בנט: נתניהו לא פוגע בי, אבל שיקוליו האישיים פוגעים בכולנו

אלפים הפגינו ברחבי הארץ ● בבלפור הוצב פסל של סוס טרויאני ● מאות מפגינים נשאו בלון ענק בצורת צוללת בתהלוכה בכביש 1 ● המשטרה עצרה 24 מפגינים בטענה כי התהלוכה חסמה את מעבר התנועה ● נתניהו שתל תמונה של עצמו כשצייץ ידיעה מ"גלובס" שלוותה בתמונה של שר האוצר כ"ץ דווקא ● גלנט: להחזיר את כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב

  • מפגין במסכה של נתניהו נעצר בכביש 1, 14 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • תהלוכת מפגינים בכביש 1, 14 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90
  • פסל של סוס טרויאני בהפגנה בבלפור, 14 בנובמבר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
    אוליבייה פיטוסי/פלאש90
  • הפגנה בכיכר רבין בתל אביב, 14 בנובמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאשש90)
    מרים אלסטר/פלאשש90
23:54 עריכה

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב להקלטות ניר חפץ שחשף הערב רביב דרוקר בחדשות 13, בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנה את בנט "כלב קטן".

21:23 עריכה

שר החקלאות אלון שוסטר, חבר קיבוץ מפלסים, הוקיע את דבריו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בתוכניתו ביום חמישי ברדיו "גלי ישראל", שם השווה בין התנועה הקיבוצית לקוריאה הצפונית.

 

21:04 עריכה

המוני מפגינים הגיעו הערב גם לקיסריה, סמוך למעונו הפרטי של ראש הממשלה.

20:45 עריכה

הליכוד ממשיך לפמפם את הנרטיב השקרי שהאיראנים מממנים את ההפגנות בבלפור נגד בנימין נתניהו.

20:43 עריכה

אלפי מפגינים הגיעו לבלפור הערב,  כבמדי מוצאי שבת. והפעם הגיעו המפגינים עם פסל של סוס טרויאני.

וכמו בכל מוצ"ש, ח"כ יאיר גולן (מרצ) בין המפגינים.

20:26 עריכה

השוטרים שהפעילו את המכת"זית שפצעה מפגין בהפגנות בבלפור בסוף יולי השנה לא יועמדו לדין פלילי, כך החליטה המחלקה לחקירות שוטרים.

כתב המשטרה של חדשות 12, משה נוסבאום, דיווח הערב כי מח"ש תעביר את המלצותיה לפרקליטות המדינה לסגור את התיק הפלילי נגד השוטרים. אולם עדיין תיבחן האפשרות להעמידם לדין משמעתי.

מכתזית פוגעת בראש של מפגין, צילום מסך מתוך סרטון בציוץ של אחיה שץ
מכתזית פוגעת בראש של מפגין, צילום מסך מתוך סרטון בציוץ של אחיה שץ
20:23 עריכה

העיתונאי רביב דרוקר יחשוף בתוכנית "המקור" ביום שני הקלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחות, שהקליט עד המדינה ניר חפץ.

במהדורת החדשות הערב של ערוץ 13 השמיע דרוקר קטע קצר של שיחה בין חפץ לנתניהו, אחרי שיו"ר ימינה (אז הבית היהודי) נפתלי בנט התבטא בביקורתיות על היקף המתנות שנתניהו קיבל במה שהפך לתיק 1000 ולכתב אישום נגד ראש הממשלה.

בהקלטה נשמע נתניהו מכנה את בנט "כלב קטן".

19:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה פוטושופ לצילום מסך של ידיעה ב"גלובס" על מנת להחליף את התמונה של שר האוצר ישראל כ"ץ בתמונה שלו. כך אישרה עורכת העיתון נעמה סיקולר.

נתניהו צייץ מחשבונו בטוויטר תגובה להחלטת S&P להותיר את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי. לצורך הציוץ, צירף צילום מסך של ידיעה בנושא שפורסמה אתמול ב"גלובס".

התמונה הראשית בידיעה היא של שר האוצר ישראל כ"ץ, אולם בציוץ של נתניהו צילום המסך עבר שיפוץ -ובמקום תמונתו של כ"ץ הושתלה תמונה של נתניהו עצמו.

זו לא הפעם הראשונה שנתניהו עושה תרגיל כזה, אגב.

18:37 עריכה

אל ההפגנות השבועיות של הדגלים השחורים ברחבי הארץ, הצטרפו היום גם הדגלים האדומים – יוזמה של חד"ש ביישובי המגזר הערבי בצפון הארץ. בחיפה, שם נערך האירוע הראשי, משתתפת גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת.

18:31 עריכה

אחרי שיתוף הפעולה בין יו"ר רע"מ מנצור עבאס והליכוד, איתמר בן גביר מצפה שבנימין נתניהו ומפלגתו יתנצלו בפניו.

18:18 עריכה

שר החינוך יואב גלנט חידש את קריאתו להחזיר את הלימודים מיידית לכיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב.

18:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטת S&P להשאיר את האשראי של ישראל ללא שינוי – למרות היעדר תקציב.

S&P הודיעה אתמול (שישי) כי היא מותירה את דירוג האשראי של ישראל על AA-, הדירוג שנקבע לה באוגוסט 2018. כמו כן העריכה החברה כי הדירוג יישאר יציב בעתיד הנראה לעין, למרות הערכת החברה כי התוצר המקומי הגולמי של ישראל יתכווץ ב-5% ב-2020 ועשוי לצמוח רק ב-4.5% ב-2021.

16:51 עריכה

תנועת "קומי ישראל" מדווחת על 25 עצורים המעוכבים כעת בתחנת מבשרת ציון.

16:31 עריכה

בין המפגינים בתהלוכה בכביש 1 נכחו כמה חברי כנסת מהאופוזיציה, ביניהם משה (בוגי) יעלון, עפר שלח, אלי אבידר ויוראי להב הרצנו.

15:47 עריכה

עימותים אלימים בין המשטרה למפגינים בכביש 1 בדרך לירושלים: מאות מפגינים יצאו לתהלוכה על הכביש הראשי החל במחלף חמד, כשהם צועדים עם בלון בצורת צוללת לכיוון מתחם בלפור בירושלים.

התהלוכה החלה בשולי כביש 1, אולם המשטרה טענו כי המפגינים חוסמים את הכביש והחלו לפזר את המפגינים בכוח רב. במקום החלה מהומה שגרמה לחסימה זמנית של כביש 1, ו-24 מהמפגינים נעצרו.

"המפגינים החלו בתהלוכה, תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, תוך שהם לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף התעמתו עמם", מסרה המשטרה.

בתגובה, מסרה תנועת "קריים מיניסטר": "מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד הפך את משטרת ירושלים לקו ההגנה האחרון של נתניהו. משטרה פוליטית אלימה בשירות נאשם בפלילים שעושה הכל לחבל במחאה. הגיע הזמן לשים סוף לפרקטיקה הפסולה של מעצרי שווא פוליטיים מבלי שהעצורים מובאים בפני שופט.

"דורון ידיד יודע שבתי המשפט יזרקו אותו מהמדרגות והופך במכוון את שוטריו לעבריינים במדים. אנו מחזקים את המפגינים שומרי החוק שדורשים את המובן מאליו – חקירת נתניהו בפרשת הצוללות החמורה".

סגירה