גנץ הבטיח פאודה, נתניהו קיים בשמחה

נתניהו וגנץ מתגוששים ללא הפסקה, בכל פורום ועל כל במה ● אתמול בבוקר גנץ הכריז בראיון לידיעות: "יאללה פאודה" ● באותו הזמן, נתניהו חזר מביקור חשאי בסעודיה עליו לא טרח לעדכן את גנץ או אשכנזי ● ואז הגיע דרעי וכרת גט סופי עם גנץ ● התוצאה הייתה התפרצות חסרת תקדים של גנץ בקבינט הקורונה ● אין דרך חזרה: הבחירות יתקיימו, כפי הנראה, ב-23 במרץ ● פרשנות

בובות מתנפחות של בנימין נתניהו ובני גנץ בהפגנה בבלפור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בובות מתנפחות של בנימין נתניהו ובני גנץ בהפגנה בבלפור

יומיים שלמים, ללא הפסקה, מתגוששים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. בארץ ומחוצה לה, במשרדי הביטחון והחוץ, בישיבות הסיעה בכנסת – לפעמים עם כוחות מסייעים, בעיקר לליכוד – ואמש עד לשעת לילה מאוחרת בקבינט הקורונה.

המתח בלתי נסבל, העצבים רופפים, המשקעים רק צפים ומשפיעים על אופי הדיון, עוצמת המריבה וכמובן על קבלת ההחלטות, אם הן בכלל מתקבלות.

קחו לדוגמה את קבינט הקורונה. בשעות הנוראות לקראת חצות, דן הקבינט בשאלה אם לפתוח את מערכת החינוך או לא. גנץ הגיע לישיבה מוכה וחבול. את המכות הקשות שהנחית עליו אריה דרעי בשלוש בצהריים הוא לא ישכח עוד הרבה זמן.

מי שהבטיח להעניק לגנץ ערבות אישית לטובת קיום הרוטציה בראשות הממשלה נטש אותו באכזריות, למרות כל המאמצים שהשקיע שר הביטחון במהלך הקורונה במגזר החרדי. "חצית קו אדום", תקף דרעי את גנץ במהלך ישיבת סיעת ש"ס, בעקבות ההחלטה של שר הביטחון להקים ועדת בדיקה בנושא הצוללות. "אתה  משתמש בצה"ל למטרות פוליטיות", הוסיף דרעי.

אריה דרעי ובני גנץ באזכרה לזכרו של הרב עובדיה יוסף, ב-4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
אריה דרעי ובני גנץ באזכרה לזכרו של הרב עובדיה יוסף, ב-4 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

גנץ, שכבר נואש מהיחסים הטובים עם החרדים, איבד בקבינט הקורונה את העצבים. עד היום הוא נזהר בכבודם. אמש כבר נכנס בהם. "סתם יושבים ולא מחליטים כלום", צעק גנץ על נתניהו ודרעי כאחד. "יש כאן איפה ואיפה. מגזר אחד שהחליט בניגוד לחוק ללמוד – ויתר החברה שנשארה בבית".

הדרמה הגדולה החלה ברגע שגנץ החליט להקים את ועדת הבדיקה במשרד הביטחון לפרשת הצוללות. זה היה מהלך פוליטי שנועד להקהות את פארסת המינויים שסגר קודם לכן עם נתניהו (חשב כללי תמורת מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי והפיקטיבי), שגרמה גם למשבר אמון פנימי בכחול-לבן.

"סתם יושבים ולא מחליטים כלום", צעק גנץ על נתניהו ודרעי כאחד. "יש כאן איפה ואיפה. מגזר אחד שהחליט בניגוד לחוק ללמוד – ויתר החברה שנשארה בבית"

אתמול בבוקר הדליפו אנשי נתניהו את סיפור הנסיעה ההיסטורית שלו לסעודיה, שם נפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן ועם מזכיר המדינה מייק פומפאו.

זה היה שוס. נתניהו הדיר את שר הביטחון שלו ולא דיווח לו על הנסיעה, אחר כך השתלט לו על סדר היום, שאמור היה לעסוק בפרשת הצוללות, ולקינוח שוב הציג אותו ואת שר החוץ גבי אשכנזי כמו חבורה של מדליפנים, שלא מסוגלת לשמור סוד ביטחוני.

שער ידיעות אחרונות עם הראיון של בני גנץ, 23 בנובמבר 2020
שער ידיעות אחרונות עם הראיון של בני גנץ, 23 בנובמבר 2020

גנץ לא התאושש גם מן המהלומה הסעודית הזו. כל מה שהיה לו לעשות זה לגלגל את אותן ההאשמות לכיוונו של ראש הממשלה. "הדלפת הטיסה לסעודיה הייתה חסרת אחריות", אמר גנץ.

באמצע היו גם רגעים הזויים. הראיון של גנץ ל"ידיעות אחרונות", עם שלל ביטויים בערבית, שביקשו להציג דימוי לוחמני לכאורה. וגם ההופעה התמוהה של נתניהו בוועדה למניעת אלימות נגד נשים בכנסת, שם טען כי "נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו, והיום אנחנו אומרים שגם בבעלי חיים אתה לא מכה". זה מה שקורה כאשר מוציאים את ראש הממשלה מאזור הנוחות הפוליטי-מדיני שלו.

