דיווח: הפרויקטור מזהיר בשיחה פנימית מפני "לחצים עצומים" על השרים לפתוח את המשק

רפי פרץ: אם נצטרך להיות ביחידות מעורבות - הציונות הדתית לא תהיה שם ● הנגבי: נקדם הסדרת מאחזים לא מאושרים ● מפקד חיל הים לשעבר, שמכהן בוועדת הבדיקה לצוללות, קיים קשרים עסקיים עם מיקי גנור ● שר האוצר יציג לנתניהו את עיקרי התקציב ל-2021 בשבוע הבא ● גנץ דורש להביא להצבעה את העלאת הקנסות על הפרת ההנחיות ● השר לשעבר יעקב אדרי חשוד באונס

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בעיריית ירושלים, 22 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בעיריית ירושלים, 22 בנובמבר 2020
07:09 עריכה

גדעון סער לוקח קרדיט על היישום האפשרי של התכנית הסלובקית:

07:15 עריכה

החשב הכלכלי לשעבר ירון זליכה בביקורת קשה על המערכת הפוליטית שלא מעבירה תקציב. זליכה אמר כי הסיבה עשויה להיות כי תקציב יכלול גזרות כלכליות – ואי העברת התקציב היא אפילו הסתרה של המצב האמיתי של המשק.

07:20 עריכה

"ישראל היום" מדווח כי נתניהו צפוי לצאת בתחילת השבוע הבא לביקור פומבי ראשון בבחריין.

07:27 עריכה

בנט בראיון לפודקאסט של וואלה:

"יש בממשלה הזו מכל הכיוונים העדפה מובהקת של האינטרס האישי על פני הלאומי, זאת ממשלה שמשועבדת לכבוד, ג'ובים, למריבות, ללתפוס עוד כותרות והיא שכחה אותנו האזרחים. יש פה כישלון מזעזע של הממשלה ושל ראש הממשלה שהוא כמעט חסר תקדים בהיקף הנזק והסבל, וכואב הלב".

"הנושא של 'כן ביבי או לא ביבי' כל כך נטחן, זה לא מענין אותי, אני לא רק לא ביבי ואני לא ביבי, אני מדינת ישראל וזה לא אותו דבר ואני מסרב להיכנס לשם. הסחורה שאני יודע להביא לציבור לא קשורה לראש הממשלה אלא לעתידם".

07:28 עריכה

יזהר שי בגלי צה"ל: "לא הייתה לנו ברירה ולקחנו סיכון בפתיחת בתי הספר ובשווקים. אנחנו כל הזמן מנסים למצוא פתרונות חדשות לתחלואה שמטפסת".

על התקציב אמר שי: "לא צריך שבג"ץ יסביר לנו. ראש ממשלת ישראל משיקולים פוליטיים החליט לא להעביר תקציב ל-2021".

שי סיכם: "הכלים שלנו כלים פוליטיים. אנחנו עושים מה שיש בכוחנו – גם אם היינו עוזבים לא היה תקציב. אנחנו נלחמים בכל כלי שיש באפשרותנו. אין לנו כלים ברמה של אולטימטום. לראש הממשלה הנוכחי לא אכפת אם לא יהיה תקציב. לא אכפת לו ממיליון מובטלים, מעניין אותו ההסכם כדי שהוא יוכל לצאת לבחירות".

07:40 עריכה

השר אלקין טען ברשת ב': "אנחנו לא מחפשים בחירות. גם אחרי הבחירות המציאות הקואליציונית לא תהיה פשוטה"

07:46 עריכה

בישראל היום מדווחים כי בכירים במשטרה טוענים שהמצב בו שנתיים נמנעים ממינוי קבוע של מפכ"ל "לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת".

08:07 עריכה

מירב כהן מקריאה עדות:

08:19 עריכה

ישראל כ"ץ מברך על פתיחת השווקים וקורא לפתיחת הקניונים.

