אבידר: "עברנו גיהינום עם נתניהו והדמוקרטים, חלאס"

הח"כ מישראל ביתנו לועג להצהרות מקורבי נתניהו לפיהן רה"מ "יסתדר עם ביידן" ● חנויות הרחוב ייפתחו ביום א' בערים ירוקות, צהובות וכתומות ● גנץ הודיע אחרי ישיבת קבינט הקורונה: "החלטנו להטיל עוצר לילי בערים האדומות" ואילו נתניהו אמר: "אולי נשקול עוצר לילי בערים האדומות" רק בעוד שבוע וחצי ● בנט: "טענת נתניהו על הצלחת הסגר מדהימה בטמטומה" ● קרע ברשימה המשותפת בשל ההתקרבות הזהירה בין סיעת רע"מ לליכוד

Mideast Israel Palestinians US (צילום: Debbie Hill, Pool via AP)
Debbie Hill, Pool via AP
בנימין נתניהו וג'ו ביידן בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב דאז בירושלים, ב-9 במרץ 2016
07:10 עריכה

גנץ ביטל את הפוליגרף לחברי הכנסת ממפלגתו.

07:33 עריכה

שר ההתיישבות צחי הנגבי: צריך להימנע מכל סממן של התערבות בבחירות בארה"ב. הנגבי סיפר בכאן רשת ב' כי הוא עוקב בעניין אחרי הדרמה הגדולה בארה"ב ולא הלך לישון. הנגבי התעקש שהברית בין ארה"ב לישראל אינה בין ממשלים אלא בין עמים. לדבריו ישראל תמיד כיבדה כל ממשל אמריקאי וגם בימים שנתניהו היה חלוק עם אובמה היה להם קשר טוב.

לשאלה אם ביידן פחות טוב לישראל בהתייחס לסוגייה האיראנית אמר הנגבי:

"אנחנו מאוד שמחנו שהממשלה הנוכחית אימצה את הקו הישראלי וקבעה שהסכם הגרעיון גרוע לארה"ב. מה תחליט ארה"ב תחליט בהמשך? תמיד ננסה להשפיע עליהם נגד החתרנות האיראנית".

דבריו של הנגבי על ההתנחלויות:

07:44 עריכה

מירי רגב: החלו עבודות להקמת עוקף לב יהודה.

08:26 עריכה

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן כמובן, מסרב לקחת צד או להמר על המנצח בארה"ב אולם בראיון בגלי צה"ל הוא מרגיע שגם בזמן אובמה עם המחלוקות – נחתם הסכם השת"פ הכי גדול אי פעם. לדבריו "יהיה שיתוף פעולה עם כל ממשל", וכי "עבור ארה"ב, ישראל זה אי של יציבות במזרח התיכון ואזרחי ישראל יכולים להיות רגועים".

על הסכם הגרעין אמר כי "כל אזרחי ישראל מבינים שטראמפ עשה שירות גדול לישראל עם הנסיגה מהסכם הגרעין. זה לא משנה מי ינצח, אני לא חושב שמישהו יחזור להסכם הישן אחרי נחשפו הכוונות של איראן. אין הנחה שאם יהיה ממשל דמוקרטי הוא יחזור להסכם הרע הקודם".

08:36 עריכה

שלמה קרעי עושה סאטירה ואחרי 17 דקות משרשר הסבר שלא התכוון למה שכתב בצורה שכתב אותו.

08:50 עריכה

יש עתיד לא תעלה את הצעת החוק לפיזור הכנסת היום:

האשמים? כחול-לבן:

09:08 עריכה

סמי אבו שחאדה מבל"ד מזהיר מהידרדרות בארה"ב ואולי מתכוון בעצם לישראל:

09:20 עריכה

שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' ממשיך בביקורת על שרת התחבורה הנוכחית, הפעם לגבי והתקנות שהיא מעוניינת להכניס לגבי שכחת ילדים ברכב.

גבירתי שרת התחבורה, כוונתך רצויה, מעשייך שוב לא!>>>אתמול פרסמה שרת התחבורה, מירי רגב, טיוטת תקנות שמבקשות לחייב מה -1…

Posted by ‎בצלאל סמוטריץ'‎ on Tuesday, November 3, 2020

בין השאר סמוטריץ' מתאר מה שנראה כמו שחיתות מאחורי ההחלטה של השרה. הוא כותב "זה יעלה הון תועפות שילך לכיסם של כמה יצרנים או יבואנים בודדים שכולנו נהיה לקוחות שבויים שלהם (טיפ לעיתונאים חוקרים: חפשו את נתיב הכסף אצל יצרנים ויבואנים שדחפו את זה ואת הקשרים שלהם למרכז הליכוד… )."

09:53 עריכה

דיון על איי תיירות בוועדת חוקה: מחלוקת על מבקרים באילת שייצאו לטיול ויחזרו לעיר, ודרישה של ראש העיר לפתיחה מוחלטת של המסחר.

10:01 עריכה

סדר היום לקראת קבינט הקורונה:

נתונים לא מעודדים:

10:21 עריכה

גדעון סער בעד בדיקות בהיקף ענק ובידוד החולים:

10:34 עריכה

ח"כ טיבי: מצביעים היספאנים לטראמפ זה כמו ערבים שמצביעים לליכוד.

