניח על שולחן הכנסת את ממצאי הביניים ולפרסמם לציבור, בהמשך להמצאתם כטיוטות לגופים המבוקרים במהלך החודשים אוגוסט – ספטמבר. חשיבותם של הנושאים שנבדקו ניכרת בייחוד בעת הזו, של גל שני ונוכח המשמעויות המהותיות הנובעות מכך בכל הנוגע לצורכי הבריאות, החינוך והכלכלה, לשם סיוע לאוכלוסיות שנפגעו במהלך המשבר ובעקבותיו, ובהם – אוכלוסיות הקשישים, המובטלים ומי שהוצאו לחל"ת ועוד. על הגופים המבוקרים לפעול במהירות וביעילות לתיקון הליקויים שטרם תוקנו כדי לטייב את המשך התמודדותם עם משבר הקורונה.

16:25 עריכה

ועדת המשנה לשיפור מצב האוכלוסייה הבדואית בדרום התכנסה לראשונה. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ שהשתתף בדיון הודיע שהיישובים עבדה, רחמה וחשם זנה יזכו לקבל בקרוב הכרה ותוקם עיר בדואית חדשה על-שבטית.

יושב ראש הוועדה, סעיד אלחרומי: "17 שנה אחרי ההכרה אנו רוצים לבחון כאן בפירוט מה קורה בכל שכונה. הכוונה להפסיק את משיכת הרגליים. גם בשכונות שאין שם תביעת בעלות אין התקדמות. יש מאות מיליונים, אבל בשטח הכל כמו כפר לא מוכר. האוכלוסיה הבדואית סובלת מהזנחה והדרה. המצב החמור הכפרים הלא מוכרים, אבל בחרתי בישיבה הראשונה לצלול לסוגיית המועצות האזוריות שיישוביהן הוכרו ולבחון מה החסמים בפיתוח".

איימן עודה: "אין קבוצה שמופלית יותר מהערבים בכפרים הבלתי מוכרים. לכן זו ועדה מוסרית. מי כמוך, ח"כ אלחרומי, תושב הנגב, לעמוד בראש הוועדה. אתה נושא על כתפיך נושא כל כך צודק, את מאבק ערביי הנגב. יש בכנסת הרואים שיחסי יהודים וערבים זה משחק סכום אפס. אני מאמין שזה אינטרס של כולנו".

עמיר פרץ, שהודיע על הכרה בקרוב של 3 הכפרים והקמת העיר העל שבטית הוסיף: "העיר מיועדת בעיקר לזוגות צעירים שלא מוצאים תשובות. זו תהיה עיר מודרנית שתוכל לענות לאוכלוסיות משכילות שרוצות לבחון אורח חיים שונה בתוך החברה הבדואית. אנו מכבדים דרך בה אנשים מוצאים את פרנסתם, ועם זאת מעודדים זירוז פינוי דירים מתוך היישובים. בעלי הדירים מסכימים להעבירם מחוץ ליישוב".

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב: "בארבע שנים פיתחנו 35 שכונות. צוותי תכנון יושבים עם התשובים. אבו תלול בפיגור אחרי יישובים אחרים. שני יישובים פרוסים על 10,000 דונם. אני מקווה שבשנה הבאה זה יעבור לוועדה המחוזית. בביר הדג' הקבלן חזר לשכונה אחרי שירו עליו. מרכז השכונה בפיתוח. בארבע שנים השקענו 4.4 מיליארד ₪. היקף ההשקעות תלוי בהתקדמות בהליכי התכנון. אישרנו מעל 70,000 יחידות דיור. יש פערים של 70 שנה. עשרות שנים המדינה לא עסקה בזה".

מנסור עבאס: "הכלי של ועשת משנה יעיל ומשפיע. ראוי שהממשלה תתייחס לנגב בפרוייקט שהיא צריכה להרים. בצפון היו עשרות ישובים לא מוכרים. הוסדר מעמדם ויש פיתוח. הנגב צריך להיות בראש סולם העדיפויות".

