בהשראת נתניהו ובעידודו, דרעי סוגר חשבון עם גנץ

אריה דרעי החליט להתהפך על גנץ ● יו"ר ש"ס, שהתחייב לשמור על יציבות הממשלה ועל קיומה של הרוטציה, כינס שלשום באופן חריג מסיבת עיתונאים בה השתלח בגנץ ושרף את כל הגשרים שבנה עם כחול-לבן - כולל מערכת היחסים המיוחדת עם גבי אשכנזי ● לדרעי יש מספיק סיבות לשיטתו כדי לרצות להתנקם ביו"ר כחול-לבן - אבל את הטקסט, ההרשאה והעידוד הוא קיבל מראש הממשלה ● פרשנות

אריה דרעי (צילום: דוד כהן/פלאש90)
דוד כהן/פלאש90
אריה דרעי

ביום שני בצהריים, אריה דרעי התפוצץ.

בתוך כל הדרמה הגדולה סביב עסקת נתניהו-גנץ על מינוי החשב הכללי תמורת מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי סיפור הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות במשרד הביטחון, הנסיעה הדרמטית של ראש הממשלה לסעודיה ובין הישיבות הסוערות של קבינט הקורונה – הודיע דרעי שהוא הולך למסור הצהרה דרמטית ב-15:15 בצהריים.

דרעי לא עושה דברים כאלה בדרך כלל. מה שהיה נכון ליו"ר ש"ס בשנות השמונים – אז הוא חי על האקשן התקשורתי הזה – השתנה לחלוטין, והיום דרעי מבקש להציג דמות ממלכתית מתונה ואחראית הרבה יותר.

הפעם דרעי דאג להרים את הציפיות לקראת האירוע שלו והיה אפילו מי שחשב שהוא הולך לאיים על בנימין נתניהו שיעביר מייד את התקציב, אחרת הוא פורש מהממשלה. דרעי הרי התחייב לשמור על יציבות הממשלה, על הרוטציה ועל ההסכם הקואליציוני שמחייב תקציב דו-שנתי, שיכול לעבור בתוך יומיים-שלושה.

דרעי לא עושה דברים כאלה בדרך כלל. מה שהיה נכון ליו"ר ש"ס בשנות השמונים – אז הוא חי על האקשן התקשורתי הזה – השתנה לחלוטין, והיום דרעי מבקש להציג דמות ממלכתית מתונה ואחראית הרבה יותר

אבל דרעי החליט להתהפך על גנץ. האמירות שלו היו בוטות ולא אופייניות. "היום נפל דבר בישראל", פתח דרעי והצדיק את הציפייה הדרמטית, "גנץ חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים. הקמת הוועדה לבדיקת הצוללות תהפוך את קודש הקודשים של צה"ל ומערכת הביטחון לחלק מתעמולת בחירות פוליטית".

ואכן, נפל דבר בישראל. דרעי הרס את כל הגשרים שבנה עם כחול-לבן וגם את מערכת היחסים המיוחדת עם גבי אשכנזי. "אי אפשר להמשיך כך ועדיף ללכת לבחירות", אמר דרעי למקורביו.

דרעי עצמו קיבל את הטקסט וגם את ההרשאה והעידוד מראש הממשלה. נתניהו ודרעי הפכו שוב לישות פוליטית אחת, לקראת הבחירות הקרבות. אפשר להוציא מהמחסנים את הפוסטרים הגדולים מהבחירות הקודמות, "ביבי צריך אריה חזק", או ההיפך.

שלט חוצות של ש"ס לקראת הבחירות באפריל 2019 (צילום: דוד כהן/פלאש90)
שלט חוצות של ש"ס לקראת הבחירות באפריל 2019 (צילום: דוד כהן/פלאש90)

דרעי, לדברי מקורביו, הרגיש גם צורך דחוף לנקום בגנץ.

