מקורות בימין החדש: בנט הציע לשקד להיות היו״ר היחידה

בנוסף לפינוי המקום הראשון ברשימת הימין החדש, בנט מציע לשקד גם ניהול בלעדי של המפלגה ● הפוליטיקאים עלו לרגל לבית משפחת טקה ● הרב אבינר נגד שקד: "מקומן של נשים לא בפוליטיקה" ● שר החינוך השתתף בתפילה נגד נשות הכותל ● מבקר המדינה היוצא שפירא נגד ראש הממשלה: "קומבינה" ● אהוד ברק משריין לציפי לבני את המקום השני, ופתאום גם עמיר פרץ מוכן להיות מספר 2 של ברק

איילת שקד ונפתלי בנט ב-2015 (צילום: פלאש90)
פלאש90
איילת שקד ונפתלי בנט ב-2015
07:43 עריכה

בוקר טוב! הכתב יהודה שרוני מ"מעריב" מפרסם הבוקר ראיון ראשון עם מבקר המדינה הפורש, יוסף שפירא, שמותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.  שפירא מספר, בין השאר, כי "יום אחד במהלך הכנת דו"ח המעונות נתניהו התקשר אלי ושאג מכעס. שמתי את השיחה על רמקול ואלי מרזל, מנכ"ל משרד המבקר, ששמע את הצעקות, פנה לנתניהו ואמר: 'אדוני ראש הממשלה, אתה לא יכול לצעוק כך על המבקר'. מאז הוא מתעלם ממני".

על מימון ההוצאות המשפטות של רה"מ אומר שפירא: "הייתי מוכן לדון בבקשה של נתניהו להלוואה בתנאי שתינתן בתנאי שוק ושאין ניגוד עניינים בין נותן למקבל ההלוואה. כל אחד יכול לנסות לבקש להיעזר בקבלת מימון ואני לא יכול לפסול את זה מראש. אבל יש גם את הדבר הזה שנקרא נראות, בוודאי כשמדובר בראש הממשלה. נהוג לומר שהאצילות מחייבת, אבל כל אחד עם האופי שלו והטבע שלו. אני כשופט לא הייתי מעז לבקש הלוואות או סיוע גם אם מדובר בחבר קרוב". עניין של טבע.

בתשובה לשאלה האם ישראל היא מדינה מושחתת, משיב המבקר: "ישראל אינה מדינה מושחתת, אבל אם יורדים לפרטים מגלים שאנחנו עדיין מתנהלים כאילו אנחנו בתקופת הפלמ"ח. התופעה יוצרת בציבור תחושה של קומבינות וזה מחלחל גם לפוליטיקה".

נותר רק לתהות מתי תגיע הזעקה על התערבותו של הפורש הבכיר במערכת הבחירות, והאם הביקורת החריפה של אושיית שלטון החוק על נתניהו באמת תפגע בקמפיין של ראש הממשלה, או אולי דווקא תועיל לו, אם בכלל מישהו ישים לב אליה ברעש הכללי.

07:53 עריכה

נראה כי לפי שעה הפוליטיקאים עשו את היומית שלהם על מחאת בני העדה האתיופית והם חוזרים לעסוק בנושאים שבאמת מעניינים את הציבור. בצלאל סמוטריץ', למשל, קורץ לציבור החרד"לי ומזכיר לנו שהיום לפני 25 שנה נפטר הרבי מליובאוויטש ז"ל (ואף מאיית את שמו הנכון של הרב!). הגולשים החדים מצייצים בתגובה שחלק מחסידיו של הרב מאמינים שהוא עדיין חי.

07:58 עריכה

יאיר נתניהו, בעיצומו של קרב חייו מול אופירה אסייג ואייל גולן, מוצא זמן לעסוק גם בפוליטיקה וקושר בין מחאת בני העדה האתיופית נגד האלימות והאטימות המשטרתית ובין מחאתה הפרטית של משפחה בשם נתניהו נגד אותה משטרה עצמה:

08:08 עריכה

רשת ב' מדווחת מפיו של מישהו בשם "גורמים במפלגתו של אהוד ברק" שבמפלגה הוסכם להעניק לסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן את המקום השני ברשימה, אחרי הרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק עצמו. עד כאן אין הפתעות, אבל אותם "גורמים במפלגה" טענו שבמקרה שציפי לבני תחליט להצטרף למפלגה היא תקבל את המקום השני וגולן ייאלץ לקבל את המקום השני. כל זאת, כמובן, בהנחה שהמפלגה חסרת-השם לא תתאחד עם מפלגת העבודה ומרצ ושהסקרים שמראים שהיא תתקשה לעבור את אחוז החסימה באופן עצמאי אינם נכונים.

