דיווח: ראש שב"כ העיד שנתניהו ביקש שיחקור האם ראש המוסד מאיר דגן הדליף מידע על איראן

כשדיסקין שוחח עם מילצ'ן, כדי לברר אם דגן חשף בפניו מידע, אמר לו איש העסקים שנתניהו שיתף אותו באינפורמציה בנושא האיראני ● לאחר שהכנסת הרחיבה את הצעת החוק לפתיחת בתי המלון באילת, הסירה אותה הממשלה מסדר היום ● 13 שופטים ועורכי דין הגישו את מועמדותם לתפקיד פרקליט המדינה ● דיווחים: ישראל מנהלת מגעים לרכישת חיסונים לקורונה מ"פייזר"

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו במעבדת הקורונה החדשה בנמל התעופה בן-גוריון, 9 בנובמבר 2020 (צילום: חיים צח, לע"מ)
    חיים צח, לע"מ
  • חברת הכנסת מרב מיכאלי נושאת דברים בהפגנה בירושלים למען פתיחת תפקידי לחימה לחיילות ביחידות מובחרות, 9 בנובמבר 2020 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
    הדס פרוש, פלאש 90
  • שר התרבות והספורט חילי טרופר ליד ארונו של המשורר נתן זך בצוותא שבתל אביב, 9 בנובמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • שרת התחבורה מירי רגב במעבדת הקורונה החדשה בנמל התעופה בן-גוריון, 9 בנובמבר 2020 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
    יוסי אלוני, פלאש 90
  • שר הבריאות יולי אדלשטיין במליאת הכנסת, 9 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
22:44 עריכה

ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין העיד במשטרה שראש הממשלה בנימין נתניהו דרש ממנו לחקור את ראש המוסד מאיר דגן בחשד שהדליף מידע על הסוגיה האיראנית – כך דיווחה הערב תמר אלמוג בתאגיד השידור כאן.

בעדותו בתיק 1,000 אמר דיסקין שנתניהו שלח אותו לברר אם דגן חלק מידע עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, וזה אמר שאת רוב האינפורמציה שבידו קיבל מנתניהו.

מטעם נתניהו נמסר בתגובה ש"ראש הממשלה מעולם לא דיבר עם מילצ'ן על שום דבר שקשור לתוכניות ישראל לגבי איראן, וכל אמירה כזאת היא שקר מוחלט".

22:28 עריכה

יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, יעקב אשר, הגיב על החלטת הממשלה למשוך את הצעת החוק, שתאפשר לפתוח בתי מלון באילת ובעין בוקק –

משרד הבריאות מתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה, החוק לא יוכל לסייע לעיר.

21:35 עריכה

אחרי שהממשלה משכה את הצעת החוק בנושא – כחול לבן הודיעה שתקדם בעצמה הצעת חוק פרטית לפתיחת המלונות באילת ובים המלח.

20:56 עריכה

באופוזיציה מבקרים את הממשלה על משיכת הצעת החוק לפתיחת המלונות באילת ובים המלח.

20:47 עריכה

משרד ראש הממשלה מבהיר –

הטענה כאילו הממשלה הורידה מסדר היום את חקיקת העלאת הקנסות על הפרת ההנחיות היא חסרת שחר. הממשלה תקדם את החקיקה על הגדלת הקנסות.

20:28 עריכה

בעיצומה של ההצבעה על הצעת החוק, שתאפשר לחדש את התיירות באילת ובים המלח – שר הבריאות יולי אדלשטיין משך את הצעת החוק, לאחר שההסתייגויות שהציג לא התקבלו.

הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 3), התשפ"א-2020, היא הצעה ממשלתית אליה מוזגו הצעות פרטיות של חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיקי זוהר, מיקי חיימוביץ', משה ארבל, מתן כהנא, אלי אבידר, מאיר כהן וניצן הורוביץ.

בעוד שהצעת החוק הממשלתית כוללת רק את העיר אילת ואזור עין בוקק בים המלח, הנוסח שאושר בוועדת חוקה, בניגוד לעמדת הממשלה, ביקש להעניק לממשלה את האפשרות להכריז גם על אזורים נוספים כאזורי תיירות מיוחדים, אם הם עומדים בקריטריונים שנקבעו בהצעה. לאור זאת הגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין הסתייגויות לחוק, המבקשות למחוק מההצעה את האפשרות לכלול בה גם אזורים נוספים, מלבד העיר אילת ואזור עין בוקק. ההסתייגות נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 46 מתנגדים ולאור זאת החליט השר למשוך את ההצעה.

אדלשטיין אמר לפני ההצבעה –

בא ראש העיר אילת ואמר לי, שאם יפתחו רק בתי מלון לא הצלת את אילת, אולי להפך. מה ירגישו בעלי אטרקציות בעלי מסעדות בעלי העסקים אם בבתי מלון יש חיים אבל אף אחד לא יוצא משם? אמרתי לו 'קיבלתי' ובכוונתנו, ודאי בהתאם לחוות דעת של הרופאים לבריאות הציבור, לפתוח כל מה שאפשר לפי תו סגול, פותחים, לכן באנו עם סעיף כזה בהצעת החוק המקורית. ומה אני שומע כאן כל היום? הממשלה מתכוונת לפתוח רק בתי מלון, ולכן אנחנו באים עם הסתייגות הוועדה. רשימת מכולת של כל מה שאנחנו חייבים לפתוח, כולל מתקני ספורט, כולל התקהלויות. מה הקשר אני שואל? אין תשובה. לכן חברי הכנסת ההחלטה היא בידיים של כולנו, אפשר לצאת מכאן עם בשורה או שאפשר לקחת את אילת כבת ערובה לצרכים אחרים לגמרי, שלא שייכים לשום דבר, ולהתעקש כאן במליאה על נוסח שונה מן הנוסח הממשלתי.