ראשית, שר הביטחון מסרב להביא לחרדים את חוק הגיוס החדש שכל כך נוח להם ומאפשר בעצם השתמטות המונית משירות צבאי אמיתי. גנץ אמר להם "תנו לי רוטציה, תקבלו חוק גיוס", אבל דרעי והחרדים לא רוצים להסתבך עם נתניהו.

שנית, דרעי רותח על גנץ בגלל פרשת השר לשעבר יצחק כהן, שאכל מרורים בשבועות האחרונים. כהן, חברו הטוב של דרעי, מונה לתפקיד שר השיכון אבל הרגיש שהוא בובה של יעקב ליצמן – שנשאר בחוץ וניהל את המשרד באמצעות מקורביו.

גנץ מסרב להביא לחרדים את חוק הגיוס החדש שכל כך נוח להם ומאפשר בעצם השתמטות המונית משירות צבאי אמיתי. גנץ אמר להם "תנו לי רוטציה, תקבלו חוק גיוס", אבל החרדים לא רוצים להסתבך עם נתניהו

כהן התפטר בסוף, אחרי חודש בלבד, מונה לשר במשרד האוצר – אבל אז ליצמן חזר למשרד הבינוי והשיכון. עכשיו היה צריך למצוא לכהן מקום אחר בממשלה. לפני עשרה ימים, דרעי הלך להיפגש עם גנץ וביקש למנות את כהן לשר על חשבון המכסה של כחול-לבן או להסכים להגדלת מספר השרים. "אני לא צריך את זה בשבילי", אמר דרעי לגנץ. "איציק כהן הוא איש עתיר זכויות. לך זה לא משנה אם הוא יהיה שר. ממילא יש לכם הרבה שרים".

גנץ הסכים. "אין בעיה", הוא אמר לדרעי, אבל למחרת הוא חזר בו. דרעי חושב שאבי ניסנקורן התנגד למחווה ותבע מגנץ לבקש בתמורה את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים. כהן הפגוע והמאוכזב נאלץ לחזור למשרת סגן שר ונשאר מחוץ לממשלה.

יצחק כהן (צילום: פלאש90)
יצחק כהן (צילום: פלאש90)

דרעי חיכה לרגע שבו ייכנס בגנץ. באמצע היו עוד כמה חיכוכים שהעמיקו את הקרע בין כחול-לבן ובין החרדים. בסוף השבוע שעבר תקף משה גפני מיהדות התורה את הכוונה של גנץ לשנות את נוסח הטפסים במשרד הביטחון.

"הנושא של הורה 1 והורה 2, שגנץ עשה במשרד הביטחון אחרי ניסנקורן במשרד המשפטים, לא יעבור לו בשקט", איים גפני בסוף שבוע שעבר ברדיו קול חי. "נהיה הפקרות במדינה. שרים לא יכולים לקבל החלטה בניגוד לעמדת הכנסת. זו שערוריית עולם. אני קורא לגנץ, אתה איש מסורתי, חזור בך מההחלטה הזו".

אבל גנץ לא חזר בו, וגם ניסנקורן לא שינה את הטפסים במרד המשפטים. דרעי היה שליח המצווה.

שלשום, בהצהרה נקמנית אחת, פוצץ דרעי את אשליית החיבור האלטרנטיבי בין גנץ-אשכנזי והחרדים – שהוא עצמו דאג כל כך לטפח בשנה החולפת.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
9
האמת חשובה. לא קרה בהיסטוריה של הדמוקרטיות בארץ ובעולם ששר ביטחון או שר כלשהו יקים וועדת חקירה כנגד ראש הממשלה. או אפילו רק יכפיש אותו. במקרים פחותים- מפוטר הפושע באופן מיידי, ומנותק כל... המשך קריאה

האמת חשובה. לא קרה בהיסטוריה של הדמוקרטיות בארץ ובעולם ששר ביטחון או שר כלשהו יקים וועדת חקירה כנגד ראש הממשלה. או אפילו רק יכפיש אותו. במקרים פחותים- מפוטר הפושע באופן מיידי, ומנותק כל קשר פוליטי איתו.
רק בישראל של פקידות דיקטטורית פושעת- מעיזים כל הפשיסטים הדיקטטורים לרמוס את הנבחר הדמוקרטי ולפעול בגלוי וללא מורא -לסלקו.
בגיבוי מלא של חלאות פשיסטיות מתועבות בתקשורת האנרכיסטית – דוגמת שלום ירושלמי. אין במתועב הזה לא אהבת שלום בעם ישראל ולא אהבת ירושליים=ציון.

