קרעי מחמיא לעבאס: "דואג לאינטרס של הערבים, מקרב אותם"

הח"כ המקורב לנתניהו: "אנחנו דואגים לערבים יותר מממשלות השמאל, אבל לא נשב עם תומכי טרור בקואליציה" ● משרד הבריאות דן בביטול פתיחת הקניונים בעקבות תמונות של תורים צפופים ומאשים את הקניונים בחריגה ממתווה הפתיחה - הקניונים שלפו נתונים שמראים שהם נהגו לפי המתווה ● יעלון "ממשיכים לנסות להחליף את נתניהו בלי בחירות" ● ההפגנות נגד נתניהו נמשכות, 2,000 מפגינים בכיכר פריז

יו"ר רע"ם, מנצור עבאס (צילום: נעם רבקין, פלאש 90)
נעם רבקין, פלאש 90
יו"ר רע"ם, מנצור עבאס
17:36 עריכה

שבוע טוב! המזרח התיכון מתוח בעקבות חיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פאחריזאדה שכונה "אבי הפצצה האיראני" וחוסל ביריות בזמן שנסע במכונית משוריינת בעיר האיראנית אבסארד, ולפי התקשורת העולמית נחשב ל"יעד מספר אחד של המוסד". ומשרד החוץ העלה את רמת הכוננות בשגירוריות ישראל בעולם והזהיר דיפלומטים ישראלים ברחבי העולם לנהוג בזהירות יתרה בזמן הקרוב. במקביל, הועלתה גם רמת הכוננות בקהילות היהודיות.

בעיתון "ניו יורק טיימס" נכתב כי "יש מי שתוהים אם בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול בזמן הקצר שנותר לשלטונו האוהד של טראמפ, שיעזוב את הבית הלבן בעוד פחות מחודשיים. נתניהו, אגב, רמז אולי לתקיפה בסרטון ששיתף ברשתות החברתיות לפני כניסת השבת – ממש בשעה שפורסמו הדיווחים על החיסול – ואמר כי לא את כל מה שעשה בשבוע האחרון הוא יכול לשתף".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, קרא להגיע למתנקשים ולשולחיהם. "אחד המדענים המבטיחים שלנו בתחום הגרעין וההגנה נרצח על-ידי מתנקשים אלימים, הישגיו המדעיים גרמו לו לשלם על כך בחייו ולזכות בתואר שהיד", כתב חמינאי בטוויטר. איראן גם שלחה מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולמועצת הביטחון של האו"ם, בו היא טוענת שיש לה "אינדיקציות רציניות" לכך שישראל אחראית לחיסולו של פחריזאדה. עוד נכתב כי איראן שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל פעולה שתידרש על מנת להגן על עמה ועל האינטרסים שלה.

האיחוד האירופי גינה את החיסול בחריפות וכינה אותו "פשע המנוגד לעקרון כיבוד זכויות האדם". ארה"ב הרשמית לא גינתה את החיסול, והנשיא היוצא טראמפ אף צייץ ציוץ אוהד. עם זאת, בתקשורת האמריקאית היו מי שהעבירו ביקורת על המהלך, וראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן כינה את החיסול "פעולה פזיזה".

בזירה הפוליטית הישראלית, לעומת זאת, שוררת הסכמה רחבה גם באופוזיציה שהחיסול, שבאופן רשמי אינו בהכרח פעולה ישראלית, הוא מהלך מוצדק ונכון:

17:40 עריכה

בולען בתוכנית "האיים הירוקים": במסגרת בדיקות סקר לעובדים בבתי המלון באזור "האי הירוק" ים המלח, התגלו היום 10 עובדים מאומתים בקרב עובדי המטבח והשירותים במלון ישרוטל במקום. העובדים היו ללא תסמינים, והם אובחנו הודות לדיגום שנעשה בהתאם במסגרת התוכנית.

בעקבות הגילוי,  התקיים דיון בצמרת משרד הבריאות, ומנכ"ל המשרד, הפרופ' חזי לוי, החליט להשהות את פעילות בית המלון עד לסיום הבדיקות הנדרשות. אורחים ששהו בבית המלון ישרוטל ים המלח החל מתאריך 22.11.20 נדרשים לבצע בדיקת קורונה באתרי דיגום ליד ביתם.

