נתניהו: "גנץ צריך לעצור את ההידרדרות לבחירות"; גנץ: "האחריות עליך ורק עליך"

לפיד: "נתניהו שבר את שיאי הציניות. האיש כל היום מתעסק בהסתה, ואז הגיע בערב לטלוויזיה ודיבר נגד הסתה" ● סקר: מפלגה בראשות איזנקוט, חולדאי ולבני מקבלת 15 מנדטים ● חברי רע"ם נעדרו מההצבעה על הקדמת הבחירות ● דיווח: יהורם גאון שוקל להתמודד לנשיאות ● נתניהו ביקש מנציב שירות המדינה לאשר את מינוי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן למנכ"ל משרד ראש הממשלה

  • מליאת הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • יאיר לפיד נואם במליאה (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    דוברות הכנסת - דני שם טוב
  • תוצאות ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: מתוך שידורי ערוץ הכנסת)
    מתוך שידורי ערוץ הכנסת
  • בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי שהצעת החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה טרומית, 2 בדצמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • ניצן הורוביץ נואם לפני ההצבעה על פיזור הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    דוברות הכנסת - דני שם טוב
  • יו"ר הכנסת יריב לוין (צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת)
    דני שם-טוב/דוברות הכנסת
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
    דני שם טוב, דוברות הכנסת
  • איימן עודה נואם לפני ההצבעה על פיזור הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    דוברות הכנסת - דני שם טוב
07:01 עריכה

עדיין לא ברור אם מנסור עבאס יצביע עם האופוזיציה היום -ומה יעלה בגורל הרשימה המשותפת.

בסטטוס שפרסם כתב עבאס כי אינו סומך על נתניהו אך גם לא על גנץ ולפיד.

الشعار الانتخابي ليس هدفًا في العمل البرلماني!من الواضح أن اجتماع اليوم وموقف نواب الحركة الإسلامية يشغل وسائل الإعلام…

Posted by ‎منصور عباس – Mansour Abbas‎ on Tuesday, December 1, 2020

07:07 עריכה

בארץ מפרסמים: בעקבות סקר פנימי, בכירים במרצ שללו את הרעיון להפוך לרשימה יהודית-ערבית.

גורם במפלגה העריך כי פלח המצביעים בין מרצ לרשימה המשותפת שעשוי לתמוך במרצ עם הפיכתה לרשימה יהודית-ערבית מסתכם ב-4,000-3,000 אנשים. "בסוף זאת באמת קבוצה מאוד קטנה", אמר הגורם. לדבריו, "אפשר למשוך מצביעים ערבים למרצ, אבל הם לאו דווקא מחפשים מפלגה יהודית-ערבית. מנגד, מצביעים יהודים עשויים לברוח מתמיכה ברשימה כזאת, משום שמצביעי מרצ מחשיבים את עצמם לשמאל ציוני בהגדרה".

07:10 עריכה

תמר זנדברג על נאום גנץ: "בעיקר התמלאתי כעס. כל הדברים שנאמרו היו ידועים מראש, כולם הזהירו אותו. להגיע למסקנה הזו אחרי שישה חודשים זו חוכמה קטנה מאוד".

על האפשרות שרע"ם יצטרפו לממשלה: "לא רואה את זה קורה. זה דבר אחד להגיד שאנחנו רוצים להשיג דברים, ודבר אחר לגמרי לתמוך במושחת גזען"

זנדברג אמרה את הדברים בגלי צה"ל.

07:16 עריכה

זאב אלקין ברשת ב' על דרישתו של גנץ להעביר תקציב 2021 עכשיו:
"מה זה אישור תקציב מיד? כאילו הוא לא מבין מה התהליך התקין. אנחנו חתמנו על תקציב עד אוגוסט. לגבי תקציב דו שנתי – לאור הנסיבות לא רצינו תקציב דו שנתי. ברור שבלתי אפשרי להעביר תקציב ל-2021 עכשיו".

אלקין אמר על בנט: "הואצמתבטא בשבועות האחרונים שגוש הימין לא קיים יותר. אני בכלל לא בטוח שהוא ירצה ללכת עם הליכוד".

07:21 עריכה

יאיר לפיד: אני אוביל.

לפיד אמר שהזהיר את גנץ ואשכנזי לפני החבירה לנתניהו:

07:32 עריכה

ניר ברקת: השיתוק מקשה על ההחלטות. הציבור רוצה או שינוי של כחול לבן או הליכה לבחירות.

ברקת שהתראיין לגל"צ התייחס לפריימריז בליכוד ואמר: "לא אתמודד מול רה"מ נתניהו, מעריך שגם האחרים לא – התוצאה ידועה מראש. בסוף יהיו רק פריימריז לרשימה".

