מי ילמד את צעירי הליכוד איך להיות עוזרים פרלמנטריים? יאיר נתניהו

בנימין נתניהו ובנו יאיר (צילום: Aleksey Nikolskyi/Sputnik Kremlin Pool Photo via AP)
Aleksey Nikolskyi/Sputnik Kremlin Pool Photo via AP
בנימין נתניהו ובנו יאיר

צעירי הליכוד פותחים קורס לעוזרים פרלמנטריים. אכן יוזמה ברוכה.

ואת מי הוחלט להזמין כאורח המכובד שירצה בפני פרחי העזרה הפרלמנטרית המשתתפים במפגש הראשון? שר מהליכוד? חבר כנסת מהליכוד? עוזר פרלמנטרי מהליכוד? שלוש פעמים לא. בליכוד החליטו כי האוטוריטה בנושא היא בנו של ראש הממשלה, מיודענו יאיר נתניהו.

ואת מי הוחלט להזמין כאורח המכובד שירצה בפני פרחי העזרה הפרלמנטרית? שר מהליכוד? ח"כ מהליכוד? עוזר פרלמנטרי? 3 פעמים לא. בליכוד החליטו כי האוטוריטה בנושא היא בנו של רה"מ, מיודענו יאיר נתניהו

אותו יאיר נתניהו, הידוע כצייצן הסתה ושינאה בטוויטר ובפייסבוק וכמי שפוקד מועדוני חשפנות בלילות שבת עם חבריו בני העשירים, עם הנהג הצמוד מטעם המדינה, שמנייד אותו כרצונו ברכב (המשודרג!) של המדינה, ובליווי מאבטח מטעם המדינה.

הזמנה לקורס עוזרים פרלמנטרים
הזמנה לקורס עוזרים פרלמנטרים

מה יאיר נתניהו יודע להסביר על אופי התפקיד של עוזר פרלמטרי? עד כמה הוא בכלל במסדרונות הכנסת? באיזו עמדת השפעה הוא נמצא?

ואם הוא כן מצויד בתובנות ובפרספקטיבה על התפקיד ויכול להרצות עליו, לא כי שימש בתפקיד אלא כי הסתובב בין הרגליים של אבא בכנסת ולכן התמקם בעמדת השפעה, האם זה נשמע פחות רע?

ואולי הרעיון בפרסום שכזה, כמו גם בהרצת שמו של יאיר נתניהו בזמנו ברשימת המועמדים לפריימריז בליכואדיאדה – הוא לא רק הכשרת צעירי הליכוד להיות עוזרים פרלמנטריים – אלא הכשרת הלבבות לכך שיאיר נתניהו הוא יורש העצר של אביו?

ואי אפשר לנתק את ההחלטה לאפשר ליאיר נתניהו להופיע בפני המיועדים לתפקיד עוזרים פרלמנטריים, מההחלטה שהתקבלה זה עתה לשדרג את הרכבים של יאיר ואבנר נתניהו לרכבים ממוגנים במאות אלפי שקלים.

הרי אם אכן מכשירים כאן תודעתית יורש עצר, לא מזיק שיתנהג וייראה כמו יורש עצר. לא מזיק שינחיל ממשנתו הפוליטית לצעירים במסדרונות הפרלמנט, שימשיך להתגורר בגילו (ביום ההולדת הקרוב ימלאו לו שלושים) במעון ראש הממשלה עם הוריו, ויוסע ממקום למקום כנסיך ויורש עצר, עם נהג, מאבטח ורכב ממוגן צמוד, כאילו האיומים הלא מוכחים על אביו חלים גם עליו.

האם בתקופה של משבר כלכלי כה חריף, כשבתי החולים ובתי הספר זועקים לתקציבים, כשמספר המובטלים, המפוטרים ובעלי העסקים הקורסים מרקיע שחקים – נתניהו צריך לדאוג לילדיו, כלומר לבניו הבוגרים, לרכבים משוריינים בעלות גבוהה כל כך? הרי גם את המס על ההטבה המופלגת והבלתי מוסברת הזו – אנחנו אלה שמשלמים במקומם. בעיתוי שכזה אפילו הנהנתנות המשפחתית חסרת העכבות שהורגלנו בה נראית מגונה במיוחד.

הרי לא מדובר בהגנה על ראש הממשלה עצמו (אשר גם במקרה שלו אין כל ראייה אמיתית להיותו מאוים), אלא במיגון בניו (מעבר למאבטחים שכבר מלווים אותם בכל אשר יילכו, בבית ובחו"ל ובמועדוני החשפנות), אשר נגדם, גם על פי השב"כ, לא מוכר כל איום.

יתכן שראש הממשלה הגיע למסקנה כי בניו המגודלים זקוקים להגנה מפני המפגינים. כי הרי מה שעומד לנגד עיניהם של המפגינים זה לפגוע חלילה ביאיר נתניהו במקום להפגין נגד הניהול הכושל של משבר הקורונה והמשבר הכלכלי של אבא שלו או מצבור השחיתויות נגדו.