שרת התיירות אורית פרקש הכהן –

שמעתי את ההערות של חברי הכנסת, עם חלקן הסכמתי במקור, אבל ההערות הללו הן בבחינת הטפל שגובר על העיקר. המטרה של החוק הזה היא מובהקת, לתת חמצן מינימלי לענף התיירות, לעיר אילת שיש בה 80% אבטלה, לאזור ים המלח ביחד עם העיר אילת, שמבטא מעל ל-50% ממספר לינות הפנים בתיירות מדינת ישראל בימים רגילים. אני ישבתי בדיונים ארוכים בקבינט הקורונה, אני רואה איך מדברים גורמי הבריאות. לו הדבר היה תלוי בהם – החוק הזה לא היה מוצע ומוגש מטעם הממשלה. התגייס שר הבריאות ובעצם קיבל את העמדה הזו שאי אפשר להפקיר את הענף הזה כל כך הרבה זמן אבל תנאי אחד היה לו ואת התנאי הזה כממשלה אנחנו מכבדים ואני מבקשת שגם אתם חברי הכנסת תכבדו.

החוק הזה מאוזן וגם אם לא כל פסיק שכתוב בו אני חושבת שהוא נותן מענה ראוי. אז אני שואלת אותם מה אנחנו צריכים להיות? חכמים או צודקים? ענף התיירות מקבל זריקת חמצן בצורה של חבילה יצירתית בגיבוי של שר הבריאות. אני מציעה לא לקלקל את זה, לא לעסוק בפרטים ולא להוציא את התסכול במקום הלא נכון.

יושב ראש ועדת חוקה יעקב אשר –

בעקבות הדיונים בוועדת החוקה, הוספו למתווה מספר איזונים חשובים. כדי לשמור על עיקרון השוויון דרשה הוועדה כי בחוק יקבעו במפורש קריטריונים המצדיקים את ההכרזה והטבות שבצדה, וכן שכל אזור שיקיים את אותם קריטריונים יוכל, אם הממשלה תחליט, להיות מוכרז כאזור תיירות מיוחד בנוסף לעיר אילת ולאזור עין בוקק.

לדרישת הוועדה נקבע בהצעת החוק על מנת לאפשר את קיום הפעילות התיירותית באזור, ולסייע לכלכלתו, הממשלה מחויבת לבחון את האפשרות לפתוח גם עסקים ופעילויות, שאינם חלק במתקנים בבתי מלון כגון מסעדות, חנויות ואטרקציות תיירותיות.

הנוסח שהובא למליאה על ידי ועדת החוקה, חוק ומשפט הציע כי הממשלה תוכל להכריז על אזור העיר אילת, אזור עין בוקק-חמי זוהר או אזור אחר בישראל שהתקיימו לגביו תנאים מסוימים, כאזור תיירות מיוחד, וזאת לאחר ששקלה את הפגיעה בזכויות עקב ההכרזה ואת היקף הפעילות התיירותית באזור ולאחר שהתקיימה התייעצות עם ראש הרשות המקומית.

כמו כן, הוצע שכדי להיכנס לאזור תיירות מיוחד, תידרש הצגת תוצאה שלילית בבדיקת קורונה אשר בוצעה במהלך 72 השעות שקדמו לכניסה או אישור החלמה. תושבי האזור, תושבי היישובים הסמוכים והנסמכים על השירותים החיוניים הניתנים באזור, העובדים באזור וסוגי אנשים נוספים כפי שנקבע בהצעת החוק יהיו זכאים לקבל בדיקה מיידית ובלא תשלום בכניסה לאזור, והממשלה תהיה רשאית לקבוע פטור מבדיקה או לקבוע תדירות שונה לביצוע הבדיקה לאותם אנשים.

19:45 עריכה

חבר הכנסת אופיר סופר מקדם יוזמה, שלפיה, ייערכו הגרלות בין נבדקי הקורונה במטרה לעודד את הציבור לגשת להיבדק – כך דיווח גל חן בחדשות 12. משרד הבריאות ומפעל הפיס דנו בנושא והביעו תמיכה. ייתכן שמדי יום תיערך הגרלה בקרב כל מי שנבדק ביום זה – והזוכה יקבל עשרת אלפים שקלים.

18:52 עריכה

אחרי שמוקדם יותר היום פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו תמונה מביקורו במספרה – הוא מפרסם כעת סרטון המתעד את המאורע.

18:50 עריכה

השר דודי אמסלם ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "תושיע את עם ישראל – לך הביתה".

18:26 עריכה

ישראל מנהלת מגעים לרכישת חיסונים שמפתחת חברת פייזר – כך דווח היום בכלי התקשורת. לפי חלק מהפרסומים, מדובר במשא ומתן מתקדם.

18:23 עריכה

אחרי דיונים שנמשכו שעות החליטה ועדת החוקה, חוק ומשפט לקבל את התקנות כפי שהתקבלו בממשלה – ולא לאפשר פתיחה של חנויות במתחמי קניות (דוגמת ביג).

18:12 עריכה

13 שופטים ופרקליטים הגישו את מועמדותם לתפקיד פרקליט המדינה – כך דיווחה תמר אלמוג בתאגיד השידור כאן. המועד האחרון להגשת המועמדות היה בחצות, בלילה שבין יום ראשון לשני. (בדיווחים מוקדמים יותר היום שפורסמו בכלי תקשורת אחרים – והיו ככל הנראה לא מדויקים – דווח שמספר המועמדים נמוך יותר).

אלה תשעה מבין המועמדים, שזהותם פורסמה בתקשורת –

  • המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר
  • פרקליט מחוז חיפה, עמית אייסמן
  • סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, משה סעדה
  • שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן
  • שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי
  • עורך הדין עופר ברטל
  • עורך הדין אייל בסרגליק
  • עורכת הדין טלי גוטליב
  • עורכת הדין יעל תותחני
17:54 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום על התנעת תהליכי האיתור לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט ציבורי-מנהלי. המעוניינים להתמודד לתפקיד יוכלו להגיש מועמדותם לנציבות שירות המדינה עד 30 בנובמבר 2020. כיום מאוישת משרה זו בידי דינה זילבר.

17:50 עריכה

בחדשות 13 פורסמו הערב קטעים מעדויותיהן במשטרה של עובדות בית ראש הממשלה, שלפי החשד, העידו עדות שקר לטובת שרה נתניהו במשפט שירה רבן.

