ראש המוסד לשעבר: הסתרת עסקת הצוללות עם מצרים אינה מתקבלת על הדעת

מנכ״ל משרד הביטחון לשעבר אודי אדם: "חייבים לחקור את אישור המכירה״ ● הרשות הפלסטינית לממשל החדש בארה״ב: מוכנים לחזור למו״מ עם ישראל ● בג״ץ ידון ביום חמישי בצו המורה לממשלה למנות מפכ״ל למשטרה ● הפרויקטור החדש: ״סגר שלישי על הפרק״ ● יזהר שי: סיכוי טוב שנצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי ● נתניהו: אם לא נראה גישה אחרת מכחול לבן זה יוביל לבחירות

טקס מסירת צוללת מתוצרת טיסנקרופ לחיל הים המצרי. 8 באוגוסט, 2017 (צילום: Christian Charisius/dpa via AP)
Christian Charisius/dpa via AP
נחתים מצריים עומדים על סיפונה של צוללת S42 מתוצרת טיסנקרופ המיועדת לחיל הים המצרי, במהלך טקס למסירת כלי השיט בנמל הים של קיל, גרמניה. 8 באוגוסט, 2017
07:08 עריכה

בוקר טוב! קבינט הקורונה אישר הלילה את הניסוי לפתיחת השווקים והקניונים והמוזיאונים כבר מחר. ייפתחו 6 קניונים שנקבעו מראש ו-9 אחרים בהגרלה. המתווה כולל ניהול רישום ממוחשב של השוהים בקניון ומניעת התקהלויות. פעילות הקניונים תיבחן במשך שבוע. גם השווקים ייפתחו וימונו להם סדרנים לוויסות הקהל. לא תתאפשר אכילה בתוך השוק. התקנות ייכנסו לתוקף עם אישור ועדת החוקה של הכנסת.

נתניהו אמר שאסור לשדר לציבור שיש הקלות אלא צריך להביא גם הגבלות.

07:25 עריכה

בנימין נתניהו אמר למקורביו כי אין לו כוונה לאשר תקציב לשנה הבאה עד סוף השנה הנוכחית. לפי דיווח של כאן ב', מבחינת נתניהו צריך למשוך זמן עם הממשלה הזאת בהנחה שגנץ יסכים לפשרה, אבל להערכתו כנראה יהיו בחירות ופריימריז בליכוד. במפלגתו של נתניהו הודיעו אתמול שתקציב השנה הבאה יעבור רק בפברואר הקרוב.

 

07:30 עריכה

"להעביר תקציב אורך מספר שבועות", אומר שר המודיעין אלי כהן לכאן ב'. לדבריו, אמנם יש הסכם חתום להעברת תקציב אבל הקורונה באה בהפתעה ומצריכה התאמות שלא מאפשרות להעביר את התקציב כבר עכשיו.

שאלה: האם אתם מתרגשים מכך שנפתלי בנט מתחזק בסקרים?

"גם אבי גבאי קיבל 23 מנדטים בסקרים … אני לא מתרגש מבנט … כשאתה רואה שבאים ומנהלים את המשבר באחריות ואת ראש הממשלה שפעל לפתיחת הקניונים והלימודים …".

שאלה: מה לגבי הגדלת הקנסות על פתיחת מוסדות חינוך ללא אישור?

"מי שבחר להתפטר מהממשלה היה ליצמן … הצעת החוק להגדלת הקנסות להערכתי תעלה בשבוע הבא".

07:59 עריכה

ח"כ מנסור עבאס מגן בראיון לכאן ב' על המגעים שלו עם ראש הממשלה ואומר שבכוונתו להמשיך בכך ודורש מהרשימה המשותפת ליישר קו.

"בשתי ידי אני נכנס לרשימה המשותפת ורוצה שהיא תמשיך להתקיים ודורש לשנות דרך לגישה שאני מציג. בוא ננהל דיון פוליטי בהקשר למה שאני מבקש.

"תמיד היינו בכיס של השמאל הישראלי ואני כרע"מ משוחרר מהנוסחה הזאת. אני לא שמאל או ימין ורוצה לפתוח דלתות לכל הקשת הפוליטית כדי לתת פתרון לחברה הערבית.

"אני לא מדבר על שותפות בממשלת נתניהו, מי שמנהל את הממשלה והמדינה זה בנימין נתניהו ואיתו אני צריך לבוא במגע. זה מצער שראש ממשלה משתמש בשפה הזאת ("תומך בטרור"). אם אתה חושב שח"כ תומך בטרור תפעיל את סמכויות החוק ותשתמש בו. אני מקבל את ההחלטה של הציבור היהודי שבחר בקשת רחבה מימין ומשמאל. אני מצפה ממנהיגים ישראלים לקבל את ההכרעה של החברה הערבית.