ציפי לבני ואהוד ברק לפני עשור – היא היתה אז שרת החוץ והוא שר הבטחון (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ציפי לבני ואהוד ברק לפני עשור – היא היתה אז שרת החוץ והוא שר הבטחון (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
08:14 עריכה

אתר ynet מדווח הבוקר כי יו"ר איחוד מפלגות הימין ושר החינוך, רפי פרץ, הציב תנאי להמשך קיומו של האיחוד בין הבית היהודי של פרץ וסמוטריץ' לבין "עוצמה יהודית", לפיו פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל, יישאר מחוץ לרשימה. אנשי "עוצמה יהודית" בכלל הודיעו על פירוק השותפות, אולם מאז נעשו ניסיונות להציל אותו. לפי ynet, פרץ פוסל גם את הצטרפותו של יו"ר תנועת "להב"ה", בנצי גופשטיין, לסיעה. את איתמר בן גביר, לעומת זאת, פרץ אינו פוסל, מאחר שלשיטתו בן-גביר ביחס לגופשטיין ומרזל הוא פעיל מתון.

"עוצמה יהודית" מסרו בתגובה לידיעה: "אנו מציעים לרב רפי פרץ לפתור את הבעיות עם חבריו למפלגה שמחפשים מועמד יותר פופולרי ממנו ולא להתערב בשיבוץ מועמדים במפלגות אחרות. עוצמה יהודית תהיה בכנסת הבאה ואנו מתפללים שגם הבית היהודי יעבור את אחוז החסימה והרב רפי פרץ לא יצטרך לחזור לחולות חלוצה".
08:44 עריכה

זוכרים את זבולון המר ז"ל? מסתבר שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נזכר בו לפעמים בגעגועים. ליברמן פרסם היום מאמר בעלון השבת הדתי "מצב הרוח" שמחולק בסופי השבוע באלפי בתי כנסת שבו הוא תוקף את מפלגות הימין הדתי, תחת הכותרת "געגועי למפד"ל של המר".

"נבחרי ציבור, המתיימרים לייצג את הציונות הדתית, מיישרים קו עם הסיעות החרדיות ומפקירים את בוחריהם, תוך אימוץ אמונות ואינטרסים של הגורמים המחמירים ביותר בחברה הדתית", כתב ליברמן בעלון, "מפלגת הבית היהודי, שמתיימרת להיות מפלגה ציונית דתית, מעדיפה לאפשר למגזר החר"די להשתלט ולהגדיל את שליטתו על מוסדות הדת, במקום לתמוך ברבנים שלה".

ליברמן בעלון מצב הרוח (צילום: מצב הרוח)
ליברמן בעלון מצב הרוח (צילום: מצב הרוח)
08:59 עריכה

אחמד טיבי מוצא זווית משלו לראות את גל המחאה:

 

09:01 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מכריז על עצמו כשמאל. טוב, לא באמת, אבל זאת הדרך שלו לעקוץ את הליכוד משני הצדדים:

09:31 עריכה

עמיר פרץ, היו"ר הישן-חדש של מפלגת העבודה, תקף בקמפיין הפריימריז שלו בשצף-קצף את איציק שמולי, שהצהיר כי אינו פוסל את האפשרות להפוך למספר 2 של אהוד ברק. אבל הבוקר פרץ נשמע הרבה פחות נחרץ.  בראיון לחדשות הבוקר של נסלי ברדה בערוץ 12 נשאל פרץ: "אבל אתה לא תסכים להיות מספר 2 של ברק, נכון?" וענה לברדה: "תתפלאי".