08:26 עריכה

אעידה תומא-סלימאן תעלה חוק להפניית גברים אלימים לטיפול:

08:29 עריכה

איציק שמולי גם חתום על החוק לשיקום גברים אלימים.

08:39 עריכה

מיקי זוהר תומך בחוק לצינון בכירים במערכת המשפט אולם ימליץ לנתניהו לא להצביע.

המטרה: להחזיר את המצביעים של בנט לליכוד:

 

08:42 עריכה

קרעי חושף את התכנית: לפגוע בבנט אבל לא מדי.

09:01 עריכה

ליברמן יעלה הצעת חוק שתחייב את ראש הממשלה ליידע את המערכת הצבאית והפוליטית על הסכמים עם מדינות אויב.

בלי טריקים ובלי שטיקים. בחודשים האחרונים אנו עדים ליותר ויותר מצבי חירום בחסות ממשלת "החירום" שהוקמה כאן. אחד המקורות…

Posted by ‎Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‎ on Tuesday, November 24, 2020

09:46 עריכה

מענק צנוע לחיילים משוחררים:

גנץ:

ביטן:

ביטון:

09:49 עריכה

מירי רגב משתפת את הפרסום של חדשות 12 אודותיה שאולי לא קיבל מספיק תהודה.

09:51 עריכה

ועדת שרים לחקיקה תתכנס לדון בחוקים למאבק באלימות נגד נשים.

10:07 עריכה

ההצעה לפתיחת הקניונים כבר מוכנה ומה שתוקע אותה זה ההחלטה איזה קניונים יהיו ראשונים:

בקניונים מאיימים שיפתחו בכל מקרה:

10:26 עריכה

חודש נוסף חלף בזמן משבר הקורונה והרשויות עדיין לא יודעות אם כל הילדים התלויים במפעל ההזנה במסגרות החינוך מקבלים ארוחה חמה. הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ יוסף ג'בארין, קיימה היום דיון מעקב בנושא הפעלת מפעל ההזנה לילדים במשבר הקורונה, בהשתתפות השרה לחיזוק וקידום קהילתי, ח"כ אורלי לוי אבקסיס.

יו"ר הוועדה ג'בארין פנה לחיים הלפרין נציג משרד החינוך: "בדיון הקודם גם ביקשנו ממך, כנציג משרד החינוך, שהילדים באחריותו, לסנכרן את כל הנתונים ולהשיב לנו כמה מתוך הילדים הזכאים אכן קיבלו ארוחה חמה במהלך התקופה הזו. האם אתם כבר יודעים, או ששרק חיכיתם שהם יחזרו למסגרות הלימוד?".

הלפרין השיב: "אנחנו כמטה משרד החינוך במודע לא נחשפים ולא סופרים ילדים ברמה השמית. ילד לא נמצא לבד, הוא נמצא בבית שלו, ולא נכון שיקבל לבד ארוחה כששאר בני הבית לא מקבלים. להביא מנה בודדת רק לילד בבית זה יותר גרוע מלא להביא בכלל לדעתי". ג'בארין ענה כי "האמירה שעדיף שלא להביא לילד בכלל אם אי אפשר להביא לבני משפחתו יחד איתו לא מקובלת עליי."

השרה לוי-אבקסיס אמרה בדיון: "הרשות לביטחון קהילתי במשרדי פרוסה במעל 200 רשויות במדינה ויודעת לתכלל וליצור קשרים בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. מנהלי היישובים של הרשות, מדריכי המוגנות, נעמיד את כל כח האדם שלנו ויכולותיו כדי למצוא פתרון להגעת הארוחה לילדים. אמנם, תודה לאל, מערכת החינוך חוזרת בקרוב, אבל חובה עלינו להיערך למצב של סגר נוסף, וכן לדאוג שהואכל יגיע למי שלא יכול לחזור למסגרת החינוך גם עתה".