פלאש 90
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020
17:48 עריכה

תנועות המחאה 'הדגלים השחורים' ו'חקירה עכשיו' יצאו היום, כמו בשבוע שעבר ולפני שבועיים במפגן של שיירות רכבים ועליהם דגמים של צוללות בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת כלי השייט והצוללות, שהיא לדבריהם "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה מקום המדינה". השיירה הגיעה לקיסריה, שם התקיימה עצרת מחאה בדרישה לחקירת הפרשה, ומשם המשיכה לירושלים

עם הגעת השיירה לקיסריה, נשאו שם דברים אלוף (מיל') עמירם לוין, ראש השב"כ לשעבר עמי איילון ותא"ל מיל גיורא ענבר, ומשם המשיכה לירושלים.

לוין תקף בדבריו את שר הביטחון גנץ: "אחרי שמי שמכר וממשיך למכור לנו את סיסמתו 'ישראל לפני הכל' שוב מתרפס ושם את ביבי ואת עצמו לפני הכל, כאשר הקים ועדת דמה, נטולת סמכויות, ועדה שמראש מנועה מלחקור את מכירת הצוללות למצרים. מנועה מהיכולת החוקית לזמן עדים מהדרג המדיני".

איילון אמר כי "אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים, תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל הים, מרמטכ"ל, משר ביטחון, היא פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל. נתניהו, אתה הפכת לסכנה לביטחונה של ישראל. הסתרת את ההחלטה ממפקד חיל הים, מרמטכ"ל, משר ביטחון. זה לא טוהר מידות, זה פגיעה בביטחון המדינה. אישור מכירת 35-F תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל האוויר, מרמטכ"ל ושר ביטחון, הוא פגיעה חמורה בביטחון המדינה. הדרך בה אתה מנהל את מדיניות החוץ, את הכלכלה, את משבר הקורונה תוך העדפת השיקול האישי הפוליטי על כל שיקול ממלכתי, שרואה את טובת אזרחי מדינת ישראל לנגד עיניו, היא פגיעה בביטחון מדינת ישראל".

תא"ל במיל גיורא ענבר אמר: "אין מחילה על אי הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור ללא חת ומשוא פנים את הפגיעה והנזק שגרמתם לביטחון ישראל. על הפגיעה הזאת בביטחון המדינה, אנחנו לוחמות ולחומים, מפקדות ומפקדים, אזרחיות ואזרחים- איבדנו את כל האמון בכם. לא נשקוט ולא נחדל עד שתלך".

זוהי השבת ה-23 ברציפות שבה תנועת הדגלים השחורים ותנועות מחאה נוספות מקיימות הפגנות נרחבות כנגד נתניהו. למרות מזג האוויר החורפי, יצאו רבבות לצמתים ולגשרים ובהמשך הערב צפויים להגיע למוקדי ההפגנה המרכזיים בקיסריה ובבלפור.מהדגלים השחורים נמסר: "עוד שבוע נוראי עבר על עם ישראל. עוד שבוע בו נתניהו מרסק את הכלכלה ונכשל בטיפול בקורונה, אבל שובר שיאים חדשים של הסתה ושיסוי נגד אזרחי המדינה. לאזרחי ואזרחיות המדינה מגיעה תקווה ואחדות, וממשלה שמעבירה תקציב ועובדת עבור האזרחים והאזרחיות. רבבות האזרחים שממשיכים לצאת גם בתנאי מזג האוויר הקשים מראים עד כמה לאזרחים והאזרחיות נמאס מהשלטון".

 

18:30 עריכה

"אני לא חושב שלפעולה באיראן יש קשר לחילופי הגברי במשטר האמריקאי". כך אמר הערב שר צחי ההתיישבות הנגבי בתוכנית "פגוש את העיתונות".

לדברי הנגבי: "פעולות כאלה לוקח זמן רב לתכנן ועיתוי הביצוע קשור לסיבות מבצעיות משטר ביידן יכול לשים אותנו במקום אחר בזירה האמריקאית, אבל זה בעיקר סיפור מדיני, לא ביטחוני, כי כידוע בשמונה השנים של איראן נהרגו בנסיבות מסתוריות הרבה מדענים באיראן וזה לא הפריע לאובמה לעשות מו"מ עם האיראנים, כך שאני לא חושב שלביידן ולממשלו תהיה בעיה עם פעולות כאלה. אין לי מושג מי עשה את זה, זה לא שאני עושה את עצמי כאילו אני יודע משהו ושומר על שפתיים חלופות".

