גנץ: "אם התקציב לא יעבור ב-23 בדצמבר נפזר את הכנסת"

שלב ההוכחות במשפט נתניהו נדחה לפברואר ● לפיד על אשכנזי וגנץ: "אולי נתניהו נהנה להשפיל אותם" ● בג״ץ ידון שוב במצפה כרמים ● מנכ״ל משרד הבריאות: "חושש לגורלנו" ● לראשונה הוגש כתב אישום נגד מפגינים נגד נתניהו ● נשיאת העליון: הממשלה בהפרה של חוק יסוד התקציב ● מקורבי סטרשנוב: אין בסיס לטענות נתניהו נגדו

שר הביטחון בני גנץ לוחץ יד לראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בכנסת, 10בנובמבר 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
Oren Ben Hakoon/POOL
שר הביטחון בני גנץ לוחץ יד לראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בכנסת, 10בנובמבר 2020
07:01 עריכה

שרי קבינט הקורונה אימצו את מתווה גלנט לפתיחת מערכת החינוך כולה בערים עם תחלואה נמוכה, כאלו המוגדרות כירוקות או כצהובות. לפי המתווה שאושר פה אחד בקבינט, תלמידי התיכונים (כיתות י' ומעלה) יחזרו כבר ביום ראשון הקרוב לבתי הספר ותלמידי חטיבות הביניים יחזרו ביום ראשון שלאחר מכן. השרים אישרו גם את ההחלטה העקרונית לפתוח כבר הבוקר את כיתות ה'-ו'.

הקבינט החליט גם על פיילוט לפתיחת הקניונים ושיוצג גם פיילוט דומה לשווקים.

 

07:02 עריכה

גלנט לאחר האישור בקבינט של פתיחת בתי הספר:

07:11 עריכה

נתניהו וגנץ נפגשו אולם נתניהו לא ניצל את ההזדמנות לספר לו על הטיסה לסעודיה.

07:28 עריכה

גלנט על הפתיחה של מוסדות החינוך: הקבינט שמע את הדברים שאמרתי ואני מודה גם לראש הממשלה. אנחנו דואגים לילדים. אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות בבתי הספר ובחוץ. ברגע שיש תחלואה בעיר היא מגיעה גם לבתי הספר".

בראיון לרשת ב' אמר גלנט כי אין בעיה עם נסיעתו של נתניהו לסעודיה. "אני הייתי מזכיר צבאי", הוא אומר, "לראש ממשלה יש תכנית והוא עושה את זה עם ראש המוסד או הרמטכל – יש אנשים שפגשתי עם ראש הממשלה ועד היום לא יודעים על זה".

07:31 עריכה

סעודיה הוכרזה כמדינה ירוקה בדיוק כשנתניהו טס לשם:

07:36 עריכה

השר יזהר שי על נסיעתו של נתניהו לסעודיה: "בתהליך כזה אמורים להיות מעורבים שר החוץ ושר הבטחון. לא כל הדברים סודיים וקשורים לצוללות. הם שני רמטכלים לשעבר, אפשר לסמוך עליהם".

השר שי אמר את הדברים ברשת ב'.

07:40 עריכה

יאיר לפיד על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות:

07:52 עריכה

עפר שלח על גיוס החובה על רקע כתבה היום בהארץ.  שלח עוסק בנושא רבות והוא צפוי לחזור לכותרות עקב חוק טל שפוקע בנובמבר ואולי גם הבחירות המסתמנות.

08:10 עריכה

לכחול לבן נשארה החלטה אחרונה לעשות:

 

08:15 עריכה

איתן גינצבורג ב-103fm: "ראש הממשלה שכח שהוא לא שליט יחיד, שזה משטר פרלמנטרי ושהוא ראשון בין שווים. כל מה שמעניין אותו זה שיקולים פוליטיים צרים ואינטרסים צרים של נתניהו".

08:20 עריכה

מירי רגב סותרת את עצמה:

רגב אמרה גם כי אצל גנץ יש בלגן שלם ו-"זה לא פאודה אלא בלבלה". 

רגב אמרה גם שהליכוד לא מעוניין בבחירות ואמרה לגבי נסיעת נתניהו לסעודיה כי לא חייבים לשתף את כולם בתהליכים מול מדינות אחרות.

