קבוצת הורים מנסה להפיל את אישור תשלומי ההורים בוועדת החינוך

היום תתקיים ההצבעה לאישור תשלומי ההורים לשנה הבאה בוועדת החינוך הזמנית של הכנסת ● קבוצת ההורים "מרד 49" מדווחת שהצליחה לגייס חמישה מחברי הוועדה להצביע נגד אישור התשלומים - בהם יעקב מרגי מש"ס וייבגני סובה מישראל ביתנו ● חברי הקבוצה מעריכים שכ-10,000 הורים כבר נענו לקריאה להחרים את תשלומי ההורים בשנה הבאה

תשלומי הורים לשנת תשע"ט (צילום: משרד החינוך)
משרד החינוך
תשלומי הורים לשנת תשע"ט

ועדת החינוך הזמנית של הכנסת מתכנסת היום (א') לדיון מיוחד לאישור התשלומים בשנת הלימודים התש"פ. קבוצת הורים בשם "חרם 49" הנאבקת נגד תשלומי הורים ומרכזת מאמץ קדחתני מו"ל הח"כים למנוע את אישור התשלומים.

בקבוצת ההורים, שפנתה לכל 15 הח"כים בוועדה, טוענים שחמישה מהם כבר אמרו כי יצביעו נגד התשלום, בהם ייבגני סובה מישראל ביתנו, יעקב מרגי מש"ס, וכן נציגי האופוזיציה בוועדה טל רוסו (עבודה) ומיכאל ביטון (כחול לבן).

קבוצת "חרם 49" היא התארגנות של הורים מרחבי ישראל המתנגדת לתשלומי הורים ואף לתל"ן וקוראת להורים לא לשלם את תשלומי ההורים בכלל, למעט 49 שקלים לביטוח. בקבוצה מעריכים כי כ-10,000 הורים נענו לקריאה.

עם חברי הקבוצה נמנית נירית לייבוביץ', חברת ועד ההורים הארצית, שטוענת כי תשלומי ההורים מחוללים עוול. "יש מספיק משאבים במשרד החינוך – צריך לנהל אותם באופן שונה. אנחנו קוראים להורים לקום ולממש את חזונו של הרצל – חינוך חינם ושוויוני לכל ילד וילדה במדינת ישראל".

עינב לוביץ'-מצרפי, פעילה בקבוצת "מרד 49" (צילום: נופר לוביץ' בסון)
עינב לוביץ'-מצרפי, פעילה בקבוצת "מרד 49" (צילום: נופר לוביץ' בסון)

לדברי עינב לוביץ'-מצרפי, אם לשניים מפרדס חנה ופעילה ב"מרד 49" : "עומדת בפנינו אולי הזדמנות להפסיק את הפארסה שנקראת תשלומי הורים. אני לא מתכוונת לשלם יותר שקל נוסף פרט לתשלום הביטוח. גם לא אגורה אחת".

לדברי לוביץ'-מצרפי: "אני מרגישה שפשוט סוחטים אותי. מדי שנה אני נאלצת להיפרד מאלפי שקלים מהתקציב המשפחתי המצומצם ולשלם מס נוסף, כפול ומכופל על המסים שאנחנו משלמים בלאו הכי. תשלומי ההורים פוגעים אנושות בזכות של כל תלמיד לקבל חינוך שיוויוני ואיכותי ומעמיקים את הפערים בחינוך. ההורים משלמים רק מפחד שהמערכת תתנקם בילדיהם – מה שבאמת קורה. הגיעה השעה פשוט לבטל אותם".

לא התקבלה תגובת משרד החינוך.

תגיות
עוד 240 מילים
סגירה