בציוץ שפרסם קרא לגנץ להתפטר:

07:33 עריכה

שרת התיירות אורית פרקש-הכהן התראיינה לגלי צה"ל ואמרה שהיא תומכת בני גנץ להצביע בעד פיזור הכנסת. לדבריה, "הדברים שאמר אתמול גנץ משקפים את התחושות של כולנו בכחול לבן. לא נכנסנו לפוליטיקה בגלל סקרים ואנחנו לא מקבלים החלטות לפיהם. זו הנקודה שבה אנחנו אומרים – עד כאן".

07:48 עריכה

אלי אבידר יורד נמוך:

08:16 עריכה

ח"כ אופיר סופר – להוציא את יד ושם מהשיח הפוליטי:

08:17 עריכה

עדכונים מחזית המשותפת:

08:21 עריכה

מיקי זוהר תקף בגלי צה"ל: "ההתנהלות של כחול לבן, ובעיקר של אבי ניסנקורן לא חיברה בין הצדדים בממשלה, אבל לומר שלרה"מ לא הייתה כוונה לקיים את ההסכם – שקר מוחלט".

מיקי זוהר המשיך בקו של מפלגתו וטען שבנט עשוי להקים ממשלה עם מרצ, יאיר לפיד והמשותפת.

08:29 עריכה

השר יזהר שי אמר שכחול לבן היא לא זו שתמנע אי אמון קונסטרוקטיבי. "יש בדיקות כל הזמן", אמר שי, והסביר שללכת לבחירות זה הדבר הכי פחות טוב למדינת ישראל ואם אפשר למנוע את זה – הם יעשו זאת.

שי לא פסל ישיבה תחת יאיר לפיד ואמר "גוש השמאל צריך חיבורים ברגע שנדע אם ומתי יש בחירות".

08:54 עריכה

הזמר יהורם גאון שוקל לרוץ לתפקיד נשיא המדינה. כך פורסם הבוקר ברשת ב'. גאון נתן את הסכמתו לקמפיין רשת שנועד לאסוף חתימות של עשרה חברי כנסת שיאפשרו את הצגת מועמדותו לתפקיד.

09:17 עריכה

ח"כ איילת שקד כמובן מרוצה מפיזור הכנסת המסתמן. בראיון בגל"צ אמרה כי "הרבה מאזרחי ישראל רואים שהממשלה חולה, מתקוטטת ולא מתפקדת. עדיף ללכת לבחירות מאשר עוד שנה של חוסר תפקוד".

האם יש סיכוי לראש ממשלה אחר בכנסת הנוכחית? לדברי שקד "אין קואליציה אחרת בכנסת הנוכחית". "שמעתי את יזהר שי קודם" היא אומרת, "וזה ווישפול ט'ינקינג. מה יהיה שונה? אנחנו במשבר בריאותי וכלכלי, נתניהו פירק את גוש הימין, בנט המתאים ביותר בשעה זאת לנהל את ישראל. אנחנו אלטרנטיבה שלטונית".

שקד סירבה לענות קונקרטית אם מפלגתה תסרב לשבת תחת נתיהו. לדבריה  "אנחנו מפלגה עצמאית, אנחנו לא חלק מהגושים המוזרים של ביבי ורק לא ביבי. אנחנו פועלים לטובת מדינת ישראל. אם הליכוד ירצו להצטרף – נסכים".

שקד הגיבה על דברי הנגבי אתמול לפיהם "נחליף גנץ בבנט", אמרה "אני מציעה לצחי הנגבי שיתחיל לחשוב אם הוא רוצה להיות שר בממשלת בנט".

לדברי שקד היא בעד חוק צרפתי אבל עם קציבת קדנציות ולא רטרואקטיבית.

האם בנט הציע ליפעת שאשא-ביטון להיות מספר 2 בימינה כפי שהתפרסם אתמול? שקד טוענת שזה לא נכון – "פייק ניוז מוחלט".

09:57 עריכה

סקר מנדטים: גוש הימין עם 67, איזנקוט לוקח מהליכוד מימינה ומכחול לבן.

09:58 עריכה

אעידה תומא-סלימאן על רקע דבריו של עבאס מנסור:

09:59 עריכה

עבאס מנסור מעדכן: עוד לא החלטנו.

10:10 עריכה

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר אמר בפתח הדיון על מתווה הקניונים המתוקן:

"אני חרד מאוד למה שהולך לקרות בתקופה הקרובה ורואה אנשים שרוממות הקורונה הייתה בגרונם בחודשים הללו וטענו שיש להתנהל באחריות ולשים הכל בצד ולהתמקד בהתמודדות עם הקורונה ועם שגרת החיים בקורונה. ניסינו להכניס לדיסקט של משרד הבריאות שהמלחמה הגדולה היא לא רק בקורונה אלא שמדובר בחיים של אנשים, בחינוך, ולא רק ללכת צעד קדימה צעד אחורה לסגור ולפתוח. הזמן נטו שתלמידים שהו בביה"ס בשנה האחרונה הזוי. לכן, אני קורא לאותם אנשים שמתיימרים להנהיג את המדינה ולמנהיגים ומצטט אתכם: תעזבו הכל ותטפלו בקורונה. אם רואים באופק של החצי שנה הקרובה חיסון בוא נתחיל לדבר פוליטיקה בעוד חצי שנה".