10:52 עריכה

אעידה תומא-סלימאן על אזרחים שקורסים ובנקים שאינם מאפשרים פריסת חובות:

11:10 עריכה

חברי כנסת נגד עצירת מעבר בין קופות חולים בזמן קורונה:

11:11 עריכה

אלי אבידר לליכוד: קחו דוגמה מהרפובליקאים.

11:17 עריכה

בנט קובל על כך למרות ההבטחות, שכר הפוליטיקאים דווקא עולה.

לפני חודש הבטיחו שר האוצר וראש הממשלה שיקצצו מיד בשכר השרים והחכים. זכו בכותרות. במקום זה הם מעלים עכשיו את שכר החכים…

Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on Tuesday, November 3, 2020

יעל גרמן עם עוד זווית:

מאוחר יותר הבהירה גרמן:

"אני מברכת על הויתור בשכר, אבל מן הראוי להסדיר אחת ולתמיד את המצב בו ח"כים נמצאים בניגוד עניינים כאשר הם בעצמם קובעים את משכורתם".

11:23 עריכה

החרדים ונתניהו לא הסכימו – לא תהיה הצבעה על העלאת קנסות.

12:03 עריכה

ישראל כ"ץ חושב שבנט צריך לכעוס על כחול לבן ומכנה אותו "היפיפייה הנרדמת".

12:31 עריכה

גנץ נפגש עם משלחת מרומניה:

12:39 עריכה

קבינט הקורונה התכנס להערכת מצב לקראת אפשרות פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב, ויעלו המלצות להרחבת היקף הבדיקות לגילוי הנגיף.

בוואלה מדווחים כי התאגדות רשתות המסחר והאופנה, שלחו מכתב לחברי קבינט הקורונה ואיימו כי אם השרים יחליטו לאפשר את הפעלת חנויות הרחוב אך יותירו את מרכזי הקניות שבאוויר הפתוח סגורים – הם יפתחו את עסקיהם בניגוד להנחיות ביום ראשון הקרוב.

12:43 עריכה

החוק לפתיחת עסקים באילת עבר את ועדת החוקה:

קארין אלהרר רוצה שיזכרו מי התנגד:

 

12:51 עריכה

ועדת הפנים דורשת מהמשטרה דיווח על המסקנות וצעדי המשמעת שננקטו בעקבות התחקור של 165 האירועים בעניין הקורונה, וכן להעביר דיווח על תוכניות ההכשרה הייעודיות להכשרת שוטרים למפגש עם אוכלוסיות עם מאפיינים ייחודיים ועם פגועי נפש.

כחלק מסדרת דיונים של ועדת הפנים בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' בנושא התנהלות המשטרה מול אוכלוסייה, דנה היום הוועדה לבקשת ח"כ אוריאל בוסו בהתנהלות המשטרה מול החברה החרדית.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' פתחה בפנייה לנציגי אכיפת החוק: "אני מבקשת מכם לא לברוח להסברים של בחינת כל מקרה לגופו, ושאי אפשר להתייחס כי חלק מהמקרים נבחנים במח"ש או בדין משמעתי במשטרה. הדיון היום מתמקד בבעיה הרוחבית, בתופעה, באמצעות מקרים נקודתיים, ולא להיפך. ומכיוון שמדובר בנושא שידוע ומוכר למשטרה מזה זמן רב, עד כדי כך שאפילו השר לביטחון פנים מצא לנכון למנות ניצב בדימוס, אריה יקואל, כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית – אני מצפה לשמוע פה נציגי משרד הבט"פ, המשטרה ומח"ש – הנוגע לצעדים הרוחביים שבכוונתם לנקוט על מנת לשפר את המצב בשטח".

ח"כ אריאל בוסו: "כואב שצריך ליזום דיון אחר דיון על המשטרה. אין לנו משטרה אחרת, והיא צריכה לשמוח שיש גוף מפקח. המטרה ליצור אמון. אם לא נצליח נגיע לחיכוכים. בסרטונים שהצגתי בפני הוועדה רואים לא רק השתוללות ואיבוד עשתונות לצד חסרי ישע. הילדים אולי מגדפים, אבל הם לא יכולים לפגוע . יש חוסר הבנה בסיסי בין השוטרים לביו הציבור שמולם".

עו"ד מיטל בק, המועצה לשלום הילד: "פנינו למשטרה. לא נוצר נוהל משותף. אמרו לנו שיש להם נוהל והוא יחודד. אנחנו רוצים תשובות. נשמח לעמוד לרשות המשטרה ולנסח נוהל. לא קיבלנו מענה שמוכנים לעבוד יחד".

טל שחר לוצטו, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "היו מקרים של היתקלות גורמי אכיפה עם אנשים עם מוגבלות. בעקבות זה בית הנשיא הקים ועדה, בה חברים גם שרי המשפטים והעבודה והרווחה. הוועדה מסיימת בימים אלה כתיבת המלצות. עסקו גם בתוכנית הכשרה לשוטרים. זה לא שלא עוברים הכשרות, אבל פעם אחת. מהכשרה אחת קצת קשה להבין איך לזהות ולהתנהל מול כל סוגי המוגבלויות".