שחקן הכדורגל עידן ורד, קפטן בית"ר ירושלים שהתגייס למאבק למען מפעל ההזנה: "נושא כואב ואני אומר זאת גם בתור אבא. יש כיום ל-400 אלף ילדים שלא זוכים לארוחה החמה שמגיעה להם על פי החוק. זה 8 חודשים מפרוץ הקורונה ו-400 אלף ילדים לא זוכים לאוכל בגלל עניין ביורוקרטי ולא כלכלי וזה מקומם ומכעיס. בסגר הראשון לא שמו לב לזה, בסגר השני גם לא והנה אנחנו אולי לקראת סגר שלישי ולילדים האלה אין מה לאכול. יש כאלה שלא יכולים ללמוד כי הם רעבים. בעזרת הרבה אנשים וחברת הכנסת קארין אלהרר הוצאנו מכתב למשרדי החינוך והרווחה ולא ממש הקשיבו לנו. לאחרונה קיבלתנו תשובה ביזיונית שהם עושים סקר בנושא. מדינת ישראל, הסטארט-אפ ניישן, כלכלה, מלחמות ומה לא, לא יכולה למצוא דרך לפתרון בירוקרטי כדי שלכל אותם ילדים יהיה מה לאכול? אנחנו פועלים בכל הפלטפורמות ואני מקווה מאוד שזה לא ייפול בין הכיסאות ויגיע למי שצריך להגיע".

יו"ר הוועדה, ח"כ ג'בארין, סיכם: "לצערי אני לא מרגיש כל התקדמות מדיון הוועדה לפני חודש. משרד החינוך לא יודע לתת תשובה על כמה ילדים לא קיבלו את הארוחה לה הם זכאים, לא הסבר מניח את הדעת למה הם עצמם לא לוקחים אחריות ופועלים לפתור את החסם, במקום לחכות למשרדי ממשלה אחרים להוביל את הנושא. הוועדה מברכת על נכונות השרה לוי אבקסיס לרתום את יכולות משרדה לנושא תכלול פתרון הסוגיה, ומברכת את שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד על התגייסותו ומקווה שעוד כוכבי ספורט יצטרפו למאמצים הללו למען הילדים של כולנו. אני נועל את הישיבה בתחושה מודאגת ששמונה חודשים לתוך משבר הקורונה והמשבר הכלכלי, לא נראה שיש פתרון לסוגיה, אף שלא מדובר בבעיה תקציבית, ונדרשת התערבות מיידית להוציא את הדברים לפועל".

10:53 עריכה

יו"ר רע"ם חושב על שיתוף פעולה עם הליכוד, יו"ר בל"ד חושב שנתניהו רק רוצה לפרק את הרשימה.

11:09 עריכה

רפי פרץ: לא נשרת ביחידות מעורבות, נשים לא יכולות לסחוב 50 ק"ג.

פרץ הוסיף "ברור שנצטרך להוריד את הרף, ועם זה נלחמים פחות טוב. לא הגיוני שבת תסחוב 50 קילו על הגב"

11:11 עריכה

זנדברג: לחץ אדיר הביא לכינוס הוועדה.

11:21 עריכה

מטאנס שחאדה הוצא מהדיון בוועדת הכלכלה.

התלהטות הרוחות, לאחר ששחאדה תקף את פריסת הסיבים האופטיים ביהודה ושומרון בטענה שמדובר בשטח כבוש.

לדיון הגיע ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, שקובל על כך ששר התקשורת מקדם בחודשים האחרונים את "תוכנית הסיבים" אשר תאפשר תשתית אינטרנט מהירה לכל תושבי מדינת ישראל מלבד לישובי יו"ש. מיקי זוהר אמר כי יעצור בכנסת כל מהלך שיקדם את תכנית הסיבים אם לא יכלול את יו"ש.
הנדל טוען שהתכנית כן כוללת את יו"ש אולם לא הובנה כראוי.

