המחאה נחלשת מארגני ההפגנות מורים להשהות את המחאה עד לתום השבעה

מארגני ההפגנות הסכימו על הפוגה במחאה עד לסיום השבעה של סולומון טקה ז"ל ● לאחר פיזור ההפגנה בעזריאלי מסתמן לילה שקט יחסית לאמש, אבל השטח עדיין מאוד נפיץ ● אביו של סלומון טקה ונשיא המדינה ראובן ריבלין פונים למפגינים "לשמור על איפוק" ● ציפי נבון, מנהלת לשכתה של שרה נתניהו: "האתיופים ברברים וטפשים"

  • מחאת יוצאי אתיופיה (צילום: Flash90)
    Flash90
  • מחאת יוצאי אתיופיה (צילום: Hadas Parush/Flash90)
    Hadas Parush/Flash90
  • מחאת יוצאי אתיופיה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • מחאת יוצאי אתיופיה (צילום: Hadas Parush/Flash90)
    Hadas Parush/Flash90
  • מחאת יוצאי אתיופיה (צילום: Hadas Parush/Flash90)
    Hadas Parush/Flash90
  • מחאת יוצאי אתיופיה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
    Yonatan Sindel/Flash90

החשש מפני עליית מדרגה בתגובת המשטרה למחאה והצפי למענה כלשהו משרי הממשלה גורמים לכך שיוצאי אתיופיה לא ממהרים לשבור את הכלים. ובכל זאת, כ-20 מפגינים פרצו לצומת עזריאלי, התיישבו על הכביש וחסמו את דרך בגין לכיוון צפון. בסך הכל מפגינים במקום כ-200 איש, חמישה מתוכם נעצרו. לאחר זמן קצר המפגינים פונו מהכביש וההפגנה פוזרה.

מסתמנת הפוגה במחאה עד לסיום השבעה של סלומון טקה ז"ל.

נתיבי איילון נחסמו לתנועה בין מחלף ההלכה למחלף השלום בעקבות ההפגנה בעזריאלי – ונפתחו מחדש כעבור זמן קצר. המחאה התחדשה גם בצומת קרית אתא ובמחלף ראשון לציון, שם נעצרו שני מפגינים שהחזיקו בקבוקי תבערה. ביבנה: 50 מפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים.

נתניהו: "לא נסבול חסימות צירים ואלימות". עמיר פרץ, לעומתו, דורש להקים ועדת חקירה בנושא אלימות המשטרה. סגנית מפקד מרחב ירקון: "נכיל הפגנות לא מאושרות עד לגבול מסוים".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן קיימו מפגש עם נציגים בכירים של קהילת יוצאי אתיופיה ויצאו בקריאה משותפת לציבור המוחים: "כן למחאה, לא לאלימות".

כך החלה ההסתערות על הרכב בת"א. הנהג שהותקף שחזר: "היה להם רצח בעיניים" .

 

בצלאל סמוטריץ' מציג: חדר מצב לטיפול בנהגים שנתקעו בפקקים. חייגו כוכבית 8787.

 

המשטרה דיווחה על 111 שוטרים שנפצעו במחאה ו-136 חשודים שנעצרו ויובאו היום להארכת מעצר. לפי מד"א, 83 בני אדם נפצעו כש-5 במצב בינוני. הערכת המשטרה להמשך הערב: המחאה תהיה רגועה יותר. בינתיים, חמישה מהמפגינים שנעצרו אתמול שוחררו למעצר בית.

 

גזענות בישראל, קווים לדמותה. ודרעי מזכיר, בעיקר לבוחריו הפוטנציאליים, שלא רק יוצאי אתיופיה סובלים ממנה:

הפער בין הצעירים למבוגרים בקהילת יוצאי אתיופיה מעולם לא היה גדול יותר.. ואלה האנשים שהכי נפגעו מהפקקים שנוצרו בעקבות המחאה של הצעירים האלה.

ציפי נבון, מנהלת לשכתה של שרה נתניהו מבהירה היטב מה דעתה על "אתיופים":

 

עוד 266 מילים
סגירה