יאיר נתניהו במו"מ לשכור דירה ליד אחיו בהרצליה

פרסום ראשון יש חיים אחרי המעון בבלפור: בנו הבכור של ראש הממשלה מנהל משא ומתן על שכירת דירה בסמוך לאחיו אבנר, בפרויקט "מחיר למשתכן" בגליל ים החדשה ● אבנר וחברתו נוי בר אמורים להיכנס לגור בפרויקט בימים הקרובים ● בנוסף, היחידה לאבטחת אישים בשב"כ מנהלת מו"מ לשכירת שתי דירות במקום עבור מאבטחי בניו של רה"מ

יאיר נתניהו (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
יאיר נתניהו

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מנהל משא ומתן לשכירת דירה בשכונת גליל ים החדשה בהרצליה, בבניין ליד אחיו אבנר. כך נודע לזמן ישראל.

מדובר בדירה המושכרת בשוק החופשי במחיר מלא ישירות מהקבלן, בתוך שטח מתחם פרויקט "מחיר למשתכן".

אם העסקה תצא לפועל, יהיה מדובר בשינוי משמעותי בחייו של יאיר נתניהו בן ה-29, אשר ככל הידוע מתגורר בשנים האחרונות במעון ראש הממשלה בבלפור.  נתניהו הצעיר נרשם לאחרונה ללימודי תואר שני בתקשורת וממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה, כך שהמעבר לשכונת גליל ים החדשה עשוי להיות קשור ללימודיו.

נתניהו הצעיר נרשם לאחרונה ללימודי תואר שני בתקשורת וממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה, כך שהמעבר לשכונת גליל ים החדשה עשוי להיות קשור ללימודיו

קרוב לאח הצעיר

כפי שפורסם לראשונה בזמן ישראל, אחיו הצעיר של יאיר, אבנר נתניהו, שכר לאחרונה עם חברתו נוי בר דירה באותו פרויקט והוא אמור להיכנס לגור בה בימים הקרובים. אבנר מתגורר כיום בשכירות ברחוב עזה בירושלים, סמוך למעונו הרשמי של ראש הממשלה.

עוד נודע כי היחידה לאבטחת אישים בשירותי הביטחון הכללי מנהלת משא ומתן עם הקבלן על השכרת שתי דירות במקום עבור המאבטחים של שני בניו של ראש הממשלה. המו"מ תקוע בשל מחלוקת על המחיר שהחברה דורשת, אשר בשב"כ סבורים כי הוא גבוה מדי.

הדמיה של פרויקט המגורים שבנתה חברת שבירו בגליל ים הרצליה (צילום: (צילום מסך))
הדמיה של פרויקט המגורים שבנתה חברת שבירו בגליל ים הרצליה (צילום: (צילום מסך))

מאבטחיו של אבנר כבר מפגינים נוכחות במתחם, עוד לפני שמי מבניו של ראש הממשלה עברו לגור שם. צילום שהגיע לידי זמן ישראל ממקור לא ידוע – ככל הנראה מאחד הדיירים במקום – מראה את מאבטחיו של אבנר, שהביאו אותו לפגישה בפרויקט, מחנים את רכבם על המדרכה ועל גינת הנוי הצמודה למדרכה.

צילום שהגיע לידי זמן ישראל ממקור לא ידוע – ככל הנראה מאחד הדיירים במקום – מראה את מאבטחיו של אבנר, שהביאו אותו לפגישה בפרויקט, מחנים את רכבם על המדרכה ועל גינת הנוי הצמודה למדרכה

"צריך מזל כדי לקבל דירה כזאת"

חברת הבנייה רמי שבירו, שנמצאת בבעלות היזם רמי שבירו, הקימה בשכונה – הסמוכה לפארק גליל ים – שישה בניינים בשלושה מתחמי מגורים של "מחיר למשתכן". הדירה שאבנר עומד לעבור אליה והדירות שיאיר מתעניין בהן נמצאות במתחם הראשון, שבנייתו הסתיימה לאחרונה.

הדירה שאבנר שכר והדירה שיאיר שוקל לשכור אינן דירות אשר נמכרות או מושכרות במחיר מפוקח, כך שבניו של רה"מ אינם נדרשים לעמוד בקריטריונים (או לזכות בהגרלה) כדי לשכור אותן.

מדובר בדירות להשכרה ארוכת-טווח, שהיזם משכיר למשך חמש שנים ומקבל בתמורה הטבות מס במסגרת סעיף 53 של החוק לעידוד השקעות הון, המוענקות ליזמים המשכירים דירות לטווח ארוך. הדירות מושכרות ישירות ללקוחות, ללא תיווך.