11:25 עריכה

יוליה מלינובסקי מגיבה לפרץ:

11:38 עריכה

ניסנקורן הודה לאמסלם:

13:05 עריכה

יאיר גולן על אם תרצו באוניבסיטאות:

 

בוועדה דיבר גם פרופסור עמירם גולדבלום שהשווה.

13:10 עריכה

ח"כ אלעזר שטרן הגיב לדברי השר רפי פרץ נגד שירות מעורב. "כשהם יגידו להם לא לשרת בצה"ל בגלל שיש שם בנות הם לא יקשיבו להם". בערוץ 7 מדווחים כי חבר יש עתיד אמר "שהרב רפי והרב סדן יעשו סקר כמה מהבוגרים מניחים תפילין כל יום". לדבריו, "זה אקדח ריק. לא בגלל התלמידים האחרים שלא לומדים אצלם, אפילו התלמידים שלומדים אצלם. הם לא יעשו את המבחן הזה בגלל שהם יודעים שהתלמידים שבאים אליהם כמעט מראש וכמעט 100% באים בשביל לשרת בצה"ל. לא בשביל לשמוע אם לשרת או לא לשרת אם תהיה בת במקום כזה או אחר", "לכן", אמר, "כל הטרימינולוגיה הזאת היא טרימינולוגיה פוגעת".

13:14 עריכה

נתניהו הורה לבחון סגירת המעברים עקב עליית תחלואה בשטחים הפלסטינים:

13:34 עריכה

גדעון סער מרוצה מהעברת החוק שלו לשלילת אפוטרופסות מהורה שרצח את ההורה השני.

13:42 עריכה

בליכוד מתחילים בעבודה – כמו שקרעי אמר מוקדם יותר: להוריד את בנט כדי שלא יקים ממשלה עם לפיד אבל לא מדי כדי שיהיה אפשר להקים איתו ממשלה.

תגובת ימינה: "נתניהו ולפיד בברית פוליטרוקים. משך כל תקופת הקורונה לפיד ונתניהו מתעסקים רק בפוליטיקה במקום בהשתלטות על הקורונה, דאגה לפרנסתם של מיליון מובטלים ושיקום הכלכלה. זה מה שהוביל לכישלון הנורא. כל עוד הם לא מסוגלים להתעלות מעל הפוליטיקה ולהבין את גודל השעה – לא מגיע לא לזה ולא לזה להיות ראש ממשלה. לצערינו בחצי שנה האחרונה נתניהו ולפיד הוכיחו שמעניין אותם רק פוליטיקה ולכן כנראה שהמשימה הזו תוטל על ימינה בראשות נפתלי בנט לאחר הבחירות."

14:08 עריכה

פנינה תמנו-שטה צעקה על אלעזר שטרן:

14:09 עריכה

מרב מיכאלי נאמה – לא על בעלי חיים אלא על מדיניות.

14:14 עריכה

יאיר גולן על דברי רפי פרץ:

14:21 עריכה

הכנסת העבירה שתי הצעות למען נשים בקריאה טרומית.

ההצעה השנייה:

ניצן הורוביץ מברך:

14:37 עריכה

יולי אדלשטיין משתף תמונה שהכינו ככל הנראה מתנגדי חיסונים:

15:16 עריכה

השדולה למען התרבות הושקה היום בכנסת.

15:41 עריכה

ימינה משיבה למתקפה של הליכוד נגדה –

נתניהו ולפיד בברית פוליטרוקים. משך כל תקופת הקורונה לפיד ונתניהו מתעסקים רק בפוליטיקה במקום בהשתלטות על הקורונה, דאגה לפרנסתם של מיליון מובטלים ושיקום הכלכלה. זה מה שהוביל לכישלון הנורא. כל עוד הם לא מסוגלים להתעלות מעל הפוליטיקה ולהבין את גודל השעה – לא מגיע לא לזה ולא לזה להיות ראש ממשלה. לצערנו בחצי שנה האחרונה נתניהו ולפיד הוכיחו שמעניין אותם רק פוליטיקה ולכן כנראה שהמשימה הזו תוטל על ימינה בראשות נפתלי בנט לאחר הבחירות.

