מנדלבליט תומך בדרישה לחייב את הממשלה למנות מנכ"ל למשרד המשפטים

תלמידי כיתות ה'-ו' ביישובים הירוקים והצהובים ישובו בשבוע הבא ללמוד בבתי הספר, תלמידי י"א-י"ב יחזרו לתיכונים ב-1 בדצמבר ● חודשיים אחרי שהתפטר, ישוב ליצמן לכהן כשר הבינוי והשיכון ● נתניהו: "ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות שתקבל את החיסון של מודרנה" ● דיווח: נתניהו נזף במנכ"ל משרד הבריאות שאמר בקבינט שבראשית 2021 יגיעו לכל היותר 200 אלף חיסונים

אביחי מנדלבליט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
אביחי מנדלבליט
22:55 עריכה

שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, אבי ברקוביץ, יעמוד בראש משלחת שתבקר בבחריין ולאחר מכן, ביום רביעי הקרוב, תגיע לישראל.

22:42 עריכה

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים החליטה שמחר בבוקר ייכנסו קלנסווה ואכסאל לסגר, שיימשך עד יום ראשון הקרוב. בנוסף הוארך הסגר על בוקעאתא גם כן עד יום ראשון.

22:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם החלטה, שלפיה, ראש ממשלה שכיהן שתי קדנציות יאובטח למשך 20 שנים מתום כהונתו – כך דיווחה גילי כהן בתאגיד השידור כאן. כיום זוכים ראשי ממשלה לשעבר לאבטחה בת עשר שנים, עם אפשרות הארכה.

עוד פורסם, כי, לדברי גורם המעורה בנושא, מקודמת יוזמה להאריך את משך הזמן שבו זוכים ילדי ראש הממשלה לאבטחה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לראש הממשלה אין שום קשר או מעורבות כלשהי בשיקולי האבטחה וזו נקבעת על פי הגורמים הביטחוניים המקצועיים".

22:13 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ אמר היום בשיחה שקיים בכנסת עם ראשי מטות של המפלגה שההכרעה האם ללכת לבחירות תתקבל לכל המאוחר בתחילת החודש הבא – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

21:28 עריכה

יושב ראש ש"ס אריה דרעי ביקש מיושב ראש כחול לבן בני גנץ, שגם לאחר שיעקב ליצמן ישוב לכהן כשר הבינוי והשיכון, יצחק כהן – שהתמנה לשר לאחר התפטרות נציג יהדות התורה מהממשלה – יוסיף לכהן כשר, כך דיווח הערב עמית סגל ב-N12. לפי הפרסום, ראש הממשלה החליפי נוטה להסכים לבקשה, אף שהדבר חורג ממכסת השרים המוקצית לגוש הליכוד.

יצחק כהן (צילום: פלאש90)
כהן, אשתקד (צילום: פלאש 90)

כהן מכהן מזה כחודש כשר במשרד האוצר.

21:20 עריכה

פער של שלושה מנדטים בלבד בין הליכוד לימינה – כך נמצא בסקר שנערך על ידי גאוקרטוגרפיה ופורסם הערב ב-i24NEWS. לפי הסקר, הרשימות שהרכיבו את בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – זוכות ב-70 מושבים בכנסת.

הסקר נערך בקרב 591 מרואיינים.

20:59 עריכה

הגשמים האחרונים הביאו לחלחול מים, שגרם לקריסה במתחם שהוכן בבסיס נבטים למטוס ראשי המדינה – כך דיווח הערב ניר דבורי בחדשות 12. בשל כך נדחה מועד הגעת המטוס – המכונה, לעיתים, האייר פורס 1 הישראלי – לבסיס. בימים האחרונים עמלים לתקן את הנזקים.

בחודש הבא מתכנן נתניהו לבקר באיחוד האמירויות. הוא היה מעוניין לנסוע לביקור במטוס ראשי המדינה החדש.

מטוס ראש הממשלה נוחת אתמול בנתב"ג לאחר טיסת הניסוי הראשונה שלו. הגרסה הישראלית לאיירפורס 1 האמריקאי (צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90)
מטוס ראשי המדינה (צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90)
20:18 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור שאין מנוס מהוצאת צו על תנאי, שיחייב את הממשלה למנות מנכ"ל למשרד המשפטים, כפי שדורשת התנועה לטוהר המידות שעתרה בעניין לבג"ץ.