ח"כ אוריאל בוסו, יוזם הדיון: "את ניקי רוזנברג שוטרות ושוטרים הכו עד זוב דם, תוך שאנשים צועקים להם שזה ילד עם אוטיזם קשה. התיק נסגר במח"ש, והשוטר עוד ביקש שייסגר לא מחוסר ראיות, אלא מחוסר אשמה".
ח"כ סעיד אלחרומי: "נצרב לי בזיכרון מראה צעיר חרדי שהוכה עד זוב דם והוא צועק 'אמא, אמא', והם לא הפסיקו להרביץ, כשההמון מסביב אמרו שהילד מוגבל".

אבי מימרן, עיתונאי חרדי: "ככל שהנושא יצוף, זה חלק מהפתרון. אין שוטרים רעים. אנו לא במשטר אפל. יש בורות וסיטואציות בלי מבוגר אחראי. השוטרים טעונים תקשורת עוינת וסטראוטיפים מהבית. הם מעולם לא נתקלו בחרדי ובטוחים שכולם שודדי הקופה הציבורית וטפילים. הם נפגשים לראשונה בהפגנה. למה מצפים? שיהיו מאירי פנים?
כמו שהשוטר לומד להשתמש בנשק, הוא צריך ללמוד איך להשתמש בנשק האלימות. אלימות היא נשק בלי מטווחים. אם שוטרים יקחו חלק בפעילות חיובית, כל מחלקה תסתובב שבוע בבני ברק בארגוני חסד, בעזר מציון, ייפגשו עם הרב פירר, עם מתנדבי זק"א, בבית תמחוי. כמו שלוקחים שוטר להר הרצל, זה יפתור הרבה בעיות. אין לי שוום וטענה לשוטר חסר ידע".

תנ"צ אילן פרץ, סגן ראש אג"ם במשטרה: "מכתימים את כל המשטרה. 'משטרה מתעללת', 'משטרה אלימה', יש לי תחושה קשה של אכזבה. כל אחד זכאי לדעתו. אנו גם מבקשים ביקורת, אבל אני מרגיש שהדברים לא חודרים. כאילו אין טעם בתגובה שלנו, שאינה חודרת חומות שנוצרו. אנו רואים אותם סרטונים חודש אחר חודש, כאילו זה הנרטיב. אנו טועים וגם שוגים, אבל אני מבקש להקשיב בנפש חפצה ולא לבעוט בדלי".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "אני מרגישה את כאב הלב שלך ומבינה את גודל התסכול. תמי ד יש שני צדדים. יש הבנה שיה הרבה שוטרים שבאים לעבודה מתוך תחושת שליחות, אבל תפקידנו לחפש איפה לתקן".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "לא אמרו שהמשטרה אלימה. תחשפו בפנינו את מצלמות הגוף של השוטרים ללא עריכה. זה יגביר אמון. אם אין לכם מה להסתיר, למה לא מראים?"

תנ"צ אילן פרץ: "הדברים מועברים גם לסנגורים. החיבור לקהילה החרדית זו תפיסה משטרתית שלנו כמשרתי ציבור, מתוך הבנה שלכל קהילה יש מאפיינים ורגישויות משלה. תסתכלו במשקפיים של המורכבות. יש מש"קים לחברה החרדית ועושים הכשרות. יש שוטרים שלוקח להם קצת יותר זמן". יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': "כמה שעות בהכשרת שוטר מוקדשות להכרת המגזר החרדי?"

תנ"צ פרץ: "אין לי מספר, אבל הייתי מפקד תחנת העיירות במגזר הערבי. שוטרים עברו חניכה של שבועיים לפני שקיבלו החלטות. בביתר עילית 62% מהאוכלוסייה קטינים. זה מטורף. מספר כזה של ילדים משועממים הוא גורם חיכוך. עשינו בחודשים האחרונים 165 תחקירים סביב אירועי הקורונה, חוץ מאירועים מבצעיים. הכנו 6 לקטים ארגוניים ללמידה, זה מלבד הנחיות מדיניות שמתעדכנות על יד מנהלת הקורונה הארצית. אנו מתחקרים, מוציאים חידודים".

יו"ר הוועדה, מיקי חיימוביץ' : "אין שום אינדיקציה לבירור פנימי. התחושה שלא קורה שום דבר". תנ"צ פרץ: "ציינתי כמות תחקירים". היו"ר: "אבל אין תוצאות". תנ"צ פרץ: "התחקיר נועד להפיק לקחים, לתקן. לא לייצר ענישה". ח"כ בוסו: "שוטר שסרח, לא תעניש?" היו"ר חיימוביץ': "כל מה שקרה לא נורא?"
תנ"צ פרץ: "לא בהכרח. תחקיר תלוי בשיתוף הפעולה של השוטר. אנו מצפין ששוטר יחשוף חולשה, יאמר: לא ידעתי. שיגיד בלי לחשוש. אני לא אומר שלא מענישים. השאלה אם יש למידה רוחבית".

