בכירי חוסן לישראל נפגשים הערב בביתו של בני גנץ

אדלשטיין הורה על קיצור הבידוד ל-12 יום ● הממשלה רוצה להחמיר ענישה למפירי הקורונה, החרדים מתנגדים ● כ"ץ רוצה לפתוח חנויות רחוב השבוע, אדלשטיין מתנגד ● קנצלר אוסטריה יבקר בישראל בעוד 3 שבועות ● לפיד יהיה הנואם המרכזי בעצרת לזכר רבין שתיערך השבוע ● עפר שלח מתריע: בקושי התחילו הכנות לקבלת חיסונים לקורונה מחו"ל

  • תלמידי בית ספר יסודי כרמים בירושלים ביום הראשון לחזרה ללימודים אחרי הסגר של הגל השני, 1 בנובמבר 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליביה פיטוסי / פלאש 90
  • פרופ' זאב רוטשטיין פוגש בהדסה את החולה הראשון שמקבל חיסון ניסיוני נגד קורונה, 1 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • תלמידי בית ספר יסודי כרמים בירושלים ביום הראשון ללימודים אחרי הסגר של הגל השני, 1 בנובמבר 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
    אוליביה פיטוסי / פלאש 90
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו פוגש בשיבא אדם שקיבל חיסון ניסיוני נגד קורונה, 1 בנובמבר 2020 (צילום: חיים צח / לע"מ)
    חיים צח / לע"מ
  • מספרה בירושלים ביום הראשון לפתיחת מכוני היופי אחרי הסגר של הגל השני, 1 בנובמבר 2020 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • הפגנת בעלי עסקים נגד מדיניות הממשלה בראשון לציון, 1 בנובמבר 2020 (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
07:12 עריכה

מימוש השלב השני של ההקלות יוצא לדרך: היום ייפתחו המספרות, מכוני היופי, בתי הכנסת, הצימרים, ותלמידי כיתות א'-ד' ישובו ללימודים. התלמידים יידרשו לעטות מסכות לכל אורך יום הלימודים, שיתקיים בקפסולות. גם הצהרונים ישובו היום לפעילות.

תלמידים בירושלים עושים דרכם לבית הספר, 1 בנובמבר 2020 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
תלמידים בירושלים עושים דרכם לבית הספר, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
07:18 עריכה

היום יחל הניסוי בבני אדם בפיתוח הישראלי של חיסון לקורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה. שני מתנדבים, האחד במרכז הרפואי שיבא בתל השומר והאחר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, יקבלו היום את החיסון. השניים יישארו לאשפוז של יממה. אם לא יתעוררו בעיות, מחרתיים יקבלו עשרה נסיינים נוספים את החיסון מבלי להישאר לאשפוז.

07:58 עריכה

בניגוד למתוכנן, הממשלה לא תדון היום בישיבתה השבועית במינוי חשב כללי למשרד האוצר. הואיל ואין תקציב, החשב הכללי הוא שמנהל את כספי המדינה, ומשום שהמשרה לא מאוישת – לא ניתן לנייד כספים. לפי שורה של דיווחים, כחול לבן מעכבת את מינוי יהלי רוטנברג לתפקיד בדרישה לאשר מינויים במשרד המשפטים.

• סדר היום לישיבת הממשלה

09:01 עריכה

10:21 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את הנסיינים שיתחסנו היום בחיסון שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה.

10:31 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו למרכז הרפואי שיבא לרגל תחילת הניסוי בבני אדם של החיסון לקורונה, שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה.

נתניהו –

באתי לכאן עם שר הביטחון, שר הבריאות, עם סגן שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות. אני מבקש קודם כל להודות לכם – לך פרופסור קרייס, ולרופאים ולרופאות המצוינים שיש כאן ולכל הצוות הרפואי בשיבא. ביקרתי כאן בפברואר וכבר אז התרשמתי מהטיפול המסור שאתם נותנים לבאי האנייה שבאו הנה.

באותה עת כבר ביקשתי מהמכון הביולוגי להניע קדימה את האפשרות של ייצור חיסון ישראלי, חיסון של מדינת ישראל – כדי לחסן את אזרחי ישראל מבעיית הקורונה. מאז אנחנו עברנו גלים, עברנו את הגל הראשון, היינו בין המדינות הראשונות להצהיר על סגר ולסגור את גבולות המדינה, ויצאנו מזה טוב.