• תשובת היועץ המשפטי לממשלה בעתירה הדורשת למנות מנכ"ל למשרד המשפטים

20:13 עריכה

ראש הממשלה החליפי, השר בני גנץ: "כבר בשבוע הבא נפתח בערים הירוקות והצהובות את כיתות ה' וו'".

20:03 עריכה

עובדי חדרי הכושר מפגינים מול קריית הממשלה בתל אביב.

19:50 עריכה

הוועדה לבחירת פרקליט המדינה תתכנס מחר לישיבתה הראשונה. 13 שופטים ועורכי דין מתמודדים על התפקיד.

18:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא בשעה זו דברים: "ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות שתקבל את החיסון של מודרנה".

עוד אמר נתניהו: "לפני שעה קלה שוחחתי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על האפשרות לרכוש אופציה על החיסון ספוטניק 5. אנחנו נדון בזה בימים הקרובים. המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקומות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר".

"הורדנו את התחלואה בישראל לאחת הרמות הנמוכות בעולם המערבי", טען ראש הממשלה. הוא התייחס להקלות הצפויות והזהיר: "אם נהיה פזיזים, אנחנו עלולים לראות זינוק מהיר מאוד בתחלואה".

נתניהו עדכן על החלטות קבינט הקורונה: יונהג סדר לילי ביישובים הכתומים, גובה הקנסות יועלה, תופעל תוכנית ניסיונית לפתיחת קניונים ושווקים, תלמידי כיתות י"א-י"ב ישובו ללמוד בבתי הספר ב-1 בדצמבר.

בתשובה לשאלה שהופנתה אליו הכחיש נתניהו את הפרסום, שלפיו, טען שבני גנץ אינו כשיר לכהן כראש הממשלה. "הציטוט הזה שיוחס אליי זה פייק ציטוט וזה פייק ניוז", אמר.

נתניהו נשאל מה דעתו על טענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגבי הזיופים בבחירות לנשיאות, אך סירב להתייחס: "יש לנו מספיק פוליטיקה כאן". כשנשאל האם שוחח עם הנשיא הנבחר, ענה: "נאמר לי שבזמן הקרוב ביותר אני אשוחח עם הנשיא… עם ג'ו ביידן, שאמור להתמנות להיות הנשיא הבא".

18:31 עריכה

קבינט הקורונה אישר את ההצעה לחדש לימודי תלמידי כיתות ה'-ו' ביום שלישי בשבוע הבא. מתחמי החנויות שאינם מקורים ייפתחו מחר.

18:29 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר בישיבת הקבינט שפרק הזמן בין חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' לבין חידוש הלימודים בכיתות י"א-י"ב צריך להיות שבועיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שאל האם עשרה ימים לא יספיקו. "שבועיים זה על הקשקש", השיב אש. "אחרת לא נראה את האפקט".

18:21 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מגיב על חזרתו של יעקב ליצמן לתפקיד שר הבינוי והשיכון –

18:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שיקיים מסיבת עיתונאים הערב בשעה 18:20.

17:57 עריכה

יעקב ליצמן יתמנה בשנית לשר הבינוי והשיכון – כך דווח הערב בכלי התקשורת. יושב ראש אגודת ישראל כיהן כשר הבינוי והשיכון מחודש מאי ועד חודש ספטמבר השנה.

17:49 עריכה

ממחר ייפתחו מתחמי החנויות (מרכזי ביג) ביישובים הירוקים – כך סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ לפני ישיבת קבינט הקורונה.

17:45 עריכה

במערכת הציבורית והפוליטית מברכים את הרצי הלוי על בחירתו לסגן הרמטכ"ל.

17:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ סיכמו על פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו' ביישובים הירוקים והצהובים ביום שלישי הבא.

16:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו –

כבר בחודש יוני הנחיתי עם שר הבריאות יולי אדלשטיין לחתום על הסכם לאספקת חיסונים עם חברת "מודרנה". חברת "מודרנה" בישרה לנו היום שהחיסון שלה גילה יעילות של 94.5%. אלה בשורות מצוינות למדינת ישראל.

המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים – וכמה שיותר מהר.

16:36 עריכה

שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, יגיע לישראל ביום רביעי הקרוב בראש משלחת רשמית – כך דיווחה סוכנות הידיעות הבחריינית.

שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, בבירת סעודיה ריאד, 10 בדצמבר 2019 (צילום: Amr Nabil, AP)
זיאני בבירת סעודיה ריאד, אשתקד (צילום: Amr Nabil, AP)
16:21 עריכה

ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, יעזוב בקרוב את תפקידו – כך דיווחה טל שלו ב"וואלה! ניוז". גורמים פוליטיים הסבירו שהרקע לסיום התפקיד היא עתירה לבג"ץ, הדורשת למנות מנכ"ל קבוע למשרד ראש הממשלה. זה למעלה משנה שאין מנכ"ל קבוע למשרד.

16:07 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מברך את איתן סטיבה, שעתיד להיות הישראלי השני שייצא למשימה בחלל: "גאווה ישראלית".

16:01 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שמינה את האלוף הרצי הלוי לסגן הרמטכ"ל משבח את הקצין הבכיר: "עתיר ניסיון, שביצע תפקידי פיקוד ומטה בהצטיינות".

15:07 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד, מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו – על כך ש-35 מדינות חתמו על הסכם לקבלת החיסונים לפני ישראל.

דברים שאמר לפיד בישיבת הסיעה ופרסם גם בחשבונותיו ברשתות החברתיות –

הנזק הכי גדול של הממשלה הזאת, זה אובדן האמון של הציבור. אנחנו כבר לא נאמין להם, כי אי אפשר להאמין להם.

אני רוצה להפנות מפה שאלה לראש הממשלה נתניהו. מר נתניהו – למה אתה לא אומר את האמת בעניין החיסונים? החיסון של פייזר לא עבר את כל הבדיקות. לא עבר את השלב האחרון.

גם אחרי שהוא יעבור אותו, ישראל היא המדינה ה-36 שחתמה איתם. 35 מדינות יקבלו את החיסון לפנינו. 35 מנהיגים התקשרו בלילה למנכ"ל פייזר לפני נתניהו. יש עוד בעיות רפואיות. יש בעיות לוגיסטיות. זה ייקח זמן.

כשאתה אומר משהו, אזרחי ישראל רוצים להאמין. הם רוצים חיסון נגד המגיפה. הם רוצים להאמין לראש הממשלה שלהם. אז הם יחכו לחיסון בינואר, והוא לא יגיע. לרובם המכריע הוא לא יגיע. הדבר הנכון הוא לנהל את האירוע כאילו החיסונים לא יגיעו לפחות בשנה הקרובה.

צריך להמשיך עם המסיכות. להמשיך עם מתווה הרמזור. עם התו הסגול. לפתוח באופן מבוקר את העסקים. להחזיר את בתי הספר. רוב הילדים לא היו בבית ספר כבר שמונה חודשים. להעביר תקציב. בעיקר צריך להחזיר את אמון הציבור ברשויות. לא לספר לו סיפורים.

15:03 עריכה

בני גנץ אמר בישיבת הסיעה של כחול לבן: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד יום אחד ללא החלטות". דבריו נאמרו לאחר שאתמול קבינט הקורונה לא קיבל החלטות, אף שהתקיים דיון בן שבע שעות.

ראש הממשלה ושר הביטחון תימצת את המדיניות שבה הוא תומך בסיסמה "ירוק – וטוב לו, אדום – נעזור לו". לדבריו, יש להחיל מדיניות דיפרנציאלית, לפיה, יש לחדש את הלימודים בבתי הספר של תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בכל היישובים הירוקים.

גנץ הזהיר ש"אם נתניהו לא יתעשת – הכנסת הזו תתפזר". הוא אמר שהנחה את חבר סיעתו, איתן גינזבורג, לרכז את כל הצעות החוק הנוגעות למאבק בשחיתות.

14:44 עריכה

ב-ynet מדווחים כי ח"כ אביגדור ליברמן תקף בישיבת סיעת ישראל ביתנו את קבינט הקורונה ואמר כי "זה לא קבינט, זה קבינט של אימפוטנטים. הכל אישי ופוליטי". לדבריו, "חייבים לפתוח את כל הכיתות, מכיתה א' עד יב' ומבית ספר יסודי עד תיכון. מה שצריך לעשות זו בדיקה שבועית לצוות המורים ולצוות הפדגוגי".

14:00 עריכה

נתניהו מראה שישראל נפגעה פחות מרוב מדינות המערב ברבעון השלישי של 2020:

13:58 עריכה

בצלאל סמוטריץ': זה הרעיון שלנו, חכו נצביע ביחד.