מהארכיון: משפחת נתניהו בחופשה (צילום: אבי אוחיון/לע
מהארכיון: משפחת נתניהו בחופשה (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

גורם המעורה בפרטים ציין כי "יש ביקוש גבוה לדירות להשכרה לטווח ארוך בשכונה הזו וצריך מזל כדי לקבל דירה כזאת", אבל "אבנר ויאיר לא זכו להעדפה כלשהי על פני שוכרים אחרים בתור להשכרת הדירה".

"יש ביקוש גבוה לדירות להשכרה לטווח ארוך בשכונה הזו וצריך מזל כדי לקבל דירה כזאת", אבל "אבנר ויאיר לא זכו להעדפה כלשהי על פני שוכרים אחרים בתור להשכרת הדירה"

מחברת רמי שבירו נמסר בתגובה: "החברה אינה מוסרת פרטים על שוכרים ודיירים בפרויקטים שלה". לשכת ראש הממשלה לא נענתה לבקשת תגובה.

מתרחקים מההפגנות

מעון השרד שבו מתגוררים בנימין, שרה ויאיר נתניהו והדירה הסמוכה שבה מתגורר אבנר עלו לאחרונה לכותרות בשל ההפגנות הסוערות נגד ראש הממשלה, המתקיימות מדי מוצאי שבת מול המעון והדירה ברחוב עזה. בית המשפט העליון דן בחודשים האחרונים בעתירה של כמה מתושבי השכונה אשר התלוננו על רעש המפגינים בשעות הלילה המאוחרות.

העיתון "חדשות קיסריה" דיווח לאחרונה כי בני משפחת נתניהו מגיעים לאחרונה בתכיפות גבוהה מהרגיל לביתם הפרטי בקיסריה, ואף הקימו שם אמצעי אבטחה מיוחדים כמו גדר זמנית נוספת מסביב למתחם, שמוקמת בזמנים שבהם בני המשפחה שוהים במקום. אלא שבשבועות האחרונים ההפגנות במוצאי שבת מתקיימות גם מול ביתם בקיסריה.

בית משפחת נתניהו, קיסריה (צילום: צילום מסך, כאן 11)
בית משפחת נתניהו, קיסריה (צילום: צילום מסך, כאן 11)

לאחרונה פורסם בערוץ 13 כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, החליטה לעבור ממעון השרד לאחד משלושת הבתים הנמצאים בבעלות המשפחה ברחוב הפורצים שבשכונת קטמון בירושלים. לפי הפרסומים, "שרה נתניהו החליטה לעבור כדי להתרכז בעבודתה כפסיכולוגית בעיריית ירושלים, מאחר שרה"מ נמצא הרבה במעון השרד בשל הקורונה.

"בעקבות המעבר, נתניהו ביקשה אבטחה צמודה בעלות כוללת של עשרות אלפי שקלים בחודש, טלפונים, מים וחשמל, אך בקשתה נענתה בשלילה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד ראש הממשלה".

בעניין זה, הועברה תגובת אגף הביטחון וחירום, לפיה "פעולות הביטחון השוטפות נעשות עפ"י הצורך האבטחתי. יש הפרדה מוחלטת בין הוצאות הביטחון לבין הוצאות הבית שממומנות כולן ע"י משפחת נתניהו. אגף הביטחון מעולם לא התבקש להשתתף בתשלומים שוטפים של הדירה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
למה יאיר צריך הבטחת שב"כ שלא ניתנה כמוה לבני ראשי הממשלות בעבר ?? אולי זה בגלל שהוא חשוף לסודות מדינה ללא שיהיה מורשה לכך ? ואם כן - מי אחראי לעברה כזו על חוקי ביטחון המדינה ?? בעבר ... המשך קריאה

למה יאיר צריך הבטחת שב"כ שלא ניתנה כמוה לבני ראשי הממשלות בעבר ??
אולי זה בגלל שהוא חשוף לסודות מדינה ללא שיהיה מורשה לכך ?
ואם כן – מי אחראי לעברה כזו על חוקי ביטחון המדינה ??

בעבר שמענו מראש המוסד שביבי לחץ עליו לתת עדכון ביטחוני מסווג בנוכחות שרה, שאיננה מורשת לכך.
יש מקום לחקור עברות כגון זו על חוקי בטחון המדינה.
**************************************************

עוד 658 מילים ו-3 תגובות
סגירה