מנדלבליט וכחול-לבן קוראים לכ"ץ למנות חשב כללי לאוצר

חזי לוי ויואב קיש מזהירים מהגבלות נוספות וסגר בחנוכה ● ועדת שרים אישרה את הפרטת תע"א ● פומפאו הכריז שמוצרים מיו״ש יסומנו בארה"ב כתוצרת ישראל ● אדלשטיין בוחן חקיקה שתחייב להתחסן לקורונה ● בהוראת גנץ: אמא ואבא יוחלפו להורה 1 ו-2 בטפסים של משרד הבטחון

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו במסיבת עיתונאים בירושלים. פומפאו ביקר בגדה המערבית והכריז שמוצרים מיו"ש יסומנו כתוצרת ישראלית בארה"ב. 19 בנובמבר 2020 (צילום: Maya Alleruzzo/POOL)
    Maya Alleruzzo/POOL
  • בנימין נתניהו ומייק פומפאו במלון המלך דוד בירושלים, 19 בנובמבר 2020 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
    עמוס בן גרשום / לע"מ
  • בנימין נתניהו ומייק פומפאו במלון המלך דוד בירושלים. פומפאו ביקר בגדה המערבית והכריז שמוצרים מיו"ש יסומנו כתוצרת ישראלית בארה"ב. 19 בנובמבר 2020 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
    עמוס בן גרשום / לע"מ
  • חברי הוועדה לביקורת המדינה בראשות עופר שלח סיירו בנתב"ג והתרשמו ממערך בדירות הקורונה, 19 בנובמבר 2020 (צילום: קוקו, דוברות רש"ת)
    קוקו, דוברות רש"ת
07:09 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את דני אבדיה שנבחר בעשירייה הראשונה בדראפט ה-NBA לוושינגטון וויזארדס, ואת ים מדר שנבחר במקום 47 לסלטיקס.

רם שפע:

https://twitter.com/ramshefa/status/1329289464758345731

עפר שלח כמובן מוסיף פרשנות:

 

07:15 עריכה

ישראל כ"ץ בראיון לישראל היום:

"במשך ימים ארוכים, פרשנים ופוליטיקאים מתנבאים ומייחלים להורדת הדירוג, ואז מגיעה הבשורה המצוינת שלא הורידו את הדירוג. אז במקום שהפרשנים יכו על חטא וינגבו את הביצה מהפנים, הם טוענים שהחברה המדרגת טעתה. יש פרשנים מגמתיים, כל השטרסלרים שעבר זמנם, שאבד עליהם הכלח. הם לא מבינים כלום. אליהם מצטרפים פוליטיקאים כמו יאיר לפיד, שאמר ש'בוודאות הדירוג יירד'. לא רציניים".

כ"ץ הוסיף: "השארת דירוג האשראי היא תעודת כבוד לכלכלה הישראלית וצל"ש למדינת ישראל ותשובה ניצחת לכל הפרשנים".

07:26 עריכה

בהארץ מדווחים: אוניברסיטת בן גוריון תעניק שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שיתנדבו בתנועת הימין "אם תרצו". באוניברסיטה אמרו כי הארגון עומד בדרישות הסף לארגונים המאושרים לפעילות התנדבותית המזכה בנקודות אקדמיות, כולל התחייבות כי הפעילות אינה פוליטית.

07:38 עריכה

השר אלי כהן על הדיווח אתמול לפיו גנץ יקים ועדת בדיקה לצוללות:

08:12 עריכה

אהוד ברק: הבית של נתניהו בקיסריה לא בית פרטי אז מותר להפגין שם.

08:28 עריכה

אתמול נחשפה שיחתה של וופאא עבאהרה המנוחה עם שוטר שמזלזל בה. טיבי מאשים את הרשויות באחריות לרצח:

08:36 עריכה

משה בוגי יעלון מגנה את ההשוואה שעשה מפגין בין נתניהו והיטלר.