יו"ר הוועדה חיימוביץ': "האם המשטרה מכירה בקושי התנהלותה מול החברה החרדית?" תנ"צ פרץ: "אנו מתייחסים לחברה החרדית…" היו"ר: "מה הבעיה לומר שיש בעיה?" תנ"צ פרץ: "למה לומר שיש בעיה? השוטר מגלה רגישות רבה מול האוכלוסייה". היו"ר חיימוביץ': "האם המשטרה מבינה שהיא צריכה להיערך אחרת?" תנ"צ פרץ: "יש הבנה שיש קושי מול אוכלוסיות שונות, אבל לא בעיה למשטרה".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' סיכמה: "אני מברכת על הדיווח ששמענו מתנ"ץ פרץ על התקדמות התוכנית להכשרת רפרנטים להתמודדות עם אנשים פגועי נפש, וקוראת למשטרה לזרז את יישום התוכנית במהירות האפשרית. מהשיח הפורה והמלמד שהתקיים כאן, שמענו על מגוון יוזמות והצעות שהועברו למשטרה המציעות לשפר ולגוון את ההכשרה המקצועית שניתנת לשוטרים, על מנת להכין אותם בצורה טובה יותר למפגש עם מגוון רחב של אוכלוסיות, בדגש על אוכלוסיות בעלות מאפיינים מיוחדים.
הוועדה מבקשת ממשטרת ישראל: בתוך שבוע, להעביר דיווח בכתב אודות המסקנות האישיות וצעדי המשמעת שננקטו בתוך המשטרה בעקבות התחקור של 165 האירועים שציין תנ"ץ פרץ בדיון.
בתוך חודש, להעביר דיווח על תוכניות ההכשרה הייעודיות שבכוונת המשטרה לקדם, להכשרת שוטרים למפגש עם אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים, מעבר לתוכנית ההכשרה לרפרנטים להתמודדות עם פגועי נפגש.
לבקשת ח"כ אוריאל בוסו הוועדה מבקשת לבחון הקמת מחלקה עם שוטרים חרדים שתלמד את מאפייני החברה החרדית".

12:59 עריכה

ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את "חוק איי התיירות". יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר הכריע: נוסח החוק יאפשר הכרזה על ערים נוספות כאיי תיירות; משרד הבריאות הגיש הסתייגויות אך הן נדחו.

ועדת החוקה אישרה לפני זמן קצר פה אחד לקריאות 3-2 את "חוק איי תיירות"; על אף התנגדות משרד הבריאות, תהיה הממשלה רשאית להכריז על אזורים נוספים כאיי תיירות; כמו כן יהיה על הממשלה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורי איי התיירות; ולשקול הקלות למי שיישא "אישור החלמה"; כמו כן, יהיה על הממשלה לקבוע פטורים מבדיקות בכניסה לאיי התיירות לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים בהתאם לסוגי מוגבלות והגילים שתקבע הממשלה; הכרזת קבינט הקורונה על "אי תיירות" תיכנס לתוקף לאחר 24 שעות כדי לאפשר היערכות לכלל הגורמים.

היו"ר ח"כ יעקב אשר קבע כי נוסח החוק יהיה: "רשאית הממשלה להכריז על העיר אילת או על אזור עין בוקק- חמי זוהר או על אזור אחר בישראל שהוא רשות מקומית נפרדת או אזור מבודד במועצה אזורית, כאזור תיירות מיוחד, אם התקיימו לגביו התנאים המפורטים ולאחר ששקלה את הפגיעה בזכויות כתוצאה מההכרזה".

היו"ר ח"כ יעקב אשר: "תהיה חובה לממשלה לפעול בשוויוניות; אם זה לא יבוא לפחות בצורה המרוככת שדיברנו עליה כאשר יתברר לכם שיש אפשרות לערים נוספות, זו חקיקה פרסונלית.

"אנחנו דנים חודשים בחוק הקורונה הגדול ויש קהות חושים בחשיבה שלא יוצאת מהקופסה. לא יכול להיות שתוך כדי תנועה מתברר שיש עוד כלים שלא נמצאים בתוך החוק הגדול שנתנו לממשלה כדי לטפל בדברים ולא תכללו אותם. אתם מתנגדים לשלושת הדברים העיקריים שהוועדה על כל קצוותיה חושבת שאתם טועים בהם".

בנוגע לאפשרות של ערים נוספות אמר: "אם זה לא יבוא לפחות בצורה המרוככת שדיברנו עליה כאשר יתברר לכם שיש אפשרות לערים נוספות, זו חקיקה פרסונלית, יש גבול להתעקשות שלכם, מה אנחנו לא מקצועיים? יושבים שלושה בחדר ויודעים טוב יותר מכולם? אנחנו הולכים בהיגיון ומרככים את הדברים, הסכמתי להצעה שהגיע גם ממשרד הבריאות שיהיה כתוב אילת וים המלח ותינתן אפשרות לחשוב. אנחנו כוועדת החוקה לא יכולים להיות לא שוויוניים. אני לא בא ומכתיב או משנה משהו אלא אומר שנקבל אם הממשלה לא תקבע ערים נוספות לאחר שזה נבדק. אתם יכולים להסתייג ואנחנו רוצים להעביר את החוק הזה".