עוד אמר: "תחשבו על החלטות קבינט במצב כזה של שתי מפלגות שמפרקות ממשלה, איך יקבלו החלטות על החיים שלנו, על חיי הילדים שלנו? זה מדאיג מאוד, חמור מאוד, מפחיד מאוד ואני קורא לכם: תמנעו את הפארסה הזו של בחירות במהלך מגיפה. אנחנו כבר חצי שנה כמעט יומיום דנים בחדר הזה ומנסים לתקן את הדברים וזו האחריות הלאומית של כולנו. יש עוד כמה שעות עד להחלטות של הערב שאולי יוסרו מסדר היום".

בהתייחסו לצעדי ההמשך במאבק בקורונה אמר: "כמו שעשינו פיילוט של איים ירוקים, יש ללכת בטכנולוגיה שתיצור כרטיס ירוק לא רק למחלימים אלא גם על בדיקות מהירות. מי שיעשו בדיקה יהיו להם 72 שעות לפחות שיוכלו לתפקד וללכת לאירועי תרבות ולשאר הדברים.יש מערכות דיגיטליות שיודעות לעבוד עם זה ואם נוסיף את הבדיקות הסרולוגיות, נדע לתפקד הרבה יותר טוב".

על החשש מ"מסיבות הדבקה" אמר: "יכול להיות שיהיה פרומיל של אנשים הזויים, אבל בגלל זה מונעים לשחרר את הכלכלה והחינוך בצורה יותר טובה? במקום להתווכח כל היום כמה אנשים ייכנסו לחנות, יכולתם לעשות פיילוט ראשון על ברקוד. אני קורא לרה"מ ורה"מ החליפי- שבו היום ותנו לנו דרכון ירוק שאנחנו מדברים עליו כבר מסוכות. תפסיקו לטפל בדיאגנוזה של המחלה ותתחילו לטפל באפשרות לחיות עם הנגיף הזה".

10:44 עריכה

מרב מיכאלי: אפשר למנות את איסמן אם ייקח אחריות:

ההתקוממות נגד הבחירה בעמית איסמן מובנת ומוצדקת לגמרי. קשה שלא לקבל את הרושם לפיו האמירות המיניות והבוטות שלו שנחשפו…

Posted by ‎Merav Michaeli מרב מיכאלי‎ on Wednesday, December 2, 2020

10:53 עריכה

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי בראשות ח"כ עודד פורר אישרה הבוקר (ד') לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (שלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח או בניסיון רצח בתוך המשפחה). החוק שהוגש על ידי היו"ר פורר, ח"כ גדעון סער וחברי כנסת נוספים אושר פה אחד.

היו"ר פורר: "הוכחנו היום שבעבודה נכונה ובקידום אג'נדה ראוייה – גם בכנסת הזאת מצליחים להגיע להסכמה רחבה למען עשיית צדק".

10:54 עריכה

יום ארוך במליאה:

11:04 עריכה

ועדת החוקה אישרה את תקנות המתווה המתוקן לפתיחת הקניונים.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר: "התיקון שנעשה היום הוא תיקון חכם תוך כדי תנועה אבל צריך לזכור שהפיילוט היה רק פיילוט. לא נסכים להשאיר אותו כהעתק הדבק; חייבים להגדילו בצורה משמעותית. שבו תהפכו אבן על אבן. על הממשלה לקבל החלטה עד יום ראשון לכאן או לכאן, כולל התייחסות לחנויות גדולות שאינן בקניונים, אין שום פריבילגיה לדחות את ההחלטה".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) התייחס לדרישת היו"ר ח"כ אשר לדרכון ירוק של 72 שעות למי שיערוך בדיקה ויימצא שלילי: "במקרה זה אני מסכים עם יו"ר הוועדה וזה לא קורה הרבה. יש ליקויים גדולים בהתנהלות הממשלה במגיפה הזו, איתור מחלימים גם בבדיקות סרולגיות הוא כלי והדרך לפתוח את ענף התרבות ומלונות לא רק באיים הירוקים עוברת שם. זה לא מעודד הדבקה זו שטות לומר את זה ואנשים ייזהרו. מי שכבר חלה והחלים למה למנוע ממנו פעילות? מדובר במאות אלפי אנשים"

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "התיקון נחוץ כדי שלא נראה שוב את המראות שראינו בעת פתיחת הפיילוט בבלאק פריידי. כבר מזהירים אותנו מסגר שלישי ואנחנו מקבלים פניות נואשות מבעלי מסעדות בצפון שלא מבינים למה אפשר לפתוח את הקניונים ולא לקבוע להם תו סגול עם תפוסה בחוץ ובפנים, בעיקר כשהפיצוי שניתן הוא לעג לרש ובקושי מכסה הוצאות בסיסיות. הם על סף פשיטת רגל ואני קורא למשרד הבריאות למצוא פתרונות מידיים".

