לא מספיק נאצים

אחד ממנהיגי קבוצת הימין הקיצוני "הנערים הגאים" מנסה להפוך את הארגון לקיצוני אף יותר ● קייל צ'פמן הודיע כי ישנה את שם הקבוצה ל"גויים הגאים" וכי "נתייצב אל מול הפושעים הציונים שרוצים להרוס את הציוויליזציה שלנו" ● הערב צפויים "הנערים הגאים" לצעוד יחד קבוצות ימין אחרות כתמיכה בטענותיו של טראמפ בנוגע להונאת בחירות

חבר "הנערים הגאים" בהפגנה בפורטלנג, אורגון, ב-26 בספטמבר 2020 (צילום: AP Photo/John Locher)
AP Photo/John Locher
חבר "הנערים הגאים" בהפגנה בפורטלנג, אורגון, ב-26 בספטמבר 2020

אחד ממנהיגי הארגון הנאו-פשיסטי "הנערים הגאים", קבוצת ימין קיצוני שעלתה לכותרות לאחר שהנשיא דונלד טראמפ סרב לגנות אותה בעימות הנשיאותי הראשון, מנסה למתג מחדש את הארגון כדוגל במפורש בעליונות לבנה ובאנטישמיות.

קייל צ'פמן, מייסד "זרוע הגנה טקטית" בארגון, אשר מתמקדת באלימות רחוב, טען בהודעה בטלגרם כי ביצע "הפיכה" נגד אנריקה טראיו, המנהיג הנוכחי של "הנערים הגאים".

קייל צ'פמן, מנהיג "הנערים הגאים" (צילום: צילום מסך)
קייל צ'פמן, מנהיג "הנערים הגאים" (צילום: צילום מסך)

"אנו נתייצב אל מול הפושעים הציונים שרוצים להרוס את הציוויליזציה שלנו", כתב צ'פמן לאחר שהתבטא בגזענות עוד קודם לכן. "אנו מכירים בכך שהגזע הלבן לבדו הקים את המערב ואיננו חייבים דבר לאף גזע אחר".

צ'פמן הוסיף כי שינה את שם הקבוצה ל"הגויים הגאים", בהתייחסו לכך שניאו-נאצים ניסו לנכס לעצמם את המונח "גוי" ולהשתמש בו כסמל לאנטישמיות שלהם.

דברים אלה נאמרו בשעה שחברים ב"נערים הגאים" נערכים להפגנה עם קבוצות ימין נוספות בוושינגטון הבירה בסוף השבוע הזה כדי להביע תמיכה בנשיא טראמפ ובטענותיו – שלא זכו לביסוס – לפיהן הונאת בחירות רחבת היקף גזלה ממנו את הניצחון בבחירות לנשיאות.

"אנו נתייצב אל מול הפושעים הציונים שרוצים להרוס את הציוויליזציה שלנו", כתב צ'פמן. "אנו מכירים בכך שהגזע הלבן לבדו הקים את המערב ואיננו חייבים דבר לאף גזע אחר"

עדיין לא ברור אם דבריו של צ'פמן משקפים את הלך הרוחות בארגון כולו. בערוצים אחרים של "הנערים הגאים" לא היה אזכור לשינויים שצ'פמן ביקש להכניס לארגון ואחד ממנהלי הערוצים אף כתב: "לא, אנחנו לא הגויים הגאים. לא, קייל לא ביצע הפיכה", תוך שהוא מצרף ביטוי פוגעני המכוון לקייל צ'פמן.

ארגון "הנערים הגאים" הוקם בשנת 2016 על ידי גאווין מק'אינס, פרובוקטור ושונא נשים מהימין הקיצוני שגם נמנה עם מקימי מותג התקשורת Vice. הקבוצה מגדירה את עצמה כארגון אחווה "מערבי שוביניסטי", אך עד כה התעקשה כי ההעדפה שלה ל"ציוויליזציה המערבית" אינה מבוססת על עמדות גזעניות או אנטישמיות. לארגון יש אפילו סניף בישראל.