מצד שני יש לו המון ביקורת על התגובה של נתניהו:

על האפשרות לריצה משותפת של יש עתיד-תלם עם כחול לבן אמר יעלון: "לרשימה אחת אין סיכוי, להיכנס תחתינו לקואליציה אפשר"

09:03 עריכה

סגן השר קיש – בואו נפסיק להתעסק בשוליים ונתחיל להתעסק בקורונה:

אתמול עסק קיש בלהשוות בין הקללות למשפחת פרקש להפגנות נגד נתניהו:

09:05 עריכה

דיווח בגלי צה"ל: שר הביטחון בני גנץ הנחה להחליף את אבא ואמא להורה 1 והורה 2 בכל הטפסים במשרד הביטחון.

09:09 עריכה

יוראי להב הרצנו העלה את הצעת החוק, שרי כחול לבן מיישמים למרות שההצעה נפלה במליאה.

09:29 עריכה

פעיל המחאה סדי בן שטרית השווה את נתניהו להיטלר ובמערכת הפוליטית מגנים:

יריב לוין: "מובילי המחאה כנגד ראש הממשלה חצו שוב כל גבול אפשרי. להשוות את ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי האיום, הוא דבר מזעזע שאסור לעבור עליו לסדר היום. זוהי התבטאות אלימה ומסיתה שבינה לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר".

ח"כ סופר:

09:31 עריכה

השר רפי פרץ עוד מאמין שתהיה רוטציה:

 

09:39 עריכה

שלמה קרעי במגזין שביעי:

10:03 עריכה

גפני: בנט לא אופציה. זוהר: בנט בכלל יילך עם יש עתיד ומרצ. ימינה: מיליון מובטלים בבית.

10:20 עריכה

ועדת החוקה אישרה את התקנות להגדלת התפוסה בחנויות רחוב. התקנות צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות.

לאחר שבדיון הוועדה אתמול, דרש היו"ר ח"כ יעקב אשר ליצור קטגוריות לחנויות קטנות וגדולות, אישר קבינט הקורונה את התקנות להגדלת התפוסה המירבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ"ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים.

בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה.

היו"ר, ח"כ אשר, החליט על כינוסה של הוועדה הבוקר, כדי להקדים את כניסתן לתוקף, מאחר וללא אישור הוועדה, התקנות ייכנסו לתוקף רק כעבור 24 שעות.

עו"ד נינא כהן קרן ממשרד הבריאות: "בעקבות הדיונים בוועדה, הוחלט על דיפרנציאציה בין חנויות קטנות לגדולות אך חשוב לזכור שאנחנו עדיין לא בשלב השלישי של פתיחת המסחר. מטרת התיקון היא להקל על התור בכניסה לחנות".

עוד אמרה כי "באיי התיירות יינתן להכניס עד 20 אנשים במקום עד 10. זה אזור תיירות ירוק שכל מי שנכנס אליו מציג בדיקת קורונה או אישור החלמה. אם נראה שזה עובד יפה ואין התפרצות של תחלואה ייתכן ונגדיל את המספר".

לשאלת מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), למה לא לאפשר באיי התיירות שהם ירוקים תפוסה גבוהה יותר, השיבה כי "התיירים נכנסים עם בדיקה אחת וזה לא בהכרח אומר שהם אינם חולים, יש גם בעלי פטורים ותושבים, כך שאין חסינות מלאה, אך יש הסתמכות על כך שהסיכון נמוך יותר אך גם ההקלות צריכות להיות מידתיות".

10:21 עריכה

שלמה קרעי תוקף את גנץ:

גם ח"כ סופר מימינה:

תמר זנדברג מברכת:

10:23 עריכה

יועז הנדל: יוצאים למהפכה שתכסה את הקליטה הסלולרית בישראל.

10:26 עריכה

מרב מיכאלי: מאמינה במפלגת העבודה. צריך להחליף את ההנהגה. כרגע הם רוצים להיבלע בכחול לבן. לא מאשרת שתרוץ להנהגת המפלגה בפריימריז.