"אני הראשונה שחיבקתי את הקהילה בליכוד", אמרה רגב לתהייה לגבי אמירתה לפני כמה שנים שאינה רוצה בת לסבית.

08:29 עריכה

יואב קיש מעריך: "אנחנו בדצמבר מפזרים את הכנסת. עד עכשיו אמרתי שבכל הנושאים האחרים הממשלה לא מתפקדת אבל בקבינט הקורונה מתפקדים, אתמול היו חילוקי דעות ואי הסכמה והעסק התארך". קיש שהתראיין בחדשות הבוקר הוסיף: "הבחירה של גנץ, הפוליטית לחלוטין, לערבב את מערכת הביטחון בתוך ועדת חקירה מיותרת שהוא עצמו לא מאמין בה, כנראה הולכת יד ביד עם ההחלטה שלו ללכת לבחירות".

08:36 עריכה

מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' ממשיכים להתווכח על תחבורה.

08:42 עריכה

ניצן הורוביץ מרוצה מביידן:

08:50 עריכה

בכאן מפרסמים את תגובת מקורבי ראש הוועדה לבדיקת רכש הצללות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, למתקפה של ראש הממשלה. לדבריהם "אין בסיס לטענות כי הוועדה מוטה מראש".

אתמול נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד שמדובר בוועדה תפורה שהעומד בראשה כבר אמר שנתניהו צריך להתפטר, ומקורבים לסטרשנוב ציינו כי ראש הממשלה שכח לציין שאותו סטרשנוב כתב מאמר שביקר את החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום סמוך לבחירות מבלי שלנתניהו תינתן זכות תגובה.

09:01 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות חושש:

09:24 עריכה

ח"כ איתן גינצבורג על התקופה הקרובה:

09:56 עריכה

מרב מיכאלי בגלי צה"ל: "מפלגת העבודה נמצאת תחת אחוז החסימה בצדק. הציבור יצביע לשני האנשים שעומדים בראש המפלגה לאחר ששיקרו לו? מפלגת העבודה היא לא האופרטוניזם של שמולי-פרץ, אלא מקום של ערכים".

09:59 עריכה

דרעי לוקח קרדיט על פתיחת מוסדות הלימוד:

10:14 עריכה

נתניהו: שוחחתי עם יורש העצר של בחריין שהזמין אותי לביקור רשמי.

10:20 עריכה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר לראשונה כתבי אישום נגד מפגינים נגד נתניהו – הפעיל גונן בן יצחק יואשם בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה והמפגינה בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה.

ברוך קרא:

10:27 עריכה

ועדת החוץ והבטחון דנה בשירות נשים ביחידות מובחרות.

10:33 עריכה

אעידה תומא-סלימאן: דורשות קופסה מיוחדת למאבק באלימות בצל קורונה.

10:41 עריכה

אוסנת מארק: אנחנו במדרון חלקלק לבחירות.

ח"כ מארק דיברה ב-103fm על הכנס למען נשים שארגנה אתמול ועל הנאום המבולבל של ראש הממשלה שלטענתה הוצא מהקשרו.

לטענתה נשים מהכנסת נעדרו מהכנס כי ראש הממשלה הגיע.

מארק התייחסה לטענות לפיהן לא ראוי ששרה נתניהו תשתתף בכנס כזה ואמרה שיכול להיות שטענות העובדות של שרה שקריות.

לדבריה, "אני שמחה שהגברת נתניהו אישרה את הגעתה ובאה ודיברה, והגברת נתניהו במשך שנים פועלת למען זכויות נשים, מסתובבת במקלטים לנשים מוכות. את כל זה התקשורת לא יודעת, אז אתמול שמנו גם אתל רה"מ וגם את הגברת נתניהו, אני בכוונה רתמתי אני חושבת את האדם היחיד במדינה שיכול להוביל פה מהלכים וזה בנימין נתניהו, ושמתי אותו כראשון שבראשונים שהסיפור הזה שנקרא אלימות נגד נשים, אנו נוכל לטפל בה".

10:57 עריכה

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: הממשלה נמצאת בהפרה של חוק יסודות התקציב.

10:58 עריכה

תמנו שטה נגד היו"ר הקודם שלה: לא יכול להיות ראש ממשלה.

11:31 עריכה

קרעי רצה לקצץ בשכר של כל הבכירים אולם הכנסת הצביעה בסוף על ההצעה של כחול לבן.

