תקציב? בחירות? נתניהו וגנץ משחקים לכם בראש

בובות מתנפחות של בנימין נתניהו ובני גנץ בהפגנה בבלפור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בובות מתנפחות של בנימין נתניהו ובני גנץ בהפגנה בבלפור

נתניהו והסייען היעיל שלו גנץ  מנסים שוב להכניס אותנו לקוראלס של שקר. "זה או תקציב או בחירות". בואו נפרק את השקר:

1

כבר היינו בסרט הזה, רק לפני 3 חודשים, ואז הגיעה "פשרת האוזר" הרקובה וקנתה לצמד הנוכלים עוד זמן. מדוע שהם לא יחזרו על התרגיל גם הפעם?

2

האם ניתן בכלל לערוך בחירות? ספק רב. הקורונה הופכת את הבחירות לכמעט בלתי אפשריות, במדינה שבה אין הצבעות בדואר או במכונות הצבעה אלקטרוניות. מישהו שאל את וועדת הבחירות המרכזית מה דעתה? מה המשמעויות הלוגיסטיות, המינהליות, החוקיות, המעשיות של בחירות תחת סגר שלישי?

3

האם ניתן לתת אמון בהליך בחירות שבו נתניהו נלחם על חייו הפוליטיים, כשהוא כבר נמצא בדיונים בבית המשפט 3 פעמים בשבוע? אילו 'אמצעים מיוחדים' יפעיל העבריין המושחת והאסיר-המיועד לכאורה נתניהו כדי למנוע את כניסתו לכלא? התשובה היא כל מה שאתם יכולים לדמיין, וגם מה שלא. כל מה שחוקי ואולי גם מה שלא, כל מה שטראמפ עשה ועושה וגם מה שלא. נתניהו כנראה לא יתן לציבור לומר את דברו, ולא יכבד את דין הבוחר אם יפסיד. לדעתי הוא לא יעביר את השלטון. נקודה.

אילו 'אמצעים מיוחדים' יפעיל נתניהו למניעת כניסתו לכלא? כל מה שאתם יכולים לדמיין ומה שלא. לא נראה שיתן לציבור לומר את דברו או יכבד את דין הבוחר אם יפסיד. לדעתי הוא לא יעביר את השלטון. נקודה

4

האם באמת יש רק ברירה אחת? תקציב או בחירות? ברור שלא. יש עוד שתי אופציות לפחות:

  • האחת היא הצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי שבה ייבחר ראש ממשלה שאינו נתניהו ואינו גנץ. למשל בוגי יעלון. צריך רק 61 ח"כים שיתמכו בכך, וזה ימנע בחירות ויאפשר העברת תקציב מסודרת, ועוד תקציב שיתוכנן ללא מגע ידו המושחתת לכאורה של נתניהו וללא מעורבות סייעניו, מממניו, מוטביו ומיטיביו. Win win לציבור כולו.
  • השנייה היא העברת חוק נגד כהונת עבריינים בכנסת, בממשלה ובכל תפקיד ציבורי. זוהי למעשה הרחבת החקיקה הקיימת, האוסרת על מי שיש כנגדו הליך פלילי/כתב אישום/רישום פלילי לשמש בתפקידים בעלי אחריות ציבורית. למרבה האבסורד דווקא חברי כנסת, שרים, ראשי ממשלה ונשיאים רשאים להתמודד ואף לכהן בתפקידיהם הרמים גם אם הוגשו נגדם כתבי אישום (שרים חייבים להתפטר, אבל זה עדיין לא עוגן בחוק אלא רק בפסיקה של בג"צ).

הכנסת יכולה ואף חייבת לקבוע נורמה ברורה בחקיקה – מי שיש נגדו כתב אישום, או אפילו חקירה פלילית שהסתיימה בהמלצת משטרה להעמדה לדין, פסול מכל התמודדות על כל תפקיד ציבורי שהוא – חבר דירקטוריון בחברה ממשלתית, חבר מועצת עיר, ראש עיר או מועצה, חבר כנסת, שר, ראש ממשלה, נשיא.

הכנסת יכולה ואף חייבת לקבוע נורמה ברורה בחקיקה – מי שיש נגדו כתב אישום, או אפילו חקירה פלילית שהסתיימה בהמלצת משטרה להעמדה לדין, פסול מהתמודדות על כל תפקיד ציבורי שהוא

חוק מתבקש כזה ימנע מדרעי, כץ, ליצמן ונתניהו להתמודד בבחירות הקרובות. והוא יתחיל את התהליך הכל כך נדרש של ניקוי האורוות במערכת הפוליטית הרקובה שלנו.

אז אל תיכנסו לקוראלס השקרי שנתניהו וגנץ בונים לנו. צאו מהמטריקס, ודירשו מחברי הכנסת לעשות את הדבר הנכון.

ערן עציון הוא יזם מדיני ופוליטי, דיפלומט בכיר לשעבר, כיהן כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, וכראש התכנון המדיני במשרד החוץ. המוטו שלו הוא: Speak Truth to Power. מאמין שהמפתח לעתיד ישראל, והעולם החופשי, הוא מהפיכה בשיטה הדמוקרטית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אינך מבין דבר בדמוקרטיה וחוק. מתעלם מהמשמעות שלהם. ברוב חוצפה,תחת מתקפת טילים מעביר בקורת בתזמון לא הולם,ומאשים ראש ממשלה בחוסר אחריות. ודאי אתה ממתנגדיו,זה משתמע,לכן מראיין(מוטה) ומרוא... המשך קריאה

אינך מבין דבר בדמוקרטיה וחוק.
מתעלם מהמשמעות שלהם.
ברוב חוצפה,תחת מתקפת טילים מעביר בקורת בתזמון לא הולם,ומאשים ראש ממשלה בחוסר אחריות.
ודאי אתה ממתנגדיו,זה משתמע,לכן מראיין(מוטה) ומרואיין(מוטה),לא אמורים לדבר בתיזמון זה.

עוד 451 מילים ו-2 תגובות
סגירה