אנחנו עכשיו חווים את הגל השני, היינו למעשה כמעט המדינה הראשונה בעולם שהפעילה שוב סגר, ותוך כדי זה שאנחנו יוצאים, מדינות אירופה נכנסות לסגר בגל קשה מאוד. אתם ראיתם שבוריס ג'ונסון הכריז אתמול על סגר בבריטניה, מקרון קודם לכן בצרפת, בלגיה, צ'כיה, הולנד ומדינות רבות אחרות; כמעט כל אירופה עכשיו נכנסת לסגר כזה או אחר. בשעה שאנחנו יוצאים – הם נכנסים, ואנחנו נאחל לכולם הצלחה.

יש עוד מעבר ויש עוד שלבים. השלבים האלה מחייבים אותנו לנקוט צעדים מדודים שעליהם החלטנו בקבינט הקורונה, ואני יודע שהדבר כרוך בקושי במיוחד לסוחרי הרחוב. אנחנו נעזור בכל דרך כדי שייצאו בצורה טובה ומיטבית, בלי סיכון של בריאות להם ולאזרחי ישראל, וכך נעשה עם שאר האוכלוסייה.

היציאה האמיתית ממשבר הקורונה היא בפיתוח החיסונים. לכן, יש פה יום חשוב מאוד. יום שנותן לנו "זריקת עידוד". פגשנו עכשיו את שגב, ישראלי בן 26, שהתנדב להיות ראשון בקו החזית, ומקבל את הניסוי של החיסון שפותח כאן על ידי המדענים המוכשרים במכון הביולוגי. אנחנו מאחלים הצלחה לשלבים האלה ולאחרים, ובעזרת ה' יהיה לנו חיסון תוצרת הארץ. זה דבר גדול מאוד.

במקביל, אנחנו עובדים עם חברות הפארמה הגדולות, באמצעות משרד הבריאות, כדי להביא חיסונים מהן, ואני אישית מפעיל את הקשרים שיש לי עם מנהיגי העולם כדי שנוכל לקבל גם יצור מהן, אבל לא בסוף התור אלא בקדמת התור. שוחחתי על כך עם מייק פנס ידידי, סגן נשיא ארצות הברית, שמטפל בנושא הזה בארצות הברית, עם אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה, עם נרנדרה מודי מנהיג הודו, עם ולדמיר פוטין נשיא רוסיה, עם נשיא איטליה קונטה וגם עם אחרים, ואני עוד אספר לכם על כך.

מה שחשוב הוא שבאמצעי כזה או אחר – באמצעות של ייצור עצמי שמפותח כאן, או באמצעות הבאה של חיסונים מחוץ לארץ, אנחנו נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל. אז נוכל סוף סוף, בעזרת ה', להשתחרר מהמגיפה. אני לא חושב שזה קורה מייד, אבל אני כן אומר לכם שאני כבר רואה את האור בקצה המנהרה, אני רואה חיסונים במדינת ישראל. לכן, יש לי רק בקשה אחת – עד אז הישמעו לכללים של משרד הבריאות וקבינט הקורונה המובאים לאזרחי ישראל. זה נועד לשמור על החיים ועל הבריאות שלכם. ומעל הכל השתמשו במסכות מעל האף.

11:13 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד יהיה הנואם המרכזי בעצרת לזכרו של יצחק רבין, שתיערך ביום רביעי הקרוב, 4 בנובמבר, במלאת 25 שנים לרצח – כך הודיעו מארגני האירוע.

11:35 עריכה

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ יבקר בישראל בעוד כשלושה שבועות.

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ במסיבת עיתונאים בווינה, 31 באוקטובר 2020 (צילום: Ronald Zak, AP)
קורץ במסיבת עיתונאים בווינה, אתמול (צילום: Ronald Zak, AP)
11:45 עריכה

הליכוד וכחול לבן מתאמים ביניהם עמדות בסוגיית העלאת הקנסות על הפרה של תקנות הקורונה, לקראת ישיבת הממשלה, שבה הנושא יידון – כך דיווחה אנה רייבה ברסקי מ"מעריב".