החוקרים הקריאו לליאורה בביאן דברים שאמרה בשיחה עם היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו –

בקטע של הבגדים האמת היא שהיא עומדת עלינו כל היום. העבודה אצל הגברת בעייתית ואני צריכה להיות כל העת קשובה לכל מילה שיוצאת לכל קריאה. כשאפי (אזולאי – אב הבית) מדווח לגברת היא צועקת. את נכנסת לעבוד ואינך יודעת לעולם מתי תסיימי. ישנם ימים שהגברת לא נותנת לך ללכת ושאם את הולכת באמצע יש בלגן וצעקות. יש לגברת הפרעה. כביסות זה בנשמתה. את צריכה להחליף בגדים לכל עבודה. זה הקושי בעבודה. בעבודה את חייבת להיות זריזה. היא עומדת ומחכה. בודקת כל הזמן שהחלפת בגדים ושטפת ידיים. יש זמנים שאי אפשר לאכול ולהיכנס לשירותים. אין הפסקת אוכל שהגברת נתניהו לא מרשה לעשות זאת בקומה שלה. אני מאלתרת את האוכל.

עוד אמרה בביאן לחוקריה: "בפגישה עם שלומית נשפכתי בדברי אמת – כל מה שדיברתי איתה היו דברי אמת – אני זוכרת שבכיתי ושיצאתי נישקתי את שלומית ואמרתי לה שלא תספר את מה שהיה בחדר, כי אני מפחדת על העבודה שלי".

17:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הודעת פייזר על התקדמותה בפיתוח חיסון לקורונה: "הסוף נראה בעין".

היום זהו יום מאוד חשוב במאבק העולמי בקורונה. חברת פייזר הודיעה שיש יעילות של 90% בחיסון שהם פיתחו. להערכתי, גם כמה חברות אחרות מתקדמות ליעד זה. גם אנחנו מתקדמים בחיסון שלנו, זה עוד ייקח זמן.

אבל דבר אחד ברור, לא רחוק היום, זה לא עוד שנים – זה עוד חודשים, שיהיו חיסונים, שהם יהיו זמינים לאוכלוסיית העולם. היעד שלי כרגע הוא לעשות דבר אחד – להביא חיסונים לכם אזרחי ישראל, ואנחנו נעשה את זה.

זה אומר שהסוף נראה בעין. אמרתי לפני ימים אחדים שאני רואה את האור בקצה המנהרה, אני חושב שהקטר כבר יוצא מהמנהרה.

אז בואו נשתף פעולה, נשמור כרגע על רמת תחלואה נמוכה. בואו לא נגבה מחירים יקרים מידי בחיי אדם ובבריאותכם. אנחנו יכולים בשיתוף פעולה לשמור על הבריאות ועל הכלכלה עד החיסונים – והם יגיעו.

16:51 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט קיים בכנסת פגישה עם השר גבי אשכנזי.

16:27 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר לאחר ישיבתה של הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בכנסת, ש"הציבור הערבי רעב לשים סוף למגפת הפשיעה ושבע מההבטחות הריקות של נתניהו. לא נתחנף לראש הממשלה, שמסית נגדנו או לממלא מקום מפכ"ל שטוען שהתרבות שלנו אלימה כדי שיתחילו לעשות את העבודה שלהם. המדד היחיד לתוכנית למיגור הפשיעה תהיה הירידה בכמות הנרצחים, ולא העלייה בכמות ההבטחות שנשמע משרים".

16:12 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התיירות אורית פרקש הכהן סיכמו שהצעת החוק שתאפשר לחדש את פעילות התיירות באילת ובים המלח תובא היום לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

16:10 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה של הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית: "לא פתרנו את הבעיות, אבל אחרי ש-60 שנה הייתה הזנחה – בנייר הזה שיש לי פה יש 20 מיליארד שקל. זה סכום עצום בעשור. זו הקצאה חסרת תקדים. אתם מדברים על דבר שהוא בנפשנו, הצלת אנשים. אני מחויב לזה ובואו נעבוד יחד".

יושב ראש הוועדה, מנסור עבאס: "יש גישה חיובית מהממשלה ומראש הממשלה. אני מתחייב שגם התוכנית של החברה הערבית תבוא לידי ביטוי בתוכנית הכללית.

עאידה תומא סלימאן: "זו תוכנית ממשלתית ונמשיך לבקר אותה".

15:59 עריכה

ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן השתתף בישיבתה של הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בכנסת. כהן אמר ש"חלקה של החברה הערבית בפשיעה בישראל הוא גבוה מאוד ביחס לכמות החברה הערבית באוכלוסייה".

כשאמר כהן ש"גם לחברה הערבית עצמה – מה מקומה ומה אחריותה בכל מה שקשור בעולם התוכן, התרבות, בתוך החברה הערבית" – קטע אותו יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה ושאל: "מה זאת אומרת 'תוכן התרבות'?". בהמשך אמר עודה לממלא מקום המפכ"ל: "אני מבקש ממך – תחזור בך. מה, עולם התרבות היהודי יותר טוב?", תהה. יושב ראש הוועדה, מנסור עבאס, קטע את קריאותיו של עודה.

בעקבות התהודה שלה זכו דבריו הבהיר כהן: "אין לי דבר וחצי דבר נגד החברה הערבית הכוללת. יש לי בעיה עם הסכסוכים בין המשפחות. אין צורך לעשות סיבוב מסוים על הנושא הזה".

15:32 עריכה

יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד – תל"ם: המשימה הראשונה שלנו כרגע בזירה המדינית – לטפח את יחסי ישראל עם הממשל האמריקאי החדש.

מול הקורונה, מול המשבר הכלכלי, זה מה שמדינות צריכות – זה גם מה שישראל צריכה – מנהיגות חדשה, שונה, ישרה, שתבריא את ישראל ותבריא גם את יחסינו עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית.