10:32 עריכה

נתניהו ופומפאו בהצהרה משותפת:

בין השאר אמר נתניהו: "אני מודה לממשל טראמפ על הסיוע המשמעותי בהשגת השלום בין ישראל ומדינות ערב. לארה"ב יש תפקיד גדול ומשמעותי במיוחד בהפצת השלום במזרח התיכון".

פומפאו הבטיח שארה"ב תטיל סנקציות נוספות על איראן. נאום נתניהו המלא:

"מזכיר המדינה מייק פומפאו, מייק, הייתה לנו הרגע שיחה מאוד פרודוקטיבית ואישית בזמן שהסתכלנו על חומותיה של ירושלים. זה הזכיר לי כמה הקשר שלך למדינה היהודית הוא עמוק ומשמעותי. הענקתי לך במתנה תנ"ך ואמרתי שלעם הספר לא היה ידיד טוב יותר, ואני מתכוון לכך. ברצוני להביע גם את הערכתי לידידות האישית שלנו וכל מה שנלווה לה. לכן, כל מילה שאני אומר כאן מגיעה מהלב.

הדבר הראשון שעליי לעשות הוא להביע את תנחומיי על מותם של ששה מחברי כוח המשקיפים הרב-לאומי בסיני. אתה היית חייל ואתה מכיר את הכאב של אובדן אנשים. הם נהרגו בשבוע שעבר בתאונה טרגית. שלחתי הודעה על כך, אך אני רוצה להגיד את זה לך ישירות. הם נהרגו עם אנשי צוות נוספים של כוח שמירת השלום מצרפת וצ'כיה. אנו מכבדים את זכרם, מחשבותינו ותפילותינו עם משפחותיהם.

מייק, במשך ארבע השנים האחרונות עבדנו יחד קרוב. תחילה כשהיית מנהל ה- CIA ולאחר מכן כמזכיר המדינה. משתי נקודות התצפית הייחודיות האלה, אתה רואה ממקור ראשון הוכחות למה שאמרתי במשך שנים רבות: שלארצות הברית אין ידידה טובה ממדינת ישראל, ואתה יכול להעיד על כך במגוון דרכים. אבל עבדת גם קשה כדי להוכיח את הדבר השני שאמרתי במשך שנים רבות, ואתה תרמת לכך רבות באופן אישי, שלישראל אין ידידה טובה בעולם מארצות הברית.

במהלך ארבע השנים האחרונות תחת הנשיא טראמפ והצוות הנפלא שלו בראשותך, בראשות השגריר פרידמן, ג'ארד קושנר ואחרים, הברית של ישראל עם ארצות הברית הגיעה לגובה חסר תקדים. הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בירושלים כבירתה של ישראל והעבירה את שגרירותה הנה; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בריבונות ישראלית על רמת הגולן; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את המגה-טרוריסט קאסם סולימאני; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הציעה את תכנית השלום הראשונה המציאותית באמת בין ישראל לפלסטינים; והודות לנשיא טראמפ ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן.

ישראל אסירת תודה עמוקה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה, יחד איתך ועם האחרים בצוות, על מנת לחזק את ישראל ולקדם שלום, וישראל אסירת תודה עמוקה לך מייק על תמיכתך הבלתי מעורערת.

תחת מנהיגותך ב- CIA ובמחלקת המדינה, חיזקת את הברית בין ישראל לארצות הברית. בתקופת כהונתך ב- CIA, שיתוף הפעולה המודיעיני נעשה חזק מאי פעם, מה שהגביר את הביטחון של שתי המדינות שלנו. תחת מנהיגותך במחלקת המדינה, נציגיה של ארצות הברית באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים הגנו על ישראל באופן בלתי מתנצל, ללא הצטדקויות או תקינות מלאכותית, פשוט הגנו על ישראל – הגנו על מה שצודק והגנו על מה שנכון. ארצות הברית עמדה בנחישות מול עיוות הצדק בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית בכל הדברים האלה. כל מה שמניתי מערב את תרומתך האישית גם כן. ארצות הברית גם דחתה את ההנחות לגבי המעמד החוקי של הקהילות הישראליות ביהודה ושומרון.