בתשובה לשאלה, האם הליכוד מנסה לפרק את הממשלה, אמר הנגבי: "להיפך. המשאלה שלי, שמייצגת גם את מה שרוצה ראש הממשלה, זה להמשיך את קיומה של הממשלה עד סופה. אבל זה מאוד קשה לראות את זה קורה, בגלל ההתרסה של כחול לבן בכמה תחומים, ועם זאת אני עדיין אני מאמין שזה יכול לקרות".

בתשובה לשאלה האם מדובר בהתרסות של כחול לבן או בעובדה שראש הממשלה נתניהו אינו משתף את בני גנץ ושרי כחול לבן בהחלטות, אמר הנגבי: "תמיד כל צד מאשים אחד את השני בהפרות. זה שנתניהו לא משתף זה ביטוי למתח שנוצר בצמרת. היו ממשלות רבות שלא שיתפו אלה את אלה, עדיין אפשר להתקדם".

לדברי הנגבי, "הדברים שחשובים לנו היא הקמת הוועדה שתגבש מתווה למינוי בכירים והתקציב. אנחנו מתקדמים עם התקציב בלי קשר לכחול לבן, נסיים את תקציב 2020 עד ה-23 לדצמבר ונסיים את תקציב 2021 עד פברואר. אבל אנחנו מאוד רוצים להמשיך איתם, אם לא תימשך התופעה של ממשלה בתוך ממשלה שהביטוי הכי מקומם שלה זה  הוועדה הפוליטית שגנץ הקים".

כאן המראיינת – הכתבת הפוליטית רינה מצליח – קטעה את דבריו של הנגבי ושאלה: "למה בעצם ועדה שחוקרת את פרשת הצוללות היא פוליטית? האם לא מדובר על תופעה קלאסית של 'על ראש הגנב בוער הכובע', נתניהו טוען שאין לו קשר לפרשת הצוללות, אבל כשרוצים לחקור אותה אתם קופצים ואומרים 'מחפשים את נתניהו'?"

הנגבי ענה: "הוועדה פוליטית כי השר גנץ עצמו אמר שאין צורך בוועדה כזאת. אז מה השתנה? זה נולד ממועקה כבדה לאור הסקרים. היא פוליטית בגלל הרכב הוועדה. יש כל כך הרבה שופטים, אבל גנץ מינה דווקא את האיש היחיד שכתב מאמר נגד נתניהו. וגם: אם בני גנץ צריך לבדוק את סוגיית הרכש הביטחוני, וצריך לבדוק אותה, והא היה בא לנתניהו ואומר, בוא נקים ועדה ביחד ונחקור את זה, נתניהו היה אומר לו, יופי, אהלן וסהלן, בוא נקים, אז בשביל מה להקים ועדה נפרדת"?

צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
18:38 עריכה

"פרשת הצוללות היא הפרשה החמורה ביותר בתולדות הרכש הישראלי. והפרשה, שלא תהיינה אשליות: פרשת הצוללות היא פרשת שוחד". כך הצהיר מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, האלוף במילואים אילן בירן, בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12. בירן, שמסר תצהיר בעתירת התנועה לאיכות השלטון בקריאה לחקור את הפרשה בוועדת חקירה ממלכתית, חזר בתוכנית על קריאתו לחקור אותה בוועדת חקירה ממלכתית ולא בוועדה כמו זאת שהקים שר הביטחון בני גנץ.

בתצהיר שהגיש בירן לבג"צ על פרשת הצוללות הוא כתב: "נדרש מינוי דחוף של ועדת חקירה ממלכתית. קשריו העסקיים של נתניהו עם מיליקובסקי הוסתרו לכאורה, במשך תקופה ארוכה, כולל מידע שבוודאי היה מעלה בזמן אמת אצל בעלי תפקידים במערכת הביטחון, חשד חמור לניגוד עניינים של ראש הממשלה כבר בשלב קבלת ההחלטות. רק ועדת חקירה המשולבת בחקירה משטרתית תשכיל לחקור, להסיק מסקנות, ובעיקר להמליץ על דרכים נכונות וראויות לביצוע הליכי רכש והתעצמות אסטרטגית".

 

18:56 עריכה

"אם כחול לבן ימשיכו להתנהל כאופוזיציה גנץ לא יוכל להיות ראש ממשלה". כך אמרה היום ח"כ אסנת מארק בפאנל של חברי כנסת בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12. לדברי מארק: "אנחנו רוצים לשמור על הממשלה ולטפל בקורונה ובכלכלה ולקיים את הסכם הרוטציה. אבל את כחול לבן זה לא מעניין, הם מתנהגים כאופוזיציה ולא כקואליציה ולא נותנים לנתניהו לעבוד. כל מה שמעניין אותם זה להגיע לנקודה שבה בני גנץ ראש הממשלה".