"לא קיבלתי הצעה להיות שר אין דבר כזה. הקשר ביני לראש הממשלה הוא בדרך רשמית דרך השרים … אף אחד מאיתנו לא מבקש להיכנס לתוך הממשלה.

שאלה: איימן עודה אומר שאתה מסייע לזרוע פילוג בתוך הערבים.

מי שמסייע לנתניהו הוא מי שיוצא בהצהרות שמפלגות את הרשימה המשותפת. אני לא אמרתי שאתפלג מהרשימה אני רוצה לקיים דיונים על הדרך … לא אפרק את הרשימה המשותפת.

08:16 עריכה

"כמויות רציניות של החיסונים יגיעו אלינו במרץ אפריל", אומר שר הבריאות יולי אדלשטיין בראיון לגלי צה"ל.

"אחרי שתהיה מסה קריטית של אנשים שיקבלו את החיסון … מאות אלפי אנשים כבר נדבקו במגיפה, אז נגיע למצב שיהיו הקלות ואירועים עם קהל".

שאלה: איך תתעדפו את החיסונים?

"יש פה לא מעט שאלות, יש קצב להגעת החיסונים זה לא ששמים לנו כך וכך מיליוני חיסונים ואנחנו נתעדף. יש צוות מקצועי קבוע ונוספו לו מומחים שאמורים לשבת ולהחליט איך לתקוף את העניין מכל הזוויות. אני בודק שיהיה לא רק תיעדוף על הנייר אלא שגם יהיו חיסונים".

שאלה: האם ישראל תחתום על חוזים עם חברות נוספות?

"אני חושבים על חברות נוספות. אני מאחל לאסטרהזנקה בהצלחה אבל זה לא נגמר עד שזה נגמר עד שלא נראה את החיסונים פועלים ואת אחוזי ההצלחה והבטיחות שלהם אי אפשר לומר חתמנו עם חברה מכובדת וזה מספיק. לא היינו צריכים את ההוכחות האלה. מהרגע הראשון אמרתי שלא צריך לשים את כל הביצים בסל אחד עדיף שנאמר שאולי קצת הגזמנו מאשר שלא יהיו חיסונים.

"אנחנו עוד לא רוכשים שום דבר יש כללים לרכישה ואישורים שנדרשים כמו שלא התייחסתי לדיבורים על שום חברה או חיסון לא אתייחס גם לזה (לחיסון הרוסי). זה לא עניין של FDA יש אנשי מקצוע שעוסקים בזה שנים … הם יודעים מה הם רוצים לדעת לפני שנכנסים למשא ומתן ובמהלכו.

"בשום שלב לא שקלתי את זה (חוק חובת התחסנות) חבל לעורר גל עכור של מתנגדי חיסונים. הייתי גם סוכן ק.ג.ב גם מנגלה גם נאצי ואני אעשה הכל להתגבר על הקורונה ולהביא כמות מספקת של חיסונים.

08:28 עריכה

"הם טובים בלהסביר למה הם לא עשו דברים הם עסוקים בפוליטיקה ולא בדבר עצמו", אמר ח"כ יאיר לפיד בראיון לגלי צה"ל, והתייחס למרואיין הקודם, שר הבריאות אדלשטיין.

יו"ר האופוזיציה אמור להעלות ביום רביעי את ההצעה לפיזור הכנסת וגם לימינה יש הצעה דומה. "ננסה את שני הדברים, ביום שני יהיה אי אמון שזו הזדמנות להקים ממשלה נוספת וברביעי הצעה לפיזור הכנסת … הממשלה סיימה את דרכה כי היא נכשלה בכלכלה … נעזור לה בהצעה לפיזור הכנסת.

"אני חושב שכחול-לבן מתלבטים בתוכם. היה רגע במרץ האחרון בני גנץ החליט שהוא יהיה האדם האחרון שיאמין לבנימין נתניהו. אם הם רוצים להציל את כבודם שיתמכו בהצעה לפיזור הכנסת.

שאלה: אתה חושב שנפל לגנץ האסימון?

"אני מקווה שכן. אי אפשר להמשיך עם זה שלא סופרים אותם ממטר.

"כמה אולטימטום אפשר לשים ולא לעמוד בהם? הם שמו בחודשים האחרונים 15 אולטימטום. הם הודיעו שהם מפרקים את הממשלה אם אין תקציב בנובמבר. אין תקציב, הם פירקו משהו? אם לא עומד מאחורי זה כלום אז יפסיקו לקחת אותך ברצינות.