11:50 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ קורא לפתוח את חנויות הרחוב כבר מחרתיים, ולא ביום ראשון בשבוע הבא.

זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות…

Posted by ‎ישראל כ"ץ – Israel Katz‎ on Sunday, November 1, 2020

12:19 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג משתפת בחוויותיה כטבעונית.

12:55 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין מגיב לקריאתו של עמיתו לממשלה, שר האוצר ישראל כ"ץ, שתבע לפתוח את חנויות הרחוב מחרתיים. אדלשטיין אינו מזכיר את כ"ץ מפורשות, אך מתייחס ל"מי שדורש להוביל היום… לפתיחה פזיזה של המשק" ומזהיר ש"פתיחה מהירה עכשיו – משמעה סגר נוסף אחר כך".

13:10 עריכה

השר יובל שטייניץ: בריטניה הודיעה על סגר כללי שני; כשבישראל הוחלט על כך – היו שטענו שזהו מהלך לא ענייני שנועד לפגוע בהפגנות.

13:11 עריכה

יושב ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה עפר שלח מתריע: ההכנות לקראת החיסונים שיגיעו מחו"ל – בקושי התחילו.

13:22 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע לבית הספר היסודי קשת בירושלים, יחד עם שר החינוך יואב גלנט ועם ראש העירייה משה לאון, לרגל חידוש הלימודים היום.

13:59 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מבהיר: איש לא נעצר על ידי המשטרה כי אינו עוטה מסכה; מי שמעוכב הוא מי שמסרב להזדהות.

14:10 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מעדכן שמהיום מערכת הביטחון תגיש סיוע ל-128 יישובים שהיו אדומים וכתומים.

14:23 עריכה

ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו שיתנגדו להעלאת הקנסות על הפרת תקנות הקורונה.

14:37 עריכה

הממשלה אישרה עקרונית את טיוטת החוק, הקובע העלאה של קנסות למפירי ההנחיות. לפי הצעת החוק, הקנס על פתיחת בית עסק יועלה מ-5,000 ש"ח – ל-10,000; קיום אירוע, מסיבה או כנס שלא לפי ההנחיות יגרור קנס של 20,000 ש"ח במקום 5,000; כך גם פתיחה של מוסד חינוך שלא כחוק תביא לקנס של 20,000 ש"ח ולא 5,000.

הממשלה החליטה גם שקבינט הקורונה ידון בהגדלת הקנסות למפירי ההנחיות לפני שהנושא יידון בוועדת השרים לחקיקה.

15:29 עריכה

רק רשת: יומיים לבחירות בארה"ב, ברק אובמה משתתף בקמפיין של המועמד הדמוקרטי, וקצת מאפיל עליו. כאן הוא יוצא מאולם ספורט, אחרי שקלע שלשה נונשלנטית בניסיון ראשון.

15:40 עריכה

משרד הבטחון ישקול הגדלה של הסיוע ליוצאי צד"ל, לפי עדכון של שר הבטחון בני גנץ. לפני כעשרים שנה הוא היה ממובילי הנסיגה מלבנון ונשא באחריות גם להפקרה של אנשי צד"ל שנאלצו לברוח לצד הישראלי בהתראה קצרה.

15:55 עריכה

לאחר שבשבוע שעבר נפלה הצעת חוק בנושא, משרד המשפטים הולך קדימה ומתאים את הטפסים שלו לנייטרליות מגדרית. במקום "אם" ו"אב", על הטפסים ייכתב מהיום הורה 1 והורה 2. בין הטפסים שיעודכנו לנוסח הזה יהיו צו ירושה, מרשם זוגיות ורישום עמותה.

16:48 עריכה

אמיר השכל הגיש תלונה במשטרה נגד אדם שהשמיע כלפיו אמירות קשות בבלפור.

16:52 עריכה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, העביר לפני זמן קצר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כץ, בדרישה למצוא פתרון מיידי בתוך שבעה ימים, להסדרת התשלום לעובדים שנדרשו להיכנס לבידוד, בשל מגיפת הקורונה, ובכך להיעדר ממקום עבודתם.

