מה שנתניהו כבר לא יבין לעולם

שלט מההפגנה בבלפור, 1.8.2020 (צילום: ניצן ויסברג)
ניצן ויסברג
שלט מההפגנה בבלפור, 1.8.2020

הפגנות המחאה ההמוניות ברחבי ישראל הן תמצית מזוקקת של חיינו תחת שלטון נתניהו.

אם נתניהו או אנשיו תוהים כל שבוע כיצד עשרות אלפים יוצאים מבתיהם ומתמידים להגיע לבלפור, לכיכר רבין ולמאות צמתים, גשרים ואירועי מחאה ברחבי הארץ, הם צריכים פשוט להקשיב לקריאות. פשוט לקרוא את השלטים. פשוט להבין מה אומרים להם המפגינים הרבים.

אם נתניהו או אנשיו תוהים כיצד עשרות אלפים יוצאים מבתיהם ומתמידים להגיע לבלפור, לכיכר רבין ולמאות צמתים, גשרים ואירועי מחאה, הם צריכים להקשיב לקריאות המפגינים ולקרוא את השלטים

המחאה של 2020 אינה רק על ראש ממשלה תחת כתבי אישום. הסיבה הזו הייתה הניצוץ שהדליק ערימה של בעיות שיצר שלטון נתניהו במהלך אחת עשרה שנות שלטונו הבלתי נגמרות.

ההפגנות מביאות לידי ביטוי את אותן בעיות ואותם חוליים של השלטון הישראלי. המאבק הזה לא יגמר בפיצות או בבחירת נציגי המפגינים לרשימה כלשהי לכנסת. גם לא בוועדה שתדון ביוקר המחיה או הדירות.

מי שחי את ההפגנות כל שבוע מרגיש קודם לכל את הדור הצעיר דורש את חייו בחזרה. דמוקרטיה, חופש ביטוי, חופש יצירה, פרנסה, עתיד, שיח מכבד, חוק בלי אלימות של אוכפי החוק, חוק בלי שקרים של המחוקקים, מוסר, דוגמא אישית של מנהיגים, צניעות, הקשבה לחלשים, מניעת אפליה, יעילות בניהול משבר הקורונה, ומתן תקווה לעם שלם.

מי שקורא את השלטים ימצא שם את כל מה ששלטון הליכוד, החרדים, הימין ונתניהו בראשם לקח מאזרחי ישראל. שלטון מושחת, נאמן רק לראש הממשלה הנאשם בפלילים, משרת רק את חברי הקואליציה כדי לשמר את שלטונו. שלטון שגנבי קולות של בוחרי המרכז שמאל נותנים לו לגיטימציה פושעת המועלת בכל מה שהובטח לבוחרים.

השלטים מדברים על מגוון בעיות ששום כדור הרגעה או אלימות משטרה לא יכולים לפתור. בעיות ששום נאום הסתה או שקרים מבית מדרשו של נתניהו ובניו לא יוכל להכחיש או להעלים.

הכיבוש, היעדר שוויון, הזנחת המוחלשים בחברה, מערכת חינוך קורסת, מכירת ביטחון המדינה למקורבי רה"מ ולמדינות עם פוטנציאל איום, עושק הקופה הציבורית, נהנתנות אין סופית של רה"מ ומשפחתו, הדורשים שוב ושוב הקלות מס, מטוס, בית, טיסות משפחתיות לחו"ל, כביסה בבית הלבן, כאשר מאות אלפי מובטלים נאנקים יום יום וחייהם ממש עומדים על גרדום החלטות ממשלה מופקרת, הנתונה כולה לגחמותיו וחולשותיו הפוליטיות של הנאשם בשוחד העומד בראשה.

השלטים שמנסחים המפגינים לבד בבית משרטטים את השבר העמוק בין אזרחי ישראל לנבחרי הציבור שלהם וממשלתם הנבחרת. המפגינים דורשים חוקה, טיפול באיכות האוויר ואיכות הסביבה, הפסקת ההתעללות בבעלי חיים, מים נקיים והרחקת אסדות הגז מהחוף, חקירת מתווה הגז המוצץ מחשבונו של כל אזרח כסף רב מיותר ויקר. המפגינים דורשים את חקירת פרשיות הצוללות והמניות ואת פיטוריו של נתניהו – המוביל והיוזם, האחראי והאשם בשלל הבעיות הללו.

לכן ההפגנות לא יסתיימו. נתניהו ואנשיו לא מבינים כנראה את מהותן. הם עדיין נאבקים בשיטות התעמולה ששירתו אותם במספר מערכות בחירות. חוזרים שוב ושוב על השמצות ושקרים ומחכים שזה ידבק וישכנע את בוחריהם הוותיקים להאמין שהכל כשהיה ונתניהו טוב לישראל.

אבל נתניהו ואנשיו טועים. הרשתות החברתיות ורוחם ומחויבותם של המפגינים מפריכים כל שקר דקות אחרי שעלה לאוויר. סרטוני יוטיוב ואינטרנט עולים יום יום ומעבירים מידע אלטרנטיבי, למרות מהדורות החדשות של הערוצים וכלי התקשורת הראשיים.

המפגינים רואים את הדיווחים הממעיטים במספרם ואת הערוצים המתעלמים מהיקף ההפגנות, והם כבר מצאו דרך לתקשורת באלפי קבוצות ווטסאפ, פייסבוק, טלגרם. המידע עובר כאש בשדה קוצים. כתבי טלוויזיה שאינם מדווחים אמת בדוקה ועובדתית מההפגנות, מאבדים באחת את אמינותם והופכים ל"שופרי השלטון", תואר משפיל שיהיה קשה להם להיפטר ממנו.

שוטרים המכים מפגינים ומפרים את הנחיות בגץ מצולמים, והתלונות זורמות עוד באותו ערב אל מ"מ המפכ"ל ומשם בתביעות אל בתי המשפט.

הרשתות החברתיות, רוחם ומחויבותם של המפגינים מפריכים כל שקר דקות אחרי שעלה לאוויר. סרטוני יוטיוב ואינטרנט עולים יום יום ומעבירים מידע אלטרנטיבי, למרות מהדורות החדשות של הערוצים הראשיים

ההפגנות הללו הן תמצית מזוקקת המעלה לסדר היום יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע, את כל הנדרש לתיקון ושיקום בחברה הישראלית.

מי שקלקל והרס ומחריב את המדינה לא יבין זאת לעולם.

מוטב שלפחות מעט שומרי הסף שעוד שומרים על יושרה ואומץ אישי יבינו ויצטרפו למאבק האנושי הדמוקרטי האזרחי.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 610 מילים
סגירה