עו"ד נינה כהן קרן מהייעוץ המשפטי של משרד הבריאות: "לשאלה איזה אזורים ייקבעו בהכרזה, יש סיבה של ייחודיות גיאוגרפית, ניתוקם מאזורים אחרים, היכולת לנטר ולשמור על סטריליות ייחודיות לשני האזורים הללו ולכן ביקשנו שהנוסח יישאר כממשלתי".

בהתייחסה לדרישת היו"ר ח"כ אשר להקלות שתאפשר תעודת מחלים במקרה של קביעת אזור מוגבל או בהגבלות על יציאה מהבית, אמרה עו"ד כהן קרן: "לעמדתנו זהו נושא חדש שאינו נוגע להצעת החוק ולהכרזה על אזור תיירותי. זה נושא שיש לשקול אותו בכובד ראש עם היבטים אכיפתיים ויישומיים והנוסח של הוועדה יחייב את הממשלה לשקול את ההקלות. זה נושא לא בשל מבחינה מקצועית".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לטענתה לנושא חדש: "פרופ' גרוטו ואחרים היו פה בוועדה כשהנושא עלה כך שהוא לא נושא חדש. יש 300,000 מחלימים והכלי נורא חשוב. לא הייתה פעם אחת שמשרד הבריאות אמר שהכלי לא נכון, אלא רק דיבר על אופן היישום. אם אנחנו נמצאים בתיקון חוק הקורונה הגדול ומשרד הבריאות הבין שזה כלי נכון, אנחנו רק מבקשים שהוא יבוא לשימוש גם בדברים אחרים שהממשלה קובעת. אין פה נושא חדש ואני מציע לכם שוב לקרוא".

עו"ד איל זנדברג ממשרד המשפטים: "ברגע שייקבעו בחוק אמות מידה, הממשלה תהיה חייבת להפעילן בצורה שוויונית לכל אזור שמתברר שיתקיימו בו התנאים. לכן, האמירה שניתנת לממשלה גמישות לא מדויקת כי תהיה לה חובה. אם הנוסח מוביל בדיוק לאילת וים המלח אומר שנוספה מהות אך לא יישובים. אם הממשלה תחשוב לדוגמה שעשרה אזורים זה הרבה מדי היא עלולה שלא להכריז גם על אילת. אמות המידה שנקבעו ביחס לאזורים מורכבות יותר. ייתכן שיש מקום ובו 50 חדרי אירוח בחוות בודדים והיא עומדת בהגדרות אך בשביל כמות כזו לא נדרש להפעיל את החוק, נדרשת מסה קריטית".ֿ

6 ח"כים תמכו בחוק: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים מיכאל מלכיאלי (ש"ס), יואב סגלוביץ', קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ). 

קארין אלהרר:

13:16 עריכה

הכנסת הפילה הצעת חוק לפטור סטודנטים מתשלום ביטוח לאומי: 

13:55 עריכה

רפורמת התחבורה של סמוטריץ' בבני ברק:

רגע של סיפוק גדול: היום יוצאת לדרך מהפיכת התחבורה הציבורית בבני ברק שאותה גיבשתי בתפקידי כשר תחבורה.>>>אתם כבר יודעים…

Posted by ‎בצלאל סמוטריץ'‎ on Wednesday, November 4, 2020

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1791768270977542&id=429184557235927

13:57 עריכה

הח"כים שוויתרו על ההעלאה במשכורת:

14:12 עריכה

הכנסת הפילה חוק של עפר שלח, והוא מאוכזב מחוסר התמיכה של ימינה:

גם עודד פורר חתום על החוק:

14:21 עריכה

הכנסת הצביעה נגד הצעת החוק מטעם מיקי לוי, המבטלת את פטור המס לנתניהו על הוצאות ביתו הפרטי. 50 מתנגדים מול 41 תומכים.

ההצעה מבקשת לבטל בפקודת מס הכנסה את הפטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה.בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעת משבר כלכלי חסר תקדים לא יתכן כי ראש הממשלה ייהנה מפטור גורף מתשלום מס בגין הטבות המגיעות לו מקופת המדינה, ובכלל זה תחזוקת ביתו הפרטי על כלל המתקנים בו."

ח"כ מיקי לוי הציג את ההצעה ואמר: "במקום לטפל במיליון מובטלים, 80 אלף עסקים שקרסו וענפים שלמים במשק שנחרבו, ראש הממשלה עסוק בדבר אחד – בסידור הטבות מס לעצמו. אנשים מאבדים את כל עולמם, אין תקציב מדינה כבר שנתיים והגירעון מטפס הרחק מעבר ל-150 מיליארד ₪. ראש הממשלה פשוט מנותק. אין לו ערכים, אין לו מוסר ואין לו יושרה. לכן יש צורך בחוק שיבצע הפרדה ברורה בין מעונו הפרטי למעונו הרשמי, הגיע הזמן לעשות גבול ברור בין קיסריה לבלפור".עוד פנה ח"כ לוי לחברי כחול לבן ואמר: "מחברי הליכוד אני לא מצפה לדבר אבל אני פונה אליכם חבריי בכחול לבן- האיש הזה גם ככה לא סופר אתכם, הצביעו בעד ההצעה הצודקת והמוסרית שתגן על הקופה הציבורית"