לפי התקנות שאושרו ונכנסו לתוקף אתמול:

1. בנוגע לתפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון, התפוסה שונתה מיחס של אדם ל– 7 מטרים רבועים, ליחס של אדם ל– 15 מטרים רבועים.
2. בנוגע לשטח שבחנויות עצמן, נקבע כי בנוסף לכלל החל בתקנות העיקריות (לפיו התפוסה תהיה לפי יחס של אדם ל– 7 מ"ר ועד 10 אנשים), בחנויות "גדולות", שגודלן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המרבית תהיה ביחס של אדם ל– 15 מטרים רבועים (וללא קביעת 'תקרה מספרית' על מספר השוהים).

חישוב השטח לעניין התפוסה המותרת בקניון (בשטחים המשותפים) לא יכלול שטח של מקום ציבורי ועסקי שהפעלתו אסורה המצוי בתוך קניון (כגון, שטח של אולם קולנוע המצוי בקניון).

התקנות אושרו בתמיכת היו"ר ח"כ יעקב אשר; ח"כ ניצן הורוביץ נמנע בהצבעה.

11:06 עריכה

לקראת הצבעה טרומית על פיזור הכנסת. שלמה קרעי אמר בערוץ כנסת שהוא מעריך שגנץ וכחול-לבן יתקפלו היום.

11:19 עריכה

למירי רגב הייתה תזכורת מה להגיד בראיון:

11:24 עריכה

דו"ח אמ"ן: אנחנו בפתח גל שלישי.

11:40 עריכה

דו"ח של אמ"ן – המגיפה מתפשטת.

11:41 עריכה

עומר ינקלביץ' שורפת גשרים, או בונה חדשים:

11:44 עריכה

מרב מיכאלי: בחירות הן הזדמנות.

מיכאלי אמרה בראיון ב-103fm כי תמשיך לפעול כדי שעבודה תרוץ לבד.

11:50 עריכה

יעקב אשר הגיב לדברים הדי נוראים שאמר ליברמן:

12:01 עריכה

עמדת הרשימה המשותפת, רע"ם עדיין בסימן שאלה.

"עוד לא":

12:20 עריכה

תהילה פרידמן מכחול לבן אומר שהתקציב הוא משחק בשביל הליכוד:

12:26 עריכה

נתניהו בפגישה עם שר מבחריין:

מוקדם יותר נפגש השר עם אשכנזי:

12:48 עריכה

בני גנץ הגיע לביקורת פתע בקניון מלחה. גנץ סייר במקום כדי לבחון את מתווה הקניונים.

12:49 עריכה

ניצן הורוביץ תוקפני:

13:01 עריכה

כחול לבן משכה את הצעת חוק השיוויון ולא תעלה אותה היום לאחר שהתברר שהאוזר והנדל יצביעו נגד.

שלמה קרעי מרוצה:

13:22 עריכה

גנץ לפני הכניסה למליאה להצבעה על פיזור הכנסת:

 

בערוץ 7 מדווחים כי ישיבת סיעת כחול לבן היתה סוערת ובמהלכה קראו חברי הכנסת "לעשות פאודה" ולתקוף בחריפות את הליכוד ואת ראש הממשלה נתניהו, ולהפיל את הממשלה בכל מחיר.

גנץ אמר להם: "גם בימים הקרובים נישאר ממלכתיים ולא נטלטל את הספינה 180 מעלות. נעשה רק מה שטוב למדינת ישראל".

13:31 עריכה

כולם יגיעו להצבעה על הפיזור:

13:41 עריכה

עומר ינקלביץ': תצביע בעד, תומכת בגנץ.

14:00 עריכה

ניצן הורוביץ נאם לפני ההצבעה על חוק פיזור הכנסת:

זה רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה וגם בתולדות המדינה שלנו. אבל מה שקשה וחמור בהרבה זה שבראשות הממשלה עומד אדם שעומד למשפט ושמועל בתפקידו יום יום במטרה אחת ויחדה לחמוק מהמשפט הזה. והוא עושה את זה גם כשיש מגיפה וגם כשהחברה הישראלית שקועה במשבר חסר תקדים. נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את האינטרס האישי של נתניהו ולא של האזרחים.

אם הייתם מקשיבים לנו בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור. שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביעה בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפרצוף הבוחרים בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה נכנעו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאנים.