מוקדם יותר היום פרסם הליכוד הודעה נגד יושב ראש ימינה נפתלי בנט: "ברית האחים חוזרת על סטרואידים. אחרי שנפתלי בנט לא המליץ על נתניהו בפני הנשיא, תמך ביאיר לפיד לראשות הממשלה, הודיע אתמול שיתמוך בהצעת לפיד להפלת נתניהו בשבוע הבא – היום בנט מודיע רשמית ש'אין גוש ימין'. במקום להקים מפלגת לוויין, עדיף שבנט יתפקד רשמית ליש עתיד".

15:56 עריכה

גורמים מדיניים הנחו בשבועות האחרונים את צה"ל להיערך לאפשרות שארצות הברית תבצע פעולה צבאית נגד איראן לפני שדונלד טראמפ יסיים את כהונתו כנשיא בינואר – כך דיווח ברק רביד ב"וואלה! ניוז" על סמך דבריהם של בכירים המתמצאים בנושא.

בכירים בישראל אומרים שאם ממשל טראמפ יפעל נגד איראן בירושלים יקבלו על כך התרעה מראש. בישראל חוששים שאם איראן תותקף, בטהראן עשויים להגיב בתקיפה של מטרות ישראליות.

16:09 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ יציג לראש הממשלה בנימין נתניהו את מסגרת התקציב לשנת 2021 ואת חוק ההסדרים הנלווה ביום שני הקרוב.

16:34 עריכה

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי חשוד בביצוע אונס ועבירות אלימות – כך הותר כעת לפרסום. אדרי כיהן כשר בממשלות ישראל, בין היתר במשרד לקליטת עלייה, במשרד לפיתוח הנגב והגליל ובמשרד הבריאות. אדרי שוחרר היום לביתו בתנאים מגבילים.

ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי בבית משפט השלום, 10 בנובמבר 2020 (צילום: Flash90)
ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי בבית משפט השלום, 10 בנובמבר 2020 (צילום: Flash90)
17:13 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף ציוץ של נשיא אקראינה וולודימיר זלנסקי לגבי הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות –

17:19 עריכה

השר רפי פרץ השתתף בהלווייתו של פרח הטיס ליהוא בן-בסה, שנהרג אתמול בהתרסקות מטוסו.

17:37 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר שהציבור בישראל לא יחויב להתחסן נגד קורונה והבהיר שהחוק הקיים לא מאפשר להכריח מי שלא רוצה בכך – להתחסן. עוד אמר לוי בתדריך שקיים כי "לא יהיה סגר יזום בחנוכה". לדבריו, באזורים שבהם תחול עלייה בשיעורי התחלואה תישקל האפשרות להסיר את ההקלות.

לוי אמר גם שהוא מקווה שעד אמצע השבוע הבא יוחלט מי האוכלוסיות הראשונות שיהיו זכאיות להתחסן בחיסון נגד קורונה. הוא גם שייתכן שהחיסונים הראשונים יגיעו כבר בסוף החודש הבא.

17:57 עריכה

מסתמן שמחר ייפתחו, כחלק מפיילוט, 15 קניונים – כך דיווחה דנה ירקצי בתאגיד השידור כאן. שישה מבין הקניונים יהיו של עזריאלי ושל מליסרון ותשעה נוספים ייבחרו בהגרלה.

18:51 עריכה

שר ההתיישבות צחי הנגבי: "אני שמח להודיע על כך לראשונה – סיכמנו שבצוותא נגבש הצעת החלטה לממשלה במטרה לקדם את כל המהלכים החוקיים שיביאו להסדרת ההתיישבות הצעירה".