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם השיב בשם הממשלה: "ראש הממשלה עובד 24/7. לפי חישוב שעשיתי הוא מרוויח נטו כ-35 ש"ח לשעה. יש מלצרים שמרוויחים יותר ואני אפילו לא מדבר על המפכ"ל, מנדלבליט והשופטים. אבל אתם רוצים לשווק אותו כנהנתן ולא מוסרי. אתם לא מתביישים? הבנאדם הזה יכול להרוויח יותר מחצי מיליון דולר על הרצאה אחת. יש פה מסע שקרי שאתם בו מובילים את הציבור למעלה משנה".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד: "אדם שמרוויח יותר מ-53,000 בחודש והוא מיליונר עוד לפני כן, מגיע פעם אחר פעם לכנסת כדי לקושש עוד קצת מכספי הציבור. מנהיגות נמדדת בדוגמא אישית. כל חברי הכנסת שלנו תורמים מ-2015 את כל תוספות השכר שהכנסת נותנת לעצמה כי יש אנשים שם בחוץ וקשה להם, היום יותר מאי פעם. ובזמן הזה נתניהו עסוק רק בלהוציא עוד כמה שקלים, תוך כדי שהוא נכשל בטיפול במגיפה ובכלכלה. זו מבוכה איומה לכנסת ולמדינת ישראל שאנחנו בכלל צריכים לדון בזה".

מיקי לוי ענה לדברי אמסלם ותקף: "המים בבריכה זה במסגרת תפקידו את ראש הממשלה? מה על החלפת המזגנים? כל אלו במסגרת תפקידו? בקשה לפטור על כל ההוצאות מ-2009? הכל?

בדקתי את זה, אף ראש ממשלה לא קיבל מימון על ביתו הפרטי. לא החליפו לו ריהוט ולא החליפו דבר".

לוי במשיך וטען כי מבדיקה שערך מעולם לא קיבל ראש הממשלה פגישות בביתו וכי תמיד נשכר חדר לצורך כך. 

15:03 עריכה

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, מגיב בחריפות לא-מפתיעה לדחיית ההצעה לבטל את הטבות המס של נתניהו:

15:16 עריכה

ח"כ שלמה קרעי דורש משר המשפטים אבי ניסנקורן לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל היועץ המשפטי מנדלבליט בזמן כהונתו, בשל ההקלטות שבהן נשמע מנדלבליט משתלח בפרקליט המדינה שי ניצן. קרעי העלה את דרישתו היום כשאילתה במליאת הכנסת, וזכה לתשובה חריפה מאוד של ניסנקורן.

"האם אינך חושב שיש לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל מנדלבליט בתקופת כהונתו?" שאל קרעי את ניסנקורן.

ניסנקורן ענה: "אוסף הקונספירציות העלוב שאתה ודומיך משקיעים שעות על שעות, מייצרים מצב שאתם בעצם הורסים את מערכת המשפט. מעבר לעובדה כי בפועל נקבע על-ידי הפרקליטות כי עילת הסגירה היא חוסר אשמה, פסק-הדין של בג"ץ בקשר למינוי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה מלמד שהסיווג הטכני של עילת הסגירה הוא חסר משמעות לגבי הכהונה של מנדלבליט".

"בית המשפט בחן לגופם של הדברים את התנהלות מנדלבליט בפרשת הרפז וקבע כי לא נפל בהתנהגות שלו כול פגם ערכי שמונע את המינוי", אמר ניסנקורן, יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה, בו אני מגלה פעם אחר פעם אדם ישר דרך שמשרת את הציבור באופן מצוין ומהמעלה הראשונה."

ח"כ שלמה קרעי, 4.11.2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח"כ שלמה קרעי, 4.11.2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ח"כ קרעי הגיב לתשובתו של שר המשפטים והוסיף: "באותו פרסום מנדלבליט אמר בהקלטה כי מי 'שתפרו אותו' זה דינה זילבר ושי ניצן. האם בוצע או יבוצע בירור או חקירה מול דינה זילבר שעדיין מכהנת, או מול שי ניצן? האם אתה מודע לכך שאמון הציבור במערכת אכיפת החוק ירד באופן דרמטי בעקבות אותה כנופיית שלטון החוק שמתנהלת בשיטה כזו של סחיטה ואיומים ותפירת וקבירת תיקים ממניעים אישיים? האם אינך חושב שיש לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל מנדלבליט בתקופת כהונתו?"

השר ניסנקורן השיב: " אחרי אוסף מילות הרפש שעכשיו אתה הטחת במערכת המשפטית בישראל, אתה מדבר על אמון הציבור במערכת? אוסף הקונספירציות העלוב שאתה ודומיך משקיעים שעות על שעות, במקום לעבוד למען הציבור, לייצר סיטואציות של קונספירציות מצוצות מהאצבע, ולייצר מצב שאתם בעצם הורסים את מערכת המשפט ואת האמון בה. יכול להיות שאם היה שר משפטים אחר הוא היה עונה לך אחרת. אני אומר לך – לא יהיה. מערכת המשפט היא חזקה בישראל, היא בסיס היסוד לדמוקרטיה. מי שיפגע בה פוגע בדמוקרטיה."