ביידן מחזיר לפוליטיקה האמריקאית ערכי יסוד שכמעט נשכחו: הזדמנות הוגנת לכולם, יושרה, דמוקרטיה מתוקנת, חופש עיתונות, מערכת משפט עצמאית, חופש דת, זכויות הקהילה הגאה, הגינות, ממשל תקין. אלה הערכים שאנחנו נאבקים עליהם כאן בישראל. אלה הערכים של המרכז.

יש לא מעט ישראלים שמודאגים מחילופי השלטון בארצות הברית. הם מודאגים בצדק, אבל לא בגלל ג'ו ביידן. ביידן הוא אחד מגדולי הידידים שיש לישראל בוושינגטון. הבעיה שיש לישראל היא לא ביידן, אלא המפלגה הדמוקרטית. הכעס הגדול שיש אצל הדמוקרטים על נתניהו והממשלה שלו.

הם טוענים בצדק רב שנתניהו הפך בשנים האחרונות את ממשלת ישראל לסניף של המפלגה הרפובליקנית. לחלק מהקמפיין של טראמפ.

אני הזהרתי את נתניהו שוב ושוב שהוא עושה טעות חמורה. לא קורא נכון את המפה האמריקאית. כל השנים האלה, בזמן שנתניהו הזניח את הדמוקרטים, אני עבדתי על הקשר איתם.

למרות חילוקי הדעות עם נתניהו, אני אסייע לממשלה ככל שאוכל מול הממשל החדש. בזירה הבינלאומית, זו כרגע המשימה מספר 1 שלנו בזירה המדינית.

14:38 עריכה

נתניהו הודיע שהוא הסתפר בגבעתיים ואחרי 50 דקות הוסיף שהוא בדרך כלל מסתפר אצל ספר אחר.

 

 

14:22 עריכה

נתניהו בא לעזרת המגזר הערבי בגלל החוק הצרפתי?

14:13 עריכה

ראש הממשלה הגיע לדיון בוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית. 

דברי ראש הממשלה: "אני רואה את עצמי כראש הממשלה של אזרחי ישראל כולם. בדקתי מה עשו הממשלות בראשותי מבחינת סגירת פערים בחברה הערבית שהיא חלק אורגני מהחברה הישראלית. מ-2010 ההקצאות שלנו עולות על כל מה שהוקצה בממשלות קודמות ובהיקפים גדולים. זה משקף תפיסת עולם שירשתי מחוזה המדינה הרצל ומז'בוטינסקי, לפיה כל ילד ואדם ביישוב מוסלמי, בדואי, נוצרי, צ'רקסי ואחר הוא אזרח שווה שמגיעים לו את אותם שירותים כמו לכל אזרחי המדינה וזה מחייב סגירת פערים. אנחנו רואים שיפור גדול, צעירים וצעירות רבים עם תארים אקדמאים, כניסה לתחומים טכנולוגים ואחרים רבים. יש לנו עוד מלאכה לפנינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לחברה הערבית ואמר: "אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם – אנחנו צריכים ללכת על זה כמשימה משותפת, אנחנו משנים בימים אלה את פניה של מדינת ישראל ושל כלל המזרח התיכון בכל הנוגע לשיתוף פעולה בין יהודים וערבים. אפשרויות שהיו נשמעות פעם דמיוניות מתגשמות כנגד עינינו. את מה שאנחנו ועושים מחוץ לגבולות מדינת ישראל צריך לעשות גם בפנים. זה מיגור פשע, כנופיות ופחד. בשיתוף פעולה אנחנו יכולים להשיג פה דברים נפלאים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לאנשי משרדו: אורן כהן ופרופ' אבי שמחון, להקים צוות לבדיקת אודות הירידה בשיעורי התעסוקה בקרב צעירים ערבים, זאת בעקבות הממצאים שהוצגו בפני הוועדה ואמר: "משהו קורה כאן, וזו לא הקורונה. הכלכלה לא משתנה בין לילה, יש לזה השלכות רחבות בכל תחומי החיים כולל האלימות. אני רוצה לקבל תוך ששה שבועות דיווח מה קורה כאן, רק כך נוכל לטפל".

נתניהו ניצל את ההזדמנות להזכיר לציבור לשים מסכה:

13:15 עריכה

בערוץ 7 מדווחים כי בדיון על הצעת החוק לביטול עדכון שכר חברי הכנסת אמר ח"כ משה ארבל (ש"ס) לח"כ ואלוף במיל' אלעזר שטרן, "צריך גילוי נאות לצופי ערוץ הכנסת על הפנסיה התקציבית של אדוני".

ח"כ שטרן השיב, "אני רוצה להגיד פה, לי יש פנסיה תקציבית מהצבא, אני גאה בה. ב-30 שנה שההוא שיושב שם, והוא והמשפחה שלו אני לא יודע איפה הם היו, אשתי הייתה לבד בבית עם חמישה ילדים ואני שכבתי במארבים. הייתי בבירות והייתי בתוך לבנון כמו הרבה מאוד לוחמים בצה"ל".

"אני גאה בפנסיה התקציבית וכל סוד שהוא שמדינת ישראל נותנת למי שבאמת משרת אותה ולא עושה סיבוב על הכאילו משרת אותה בבית הזה ודואג לעצמו או לקליקות שלו. אנשי הקבע במדינת ישראל ראויים לכל שקל שהמדינה השקיעה בהם, במיוחד שאנחנו יודעים איפה הייתה האלטרנטיבה ולאן היא הייתה הולכת", הוסיף.

בוועדה הצביעו על העברת החוק לקריאה ראשונה במליאה ואם הוא יעבור שכרם של חברי הכנסת לא יעודכן בשנת 2021.

13:06 עריכה

שר החינוך תוקף את גרוטו:

13:02 עריכה

נתניהו אמור להגיע היום לדיון בוועדה למיגור אלימות בחברה ערבית. עמדת יוזמות אברהם לקראת הדיון:

שנה שלמה חלפה מאז שממשלת נתניהו הודיעה על הקמת צוות למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, שנה שעלתה בחייהם של למעלה מ-90 אזרחים ואזרחיות ערבים שנרצחו בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה.