"אנחנו מפלגה כפולה בגודלה מכחול-לבן ביום הכי גרוע שלנו אז ברור שאם יהיה חיבור … כל חיבור פוליטי אני אשקול ברצינות כי מה שחשוב זה להקים ממשלה. ובוודאי שלשותפים לשעבר יש כעסים ויש לי סיבה לכעוס אבל נפעל לפי טובת המדינה.

שאלה: חיבורים שלא נראו בעבר זה כולל את המשותפת?

"חוץ מבל"ד לא תהיה לנו שום בעיה. נמאס לי שנתניהו אומר 'הם ילכו עם המשותפת ואז רץ לשתוף קפה עם מנסור עבאס. אם צריך נקבל תמיכה מבחוץ מהרשימה המשותפת ונעבוד איתם. ונמאס לי מהפסילה האינסופית שלהם. מה השתנה? קורונה והם השתנו.

"גם הם יודעים היום שאף אחד לא מעניין מה שדעתם על הסכסוך הפלסטיני אלא איך מורידים את התחלואה ביישובים הערביים. אני מקווה שאגיע יום אחד לרמת שיתוף הפעולה שיש לנתניהו עם הרשימה המשותפת. מה שצריך זה שמי שיוביל את הנצחון הזה (בבחירות) יוכל לעמוד בלחצים.

שאלה: יש סיכום בינך לנפתלי בנט שמי שיקבל יותר מנדטים יקבל מהשני המלצה להרכבת ממשלה לנשיא?

"אף אדם מנוסה לא עושה סיכומים כאלה לפני בחירות. אני ונפתלי יודעים לדבר ואני מסתכל עליו ואומר, בסוף הוא ישיג מנדטים שנתניהו צריך כדי להקים ממשלה. כשהוא רצה אותם הם תמיד באו. אז האנשים הטובים שאומרים 'נצביע לנפתלי כי הוא איש טוב', אז הם יבזבזו את הקולות שלהם לנתניהו.

08:45 עריכה

"אני מודה שיש לנו בעיות רציניות, וזה אותו נתניהו שהצליח לפלג את כולם. הגיע תורה של המשותפת ואנחנו מתמודדים עם הבעיה הזו", אומר איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, על המגעים של חברו למפלגה מנסור עבאס, עם בנימין נתניהו והליכוד.

שאלה: איך חמק לך מתחת לרדאר מנסור עבאס? איך הוא מערער את המוסמכות שלכם, הוא מוכן לשתף פעולה עם נתניהו?

"משנת 49 עד שנות ה-80 היו מפלגות לוויין ערביות זה קיים עשרות שנים, היו בקשר עם השלטון וביקשו פירורים על חשבון כל סוגיה אחרת.

שאלה: למה אמרת לו 'מה שאתה עושה זה פשע'?

"פירוק המשותפת זה פשע, האוכלוסייה נתנה לנו יותר קולות מאי פעם, אי שמירת המשותפת זה פשע אנחנו רוצים את מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית. אני רוצה אותו חד וחלק ואת כל התנועה האיסלאמית. את כולם, רוצה לשמר את האחדות.

"צריך לדבר על הכל אני לא שמעתי ממנו את התנאים האלו אני פוגש אותו כל יום במידה שי לו טענות זכותו שיעלה אותם.

שאלה: תתנגד לחקיקה שתיטיב עם הקהילה הגאה?

"זה לא הסיפור של המשותפת היתה הצבעה לפני כמה חודשים וזה לא עלה במשך חודשים. כל דבר שיעלה אפשר להעלות על השולחן. התנהגנו טוב מאוד עם התנועה האיסלאמית.

09:24 עריכה

אביגדור ליברמן תוקף את נתניהו על כך שנסע לסעודיה בלי לעדכן את אף אחד ומבלי למנות ממלא מקום. בראיון לגלי צה"ל אמר ליברמן כך:

"הוא לא עדכן את שר הבטחון, שר החוץ, הרמטכ"ל וראש אמ"ן. כשראש הממשלה עוזב את ישראל הוא חייב למנות ממלא מקום כמו שהיה כאשר היה בטיפול רפואי של 35 דקות. הוא טס לקפריסין הוא ממנה ממלא מקום. פה הוא עוזב גבולות המדינה למדינת אוייב (סעודיה) בלי לעדכן אף גורם במערכת.