הודות למאמציך האדירים, להוציא לפועל את קמפיין 'מקסימום לחץ' של הנשיא טראמפ, הופעל לחץ על איראן וראינו ירידה בכמות התמיכה שהם מעניקים לגרורותיה השונות באזור. שתים עשרה הנקודות שלך קבעו את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית. אלה שטוענים ש-12 הנקודות שלך הן לא הכרחיות או לא מציאותיות פשוט רוצים לתת לאיראן פטור. פטור מהרקורד הזוועתי של איראן בכל הנוגע לזכויות אדם, פטור מתמיכתה של איראן בטרור, פטור מתוקפנותה של איראן באזור, פטור מפיתוח הטילים המסוכן של איראן, וגרוע מכל, פטור מתכניתה של איראן לפתח נשק גרעיני במטרה מפורשת להשמיד את ישראל ולכבוש את המזרח התיכון. העריצים של טהראן לא ראויים לפטורים.

על כל זה ועוד, ישראל אסירת תודה לך. אני אסיר תודה לך. תודה לך מייק על הידידות הנהדרת שלך ועל תרומתך יקרת הערך לברית ביננו ולביטחונה של ישראל ולהרחבת מעגל השלום. תודה לך ידידי, ואנו מקווים לראותך שנה הבאה בירושלים".

11:17 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי השר יולי אדלשטיין מקדם חובת חיסון לכל האזרחים. ח"כ מלינובסקי כבר מתנגדת.

מיקי זוהר בעד:

11:18 עריכה

יאיר גולן: תירגעו.

11:33 עריכה

יועצת ראש הממשלה לשעבר: ביקור היסטורי של שר החוץ של בחריין אבל התקשורת עוסקת בסרטון שוליים. נתניהו משתף.

 

בעיתון ישראל היום חשבו ששני הנושאים חשובים באותה המידה כדי להיות בראש השער:

12:07 עריכה

שלי יחימוביץ' מאוכזבת מהאנטי פמיניזם של כחול לבן:

12:44 עריכה

בני גנץ על ההחלטה שעשה במשרד הבטחון:

12:53 עריכה

פומפיאו הגיע לביקור היסטורי בשטחים והכריז כי ארה"ב תאפשר לישראל לסמן מוצרים  מיהודה ושומרון כמיוצרים בישראל.

 

פומפיאו עוזב לרמת הגולן:

13:00 עריכה

עפר שלח ביקר בנתב"ג:

שלח הגיע בסיור של הוועדה לביקורת המדינה. בהודעה נמסר:
הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, סיירה היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון. חברי הוועדה אורחו ע"י מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי וקיבלו סקירה מקיפה בשטח של הליך הקליטה בנתב"ג של היוצאים והנכנסים לארץ. כמו כן, סיירו יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח וחברי הכנסת, עמית הלוי, הילה שי וזאן ושלמה קרעי בעמדות הדיגום לקורונה ובמעבדה שהוקמה במקום.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "הוועדה ביקרה היום בנתב"ג, למדה על התהליך של בדיקת הנוסעים וסיירה במעבדה המשוכללת שהוקמה בשדה. התרשמנו מהתהליך היעיל שהובילה הנהלת השדה, ומן האפשרויות שהוא פותח לחידוש מקסימלי של התעופה לישראל וממנה. ישראל צריכה להוביל בתחום זה את החיים בנוכחות הקורונה. התנאים המיוחדים של המגיה והיכולות שהוצגו בפנינו עשויים להפוך איזורים ירוקים בישראל למרכז משיכה לאנשי עסקים, ויישומו של תהליך מלא ומהיר של בדיקה לכל נוסע עשוי להפוך אותנו לדוגמה לעולם כולו איך טסים בביטחה. בשבועות הקרובים תמשיך הוועדה לקדם נושא זה לטובת הציבור והכלכלה".