ראש מועצת הכפרים הלא מוכרים, עטייה אלאעסם: "הדברים צריכים יישום. לא רוצים עשרות שנים ללא התקדמות. אין פיתוח, אין כלום.יש כפר שהוכר לפני 15 שנה ועוד אין כביש כניסה. רוצים להזיז את הכביש".

ד"ר יובל קרפלוס, מינהל התכנון: "הוועדה המחוזית מודעת לקושי של פיתוח תשתיות בהיקפים גדולים. בליבת העשייה שלנו מחלקות ההנדסה. צריך לגשר על פער תשתיות על מנת להוציא היתרי בניה בזמן מידי. צריך להתמודד עם רגולציות, עם תוכניות מיתאר". יו"ר הוועדה, ח"כ אלחרומי: "באבו תלול מזרח אין תביעות בעלות. מה מונע את הפיתוח?". ד"ר קרפלוס: "מלאכת התכנון במקומות כמו מרעית, חוות קוכלה, אום בתין, מאד מורכבת. נעשה מירב המאמץ לאפשר מבנים קיימים קשיחים. התכנון בפינצטה.. צריך להתחשב במצב הקיים, וזה לפני הרגולציות וההשפעות של דירים מסורתיים. זה תהליך ארוך שמחייב פריצץ דרכים וניתוח שטח מדוקדק. בשנתיים האחרונות אנו מנסים לכפר על הזמן שחלף".

יו"ר הוועדה ח"כ סעיד אלחרומי סיכם: "הוועדה תקיים ישיבת המשך בה נרד לפרטים ונעבור ישוב ישוב. נזמין לדיון את ראשי המועצות האזוריות, את משרד הכלכלה והרשות הבדואית. לא יעלה על הדעת שלא יהיו פתרונות מגורים. האכיפה צריכה להיות מוגבלת ובמשנה התחשבות".

16:34 עריכה

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה במצבם של המסעדות והמסעדנים, שעדיין סגורים בשל ההגבלות וכשלא ברור מתי ייפתחו. בדיון העלו המסעדנים את מצוקתם העסקית והקושי של כל אחד באופן אישי לשרוד כלכלית כאשר הכל סגור. מנכ"ל איגוד המסעדות אמר בדיון ש-200 אלף איש מהענף נותרו ללא עבודה ושני שלישים מהעסקים נסגרים. תומר מור, ממובילי מאבק המסעדות, תהה: "כמה אפשר להגיע לוועדות ולשמוע אותן תשובות? בכוח אתם מובילים שאנשים יעבדו בשחור".

יושב ראש הוועדה, עפר שלח –

הדיון שעסק בקריסת המסעדות היה מתסכל במיוחד. חמור מאוד בעיניי שמשרד הבריאות לא שלח נציג כדי לתת תשובות למסעדנים שדיברו בוועדה מדם ליבם.

דרג מקבלי ההחלטות והדרג המבצע חייבים להפנים: צריך לייצר מציאות חדשה שבה אין מצב שלוקחים ענף וסוגרים אותו לחלוטין ולאחר מכן עוברים מ-0 ל-1. זה לא יעבוד ככה – זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בפניה. נמשיך לתבוע את זה ממערכת הבריאות ושאר מקבלי ההחלטות.

16:47 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הודיע שבשל הסגר שמוטל על מג'דל שמס – מערכת הביטחון תפנה ליישוב משאבים מודברים.

17:01 עריכה

שר החוץ אשכנזי: "ישראל לא תאפשר התבססות צבאית של איראן בסוריה. יש להמשיך לפעול ליישום אמברגו הנשק ולמנוע מאיראן לערער את היציבות במזרח התיכון" אשכנזי נפגש לפני שעה קלה עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, במסגרת ביקורו המדיני באתונה.

זוהי פגישתם הראשונה של השניים לאחר שתי שיחות טלפון שקיימו ביניהם. אשכנזי ולברוב נועדו בארבע עיניים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בה נכחו שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, סמנכ"ל אירו-אסיה, גרי קורן ורמ"ט החוץ, חיים רגב.