14:06 עריכה

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד בדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת:

"הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, הוא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם. על העבודה שלהם, על הילדים שלהם. איבדו את התחושה שמישהו מנהל את העסק הקרוי מדינת ישראל. הם איבדו שליטה על חייהם, כי הממשלה איבדה שליטה על המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המדינה. היא לא מצליחה לנהל את עצמה.

הכל אינטרסים פוליטיים, ודיונים משפטיים והטבות מס לנתניהו וג'ובים למקורבים. עסוקים רק בעצמכם ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו.

הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של "רק לא ביבי". היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא יפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק. אני קורא לכנסת לקבל את הצעת החוק, להתפזר, ולתת לאזרחי ישראל לבחור ממשלה שאכפת לה מהם באמת.

14:16 עריכה

דיווחים: עבאס מנסור וחברי רע"ם לא יגיעו למליאה להצבעה על פיזור הכנסת. המשמעות עשויה להיות פירוק המשותפת.

14:25 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה בדיון על פיזור הכנסת:

"אני מוכרח להגיד לכם שאני מתאהב ברגע הזה, ואני חושב שכל כוח פוליטי מחפש רגעים כאלה. הרי זה נתניהו שהעביר את חוק הלאום, שהמדינה היא אך ורק לעם היהודי. מה קורה ברגע הזה שהרשימה המשותפת של האזרחים הערבים יחד עם יהודים דמוקרטים היא זו שמחליטה אם ממשלת ישראל ממשיכה את דרכה או לא?

אנחנו עם הכוח שלנו ורק אנחנו, הערבים במדינת ישראל היהודית, מחליטים האם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לבנימין נתניהו: תפנים טוב מאוד שאנו בני המקום הזה. בני המולדת הזו, שאין לנו מולדת אחרת מלבדה. שאנחנו לא באנו למדינת ישראל, היא זוהי שבאה אלינו ועלינו. אנחנו, מהמקום הכי דמוקרטי הזה אומרים לך: אלה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר".

14:33 עריכה

חברי הכנסת שהצמידו הצעות חוק לפיזור הכנסת נימקו אותן במליאת הכנסת.

ח"כ הכנסת סמי אבו שחאדה: "מעטים ורעים היו ימיה של הכנסת הזו ופיזורה בטרם עת הוא הדבר הנכון לשעה זו ולכל שעה שקדמה לה. בימיה הרעים לימדה אותנו הכנסת הזו את אומנות השקר, וריקון מתוכן של אמת והבטחות. להוליך את הציבור שולל, ללעוג לו, להנחית עליו מדיניות גרועה לפזר הבטחות ולא לעמוד ולו באחת מהם. חברי כחול לבן הבטחתם לאזרחים שלא תשבו עם נתניהו, אמרתם נעשה הכל ולא נשב איתו וישבתם. אפילו על הרשימה המשותפת הצלחתם לשקר, הולכת חלק מהרשימה המשותפת שולל."

ח"כ אחמד טיבי: "ההישג של הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות היה חסר תקדים וחלקו בא כי אמרנו לציבור שאנחנו מאיצים את המהלכים כדי להשפיע ומקבלים החלטות קשות שלא קיבלנו בעבר כמו ההמלצה על גנץ, והגוש החוסם. לאחר מיכן כחול לבן זחלה לממשלת נתניהו, מעשה שלא יעשה. לאחר מיכן הרשימה המשותפת לא נחה דקה אחת בפעילות במליאה, בוועדות, מול משרדי הממשלה בנושאים שהם המצוקה האמיתית של הציבור הערבי. אף אחד לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, למרות הביקורת אנחנו סומכים על הציבור שלנו. אני ער הויכוחים, השעה מצווה עלינו אחדות".

ח"כ איימן עודה: "אנחנו עם הכוח שלנו, רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לנתניהו, תפנים שאנחנו בני המקום הזה, אין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו מהמקום הכי יציב ודמוקרטי הזה, אומרים לך: זה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר. אני נהנה להסתכל בעיניו של נתניהו ולהגיד לו למה אין לך ממשלת ימין הומוגנית שיכולה לספח ולהעביר חוקים כמו חוק הלאום? בגלל שהרשימה המשותפת הגיעה ל15 מנדטים."

ח"כ איילת שקד: "עם ישראל בשעות משבר התגלה במלוא עוצמתו וחוסנו. הנביא עמוס היה שואל את עצמו במה חטא עם ישראל שבזמן משבר כזה קשה הוא זכה לממשלה כל כך כושלת. יש כמה פשעים עיקריים לממשלה הזו. הפשע הראשון של הממשלה הוא הפקרת מערכת החינוך, הפשע השני הוא האבטלה, הפשע השלישי הוא הסגר, הפשע הרביעי אגו. בגלל אגו לא נעשו דברים משמעותיים בזמן הנכון. אבל הפשע החמור ביותר הוא התקציב. אי אפשר להמשיך יותר בלי תקציב מדינה, אתם קולטים שהמדינה מתנהלת עם תקציב מלפני שלוש שנים בשעת משבר כל כך קשה? הממשלה המופקרת הזו מחזיקה את התקציב כבן ערובה של סכסוכים פוליטיים."