18:57 עריכה

השר זאב אלקין תוקף את את יושב ראש יש עתיד, המתנגד למינוי אפי איתם ליושב ראש יד ושם: "יאיר לפיד שוכח עובדה פשוטה: אבא שלו ז"ל התמנה לתפקיד יו"ר מועצת יד ושם דקה אחרי שסיים קדנציה בכנסת כיו"ר מפלגה מאוד קונטרוברסלית, אחרי התבטאויות קשות מאוד גם נגד ציבור חרדי שחלקו היה ניצולי שואה". בראיון לערוץ 20 אמר אלקין: "מה שטומי לפיד אמר על ערבים חמור יותר ממה שאפי איתם אמר, אבל איש לא קם אז".

עוד אמר השר: "יש קמפיין מכוער נגד אפי איתם שמנוהל ע"י פוליטיקאים בהווה ובעבר. אותם פוליטיקאים באו רק כשיצאתי עם המינוי ואמרו תרד מזה, אנחנו נהרוס לך את המינוי וננהל קמפיין – אלו 2 פוליטיקאים מכהנים: ח"כ אלעזר שטרן ויו"ר מפלגתו יאיר לפיד וחברת מפלגת העבודה לשעבר קולט אביטל. אלו שלושה פוליטיקאים שזה שאפי איתם איש ימין חובש כיפה לא בא להם בטוב".

אלקין הבהיר: "לא אכנע לקמפיין הזה. אפי איתם הוא מועמד ראוי ביותר. גיבור ישראל, אחד ממפקדי צהל הנערכים והמוערצים, גיבור מלחמת יום כיפור. דווקא על הבן אדם הזה לצאת בקמפיין כל כך מכוער?! זה לא רק נגדו זה נגד הימין, זה נגד הצינות הדתית זה נגד קציני צה"ל".

18:59 עריכה

במערכת הפוליטית סופדים לכדורגלן העבר, דייגו ארמנדו מראדונה, שהלך היום לעולמו בגיל 60.

19:02 עריכה

ראש הממשלה החליפי בני גנץ שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרש להעלות להצבעה בכנסת, ביום שני הקרוב, את החלטת קבינט הקורונה להגדיל את הקנסות למפרי ההגבלות. "לא ייתכן שבזמן שאנו דנים בישיבות הקבינט על דרכים לשמירה על ההנחיות וחיזוק המשמעת והאכיפה, אנו מעכבים מסיבות בלתי ברורות את מימוש ההחלטה. מדובר במסר בעייתי לציבור ונטילת כלי משמעותי ממערכת אכיפת החוק", כתב גנץ.

19:05 עריכה

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד מגיב לביקורתו של השר זאב אלקין, שטען שללפיד מפריע שאיתם הוא איש ימין חובש כיפה, ולכן מתנגד למינויו ליושב ראש יד ושם.

19:32 עריכה

לבקשת בחריין, נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למדינה, שאמורה הייתה להיערך בשבוע הבא, נדחתה.

19:44 עריכה

משרד הבריאות שוקל לפתוח את חדרי הכושר ביישובים ירוקים – כך דיווחה יולן כהן בחדשות 12.

19:54 עריכה

בימין מברכים על הודעתו של שר ההתיישבות צחי הנגבי בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה.

20:24 עריכה

ישראל מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, המפתחת חיסון לקורונה – כך דיווח הערב נדב איל בחדשות 13. חיסון זה ניתן במנה אחת ולא בשתי מנות, כמו החיסונים של חברות פייזר ומודרנה.

20:29 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר בשיחות סגורות ש"ברור שפתיחת קניונים ושווקים תגרום לעלייה בתחלואה. הלחצים בקבינט על פתיחה – עצומים. השרים לא עומדים בזה".