מנכ"ל נתב"ג, שמואל זכאי סקר בפני הוועדה את השינויים במבנה הטיסות שבשדה התעופה בן גוריון, "המקום כאן הוא עם התרומה הגדולה ביותר בתל"ג של מדינת ישראל. המדינה לקחה מהמקום דיבידנדים של 5 מיליארד ₪ בשנה. אך בשנה האחרונה אנו בירידה – אחרי שמאז החתימה על הסכם שמים פתוחים, הכפלנו את התנועה בנתב"ג ל25 מיליון נוסעים, ב2020 אנו בירידה של 79% בנוסעים. ב2019 טסו לנתבג ל60 מדינות ב200 יעדים – נמל התעופה שפעלו בו הכי הרבה תחנות תעופה מכל העולם – עכשיו אנחנו עם טיסות רק ל25 מדינות".

זכאי הציג לחברי הוועדה את תהליך הקליטה של נוסע יוצא, "נכנסים רק אנשים עם כרטיס לטרמינל, מתויגים עם צמיד ורישום לטיסה. כל המדינות דורשות מסמכים וזה חברות התעופה בודקות וצריך בדיקה בשפה בינלאומית – ויזה רפואית. משמרים כאן ריחוק חברתי והיגיינה וגם בבקר הגבול, הדרכון אפילו שאינו ביומטרי אינו עובר במגע בין אנשים. בתהליך נוסע נכנס, זרים עדיין לא יכולים להגיע למדינת ישראל".

בנקודה זו, קרא זכאי לחברי הוועדה להפעיל כניסת אנשי עסקים ותיירים ביתרון הגדול שישראל יכולה לייצר איים ירוקים ולהכניס רק לשם את הנכנסים לארץ לאחר שיעברו בדיקות קורונה.

זכאי אמר כי "בזכות הדיוני ועדות בכנסת בנושאי פתיחת הטיסות, נוצר מומנטום מול משרד הבריאות ולכן חשוב נתקדם גם באפיק זה. כמו כן, אנו במאמצים לקצר את הבידוד של הנכנסים לארץ כאשר יערכו בדיקת קורונה טרם עלייתם למטוס, בשדה התעופה ולאחר שהותם בבית – בטווח של שלושה ימים 3 בדיקות וככה יקצר הבידוד ל7 ימים. כרגע נראה שיש התנגדות בגלל הבידול והבלבול שייווצר בין שאר חייבי הבידוד אך עקרונית זהו מתווה נכון שיש ליישמו".
לוועדה הוצג מסמך של רשות שדות התעופה של מידע על דיגום ומעבדות בעולם – מצורף בזה.

לירן קרסין, הזכיין של מעבדות הקורונה בנתב"ג, הציג לחברי הוועדה את שלושת התחנות בדיגום הקורונה לטסים ולנכנסים – עמדות קליטה, עמדות הדיגום והמעבדה עצמה. לדברי קרסין, "בשבוע הקרוב כבר יאושר לנו תוצאות בדיקות מהירות יותר – 4 שעות. אנחנו עדיין בשלב ההרצה ובלי פרסום בכלל וכבר בקצב של 400 בדיקות בכל יום במחיר מוזל של 44 ₪ לבדיקה. בעוד במדינה אחוז החיוביים הוא 1.7% אך כאן בכל הבדיקות החיוביים הוא 0.5% וזה בגלל הכלכלה ההתנהגותית האומרת שאדם ששילם על הטיסה ומגיע להיבדק הוא א-סיפטומטי ובסבירות נמוכה לקורונה".

13:02 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (חמישי) לבג"ץ נגד החלטת שר האוצר והממשלה שלא להביא לאישור הכנסת את תקציב 2021 במועד וביקשה מבית המשפט לתת צו על תנאי אשר יורה לראש הממשלה, לראש הממשלה החליפי, לשר האוצר וליועמ"ש להסביר מדוע לא יניחו את הצעת חוק התקציב יחד עם הצעת חוק התקציב לשנת 2020, זאת לאור הזמן הקצר ביותר שנותר עד לתום שנת התקציב 2020.