אנריקה טאריו בהפגנה של "הנערים הגאים" בפורטלנד, אורגון, ב-26 בספטמבר 2020 (צילום: AP Photo/Allison Dinner)
אנריקה טאריו בהפגנה של "הנערים הגאים" בפורטלנד, אורגון, ב-26 בספטמבר 2020 (צילום: AP Photo/Allison Dinner)

"אני מוקיע אנטישמיות. אני מוקיע גזענות. אני מוקיע פאשיזם", אמר ראש התנועה אנריקה טאריו, שהוא אפריקני-אמריקני, ל"וושינגטון טיימס". "אני מוקיע קומוניזם וכל 'איזם' אחר שיש בו דעות קדומות נגד אנשים בגלל הגזע, הדת, התרבות או גוון העור שלהם".

עם זאת, ל"נערים הגאים" יש קשרים מתועדים לקבוצות עליונות לבנה. מק'אינס פרסם ב-2017 סרטונים בעקבות ביקור שלו בישראל, שבהם השמיע אמירות אנטישמיות. חבר לשעבר ב"נערים הגאים" ארגן את עצרת העליונות הלבנה בשרלוטסוויל בשנת 2017 שבמהלכה נרצחה מפגינת-נגד ונפצעו אחרים כאשר אחד מפעילי הימין הקיצוני דהר במכוניתו אל תוך הקהל.

חברי הארגון ידועים בכך שהם לובשים חולצות פולו של המותג "פרד פרי" בצבעי שחור וזהב (אשר יצורן הופסק בגלל התנגדות המותג לארגון) ובהשתתפותם בקטטות רחוב עם מפגיני שמאל.

תומך של טראמפ בחולצה של "הנערים הגאים" בהפגנה בפילדלפיה נגד ספירת הקולות, 5 בנובמבר 2020 (צילום: AP Photo/Matt Slocum)
תומך של טראמפ בחולצה של "הנערים הגאים" בהפגנה בפילדלפיה נגד ספירת הקולות, 5 בנובמבר 2020 (צילום: AP Photo/Matt Slocum)

בעימות הנשיאותי הראשון בספטמבר נשאל טראמפ אם הוא מוקיע את "הנערים הגאים" והוא השיב כי עליהם "לסגת ולהיות מוכנים". טראמפ הוסיף אחר כך כי לא הכיר את הארגון. אך פעילי הארגון אימצו את "לסגת ולהיות מוכנים" כקריאה בהפגנות ועוררו חשש שדבריו של טראמפ יעודדו התססה מצד קבוצות ימין קיצוני ביום הבחירות.

חשש זה לא התממש, אך "הנערים הגאים" וקבוצות ימין נוספות ערוכים כעת להתגייסות לתמיכה בטענותיו של טראמפ בנוגע להונאת בחירות. היום (שבת) צפויים המפגינים להתאחד בוושינגטון באירוע המוגדר כ"צעדת מיליון MAGA" (ראשי התיבות של הסיסמה "Make America Great Again"). את העצרת מוביל סקוט פרסלר, פעיל התומך בטראמפ המקושר לקבוצה האנטי-אסלאמית ACT for America.

"הנערים הגאים" וקבוצות ימין נוספות ערוכים כעת להתגייסות לתמיכה בטענותיו של טראמפ בנוגע להונאת בחירות. היום (שבת) צפויים המפגינים להתאחד בוושינגטון באירוע המוגדר כ"צעדת מיליון MAGA"

בפוסט שלו בטלגרם אמר צ'פמן כי הדיח את טאריו והתייחס אליו בכינוי גנאי גזעני. הוא כתב כי הארגון יתמקד כעת ב"סוגיות של רצח העם הלבן, הכישלונות של הרב-תרבותיות וזכותם של גברים ונשים לבנים למדינות משלהם שבהן האינטרסים הלבנים מוגדרים בחוק ומהווים חלק מהמדינה".

"רצח העם הלבן" הוא מיתוס שמפיצים הדוגלים בעליונות לבנה שלפיו מהגרים שאינם לבנים ונישואי תערובת הם קנוניה להשמדת האדם הלבן.

עוד 565 מילים
סגירה