"הוא הסתיר את זה משר הבטחון והחוץ מחשש שהם ידליפו. כשראש הממשלה לא מכבד חוקי יסוד מה תצפה מפשוטי העם? זה שלום תמורת F-35 ורשימה ארוכה מאוד של ציוד צבאי מתקדם ביותר. ואחר כך כשהם מדברים בינם לבין עצמם אומר שר הבטחון בני גנץ כל ההסדר היה מעל ראשה של מערכת הבטחון ואומר נתניהו הפוך, כל ההסדר היה מתואם עם מערכת הבטחון.

"אי אפשר להגיד כן או לא לנורמליזציה עם (האמירויות בחריין וסעודיה) כי הכל טמון בפרטים קטנים והסכמים שלא עושים אותם בפומבי אף אחד מאיתנו לא יודע את כל הפרטים מה מספקים להם באיזה תנאים … נתניהו וגנץ חתמו על הסכם שמחייב לעשות הכל במתואם ולקדם את כל הצעדים האיזוריים … סעיף 28 ששניהם חתומים עליו.

"מה שמסכן את כל יסודות השלטון כאן והאמון והמשבר הוא קודם באמון הציבור כי כולם מבינים שהוא חתם על הסכם רוטציה שהוא לא מתכוון לקיים אותו. הכל מסך עשן … שמענו את כחול-לבן אומרים שאם עד 1 בנובמבר אין תקציב מפרקים והנה אנחנו כאן … ברור שהוא מחפש תירוצים למה לוותר לנתניהו כי הוא מבין שלא יהיה תקציב.

"גנץ עקבי רק בכך שהוא נצמד לכסא. מביאים חיסונים שצריך לשמור בטמפרטורה של מינוס 70 ושום קופת חולים או בית חולים לא ערוכים לזה ולכן צריך להעביר את הטיפול לצה"ל. בזמנו כשחילקו מסכות אב"כ האחריות עברה למערכת הבטחון וזה עבד. הגוף היחידי שמסוגל לעשות את זה הוא מערכת הבטחון ופיקוד העורף והחלטה כזאת לא תתקבל כי נתניהו רוצה שליטה.

"הוא רוצה בחירות בסוף מאי תחילת יוני, שהחיסונים יגיעו בתחילת יוני נגמר הסיפור של חל"ת וספק אם יש יכולת להאריך את זה. הוא מכוון לתחילת יוני וגנץ מוכן לתת לו את זה.

09:42 עריכה

השר יובל שטייניץ מבהיר כשר אוצר לשעבר, שהתקציב לא יכול לעבור השנה.

10:18 עריכה

לפי אהוד ברק, מותר להשוות.

10:46 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ חושב שצריך לבלום את פתיחת מערכת החינוך לאור העבודה שישראל חצתה שוב את רף ה-1,000 נדבקים ביממה. לדעתו צריך לשקול עוצר לילי כדי להימנע מסגר שלישי בעוד כמה שבועות.

11:14 עריכה

ח"כ נפתלי בנט (ימינה) אומר שהממשלה מקרינה פאסיביות ועייפות, ומשתף פוסט של העיתונאי נדב אייל, שטוען שאפשר להימנע מסגר שלישי אם יישמרו הגבלות מחמירות ויתבצעו בדיקות סקר המוניות.

11:32 עריכה

בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מבקרים במרכז הלוגיסטי "טבע סלא" שאמור לקלוט את חיסוני הקורונה.

11:52 עריכה

נתניהו בסיור במרכז הלוגיסטי של טבע באזור שוהם והוא שופע אופטימיות.

"אנחנו כאן כדי לראות במגע ישיר את יכולת השימור של חיסונים בטמפרטורות נמוכות ואחר כך הפשרתם והבאתם לאזרחי ישראל. יש פה מפעל ברמה עולמית, מרלו"ג שמנוהל היטב ויכול לקלוט את מיליוני החיסונים שאנחנו מביאים לישראל על מנת לסיים את המגיפה.

"אנחנו ערוכים כאן היטב, בשבוע הבא שר הבריאות יביא צוות מקצועי שיציג לי ולשר הבטחון את חלוקת החיסונים אבל אנחנו בדרך ליציאה מהמגיפה. זה יקח זמן עוד כמה חודשים ודורש שיתוף פעולה של אזרחי ישראל אבל אם נפעל יחד אנחנו בדרך החוצה מהמגיפה. פה לא רואים רק את האור בקצה המנהרה רואים אבוקה גדולה מאוד".

12:14 עריכה

שוטר מכוון את התנועה בצומת גלילות, ואוחז במטריה שעליה הכיתוב "לך".

