אם נגיע לרוטציה, במקום רה"מ חליפי מגוחך - נקבל רה"מ מגוחך

"פאודה" בכיכובם של בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: עיבוד תמונה מאת אורן אדלר)
עיבוד תמונה מאת אורן אדלר
"פאודה" בכיכובם של בני גנץ וגבי אשכנזי

בני גנץ עושה מאמצים על אנושיים להגיע למועד הרוטציה. כחולבן מוכנה למכור את נשמתה וערכיה כדי להגיע לרוטציה. שרים וחברי כנסת מוכנים ללקק לנתניהו, לרקוד עם מיקי זוהר, להנהן לכל גחמה של מירי רגב ובלבד שהזמן יחלוף והרוטציה תגיע.

גנץ עושה מאמצים על אנושיים להגיע למועד הרוטציה. כחולבן מוכנה למכור את נשמתה וערכיה כדי להגיע לרוטציה. שרים וח"כים מוכנים ללקק לנתניהו, לרקוד עם מיקי זוהר, להנהן לגחמות מירי רגב ובלבד שהזמן יחלוף

זה לא יאמן אילו חוקים דחו ראשי כחוללבן רק כדי לנסות להגיע לרוטציה: חוק שמונע מנאשם בפלילים להיבחר לנשיא, חוק שמונע מנאשם להיבחר לרה"מ, היעדר תקציב מדינה, עשרות מינויים בכירים מוקפאים, כחול לבן בולעת צפרדע ועוד צפרדע ושותקת. הרוטציה רוטטת. רק עוד שנה. כחול לבן מוכנים להבליג על כך שנתניהו התעלם מהם בהסכמי אברהם מול האמירויות ובחריין, לא דיווח להם על עסקת החמקנים. בקיצור, לא סופר אותם. אבל בנתיים עבר עוד יום והרוטציה מתקרבת.

אם כך יש שאלה אחת גדולה על דרכה של כחול לבן. שאלה פשוטה וחדה: נניח שגנץ יגיע לרוטציה והיא תקוים והוא יכנס למשרד רה"מ, מה ישתנה בעצם?

נתניהו יהיה רה"מ חליפי. יישב לגנץ על הווריד הראשי. לא יאפשר לו להעביר בממשלה שום חוק לחיזוק הדמוקרטיה, לא יאפשר שום מינוי של מישהו שיסכן את ההליך המשפטי שלו או יגרום לפתיחת חקירות בפרשות הצוללות והמניות.

גנץ יהנהן. יקטר. יבלע רוק וימשיך לשתוק, להתרפס ולשבת במשרד רה"מ. עציץ. בובה. שום דבר לא ישתנה במדינה אם וכאשר גנץ יגיע לרוטציה. כוחה של כחולבן בכנסת לא יגדל. החרדים והימין ימשיכו לשתף פעולה עם נתניהו.

נתניהו ימשיך לגרור לעוד מערכת בחירות. גנץ יתגונן, יאיים וישותק בתפקידו המכובד כרה"מ. נתניהו החליפי יסע בעולם ויציג יוזמות סיפוח והתקפות על איראן, יעשה עסקאות נשק בלי לדווח, וינהל את המדינה מכסא רה"מ. החליפי.

זה עניין של אופי ורצון. מוטיבציה, כישורים פוליטיים, כושר דיבור וכושר מניפולציה, היכולת לשקר בלי למצמץ, לרקום דילים מושחתים, להנדס את התקשורת, לנהל מאבק גס ברשתות החברתיות, היכולת להשמיץ וללכלך על כל יריב פוליטי, ולעמוד יומיום מחויט בטלוויזיה ולהציג כל קטסטרופה כהצלחה מדהימה.

גנץ?
הוא יהיה הבדיחה הכי גבוהה בשטח והכי גרועה בממשלה.

נניח שגנץ יגיע לרוטציה ויכנס למשרד רה"מ, מה ישתנה בעצם? נתניהו יהיה רה"מ. חליפי. יישב לגנץ על הווריד הראשי. גנץ יהנהן. יקטר. יבלע רוק וימשיך לשתוק, להתרפס ולשבת במשרד רה"מ. עציץ. בובה. דבר לא ישתנה

לכן המתנה לרוטציה היא המתנה לרוח עיוועים. גנץ פשוט נתלה על ענף שאולי יאפשר לו לשרוד במערכת הפוליטית עוד שנה וחצי לאחר הבגידה הגדולה בבוחריו.

ישראל לא תהיה לפני הכל. נתניהו וענייניו ימשיכו להיות לפני הכל.

גנץ ומעילתו באמון מיליון ורבע בוחרים ימשיכו לככב לפני הכל.

הרוטציה היחידה שתתקיים אם גנץ יגיע למשרד רה"מ היא רוטציה במעמדו הציבורי. במקום רה"מ חליפי מגוחך ופתטי הוא יהיה ראש ממשלה מלא, מלא, מגוחך ופתטי.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 424 מילים
סגירה