פרסום ראשון תנועת גמלאים חדשה בראשות דני יתום מתכננת לרוץ לכנסת

ראש המוסד לשעבר חבר אל ד"ר אבי ביצור, שהיה המנכ"ל הראשון של המשרד לענייני גימלאים, העיתונאית פאר-לי שחר ושמות ידועים נוספים למען הקמת תנועת גמלאים חדשה שמטרתה לרוץ בבחירות לכנסת הבאה כדי לדאוג לזכויותיהם של 1.4 מיליון אזרחי הגיל השלישי ● "במוקד העניין יעמדו זכויות המבוגרים במדינה בעקבות כל מה שהיה בקורונה", הם אומרים לזמן ישראל

דני יתום (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
דני יתום

ביטוי פוליטי ראשון של מחדל הקורונה: מפלגת גמלאים חדשה עשויה להתמודד בבחירות לכנסת הבאה.

מאחורי היוזמה עומדים ראש המוסד לשעבר, האלוף (מיל.) דני יתום, שיעמוד בראש המפלגה, העיתונאית פאר-לי שחר, ד"ר אבי ביצור ואחרים. היוזמים מקווים כי ברשימה לכנסת ישתלבו דמויות ידועות נוספות, ביניהם הספורטאי טל ברודי, הזמר יהורם גאון ונשיאת אוניברסיטת בן-גוריון לשעבר, פרופ' רבקה כרמי.

יתום עמד בראשות המוסד בשנים 1998-1996, והוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בשנים 2008-2003. בימים אלה הוא נמצא בביקור באיחוד אמירויות, לשם הוזמן בידי ידיד ממשפחת בית המלוכה.

"אני מקים תנועה שתפעל למען איחוי הערכים בחברה הישראלית וטיפול בשכבות החלשות, ובראש וראשונה באוכלוסייה המבוגרת", אמר יתום לזמן ישראל. "זו עדיין לא מפלגה, עדיין לא רשמתי מפלגה, אבל בינתיים אני מכין את התשתית".

ד"ר אבי ביצור
ד"ר אבי ביצור

"במוקד העניין יעמדו זכויות המבוגרים במדינה בעקבות כל מה שהיה בקורונה", מוסיף ד"ר ביצור, המכהן כראש לימודי הזקנה במכללת בית ברל ומי שהיה המנכ"ל הראשון של המשרד לענייני גימלאים, בשנים 2010-2007.

"הגיע הזמן, בעיקר אחרי אסון הקורונה, שהגמלאים ישיגו הכול באמצעות כוח פוליטי, בדיוק כמו החרדים. זו בדיוק הדרך להילחם נגד כל הטרגדיות שאירעו בבתי האבות, כדי שהתופעה הזו לא תחזור על עצמה. שלא יוציאו שוב אלפי אנשים להורג, על לא עוול בכפם".

"קרה דבר נורא", ממשיך ביצור. "הגיעה מגפה שידענו שהיא פוגעת באנשים המוחלשים. האם התכוננו? לא. תראה מה קרה בדיור המוגן ובבתי האבות. בודדו את הקשישים וזה בסדר, אבל את הצוותים שמטפלים בהם לא בדקו. איזו הפקרות. לקחו את הקשישים במחלקות הסיעודיות לבדידות קורונה. הם לא נפגשו עם בני המשפחות שלהם. אתה יודע מה זה? בכלל, הבדידות היא האויב מספר אחת של הזקנה. מישהו נלחם בזה?

"הגיעה מגפה שידענו שהיא פוגעת באנשים המוחלשים. האם התכוננו? לא. תראה מה קרה בדיור המוגן ובבתי האבות. בודדו את הקשישים וזה בסדר, אבל את הצוותים שמטפלים בהם לא בדקו. איזו הפקרות"

"איך פותרים את זה? איך מונעים מצב כזה להבא? יש כל כך הרבה דרכים. בשביל זה אנחנו קמים. למה שלא נשלח לקשישים בודדים חיילים בשירות לאומי או אזרחי? אתה לא צריך להיות עובד סיעודי. אתה לא בא לטפל בו אם הוא לא צריך. אתה בא לארח לו חברה, לכתוב אתו קורות חיים.

"אנחנו לא מדברים רק על עניים או בודדים, אלא גם על גמלאים שיכולים לתרום לחברה. בחולון רצינו לחזק מבנים נגד רעידת אדמה. גייסנו קבוצה של מהנדסים בפנסיה שכל ההבדל בינם ובין מהנדסים צעירים זה הגיל. המהנדסים האלה עושים תוכניות תמ"א 38, מקבלים תוספת שכר סמלית וחוסכים המון לעירייה. ככה הם גם מרגישים חיוניים וגם יוצאים מבית".