אף פעם לא אהבתי להתייחס לבני המשפחה של ראש הממשלה, אך במקרה הזה יאיר נתניהו הופך את עצמו כל יום למושא לביקורת לגיטימית ביותר, בשל פוסטים רווים בשנאה ובהודעות שטנה. אם כבר, נראה כי דווקא המפגינים ורשויות החוק הם אלה שזקוקים להגנה מפני יאיר נתניהו ואביו, ומפני השלכות ההסתה המרעילה בציוצים ובפוסטים שלהם על מעריציהם.

על השופטים כתב:

"בקטע הזה אנו מקבלים הצצה נדירה למה הוא החומר האמיתי מהם עשויים שופטי עליון. עסקנים קטנים, אשר ליקקו לאנשים הנכונים בוועדה לבחירת שופטים".

על מנדלבליט:

"פקיד מושחת, מטורלל וחסר מעצורים"

על הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון:

"תן את הפנסיה התקציבית החודשית שלך בת עשרות אלפי שקלים על חשבון משלם המסים ולך לאברבנל"

כולנו נחשפנו לציוצים המשפחתיים שכינו את המפגינים אנרכיסטים, הזויים, חייזרים, מדגרת אנרכיה וקורונה, וכאלה שעושים את צרכיהם בחצרות הבתים. ואם לא די בכך, את האזרחים האיכפתיים – שיוצאים לרחובות מדי שבוע כדי להאבק באופן דמוקרטי על טוהר המידות של שלטונם – הוא כינה "בוגדים":

"די נמאס כבר! מעכשיו גם לנו מותר לקרוא להם בוגדים (וזה בדיוק מה שהם, פשוט השתיקו אותנו מלומר זאת ככ הרבה שנים)".

וכידוע, ההסתה הזו אינה נופלת על אוזניים ערלות, ומגיעה ללבם של אוהדי נתניהו ולאנשי המשטרה חסרת המפכ"ל שפועלת בחסותו. כך אנחנו נחשפים לאלימות משטרה לא מידתית כלפי המפגינים ולהתקפות פיזיות ומילוליות אלימות חוזרות ונשנות מצד אוהדי נתניהו נגדם.

מי מגן בכל המתקפות האלה על המפגינים מפני מעצרי השווא הברוטליים, מפני הקללות, היריקות, שברי הבקבוקים, איומי סכין והטחת הביצים על המפגינים? מי שומר על אלה שבאמת חשופים לכל ההסתה המסוכנת הזו והשלכותיה האלימות? האם המפגינים נוסעים ברכבים ממוגנים על חשבון המדינה? האם המפגינים הם אלה שנודדים בין כל נכסי הנדל"ן המבוצרים של המשפחה כדי לחמוק מקולות המפגינים?

ומה ראש הממשלה נתניהו אומר לבנו שמצייץ את דברי השטנה הללו? האם הוא מוקיע אותו על דבריו? האם הוא מחנך אותו כי מדובר בבני עמו שהוא ראש ממשלתם כבר שנים רבות? שמדובר במשלמי משכורתו שמממנים את חיי המותרות של בני המשפחה ואת כל ההטבות הללו? האם הוא מסביר שמפגינים הם אזרחים למופת ולא בוגדים?

ומה ראש הממשלה נתניהו אומר לבנו שמצייץ את דברי השטנה הללו? האם הוא מוקיע אותו על דבריו? כנראה שלא. עובדה שיאיר, על מטעניו הידועים, הולך לשמש דוגמה ומופת לדור חדש של עוזרים פרלמנטרים

כנראה שלא. עובדה שיאיר, על כל המטענים הידועים שהוא מביא איתו, הולך לשמש דוגמה ומופת לדור חדש וצעיר של עוזרים פרלמנטרים, אלה שימלאו את מסדרונות בית הנבחרים הישראלי ואולי בעתיד אף ינהיגו את העם.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
תודה על קול זעקה שלי ושל מליוני אזרחי המדינה. כל מילה ומילה המתארת את תחושתנו הלוחמים למען הארצנו, ולמען עתידנו ועתיד גורל צאצאנו, כי נולדנו להיות עם עם חופשי בארצנו, ולא להיות לבני-ער... המשך קריאה

תודה על קול זעקה שלי ושל מליוני אזרחי המדינה.
כל מילה ומילה המתארת את תחושתנו הלוחמים למען הארצנו, ולמען עתידנו ועתיד גורל צאצאנו, כי נולדנו להיות עם עם חופשי בארצנו, ולא להיות לבני-ערובה.

תודה בשם כל הפטריוטים, הלוחמים והלוחמות
שהפכו ונאלצו בעל כוחם, להיות שומרי הסף
של ארצנו היקרה ומצאנו את עצמנו יתומים מנהיג ומנהיגים בשעה של שבר חברתי, ובחורבן בית שלישי.

אורי נחמן
מייסדת מחאת בלפור 2020

עוד 811 מילים ו-4 תגובות
סגירה