מי מפחד מהומא עאבדין

הומא עאבדין והילרי קלינטון (צילום: AP Photo/J. Scott Applewhite)
AP Photo/J. Scott Applewhite
הומא עאבדין והילרי קלינטון

שמה של הומא עאבדין לא מוכר לציבור הרחב בישראל, אבל מוכר היטב במסדרונות השלטון במדינות ערב. בגלל השם הזה התפתח קונצנזוס במדינות ערב שיש להיזהר מאוד מבית לבן דמוקרטי, וכי עדיף לערבים את טראמפ כנשיא בקדנציה שניה.

שמה של הומא עאבדין לא מוכר לציבור הרחב בישראל, אך מוכר היטב במסדרונות השלטון במדינות ערב. השם הזה הוביל לקונצנזוס במדינות ערב שיש להיזהר מאוד מבית לבן דמוקרטי, וכי טראמפ כנשיא עדיף לערבים

מי היא הומא עאבדין? היא מוסלמית ילידת שיקאגו שהייתה העוזרת המדינית של הילרי קלינטון, והייתה המועמדת שלה לתפקיד מזכירת המדינה או היועצת בבית הלבן. מה רע בכך שאשה מוסלמית תזכה באחד התפקידים האלה? האין לעודד קידום מוסלמיות לתפקידי מפתח בממשל?

קידום נשים מוכשרות ראוי בכלל, ונשים מוסלמיות על אחת כמה וכמה. הבעיה היא שהרקע שלה הוא מן האחים המוסלמים. אביה היה עורך הביטאון הראשון של האחים בארצות הברית, ואמא שלה עומדת באחת מאירגוני הנשים של האחים המוסלמים הגדולים ביותר בעולם, אם לא הגדול ביותר. אביה היגר לארצות הברית מהודו, שם יש 200 מיליון מוסלמים, ואמא שלה היגרה מפקיסטן.

הומא עאבדין עצמה עשתה את שנות עיצוב האישיות שלה בג'דה שבסעודיה. היא באה לשם עם הוריה שנתמנו למשרות הוראה כאשר הייתה בת שנתיים, חזרה לארצות הברית בגיל 18, ונישאה ליהודי.

בין אם התנתקה כליל ממורשת הוריה או שמרה אמונים לחינוך האיסלאמי שקיבלה בג'דה, זה לא משנה הרבה. בכל מה שקשור לסעודיה ולמיפרץ, היא פעילה מרכזית של האחים המוסלמים, ועצם הייתכנות שהייתה אמורה לקבל תפקידים כל כך בכירים אצל הילרי קלינטון הוכיח להם כי ההתקרבות הגדולה של אובאמה לאחים המוסלמים לא היתה דבר חריג, שיעבור אחרי שאובאמה יילך, אלא הופכת להיות מדיניות קבועה של הדמוקרטים.

התובנה הזאת, כי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית נעולה על האחים המוסלמים, בגלל ההשפעה הגדולה של קטאר שם, התחילה ניצנים של התקרבות בין סעודיה ומצרים לרוסיה. אבל הנצחון המפתיע של טראמפ לפני ארבע שנים קטע מהלכים אלה, והם עלולים להתחדש כעת אם ינצח ביידן בבחירות.

התובנה שהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב נעולה על האחים המוסלמים, בשל השפעת קטאר שם, החלה ניצני התקרבות בין סעודיה ומצרים לרוסיה. נצחון טראמפ קטע מהלכים אלה, והם עלולים להתחדש אם ביידן ינצח

לגבי ביידן, אין שום ראיה שהוא הולך בכיוונים שכל כך מטרידים את מדינות ערב, אבל אם ירצה למנוע התקרבות ערבית רוסית, ביידן יהיה חייב להוכיח להם שהוא לא אובאמה ולא הילרי, ולא ישלוף שום הומא עאבדין מאמתחתו.

פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 365 מילים
סגירה