הבאת תוכנית משמעותית זו, שלגיבושה תרמנו בחודשים האחרונים, לוועדה למיגור האלימות בכנסת, היא צעד חשוב בכיוון הנכון, אבל לא נסתפק עוד בתוכניות ודיבורים. יישום התוכנית ותקצובה היה צריך להתחיל כבר מזמן, ואנו קוראים לראש הממשלה להביאה להצבעה בממשלה באופן מיידי ולתקצבה כראוי.

מדובר בתוכנית חשובה, אשר לראשונה אי פעם מבטאת תפיסה של מאבק מערכתי באלימות ופשיעה, וכוללת מענה מקיף שמתייחס לא רק להיבטים של שיטור ואכיפה, אלא גם של רווחה, תעסוקה, חינוך ופנאי.

למרבה הצער, התוכנית לא נותנת מענה לשורת נושאים אקוטיים, בהם: יישום התוכנית לטיפול באלימות במשפחה; אין בה יעדים ברורים לאיסוף נשק ומלחמה בפשע המאורגן; אין בתוכנית מרכיב של בקרה על עבודה המשטרה ביישובים הערביים והעמדה לדין של שוטרים שעברו עבירה פלילית; ואין בה הקמה של מתקני ספורט ופנאי (כגון, מתנ"סים, חדרי כושר ובריכות), אשר בחשיבותם היא ממעיטה. יש להקים מתקנים מסוג זה בכל יישוב ערבי, על מנת לתת מענה לצעירים חסרי מעש.

בחודשים האחרונים תרמנו לוועדה הבין-משרדית מהניסיון שצברנו, בידע וברעיונות, וסייענו לאנשי המקצוע במשרד ראש הממשלה בזיהוי הכשלים ובגיבוש המלצות למענים, אשר עיקרן התקבלו התקבלו.

אנו קוראים לאשר את התוכנית בהחלטת ממשלה, לתקצב את התוכנית בתקציב המדינה לשנת 2021 וליישם את ההמלצות, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות הערביות. זאת, לצד קידום התוכניות הנוספות לטיפול בגורמי העומק המרכזיים המובילים לסכסוכים, לפשיעה ולאלימות בחברה הערבית, אשר כל עוד הם מתקיימים, לא יהיה ביטחון אישי אמיתי לאזרחים הערבים.

יוזמות אברהם מודיעה על הקמת פרויקט לניטור שיטתי של פעולות הממשלה למאבק באלימות ביישובים הערבים – נוודא שיוקצו לנושא התקציבים והמשאבים הדרושים, ושהתוכנית תיושם כראוי.

יוזמות אברהם היא עמותה יהודית־ערבית המקדמת שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל.

12:56 עריכה

איילת שקד תוקפת את ההתנהלות במשבר הקורונה:

 

12:49 עריכה

ליברמן: גרוטו התפטר בגלל ביבי.

12:12 עריכה

ראש הממשלה נתניהו חנך יחד עם שרת התחבורה ושר הבריאות עמדת בדיקת קורונה בנתב"ג.

נתניהו אמר: "מצבנו הכללי טוב ויכול להיות טוב יותר. יש לחבוש מסכות תמיד". לדבריו "הצלחנו להוריד את רמת התחלואה לאחת מהרמות הנמוכות במערב. התחלואה מתחילה לעלות עכשיו. מחר או מחרתיים נחליט לגבי השלב השלישי ואם התחלואה תעלה לא נמשיך בשלבים הבאים. לכן אני מבקש את שיתוף הפעולה".

נתניהו ביקש לדרוש מאחרים לשים מסכות ולהתייחס לכל אדם ברחוב כחולה. נתניהו אמר כי ראה שהפרמדיק עם מסיכה שאינה מכסה את אפו והעיר לו על כך ובסיום דבריו אמר "אתה הבנת את זה ברוך?", שאל לשמו של הפרמדיק ואז אמר "אתה הבנת את זה יעקב"?

מירי רגב אמרה: "הבטחתי שתהיה מעבדה בנתבג שתתן מענה מהיר בעלות נמוכה. כל מי שיגיע לשדה יקבל תשובה תוך כחמש שעות וזו בשורה אמיתית. אין בעולם חוץ מביפן מתקנים כאלו. לצערנו יש פחות מדינית ירוקות שמוכנות לקבל אותנו אבל סיישל מוכנה לקבל אותו ואיך לא – גם דובאי. אבו דאבי אדומה אגב".

המעבדה תתחיל לפעול בימים הקרובים. בדיקה מהירה במעבדה בנתב"ג תעלה 135 שקלים, ובדיקה רגילה תעלה 45 שקלים. ב-ynet מדווחים שבמעבדה יוכלו להיבדק מי שיגיעו עם כרטיס טיסה תקף. נוסעים בטיסות יוצאות יוכלו להיבדק החל מ-72 שעות לפני ההמראה ונוסעים נכנסים יוכלו להיבדק עד ארבע שעות לאחר הנחיתה.

11:43 עריכה

הקורונה מתפשטת:

הירידה במגזר החרדי? לא אמיתית.

דברי אלרעי פרייס: "כשמסתכלים על הנתונים אנחנו במצב שבו התחלואה עולה, היינו כבר במצב של שני ישובים אדומים ועכשיו יש ממוצע שבועי שעומד על 647 ומגיע למצב שבו קשה לרדת כי מקדם ההדבקה עולה. ברגע שהוא עולה מעל 1 נתחיל לראות את העלייה במאומתים במגזר הכללי. במגזר הערבי מקדם ההדבקה הוא 1.05. המשמעות היא שצריך לנהוג בזהירות בפתיחת המשק והחינוך. ערים נכנסות ויוצאות מרשימת הירוקות כל הזמן. 15% מהערים משתנות בתוך שבוע, נכנסות ויוצאות מהירוק.

בהתייחסה למערכת החינוך אמרה: "אחרי פתיחת גנים 6-0 עם סיקור לצוות ההוראה, כולל מניעת תחלופה של סייעת בין יותר מ-3 גנים, מסכות וכו' – הגענו למצב בו התחלואה בגנים לא דרמטית.