11:40 עריכה

ועדת בדיקה ממשלתית לאסון צפית:

11:43 עריכה

יוליה מלינובסקי על תכנית סער:

דברי סער:

11:48 עריכה

איילת שקד בטוחה שתצליח לעבוד עם ראש הממשלה למרות הקלטות חפץ: "מעניין אותי מה נתניהו עושה ולא מה הוא או רעייתו אומרים בשיחות סגורות". חברת הכנסת שקד מגדירה את הממשלה "חולה" ומשוכנעת שהתרופה היחידה היא בחירות אליהן תצא עם סמוטריץ' – גם במחיר של ויתור על נישואי להט"בים. שקד אמרה את הדברים בראיון לגלי צה"ל.

11:50 עריכה

ועדת הכספים בראשות גפני דורשת 100 מליון שקל באופן מיידי לתכנית למניעת אלימות נגד נשים.

פרשן זמן ישראל שלום ירושלמי יצא לטיול היומי שלו ביער ירושלים ונתקל במקרה בראש הממשלה שעושה בדיוק את אותו הדבר עם בנו יאיר, מאבטחים ושיירה.

ראש הממשלה רק חייך כששלום ניסה לשאול אותו על סעודיה.

מאבטחי ראש הממשלה ניסו למנוע את הצילום ואחר כך טענו שחל איסור על העלאה שלהן ברשתות החברתיות – איסור שכזה אינו קיים.

נתניהו בטיול ביער ירושלים (צילום: שלום ירושלמי)
נתניהו בטיול ביער ירושלים (צילום: שלום ירושלמי)
נתניהו בטיול ביער ירושלים (צילום: שלום ירושלמי)
נתניהו בטיול ביער ירושלים (צילום: שלום ירושלמי)
12:59 עריכה

קארין אלהרר נפלה על אורלי לוי:

עוד זווית:

13:07 עריכה

גדעון סער עם תכנית למאבק בקורונה. האם הוא הבנט של הליכוד? האם זה בעד או נגד נתניהו? נחכה לספר.

13:36 עריכה

אלי אבידר מתכוון להנות כל הדרך במורד שחיקת הדמוקרטיה הישראלית:

13:42 עריכה

הסתדרות המורים נגד שר החינוך: לא יהיו לימודים בחנוכה.

גלנט אמר הבוקר כי תיתכן למידה גם במהלך ימי החנוכה, ודבר זה נשקל במשרד החינוך. בתגובה נמסר כי זהו זמן שצריכים המורים כדי לנוח.

14:00 עריכה

שלושה חודשים אחרי שפסקו כי על היישוב להתפנות, הודיע היום בית המשפט העליון, כי יתקיים דיון נוסף בנוגע להחלטה על הפינוי. הדיון יתמקד בשאלה מהן אמות המידה המשפטיות לבחינת עקרון תום הלב.

14:16 עריכה

מיקי חיימוביץ' הקריאה את הדיאלוג בין וופא אבהרה שנרצחה בשבוע שעבר לבין שוטר שלא עוזר לה.

14:41 עריכה

ח"כ אופיר סופר הצטלם עם כוכבי שעת נעילה והאנשים עליהם מבוססים הדמויוצת שלהם.

סופר יו"ר ועדת העבודה קיים היום דיון על הלם קרב בהשתתפות השחקנים והחיילים.

"הם לא פחות גיבורים – אנחנו מציגים את האנושיות והמורכבות שלהם כבני אדם" – כך אומר השחקן עומר פרלמן, המגלם את דמותו של כספי בסדרה "שעה נעילה" בדיון בנושא הלומי קרב ממלחמת יום הכיפורים.

"הם לא פחות גיבורים – אנחנו מציגים את האנושיות והמורכבות שלהם כבני אדם" – כך אומר השחקן עומר פרלמן, המגלם את דמותו של כספי בסדרה "שעה נעילה" בדיון בנושא הלומי קרב ממלחמת יום הכיפורים. צפו בדבריו המלאים ב-#ועדתהעבודהכאןשעת נעילה (כאן11) – כל הסיפורים וסודות מאחורי הקלעים

Posted by ‎ערוץ כנסת‎ on Tuesday, November 24, 2020

 

15:15 עריכה

70% מתוך 98 אלף העובדים שחזרו לעבוד מפתיחת מערכת החינוך הן נשים, כך לפי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו היום. תלמידי כיתות ה'-ו' חזרו ללימודים השבוע והנתון של החזרה לעבודה מתייחס לפתיחת מערכת החינוך בשתי פעימות (18 באוקטובר לגבי הילדים וה-1 בנובמבר לכיתות א'-ד').