אמנם (בניגוד למה שנכתב בכותרת במאקו), פרץ לא אמר במלים מפורשות "לא פוסל להפוך למספר 2 של ברק", אבל גם לא אמר שהוא כן פוסל, אלא ענה במשפט ארוך שבו לא ממש אמר משהו: "אשקול כל מהלך שיהיה לטובת המדינה, שייצור סיכוי לבנות גוש גדול שיחליף את ממשלת נתניהו. מה שמעניין אותי זה איך בונים אלטרנטיבה אלקטורלית – אבל אידיאולוגית".

10:11 עריכה

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים, סבור שנשים אינן צריכות להיות בפוליטיקה. 

הרב, שהתראיין בתוכניתו של ירון דקל ברשת ב' ונשאל האם מדוע הוא מתנגד למועמדותה של איילת שקד לעמוד בראשות איחוד של מפלגות ימין, ענה אבינר: "הבעיה היא כפולה, גם שהיא לא דתיה וגם שהיא אישה. גם אם איילת שקד הייתה אישה זה לא היה בסדר. המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא הזירה בשביל התפקיד הנשי".

כשנאל האם לדעתו מקומן של נשים אינו בפוליטיקה, ענה בפירוש: "כן. זאת דעתי. הרבה גברים שנשותיהם לא עוסקות בפוליטיקה דעתיהם הן גם דעתם וכך הן יכולות להשפיע".

בקשר לאיילת שקד אמר אבינר: "הבעיה שאנחנו חושבים שצריך מפלגה דתית. בגלל שמדינה זה לא רק כלכלה וביטחון, מדינה זה גם רוח ואמונה וזאת עבודה גדולה שצריכים לעשות אנשים שכל חייהם זה התורה לטובת האומה. האם מפלגה זה בשביל מנדטים או בשביל המדינה? עדיף לאבד מנדטים גם אם איילת שקד מביאה יותר מנדטים".

הרב שלמה אבינר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
הרב שלמה אבינר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
10:21 עריכה

בתגובה לדבריו של הרב אבינר לפיהם נשים אינן צריכות להיות בפוליטיקה, אומר יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר: "אותו הרב שקבע שרפואה אלטרנטיבית היא כישוף, הוא אחד הרבנים שמסמנים את התופעה החמורה של ההקצנה ודרדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה, שמפלה נשים, שמבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות. כנגד התופעה הזאת אנחנו נלחמים. נמשיך לשמור על ישראל כמדינה יהודית ולהילחם בהפיכתה למדינת הלכה"

10:45 עריכה

יאיר לפיד מגיב להתבטאות של שלמה אבינר נגד נשים בפוליטיקה:

11:41 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ממשיך להדוף את הביקורת שספג מכל הצדדים בפרשת מותו של סלמון טקה והפגנות העדה האתיופית – ומגלגל בעדינות את האחריות על המחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים.

"יש חוסר אמון טוטאלי בחקירות מח"ש, ולא רק אצל בני העדה (האתיופית)", אמר ארדן הבוקר בתוכניתם של קרן מרציאנו ואודי סגל בערוץ 12, "לא יכול להיות שכל מי שדיבר איתנו ממציא את הדבר הזה שבוודאי מחייב בדיקה".

לדברי ארדן: "אני לא ממהר לשפוט את השוטרים, כי הרבה אנשים שהפרו חוק ורוצים להעביר את הנטל לצד השני מאשימים שוטרים. מח"ש זה חלק מהפרקליטות, גוף שלא אוהב בדרך כלל לבדוק את עצמו".

"אני לא חושב שצריך להקים ועדת חקירה בנושא הירי בסלמון טקה ז"ל. אמי פלמור (מנכ"לית משרד המשפטים) כתבה דו"ח מאוד חשוב בנושא (זכויות בני העדה האתיופית) שמיושם בהרבה משרדי ממשלה – אבל כנראה שאנחנו צריכים להאיץ את הדברים. יש תופעות של גזענות בחברה הישראלית, ועד שלא נכיר בדבר הזה יהיה קשה לטפל בו עד הסוף".

ארדן הודה בראיון כי "המשטרה לא הצליחה לבלום את האלימות" בהפגנות, אבל באותה נשימה אמר: "המשטרה פעלה היטב. אם היו נהרגים מפגינים, לא היינו סולחים למשטרה.  את זה אי אפשר להראות בשידור דמיוני לאזרחים שנתקעו בפקקים. כשהתפרצה המחאה, ניסינו לעצור או להאט אותה דרך קייסים ומנהיגי שטח, אבל הם איבדו את המנהיגות. ההפגנות פרצו לפי מסרים ברשתות החברתיות ולמחאה לא הייתה הנהגה" .