מתוך כ-21,000 גנים נסגרו 200 שזה פחות מ-1%. זה עניין של ניהול סיכונים. גיל 6-0 הוא הכי פחות מסוכן. אני לא חושבת שזה מועיל להכניס את כל ילדי ישראל לדיגום שיטתי. אם היינו רואים 20% גנים סגורים היה על מה לחשוב".

בתגובה לח"כ אילת שקד שהציעה בדיקות איגום במערכת החינוך אמרה: "לפני 8 חודשים לא הייתה טכניקה של איגום מטושים ורק עכשיו אנחנו יודעים ואנחנו בוחנים עם משרד החינוך את הנושא אבל בדיקה היא כלי לניהול סיכונים אך היא לא תעודת ביטוח".

11:42 עריכה

יוראי להב הרצנו: גנץ קרס.

11:36 עריכה

שלמה קרעי: כמעט הצלחנו לבטל את חוק הדרכונים.

11:29 עריכה

יאיר גולן מזועזע שאף אחד כבר לא מזדעזע:

11:23 עריכה

מוועדת הכספים נמסר שהיא אישרה שינויים בתקציב ההמשכי לשנת 2020 בהיקף של כ-282 מיליון שקל. מסגרת ההעברות, הנוגעות ליישום הסכמים פוליטיים, הוצגה ואושרה כבר בוועדה ב-23 לספטמבר, והתקציבים מוקצים כעת לאחר בחינה משפטית כמחויב במסגרת הנחיית היועמ"ש לעניין כספים מסוג זה. אחת ההעברות אושרה בכפוף לרביזיה.

התקציב מיועד בין השאר למימון ארגוני נוער, מכינות, מוזיאונים לשואה, תנועות נוער, גרעין חינוך לאומי, מוסדות ופעילות תרבות יהודית, פעילות חינוך במגזר הדתי והחרדי, פעילות חינוך בעיר ירושלים, פרוייקטי התנדבות, שעות רב במוסדות חינוך הדתי ולתגבור בגרויות במוסדות אלה.

בצלאל סמוטריץ' מתגאה בכך שמדובר בכסף המיועד לציונות הדתית.

11:16 עריכה

ח"כ חיים כץ על ימי הבידוד ומענקים למובטלים: "המדינה הביאה הסדר פוגעני לעובדים ולמעסיקים הקטנים; לא נהיה חותמת גומי של אף אחד".

בראשית דיון ועדת העבודה, הרווחה והבריאות הבוקר התייחס יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ להסדר האחריות על ימי בידוד וכן למענקים למובטלים שעדיין לא אושרו בוועדה.
לדבריו: "בבוקר פתחתי את העיתונים וראיתי שיש לי מחלוקת גדולה עם שר האוצר. אין לי מחלוקת גדולה או קטנה איתו. אחרי 8 חודשים שמדינת ישראל לא השתתפה בימי הבידוד בכלל והנטל נפל על העובדים והמעסיקים, היא מביאה הסדר פוגעני לעובדים ולעסקים הקטנים. הוועדה בראשותי לא תהיה חותמת גומי של אף אחד. עד שלא יצא מפה הסדר מאוזן- לא יאושר כאן דבר. הגיע הזמן שיהיה סוף לבריונות של פקידי האוצר".

11:15 עריכה

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק לביטול עדכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021 כהצעת חוק מטעם ועדת הכנסת.
ההצעה אושרה פה אחד בתמיכת 13 חברי כנסת.

עפ"י הצעת החוק, נוכח המשבר הכלכלי שהביאה מגפת הקורונה בישראל ורצונם של חה"כ להשתתף בנטל הכלכלי, מוצע כי בשנת 2021 לא יעודכן שכרם של חה"כ לפי השינוי בשכר הממוצע כקבוע בחוק.

עוד קובעת ההצעה, כי לצורך חישוב עדכון שכרם של חברי הכנסת ביום כ"ח בטבת התשפ"ב (1 בינואר 2022), יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020, במקום השכר הממוצע האחרון שיפורסם בשנת 2021.

11:14 עריכה

קארין אלהרר מאחלת בהצלחה לעותרות:

גם מירי רגב תומכת:

10:45 עריכה

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ועדת הכלכלה מעריכה ומוקירה את תרומתו ומסירותו של פרופ' גרוטו – אני מקווה שהוא יחזור בו מהתפטרותו כי תרומתו חשובה.

ח"כ יעקב מרגי, פתח הבוקר את ישיבות הוועדה בהתייחסות להודעתו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, על רצונו לסיים את תפקידו. היו"ר מרגי קרא לגרוטו לחזור בו, ואמר כי תרומתו חשובה. הוא הוסיף כי לפני כשבועיים התלהטו הרוחות בוועדה בעת שאחד מחברי הכנסת הרים את קולו לעבר פרופ' גרוטו והיו"ר מרגי ביקש להרגיע את הרוחות.

באשר לאותה תקרית אמר היום ח"כ מרגי, כי "זה לא היה מכובד להביא אותו לידי כך והערתי לחבר הכנסת באותו רגע. ביקשתי לנתק את גרוטו כדי למנוע מבוכה נוספת. ועדת הכלכלה מעריכה ומוקירה את עבודתו של פרופ' גרוטו ואת תרומתו ומסירותו. לעיתים, לצערי הרב, מגיעים לדיונים בשביל לתפוס כותרת, אך צריך לשמור על כבודתם של מרשתי ציבור ואני לא אאפשר לחברי הכנסת להשתלח בהם".

10:36 עריכה

דיון בוועדת החוץ והביטחון במכירת F-35 לאמירויות

ח"כ הורוביץ: "שנים רבות ישראל התנגדה נחרצות למכירת המטוסים האלה בפרט, ובכלל נשק מתקדם מאוד, למדינות אחרות באזור. עד עכשיו ארה"ב נמנעה לאשר בקשות קודמות לקנות את המטוסים, בין היתר, בשל התנגדות ישראל. עובדה שהפעם העסקה הזו תתקיים וגם ישראל הודתה בזה. שנית, ולא פחות חמור, זו הולכה בכחש לא רק של הציבור, אלא גם של מערכת הביטחון עצמה. איך אפשר לנהל את ביטחון המדינה כשראש הממשלה הולך וסוגר משהו כזה ישירות מול האמריקאים והאמירתים? איך מבינים מה המשמעויות לביטחון המדינה? ולנוכח הפגיעה שיוצרת העסקה הזו, מה הובטח לישראל מבחינת שימור היתרון האיכותי שלנו?"