15:30 עריכה

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מגיב להחלטת בני גנץ להקים ועדת בדיקה לרכש הספינות מתיסנקרופ, ואומר שזו התחלה של תהליך אך הססני ומאוחר מדי מצד שר הבטחון.

"זה מצויין אבל זה לא מספיק. לוועדת בדיקה יש סמכויות מוגבלות, אבל זה מאפשר להתחיל את התהליך. זה לא כמו ועדת חקירה ממלכתית, ראש הממשלה צריך לענות על סדרת שאלות שוועדת הבדיקה לא תוכל לבדוק:

למה נתן אישור לגרמניה למכור צוללות למצרים? מתי נולד העניין של 9 צוללות ואיך הוא נפל? ובעיקר מדוע הוא רצה למנות את אבריאל בר יוסף לראש המל"ל ואיך קורה שדוד שמרון, שהוא האיש הכי קרוב אליו שניהל איתנו משא ומתן קואליציוני ב-2013 מטעם נתניהו, איך הוא מייצג בו זמנית אותו מול משרד הבטחון ברכש ואיש לא יודע שהוא מקבל כסף מתיסנקרופ, אני לא בטוח שוועדת הבדיקה זה מספיק. מבחינת כחול-לבן זה מעט מדי, מאוחר מדי והססני מדי. זו הדרך שבה מתנהלים שם הדברים וחבל.

"נתניהו נוסע לסעודיה עם ראש המוסד ומזכיר המדינה האמריקאי, 150-250 איש יודעים מזה אבל לשר החוץ והביטחון שלו הוא לא מספר את זה, כנראה הוא נהנה להשפיל אותם. לא יודע למה הם נשארים שם".

15:35 עריכה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את בקשת הממשלה לתקן את תקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על פעילות התחבורה הציבורית.

לפי התיקון שאושר, הקיבולת באמצעי התחבורה הציבורית תעלה מ-50 ל-75 אחוז. עם זאת, במהלך הדיון ביקש היו"ר מרגי לדעת כיצד יעבוד ההסדר החדש, אך לא קיבל תשובות ברורות. בהתייחס לכך אמר היו"ר מרגי, כי משרד התחבורה, ובמיוחד משרד הבריאות, לא הגיעו מוכנים לדיון. הוא הוסיף כי התקנות בתוקף עד ה-10 בדצמבר, וביקש עד אז להגיע לוועדה עם תשובות ברורות בדבר ההסדר החדש.

נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, הסביר כי לאור פתיחת המשק וחזרת התלמידים לבתי הספר, נדרש לתת מענה לביקוש הגובר לתחבורה ציבורית. באשר לתגבור אוטובוסים במרחב העירוני, עו"ד לוי הסביר כי משרד המשפטים הנחה לעשות זאת באמצעות תקנות לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ולכן ההליך מתעכב. לוי קיווה כי הטיפול בכך יושלם בקרוב.

ח"כ תמר זנדברג מתחה ביקורת על התקנות, ואמרה: "מדברים על החלטות לא הגיוניות ודברים לא סבירים – התקנות האלה זה אחד המהלכים המטומטמים בתקופת הקורונה. נגמרה הקורונה? אין הדבקה? כל הרעיון זה מניעת התקהלות אז מי שלא רוצה התקהלות בתחנה יצור התקהלות באוטובוס הסגור. נייצר מוקדי הדבקה באוטובוסים, בזמן שענפי ההיסעים והתיירות סגורים כבר 9 חודשים. אני מטילה ספק אם התקנות בכלל נאכפות". ח"כ טופורובסקי הוסיף כי ברור שיש סכנה בריאותית, אך לא ברור למה לא נמצאו פתרונות אחרים.

היו"ר מרגי ביקש חוות דעת רפואית על המהלך. ד"ר אריק האס, נציג משרד הבריאות, אמר כי אין ספק שעדיף להפחית את התפוסה, אך הדבר יוצר התקהלות בתחנות. הוא הוסיף כי באשר להתנהלות היום יומית משרד הבריאות יצטרך לעבוד עם משרד התחבורה. היו"ר מרגי מתח על כך ביקורת ואמר כי את זה היה צריך לעשות קודם לכן.