13:51 עריכה

נציגות האיחוד האירופי הגיעה לגבעת המטוס, חבר עיריית ירושלים קרא להם אנטישמים.

13:50 עריכה

ליברמן מברך את הישראלי השני בחלל:

 

13:46 עריכה

מרכז עדאלה לשר הפנים: "בטל את הזכאות להנחה בארנונה כתנאי הסף היחידי לקבלת מענק לביטחון תזונתי".

לאחרונה פורסם מכרז לניהול מערך חלוקת תווי מזון בהיקף של 700 מיליון ש"ח במסגרת סיוע ממשלתי מיוחד הניתן בעקבות משבר הקורונה. על פי עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, אמות המידה לקבלת המענק אינן שוויוניות או שקופות ויביאו להדרת אוכלוסיות נזקקות רבות, בהן תושבים מהכפרים הלא מוכרים בנגב שאינם משתייכים לאף רשות מקומית.

ב-15.11.2020 פנה עדאלה אל שר הפנים אריה דרעי, בדרישה לבטל את תנאי הסף של זכאות להנחה בארנונה לשם קבלת תווי מזון שיחלק משרדו ולקבוע במקומו קריטריונים אחידים ושוויוניים לקבלת מענק זה.

להורדת המכתב בפורמט PDF

פניית עדאלה מגיעה לאחר שהשר לא השיב לפנייה קודמת מה-8.10 ולאחר שפורסם מכרז של משרד הפנים לניהול מערך חלוקת תווי המזון בהיקף של 700 מיליון ₪, שתוקצבו במסגרת סיוע ממשלתי מיוחד בעקבות משבר הקורונה.

במכתב, שהועבר באמצעות עו"ד סאוסן זהר ועו"ד נארימאן שחאדה זועבי ממרכז עדאלה, צוין כי אמות המידה שעולות מן המכרז אינן ברורות, וכי הן אינן מבטיחות שחלוקת תווי המזון תיעשה באורח שוויוני, כפי שמגדיר החוק, ואף עלולה להדיר אוכלוסיות שלמות הסובלות מהיעדר ביטחון תזונתי.

למרות שנקבע במכרז כי הזכאות תיקבע על פי מבחן הכנסה ולאזרחים ותיקים הזכאים להבטחת כנסה, מבחן ההכנסה תורגם בפועל "לבתי אב הזכאים להנחה בארנונה".

בפניית עדאלה נטען כי אין די בעצם הזכאות להנחה בארנונה כדי להצביע על המצב הסוציו-אקונומי של המשפחה לא כל שכן על מצב ביטחונה התזונתי. זאת, שכן רבים אינם ממצים את זכויותיהם אל מול הרשות המקומית לרבות בכל הנוגע לזכאות להנחה בארנונה.

כמו כן, שיעור הארנונה אינו אחיד לכלל היישובים וההחלטה על מתן הנחה בארנונה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי של הרשות המקומית. לדעת מרכז עדאלה, יישום אמת מידה זו באופן בלעדי תוביל להדרת אוכלוסיות שלמות אשר ביטחונן התזונתי נמצא בסכנה.

דוגמא בולטת במיוחד לכך, היא אוכלוסיית הכפרים הלא מוכרים בנגב, המונה כ-90 אלף נפשות והינה קבוצת אוכלוסייה מהעניות בישראל. בשל סירוב המדינה להכיר בכפרים אלה, תושביהם אינם שייכים לרשות מוניציפאלית כלשהי ועל כן אין הם משלמים ארנונה, ולכן מבחן זה אינו רלוונטי כלל בעניינם ולא יוכלו ליהנות מתווי המזון.

עוד נטען במכתב, כי הקריטריונים לקבלת תווי המזון אינם נגישים לציבור ומפורסמים אך ורק במכרז של ספקי השירות, וכי העובדה כשניתן יהיה לממש את תווי המזון רק ביישובים המונים למעלה מ-20,000 תושבים, תוביל אף להדרה של אוכלוסיות נזקקות מיישובים קטנים, רבים מהם יישובים ערביים.

לאור כל הפגמים הללו דרש מרכז עדאלה כי שר הפנים יבטל את תנאי הסף של זכאות להנחה בארנונה ויקבע במקומו קריטריונים אחידים, שוויוניים, ברורים וכתובים לחלוקת מענק הביטחון התזונתי. כמו כן, דרש עדאלה כי יפורסמו אמות המידה לפיהם יחולקו התווים באופן שיאפשר לאזרחים לדעת על זכאותם וכי ישיב המשרד אם אכן ניתן יהיה לממש את הזכות הזו אך ורק ביישובים שאוכלוסייתם עולה על 20 אלף נפש.