"נתניהו ואנשים ידעו גם ידעו, עוד לפני החתימה, שעסקת המטוסים היא חלק מרכזי בעסק. הם פשוט שיקרו כדי לעקוף את מערכת הביטחון ולמנוע התנגדויות אפשריות. זה אותו דפוס של עסקת הצוללות, בו מכניסים לשיקולים אינטרסים שהם לא ממן העניין של ביטחון ישראל".

בתגןובה, יועצו המדיני של ראש הממשלה ראובן עזר אמר שעסקת מטוסי ה-F35 בין ארצות הברית לאיחוד האמירויות לא הייתה תנאי לחתימה על חוזה השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. עזר קרא מן הכתב את ההודעה שפרסם נתניהו בנושא לפני כמה שבועות וכמעט ולא השיב לשאלות שנשאל. ח"כ ניצן הורביץ זעם ואמר: "אל תענה להודעה מהכתב ותענה למה שאנחנו שואלים. את ההודעה בכתב קראנו כבר לפני חודשיים וחצי בישראל היום".

ח"כ משה (בוגי) יעלון: "הדיון פה מצביע על תרבות שלטונית קלוקלת, ולא בפעם הראשונה, בניגוד לאינטרסים לאומיים. כשראש הממשלה אמר שהוא משיג שלום תמורת שלום הרמתי גבה. מיד מצאתי תימוכין בערבית ובאנגלית לזה שלהסכם הזה היו שני תנאים – ויתור על החלת על ריבונות ביו"ש והסרת התנגדויות למכירת אמצעי לחימה ומודיעין. ייתכן שהמחיר שווה את זה, אבל גם כחבר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון אני לא יודע מספיק במה מדובר. ראש הממשלה ודאי ידע, ואז הוא אומר שהסתיר משר הביטחון ושר החוץ, שמא ידליפו לאיראנים. אני במקומם הייתי מתפטר. שר הביטחון שולח את המנכ"ל שלו שבא ומגלה את הדברים ושהסוסים ברחו מהאורווה. ככה לא עובדת מדינה מתוקנת. עתה נפתחו הסכרים, ויהיו עלויות עתידיות לגבי שמירה על היתרון האיכותי. אך הנזק הכי משמעותי לביטחון הלאומי הוא חוסר האמון החריף במה שאומר ועושה ראש הממשלה".

עוד אמר יעלון: "לצערי יש משרתי ציבור שנדרשים לענות שקרים. אני מצפה שהם יעמדו על עמדתם שלא יביאו גרסאות של ראש הממשלה. כשמנסים להסתיר מביאים לנזק יותר גדול, על המעורבות של ישראל במכירת אמצעי לחימה וזה גם מוביל לחוסר אמון".

צבי האוזר יצא נגד תקיפת עובדי ציבור שאינם פוליטיקאים ומרב מיכאלי זעמה. האוזר ענה בפרודיה על סגנון הדיבור שלה:

ח"כ אורנה ברביבאי: "אחד מראשי הממשלה שלנו כנראה לא דובר אמת, אם אחד אומר שלא היה שום דבר קודם, ואחד אומר שהציל את ביטחון המולדת כשכנכנס לתמונה בדיעבד. מתי הפכנו להיות פרובינציה בה ביטחון המדינה הוא עסק פרטי של ראש הממשלה? החלטות בסדר גודל כזה לא מתקבלות תוך חודש, ללא עבודת מטה מסודרת. פעם זה היה נושא א-פוליטי ומעל לכל שיקולים זרים, והיום נמצא בשליטת אדם אחד, כפי שהוא מחזיק את כל המדינה בת ערובה".

ח"כ יאיר גולן: "על מערכות אש פשוטות בהרבה שהסכמנו שיסופקו לסעודיה דנו במשך חודשים בתוך מערכת הביטחון. הטסנו לארה"ב את טובי המהנדסים להבין איך שומרים על היתרון האיכותי והדיונים המקדימים הביאו לנו הישגים אדירים. F-35 הוא מטוס שהוא חלק ממערכת, וזה ודאי מצריך דיון עמוק, של לפחות שבועות אם לא חודשים. אפילו כטמ"ם ה"ריפר" שבעסקה הזו הוא קפיצת מדרגה שמצריכה דיון עמוק, שלא לומר על המטוסים. אנחנו מכירים את התהליכים האלה וכמה הם מחייבים דיונם מקדימים, וכאן זהו תהליך לאחר שניתנו הבטחות, שגם יהוו תקדים למכירת נשק מול מדינות אחרות, במצב של כלכלה אמריקנית מקרטעת".

10:26 עריכה

החשב המתפטר חזקיהו:

09:59 עריכה

שר הבינוי והשיכון יצחק כהן מש"ס אמר ברשת ב' כי התקציב, גם של 2021  לקראת סיום.

09:55 עריכה

ניצן הורוביץ על יהודים וטראמפ:

09:54 עריכה

בג"ץ ידון היום בפתיחת מקצועות בפני נשים. אורנה ברביבאי מאוכזבת שצה"ל לא דאג לכך בעצמו.

מוקדם יותר התווכחו ברביבאי ומתן כהנא על הנושא בגלי צה"ל:

 

העותרות, מיקה קליגר, מור לידאני, גלי נשרי ועמר סריה, מבקשות מבית המשפט לקבוע כי סגירת תפקידי הלוחמה ביחידות המובחרות לנשים "פסולה, ועומדת בניגוד לעקרון שוויון ההזדמנויות ובניגוד לחוק".

09:48 עריכה

עוד אין הסכמות לגבי העלאת הקנסות של הקורונה. יריב לוין ינסה להביא לפריצת הדרך לאחר שראש הממשלה נכשל אתמול.