הבחירות כבר בלתי נמנעות, וכל העסקאות בין נתניהו וגנץ שעליהן דובר גם כאן כבר לא תקפות. ה-23 במרץ הוא התאריך המשוער.

הימים הקרובים יהיו עמוסים בקרבות מלוכלכים נוספים. הכוחות נערכים. גוש הימין-חרדים קם לתחייה לפתע, אחרי הצהרת הנאמנות המתואמת וחסרת הפשרות של דרעי, וההתקפות של ח"כ משה גפני על גנץ וחוק הגיוס שהוא מסרב לקדם. גם יו"ר ימינה נפתלי בנט הפתיע וטען כי "שר הביטחון ושר החוץ מקימים ועדת חקירה פוליטית כדי להשפיל את ראש הממשלה, למרות שהנושא ראוי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בכנסת באירוע לציון יום המאבק הבינלאומי למיגור המאבק נגד נשים, עם יו"ר הכנסת יריב לוין, אורלי לוי אבקסיס ואסנת מארק (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בכנסת באירוע לציון יום המאבק הבינלאומי למיגור המאבק נגד נשים, עם יו"ר הכנסת יריב לוין, אורלי לוי אבקסיס ואסנת מארק (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

היתרון בצד של נתניהו, כאילו שהוא לא עומד למשפט פלילי בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים. בחצי השנה שבה הממשלה קיימת, ראשי כחול-לבן לא עלו כלל למגרש המדיני, לא הרשימו במאבק מול הקורונה, ולא הפסיקו לנחול מפלות בשדה הפוליטי מול נתניהו ובכלל. רק בסיפור המשפטי הם זכו להישגים בזכות ההתעקשות של שר המשפטים אבי ניסנקורן מול האינטרס של ראש הממשלה.

בחצי השנה שבה הממשלה קיימת, ראשי כחול-לבן לא עלו כלל למגרש המדיני, לא הרשימו במאבק מול הקורונה, ולא הפסיקו לנחול מפלות בשדה הפוליטי מול נתניהו ובכלל

בישיבת סיעת הליכוד אתמול החל כבר המאבק על הפריימריז בליכוד. רוב חברי הכנסת לא מעוניינים כמובן בבחירות מקדימות, יקרות ומתישות. הם ביקשו מנתניהו להכריע. הוא הציע להם לשמור על קור רוח. מה איכפת לו להחזיק את כולם במתח, תלויים במוצא פיו וחייבים לו את עתידם בכנסת.

"תקשיבו לי, אני מחליט על דברים רק כאשר הם רלוונטים", חשף נתניהו את הסוד, "אחרת לא הייתי יכול להיות ראש ממשלה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
השמאל גמור! הגיע הזמן שיפנים את זה. מה שהשמאל בעיקר לא מבין ובזה הוא יורה לעצמו ברגל זה המשפט הבא שהוא נכון מאד בעיקר בשדה הפוליטי. "אם אתה לא יכול לנצח אותו הצטרף אליו" לפעמים צריך גם ... המשך קריאה

השמאל גמור!
הגיע הזמן שיפנים את זה.
מה שהשמאל בעיקר לא מבין ובזה הוא יורה לעצמו ברגל זה המשפט הבא שהוא נכון מאד בעיקר בשדה הפוליטי.
"אם אתה לא יכול לנצח אותו הצטרף אליו"
לפעמים צריך גם לדעת להתחבר לקואליציה ולהשפיע מבפנים.
גנץ
, הבעיה שלו שהוא אפרוח. לא יודע לעמוד על המילה שלו, או שעומד המילה שלו בעקשות מטופשת.
דיי לערכים זה לא עובד פה יותר.
הגיע הזמן לפוליטיקה ריאלית.
אם גם יש עתיד היתה נכנסת לקואליציה ולא מתפרקים מכחול לבן.
אם היו ממשיכים להתנהג בממלכתיות ולא לתקוע מקלות בגלגלים כמו שגנץ וניסנקורן עשו.
אם לא היו תן
וקפים את נתניהו מתוך הקואליציה, הם היו יוצרים לעצמם זהות אמיתית של מנהיגים.
אבד על השמאל הישראלי!

ההחלטה של גנץ ללכת עם נתניהו הייתה טעות אסטרטגית והוא צריך להניח את המפתחות ולא להתמודד שוב. מה עושים חוברים ליש עתיד בראשות לפיד לפחות להתחבר יחד מי שטוב בשדה הקרב לא בטוח טוב בפוליט... המשך קריאה

ההחלטה של גנץ ללכת עם נתניהו הייתה טעות אסטרטגית והוא צריך להניח את המפתחות ולא להתמודד שוב. מה עושים חוברים ליש עתיד בראשות לפיד
לפחות להתחבר יחד
מי שטוב בשדה הקרב לא בטוח טוב בפוליטיקה
אין מה לקטר יותר .. להתכונן לבאות

עוד 643 מילים ו-2 תגובות
סגירה