12:16 עריכה

נתניהו מדבר בטקס מנתב"ג לציון הטיסה המסחרית של פליי דובאי. "אנחנו לא צועדים קדימה אנחנו טסים לעידן חדש במזרח התיכון".

"טיסה היסטורית שפותחת עשרות טיסות לדובאי, האמירויות ובחריין, זה יעשה עם פטור מוויזות ויש כאן פתיחה עצומה של המסחר והתיירות … אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי הערבי … ליצור עתיד והווה חדש במהירות מסחררת".

כשנשאל על קיום הרוטציה עם כחול לבן השיב ראש הממשלה: "אם נראה גישה אחרת מכיוונה של כחול לבן ושיתוף פעולה בתוך הממשלה, נוכל להמשיך לעבוד יחד. אם לא, כל אחד יכול להבין שזה מוביל לבחירות". עוד הוסיף נתניהו כי הוא היה מעדיף שיתעסקו ב"הבאת השלום האמיתי והבאת מיליוני חיסונים שנוחתים בנתב"ג ויחולקו בארץ לאזרחים".

12:44 עריכה

אנשי שמאל (שוב) מתקשים לקבל את ההצבעה שלהם לכחול-לבן, שבה השרה עומר ינקלביץ' העלתה הבוקר תמונה שבה היא תומכת בהלבנת התנחלויות.

12:53 עריכה

בתנועת המחאה קומי ישראל, (שמחאתה העיקרית היא נגד נתניהו), משווים את ח"כ מנסור עבאס ומפלגת רע"מ לחמאס. לחילופין, הם טוענים שנתניהו מוכן לשתף פעולה עם אויבי ישראל כדי להציל את עורו.

12:58 עריכה

פרופ' קרין נהון חושדת שתמונת השוטר שאוחז מטרייה עם הכיתוב "לך", עברה פוטושופ.

13:02 עריכה

כחול-לבן מאשימים את נתניהו בהפרת ההסכם הקואליציוני ומניעת אישור התקציב.

13:34 עריכה

הודעות התגובה של נתניהו משפחתו יוצאות דרך דוברות הליכוד כדבר שבשגרה. עכשיו הם מגיבים לדבריו של ברק, ("נתניהו צועד במשעול של מנהיגים פשיסטיים") ומוסיפים האשמה על כך שקיים יחסי מין עם קטינות "בתיווך חברו הפדופיל המורשע אפשטיין".

ברוך קרא בטיפ משפטי לברק:

13:53 עריכה

דובר צה"ל הודיע כי משעות הבוקר התפתחו מספר הצפות באגד מחנות גלילות ובבסיס הקריה בתל אביב. נמסר כי "נגרם נזק למבנים ולמערכות תקשוביות". בצה"ל הבהירו כי "אין פגיעה בכשירות המבצעית. הטיפול בהצפות נמשך".

14:34 עריכה

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל אומרת שמתבצע תחקיר לבירור דליפת הגזים במתקן קצא"א באשקלון.

14:54 עריכה

ליברמן למען כל אוהדי הכדורגל אבל עם צעיף של בית"ר.

14:56 עריכה

אולמרט במילים קשות על נתניהו.

15:09 עריכה

ישראל כ"ץ חתם על תכנית שתפחית אגרות שימוש של ספקיות הסלולר בתדרים בתנאי שיפרשו תשתיות לדור החמישי. התקנות יובאו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

15:13 עריכה

רובי ריבלין נפגש עם משלחת מבחריין:

15:18 עריכה

כצפוי, גם בישיבת הממשלה הקרובה לא תעלה סוגיית התקציב.

15:29 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מבקש מבג"ץ להוציא צו המחייב את הממשלה והשר לבטחון הפנים למינוי מפכ"ל למשטרה – "תוך מספר ימים מצומצם".

להורדת תשובת המדינה בפורמט  PDF 

תשובת היועמ"ש, בתגובה לעתירה של תנועת אומ"ץ.

15:30 עריכה

בני גנץ גם חושב שצריך למנות מפכ"ל:

יאיר לפיד:

קארין אלהרר:

15:45 עריכה

משה יעלון במתקפה היומית על נתניהו:

15:58 עריכה

אורלי פרומן מיש עתיד למען עולם התרבות:

16:24 עריכה

איימן עודה נועד בנגב עם ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית. האם אכן הוא מנסה לשכנע אותו להחזיר את מנסור עבאס "לתלם" ובכך לשמור על המשותפת מאוחדת?