14:44 עריכה

השר דוד אמסלם השיב בשם הממשלה להצעות החוק לפיזור הכנסת:

יאיר לפיד, אתה דמגוג קטן, חי מהסתה והפצת רעל. מבוקר ועד לילה, מזה אתה מתפרנס. אתה בן אדם שחי רק על שנאה.

מבחינתכם, אם מחר אנחנו מוצאים מזור לקורונה אתם בבעיה. לא מעניין אתכם מדינת ישראל, המאבק היום יומי של האנשים. כשאנחנו סוגרים אתם שואלים למה אנחנו פוגעים בכלכלה, כשאנחנו פותחים אתם שואלים למה אתם פוגעים בבריאות. אם הייתם יכולים להאשים את ראש הממשלה שהוא פיתח את נגיף הקורונה, זה מה שהייתם עושים. האמת לא מעניינת אתכם, לא אכפת לכם מה יקרה פה אחר כך, העיקר שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ולמה? רק בגלל שהוא עושה טוב.
למרות שמצבנו בסקרים מצוין אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזו ללכת לבחירות, ראש הממשלה וחברי המחנה הלאומי עסוקים בלטפל בקורונה ובמשבר הכלכלי. אבל את גנץ שום דבר לא מעניין, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט, ואחרי הפוליטיקה של ניסנקורן, אין לו עמוד שדרה. לא מעניין אותו התקציב, אלא הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה אז החליט ללכת לבחירות.

אתם רציתם להביא חקיקה הכי אנטי דמוקרטית שיש כדי שראש הממשלה לא יוכל להתמודד ולתת את האפשרות לציבור. קיבלתם 17 תיקים ולא היו לכם 17 איש, חשבתם בהתחלה להביא עובדים זרים. ואז נכנסנו לחוק הנורבגי והכנסת לכנסת עוד 7-8 ח"כים כדי שיהיה לך מישהו בוועדות. זה ישראל לפני הכל?
לגבי התקציב, כשיש אי ודאות לא מקבלים תקציב."

דוד אמסלם נואם במליאה (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
דוד אמסלם נואם במליאה (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)
15:00 עריכה

ימינה הודיעה שתצביע "בעד פיזור הכנסת ופיזור הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל".

15:02 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט בדיון על פיזור הכנסת –

מיליון ישראלים רואים שיש פה ממשלה שפשוט לא אכפת לה מהם. הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארטפ והפכה אותה אומת המריבות. לקחתה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. לקחה את אומת היזמות והפכה אותה למספר אחד בעולם בבחירות. זו האומה שלנו? זה עם ישראל?

יש מכנה משותף ללפיד ונתניהו, שניהם עוסקים בפוליטיקה בהפצת שנאה, לחרדים לערבים למתיישבים. גם מצי שגר ביצהר הוא בן אדם, גם אנשי שמאל אוהבים את מדינת ישראל. אנחנו נביא דבר חדש. גם לפיד וגם נתניהו נכשלו בגדול. היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת.

15:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ למנות את מזכיר הממשלה צחי ברוורמן למנכ"ל משרד ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן בישיבת הממשלה השבועית, 17 ביוני 2018 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL - פלאש 90)
נתניהו וברוורמן בישיבת הממשלה השבועית, 17 ביוני 2018 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL – פלאש 90)
15:04 עריכה

מליאת הכנסת החלה בהצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית. חברי הכנסת יצביעו על שש הצעות שהוגשו לפיזורה. ההצבעה הראשונה תהיה שמית, ויתר ההצבעות – אלקטרוניות.

15:10 עריכה

בכחול לבן מגיבים לנאומו החריף של השר דודי אמסלם –

15:15 עריכה

הצעת החוק של סיעת מרצ לפיזור הכנסת התקבלה בקריאה טרומית. 61 חברי כנסת תמכו בהצעה, 54 התנגדו, לא היו נמנעים. חברי רע"ם נעדרו מההצבעה.

15:35 עריכה

חברת בל"ד היבא יזבק מגנה את חבריה לסיעת הרשימה המשותפת, אנשי רע"ם, שנעדרו מההצבעה על פיזור הכנסת: "פגיעה במצע הרשימה המשותפת ובציבור הבוחרים".

15:41 עריכה

חברי רע"ם, מנסור עבאס, וליד טאהא, סעיד אלחרומי ואימאן ח'טיב-יאסין, שנעדרו מההצבעה על פיזור הכנסת, מסרו: "ההחלטה שלנו מוכיחה שאנחנו לא בכיס של אף אחד".