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב באתונה, 26 באוקטובר 2020 (צילום: משרד החוץ)
אשכנזי ולברוב בפגישתם באתונה, היום (צילום: משרד החוץ)

אשכנזי הציג בפני לברוב את ההתפתחויות החיוביות בתהליך השלום במזרח התיכון, חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והסכמי הנורמליזציה עם בחריין וסודאן. במוקד השיחה נדונו הסוגיה האיראנית, חשיבות השמירה על היציבות במזרח התיכון, וההתמודדות מול ארגוני הטרור ובעיקרם, החיזבאללה.

אשכנזי: "ישראל מעריכה את השיח והתיאום עם ממשלת רוסיה למניעת התבססות איראן בסוריה. יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת זליגת אמל"ח ונשק מדויק לידי החיזבאללה בלבנון, הפועל בחסות האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כבת ערובה לפעילות טרור חובקת עולם".

עוד דנו שרי החוץ בקידום סדר היום הבילטרלי הנרחב בין שתי המדינות. אשכנזי ולברוב בירכו על ההכנות למפגש המתוכנן בפורמט מקוון של הוועדה המעורבת הבין-ממשלתית לשת"פ כלכלי בין רוסיה לישראל וסיכמו לקדם השלמת אשרור הסכם האימוץ בין שתי המדינות ובחינת שיתופי פעולה עתידיים אפשריים במאבק העולמי בקורונה.

17:15 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לדוח המיוחד של מבקר המדינה על התמודדות הרשויות עם משבר הקורונה.

17:21 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד, הודיע במליאה שבשבוע הבא יעלה להצבעה את החוק לפיזור הכנסת.

17:56 עריכה

על רקע שיעור ההצלחה הנמוך בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין – הקים שר המשפטים אבי ניסנקורן ועדה לבחינת תהליך ההסמכה של עורכי הדין בישראל. בראש הוועדה – שהוקמה על ידי ניסנקורן בשיתוף עם ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי – יעמוד השופט בדימוס דוד חשין. בדצמבר 2019 מונתה ועדה דומה אך זו לא התכנסה. הוועדה המחודשת הונחתה להגיש מסקנותיה לשר ניסנקורן בתוך שלושה חודשים.

ניסנקורן –

שיעור המעבר הנמוך בבחינות הלשכה משקף בעיה אמיתית בהליך ההסמכה של עורכי הדין. המצב הזה יוצר אי ודאות בקרב סטודנטים ומתמחים, ותחושת אי צדק קשה.

לצד שמירה על הסמכה מקצועית ואיכותית במקצוע הרגיש הזה, עלינו לוודא שלא נוצרת עוגמת נפש מיותרת בקרב מי ששקדו, למדו והתמחו בציפייה ארוכה לתואר עורך ועורכת דין. הוועדה תבחן מספר חלופות ותציג מסקנותיה בהקדם על מנת שנוכל לקדם מתווה הסמכה משופר ויעיל כבר בשנה הקרובה.

חימי –

אני סמוך ובטוח שהמלצותיה הסופיות של הוועדה יובילו להסדרה נכונה של תהליך ההסמכה ולמניעת מצב של עגמת נפש ואי-ודאות מצד אלו המבקשים להיכנס בשערי המקצוע. כל זאת, תוך שמירה על איכות מקצוע עריכת הדין ויצירת מסלול הכשרה מתאים וראוי.

ברצוני להודות לשר המשפטים, אבי ניסנקורן, על שיתוף הפעולה המלא בעניין זה ועל הארכת המינוי לחברי הוועדה, להם אבקש לאחל הצלחה ולהודות על נכונותם לתרום מזמנם ומרצם לטובת עתיד מקצוע עריכת הדין.

18:21 עריכה

מליאת הכנסת דחתה שלוש הצעות אי אמון שהוגשו נגד הממשלה. הצעת אי האמון שהגישה סיעת יש עתיד – תל"ם, נדחתה ברוב של 47 מתנגדים מול 34 תומכים. הצעת אי האמון של סיעות ימינה וישראל ביתנו נדחתה ברוב של 49 מתנגדים מול 23 תומכים, והצעת האי אמון של הרשימה המשותפת נדחתה ברוב של 50 מתנגדים מול 30 תומכים.