16:31 עריכה

יאיר לפיד התראיין לבן כספית בכנס של מעריב ובין השאר אמר כי הוא מסכים לחלוטין לממשלת חירום בראשות יעלון אולם "אין לכך היתכנות. אם הוא ראש ממשלת ישראל אני רגוע. יעלון הוא אחד מארבעה-חמישה אנשים בישראל שיכולים להיות ראשי ממשלה. כל פעם ששואלים אותו הוא אומר שהוא מעדיף שלפיד יהיה ראש ממשלה".
לשאלה אם היית עכשיו ליד גנץ היית מונע ממנו לבזות את עצמו?

ענה "כן, אם הייתי שם כל זה לא היה קורה. בגלל זה רציתי להיות שם וכאבתי את הכאב של פירוק כחול לבן. האמת היא שהייתי נגד כניסה לממשלה ונגד פירוק כחול לבן. לא אכנס למלחמות העבר, מה שאנחנו רואים עכשיו זה מופע מביש ומביך של אנשים שעסוקים בעצמם במקום להיות עסוקים בחינוך, כלכלה, בריאות וכל מה שבאמת חשוב לציבור הישראלי. חוץ מקבינט הפיוס, האם צמח משהו לאזרחי ישראל מזה שנותנים גיבוי לראש ממשלה עם כתבי אישום? כלום, הם הפכו להיות כמו נתניהו, פוליטיקאים שעסוקים בעצמם ובג'ובים שלהם".

16:37 עריכה

עיתונאי אמירתי שואל את נתניהו על המועמדות לנובל. נתניהו עונה מתלונן על כך שבתקשורת הישראלית לא דיברו על העניין אולם בכל זאת הציוץ מבהיר שהפרס האמיתי הוא השירות שהוא זוכה לתת לאזרחי ישראל.

16:42 עריכה

מיקי גנור תוקף את הוועדה של גנץ ולשיטתו אין מה משמעות לעדויות שנתנו אנשים שעבדו מולו.

17:07 עריכה

לאחר שנתניהו דחה את ביקורו בבחריין, שוחח עבד אל-לטיף אל-זיאני, שוחח בטלפון עם אשכנזי והסביר לו כי כללי הפרוטוקול בממלכה קובעים כי ראש המדינה צריך להיות האורח המדיני הראשון במדינה לאחר תחילת כינון היחסים. על כן אשכנזי גם דחה את ביקורו.

17:19 עריכה

השרה מירב כהן על סיכויי הממשלה: "ראש הממשלה כמנהגו יחליט בדקה התשעים. הוא יפתח סקרים ויחליט בצורה קרה. אנחנו לא נמשוך את זה. הרי נגיע עד פברואר ונגיע לאותה הנקודה".

כהן שהתראיינה בחדשות 12 הוסיפה: "אנחנו פועלים למען מדינת ישראל. גנץ לקח את כל הכוח הפולטי שלו וסיכן אותו בשביל ישראל. אנחנו נכנסנו לא בשביל האינטרסים של נתניהו אלא של ישראל".

כהן אמרה שגנץ בכל מקרה יעמוד בראשות כחול לבן.

17:25 עריכה

שר התרבות חילי טרופר אמר לחדשות 12 כי כחול-לבן שוקלת לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת שתעלה להצבעה בשבוע הבא.

17:29 עריכה

פנינה תמנו שטה תטוס לאתיופיה ותעלה 500 עולים.

לפני כמה ימים פרסמנו על קורבן ראשון לעימות באתיופיה: גירמיו גטה, 36, שנורה למוות באזור הגבול אמהרה-תיגראי, והמתין 24 שנים כדי לעלות לארץ.

לפני חמש שנים התחייבה הממשלה להעלות מאתיופיה 8,000 יהודים שמופקרים שם עשרות מסיבות ביורוקרטיות ודתיות. מצבם החמיר על רקע הקורונה והעימות באזור.

17:45 עריכה

בצלאל סמוטריץ' ויאיר לפיד בריב ציוצים:

הראיון אליו מגיב לפיד:

בראיון המלא של סמוטריץ' בתכנית של קרן מרציאנו ואודי סגל הוא אכן אמר את הדברים המצוטטים בציוץ.

גם יאיר גולן מגיע:

יוראי להב-הרצנו:

18:29 עריכה

בג"ץ נעתר לפניית עמותת אומ"ץ ולנוכח תשובת היועמ"ש ידון ביום חמישי הבא במינוי מפכ"ל ומבקש מהמדינה להתייחס כאילו כבר הוצא הצו שמכריח אותה לעשות את המינוי הזה.

18:55 עריכה

יזהר שי מצטרף לחבריו וגם הוא אומר שיש סיכוי גבוה שיצביעו בעד פיזור הכנסת.