גלעד ארדן (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גלעד ארדן (צילום: גילי יערי/פלאש90)
11:59 עריכה

השקט שלפני הסערה

פורסם על ידי ‏איילת שקד‏ ב- יום שני, 1 ביולי 2019

המערכת הפוליטית כולה רותחת סביב התבטאותו של שלמה אבינר, לפיה הוא אינו רוצה את איילת שקד באיחוד מפלגות הימין "כי נשים אינן רצויות בפוליטיקה", אבל שקד עצמה, שנמצאת בנופש בקנדה אבל מצייצת מפעם לפעם תגובות לאירועי השעה, טרם השמיעה תגובה.

12:10 עריכה

ביקום מקביל, הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון ומספר 3 ב"כחול לבן" מתראיין ב-i24News ומזהיר מפני התגרענותה של איראן

12:30 עריכה

יו"ר חד"ש/תע"ל, איימן עודה, נצפה משתתף בהפגנת בני העדה האתיופית. בסרטון, שהופץ על ידי ארגון הימין "ציונות ונחישות", נראה שעודה לא שש לפרסום של השתתפותו בהפגנה:

עודה אמר הבוקר בראיון אצל לוסי אהריש וג'קי לוי בגל"צ "אם אנחנו (הערבים) היינו סוגרים את איילון היו לנו הרוגים".

13:10 עריכה

מירי רגב הפסידה בתביעת לשון הרע נגד חדשות ערוץ 13. רגב הגישה לבית משפט השלום בירושלים תביעת לשון הרע נגד חדשות 13, מנכ"ל ערוץ 10 לשעבר גולן יוכפז והעיתונאים ספי עובדיה וברוך קרא, לאחר שהערוץ חשף קלטת מביכה שבה רגב נראתה מתייעצת עם אנשי לשכתה ומנחה אותם כיצד "לתפור" למשרד הפרסום יהושע TBWA להובלת קמפיין פרסומי למיזם "לא לדאוגוסט".

 

מירי רגב (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
מירי רגב (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בית המשפט קבע כי הפרסום של חדשות 13 "שיקף את האמת" בכך שרגב ואנשי לשכתה אכן ניסו למצוא נימוק או הסבר משפטי להעברת הכספים למשרד הפרסום יהושע TBWA.

 

13:30 עריכה

כתב זמן ישראל נתי יפת מדווח: חברי הכנסת של "כחול לבן" יצאו לסיור בחירות מתוקשר בשכונת "עתיקות" (שמשון ב') בדרום אשקלון, שכונה ישנה וענייה שכפי שנחשף ב"זמן ישראל" אינה ממוגנת למרות קרבתה לאשקלון ומטחי הטילים שארגון חמאס שולח על העיר שוב ושוב.

הח"כים של כחול לבן בשכונת עתיקות באשקלון (צילום: נתי יפת)
הח"כים של כחול לבן בשכונת עתיקות באשקלון (צילום: נתי יפת)

בסיור השתתפו בני גנץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי, בוגי יעלון, מיקי חיימוביץ', פנינה תמנו-שטה, מיכאל ביטון, אלון שוסטר, מאיר כהן, יועז הנדל, חילי טרופר, אבי ניסנקורן, גדי יברקן, אורלי פרומו, צבי הנדל, בועז טופורובסקי ואורית פרקש הכהן.

התושבים מתלוננים על המצב ועטים על הח"כים עם שאלות. תושב בשם סרגיי מספר "עברנו כאן 10 שנים של סיוטים", ושואל, "מלבד ההזדהות שלכם, מה הפתרון"?

גנץ (ששימש כרמטכ"ל בזמן מבצע "צוק איתן") משיב: "צוק איתן היה מבצע מוצלח שהביא שקט מוחלט לשלוש וחצי שנים. עכשיו, בגלל מדיניות של תגובה חלשה ההרתעה נשחקה, וחבל, צריך להחזיר אותה. כשצריך להילחם צריך ללכת להילחם וכששקט צריך להשתמש במנוף הזה. נתניהו לא עשה את זה".