יו"ר סיעת כחול לבן, איתן גינזבורג, שהשתתף גם הוא בפאנל, אמר בתגובה לדבריה של מארק: "אתם אלה שמתנהגים כאופוזיציה לעצמכם. אנחנו באנו לממשלה בסיטואציה שנתקענו בה אחרי הבחירות, אחרי שלוש מערכות בחירות ובכניסה למשבר הקורונה, מתוך מחשבה שזה מה שטוב לישראל. אבל נתניהו לא מפסיק לתקוף את גנץ ולחפש מאבקים בתוך הממשלה. אנחנו ויתרנו הרבה אבל לא נוותר על תקציב, בוודאי לא במשבר כזה. לא יכול להיות שלא יהיה תקציב. אם לא יהיה תקציב הולכים לבחירות".

ח"כ מתן כהנא מימינה שהשתתף באותו הפאנל, אמר: "אל תדאגו, לא יהיו שום בחירות כי גנץ ונתניהו רועדים מפחד מהרעיון של ללכת לבחירות. מה שחשוב גם לליכוד וגם לכחול לבן זה לא ישראל, כי בשביל נתניהו בחירות זה להפסיד ובשביל כחול לבן זה לשכת התעסוקה. איזו מין ממשלה זאת? אנחנו במלחמה, מיליון אנשים יושבים בבית מובטלים, ואין תקציב. הממשלה משותקת".

בתשובה לשאלה, אם בכל זאת יהיו בחירות, האם ימינה תצטרף לממשלה בראשות נתניהו ותמליץ עליו לראשות הממשלה כדי שיוכל להרכיב קואליציה, אמר כהנא: "אנחנו נמליץ על נפתלי בנט. נתניהו לא ילך עם בנט אלא עם מנצור עבאס (יו"ר סיעת רע"ם ברשימה המשותפת), ישברית אחים בין מנצור עבאס לנתניהו והוא מעדיף אותו על בנט".

המראיינת, רינה מצליח, הפנתה את דבריו של כהנא לח"כ אעידה תומא-סלימן מסיעת חד"ש ברשימה המשותפת, שהשתתפה גם היא בפאנל, ושאלה אותה אם ההתקרבות בין נתניהו לעבאס יכולה לפצל את המשותפת. תומא-סלימן אמרה: "אנחנו לא מפוצלים, רק הממשלה מפוצלת. זאת ממשלה משותקת שגורר אותנו למצב כלכלי ובריאותי בלתי נסבל. הפכנו לבני ערובה של הממשלה הזאת שלא צריכה בכלל אופוזיציה, הם בעצמם תוקפים אחד את השני במקומנו. צריך כמה שיותר מהר ללכת לבחירות".

לדבריה: "כולם מבינים שהדבר הכי טוב לאוכלסוויה הערבית זאת הקמת המשותפת וכולנו נצא מופסדים אם היא תתפרק, רק נתניהו ירוויח מכך. התפקיד של אף אחד מאתנו הוא לא לשחק לידיו של נתניהו. ואנחנו לא ניתן לו את המתנה הזאת. נתניהו יודע שמי שעמד מולו חזק ומנע ממנו להרכיב ממשלה צרה זאת המשותפת ולכן הוא מנסה לפרק אותה".

ח"כ אסנת מארק בוועדת הכנסת, ב-21 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ אסנת מארק בוועדת הכנסת, ב-21 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
19:04 עריכה

שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן, מסבירה מדוע גילוי חולי הקורונה במלון ישרוטל, במסגרת מדיניות הבדיקות האינטנסיביות של האיים הירוקים, אינה "באג" בשיטת האיים הירוקים אלא "פיצ'ר":

19:06 עריכה

שלטי הסתה בהפגנה לטובת נתניהו בנס ציונה:

19:07 עריכה

ח"כ ניר ברקת לוקח הפסקה ממשבר הקורונה והמשבר הכלכלי ומציג תוכנית לפיתוח שטחי יהודה ושומרון:

 

19:43 עריכה

"אנחנו ממשיכים לפעול למען הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית ואני עדיין מאמין שהיא אפשרית". כך אמר הערב יו"ר סיעת תל"ם ברשימת יש עתיד, השר לשעבר משה (בוגי) יעלון בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