עו"ד סאוסן זהר ועו"ד נארימאן שחאדה זועבי מסרו:
"מבחן הזכאות להנחה בארנונה אינו יכול לבדו לשמש כלי לבחינת גובה ההכנסה, ובוודאי שאינו יכול להצביע על מי שהביטחון התזונתי שלהם נמצא בסכנה. כך יוצא שתושבי הכפרים הלא מוכרים בנגב לא יקבלו תווי המזון, למרות שאין חולק שהם משתייכים לאחת הקבוצות העניות במדינה. לכן, יש לגבש באופן מקצועי מכלול של אמות מידה, כדי שישמשו כלי אפקטיבי להבטיח קיום מינימלי בכבוד ובשוויון לכל חלקי האוכלוסייה. ברור לכל כי המדיניות שעומדת לצאת אל הפועל מדירה נזקקים באופן לא ענייני ומקצה משאבים בצורה לא שוויונית שמנוגדת אפילו ללשון החוק שבאמצעותו תווי המזון הללו ניתנים."

13:27 עריכה

גנץ בברכה לחג הסיגד:

13:26 עריכה

ח"כ קרעי משתף עוד חלק מההשתוללות בוועדת הפנים, החלק בו הוא מאשים את מיקי חיימוביץ ברצון לרמות בבחירות.

13:25 עריכה

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי על אוסנת מארק:

12:32 עריכה

טייס הקרב לשעבר איתן סטיבה יהיה הישראלי השני שצפוי להישלח לחלל, "זהו יום של שמחה לאומית וגאווה אדירה" – אמר הנשיא ריבלין.

12:06 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות חושף, נתניהו משתיק:

ביש עתיד מגיבים:

11:59 עריכה

ח"כ מארק הוצאה מדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה:

עוד זווית:

הוועדה עוסקת בשינוי חוק הבחירות

הדיון עוסק בחוק שיתן אפשרות לחולי קורונה ולנמצאים בבידוד להצביע בקלפי ניידת. העימות פרץ לאחר שמיקי חיימוביץ' אמרה לאוסנת מארק "שקט" ומארק אמרה לה שהיא צריכה לומר לה "לא לדבר" כי היא לא חברה שלה".

11:57 עריכה

שר החינוך יואב גלנט בראיון במסגרת ועידת החינוך הלאומית של מרכז בני עקיבא ועיתון מקור ראשון: "היה פה מסע יחסי ציבור שלקח את הילדים שלנו והפך אותם לנשאים של הנגיף ומפיצים. היה גל נוראי בתקשורת שלפיו הילדים אשמים בתחלואה". השר לא אמר למי הוא מתכוון ואמר "אני לא רוצה להתייחס לאדם כזה או אחר, אני מתייחס לעובדות. גלנט הוסיף: "כשאני מסתכל על דברים, אני רואה מדינות כמו באירופה שהן מבינות בבריאות ושם כעיקרון ערכי קבעו שלמרות הסגר מערכת החינוך פתוחה".

לדברי השר הסיקור של מערכת החינוך לא הוגן. לדבריו, "אוהבת לצלם את העשרה אחוז שהם לא בסדר. אני מכיר את זה ממנהלי בתי הספר שבאים אלי ואמרים לי קראו לנו לריאיון ואמרנו דברים טובים והודיעו לנו שזה לא ישודר, ואחרי זה אתה רואה שלושה מנהלים בתוכנית שופכים קיתונות של זעם. הטלוויזיה מחפשת את מה שלא טוב והיא תמיד תמצא. גם כשהייתי בצבא תמיד חיפשו להראות את מה שלא טוב. ולכן אני אומר לציבור לא להתרגש מראים לכם תמונה אחת".

11:21 עריכה

ח"כ אלהרר משתפת את הילד שובל – יו"ר דור העתיד של יש עתיד.

בוועדת הקורונה דיבר יו"ר מועצת התלמידים הארצית:

11:04 עריכה

נתניהו בירך לחג הסיגד:

ברכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל חג הסיגד:"אחיי ואחיותיי היקרים, בני ובנות קהילת יהודי אתיופיה,אני שמח לציין היום…

Posted by ‎ראש ממשלת ישראל‎ on Monday, November 16, 2020

11:01 עריכה

ועדת החוץ והבטחון דנה באלימות נגד פלסטינים.