מנהלת אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, נועה אבירם, הסבירה כי האחוז שנקבע הוא ביחס לקיבולת המקסימלית באמצעי התחבורה. למשל באוטובוסים מדובר על אחוז מהקיבולת הכוללת, שמתייחסת גם למקומות בעמידה. כך שהקיבולת באוטובוסים בין עירוניים, בהם 50 מקומות ישיבה ועוד 10 מקומות בעמידה, תעלה מ-30 ל-45.

היו"ר מרגי סיכם את הדיון, ואמר כי התקנות בתוקף מרגע הפרסום ועד 10 בדצמבר, ואם המשרדים יהיו מעוניינים בהארכה הם יצטרכו לספק תשובות יותר טובות לוועדה. "אנחנו לא בטוחים שכל כללי הזהירות ננקטו. תפרסמו לציבור את כללי הזהירות. אני לא רוצה לומר שזה חסר אחריות, אבל יש בזה לקיחת סיכונים. המשרדים לא הגיעו מוכנים לדיון, במיוחד משרד הבריאות שהלוואי והיה קליל יותר גם בדברים אחרים, כמו מכוני הכושר בהם דנו אתמול", אמר.

15:44 עריכה

שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן, והשר מיכאל ביטון, מברכים על החלטת בג"ץ לקיים דיון נוסף בעתירה בנושא שימוש בסעיף 5 בבג"ץ מצפה כרמים.

בהודעה משותפת לשר הביטחון, לשר המשפטים ולשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון:השרים, נאמר כי הבקשה לדיון נוסף, שהועברה על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתמיכה של מערכת הביטחון ומשרד הביטחון, נובעת מהתוצאה הקשה של פינוי התושבים שהגיעו למקום ביוזמה ובמעורבות מלאה ופעילה של גורמי המדינה, וכי יש להסתכל על המקרה הזה ועל מקרים נוספים דומים, בהיבט האנושי תוך שמירה על מערכת החוקים והכללים.

שופט בג"ץ יצחק עמית קיבל היום את בקשת המדינה לקיים דיון נוסף בעניין היישוב מצפה כרמים שכבר נפסק בעבר שהמדינה צריכה להרוס אותו תוך שלוש שנים.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מסר בתגובה להחלטה, "בית המשפט הוכיח לכל אורך הדרך כי פסיקותיו פוליטיות מבית המדרש של השמאל. אין לנו ציפיות מהשופטים. יש לנו דרישות חד משמעיות מנבחרי הציבור שהם היחידים שנושאים באחריות ועליהם להביא תשובה מעשית הולמת שתרסן את בג"ץ, תשאיר את מצפה כרמים במקומו ותחזק את ההתיישבות."

מתושבי מצפה כרמים נמסר:

"אנו שמחים על ההחלטה לקיים דיון חוזר. ברור כי הפסק שניתן בענייננו על הריסה ופינוי הישוב בשנית, ניסה לקבוע אמות מידה חדשות לנושא "תקנת השוק" בו מחפשים לבחון את תום הלב של פקידי המדינה אי שם בשנות השמונים. נעשה לנו עוול נוראי ובית המשפט לא נתן משקל ראוי לפגיעה הקשה במשפחות.

אנו מצפים שבדיון המורחב יקבל בית המשפט את פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שבחן לעומק את הנושא ומצא כי המדינה ותושבי הישוב התנהלו בתום לב הנדרש על מנת להשאיר את הישוב במקומו ולא להחריבו בשנית.

16:16 עריכה

שר ההתיישבות צחי הנגבי הודיע על ועדת בדיקה לאסון נחל צפית. בראש הוועדה תעמוד שופטת בדימוס שולמית וסרקרוג ובין חבריה יהיו אלוף במיל. דורון אלמוג ואבי נעים, לשעבר מנכ"ל משרד ההתיישבות. שר החינוך יואב גלנט מברך על כך.