15:53 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לאישורה בקריאה טרומית של ההצעה לפיזור הכנסת.

16:23 עריכה

בוטלה ישיבת הסיעה של הליכוד, שתוכננה להיערך הערב ב-20:00.

16:39 עריכה

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים צפויה להכריז על סגר בשפרעם – כך דיווחה עמליה דואק ב-N12.

17:14 עריכה

יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס: "ההצבעה שלנו מבטאת את העיקרון שהנחנו – אנחנו לא בכיס של הימין ולא של השמאל. לא נשחק לידיים – לא של נתניהו ולא של גנץ. ההחלטה שלנו מבטאת את הגישה הזאת".

"אנחנו כן רוצים לשמור על המשותפת, אבל שהיא תלך בדרך אחרת", אמר.

18:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הערב, בשעה 20:00, דברים באולם ירושלים בכנסת.

18:05 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מברך את שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שתגיע מחר יחד עם מאות עולים חדשים מאתיופיה.

18:08 עריכה

יושב ראש סיעת כחול לבן ויושב ראש ועדת הכנסת, איתן גינזבורג: "אין מו"מ, אין אף מגעים עם הליכוד. ביום שני הקרוב אכנס את הוועדה כדי לדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת". את הדברים אמר חבר הכנסת בראיון בגלי צה"ל.

18:51 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף בטקס שנערך לרגל הגעת הספינה אח"י מגן לישראל.

19:17 עריכה

חבר רע"ם וליד טאהא: "לא הייתי אומר שהרשימה המשותפת התפרקה. בעבר כשבאנו להמליץ על גנץ, בל"ד ביקשה לצאת מההמלצה והשאר הסכימו. גם בחוק לאיסור טיפולי המרה לא היינו תמימי דעים". חבר הכנסת אמר את הדברים בראיון בגלי צה"ל.

19:27 עריכה

את מאות העולים החדשים מאתיופיה שיגיעו מחר לארץ יקבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כ"ץ, סגן שר הפנים יואב בן צור, סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן, יושב ראש ועדת העלייה והקליטה דודי אמסלם, וכן יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ונשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין.

19:45 עריכה

הפעיל הפוליטי חיים שדמי הגיש בקשה לביזיון בית המשפט נגד יאיר נתניהו – כך דיווח הערב ניר חסון ב"הארץ". לטענת שדמי, נתניהו הפר צו, שאסר עליו להטרידו, והציג עשרה פרסומים בחשבון הטוויטר של בנו של ראש הממשלה, שבהם הזכיר אותו, ולשיטתו, מהווים הטרדה.

בין הציוצים שמציג שדמי מופיע פרסום, שבו נתניהו מוחה על כך ששדמי התארח בערוץ הספורט. "נותנים במה של כבוד לחיים שדמי, אנרכיסט שמאלני קיצוני, שקרא לרצוח אותי, ולזרוק רימון לבית ראש הממשלה, אנא התקשרו דחוף לספק הטלוויזיה שלכם ובקשו להוריד מהחבילה את ערוצי ספורט 5".

גילוי נאות: שדמי מפרסם פוסטים באתר זה.

19:46 עריכה

ועדת השרים לאזורים מוגבלים הטילה סגר בן ארבעה ימים על שפרעם. הסגר יחל מחר בשעה 17:00 ויסתיים ביום שני הקרוב באותה השעה.

19:48 עריכה

צ'כיה הודיעה שתפתח נציגות דיפלומטית בירושלים.

19:53 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם יאיר לפיד הודיע על תמיכתו ביוזמה לקצר את תקופת הבחירות מ-90 ל-45 ימים. ספוילר: זה לא יקרה. לא התמיכה של יש עתיד – היא אולי תקרה. ועדת הבחירות המרכזית תודיע שלא תוכל לעמוד בלוח זמנים של 45 ימים, וגם אם יהיה קיצור של תקופת הבחירות, הוא יהיה הרבה פחות דרמטי.

20:04 עריכה

יש מגעים בניסיון לגבש פשרה בין הליכוד וכחול לבן – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

20:08 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בעניין המגפה בקורונה –

אנחנו נמצאים בימים דרמטיים למדינה שלנו. המלחמה העולמית בקורונה ממשיכה במלוא עוזה. יחד עם שר הבריאות ואנשי משרדו אני עוסק בכך יום-יום, שעה-שעה. אני לא מגזים. אתמול עד שעות הבוקר המוקדמות, לפנות בוקר, שוחחתי בעניין הזה שוב עם מנכ"ל פייזר, עם מנכ"ל חברה נוספת, נובו-וקס…

אחרי דבריו כל הקורונה דיבר נתניהו על סוגיות ביטחון ושלום.

עוד אמר נתניהו: "בימים דרמטיים כאלה לא צריך ללכת לבחירות. עם ישראל רוצה אחדות. הוא רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות".