ניצן הורוביץ על הוועדה:

כותרת הדיון בזום:

 

10:53 עריכה

נתניהו בוועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון "החינוך הוא נשמת אפינו בכל עת וגם בזמן מגפת הקורונה, לכן אני גאה על כך שהובלנו בשבוע שעבר את תקצוב מוסדות החינוך של הציונות הדתית, הוספנו לזה כמובן את תקצוב פעולות השירות הלאומי, תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות אני מחזק את המורות והמורים, המחנכות והמחנכים שממשיכים ללמד את דור העתיד שלנו למרות כל הקשיים".

10:52 עריכה

השרה מירב כהן על הפעילות שלה נגד עושק קשישים:

10:38 עריכה

ועדת ביקורת המדינה דנה בבדיקות סרולוגיות – בדיקה לגילוי נוגדנים שמאפשרת לפטור אנשים מבידוד. עפר שלח לא מבין למה השימוש בבדיקות האלו לא הגיע לקבינט.

לא עסקו בזה מחודש מאי:

10:24 עריכה

יו"ר ועדת סל התרופות מתריע שוב שלא יכנסו תרופות חדשות לסל עקב אי העברת התקציב.

תמר זנדברג:

10:14 עריכה

יאיר לפיד: לא יהיו חיסונים בינואר.

09:48 עריכה

יש עתיד תגיש הצעה להקמת ועדת חקירה לאי הגשת תקציב המדינה.

09:29 עריכה

ח"כ טיבי על עובד מד"א שירק על תמונות נוצריות – ופוטר:

09:20 עריכה

אבי ניסנקורן בברכה לסיגד:

גם ברקת מברך:

09:20 עריכה

רביב דרוקר בהארץ: עפר שלח כבר לא בקבוצת הוואטסאפ של יש עתיד, בקרוב יתפרסמו הקלטות מביכות משיחות של אנשי כחול לבן, מנסור עבאס ביצע פיגוע אלקטוראלי. מצד שני – עבאס פגע קשות ביכולת של נתניהו לנהל קמפיין נגד תמיכה מבחוץ של המשותפת בממשלת מרכז שמאל.

09:14 עריכה

כבר מזמן סמוטריץ' לא תקף את רגב:

09:01 עריכה

זאב אלקין: אין שום סיבה שהנתונים ישתפרו.

08:59 עריכה

ח"כ שלמה קרעי עם מילה חדשה: זילבריזם. מעניין מה זה קרעיזם.

08:57 עריכה

קארין אלהרר עם הבעיה בקבינט הקורונה:

08:56 עריכה

נפתלי בנט על ההקלטות בהן נתניהו קורא לו כלב קטן ושרה קוראת לשקד מופרעת: "לא מעניין אותי רכילות מלפני 10-15 שנה, כולם מדברים בצורה חופשית בשיחות הפרטיות שלהם. אני לא אתחיל להתייחס להקלטות, הבזויות בעיני". בנט אמר את הדברים בגלי צה"ל.

על מערכת החינוך אמר בנט:

בנט התראיין גם לערוץ כנסת:

גם  שם אמר בנט דברים דומים על השיחות הפנימיות והוסיף שמה שבלתי נסלח זה אי יישום התכנית שלו למלחמה בקורונה כדי שהוא לא יקבל קרדיט.

08:45 עריכה

ח"כ רם שפע על תלמידי ז' – י':

08:29 עריכה

משה בוגי יעלון: נתניהו – לך! גנץ – בוא!

08:20 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מסכים עם חלק מדבריה של דינה זילבר לגבי האשמת המנהיג – אבל הבעיה מבחינתו היא מערכת המשפט.

במופע של חוסר מודעות מדהים, נשאה אתמול המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, מניפסט פוליטי אופוזיציונרי מדהים שבנוי על…

Posted by ‎בצלאל סמוטריץ'‎ on Sunday, November 15, 2020

08:13 עריכה

בצלאל סמוטריץ' הזהיר ולא הקשיבו לו:

08:11 עריכה

כתב גלובס: השופט "השמאלן" שעוזר למסתננים קודם למרות דברי אוסנת מארק.

אוסנת מארק: שקר.

כתב גלובס מבקש הסבר.