17:01 עריכה

"במדינת הסטארט אפ ניישן לא יכולים למצוא נוסחה כדי שלאותם ילדים יהיה מה לאכול?" שאל היום קפטן בית"ר ירושלים עידן ורד בהופעה חריגה בוועדה לזכויות הילד. הוא פועל לכך שילדים שזכאים לארוחה חמה במסגרת מפעל ההזנה יקבלו את מה שמגיע להם:

"מפרוץ הקורונה 400 אלף ילדים לא זוכים לארוחה חמה בגלל עניין בירוקרטי ולא כלכלי. בסגר הראשון לא שמו לא לזה, בשני גם לא, אנחנו לקראת סגר שלישי ולאותם ילדים אין מה לאכול. אני שומע שיח על ילדים שלא יכולים ללמוד בגלל בעיות בזום. יש כאלה שלא יכולים ללמוד כי הם רעבים. שלחנו מיילים למשרד החינוך והרווחה וקיבלנו מהם משוב ביזיוני על כך שהם עושים סקר. מה שאומר שיש חצי מיליון ילדים רעבים ואף אחד לא יודע מזה ואף אחד לא אומר מילה".

17:09 עריכה

ההרוגים בהתרסקות מטוס קל ליד רהט בדרום, היו מדריך וחניך מקורס טיס. המדריך הוא רס"ן שהשתחרר לא מזמן משירות בטייסת F-16 והחניך היה בחודש רביעי של הקורס. טיסות האימונים נעצרו עד הודעה חדשה. ההתרסקות קרתה ב-11:30 כאשר מטוס סנונית שבו היו השניים, התרסק בשטח פתוח, ולא ידועה הסיבה.

17:17 עריכה

סנגורי ראש הממשלה מבקשים מבית המשפט המחוזי לדחות את מועד התשובה לכתב האישום שנקבע ליום ראשון הקרוב. הם ביקשו גם לשנות את נושא הדיון שנקבע ל-6 בדצמבר ולעסוק בבקשה לתיקון ההאשמות.

עדכון: היום הוחלט ששלב ההוכחות במשפט נתניהו יידחה לפברואר הקרוב במקום ינואר.

17:39 עריכה

השרים מירי רגב ויולי אדלשטיין סיכמו כי בימים הקרובים ייפתחו בין 10 ל-15 שווקים ברחבי הארץ. במקביל, שר התרבות חילי טרופר סיכם על תקופת ניסיון לפתיחת המוזיאונים.

17:50 עריכה

עאידה תומא סלימאן (המשותפת) מנסה לקדם את החזרת כספי הפקדון למבקי המקלט. "מעסיקים רבים לא הפקידו את הפקדון שמהווה חמישית ממשוכרות העובדים, ופשוט לקחו אותו לכיסם".

18:17 עריכה

בית המשפט העליון מורה לכנסת ולממשלה לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יבוטל התיקון לחוק יסוד משק המדינה שמאפשר את העיכוב בהגשת תקציב שנתי ל-2020 עד ה-23 בדצמבר. בצו על תנאי שנתן בג"ץ בהרכב של 3 שופטים בראשות הנשיאה חיות, נקבע שהמדינה תצטרך להשיב עד ה-12 בדצמבר. ההרכב שידון בהתנגדות לצו יורחב לתשעה שופטים.

18:31 עריכה

סתיו שפיר השתתפה בעתירה נגד העיכוב בהגשת התקציב, שהביאה את בג"ץ להורות למדינה להסביר את העיכוב בתוך 3 שבועות. בראיון לכאן ב' אמרה הח"כית לשעבר, שביטול חוק התקציב הוא צעד מסוכן בדרך לאובדן כוחה של הכנסת ביכולת שלה לפקח את סדרי העדיפויות בכספי המדינה.

"הכנסת ביטלה את הסמכות שלה להעביר את החוק החשוב שלה לתקציב ולפקח על כספי הציבור. היום בדיון בבית המשפט העליון השופטים ניסו לחלץ תשובות  והסברים מהממשלה והכנסת, מדוע המדינה בלי תקציב. כרגע כל כסף שעובר עובר בלי פיקוח של הכנסת והם עושים ככל העולה על רוחם.

"אין שקיפות וההחלטות מתקבלות בוועדה בראשות החשכ"ל ואין חשכ"ל … אחת התשובות של המדינה היא שהכנסת לא קובעת סדרי עדיפויות, זה פשוט לא נכון. אני שמחה מההחלטה של בג"ץ. אנחנו מכירים מהעולם פרלמנטים ששוללים את הסמכויות שלה עצמם, וביטול חוק התקציב הוא אחד הקשים שבהם. גם כשיש תקציב עדיין צריך להיאבק הרבה.