הִנֵּה בָטַחְתָּ עַל מִשְׁעֶנֶת הַקָּנֶה הָרָצוּץ הַזֶּה עַל מִצְרַיִם אֲשֶׁר יִסָּמֵךְ אִישׁ עָלָיו וּבָא בְכַפּוֹ וּנְקָבָהּ כֵּן פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם לְכָל הַבֹּטְחִים עָלָיו.(י... המשך קריאה

הִנֵּה בָטַחְתָּ עַל מִשְׁעֶנֶת הַקָּנֶה הָרָצוּץ הַזֶּה עַל מִצְרַיִם אֲשֶׁר יִסָּמֵךְ אִישׁ עָלָיו וּבָא בְכַפּוֹ וּנְקָבָהּ כֵּן פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם לְכָל הַבֹּטְחִים עָלָיו.(ישעיהו לו ו). המשפט הזה, בימנו, מתאים גם לאריה דרעי וגם לבוס שלו בנימין נתניהו. חבל שגנץ לא התעמק יותר בתנ"ך לפני שסמך על הצמד חמד הזה.

דרעי נוכל טוטאלי, אין בינו לאלוהות מאום, כלום, שום דבר. שיתוף הפעולה שלו עם ביבי זה עגל הזהב, מנעמי השלטון, אהבת השררה והשליטה, רדיפת כבוד והערכה, אינטרסים אגואיסטיים גרידא. מי שמשתמש ב... המשך קריאה

דרעי נוכל טוטאלי, אין בינו לאלוהות מאום, כלום, שום דבר. שיתוף הפעולה שלו עם ביבי זה עגל הזהב, מנעמי השלטון, אהבת השררה והשליטה, רדיפת כבוד והערכה, אינטרסים אגואיסטיים גרידא. מי שמשתמש במושגי היהדות כדי להרויח הון פוליטי – בזוי יותר מחלאת המין האנושי!

כל הקטע של גנץ לגנוב שלטון בקומבינה שעוקפת את תוצאות הבחירות הוא לא ראוי ומעבר לכך לא חוקי. אינני רואה פה שום חן או תמימות אלא מראית עין של שתי תכונות אלו במטרה להתקמבן ולקמבן. בצבא זה ... המשך קריאה

כל הקטע של גנץ לגנוב שלטון בקומבינה שעוקפת את תוצאות הבחירות הוא לא ראוי ומעבר לכך לא חוקי.
אינני רואה פה שום חן או תמימות אלא מראית עין של שתי תכונות אלו במטרה להתקמבן ולקמבן.
בצבא זה איכשהו הצליח לו.
באזרחות ביב משתמש בו עכשיו וייזרוק בקרוב למזלינו.

פשוט בושה וחרפה

גנץ, כמו שאמר משה דיין בזמנו הוא ״בחור טוב במובן הרע של המילה״. לעשות הסכם עם אדם נכלולי כמו נתניהו ולהסתמך על ערבות של ״הצדיק״ אריה דרעי... לתמימות אצל נער צעיר יש חן. כאשר היא נשארת א... המשך קריאה

גנץ, כמו שאמר משה דיין בזמנו הוא "בחור טוב במובן הרע של המילה". לעשות הסכם עם אדם נכלולי כמו נתניהו ולהסתמך על ערבות של "הצדיק" אריה דרעי…
לתמימות אצל נער צעיר יש חן. כאשר היא נשארת אצל גבר בגילו של גנץ היא מעידה על כך שהשרה מירי רגב צדקה. הוא פשוא אינו אפוי.

עוד 622 מילים ו-9 תגובות
סגירה