צריך לשים את הפוליטיקה בצד. יהיה מספיק זמן לפוליטיקה וצריך להמשיך לפעול יחד למען אזרחי ישראל. בני גנץ צריך להרים את האמברקס. הוא צריך לעצור את ההידרדרות לבחירות. הוא צריך להפסיק את ההתקפות משולחות הרסן האלה. הוא צריך להתנהג אחרת. זה עוד לא מאוחר מדי. אסור לגרור את המדינה לפוליטיקה של בחירות, כשאנחנו צריכים להתמקד במאבק בקורונה, להתמקד בבריאות, בהצלת חיים, בשיקום הפרנסה של כל אזרחי ישראל.

עוד אמר ראש הממשלה: "אם כחול לבן יעצרו את תהליך פיזור הכנסת – לא יהיו בחירות ויכולה להיות אחדות. אבל לא יכולה להיות אחדות – פשוט לא יכולה – אם כחול לבן מקיימים ממשלה בתוך ממשלה, מקיימים אופוזיציה בתוך הקואליציה. סטארט אפ ישראלי חדש. קואזיציה. לא שמעתי דבר כזה. מדברים נגד הפילוג – מפלגים בלי סוף. מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה והעומד בראשה".

20:15 עריכה

כדי למנוע צפיפות, יוספו 2,000 קלפיות בבחירות הקרובות – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. עוד פורסם שבכל יישוב תוצב קלפי ייעודית עבור חולים ומבודדים.

20:30 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, בתגובה לנאומו של ראש הממשלה –

נתניהו, תמה עת התרגילים. נגמר מסע ההסתרות והשקרים – הגיע מבחן המעשים. דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה.

כולנו יודעים את האמת, גם אתה, אם לא היה משפט – היה תקציב. אם לא היה משפט הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט – הייתה אחדות.

האחריות עליך ורק עליך.

20:36 עריכה

בסקר ששודר הערב בחדשות 13, בלוק המפלגות – שהורכב מהליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבל 65 מנדטים.

לו הייתה מתמודדת מפלגה בראשותם של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי והשרה לשעבר ציפי לבני – היא הייתה זוכה ל-15 מושבים בכנסת.

בשני הסקרים העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא עוברים את אחוז החסימה.

20:39 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי בתגובה לנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו –

21:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ומנכ"ל בית החולים איכילוב ישתתפו מחר בטקס ההכרזה על הקמת מחלקה חדשה לרפואה דחופה בבית החולים. הטקס ייערך בשעה 11:00.

21:13 עריכה

כחול לבן מגיבה לנאום נתניהו –

21:14 עריכה

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות נאומו הערב –

בנימין נתניהו שבר היום אפילו את שיאי הציניות של עצמו. האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז הגיע בערב לטלוויזיה ודיבר נגד הסתה ושנאה. כל היום מתעסק בפוליטיקה מהסוג הכי קטן וגרוע, ואז הולך בערב לטלוויזיה ואומר תפסיקו להתעסק בפוליטיקה.

נכשל כישלון טוטאלי בטיפול בקורונה ובכלכלה, ואז הלך ושיקר שהוא הצלחה כבירה כשכולנו יודעים שהנתונים הפוכים. בגלל זה הוא צריך ללכת הביתה. ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה, ממשלה רזה, ישרה שתזכה לאמון הציבור, תטפל בקורונה ותטפל בכלכלה.

21:23 עריכה

יושב ראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, דוד ביטן, מעדכן שתנאיהן של בנות שירות לאומי בודדות יושוו לאלה של חיילים בודדים.

21:55 עריכה

השר מיכאל ביטון מצדיע לפצועי מערכות ישראל.

22:01 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יחליט אם להתמודד בבחירות רק אחרי שהכנסת תפוזר – כך דיווחה הערב גילי כהן בתאגיד השידור כאן, על סמך גורמים ששוחחו עימו. בדיווח גם נאמר שעל איזנקוט מופעלים לחצים כבדים לקבל החלטה.

22:04 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר מוחה על כך שבחדשות 13 הוסיפו כיתובים, שבהם תיקנו קביעות לא מדויקות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל כך שבחדשות 12, בתום נאומו, תיקנו בעל פה דברים שאמר.

22:05 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש ביקר היום בלוד.

22:16 עריכה

משרד הבריאות צפוי להמליץ לציבור להתכנס רק במסגרת המשפחה הגרעינית בחגי דצמבר – כך דיווח הערב ירון אברהם ב-N12. לפי הפרסום, מסתמן שמשרד הבריאות לא יבקש מהקבינט להטיל עוצר לילי בחנוכה, למרות החשש מהתקהלויות בטקסי הדלקת נרות.

22:17 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי מאחל יום לאומי שמח לאיחוד האמירויות.

סגירה