"על פי פסיקת בג"ץ, החל מ-29.10.20, לא קיים כל הסדר בנוגע לתשלום ימי הבידוד של העובדים במשק הישראלי", כתב יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה ולשר האוצר. "מדובר בהפקרת ציבור העובדים לאובדן פרנסה בגין ימי הבידוד. לא ייתכן שבמהלכה של מגיפה עולמית, נותר ציבור העובדים ללא פתרון לסוגיה כה אקוטית".

"בהיעדר הסדרה, ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה", כתב יו"ר ההסתדרות בר-דוד, לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר כץ. "לא אתן יד להפקרתם ולפגיעה בשכרם של כלל העובדים השכירים במדינת ישראל".

17:21 עריכה

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) לא אוהב את היוזמה של משרד המשפטים והשר אבי ניסנקורן מכחול-לבן, לשנות את כינוי ההורים בטפסי משרד המשפטים להורה 1 והורה 2. ניסנקורן אומר שהוא גאה בצעד הזה ומקווה שמשרדים אחרים יבואו בעקבותיו. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) לא מבינה מה הבעיה של קרעי ושואלת אם הוא מונע מרשעות או פחד.

17:42 עריכה

בנימין נתניהו מרוצה מהגיבוי שקיבל לניהול המשבר מוול סטריט ג'ורנל.

17:47 עריכה

הסוקרים נכשלו בחיזוי הנצחון לטראמפ ב-2016. אורי גלר חושב שטראמפ לוקח.

17:53 עריכה

לח"כ ניצן הורביץ (מרצ) נמאס מהאפליה נגד הלהט"ב.

17:54 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין קבע הערב (ראשון), לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ 14 ל 12 ימים. אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. הפיילוט יתקיים עד 31.12.20.

אדלשטיין: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל 12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

18:08 עריכה

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן קיים הערכת מצב בצל האלימות במגזר הערבי, שהלילה הגיעה לשיא ברצח משולש. לפי ח"כ עאידה תומא סלימאן (המשותפת), המשטרה לא עושה מספיק למצוא את האשמים ולמעשה מפקירה את הציבור הערבי בידי "רוצחים חמושים מסוכנים".

18:39 עריכה

ח"כ נפתלי בנט ממשיך להפגין אמפטיה לבעלי עסקים ובנימין נתניהו שוב חוזר על ה"אמרתי לכם" בעניין היציאה של ישראל מהסגר בזמן שאירופה נכנסת אליו. יאיר לפיד אומר שהממשלה השאירה את העסקים הקטנים לבד במערכה.

19:25 עריכה

פרשת המימד החמישי עוברת להכרעת פרקליטות מחוז ירושלים. במסגרת הפרשה נחקר חשד להתקשרויות לא תקינות של המשטרה עם חברה שבראשה עמד בני גנץ, שכרגע אינו חשוד בכלום.

19:30 עריכה

עמיר פרץ תוקף ומזדעזע הערב ביחס לאמירות של שותפתו לשעבר אורלי לוי ביחס ליצחק רבין.

19:50 עריכה

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה פרסם מכתב שבו פנה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן, ובו שאל אותו מי נתן הוראה לחקור אנשים שמחו נגד היומע"ש ומשפחתו.

במכתב שכותרתו פגיעה חוזרת בחופש הביטוי של אזרחים, השר פותח בתיאור שני מקרים שבהם המשטרה חקרה אזרחים שהפגינו או מחו כנגד היועמ"ש סמוך למקום מגוריו. בשני המקרים השר שואל "מי המתלונן ומי נתן את ההוראה לחקור?"

"האם החלטת משטרת ישראל כי כל פניה של אזרח ליועמ"ש עולה לכדי הטרדה חמורה ועל כן הפונה יחקר, יעוכב ובמקרה הצורך ייעצר גובשה בצוותא חדא עם הפרקליטות או על דעת עצמה…?"

"במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים החווים פניות העולות בתדירותן ובעוצמתן על הפניות המתוארות לעיל שאינם זוכות לטיפול כזה מידי המשטרה?"

 

20:01 עריכה

יש עתיד תעלה להצבעה ברביעי הצעה לביטול הטבות המס של נתניהו על הבית הפרטי שלו בקיסריה.

20:03 עריכה

מפלגת העבודה עורכת כנס זום לזכרו של יצחק רבין ובין המשתתפים היו"ר עמיר פרץ, השר איציק שמולי, ועוד. מרב מיכאלי בחוץ, ותערוך כנס נפרד משל עצמה, לפי דיווח של טל שלו.