בנוסף, התנועה מבקשת מבית המשפט לתת צו על תנאי אשר מורה למשיבים להסביר מדוע לא יפסיקו את השימוש בכלים חוץ תקציביים ("קופסאות") כאשר הנסיבות מאפשרות להעביר תקציב שנתי, תקציב נוסף או תקציב ביניים – כלים הקבועים בחוק יסוד: משק המדינה.

כמו כן, התנועה מבקשת מבית המשפט להורות על קיום דיון דחוף בעתירה ולהוציא צו ביניים לפיו יוגבל השימוש בכלים חוץ תקציביים עד לתום בירורה של עתירה זו. זאת בשעה שאין כל מניעה חוקית או אחרת להעברת תקציב כדין. "בפועל בחר שר האוצר להניח הצעת חוק תקציב שנתי לשנת 2020, שיחול אך ורק לשבוע אחד בלבד, זאת אף על פי שהמועד הקבוע להנחת הצעת חוק תקציב 2021 הוא ביום 1.11.2020".

עוד הוסיפו בתנועה לאיכות השלטון כי "תקציב המדינה מהווה את האמנה החברתית הכלכלית שבין הממשלה לבין אזרחי המדינה. יתרה מכך, התקציב הוא כלי של מדיניות, באמצעותו מביאה הממשלה את מדיניותה לאישורה של הכנסת. בנסיבות העניין, העברת תקציב באמצעות כספים חוץ תקציביים הוא פגיעה חד-משמעית באמנה החברתית הכלכלית הבסיסית ביותר שבין הממשלה לאזרחי המדינה.

"בשנת 2020 הועברו באמצעות כספים 'חוץ תקציביים' כמעט 80 מיליארד שקלים. בפועל, בפני הרשות המחוקקת הישראלית לא עמדה אפשרות לאשר את מדיניות הממשלה, מה שמהווה פגיעה חמורה בכנסת. אישור הקופסאות החוץ תקציביות נעשה אמנם בתיקון חקיקה, אך ללא פירוט של אופן ההוצאה ומבלי שהנתונים נמצאים בידי חברי הכנסת".

13:36 עריכה

בצלאל סמוטריץ' תוקף את שרת התחבורה מירי רגב: "היא ודומיה גורמים לנזק הכי גדול". סמוטריץ' שהתראיין ב-103fm, דיבר על חוסר ההקשבה של השרה לדרג המקצועי במשרדים. לדבריו, "זה נכון שהשר בסופו של דבר מקבל החלטות, וגם אני קיבלתי החלטות שלא אהבו, אבל אתה חייב לעשות דיוני עומק". סמוטריץ' הוסיף "האנשים במשרד הולכים עם הראש באדמה עכשיו".

13:40 עריכה

גדי טאוב שיתף ציטוט חלקי של בנט, בימינה מתקנים:

13:41 עריכה

נתניהו שיתף תמונות מביקור פומפאו:

שמח לארח היום בירושלים בירתנו את מזכיר המדינה האמריקני, ידידי מייק פומפאו. במהלך ארבע השנים האחרונות תחת הנשיא טראמפ…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Thursday, November 19, 2020

14:32 עריכה

שלמה קרעי על הכרזת פומפיאו:

 

14:37 עריכה

שמולי: שמרב מיכאלי תלמד להפסיד.

14:58 עריכה

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום להעביר את בקשת עורכי הדין של נתניהו ונוני מוזס לגילוי ראיות נוספות בתיק, לדיון אצל שופט אחר שלא דן באישומים עצמם. הפרקליטות התנגדה להעברת הדיון על הראיות החסויות לשופט אחר, ומבחינתה הן לא חיוניות להכנת הנאשמים להגנתם.

15:20 עריכה

החלטת פומפאו, לסמן סחורות מהתנהחלויות ככאלה שיוצרו בישראל, ממשיכה לגרור תגובות (צפויות למדי) מקשת רחבה של המפה הפוליטית. לפיד מברך גם על ההחלטה להכריז על BDS כתנועה אנטישמית, בנט חושב שזו בשורה חשובה לישראל ולהתיישבות, ועאידה תומא-סלימאן חושבת שזו מתנה של ממשל טראמפ היוצא לנתניהו.