שר המשפטים אבי ניסנקורן, 15.04.33 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
שר המשפטים אבי ניסנקורן, 15.04.33 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
15:18 עריכה

הכנסת דחתה את הצעת ישראל ביתנו להשוואת תנאים בין עצמאים לשכירים בפיצוי הקורונה, ויו"ר הסיעה אביגדור ליברמן ממהר להאשים דווקא את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, על כך שנעדר, אולי בגלל המיתוג המוצלח שבנט יצר לעצמו במהלך המשבר כמי שדואג לעסקים הקורסים ולהצלת המשק:

15:20 עריכה

בשעה שבמפלגות הציוניות נזהרים מלתקוף כרגע את אחד המועמדים לנשיאות בבחירות בארה"ב שטרם הוכרעו, ברשימה המשותפת מביעים הזדהות גמורה עם המפלגה הדמוקרטית – ודווקא עם חברות הקונגרס שלה שאינן אהודות במיוחד בציבור היהודי בישראל:

15:29 עריכה

15:37 עריכה

קבינט הקורונה התכנס כדי להכריע בשאלה שבה הוא מתחבט כבר שבועיים – האם ומתי לפתוח את חנויות הרחוב (פרט לאלה שכבר נפתחו בפועל בניגוד להוראות). במל"ל מסבירים לממשלה את האפשרויות:

16:00 עריכה

"נאום המלצרים", שבו השר הממונה על הקשר בין ראש הממשלה והכנסת הסביר לכנסת שראש הממשלה משתכר "35 שקל לשעה, פחות ממלצר", ממשיך לעורר תגובות במערכת הפוליטית:

16:19 עריכה

16:29 עריכה

השרה מירב כהן מציעה בקבינט הקורונה לשנות את מתווה הרמזור כך שיהיה אפקטיבי גם בזמן שהמצב ביישובים האדומים אינו ממש קשה. פרוייקטור הקורונה גמזו מסכים לבדוק את האפשרות להיענות להצעתה בעוד 10 ימים – כלומר, אחרי שיעזוב סופית את תפקידו.

16:30 עריכה

אלוף פיקוד העורף אופטימי: צה"ל מצליח לזהות חצי ממקורות ההדבקה:

16:40 עריכה

תלמידי הישיבות התיכוניות והאולפנות חוזרים ללמוד, במתכונת של פנימיה עם יציאות של פעם בשבועיים, בניגוד לעמדת משרד הבריאות ולמתווה שקבעה הממשלה, בזמן ששאר התלמידים מכיתות ה' ומעלה נשארים בבית. כך אישרה ועדת החינוך של הכנסת, במסלול עוקף להחלטות ועדת הקורונה:

16:51 עריכה

בזמן שוועדת החינוך של הכנסת מאשרת חזרה ללימודים של אלפי תלמידים בישיבות תיכוניות ובאולפנות, יולי אדלשטיין, בדיון בקבינט הקורונה על פתיחת חנויות הרחוב הקטנות, מזהיר מפני "כל צעד נוסף" שיביא לעלייה בתחלואה:

16:52 עריכה

ואילו שר האוצר כ"ץ ממשיך לדחוק לטובת פתיחת חנויות הרחוב:

17:08 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מבשל את המשבר הבא בין שתי מפלגות השלטון: קרעי מנסה לבטל את ועדת השרים לחקיקה. הוועדה, גוף שנוי במחלוקת בפני עצמו, שימשה עד כה  בידי הממשלה ככלי שליטה על הכנסת, אבל כעת מסייעת לכחול לבן לבלום את הליכוד:

17:37 עריכה

הדיון הסוער בקבינט הקורונה על פתיחת חנויות הרחוב נמשך, מירב כהן נגד פתיחת החנויות, מירי רגב ויזהר שי בעד:

18:11 עריכה

בניגוד למרבית ראשי המפלגות בישראל, שמנסים לשדר תמונה מעומעמת של ההעדפות שלהם ולא להתערב בגלוי בבחירות בארה"ב, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אינו מסתיר את תמיכת מפלגתו בג'ו ביידן:

18:26 עריכה

תפנית בדיון המכריע בוועדת הקורונה על פתיחת חנויות הרחוב: ראש הממשלה נתניהו מבקש לפתוח את החנויות אבל "לאזן" זאת הטלת הגבלות חדשות ונוספות כדי לבלום את התחלואה שתיווצר, לדעתו, עם פתיחתן:

18:33 עריכה

18:53 עריכה

נתניהו הכריע והקבינט החליט: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון בערים הירוקות והצהובות. עדיין לא הוחלט אם ומתי הן ייפתחו בערים אדומות וכתומות. הפתיחה תוגבל לארבעה לקוחות בחנות. נתניהו לוחץ על הקבינט לאשר "בתמורה" החמרה כלשהי בהנחיות – גורמים בסביבתו טוענים שהכוונה כנראה לעוצר לילי.

19:02 עריכה

מתנגדי הממשלה מפגינים בשעה זאת מול ביתו של ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, שמוכן להילחם עד טיפת דמו האחרונה על זכותם להפגין נגדו:

19:27 עריכה

19:50 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ הצביע בקבינט הקורונה נגד ההצעה שהעלה בעצמו, לפתוח את חנויות הרחוב – מאחר וההחלטה לא כללה את מרכזי הקניות הפתוחים.