19:08 עריכה

ישראל כ"ץ בציוץ שכולו מספרים:

19:23 עריכה

יוראי להב-הרצנו לאורלי לוי, שככל הנראה לא עומדת להגיב.

19:38 עריכה

ב-ynet מדווחים כי שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מלכי, אמר כי הרשות הפלסטינית העבירה מסרים להנהגה החדשה בארצות הברית ולמדינות אירופה, לפיהם היא מוכנה לחזור למשא ומתן עם ישראל ללא תנאים מוקדמים על בסיס פתרון שתי המדינות. כמו כן אל-מלכי אמר כי "אנחנו קוראים להנהגה האמריקנית החדשה להתערב, שכן לא ניתן להשיג התקדמות בתהליך השלום במזרח התיכון ללא ארצות הברית".

20:14 עריכה

ארבעה מנכ"לים לשעבר של משרד הביטחון מסרו לאחרונה תצהירים מפורטים בפרשת הצוללות. ב-ynet מדווחים שבתצהירים של אילן בירן, עמוס ירון, דן הראל ואודי אדם, מסבירים מנכ"לי משרד הביטחון ב-16 מתוך 24 השנים האחרונות, כיצד לחצים מלשכת נתניהו, תוך התעלמות מנתונים וממידע במערכת הביטחון, ותוך הסתרה ומידור, כפו על מערכת הביטחון הוצאת סכומי עתק על רכש צוללות במועדים מוקדמים מהדרוש בניגוד לצורך המבצעי שהוגדר על ידי חיל הים.

הציטוטים ב-ynet מתוך כתבה שתפורסם מחר:

אודי אדם: "חייבים לחקור את אישור המכירה ללא ידיעת גורמי הביטחון"

עמוס ירון: "אם הייתי עובד משרד הביטחון שחשוף לקבלת החלטה כה פסולה הייתי מתפטר".

אילן בירן: "נדרש מינוי דחוף של ועדת חקירה ממלכתית. קשריו העסקיים של נתניהו עם מיליקובסקי הוסתרו לכאורה, במשך תקופה ארוכה, כולל מידע שבוודאי היה מעלה בזמן אמת אצל בעלי תפקידים במערכת הביטחון, חשד חמור לניגוד עניינים של ראש הממשלה כבר בשלב קבלת ההחלטות.

דן הראל: "חשש לפגיעה בביטחון בשל מעורבות גורמים הנגועים בשיקולים זרים". הראל מדבר בתצהיר שמסר גם על "התערבות בוטה של גורמים שונים במשרד ראש הממשלה".

התצהירים נגבו על ידי התנועה לאיכות השלטון והוגשו עם דרישה לפתיחה מחודשת של חקירת הפרשה. לבקשתהמדינה התצהירים היו חסויים והוטל עליהם צו איסור פרסום שפקע היום.

20:37 עריכה

תמיר פרדו ראש המוסד בזמן עסקת הצוללות בחלקים מהתצהיר שלו לתנועה לאיכות השלטון שנחשפו בחדשות 12:

"לטענת מר נתניהו כאילו מידר את מערכת הביטחון מטעמי סודיות בטחונית בלבד ולפיכך לא יידע את שרשרת הבטחון, מראש המערכת: שר הבטחון והלאה, מדובר בנושאי תפקידים רמים במשרד הבטחון אשר לא ידעו דבר. ביניהם הרמטכ"ל, וראש המוסד. ההחלטה למדר את מערכת הביטחון איננה מתקבלת על הדעת, איננה סבירה בצורה קיצונית ומוסיפה חשד של ממש המחייב ועדת חקירה ממלכתית או הקמת ועדת בדיקה עצמאית. אין ולא יכולים להיות סודות שמשרד הביטחון או הרמטכ"ל לא מודעים להם".

"בהקשר המצרי היה למדינת ישראל אינטרס מאוד חזק לסייע למצרים…האינטרס הישראלי נבע הן מהרצון לייצב את השלטון שם שימשיך לקיים את הסכם השלום מחד ומאידך שיהיה בעל ברית בניהול הסכסוך אל מול הפלסטינים. לכן מידע אודות האישור שניתן לגרמנים למכירת הצוללות למצרים היה יכול לסייע בצורה קריטית לגורמי הביטחון הישראליים… בכדי להביא הישגים משמעותיים יותר לבטחונה הלאומי של מדינת ישראל. ברור כי במקרה זה כמו בכל מקרה דומה היה על מערכת הביטחון, וגם על ראש המוסד לדעת על האישור שניתן למכירת הצוללת למצרים".