21:06 עריכה

מפקד חיל הים לשעבר, אברהם בן שושן, שמונה על ידי שר הביטחון בני גנץ לחבר בוועדת הבדיקה לרכש הצוללות וכלי השיט נפגש בעבר עם מיקי גנור – כך דיווחו הערב גיא פלג בחדשות 12 וחיים לוינסון ב"הארץ". ביומנו של איש העסקים, המואשם בכפוף לשימוע בשוחד והלבנת הון בתיק 3,000, מצוין שנפגש עם בן שושן ב-15 בפברואר 2010.

בן שושן מסר בתגובה כי לא זכורה לו כל פגישה עם מיקי גנור ובוודאי שלא היה ביניהם קשר עסקי.

מלשכת גנץ נמסר: "אברהם בן שושן מסר שלא זכורה לו כל פגישה עם מיקי גנור, ובוודאי שלא היה ביניהם קשר עסקי. גורמים במשרד הביטחון אומרים שבבדיקות שנערכו, לא עלה כל קשר עסקי או היבט אחר של ניגוד עניינים הנוגע לבן שושן ולקשר עם גנור. יש להדגיש, כי ועדת הבדיקה אינה עוסקת בהיבטים הפליליים, אלא בתהליכי הרכש ובנושאי קשרי העבודה בין הגופים השונים במערכות הביטחוניות והמדיניות בהקשרים אלו".

21:17 עריכה

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, שהחלה לאחרונה לעבוד מהבית הפרטי של המשפחה ברחוב הפורצים בירושלים, ביקשה מהמדינה לממן את הדירה – כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13. משום שנתניהו החלה לעבוד במקום, החלו הרשויות להקים מתחם בנוי ושירותים, בעלות של עשרות אלפי שקלים, עבור המאבטחים. נתניהו רצתה שהמדינה תממן את הוצאות, הטלפון, המים והחשמל במקום, אך נענתה בשלילה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה שלא נעשתה שום פנייה בנושא ההוצאות. כל חשבונות הבית ממומנים על ידי משפחת נתניהו בלבד.

22:10 עריכה

חילופי הדברים בין יאיר לפיד וזאב אלקין נמשכים. השר עונה ליושב ראש יש עתיד, שאמר שאפי איתם לא יכול להתמנות ליושב ראש יד ושם כי "מדובר במינוי פוליטי של אדם קיצוני עם עבר בעייתי שמעודו לא הביע שום עניין בשואה או עסק בנושאים שבהם מטפל ארגון יד ושם".

אלקין –

יאיר לא אמרתי מילה רעה על אביך ז"ל, אמרתי שהוא היה יו"ר מועצת יד ושם ממלכתי וטוב, למרות שהיה פוליטיקאי לשעבר שמונה לתפקיד מיד בסיום הקריירה הפוליטית (בלי תקופת צינון) ולמרות שהיו לו התבטאויות חריפות כפוליטיקאי גם כלפי הציבור החרדי וגם כלפי הציבור הערבי (לא פחות קיצוניות מאפי איתם).

ולגופו של עניין: אפי איתם הוא גיבור ישראל, מפקד צה"ל מוערך ואיש ציבור ראוי ביותר, בעל ניסיון ציבורי וניהולי עשיר, בן של לוחמת בנאצים במלחמת העולם השניה, שתמיד ציין את המקום המרכזי של שואה בתודעתו כלוחם צה"ל ודיבר שתפקידו כלוחם לעשות הכל כדי שלעולם יהודים לא יעמדו בסכנת השמדה.

הקמפיין שאתה ופוליטיקאים אחרים בהווה ובעבר מנהלים נגדו הוא מכוער, שקרי וצבוע. לפוליטיקאי מצד מסוים מותר אחרי פרישתם לכהן בתפקידים בכירים בהקשר של שואה (אביך ז"ל, שבח וייס, קולט אביטל, אופיר פינס ועוד), אבל רק כשמדובר באיש ימין שכבר יותר מעשור לא בפוליטיקה אתם מטנפים עליו. תתביישו.

סגירה