מה שהיה עד כה זה כלום לעומת מה שיהיה בממשלת המעבר

נתניהו עצמו הרי לא מאמין לאף מילה שהוציא מפיו אתמול במסיבת העיתונאים בכנסת ● הוא יודע שההסכם הקואליציוני שחתם עם כחול-לבן היה מעשה רמייה אחד גדול ● הממשלה הנוכחית תכהן עד הבחירות, וכבר לא משנה מתי הן יתקיימו ● וכל מה שראינו עד היום, ייראה כמו אידיליה לעומת מה שצפוי לנו בממשלת מעבר לפני בחירות סוערות בימים של משבר הקורונה ● פרשנות

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי שהצעת החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה טרומית, 2 בדצמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי שהצעת החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה טרומית, 2 בדצמבר 2020

אם כל שקר של בנימין נתניהו היה פטיש אוויר מעופף, כל מסכי הטלוויזיה במדינה היו מתנפצים אמש. גם המסך בבלפור פינת סמולנסקין.

נתניהו עצמו הרי לא מאמין לאף מילה שהוציא מפיו אתמול במסיבת העיתונאים בכנסת. הוא יודע שההסכם הקואליציוני שחתם עם כחול-לבן היה מעשה רמייה אחד גדול.

נתניהו יודע שהוא לא רצה לקיים את הסכם הרוטציה אף פעם, ולכן זרע בו את מוקשי התקציב.

בנימין נתניהו בדרכו לאולם המליאה בכנסת בעת ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020
בנימין נתניהו בדרכו לאולם המליאה בכנסת בעת ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020

נתניהו יודע שהוא מוביל מדינה שלמה לבחירות בכוונת מכוון, פעם אחר פעם, עד שהוא ישיג את הרוב המיוחל בכנסת שיבטל את המשפט הפלילי שלו.

נתניהו יודע שהוא הפך את שרי כחול-לבן לחבורה של סטטיסטים, שאותם הוא לא עדכן במהלכים לאומיים חשובים, ועכשיו הוא מדבר בנאומו על ממשלה בתוך ממשלה שקמה מתחת לאפו.

נתניהו יודע שהוא הפך את שרי כחול-לבן לחבורה של סטטיסטים, שאותם הוא לא עדכן במהלכים לאומיים חשובים, ועכשיו הוא מדבר בנאומו על ממשלה בתוך ממשלה שקמה מתחת לאפו

נתניהו יודע שהוא הוביל מהלכים פוליטיים ופופוליסטים במהלך החודשים האחרונים, רק כדי שלא לריב עם החרדים, הרבה לפני שגנץ הקים את "הוועדה התפורה" שלו לבדיקת פרשת הצוללות.

נתניהו יודע שאריה דרעי, חברו ושותפו הנאמן, נתן ערבות לגנץ, והבטיח לו שידאג לרוטציה רק כדי לבעוט בו ברגע המתאים.

נתניהו יודע היטב כי אם גנץ ייענה להצעה שלו וימנע את הקדמת הבחירות, הוא ייפול לתוך מלכודת נוספת. גנץ אולי יוותר ונתניהו יפוצץ את הממשלה במרץ הקרוב, כדי שנלך לבחירות ביוני, וכך הוא יישאר ראש הממשלה וגנץ לא יקבל שום רוטציה.

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)

נתניהו יודע מצוין שאם גנץ היה מגיע אליו היום ואומר לו "אני מוותר על הרוטציה", הוא היה מקבל תקציב מדינה מיד, תוך יומיים, גם עד שנת 2028.

שעות ארוכות הסתובבתי אתמול בכנסת, שהעבירה ברוב של 54:61 בקריאה טרומית את החוק לפיזור הכנסת. לא מצאתי שר או חבר כנסת אחד בליכוד שלא מסכים לטענה שנתניהו מוליך שולל את כולם, בעיקר בימי הקדנציה הקצרה הזו. אפילו השרים וחברי הכנסת שקוראים את דף המסרים של טופז לוק ומגנים בלהט על ראש הממשלה היו רוצים לקרוע את המסכה מעל פניו.

אחד מהם פגשתי אתמול. נתניהו מידר אותו לאורך שנים וחודשים, קירב אליו אחרים, ועכשיו הוא מגייס אותו לתעמולה כוזבת ברדיו ובטלוויזיה. הבכיר הזה נעתר בלית ברירה. אנחנו כנראה לפני פריימריז בליכוד, ואחרי כן נתניהו יצטרך למנות שרים בממשלה שיקים כנראה. זה לא הזמן למרק את המצפון. זו העת לשרוד.

וזהו, אנחנו הולכים לתקופה מזעזעת. הממשלה הזו תכהן עד הבחירות וכבר לא משנה מתי הן יתקיימו – במרץ אם תקציב 2020 לא יעבור, או במאי, אם נלך לפי לוח הזמנים של וועדת החוקה. כל מה שראינו עד היום ייראה כמו אידיליה לעומת מה שצפוי לנו בממשלת מעבר לפני בחירות סוערות בימים של משבר הקורונה.

זו תהיה ממשלה של האשמות והשמצות, תגרות וקטטות, הוועדות לא יעבדו, המינויים ייתקעו והקואזיציה, השם החדש שטבע נתניהו, תשתק את המדינה. ועוד לא אמרנו מילה על התקציב, שמתנהל רק בדמיונו של שר האוצר ישראל כ"ץ וימומש, אם בכלל, רק בכנסת ה-24.

עוד 449 מילים ו-1 תגובות
סגירה