18:37 עריכה

גורמים במשרד מבקר המדינה מותחים ביקורת על מתניהו אנגלמן – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13. לדבריהם, המבקר לא רצה לבדוק כעת את תהליך קבלת ההחלטות. אותם גורמים, שלקחו חלק בכתיבת הדוח, שפורסם היום, אומרים שאנגלמן מנע מהם לעסוק בתקציב המדינה – שלא מועבר – והמטה לביטחון לאומי.

18:49 עריכה

בצלאל סמוטריץ' תקף הערב את מחליפתו במשרד התחבורה, מירי רגב: התנגדותה לרכבת הקלה בגוש דן – פופוליסטית ומופרכת.

אני כבר חצי שנה מתאפק מאוד לא לבקר את שרת התחבורה מירי רגב על התנהלותה במשרד, ולא שאין על מה…

חשוב היה לי לא לדבר מפוזיציה ולתת לה את הקרדיט לנהל את המשרד כפי שהיא מבינה, גם אם זה שונה פעמים רבות מאיך שאני חשבתי שנכון להתנהל.

אבל על התנגדותה היום לתכנית המטרו בגוש דן אני כבר לא יכול לשתוק.

מדובר באמירה פופוליסטית ומופרכת.

לרשת הסעת ההמונים הקישורית שעתידה לקום בגוש דן תהיה השפעה אדירה על הכלכלה ועל איכות החיים של אזרחי ישראל כולם. כולל תושבי הפריפריה.

הניסיון להציג את זה מול השקעה בפריפריה הוא פופוליזם זול שמשקף חוסר הבנה. ראשית, כאמור, הדבר ישרת גם את תושבי הפריפריה שמגיעים למרכז ויקל על החיבור שלהם למרכז. שנית, תרומתו לכלכלה ולפריון תאפשר הגדלת ההשקעה בפריפריה. שלישית, והכי חשוב, מקורות המימון המתוכננים למטרו לא מגיעים מתקציב המדינה, הם לא באים על חשבון תקציבי הפריפריה ובעיקר הם לא יהיו קיימים בפריפריה. מדובר על שילוב של השקעות פרטיות (מכרזי P.P.P) והכנסות מהשבחת ערך הקרקע באזורי הביקוש הסמוכים לקווים המתוכננים. אלה מקורות מימון שפשוט לא קיימים במיזמים אחרים.

השקעה בפריפריה חשובה. כשר תחבורה האצתי מאוד את תכנון קו הרכבת לאילת, ואני מאמין שאם נתגבר על האתגרים המדיניים מול מצריים אפשר יהיה גם להקים אותו. אותו כנ"ל ביחס להארכת כביש 6 עד שלומי וכו'. אבל לכל זה אין שום קשר למטרו והאמירה של רגב היום משקפת חוסר הבנה של איך העניינים במשרד מתנהלים. וזה מטריד.

19:10 עריכה

ישנם סיכויים גבוהים שחנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון הקרוב – כך דווח במספר כלי תקשורת. לפי הפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ תומכים בכך, אך במשרד הבריאות מתנגדים.

19:36 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם ראש הממשלה ועם שר החוץ של יוון: "שוחחנו על מגוון אפשרויות לשיתופי פעולה".

19:56 עריכה

משרד הבריאות עדכן בהמשך לפרסומים על מזכירה בלשכת ראש הממשלה אשר נמצאה הבוקר מאומתת לקורונה, נערכה חקירה אפדימיולוגית במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. נמצא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נדרש להיכנס לבידוד. כלל העובדים ואנשים נוספים שנכחו בלשכה הונחו באופן פרטני על ידי אנשי משרד הבריאות כיצד עליהם לפעול.

20:02 עריכה

קבינט הקורונה קבע שכיתות א'-ב' ילמדו שלוש פעמים בשבוע תוך חלוקה לקפסולות – מיום ראשון הקרוב. בצהרונים, שבהם ישהו עד 28 תלמידים, יהיו ילדים מכיתות שונות. גם הלימודים בכיתות ג'-ד' יתחדשו בקפסולות, אולם בהם ילמדו לאורך השבוע, ולא רק שלושה ימים.

