השוטר ביקש סיוע משטרתי מייד לפני הירי בקריית חיים

גילויים חדשים דוח של מוקד 100 מליל מותו של סלומון טקה מראה כי השוטר היורה הזעיק למקום ניידת משטרתית לפני הירי, "כי מאיימים עליו" ● כדקה אחר כך, ביקש מהמוקד לשלוח למקום אמבולנס

מתאבלים אוחזים בתמונותיו של סולומון טקה (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
Meir Vaknin/Flash90
מתאבלים אוחזים בתמונותיו של סולומון טקה

עשר דקות שתועדו, דקה אחר דקה, במוקד 100 של המשטרה בזמן אמת, שופכות אור על האירועים שהתרחשו בעת אירוע הדמים שהסתיים במותו של סולומון טקה, והצית את המחאה של יוצאי אתיופיה.

עיקרי הדוח של מרכז השליטה, המפרטים את הדיווחים שהגיעו בזמן אמת למוקד המשטרה, מעידים כי השוטר היורה הזעיק את עזרת המשטרה כדקה לפני הירי, לאחר שחש מאוים. על פי הדוח, כבר בשעה 20:06 התקשר השוטר והזעיק ניידת נוספת למקום, "כי מאיימים עליו".

שעה 20:06

שוטר מבקש סיוע של ניידת ברחוב השיירה בקריית חיים, מסר כי מאיימים עליו.

שעה 20:07

דיווח של מוסר כי נזרקו אבנים והוא השתמש בנשק. מבקש לשלוח למקום ניידת מד"א בדחיפות.

שעה 20:07

במקביל נפתחת קריאה נוספת: דיווח על קטטה בבלינסון קריית חיים, ליד טיפת חלב. נערים ממוצא אתיופי זורקים אבנים.

שעה 20:08

ילד מתקשר למוקד ומדווח כי ירו על החבר שלו, ושהוא איבד את ההכרה.

שעה 20:09

השוטר מתקשר למוקד ומוסר שהילד שוכב ללא הכרה על הרצפה מדמם.

שעה 20:09

מודיעה מדווחת שבאזור תאטרון הצפון אדם ירה באקדח, ושיש התקהלות של ילדים ממוצא אתיופי באזור.

שעה 20:11

השוטר מתקשר ומבקש להביא למקום ניידת בזריזות

שעה 20:12

מודיעה מדווחת למוקד כי האדם שירה דיבר עם ניידת משטרה שהגיעה למקום.

גורם הבקיא בפרטים אמר היום ל"זמן ישראל": "השוטר היורה היה שם יחד עם המשפחה שלו, אשתו ושלושת ילדיו, תינוק בן שבעה חודשים ועוד שניים קטנים. בזמן שהיה עם המשפחה בגן המשחקים, הוא שמע רעשים במרחק של כ-50 מטר מהמקום בו ישב. הוא ניגש אליהם, אחד הנערים טען שגנבו לו את הטלפון.

"הוא פנה לנערים שהכו, הזדהה כשוטר וביקש להפסיק להכות. התחיל דין ודברים, ואיימו עליו. הוא ביקש לבדוק אם הטלפון נמצא. לאחר מכן התחיל ללכת לאחור. הנערים זרקו אבנים. נזרקו שלוש אבנים לעברו. הוא התקשר 100 למשל"ט (מרכז שליטה) חוף, וביקש עזרה: 'תגיעו תוקפים אותי!'.

"לאחר מכן הוא המשיך לכיוון המשפחה. למיטב ידיעתי הוא נפגע בכתף, בראש ובחזה, וצעק 'תלכו, אם לא אני יורה'. הוא ירה לקרקע והכדור קפץ לחזה. הוא לא ירה לעבר הנער. אלא לקרקע."

בהודעת המשטרה לאחר הארוע נאמר כי "לאחר שהזדהה כשוטר, החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. השוטר, שלטענתו חש סכנת חיים, ביצע ירי שנסיבותיו נבדקות". המשטרה מסרה עוד כי השוטר נפצע קלות ופונה לבית החולים.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
אם אפשר לומר שעל פי המחלקה לחקירת שוטרים, מצאו פער בין גרסאות השוטר לגרסאות עדי הראייה, ולא מצאו הוכחות או דיווחים טלפונים כפי שהצגתם בכתבה. מעבר לזה הצבת הסיטואציה שנזרקו עליו שלושה אב... המשך קריאה

אם אפשר לומר שעל פי המחלקה לחקירת שוטרים, מצאו פער בין גרסאות השוטר לגרסאות עדי הראייה, ולא מצאו הוכחות או דיווחים טלפונים כפי שהצגתם בכתבה. מעבר לזה הצבת הסיטואציה שנזרקו עליו שלושה אבנים ואז התקשר "תוקפים אותי!" מדובר בשקר וכזב לחלוטין, החקירות לא הסתיימו והחשוד, קצין המשטרה שירה אינו נכח עוד בשחור האירוע.

עוד 228 מילים ו-1 תגובות
סגירה