אהוד אולמרט עונה לשיחות טלפון במהלך טקס חנוכת מרכז טלפוני למיצוי זכויות ניצולי שואה. במרכז התמונה: ד"ר אבי ביצור, מנכ"ל המשרד לענייני גימלאים אז. 12 בפברואר 2009 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
אהוד אולמרט עונה לשיחות טלפון במהלך טקס חנוכת מרכז טלפוני למיצוי זכויות ניצולי שואה. במרכז התמונה: ד"ר אבי ביצור, מנכ"ל המשרד לענייני גימלאים אז. 12 בפברואר 2009 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ד"ר ביצור ליווה את הסיבוב היחידי המוצלח של מפלגת הגמלאים בראשה עמד בשעתו רפי איתן. אחרי ניסיונות שונים שלא עלו יפה במערכות בחירות קודמות, הצליחו איתן ומפלגתו להפתיע את כולם בבחירות 2006 ולגרוף 7 מנדטים. המפלגה ניקזה אליה את קולות המחאה נגד המערכת הפוליטית והמאבק בשחיתות, והשיגה קולות של צעירים רבים. ביצור עמד בראש המשרד לענייני גמלאים תחת השר איתן.

ביצור לא מפסיק לחקור את נושא הזקנה. הוא עמד גם בראש הועדה הלאומית נגד התעמרות בזקנים. הוא עסק גם בחינוך שנים רבות. "עכשיו מלמדים בקפסולות, בקבוצות קטנות. אומרים שאין מורים? אבל יש מאות מורים בהסתדרות המורים הגמלאים. אתה מצמיד שני מורים מנוסים בפנסיה למורה או מורה רגילה. למה לא?"

"אנחנו נחוקק את חוק האזרח הוותיק, כמו בסקנדינביה", אומר ביצור. "יש כל כך הרבה נושאים לטפל בהם. כל כך הרבה דברים נחשפו במהלך הקורונה: הונאה מזעזעת של קשישים, בעיות עם הפנסיות, עם הבנקים, חוסר התמצאות בדיגיטציה, חוסר אונים מול הרשויות. זה הרי לא מקרי שרוב המתים הם קשישים, ואפשר היה למנוע מצבים כאלה.

"אנחנו באים לדאוג לתעסוקה, תרבות וכבוד לאנשים מבוגרים, ליחס אחר, להעלאת תקציב הזקנה לשכר המינימום, לטיפול אחר בנושאי בריאות, תזונה, ספורט, כל דבר שימנע את האסון שהתרחש בימי הקורונה כאן".

"אנחנו באים לדאוג לתעסוקה, תרבות וכבוד לאנשים מבוגרים, ליחס אחר, להעלאת תקציב הזקנה לשכר המינימום, לטיפול אחר בנושאי בריאות, תזונה, ספורט, כל דבר שימנע את האסון שהתרחש בימי הקורונה כאן"

מאז ההצלחה בבחירות 2006, לא הצליחו רשימות הגמלאים להיכנס לכנסת, למרות כל הניסיונות. המארגנים משוכנעים שהפעם זה יהיה שונה, בגלל משבר הקורונה שחשף את מצב הקשישים האמיתי במדינה. יתום אומר ש"אם וכאשר נקים את הרשימה, יובילו אותה אנשים ידועים, ולא דמויות אלמוניות כמו בעבר. יהיו אנשים אטרקטיביים, מגנט למשיכת קולות".

יתום בדק גם את האפשרות לרוץ תחת הפלטפורמה של מפלגת הגמלאים הקודמת של רפי איתן, אבל גילה שהיא נתונה בחובות כבדים ."בכל מקרה, במדינה הזו יש 1,4 מיליון איש בני הגיל השלישי. זה פוטנציאל עצום", מסכם ביצור ויתום מוסיף: "אם נרוץ, יהיה גם לאוכלוסייה הבוגרת קול חזק בכנסת, כדי שהמראות שאנחנו רואים בימי הקורונה לא יישנו".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
דני יתום וד"ר ביצור שלום, שמי ורדה לבקוביץ מושקוביץ, אזרחית ותיקה ופעילה חברתית. אני מובילה את המאבק להעלאת קצבת אזרח ותיק ומנהלת את קבוצת הפייסבוק "מאבק הגמלאים לקצבה הוגנת". מתוקף פע... המשך קריאה

דני יתום וד"ר ביצור שלום, שמי ורדה לבקוביץ מושקוביץ, אזרחית ותיקה ופעילה חברתית. אני מובילה את המאבק להעלאת קצבת אזרח ותיק ומנהלת את קבוצת הפייסבוק "מאבק הגמלאים לקצבה הוגנת". מתוקף פעילותי זו (בהתנדבות) יש לי קשר עם קבוצות נוספות שנאבקות על העוול הנורא שנקרא קצבת אזרח ותיק ואנו משתפים פעולה בפרוייקטים שמקדמים את המאבק. ביחד אנו מונים כ- 80000 ברשתות החברתיות. לאחרונה גם הדור הצעיר מצטרף כי אנחנו הסבים והסבתות של כולם. אנו הגמלאים ,שחיים מקצבת אזרח ותיק עלובה, משוועים שתקום מפלגת גמלאים שכל מטרתה תהיה לדאוג שהאזרחים הוותיקים יחיו בכבוד. אנחנו והדור הצעיר מהווים כח אלקטוראלי עצום וניתן את קולנו רק למי שיעשה בשבילנו עכשיו ! מאסנו בהבטחות שלפני הבחירות שאינן מתקיימות אחרי הבחירות. הנייד שלי : ורדה לבקוביץ מושקוביץ 0505-666706

עוד 709 מילים ו-3 תגובות
סגירה