בכירים בכחול-לבן מאיימים לפרוש אם גנץ ייכנע לנתניהו

פרסום ראשון גנץ שחרר אתמול אמירה מאיימת שנבחרה בקפידה: אם נתניהו לא יעביר את תקציב 2021, הוא מבצע פשע כלכלי וחברתי נגד אזרחי ישראל ● מאמירה כזו אין דרך חזרה - אבל גנץ כבר הוכיח שהוא יודע להגיש אולטימטום ואז להתקפל ● לכמה מבכירי במפלגתו נמאס והם מאיימים כי אם ייכנע גם הפעם, יפרשו ויקימו סיעה נפרדת ● הסיבה, מבחינתם, פשוטה: "את הממשלה הזו צריך לפרק" ● פרשנות

בני גנץ וחברי כחול-לבן במליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
דני שם טוב/דוברות הכנסת
בני גנץ וחברי כחול-לבן במליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020

הדברים של בני גנץ אתמול (שלישי) מעל הדוכן במליאת הכנסת, מול פניו המכוסות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היו קשים במיוחד.

"אני חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם, בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם", אמר גנץ בנאומו. "אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו. שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיכווין אותך".

בני גנץ בדיון על ההסכם עם בחריין, 10 בנובמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן)
בני גנץ בדיון על ההסכם עם בחריין, 10 בנובמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן)

זו הייתה אמירה רצינית ומאיימת שנבחרה בקפידה: אם נתניהו לא יעביר את תקציב 2021 בזמן הקרוב, הוא מבצע פשע כלכלי וחברתי נגד אזרחי ישראל. לא פחות. מאמירה כזו אין דרך חזרה, אלא אם קוראים לך בני גנץ ואתה יכול להתחרות עם עצמך ברמת האיום, להחריף ביטויים ולהגיש אולטימטום, אבל להישאר בממשלה ולקוות לטוב.

מאמירה כזו אין דרך חזרה, אלא אם קוראים לך בני גנץ ואתה יכול להתחרות עם עצמך ברמת האיום ולהגיש אולטימטום, אבל להישאר בממשלה ולקוות לטוב

אבל עכשיו גנץ עומד בפני אולטימטום מכיוון חדש. בכירים בכחול לבן מאיימים לפרק את המפלגה אם גנץ ימשיך להאמין לנתניהו. במקרה כזה הבכירים הללו ייקחו שליש מחברי הכנסת של המפלגה (חמישה במספר) ויקימו סיעה נפרדת, אופוזיציונית. הסיבה פשוטה: "את הממשלה הזו צריך לפרק", כפי שאומר לזמן ישראל אחד מהם. "זו ממשלה מזיקה, הגרועה ביותר בתולדות המדינה. כל יום נוסף זה אסון".

לפי לוח הזמנים הפוליטי, אם תקציב 2020 לא יעבור עד ה-23 בדצמבר המדינה הולכת לבחירות חדשות. גנץ דורש מנתניהו להעביר בדצמבר גם את תקציב 2021, אבל אין כמעט איש במפלגה שמאמין כי נתניהו יעביר תקציב כזה, מה שיחייב אותו גם להעניק רוטציה לגנץ.

המיליטנטים בכחול-לבן דורשים להביא מיד לפיזור הכנסת, והליכה לבחירות במועד שלא יהיה נוח לנתניהו. אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ ואחרים במפלגה מובילים את הקו הזה, אבל לא תמיד בהחלטיות הדרושה. אשכנזי איים כבר לפזר את הכנסת בסוף אוקטובר, אבל מאז עברו 11 ימים ודבר לא קרה.

גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן בישיבת סיעת כחול-לבן, 25 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן בישיבת סיעת כחול-לבן, 25 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

גנץ עצמו מהסס. הוא עדיין מאמין בנס שיעניק לו את הרוטציה בנובמבר 2021. הסקרים לא מבשרים טובות לכחול-לבן, והוא גם חושד בניסנקורן. לפי בכירים במפלגה, שר המשפטים חותר כמעט בגלוי תחת גנץ, מבקש להשתלט על כחול-לבן ולאחד אותה לרשימה אחת עם מפלגת העבודה. יש מי שטוען, עם זאת, כי ניסנקורן "לא מרוצה מכל הסיטואציה, אבל הוא לא האיש שיעמוד בראש מפלגה חדשה. הוא אפור מדי".

לפי בכירים במפלגה, ניסנקורן מבקש להשתלט על כחול-לבן ולאחד אותה עם מפלגת העבודה. יש מי שטוען, עם זאת, כי ניסנקורן "לא מרוצה מכל הסיטואציה, אבל הוא לא האיש שיעמוד בראש מפלגה חדשה. הוא אפור מדי"

שר האוצר ישראל ישראל כ"ץ אמר אתמול (שלישי) כי "בכחול-לבן לא יכולים להתגבר על הקיצונים במפלגתם. הכי נכון זה להביא את התקציב לממשלה בתחילת דצמבר. אני עובד על זה. בגלל הוויכוח הפנימי הזה בכחול-לבן נלך לבחירות באמצע משבר הקורונה שיפגעו במעמד הבינלאומי, בהמשך המאבק בתחלואה ובקידום הצמיחה הכלכלית".

למשחק ההאשמות זה הצטרפה אתמול גם השרה מירי רגב. "גנץ מוביל את כולנו לבחירות, שבהן הוא יפסיד", היא אמרה בראיון לערוץ 13. הקולות האלה עד ילכו ויתגברו, הלחץ על גנץ יפעל מכל הכיוונים, והוא יצטרך לקבל החלטה מהירה מתוך שורה של אופציות שליליות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
יאיר לפיד חייב להפנים שהוא צריך לעשות שיניים מרחיקי לכת בי עתיד על מנת שזאת תהפוך למפלגה שמכריעה את הבחירות. ומסלקת את נתניהו. צריך לפתוח את יש עתיד לפריימריז על ראשות המפלגה, פריימריז ... המשך קריאה

יאיר לפיד חייב להפנים שהוא צריך לעשות שיניים מרחיקי לכת בי עתיד על מנת שזאת תהפוך למפלגה שמכריעה את הבחירות. ומסלקת את נתניהו. צריך לפתוח את יש עתיד לפריימריז על ראשות המפלגה, פריימריז פתוחים ולהקים מוסדות מפלגה דמוקרטיים כמו בעבודה ובליכוד. הבגידה של גנץ במיליון וחצי בוחרים לא תחזור על עצמה. יש עתיד צריכה להתאחד מחדש עם חוסן תוך שמסלקים את גנץ. הבגידה של גנץ כל יום מתגלה כאיומה יותר ויותר. מפלגת העבודה צריכה להתאחד עם מרצ והמשותפת. כך שהקול הערבי לא ילך לאיבוד.

עוד 499 מילים ו-1 תגובות
סגירה