15:55 עריכה

לראשונה מזה חצי שנה, בכירים ישראלים ופלסטינים נפגשו היום וסיכמו שישראל תעביר כספי מסים שמגיעים לרשות. לפי דיווח של סוכנות ידיעות פלסטינית, בכיר הפתח שהשתתף בפגישה, חוסיין א-שייח, צייץ כי ישראל הסכימה להעביר את כל הכספים שהיא חייבת לרשות וסוכם להיפגש פעם נוספת. את ישראל ייצג מתאם הממשלה בשטחים כמיל אבו רוקון. הפלסטינים הודיעו על חידוש התיאום הבטחוני עם ישראל בשבוע שעבר, ככל הנראה על רקע חילופי הממשל הצפויים בוושינגטון.

16:26 עריכה

ח"כ איימן עודה (המשותפת) אמר לערוץ כנסת ש"מאז שנתניהו נמצא בשלטון בשנת 2009 ועד עכשיו מספר הרציחות אצלנו רק עלה ועלה באופן דרמטי … לא הנאום שלי אתמול בכנסת ולא הוועדות, אנחנו צריכים לחסום את איילון".

16:49 עריכה

ביטוח לאומי החל לשלם מענק על אבטלה ממושכת. בנימין נתניהו מתגאה ב"סיוע לאזרחי ישראל" ובנפתלי בנט מזהיר מפני הפיכת ישראל למדינת אבטלה.

16:50 עריכה

בני גנץ צפוי להתנגד למינויות של אפי איתם ליו"ר יד ושם, לפי דיווח של אורי משגב.

17:45 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום שיש לבנות אמון עם הפלסטינים לפני שמדברים איתם על פתרונות לסכסוך, ואפשר לדבר על פתרון של מדינה אחת או שתיים. הנשיא קיבל מדליית כבוד ממכון וושינגטון למדיניות המזה"ת, ואמר כי "אנשים יכולים לדבר על שתי מדינות לשני עמים או מדינה אחת לכל העמים … אבל ראשית עלינו לבנות אמון".

17:59 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי מקווה שהחיסונים יגיעו לישראל במהלך השנה הבאה ויהיו אפקטיביים, אך סרב להתייחס לכמויות ולהתחייב על מועד מדוייק.

במסיבת עיתונאים אמר לוי כי "החיסונים שיגיעו עמדו בכל הניסויים והוכחו כיעילים ואיכותיים … פיתוח חיסון לוקח בד"כ כ-10 שנים וכאן עשו את זה בשנה על ידי קיצור רגולציה בלי לוותר עליה … אנחנו לא מציינים כמה חיסונים נקבל ומתי".

לוי אמר שאינו יודע האם יוטל סגר בחנוכה אך ציין שהעליה בתחלואה יכולה להביא להגבלות חדשות. "אם תהיה תחלואה גורפת נצטרך הגבלות רחבות יותר".

18:36 עריכה

חשש לאירוע בטחוני בצפון: תושבי מטולה הונחו להישאר בבית וצה"ל יורה פצצות תאורה באזור. ככל הנראה היתה נגיעה בגדר וכרגע נבדק האם היה ניסיון לחצות אותה.

עדכון: האירוע הסתיים והוכרזה חזרה לשגרה.

18:45 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הערב לערוץ 12 כי יש "חשש גדול לסגר שלישי". לדבריו, זו הפעם הראשונה שהוא אומר את זה. "לא אמרתי את זה לפני כי התנהלנו בצורה מאוד מסודרת, אני רואה תחלואה עולה, אני רואה קניונים שמחליטים על דעת עצמם לפתוח בלי שום הנחיות וזה אבסורד".