20:24 עריכה

בדיווח "בלעדי" בגלובס פורסם שהיועמ"ש החליט לא להעמיד לדין את החברות וואלה, בזק וידיעות אחרונות, שבעליהן עדיין נאשמים ביחסי תן וקח עם נתניהו. לשכת נתניהו מיהרה להוציא הודעה שלפיה הפרסום מחזק את החפות של ראש הממשלה.

"מקורבי ראש הממשלה על החלטת היועץ שלא להעמיד לדין את בזק וידיעות אחרונות: ההחלטה של היועמ"ש שלא להעמיד לדין את "ידיעות אחרונות" ו"בזק", שלפי הטענות קיבלו הטבות בסכומי עתק, מוכיחה שאין שום בסיס להאשמה האבסורדית של ראש הממשלה נתניהו בשוחד. עוד אבסורד".

20:30 עריכה

רבני הימין קוראים לתמוך בטראמפ בבחירות בארה"ב.

20:40 עריכה

מפלגת חוסן לישראל מתכנסת בביתו של בני גנץ בראש העין. המפלגה תכריע הערב מתי והאם לפרק את הממשלה או להתפשר על הארכת המועד להעברת התקציב, מעבר לדדליין שכבר הוארך ל-23 בדצמבר.

21:04 עריכה

סקר חדשות 13 מראה התחזקות קלה של הליכוד לכמעט 30 מנדטים וימינה עם 22. רוב מוחץ של הנסקרים מעדיפים לראות את טראמפ מנצח ביום שלישי.

אם הבחירות היו נערכות היום, למי היית מצביע?
הליכוד 29
ימינה 22
יש עתיד-תל"ם 20
הרשימה המשותפת 12
כחול לבן 10
ישראל ביתנו 7
ש"ס 7
יהדות התורה 7
מרצ 6

העבודה 0
גשר 0
דרך ארץ 0
הבית היהודי 0

אם בנוסף ליתר המפלגות, הייתה מתמודדת גם מפלגה חדשה בראשות רון חולדאי, ואם הבחירות היו נערכות היום, עבור איזה מפלגה הייתי מצביע?

הליכוד 30
ימינה 22
יש עתיד-תל"ם 17
מפלגה חדשה (רון חולדאי) 7
הרשימה המשותפת 11
כחול לבן 8
ישראל ביתנו 7
ש"ס 7
יהדות התורה 7
מרצ 4

העבודה 0
גשר 0
דרך ארץ 0
הבית היהודי 0

מי הכי מתאים לכהן כראש הממשלה?
נתניהו 36%
בנט 21%
לפיד 15%
גנץ 11%
לא יודע 17%

ביום שלישי יערכו הבחירות לנשיאות ארצות הברית, מבין שני המועמדים טראמפ או ביידן, מה לדעתך היא התוצאה הטובה יותר לישראל?

לדעתי יותר טוב לישראל שייבחר טראמפ 68%
לדעתי יותר טוב לישראל שייבחר ביידן 12%
אין לי דעה / לא יודע 20%

באיזו מידה אתה מרוצה מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה?
לא מרוצה 54%
די מרוצה 25%
מרוצה 16%

האם אתה מאמין שבעוד חצי שנה מהיום מצבך הכלכלי יהיה טוב יותר או גרוע יותר מאשר עכשיו?
מצבי יהיה יותר טוב 33%
מצבי יהיה יותר גרוע 20%
מצבי לא ישתנה 35%
לא יודע 12%

ישראל מתחילה היום (ראשון) לצאת מהסגר השני. האם לדעתך ניאלץ לחזור גם לסגר שלישי או שלא יהיה סגר שלישי?

כן 69%
לא 16%
לא יודע 15%

22:13 עריכה

גננת מרמת גן נעצרה בחשד להתעללות בפעוטות במעון שבו עבדה. סרטוני ההתעללות פורסמו הערב בערוץ 12.

22:35 עריכה

חוסן לישראל נפגשו הערב בביתו של בני גנץ כדי להחליט כיצד ואם תימשך השותפות עם הליכוד. בתוך כך, מנכ"ל המפלגה מסיים את תפקידו.

סגירה