18:38 עריכה

לפי הדיווח של רן בוקר, בני גנץ יתן הערב ראיון לערוצי החדשות המסחריים אך יחרים את כאן בגלל סדרת כתבות ביקורתית על כחול-לבן.

19:10 עריכה

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ששלב ההוכחות במשפט נתניהו יידחה לפהתאמות פיזיות ברואר. בהחלטתם, ציינו השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, כי בדיון שייערך ב-6 בדצמבר יישמעו הטענות המקדמיות כולל מה שסנגורי נתניהו, הזוג אלוביץ' ונוני מוזס חושבים כפגמים בכתב האישום.

את התשובה לכתב האישום יידרשו הנאשמים להגיש עד ה-4 בינואר והדיון למתן תשובה, שבו ינכחו הנאשמים, יתקיים ב-13 בינואר ב-9:00 בבוקר.

הנאשמים לא צריכים להתייצב. לדברי השופטים, ההחלטה הזו והתאמות הקורונה מצריכים דחייה של חודש בשלב ההוכחות.

19:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר, לאחר שהמגבלות עליו הוסרו ולא הוארכו, בלי התחשבות מיוחדת בבקשות של ראיש הממשלה לשחררו לאורך השנים.

בהודעה שיצאה מלשכתו נאמר שהשיחה היתה "חמה ומרגשת … רה"מ נתניהו בירך את פולארד ואמר בשיחה: אנו מחכים לך. אתה צריך להרגיש באמת בבית. אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים, ששניכם תוכלו לעסוק בתחומי העניין שלכם, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם".

"ג'ונתן פולארד הודה לרה"מ נתניהו על כך שעמד במילתו מלפני שנים כשאמר שיביא אותו לישראל. רה"מ נתניהו הודה לו על דבריו המרגשים. ראש הממשלה נתניהו אמר לרעייתו של פולארד, אסתר:

אנחנו מחכים לכם, גם בעידן הקורונה, בזרועות פתוחות. אתם תקבלו מאתנו את החיבוק האמיתי של עם ישראל. אני רוצה לברך אתכם שנגמר הסיוט הזה ותוכלו לחזור הביתה לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם יונתן פולארד ורעייתו אסתר – YouTube

20:32 עריכה

שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב לשני הערוצים המסחריים. בראיון לחדשות 12, גנץ נקב באולטימטום של העברת התקציב בדצמבר, הבטיח שלא יוותר על הרוטציה והתעקש שלא ירוץ בבחירות הבאות מתחת ליאיר לפיד.

שאלה: האם תמשיך להתעקש על המועד 23 בדצמבר או שתאפשר הארכה או פשרה?

"התקציב כבר היה צריך לעבור ב-25 באוגוסט … אין הסבר הגיוני לסחבת הזו. לא אאפשר הארכה או פשרה … אם תגידי לי העברנו בכל הקריאות האפשריות ונשאר שנצ קטן אז בסדר. 23 בדצמבר הוא התאריך שבו התקציב צריך לעבור, כי מדינת ישראל צריכה תקציב. לא צריך ללכת לבחירות, צריך ממשלה מתפקדת.

"אם נראה שלא יקרה, קרי שאין תקציב ל-2021 ומורחים אותנו, נפזר את הכנסת. נדע מבעוד מועד אם ה-23 הולך לקרות או שזו אגדה שאני לא מוכן לקבל אותה.

שאלה: בשבוע הבא תצביע בעד פיזור הכנסת?

"בשבוע הבא אעשה מה שטוב לישראל, לא אודיע שבוע מראש מה יקרה ברביעי הבא כי אם אפשר לפתור את בעיית התקציב, ואפשר לפתור אותה, באוצר התקציב מוכן וחוק ההסדרים קיים ולא יוצא החוצה בגלל בובעמייסס פוליטי. אם לא, נלך לבחירות.

"ה-800 אלף מובטלים לא יחזרו למשק בגלל שלא עבר תקציב וזה לא יהיה בגללי. אני מאמין שאהיה ראש ממשלה. אני צריך להיות ראש ממשלה. בכנסת הנוכחית, חתמו הסכם ושהציבור ישפוט מי לא מקיים הסכמים, האם פיו וליבו של נתניהו שווים.