בתשובה לשאלה, מדוע הוא מועמד להחליף את ראש הממשלה נתניהו בהצעת אי-האמון הקונסטרוקטיבית ולא יו"ר הרשימה והאופוזיציה יאיר לפיד, והאם באמת יש להם סיכוי ריאלי להגיע ל-61 חברי כנסת, אמר יעלון: "זה מחמיא מאוד שמציעים לי לעמוד בראש, אבל זה בכלל לא העניין. העניין הוא שזאת האופציה הכי טובה ואנחנו ממשיכים לעבוד על זה ונמשיך כדי למצות כל סיכוי למנוע בחירות.  רק שכדי שזה יקרה בני גנץ יכול להפסיק לחלום על הרוטציה".

בתשובה לשאלה, כיצד הוא חושב להגיע ל-61 מנדטים בלא תמיכתם של חברי סיעת דרך ארץ, הנדל והאוזר, וסיעת רע"ם, אמר יעלון: "אני לא בונה על הנדל והאוזר. לגבי רע"ם, זה ממש לא נכון. זה לא קשור למהלכים של מנצור עבאס שאני מודע אליהם, זה לא מתנגש עם המהלכים שלנו".

לדברי יעלון: "אנחנו חייבים להמשיך בנסיון להחליף את נתניהו והממשלה הזאת כי זאת מציאות שבה נמשיך לקבור מתים, עברנו במגפה כבר את ה-2800 מתים. ואני לא מקבל את זה שזה לא קשור לניהול ושזה היה קורה בכל מקרה. זה עניין של רח"ל. בהיותי שר הביטחון הכנתי את רח"ל לטפל באירוע כזה. ראש רח"ל התמנה רק לפני חודש ועדיין לא נכנס לתפקיד".

"יש כאן תרבות של שקר, כל הממשלה הזאת מתנהלת בתרבות של טיוח ושל ניהול גרוע ושל שקר, וכשמשקרים מפסידים, זה מה שקרה למדינות ערב", אמר יעלון, "לא צריך להשוות אותנו לאירופה ואמריקה עם הגבולות הפתוחים, אותנו צריך להשוות למדינות אי. והנה, קפריסין עם 48 מתים, סינגפור עם 24 מתים, ניו זילנד עם 45 וטאיוואן 7. אז זאת המדיניות של נתניהו".

בהתייחסו לפרשת הצוללות אמר יעלון: "הצעד הנכון הוא השלמת חקירה פלילית או חקירה ממלכתית. זה אירוע גדול שצריך לחקור ברצינות ולא איך שחוקרים אותו. אני אעיד גם בפני הוועדה הקיימת ב-8 לדצמבר. מי שלא יבוא להעיד זה נתניהו. אם אין לך מה להסתיר למה שלא תבוא להעיד? אם אין לך מה להסתיר מה אתה נלחם נגד חקירה?"

.
.
20:05 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ מממש את קו העמימות של ממשלת ישראל ואומר בראיון: לא יודע מי ביצע את החיסול, אבל הוא מוצדק.

20:11 עריכה

כ-2,000 מפגינים הגיעו לכיכר פריז למחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים קוראים לשנות את שיטת הממשל ומניפים שלטים כמו: "משנים את השיטה, חוק משאל עם", "מצילים את המדינה, נלחמים בשחיתות". ההפגנה נערכת במקום זה השבוע ה-23 ברציפות.

ההפגנה במתחם בלפור, 26 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ההפגנה במתחם בלפור, 26 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
20:17 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין יקיים הערב דיון חירום על מתווה הקניונים עם מנכ"ל המשרד, הפרופסור חזי לוי ופרוייקטור הקורונה נחמן אש. זאת בצל התמונות המדאיגות מהפיילוט שבו נפתחו 15 קניונים, שבהן נראתה צפיפות רבה בתורים לחנויות.

אדלשטיין הודיע כי "מסקנות אנשי המקצוע יונחו על שולחנו בתחילת השבוע, אז יגבש את עמדתו על המשך המתווה".

בחדשות ערוץ 12 צוטטו "מקורביו של אדלשטיין" שאמרו, לפי המהדורה, "אם ככה מתנהלים בקניונים אחרי כל ההבטחות שלהם לקיים את ההנחיות, אין סיכוי שנמשיך ונרחיב את הפיילוט ונפתח את כולם".