אוסנת מארק עונה לגבי שופט שזיכה מחבל, ומשתפת צילום מסך מוואטסאפ עם הודעה מוואטסאפ בה נכתבו דברים אחרים מפי הכתב – יכול להיות שמזויפת, ואליה ככל הנראה הגיבה בטעות.

07:54 עריכה

מקסים רייבינקוב, הממונה על דירוג האשראי של ישראל מטעם סוכנות S&P אמר לגלי צה"ל: "אם נראה המשך חוסר יציבות פוליטית והתנהלות דומה – ללא תקציב, ללא תכנית ברורה, ויחס החוב לתוצר יעלה מ־80% ללא נקיטת צעדים נוספים של הממשלה – זה עלול להביא להורדת דירוג או לשינוי אופק הדירוג לשלילי".

07:52 עריכה

אחמד טיבי נגד נשיא ארה"ב היוצא (אולי):

07:50 עריכה

ככל הנראה לא יהיה עוצר לילה – בינתיים:

השר שי על הקואליציה:

07:48 עריכה

יאיר לפיד: הממשלה ביזיון.

07:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ וראש המל"ל מאיר בן שבת יתכנסו היום על מנת לגבש הצעה סופית שתובא לדיון הקבינט כבר בהמשך היום, ובתקווה גם להצבעה ולאישור.

07:45 עריכה

מחלוקת בין משרד הבריאות לאוצר על תקציבי הקורונה.

07:26 עריכה

משרד החוץ בירושלים דורש מרשת CNN להתנצל על ההשוואה שעשתה המגישה כריסטיאן אמנפור בין ממשלו של הנשיא טראמפ לליל הבדולח. כך פורסם בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב. במכתב לרשת נכתב כי ההשוואה אינה במקום.

אמנפור אמרה "השבוע לפני 82 שנים, התרחש ליל הבדולח. זו הייתה ירית הפתיחה של הנאצים על הציוויליזציה שלנו, דבר שהוביל לרצח עם נגד זהות שלמה ולשריפת ספרים. זה הוביל להתקפה על עובדות, על ידע, על היסטוריה ועל אמת". אז, אמנפור התייחסה להפסדו של הנשיא האמריקני בבחירות לנשיאות: "לאחר ארבע שנים של התקפה מודרנית על אותם הערכים על ידי דונלד טראמפ, הצוות ביידן-האריס הבטיח לחזור לנורמות, כולל של האמת".

 

07:23 עריכה

שר החינוך גלנט מאמין שהיום תעלה להצבעה המשך הפתיחה של מערכת החינוך לאחר שאתמול הסתיימה ישיבת הקבינט ללא הצבעה.

בראיון לכאן רשת ב' אמר גלנט "ראש הממשלה הצהיר שהוא יביא את הדברים, להחלטה ואני חושב שהוא יעשה את זה". עמדת גלנט לפיה יש לפתוח את מערכת החינוך בעוד שכבות גיל זכתה לתמיכה של חלק מהמומחים ולהתנגדות של הממונה על בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס שסבורה שהדבר יעלה משמעותית את מקדם התחלואה. גלנט לא מסכים ואומר כי "הסגירה של המוסדות לא תרמה בחודש האחרון ולו במעט להורדת התחלואה".

מצד שני לדברי גלנט "איש לא יכול להבטיח שהתחלואה לא תעלה. אנחנו לומדים את המחלה. ראוי שנסתכל מה קורה במדינות אירופה – שהשאירו את מערכת החינוך פתוחה בזמן הסגר". לסיכום גלנט אמר שיש להביט במערכת החינוך לא מהצד הכלכלי אלא מבחינת החשיבות שלה וכי "חינוך הוא מה שמבדיל אותנו מסביבתנו".

בנוגע לירי מעזה אתמול אמר גלנט כי "כל ירי הוא מעשה טרור, אני לא מקבל אותו, ובאשר לחמאס אנחנו נבוטא איתם חשבון בזמן ובמקום שייראה לנו. הדבר הזה הוא קריאת תיגר על הנוכחות שלנו באזור ועבורי מטר מהגדר בצפון הארץ או מרכזה זה אותו הדבר". לדברי גלנט, "צה"ל עובד היטב, ואנשים ברצועת עזה חיים בשגרה לא פשוטה".

קבינט הקורונה יתכנס שוב אחר הצהריים וצפוי להחליט לגבי כיתות ה'-ו' ויא' יב'.

סגירה