13:44 עריכה

שר החינוך, רפי פרץ, השתתף הבוקר (ה') בעצרת תפילה הפגנתית שארגנו ארגונים אורתודוקוסים ברחבת הכותל המערבי, בדרישה "לשמור על הכותל קדוש לכל אורכו".

במהלך האירוע הרעישו פעילים במטרה להפריע לקבוצת נשות הכותל ומשתתפי המניינים השוויוניים במתחם "עזרת ישראל" הסמוכה, המיועד לכך. השר פרץ לא השתתף בהפרעה לתפילת נשות הכותל. בארגונים האורתודוקסים טוענים כי גם נשות הכותל "ניסו לייצר פרובוקציות שיפריעו לתפילות ההמונים".

השר פרץ אמר במהלך האירוע: "זהו תיקון גדול לחודש תמוז שבו תמיד לצערנו סבלנו מחרפה של חורבן. פה אנחנו מתפללים ויודעים שהקדוש ברוך הוא משיב שכינתו לציון. ככה נחזיק בראש שלנו וככה נחיה".

יו"ר הנהלת נשות הכותל, ענת הופמן, הגיבה להשתתפות פרץ בעצרת בלא מעט ציניות: "אני מברכת על כך ששר החינוך הגיע היום לכותל. זה חשוב שהשר ייווכח במו עיניו כיצד מתקבלת קבוצת נשים מכל הזרמים שמבקשת מזה 31 שנה לחגוג את ראש החודש בעזרת הנשים. שר חינוך ראוי לשמו היה מזהה מיד שיש כאן אתגר חינוכי מן המעלה הראשונה. אם שר החינוך יגלה אדישות והשלמה כלפי ההפקרות ששוררת בכותל, נבין שהשר עצמו זקוק לחינוך מחדש".

ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, הוסיף: "המעשה שנעשה היום בכותל הוא מעשה נבלה בחתימתו של שר החינוך של מדינת ישראל. שר החינוך היה מריונטה של בצלאל סמוטריץ' ושל עמותת עטרת כהנים, המממנת בקביעות את הסעות ההמונים שמביאות לכותל נערות ונערים שמקללים, יורקים ומבזים".

 

14:02 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ביקר היום בבית משפחת טקה, שבנה סלומון נהרג השבוע מירי של שוטר משטרת ישראל.

ארדן, שספג ביקורת ציבורית קשה גם על האירוע והמחאה שבעקבותיו, אמר בביקור: "באתי בשם ממשלת ישראל ובשמי להביע תנחומים על הכאב שלכם. מיליוני אזרחים במדינה כואבים את כאכבם. אני מבקש להודות למשפחה על הקריאה למפגינים שלא לנהוג באלימות.

"מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון. אם יש משהו שאני באופן אישי, הממשלה והמשטרה יכולים לסייע למשפחה – אנחנו לצדכם".

גם יו"ר העבודה הטרי, ח"כ עמיר פרץ, הגיע הבוקר לבית המשפחה, מלווה בח"כ סתיו שפיר, ח"כ לשעבר אדיסו מסאלה ובכירים נוספים ממפלגת העבודה.

עמיר פרץ בבית משפחת טקה (צילום: מפלגת העבודה)
עמיר פרץ בבית משפחת טקה (צילום: מפלגת העבודה)

"כל אחד ברחוב, ששופט אדם אחר בגלל צבע עורו צריך להתבייש!", אמר פרץ למשפחה, "אני פונה לכל מי שמייצג את הממסד, כוחות הבטחון, משטרה פקידי מדינה, כל מי שמנהל מגע עם האזרחים הנהדרים האלה. לא יכול להיות שיקבע את היחס שלו לפי הצבע של האדם שבא מולו. אנחנו דורשים לחקור את האירוע בוועדת חקירה ממלכתית".

ח"כ סתיו שפיר הוסיפה כי היא חשה בושה. לדבריה: "מי שצריך לכעוס עליו הם לא הישראלים האתיופים שיוצאים במחאה. להיפך, כולנו צריכים להיות חלק ממנה".