מנגד, צוטטו באותה כתבה מנהלי קניונים שהאשימו את משרד הבריאות בצפיפות בקניונים. לדבריהם: "פתחו רק חלק קטן מהקניונים אחרי שלושה חודשים שהם היו סגורים, למה בדיוק ציפו, שלא תהיה צפיפות? ההנחיות וההוראות קוימו במלואן".

פתיחת קניון איילון 28.11 (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
פתיחת קניון איילון 28.11 (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
20:58 עריכה

נשיא בלארוס משתעשע באפשרות שיפרוש מתפקידו, וח"כ אלי אבידר ממהר לנצל את החדשות הטובות הללו כדי לנגח את ראש הממשלה נתניהו:

21:00 עריכה

הציבור היהודי מודאג מהתפשטות מגפת הקורונה בחברה הערבית, אולי בגלל שהמגפה נוטה לעבור בין המגזרים. ח"כ אחמד טיבי מזכיר לעוקביו היהודים בעיה כואבת אחרת שפוגעת במגזר:

21:01 עריכה

21:23 עריכה

ילד בן תשע הלך לתומו על חוף הים בקיסריה – ותראו את מי הוא פגש שם:

21:41 עריכה

ח"כ צבי האוזר מאמץ פורמט חדש:

21:43 עריכה

במקביל להפגנות בירושלים ובקיסריה ולמאות מוקדי ההפגנה על הגשרים ובצמתים, כמה מאות בני אדם הגיעו להפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו גם בכיכר רבין בתל אביב. את ההפגנה ארגנה התנועה לאיכות השלטון. מול מעונו הפרטי של רה"מ בקיסריה מפגינים כעת כ-300 איש, ומולם הגיעו כ-100 בני אדם להפגנת תמיכה בראש הממשלה.

21:58 עריכה

בעקבות הצפיפות בפיילוט שאיפשר את פתיחתם של 15 קניונים, ששר הבריאות אדלשטיין, כמובן, לא העלה על דעתו, הוא כינס את בכירי משרדו ופרוייקטור הקורונה לדון בהצעתו לעצור את מתווה הפתיחה של שאר הקניונים ולסגור את אלה שנפתחו בחזרה.

22:20 עריכה

בעקבות הצילומים של תורים צפופים בקניונים, ועל רקע הדיון שמתקיים כעת במשרד הבריאות על הפסקת הפיילוט וביטול פתיחתם, חושף אתר ynet נתונים, שמן הסתם קיבל מהנהלות הקניונים, שמראים כי הקניונים נמצאו גם בשעות השיא שלהם הרבה מתחת לצפיפות שמתיר להם מתווה הפתיחה.

לפי הנתונים, ביקרו בשעות השיא 7,000 איש בו זמנית, כשהגבול העליון המותר להם לפי מ"ר הוא 22 אלף איש והקבוצה הגבילה עצמה ל-20 אלף בסך הכל. השטח הכולל של שלושת הקניונים – איילון, חיפה וירושלים – מגיע ל-150 אלף מ"ר.

בקניון איילון נמצאו בשעה 13:00, שעת השיא, 3,104 איש בו זמנית, כשהמקסימום המותר לקניון לפי הפיילוט הוא 7,143 איש לקניון זה. בקניון חיפה ניתן להכניס 6,000 קונים בו זמנית. בשעת השיא היום, 11:00, שהו בו יחד 1,881 קונים בלבד. בקניון מלחה ירושלים הותר להכניס 7,571 קונים בו זמנית. השיא היה ב-12:00, אז ביקרו בו בו זמנית 3,016 קונים.

לקוחות בקניון איילון ברמת גן, 20 בנובמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
לקוחות בקניון איילון ברמת גן, 20 בנובמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
22:38 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד בדיון בערוץ 13, מתגאה בהשקעות של הליכוד בחברה הערבית: "נתנו יותר מכל ממשלות השמאל", מחמיא ליו"ר רע"ם מנצור עבאס: "דואג לקרב את החברה הערבית והיהודית, דואג לאינטרסים של הערבים", אבל מבטיח שמפלגתו לא תצרף אותו לקואליציה: "אנחנו דואגים להם, אבל אנחנו לא נצרף תומכי טרור לממשלה".

 

22:52 עריכה

אחרי התפרצות הקורונה וסגירת מלון ישרוטל, מתברר שמתווה "האיים הירוקים" יימשך והמלון שבו התגלתה קורונה ייפתח מחדש מחר:

סגירה