19:51 עריכה

הממשלה החליטה לדחות את ההחלטה על הכרזה על העיר אילת כ"עיר תיירות ירוקה", וח"כ קארין אלהרר לא מרוצה, בלשון המעטה:

19:53 עריכה

יו"ר ימינה נפתלי בנט נפגש עם שר הביטחון בני גנץ – אבל לפי בנט, השניים לא דנו במהלכים פורצי דרך לשינוי המצב הפוליטי במדינה אלא בפתרונות לחיילים בודדים.

19:56 עריכה

בזמן שיש מי שמציין 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין – יש גם מי שמציין את הירצחו של מנהיג אחר לחלוטין:

20:04 עריכה

ביש עתיד מרבים לעקוץ את כחול לבן על שיתוף הפעולה שלה עם נתניהו. לפעמים העקיצה מגיעה גם מהכיוון השני:

20:49 עריכה

אלי אבידר מישראל ביתנו לא הצהיר על תמיכה שלו או של מפלגתו בג'ו ביידן – אבל באחד הציוצים הרגילים שלו נגד ראש הממשלה נתניהו מופיעה, כאילו במקרה, תמונה של ביידן עם המילה "נשיא":

20:50 עריכה

במפלגות האופוזיציה ממשיכים לתקוף את יו"ר ימינה נפתלי בנט על כך שלא השתתף בהצבעה על הצעת החוק שנפלה להעניק לעצמאים פיצויי קורונה זהים לאלה שמקבלים שכירים:

20:54 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' חושב שמשבר הקורונה הוא הזדמנות להיפטר ממבקשי המקלט.

20:57 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מבשר על ההחלטה לפתוח את חנויות הרחוב שהתקבלה בקבינט הקורונה ותעלה מחר להכרעת הממשלה.

בניגוד למה שפורסם לפני כן, נתניהו מבהיר כי פתיחת החנויות לא תותנה בהגבלה כלשהי בהגבלות. עם זאת, נתניהו מזהיר כי אם רמת ההדבקה בקורונה תמשיך לעלות כפי שעלתה בימים האחרונים השלב הבא בפתיחת המשק, שאמור להתרחש בעוד שבוע וחצי ולכלול פתיחה של מרכזי קניות פתוחים ושל חלק מהכיתות בבתי הספר (עדיין לא ברור איזה) יידחה "וייתכן שאף יוטלו הגבלות חדשות".

21:02 עריכה

הח"כ ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד (ימינה) מתנגדת בחריפות להעלאת הקנס לעסקים שנפתחים בניגוד להוראות – ואף מסייעת להם להתמודד עם הקנסות:

21:10 עריכה

ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי שוב מדברים בשני קולות: לאחר שבישיבת קבינט הקורונה עלתה ההצעה להטיל סגרים ליליים על הערים האדומות, יצאו נתניהו וגנץ בהצהרות סותרות לגביה. ראש הממשלה נתניהו הודיע "אולי נשקול להטיל סגרים ליליים על הערים האדומות", והבהיר כי בשבוע וחצי הקרובים לא יוטלו הגבלות חדשות, ורק לאחר מכן יישקלו הגבלות כאלה. גנץ, לעומתו, הצהיר: "נטיל סגרים בערים האדומות".

 

21:55 עריכה

ירושלים הרשמית שותקת שתיקה רועמת על הבחירות והדרמה הפוליטית בארה"ב, אבל מקורבי נתניהו, הידוע כמקורב לנשיא טראמפ, פרסמו הערכות לפיהן ראש הממשלה "יסתדר עם ביידן מצויין". ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו מפקפק שנתניהו אכן יסתדר עם המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ומזכיר את יחסיו הרעועים של נתניהו עם הנשיא הדמוקרטי הקודם, ברק אובמה:

21:56 עריכה

עובדת בביטוח הלאומי צולמה פורצת בבכי כשטיפלה בהמוני המובטלים החדשים. את ח"כ בצלאל סמוטריץ' זה ריגש:

22:00 עריכה

ח"כ מנצור עבאס, יו"ר סיעת רע"מ האיסלמית-שמרנית ברשימה המשותפת, מנהל לאחרונה מדיניות עצמאית יותר ויותר שכוללת שיתוף פעולה שקט עם הממשלה. היום התברר שעבאס לא נכח בהצבעה שבה האופוזיציה ניסתה לבטל את הטבות המס המיוחדות שקיבל ראש הממשלה נתניהו ושבה תמכה מפלגתו:

22:32 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ממשיך לנופף בעובדה שמספר מדינות באירופה הטילו סגר (חלקי מאוד) כביטוי ל"הצלחה" של הסגר בישראל, ויו"ר ימינה בנט חולק עליו במלים חריפות:

22:52 עריכה

מציוץ לציוץ, ככל שג'ו ביידן מתקרב לניצחון בבחירות, ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו הופך לתומך שלו:

22:54 עריכה

יו"ר רע"ם, מנצור עבאס נעדר מההצבעה על הטבות המס לנתניהו, ובמפלגתו תוקפים אותו על כך:

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה