ביהמ"ש בארה"ב ביטל את כל המגבלות על פולארד

המרגל יוצא לחופשי בתום תקופת המבחן שלו ויוכל לעלות לישראל ● רון חולדאי: "אם יהיו בחירות באביב, אתמודד" ● המשטרה צפויה לפתוח בחקירה נגד סדי בן שטרית שהשווה את נתניהו להיטלר ואורלי לב, תומכת נתניהו שכינתה כך את ליאת בן ארי ● ישראל מתקרבת להסכם לייבוא 10 מיליון מנות חיסון נגד קורונה של חברת אסטרהזניקה ● סדצקי על חיסוני הקורונה: "להיזהר, עדיין לא ידוע עליהם הרבה" ● נצרת ועספיא נכנסות לסגר

ג'ונתן פולארד ועורך דינו ב-22 ביולי 2016 (צילום: AP Photo/Larry Neumeister)
AP Photo/Larry Neumeister
ג'ונתן פולארד ועורך דינו ב-22 ביולי 2016
07:18 עריכה

"השכול שאמור להיות מעל לכל ויכוח הפך להיות קרדום לחפור בו ואמצעי לניגוח. זהו קו אדום ערכי ואנושי שאין לחצות" – כך כתב הבוקר הרמטכ"ל אביב כוכבי בטור, ששלח לכלי התקשורת.

בעקבות המחאה נגד בני משפחת פרקש, שבנם תם נהרג במלחמת לבנון השנייה, כתב הרמטכ"ל את הדברים. "בשנים האחרונות, כמו גם בימים האחרונים, נתקלנו במקרים שבהם הותקפו משפחות שכולות, תוך יצירת זיקה ישירה לאובדנם הקשה".

"מדינת ישראל היא דמוקרטיה תוססת ובועטת. זה מקור עוצמה המתבטא בשיח ציבורי פתוח, ריבוי דעות וחשיבה עצמאית, שחשוב לשמר ולעודד. יחד עם זאת, יש נושאים שחובה להשאיר מחוץ לכל מחלוקת, ובראשם השכול והמשפחות השכולות. הן צריכות לקבל יחס מיוחד ומייחד".

לדבריו, "הנופלים והמשפחות השכולות הם חלק מצה"ל, וחלק מחומת המגן של כולנו. ידע כל חייל שמשרת בצה"ל או שמסר את חייו למען העם, שהעם ישמור ויגן על כבודו ועל משפחתו. איבדתי חברים ומפקדים רבים ואני מלווה את משפחותיהם מקרוב. אני רואה את תעצומות הנפש שהן מגלות, וכמו כל המפקדים, אני רואה בהן משפחתי שלי. אסור להוסיף דבר לכאבן, וחובה להקל עליהן ככל האפשר".

"בכל הזדמנות עלינו להוקיר את המשפחות השכולות, לשמור עליהן ולחבק אותן", המשיך. "נתווכח, נחלוק איש על רעהו, נבטא מגוון דעות, אבל נשמור על המשפחות. זו חובתנו כלפי עצמנו, על מנת שלא נחליק במדרון הפירוד החברתי, וזו החובה של כולנו כלפיהן – חובה לאומית, ערכית ואנושית".

07:29 עריכה

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, שהגיע שלשום לישראל, יסיים היום את ביקורו בארץ. אתמול ביקר פומפאו בשער בנימין, ובכך היה לשר חוץ אמריקאי ראשון שמבקר בהתנחלות בגדה המערבית. פומפאו הודיע שארצות הברית תכריז על ה-BDS כתנועה אנטישמית. עוד הכריז השר שתוצרת ישראלית, המיוצרת בהתנחלויות, בעיקר באזורי C, תסומן כתוצרת ישראל ולא כתוצרת הגדה המערבית.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ואשתו סוזן על כבש המטוס, לאחר נחיתתם בנמל התעופה בן-גוריון, 18 בנובמבר 2020 (צילום: AP Photo/Patrick Semansky, Pool)
מייק וסוזן פומפאו על כבש המטוס, לאחר נחיתתם בנמל התעופה בן-גוריון, שלשום (צילום: AP Photo/Patrick Semansky, Pool)

פומפאו ימריא מישראל למפרץ הפרסי. הוא יבקר בסעודיה ובאיחוד האמירויות.

07:51 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור היום בדיקת קולונוסקופיה שגרתית, שבמהלכה יהיה תחת טשטוש. את הבדיקה ילווה רופאו האישי של נתניהו, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. את מקומו של ראש הממשלה ימלא בעת הבדיקה ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

08:33 עריכה

הליכוד וכחול לבן סיכמו, שבישיבת הממשלה הקרובה, שתיערך ביום ראשון, יאושר מינוים של חשב כללי למשרד האוצר ומנכ"ל כללי למשרד ראש הממשלה החליפי. במכתב ששלח אמש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשר האוצר ישראל כ"ץ הוא קרא לשר לאייש בדחיפות את התפקיד.

יהלי רוטנברג הוא שימונה לחשב הכללי, והוד בצר – למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. הסיכום נחשב ככישלון לכחול לבן, שלא תאשר מינוי של מנכ"ל למשרד המשפטים.

08:34 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבית החולים שערי צדק לקראת בדיקת הקולונוסקופיה שיעבור הבוקר.

08:49 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת על ההסכמה שהושגה בין כחול לבן והליכוד – על מינוי מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי ומינוי חשב כללי: "ג'ובים לפני הכל".

09:07 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני פועל כל הזמן כדי להבטיח שיהיה לנו ביטחון, שתהיה לנו כלכלה, שיהיה לנו שלום, שיהיה עתיד נפלא לכולנו".

10:23 עריכה

הסתיימה בדיקת הקולונוסקופיה של נתניהו. שני פוליפים שנמצאו במעי הגס הוסרו בשלמותם.

11:08 עריכה

באופוזיציה מותחים ביקורת על ההסכמה בין כחול לבן והליכוד – על מינוי מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי ומינוי חשב כללי במשרד האוצר.

11:16 עריכה

שישה קניונים נפתחו הבוקר בניגוד להנחיות משרד הבריאות. מדובר בקניון איילון, הקריון, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין, שפתחו את שעריהם לציבור. בקניונים האמורים נפתחו עשרות חנויות, בהן חנויות של הרשתות סטימצקי, פוקס, אופטיקנה, מנגו, קרייזי ליין, לי קופר, ורדינון ואדידס. תנועת הלקוחות בקניונים הייתה דלילה יחסית.

11:50 עריכה

בכירים בכחול לבן מבקרים את יושב ראש המפלגה בני גנץ על כך שהסכים שבתמורה למינוי יהלי רוטנברג לחשב הכללי ימונה הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. "זו התקפלות", טענו.

בכך, למעשה, מוותרת בשלב זה כחול לבן על תביעתה לאשר את מינוי שמעון (שימי) בראון למנכ"ל משרד המשפטים.

11:56 עריכה

הפער בין הליכוד וימינה עומד על שלושה מנדטים – כך שנמצא בסקר שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס ופורסם היום ב"מעריב". לפי סקר זה, הרשימות שהרכיבו את בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבלות 67 מנדטים.

עוצמה יהודית מקבלת 1.5% מהקולות, העבודה – 0.8%, דרך ארץ – 0.5%, הבית היהודי – 0.3% וגשר – 0.2%. חמשת הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר נערך אתמול בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית – 4.4%.

13:03 עריכה

חבר הכנסת יאיר גולן מוחה על כך שבעוד דבריו של סדי בן שטרית, שהשווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדולף היטלר, השוואה שעשתה אורלי לב בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ליאת בן ארי לצורר הנאצי לא זוכה לתהודה. הן בן שטרית והן לב הם פעילים פוליטיים בולטים.

13:19 עריכה

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים תתכנס היום בשעה 14:00 כדי להכריז על הטלת סגר על העיר נצרת בשל שיעורי התחלואה הגבוהים בה.

13:33 עריכה

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי ייכנס לבידוד לאחר שהתברר שעובדת בלשכתו – שבמחיצתה שהה – אובחנה כחולת קורונה. מטעמו של שמולי נמסר ששלומו טוב, והוא ימשיך לעבוד מביתו.

13:49 עריכה

בפרקליטות סבורים שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין מאמין שמשפטו יתבטל – כך מדווחים נחום ברנע וסימה קדמון ב"ידיעות אחרונות". בפרקליטות סבורים שההערכה זו של נתניהו – שגויה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא העריך את התגובה החריפה שתהיה להגשת כתב האישום נגד נתניהו. לפי הפרסום בעיתון, הוא ציפה להתנהגות מרוסנת יותר מצד ראש הממשלה וסביבתו.

14:03 עריכה

הפער בין הליכוד לימינה עומד על 11 מנדטים – כך נמצא בסקר שנערך אתמול על ידי מכון סמית עבור הליכוד. את ממצאי הסקר פרסמה דפנה ליאל ב-N12.

הרשימות שהרכיבו את מפלגות הבלוק – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבלות בסקר זה 65 מנדטים.

הסקר נערך בקרב 600 מרואיינים. טעות הדגימה – 4%.

15:11 עריכה

חמישה קניונים לפחות נפתחו היום לכמה שעות ואיפשרו לחלק מהחנויות לפתוח את שעריהם. זאת, במסגרת "מרד הקניונים" שהכריזו קבוצות קניוני עזריאלי וקניוני עופר.

הקניונים שנפתחו הם קניון איילון ברמת גן, הקריון בקרית ביאליק, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. לפי כתבות שפורסמו היום באתרי החדשות (ynet, וואלה news! וN12) נפתחו חלקית שבעה קניונים, אך לא דווח מי הם שני הקניונים הנוספים.

בין השאר, נפתחו חנויות של הרשתות פוקס, סטימצקי, קרייזי ליין, אופטיקנה, אפרודיטה, ווי שוז, ורדינון, נעמן, לורד קיטש, ג'אמפ, לי קופר, מגה טויס, סטיב מאדן, צ'ילדרנ'ס פלייס, פוט לוקר, נייק ואדידס.

האתרים מדווחים כי תנועת הלקוחות בקניונים הייתה דלילה, וכי שוטרים ופקחים חילקו קנסות לבעלי חנויות שפתחו ולהנהלות הקניונים עצמם. לפי הדיווחים, גם בעלי חנויות שפתחו לספירת מלאי ולסידור – תעסוקה מקובלת בקרב בעלי עסקים בתקופת הסגירה – קיבלו אזהרה מפני מתן קנס מהשוטרים.

למרות ההצלחה הדלה, מהרשתות ומהקניונים נמסר לאתרים כי ביום ראשון הם מתכננים לפתוח לשעות רבות יותר ולפתוח חנויות נוספות

הקניונים היו אמורים להיפתח ביום ראשון, במסגרת הפעימה השלישית של מתווה החזרה לשגרה. בסופו של דבר הוחלט לפתוח רק את מרכזי הקניות הגדולים ולהשאיר את הקניונים סגורים (אף שכפי שפורסם בזמן ישראל, רוב מרכזי הקניות הפתוחים פעלו עוד לפני ההוראה הרשמית על פתיחתם).

שרי האוצר והכלכלה, ישראל כ"ץ ואמיר פרץ, לוחצים על ראש הממשלה נתניהו לאשר פתיחה חלקית במתכונת "פיילוט" של ארבעה קניונים ביום, אך משרד הבריאות מתנגד לכך.

קניון עזריאלי בתל אביב בעקבות משבר הקורונה. מרץ 2020 (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
קניון עזריאלי בתל אביב בעקבות משבר הקורונה. מרץ 2020 (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
15:40 עריכה

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים הכריזה על סגר בנצרת ועספיא.

15:46 עריכה

עזבו פוליטיקה! יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, משתף לקראת כניסת השבת יצירה של בנו המוזיקאי:

15:48 עריכה

הליכוד חוגגת את ביקורו של מזכיר המדינה היוצא, מייק פומפאו, ומפרסמת סקר פנימי, לפיו ימינה של נפתלי בנט, שבסקרים אחרים נוגסת בכוחו של הליכוד ומאיימת על נצחונו בבחירות עם 23-25 מנדטים, מקבלת 19 מנדטים בלבד:

15:49 עריכה

ח"כ תמר זנדברג ממרצ מזכירה לישראלים את המציאות העגומה בשטחי יהודה ושומרון שנדחקה הרחק לשולי החדשות:

16:17 עריכה

כצפוי, ביישובים שנכנסו לסגר לא מתלהבים מההחלטה:

16:43 עריכה

מדינת ישראל במגעים מתקדמים עם חברת התרופות אסטרהזניקה, המפתחת חיסון לקורונה יחד עם אוניברסיטת אוקספורד ונמצאת בשלב השלישי של ניסוי  החיסון. כך הודיעו משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

לפי הודעות ממשלת ישראל, ישראל תרכוש מאסטרהזניקה במהלך 2021 כ-10 מיליון מנות חיסון, שיספיקו לכחמישה מיליון אזרחים, שיימכרו במודל ללא רווח בתקופת הקורונה. חלק מהאספקה, לפי הודעות הממשלה, צפויה להגיע במחצית הראשונה של השנה.

חמשת מיליון מנות החיסון של אסטרהזניקה יתווספו ל-4 מיליון מנות החיסון שהובטחו במעורפל מחברת פייזר, ולמספר לא ידוע של מנות חיסון שיגיעו ממודרנה, כך שבמשך 2021 כל אזרחי ישראל יוכלו להתחסן וכמה מיליונים יתחסנו כבר במחצית הראשונה של השנה.

כל זאת, בתנאי שאסטרזניקה תצליח בשלב הניסוי השלישי ותקבל את אישור ה-FDA והרגולטורים האירופיים.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו ציינו כי "ישראל נמצאת במגעים מתקדמים עם חברות נוספות שמפתחות את החיסון".

16:44 עריכה

17:14 עריכה

"אני לא חושב שאפשר לחלץ את נתניהו מבלפור. יבוא יום, יצטרכו הימ"מ להגיע. אני לא חושב שמישהו רואה דרך שהם (משפחת נתניהו) עוזבים את בלפור מרצונם". כך אמר היום העיתונאי רביב דרוקר, בראיון לרדיו 103FM בעקבות תמלילי ההקלטות שניר חפץ הקליט בסביבתו של נתניהו ומסר למשטרה כחלק מעדות המדינה שלו במשפטו של רה"מ נתניהו, שדרוקר חשף בתוכנית "המקור".

"ההקלטות (של משפחת נתניהו ומקורביה) נשמעות כמו במאפיה, ובעיקר מדגישות את העובדה שיש תיק אחד שרשויות אכיפת החוק פשוט לא העזו לפתוח במדינת ישראל, והוא תיק מאוד חשוב, התיק נגד 'ישראל היום'. כשארנון מילצ'ן מצטט את שלדון אדלסון כאומר: 'אני הקמתי את העיתון בשביל בנימין נתניהו'. אם נאמר משפט כזה, ואם זאת באמת הייתה כוונת העיתון, אז העיתון לא חוקי", אמר דרוקר.

"כל הקלטות הללו הן בעצם ראיות בהליך המשפטי", אמר דרוקר בראיון, "כשירצו להוכיח שנתניהו מקבל מתנות ממילצ'ן וטובות הנאה, אז ללא ספק, יוכלו להשתמש בכך שבזמן אמת, אומר ניר חפץ: 'שרה נתניהו מקבלת מתנות מניקול ראידמן, וזה הדפוס, וכל מי שרוצה להתקרב למשפחת נתניהו, מעתיר עליהם מתנות'. וכשירצו להוכיח את האישומים בתיק 2000 על נוני מוזס, יגידו, 'הנה, תראו את הניסיון לעסקה בסוף 2009'".

בהתייחסו לדברים הקשים שאמרה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, על חברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד, אמר דרוקר: "כשאנשים שואלים את בנט ושקד למה הם לא מגיבים כל השנים, אז הם עונים בכל מיני תשובות יחסית שפויות ורציונליות, של 'מה? מה נעשה, ואיך נגיד? ואיך זה?'. אני חושב שזה כבר הגיע באמת למקומות שזה כמו איזו אישה מוכה שכל הזמן חוזרת לבעלה המכה".

בהתייחסו למצב הפוליטי כיום אמר דרוקר: "להערכתי, זה ממש נראה שהוא דוהר לבחירות, הוא אפילו לא עושה את מראית העין הזאת כדי לשמור את האופציה של לא ללכת לבחירות. יכול להיות שזו החלטה שהוא יהנה ממנה ויצליח בה, אבל בגלל שההתלבטות כל כך כבדה, אתה תמה, למה הוא לא מנסה לפחות להשאיר את האופציות בשביל עצמו. כנראה שהמחשבה שאם לא נלך לבחירות עכשיו, עוד חלילה נצטרך לפנות את המעון בנובמבר שנה הבאה, כל כך מטילה אימה על יושבי הבית בבלפור שהם מעדיפים ללכת לבחירות. כי ברור להם שאם עכשיו לא מתחמקים מהרוטציה, ומעבירים את תקציב 2021-2020, לא תהיה כמעט דרך לא להעביר את הרוטציה. הקרב על בלפור הייתי אומר".

רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
17:18 עריכה

אם אכן חברת אסטרהזניקה תעבור תעבור בהצלחה את השלב השלישי של ניסוי החיסון שלה נגד קורונה, ואכן תקבל את אישור ה-FDA לשיווק החיסון, ואכן תחתום על הסכם לייבוא החיסון עם ממשלת ישראל – שלושה דברים שהם אפשריים בהחלט – ההערכה היא שהחיסון שלה יגיע לישראל מהר ובמחיר זול יותר מזה של פייזר ומודרנה:

17:58 עריכה

שגריר ישראל באו"ם והשר לשעבר גלעד ארדן נפגש עם אנס קאנטר, שחקן NBA שהוא מהגר מטורקיה ומתנגד ידוע למשטרו של נשיא טורקיה ארדואן. למען הסר ספק, לחולצה שלובש הכדורסלן בתמונה שארדן שיתף בטוויטר אין קשר למועדון הספורט הישראלי הנושא את אותו שם.

18:35 עריכה

"אנחנו הולכים להפוך את ועדת הכנסת למעמד האישה לוועדת חקירה לכשלים של הממשלה, המשטרה והפרקליטות מול האלימות במשפחה". כך הצהיר היום יו"ר הוועדה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בפאנל שנערך בתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12 על רקע העלייה בהיקף האלימות במשפחה בעידן הקורונה והאירוע שהתרחשה השבוע בכפר עראבה שבו אישה נרצחה, לפי החשד, בידי בן זוגה לשעבר בכפר עראבה.

לדברי פורר: "אנחנו הולכים להפוך שולחנות מול הממשלה שנעלמה בסיפור הזה. הולכים לחפש אחד-אחד את האנשים במשטרה ובפרקליטות שפישלו ולטפל בכל המקומות שיש בהם מחדלים בטיפול במכה הזאת. כשיש מיליון מובטלים ואנשים סגורים בבתיהם סיר הלחץ גדל ואיתו האלימות.

בתשובה לשאלה, מה הוא (כלומר, הוועדה בראשותו) עושה כדי לטפל באלימות במשפחה ואיזה הצעות חוק הוא מקדם, אמר פורר: "אני מתכוון לקדם הצעת חוק שתחייב גברים אלימים לקבל טיפול. לא חסרים חוקים, הבעיה זאת האכיפה שלהם. האיזוק האלקטרוני לא נאכף. עברייני אלימות משוחררים ב'שחרור מנהלי' בגלל שאין מקום בבתי הסוהר, או יוצאים בעסקאות טיעון מגוכחות, למרות שמדובר לרוב בעבריינות סדרתית.  המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר, כל משרדי הממשלה רק מערימים קשיים ולא מטפלים. אני מקווה שאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, תיכנס לעניין הזה".

יו"ר ארגון ויצ"ו, אורה כורזים, שהשתתפה באותו דיון, אמרה: "אלימות במשפחה היא הבעיה החמורה ביותר של החברה הישראלית, ובתקופת הקורונה, עם הבידוד החברתי והמצוקה הכלכלית, זה החמיר מאוד. הנשים שנרצחות הן רק קצה הקרחון. 600 אלף ילדים ומאות אלפי נשים סובלים מאלימות. המקלטים שלנו מלאים עד אפס מקום, יש בהם 147 נשים ו-208 ילדים ואין מקום יותר".

עודד פורר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
עודד פורר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

 

 

19:19 עריכה

גם בבית החולים של נצרת לא מתלהבים מהסגר שהוטל על העיר:

19:20 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נפגע מפרסום כוזב ברשתות החברתיות בערבית שבהם צוטטו דברים שלא אמר על נשיא סודן בפגישה שלא התקיימה:

19:45 עריכה

"החיסון נגד קורונה הוא בשורה גדולה, אבל להגיד שמחר בבוקר זה יפסיק את המגפה זה לא נכון". כך אמרה היום הפרופסור סיגל סדצקי, ששימשה כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות והתפטרה בעיצומה של מגפת הקורונה.

לדברי סדצקי: "אני אגיב לחיסון נגד קורונה כשאדע עליו פרטים רבים יותר. התחסנתי נגד שפעת, אבל אני לא יודעת אם אתחסן נגד הקורונה, כי אני לא יודעת שום דבר על החיסון. אני לא רואה את תוצאות הניסוי, התוצאות הנוכחיות הן רק תוצאות ביניים. צריך לראות את התוצאות הסופיות וללמוד את הנושא כדי להבין אותו, ולהיות זהירים".

בהתייחסה למצב בארץ ביחס למגפת הקורונה, אמרה סדצקי: "אני לא אוהבת את כל מה שאני רואה. אנחנו במצוקה מאוד גדולה בארץ. והקורונה מנצחת את זה בשמחה רבה.

בתשובה לטענתו של המגיש, אייל ברקוביץ', האם הקורונה לא "נהנית מיחסי ציבור טובים" בשעה ש"אנשים מתים גם מהרבה דברים אחרים, סרטן ותאונות דרכים", והאם לא הגיבו למגפה בצורה מוגזמת, אמרה סדצקי: "אני חולקת בחריפות על עמדתך המלומדת. זה לא יעזור לנו להכחיש את הקורונה. אתה לא יכול לתת לקורונה להשתולל. כל המדינות שמגיעות למצב חמור נוקטות בסוף באותם אמצעים כמו סגר וסגירה של הכלכלה. אז לא יכול להיות שכולם עושים את אותו דבר וכולם טועים. לא כולם מטומטמים. זאת מחלה מסוכנת וצריך להיזהר ממנה. תאונות דרכים הן מכה, ואנחנו אכן נוקטים גם נגדן באמצעים".

בתשובה לשאלה, מדוע התפטרה מתפקידה והאם היא רוצה לחזור למערכות הציבוריות, אמרה סדצקי: "רציתי שהמצפן שלי יהיה מקצועי. אנחנו הולכים בצורה לא נכונה והצד המקצועי ירד בחשיבותו לעומת הצד הפוליטי. אני לא רוצה לחזור, לא מתגעגעת לכל ההמולה. אני בשלווה ואני מקדישה זמן למשפחתי ואני עושה עם עצמי דברים מאוד מעניינים. לא אצטרף לפוליטיקה".

פרופ' סיגל סדצקי. תמיד מוקפדת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
פרופ' סיגל סדצקי. תמיד מוקפדת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
20:15 עריכה

"אין גבול לשני דברים: לייקום ולטמטום האנושי". כך אמר הערב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתגובה ישירה להעלאת שמו של ראש הממשלה החלופי בני גנץ בראיון שהעניק לתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12.

כאשר נשאל אם הוא מתכוון ברצינות כאשר הוא מדבר כך "על רמטכ"ל לשעבר", אמר ליברמן: "תראו את הבארטר שהוא עשה היום. מינוי חשב כללי תמורת מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החלופי. זה מה שאנחנו צריכים? זה מה שחשוב למדינת ישראל עם כל הקורונה והמשבר הכלכלי והעסקים שקורסים".

ליברמן השתלח גם בשר החוץ, גבי אשכנזי: "אי אפשר להבין את ההשפלה שנתניהו מעביר את שרי כחול לבן, במיוחד את אשכנזי. זה נשגב מבינתי".

בתשובה לשאלה, האם יתמוך בתקציב לשנת 2020 והאם אי-העברת התקציב תוביל לבחירות, אמר ליברמן: "קודם כל חייבים תקציב, אנחנו המדינה היחידה בעולם בלי תקציב לשנת 2020. ברור שיש כאן כישלון מנהיגותי. אני לא יודע אם יהיו בחירות, אבל אני משוכנע שאם יהיו, התוצאה תהיה שינוי מהותי". כאן נשאל ליברמן, האם יסכים ללכת אחרי הבחירות לממשלה עם נתניהו, ואמר: "אני לא הולך יותר עם נתניהו. אנחנו נשמח ללכת עם הליכוד לממשלה של מפלגות ציוניות, אבל לא עם נתניהו, ש"ס ויהדות התורה, זה קו אדום".

ליברמן התחמק מלענות לשאלה, מי יעמוד בראש ה"ממשלה הציונית" שהוא רוצה שתקום ("לפיד? בנט? אתה?"), וכאשר נשאל האם מתנהלים מגעים בינו לבין יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט על האפשרות של החלפת הממשלה ללא בחירות, שיתוף פעולה לקראת הבחירות או הרכבת ממשלה אחרי הבחירות, אמר ליברמן: "יש מגעים ויש שיחות אבל לא יוצא מהם כלום".

ליברמן תקף את שיתוף הפעולה בין ראש הממשלה נתניהו לסיעת רע"מ ברשימה המשותפת, ואמר: "שמענו את מנצור עבאס אומר בגלוי: אם ביבי ייתן לנו תקציבים ומה שאנחנו רוצים, לא אכפת לי לתמוך בחקיקה פרסונלית שתשמור עליו. אין לי טענות לעבאס, הוא דואג לציבור הבוחרים שלו ולא אכפת לו מהמדינה, אבל תראו איך נתניהו מוכן לשתף פעולה עם כל מי שיציל את עורו".

ליברמן תקף גם את מדיניות הממשלה בנושא הקורונה ואמר: "יש 20 ערים בלי חולה אחד, ואני לא מבין איך זה שהקניונים ובתי הספר שם עדיין סגורים, זה מטורף".

אביגדור ליברמן (צילום: פלאש90)
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש90)
21:18 עריכה

"אם יהיו בחירות  – אני מתמודד". כך הצהיר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בראיון לחדשות ערוץ 12 שבהן התארח הערב, בתשובה לשאלה אם יתמודד בבחירות באביב הקרוב. לדברי חולדאי: "ביידן עשה לי חסד גדול, לי ולכל דור הווטרנים. הוא הוכיח שלמרות הגיל כוחנו במתנינו".

חולדאי נשאל האם ירוץ בבחירות עם יאיר לפיד, באופן עצמאי או במסגרת אחרת, והשיב: "אני אודיע כשיהיה לי מה להודיע". כשהמראיינת, קרן מרציאנו, אמרה לו: "אני לא מאמינה לך שאתה לא יודע", ענה לה חולדאי: "לא אמרתי שאני לא יודע, אמרתי שאין לי עדיין מה להודיע, זה לא אותו דבר, לא כל מה שאני יודע אני מודיע".

חולדאי תקף בראיון את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ראש הממשלה החלופי בני גנץ, ואמר: "ההתנהלות הקלוקלת והפגומה היא קודם כל של נתניהו אבל של שניהם. העובדה ששניהם מאפשרים למדינת ישראל להתנהל שלא כמו שצריך כשאין תקציב היא עוול אדיר וגורם נזק אדיר שכולנו נסבול ממנו כי נצטרך לשלם אותו".

בהתייחסו למגפת הקורונה, למשבר הכלכלי ולמצוקת התלמידים אמר חולדאי: "כדי לנהל את הקורונה צריכים להיות מרכיבים קהילה הומוגנית שיש לה אחדות אינטרס וממשלה חזקה שיכולה לנהל. ושני המרכיבים הללו לא קיימים בישראל. יש כאן שתי אוכלוסיות שאין כוח שיכול לאכוף עליהם את ההוראות, ואין הסברה שמיועדת אליהן – הערבית והחרדית – אז הכול נראה מטורף והזוי. למה הדוכן בשוק הכרמל סגור אם הוא באוויר הפתוח? למה בתי הספר עדיין סגורים?"

כאשר נשאל חולדאי בתגובה לדבריו על הקנסות שעיריית תל אביב מטילה על עסקים קטנים שנפתחים בתל אביב, וכן במספר מקרים על כיתות לימוד, והשיב: "אני אוכף את מה שהחליטה הממשלה. אני כועס על ההחלטות של הממשלה, אבל אני צריך לבצע אותן כי בתל אביב יש חוק וסדר, אי אפשר לחיות באנארכיה".

לדברי חולדאי: "אני כל הזמן מציע הצעות לממשלת ישראל. יש לי הצעה איך להחזיר את כיתות ז, ח, ט, י ללימודים. קורה איתם דבר נורא! בואו ניקח יומיים בביה"ס, יומיים בקפסולות ויומיים בחוץ. אבל מי שפועל בניגוד לחוק אני אוכף. גם הקניונים, אם ייפתחו, אני אקנוס אותם. ואני לא קונס הרבה. קח את 20 אלף העסקים שקיבלו קנסות לא תמצא שם אלפי עסקים תל אביבים".

חולדאי נשאל לדעתו על ההתבטאות של סדי בן שטרית, שהשווה את נתניהו להיטלר, ועל המפגינים שתקפו את הוריו של תום פרקש ז"ל, וענה: "שתי ההתבטאויות האלה מחליאות".

לדברי חולדאי: "מי שמשווה ישראלים להיטלר ולנאצים נוגע בעצב פתוח ומתאכזר אליהם, ומראש מפסיד את הקשב של בני שיחו ואת הדיאלוג איתם. אפשר להשוות תהליכים, להשוות את התהליכים שקורים בארץ לתהליכים שקרו בזמן עלייתו של פרנקו לשלטון בספרד, מוסוליני לשלטון באיטליה וארדואן לשלטון בטורקיה, אבל לא לדבר על היטלר והנאצים, זה פסול".

ביחס למתקפות על הוריו של פרקש, אמר חולדאי: "זה מעציב לשמוע יריקה כזאת בפרצוף של אנשים ששכלו את בנם".

בנוסף על המפגינים עצמם, תקף חולדאי את ראש הממשלה נתניהו על כך שלטענתו גיבה אותם. "ראש הממשלה לא גינה אותם", אמר חולדאי, "הוא אמר איזה משהו, אבל זה לא גינוי. הם חברי ליכוד, לא הוציאו אותם מהליכוד. היו יכולים להעמיד אותם במקומם אבל נתניהו לא רצה לעשות זאת". 

 

רון חולדאי, ראש העיר תל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רון חולדאי, ראש העיר תל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
22:09 עריכה

המרגל היהודי-אמריקאי ג'ונתן פולארד יצא לחופשי.

פולארד סיים היום תקופת מבחן של חמש שנים שבה חי תחת מגבלות, שהוטלה עליו כשהשתחרר ממאסר של 28 שנות מאסר בכלא בארה"ב בעוון ריגול לטובת ישראל. בית המשפט החליט היום

עם סיום תקופת המבחן  הכריאה ועדת השחרורים של בית המשפט על הסרת כל המגבלות שחלו עליו בתקופת המבחן. משמעות הסרת המגבלות היא, בין השאר, שיוכל לעזוב את ארה"ב, ופולארד, שיש לו אזרחות ישראלית, הביע בעבר את רצונו לעלות לישראל.

מאז שחרורו, היה פולארד לפיקוח ומעקב מתמידים. נאסר עליו לצאת מניו-יורק, הוא חוייב להימצא בביתו מהערב עד הבוקר, נאסר עליו להשתמש באינטרנט, הרשויות האמריקאיות הטילו אמצעי ניטור ובקרה על המחשב והטלפון שלו, הוא מחויב ללבוש צמיד GPS בכל מקום ובכל זמן ואסור לו להתראיין לתקשורת. כל זאת, למרות לחצים שהפעילה ממשלת ישראל בניסיון לקצר את זמן ההגבלות ולהקל בהן. כל ההגבלות הללו בוטלו היום בהחלטת בית המשפט.

עורכי דינו של פולארד הודיעו כי: "ג'ונתן מאושר מכך שיוכל לסייע לאשתו אסתר שמתמודדת עם סרטן, והביע את הערכתו לשגריר הישראלי בארצות הברית, רון דרמר, על מאמציו לשחרורו".

לאחרונה פורסמו הערכות לפיהן הנשיא היוצא דונלד טראמפ עשוי להעניק לפולארד חנינה.

ג'ונתן פולארד יוצא מהכלא בניו יורק, 2015 (צילום: AP/Mark Lennihan)
ג'ונתן פולארד יוצא מהכלא בניו יורק, 2015 (צילום: AP/Mark Lennihan)
22:27 עריכה

המשטרה צפויה לבקש לפתוח בחקירה נגד הפעילים הפוליטייים אורלי לב, התומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינתה את הפרקליטה ליאת בן ארי "היטלר" ונגד סדי בן שטרית, מראשי תנועת "קריים מיניסטר" המפגינה נגד נתניהו, שהשווה את נתניהו לצורר הנאצי. כך פורסם הערב בתוכנית בערוץ כאן 11.

אורלי לב (צילום: מתוך פייסבוק)
אורלי לב (צילום: מתוך פייסבוק)

סגירה