19:13 עריכה

ועדת שרים לענייני הפרטה אישרה את מתווה הפרטת תעשייה אווירית שלפיו המדינה תוכל למכור עד 49% ממניות החברה בהנפקה בבורסה. אבי ניסנקורן ודודי אמסלם (שגם אחראי על רשות החברות ששולטת בחברה כיום), מברכים על ההחלטה. כך גם בני גנץ שהמהלך עבר קודם דרך אישורו כשר הביטחון.

19:46 עריכה

שר הביטחון בני גנץ גאה בפעילי מפלגתו שהגיעו הערב לבית משפחת פרקש. המשפחה השכולה שמארחת בביתה בקיסריה מפגינים נגד ראש הממשלה, הותקפה מילולית בידי פעילי ליכוד.

19:55 עריכה

בימינה מיהרו לתקוף את סגן שר הבריאות שהתריע מפני סגר שלישי בחנוכה. יואב קיש אמר בתגובה שלא יקבל הטפות מוסר מבנט.

20:02 עריכה

ביום ראשון הקרוב קבינט הקורונה אמור לאשר חזרה לבית הספר של כיתות ה'-ו' למרות העליה בנתוני התחלואה. לפי דיווח בכאן 11, הכיתות הגבוהות ביסודי ייפתחו ביום שלישי וגם כיתות התיכון עשויות להיפתח בעוד עשרה ימים. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הזהיר היום שאם תהיה עליה משמעותית בתחלואה ישראל תיכנס לסגר שלישי.

20:11 עריכה

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ביקש מנציב שירות המדינה לנקוט צעדים משמעתיים נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, שאמרה לפני ארבעה ימים כי משילות היא מפלטו של פייק מנהיג.

20:26 עריכה

דאע"ש טוענים שפוצצו את צינור הגז באזור אל עריש בסיני ושדרכו מגיע למצרים גז ממאגר לוייתן הישראלי. במשרד האנרגיה אומרים שלא נגרם נזק לצינור.

20:45 עריכה

שליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלאדנוב צפוי לסיים את תפקידו בקרוב. לפי דיווח של גל ברגר בכאן 11, זה יקרה בחודשיים הקרובים.

21:08 עריכה

המחאות נגד נתניהו נמשכות גם היום, כאשר מאות צועדים בתל אביב ובכפר סבא.

המחאה בהבימה, ת"א!

Posted by Crime Minister on Thursday, November 19, 2020

21:14 עריכה

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר נועד היום לפגישה ממושכת עם שר הבטחון בני גנץ בקריה בתל אביב. על הפרק: חוק הגיוס ושיתוף פעולה בענייני הקורונה העומדים על סדר יומה של ועדת החוקה.

שר הבטחון בני גנץ ויו"ר ועדת חוקה יעקב אשר בקריה בתל אביב, 19 בנובמבר 2020
שר הבטחון בני גנץ ויו"ר ועדת חוקה יעקב אשר בקריה בתל אביב, 19 בנובמבר 2020
21:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור מחר בדיקה שגרתית שנקבעה מראש במערכת העיכול. הבדיקה תיערך תחת טשטוש. את הבדיקה ילווה רופאו האישי של רה"מ ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. בני גנץ ימלא מקום.

22:07 עריכה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט פנה לשר האוצר ישראל כ"ץ בדרישה למנות חשב כללי. מנדלבליט הדגיש את חשיבות המינוי בהקדם, וכתב כי "אין מצב שבו אין חשב כללי מכהן ומשכך לא מופעלות כלל הסמכויות המסורות לו פוגע באופן משמעותי בהתנהלות התקציבית של הממשלה".

22:46 עריכה

בהמשך להודעת היועמ"ש לשר האוצר, בדבר הצורך למנות חשב כללי, כחול לבן הודיעה כי היא "ממשיכה לתמוך במינוי חשכ"ל שהוא קריטי להבטחת כלכלתם של אזרחי ישראל, העצמאים והמובטלים שפרנסתם נפגעה בעת הקשה הזו.
ישנם מינויים נוספים קריטיים אשר כחול לבן תפעל לקדמם כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

סגירה