כמו כן ייפתחו בתחילת השבוע הבא המספרות, מכוני הקוסמטיקה ושיעורי הנהיגה.

20:40 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יזמין את חבר הכנסת חיים כץ לשימוע בעקבות ההחלטה להעמידו לדין בשל עבירות מס – כך דיווח גיא פלג בחדשות 12. בכך מאמץ מנדלבליט את מסקנות היחידה הכלכלית בפרקליטות המדינה בעניינו של חבר הכנסת. לפי החשד, כץ העלים הכנסות של 2.2 מיליוני שקלים במשך 12 שנה. ההכנסות האמורות הגיעו משבעה נכסים שהשכיר כץ.

21:00 עריכה

שר החינוך יואב גלנט אמר שהלימודים בכיתות א'-ב' ייפתחו לארבעה או חמישה ימים. גלנט אמר זאת בראיון לדני קושמרו בחדשות 12, לאחר שפורסם שקבינט הקורונה החליט שתלמידי כיתות א'-ב' ישובו בשבוע הבא ללמוד שלושה ימים בשבוע.

21:38 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקר בחריפות את דבריו של השר דודי אמסלם במליאת הכנסת –

מצער שפעם נוספת השר אמסלם מנצל את בימת הכנסת לצורך הפצת דברי בלע ושקרים בוטים נגד היועץ המשפטי לממשלה.

וכך אמר השר אמסלם:

"קראתי שיש גם לאשתו מאבטח … יכול להיות גם לילדיו ולאחיו" – יובהר בזאת, כי מדובר בשקר וכזב. ליועץ המשפטי לממשלה – ולו בלבד – יש אבטחה לנוכח איומים שנשקפים לו, והכל בהתאם להחלטות הגורמים המוסמכים במשטרה.

"ביום שבת אתה גורם לאישה להיעצר" – שקר וכזב. כפי שכבר הובהר, מנדלבליט לא התלונן, לא מסר עדות כלשהי ולא היה מעורב בכל החלטה בנושא.

כך הדבר גם ביחס לאירוע נוסף שהתפרסם בימים האחרונים, בו אדם איים לפגוע במאבטח שלו, שגם בו היועמ"ש לא היה מעורב, לא התלונן ולא מסר עדות.

ברור לכל, כי העיתוי של קמפיין הכזבים המתנהל בימים אלה נגד היועץ המשפטי לממשלה, הכולל מידע שקרי ומסולף שנועד להשמיצו על אירועים ישנים, איננו מקרי.

בשנים האחרונות ספגו היועמ"ש ואף בני משפחתו הטרדות רבות, חלקן מאורגנות ושיטתיות. הטרדות אלה מועברות לטיפול גורמי האבטחה והמשטרה, אשר פועלת לפי שיקול דעתה המקצועי ועל-פי סמכויותיה.

היועמ"ש לא מתערב בהחלטות של המשטרה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית.

כל ניסיון להציג את הדברים או אף לרמוז אחרת, תוך מיחזור סיפורים ישנים וניסיון חמור ומכוון לבלבל בין קורבן ההטרדות לבין מי שבחרו להטרידו, הינו שקר וכזב.

כאמור גם ברור שהעיתוי לכך איננו מקרי.

שקר שחוזרים עליו שוב ושוב, לא יהפוך לאמת.

22:11 עריכה

לאחר שלא התקבלה בישיבת הקבינט שנערכה היום החלטה לגבי הצימרים וחנויות הרחוב – הנושא יועלה לדיון ביום חמישי הקרוב.

22:45 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה לביקורתו של קודמה בתפקיד, בצלאל סמוטריץ', שתקף אותה על התנגדותה לרכבת הקלה בגוש דן.

22:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור היה לערוך מחר ביקור באריאל שבשומרון, אולם הביקור נדחה – כך דיווח אמיר אטינגר ב"סרוגים".

22:56 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית להגדיר את אילת ואת אזור עין בוקק – חמי זוהר כאזור תיירות בתקופת הקורונה כדי לאפשר את פתיחת בתי המלון במתווה מיוחד.

סגירה