"נתניהו לא התעלה לגודלו של הצורך לשתף פעולה למרות חילוקי דעות רבים למדינת ישראל. לו היה עושה את זה היתה ממשלה מתפקדת, היה מתמנה מפכ"ל, מאות מינויים אחרים והיינו מעבירים תקציב ב-25 באוגוסט. כנראה שיש לו סדר עדיפות אחר.

שאלה: הוא עבד עליך?

"נגיד שעבד עלי, של מי הבושה שלי או של זה שעובד עלי? אני מודה שאני רק שנתיים בפוליטיקה. ראש הממשלה שמע ממני לפני שאתם שמעתם שהדבר הזה עולה (בדיקת הצוללות). זו ועדה חשובה שלא מחפשת צד פלילי … אני עוסק במערכת הביטחון. אתם יודעים מה מנעתי בזה שרצתי לאמריקה ונעשו פה כל מני עסקאות?

שאלה: אמרת לפני כמה חודשים שאין צורך בוועדת חקירה אז אולי אתה עושה פוליטיקה מביטחון?

"נשאלנו על ועדת חקירה ממלכתית ואני מקים עכשיו ועדת בדיקה ממשלתית מקצועית בתוך מערכת הביטחון … יש מידעים חדשים בנושא הצוללות וכדאי לבדוק אותם, יש פה תצהירים שהסתובבו ופורסמו … אני עושה ביטחון מהפוליטיקה?

"אני סופג לתוך תוכי את כל הרכילויות ולא מתעסק בכל שטות. ניסנקורן יישאר בתפקיד כל עוד זה תלוי בו.

שאלה: תוותר על הרוטציה?

"לא אוותר על הרוטציה. יש לנו הסכם ונעמוד בו.

"יש ממלאת מקום נהדרת במשרד המשפטים, הוד בצר מתאם את כל משרדי הממשלה, זה מינוי ראוי שאני עומד מאחוריו, לא הסתרתי את המינוי מגבי אשכנזי. אני אעמוד בראשות כחול-לבן, אני ארוץ בראש כחול-לבן בבחירות הבאות. אני האלטרנטיבה היחידה לשלטון בישראל, נמצא במרכז המפה ויכול לחבור לכל מני מפלגות אחרות"

20:43 עריכה

לפי סקר מנדטים שפורסם הערב באן, לנתניהו אין ממשלה בלי בנט והחרדים.

20:53 עריכה

מהליכוד נמסר בתגובה לראיונות של גנץ:

"בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו 2 חיילי צה"ל בתאונה קשה ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה"ל כדי להקים "וועדה תפורה" שהוא התנגד להקמתה רק לפני 4 חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש"נתניהו צריך להתפטר". אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך.

20:57 עריכה

בסקר חדשות 13 הליכוד נחלש ל-27 מנדטים. ימינה מתחזקת ל-23, יש עתיד 20, המשותפת 20, כחול-לבן 10, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה וש"ס 7 כל אחת ומרצ 6 מנדטים.

21:50 עריכה

דובר צה"ל מוסר את שמו של מדריך בבית הספר לטיסה, רב-סרן (מיל') אִיתַי זַיְידֵן ז"ל, בן 42, מקיבוץ שובל ואת שמו של פרח הטיס, רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, בן 19, מראשון לציון, שנהרגו היום (ג'), כתוצאה מהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח בדרום הארץ.

רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו.

22:18 עריכה

ברחבת המדיטק בחולון התקיימה הערב הפגנה של מתנגדי נתניהו מול קבוצה של תומכיו.

22:28 עריכה

ח"כ רם שפע מצפה שמי שניסח את תגובת הליכוד לראיונות של גנץ, יתפטר "עוד הערב". בהודעת הליכוד נאמר ש"גנץ מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו שני חיילי צה"ל בתאונה קשה".

22:45 עריכה

במשרד הבריאות יביאו לישיבה הקרובה של קבינט הקורונה שורה של צעדים לריסון התחלואה. לפי דיווח של N12, הקבינט ישקול להפעיל איתור התקהלויות באמצעים טכנולוגיים, מעקב אחר חולים באפליקציה וכן עוצר לילי.

סגירה