"נראה כי ההחלטה לאשר מכירת צוללת למצרים התקבלה במסלול מזורז מאוד שאינו מוכר במחוזותינו, ללא דיונים עם גורמי המקצוע, וללא הבאת הנושא לאישור הקבינט, באופן שמיטיב לא רק עם מצרים על כל המשתמשע מכך, אלא מיטיב מאוד גם עם תאגיד טיסנקרופמעולם לא נתקלתי בסוג כזה של הסתרה מגורמי הביטחון הכי בכירים במדינת ישראל וזה אומר דרשני. פעולות מרכזיות שבוצעו בשנים האחרונות שבהן מעורבת טיסנקרופ הובילו להחלטות שגויות שלחלקן אין הסבר שמניח את הדעת, מדובר בפעולות חסרות תקדים ומשוללות הגיון מקצועי".

20:52 עריכה

פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, אמר כי יש להיערך לעוד שנה לפחות של התמודדות עם המגפה. עוד אמר כי "סגר שלישי בהחלט על הפרק".

אש אמר "לצערי יש גם אנשים חסרי אחריות שמהווים סכנה לכולנו, אלה שלא עוטים מסכות, שעורכים אירועים המוניים. רוב העם עומד על המשמר, המיעוט שמזלזל – מסכן את כולנו. דווקא כעת עם פתיחת המסחר והלימודים נדרשת עוד אכיפה משטרתית ועוד אחריות אישית בטרם תתרחש הידרדרות מהירה וחמורה".

21:22 עריכה

אתמול בכנסת: שר הבטחון לשעבר עוקף לטענתו צנזורה:

 

21:47 עריכה

צבי האוזר מראה שאנשי המשותפת לא מבצעים את רצון המצביעים שלהם. מעניין מה אחוז מצביעי כחול לבן שמרוצים מהבחירה שלהם.

22:06 עריכה

בערוץ 13 גם חשפו תצהירים על פרשת צוללות:

אודי שני שמ-2010 עד 2013 שימש מנכ"ל משרד הביטחון, והשתתף בכל תהליכי קבלת ההחלטות, בהם רכש הצוללות וכלי השיט מגרמניה שעומדים בלב עבודת ועדת הבדיקה שהקים גנץ סיפר כי כלי השיט של התאגיד הגרמני "טיסנקרופ" כלל לא התאימו לאספקת ספינות השטח להגנה על שדות הגז בים. לכן, הוא החל לבחון עסקה מול חברת מספנות בקוריאה הדרומית.

"נפגשתי עם סוכני המספנות הקוריאנים. לאחר המפגש קיבלתי הודעה כי עורך דין המייצג את מספנות גרמניה, קובל על כך שנפגשתי עם הקוריאנים. תשובתי הברורה הייתה כי 'זה ממש לא עניינו'. בדיעבד אני מבין שזה היה עורך הדין דוד שמרון".

שני מספר כי לאחר שהוגשה הצעה לממשלה בעניין רכש הספינות, הוחלט לפתע לשנות את המפרט הטכני שלהן – כך שיתאים למספנות בגרמניה. "הוחלט שלא לבצע את הרכש באמצעות מכרז, אלא מחברת טיסנקרופ כספק יחיד", הצהיר שני. "תמוה בעיניי הנסיבות לשינוי זה, שאיננו קשור לצורך המבצעי כפי שהוגדר, ואפשר והוא נובע משיקולים אחרים שאינם ידועים לי".

על האישור שנתן נתניהו לממשלת גרמניה למכור צוללות למצרים אמר שני: "מדובר בפעולה חריגה, בלתי סבירה, וספק אם בסמכותו של ראש הממשלה לקבל החלטה כזאת".

תצהיר נוסף של שאול חורב, יושב ראש הוועדה לאנרגיה אטומית בזמן רכש הצוללות והספינות. לדבריו "לא ידוע לי על נתון כלשהו בקשר לעסקה ביטחונית כזו שיש להסתירו כסוד מפני בעלי התפקידים וגורמי המקצוע במערכת הביטחון. מדובר בהליך חריג ביותר שאין לו הצדקה ומחייב בדיקה חיצונית".

22:18 עריכה

משה בוגי יעלון בתגובה לעדויות הצוללות החדשות:

22:21 עריכה

נתניהו בתגובה לתצהירים בפרשת הצוללות:

7 עובדות שמרסקות את פרשת "פייק-צוללות" שהשמאל מנסה להסתיר מכם!**מעולם לא נעשה שימוש פוליטי כה בוטה בצה"ל ובמערכת…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Thursday, November 26, 2020

22:28 עריכה

בכאן 11 הביאו את עדותו של עמוס גלעד:

סגירה