09:25 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מעודד את נתניהו לנצל את הימים האחרונים של טראמפ לנושא ההתיישבות.

סמוטריץ' הוסיף עוד ציוץ:

מעל הכל, המהלך הצודק ביותר שיכולים נתניהו וטראמפ לעשות הוא להביא את יהונתן פולארד הביתה לארץ ישראל אחרי כל כך הרבה שנות סבל. מקובל בארה"ב שנשיאים בסוף כהונה מעניקים חנינות. זו המתבקשת ביותר.

09:05 עריכה

נתניהו מגיע לדיון בוועדה על האלימות בחברה הערבית. ח"כ סמי אבו שחאדה חושב שהמטרה היא בכלל פירוק הרשימה המשותפת.

שחאדה התראיין בנושא:

טיבי מוסיף: נתניהו היה אצלי בוועדה לפני 8 שנים והבטיח הבטחות.

 

08:53 עריכה

השר אופיר אקוניס נמצא חיובי לקורונה ונכנס לבידוד.

08:47 עריכה

האם לגנץ יש מנוף חדש על נתניהו?

08:24 עריכה

יו"ר ועדת החינוך רוצה להחזיר את הלימודים:

07:53 עריכה

יאיר לפיד ב-103fm: "אנחנו לא רק בלי הנהגה בריאותית, אנחנו גם בלי הנהגה כלכלית, כל ההנהגה הכלכלית והבריאותית של מדינת ישראל הסתכלה על הממשלה הזו והיא אמרה שהיא לא מוכנה לשתף פעולה איתה וזה מאוד מאוד מדאיג. זו ממשלה שלא מקשיבה למומחים כי היא עוסקת רק בפוליטיקה, זו ממשלה מטורללת".

יו"ר האופוזיציה דיבר על הצעת האי האמון שהוא מגיש היום ואמר "יש היום הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבית, אני קורא לחברי בקואליציה להסתכל על עצמם בכנות וביושר, להודות שהם נכשלו ולהצביע להחלפת הממשלה".

לבסוף הגיב על הבחירות בארה"ב. לדברי לפיד "נתניהו הפך את ממשלת ישראל לסניף של הממשלה הרפובליקנית, כל עוד נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל, אנחנו בצרות עם הממשל האמריקאי".

07:42 עריכה

הארץ מפרסם: ח"כ מארק התנגדה לקידום שני שופטים כי חשבה שהם שמאלנים.

על פי הפרסום, חברת הוועדה למינוי שופטים מהליכוד התנגדה לקידום עידו דוריאן, שהתנדב בעבר עם מבקשי מקלט, ושי שלהבת, שזיכה פלסטיני שנאשם בביצוע פיגוע ירי.

החלטה בעניינו של דוריאן טרם התקבלה, וקידומו של שלהבת הוקפא לשנתיים.

מקורות בוועדה למינוי שופטים סיפרו ל"הארץ" כי בטפסי המועמדות ציין השופט דרויאן כי כאשר היה עורך דין בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), נתן ייעוץ משפטי בהתנדבות למה שכינה "אוכלוסיות מוחלשות בדרום תל אביב". לפי המקורות, כאשר ח"כ מארק בדקה את המועמד, היא זיהתה זאת וביקשה מאנשיה לברר מי הן בדיוק אותן אוכלוסיות חלשות בדרום תל אביב ומבירור שערכו התברר כי השופט ייעץ בעבר בהתנדבות לאוכלוסיית מבקשי המקלט.

מארק התבטאה בעניין לאחרונה בתכנית בגלי ישראל וגם בראיון לישראל היום שם אמרה " "אני לא אמנה שופטים שמאלנים, אל תדאג. אין מצב"

07:40 עריכה

"האם ימונה פרקליט מדינה? בממשלה המטורללת הזו אי אםפשר לדעת מה קורה", כך אמר חברת הכנסת איילת שקד בראיון לגלי צה"ל.

בכל מקרה, לדבריה של שקד, עדיף שיגיע מישהו מבחוץ. "בסוף כהונתי כשרת משפטים", היא סיפרה, "תכננתי להקים ועדת איתור והרעיון שלי היה להביא סניגור מבחוץ אחד עם ניסיון מעברו בפרקליטות. הפרקליטות זה גוף נשכני שרבים סובלים מנחת זרועה וחשבתי שטוב אם יעמוד מישהו עם ראייה סנגוריאלית".

על המאבק בקורונה אמרה שקד:"התקנות צריכות להיות שיוויוניות והגיוניות והכל יכול להיפתח. אין סיבה להגיע לסגר שלישי. מדינות שהצליחו נוהלו נכון, ככה מנצחים עם ניהול, מנהיגות ואמון. אם הייתה ממשלה מתפקדת היינו מצליחים להתגבר".

לדברי שקד, "יש למשרד הבריאות יכולת לעשות 70 אלף בדיקות. למה לא לעשות את זה? אפשר ביומיים לבדוק את כל תלמידי ישראל. לא עושים את זה כי הממשלה לא מתפקדת. משרד הבריאות בקריסה, האוצר בקריסה, ראש הממשלה לא מנהל. הממשלה גם איבדה את הכנסת – כל אחד מהקואליציה עושה מה שהוא רוצה. מעולם לא היה כאוס כשזה וככה אי אפםשר לנצח מגיפה. אנחנו אומרים עדיף בחירות מהר – אנחנו גם ככה במערכת בחירות ארוכה".

שקד התראיינה גם לערוץ כנסת:

07:01 עריכה

מרב מיכאלי על צה"ל שלא לומד:

06:59 עריכה

גמזו לעיתון ישראל היום: "תוכנית הרמזור תידחה, ויש סיבות לאופטימיות בנוגע לחידוש הפעילות בבתי הספר". לדברי גמזו התכנית הייתה אמורה לחזור בעוד שבוע אך נדחתה עקב העלייה בתחלואה. ככל הנראה, תאריך ההפעלה של התוכנית יהיה ב-22 בנובמבר.

סגירה