14:25 עריכה

שר האוצר לשעבר ומספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מאיים בעתיד קודר אבל מבטיח פתרון:

 

14:53 עריכה

אורנה ברביבאי מ"כחול לבן" מצטרפת לגינויים על התבטאותו של הרב אבינר, שהצהיר היום ש"מקומן של נשים אינו בפוליטיקה". ברביבאי אמרה לאתר וואלה: "הרב אבינר – נתת כעת זריקת מוטיבציה לנשים רבות, מדוע נכון להן להיות בפוליטיקה".

15:42 עריכה

העיקר שלא משעמם

16:20 עריכה

נפתלי בנט הציע לאיילת שקד לעמוד בראש רשימת הימין החדש, גורמים במפלגה אמרו היום לראול ווטליף, הכתב הפוליטי של הטיימס אוף איזראל.

לפי ההצעה, בנט יוותר על הניהול המשותף של המפלגה, וכן יפנה את מקומו בראש הרשימה לשקד, אשר תכהן גם כיו"ר הבלעדית של הימין החדש.

דובר המפלגה סירב להגיב על פרטי ההצעה אך אישר כי שקד ובנט נמצאים בדיון מתמשך על תפקידם העתידי בימין החדש.

16:22 עריכה

ברק ממשיך בקו התקיף נגד נתניהו

16:48 עריכה

בנט לפעילים: "היה לנו חודש מוצלח. גם בהיבט שאנחנו על המפה, ברמה עצמאית, אנחנו לקראת סוף יולי ניכנס לדיוני חיבורים. מה שהולך ומתברר זה שאנחנו בעצם מפלגת הימין הליברלי בישראל, עם תכניות יצירתיות, עם אמירות ברורות בכל התחומים. מה שיקרה בשבועות הקרובים – אנחנו נגביר הילוך. אני סומך עליכם ורואה את הפעילות, אז קדימה – לתת עבודה!".

18:49 עריכה

משה בוגי יעלון:  "השותפה הטבעית של כחול לבן היא הליכוד אבל אנחנו לא נכנסים לקואליציה כשנתניהו נמצא בראש הליכוד"

19:08 עריכה

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של "זמן ישראל", מעביר לנו מהשטח אייטם שלא קשור ישירות בפוליטיקה – אבל כידוע, הכל פוליטי:

שלדון אדלסון, פטרונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל "ישראל היום", והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט קיבלו הערב תואר דוקטור של כבוד מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

שלדון אדלסון מקבל תואר דוקטור לשם כבוד במרכז הבינתחומי בהרצליה (צילום: שלום ירושלמי)
שלדון אדלסון מקבל תואר דוקטור לשם כבוד במרכז הבינתחומי בהרצליה (צילום: שלום ירושלמי)

אדלסון קיבל תואר דוקטור לפילוסופיה, אחרי שמימן הקמת המרכז ליזמות בבינתחומי.

לאייזנקוט הוענק תואר הוקרה על תרומתו לצה"ל ועל תרומתו "לחברה ישראלית ולשמירה על ערכי היסוד שלה".

"באנו לומר לך תודה אישית", אמר לאייזנקוט פרופ' אוריאל רייכמן. "כוח שלא מופעל יכול להיות מרתיע. מעל לכל, תודה על ממלכתיות וערכיות – בתקופה של ליקוי מאורות. עוצמת המנהיגות יכולה להיות צנועה ומרשימה".

גדי אייזנקוט מקבל תואר דוקטור לשם כבוד במרכז הבינתחומי בהרצליה (צילום: שלום ירושלמי)
גדי אייזנקוט מקבל תואר דוקטור לשם כבוד במרכז הבינתחומי בהרצליה (צילום: שלום ירושלמי)
20:29 עריכה

דפנה ליאל מחדשות 12 מדווחת: בסביבת ברק לא מתרגשים, מעריכים שפרץ עוד ייחלש.

21:50 עריכה

גם בכחול לבן פונים לקהל הרוסי. כך זה נראה

22:08 עריכה

כ-300 אנשים השתתפו הערב בהשקת הקמפיין של עצמה יהודית. אנשי המפלגה ביקרו בחריפות את יו"ר איחוד הימין, השר רפי פרץ, שפועל נגד חיבור עם המפלגה בבחירות הקרובות.

ברוך מרזל: "הרב רפי פרץ פוסל אותי? זה עשה לי את היום".

סגירה