ביבי, זה נגמר

שלט בהפגנה בבלפור (צילום: ניצן ויסברג)
ניצן ויסברג
שלט בהפגנה בבלפור

השבוע נודע, כי בית משפט השלום בקריות השתמש בחוק הלאום, כדי להכשיר מחיקת תביעה של שני ילדים ערבים מכרמיאל. הילדים, שני אחים בני שש ועשר, תבעו את העירייה באמצעות דודם על החזרי הוצאות על נסיעות למוסדות לימוד שאליהם הם נאלצים לנסוע, מאחר שאין בתחומי כרמיאל אף מוסד לימוד ערבי.

ביהמ"ש השלום בקריות השתמש בחוק הלאום להכשרת מחיקת תביעה של שני ילדים ערבים מכרמיאל. הילדים, אחים בני 6 ו-10, תבעו החזרי נסיעות למוסדות לימוד, כי אין בכרמיאל אף מוסד לימוד ערבי

כמותם יש עוד מאות תלמידים ערבים שלומדים מחוץ לעיר מחוסר ברירה, ועיריית כרמיאל מסרבת לממן להם הסעות. הטעמים למחיקת התביעה היו שמירה על צביונה היהודי של כרמיאל בהתאם לחוק הלאום. הרשם הבכיר יניב לוזון כתב בהחלטתו:

"כרמיאל, עיר יהודית, נועדה לבסס את ההתיישבות היהודית בגליל. הקמת בית ספר בשפה הערבית… (וכן) מימון הסעות לתלמידים ערביים, לכל דיכפין ובכל אתר, עלול לשנות את המאזן הדמוגרפי ולפגוע בצביונה של העיר. סעיף 7 לחוק-יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי קובע: 'המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי, ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה'. פיתוח ההתיישבות היהודית וביסוסה הינו ערך לאומי המעוגן בחוק יסוד ויש בו כדי להוות שיקול ראוי ודומיננטי במערכת השיקולים העירונית כולל לעניין הקמת בית ספר וקביעת מדיניות במימון הסעות אל מחוץ לעיר".

מחיקת התביעה עוררה בצדק זעם רב בקרב ערביי ישראל וחוגי השמאל. אבל אני רוצה להעיד משהו על כרמיאל. אותה עירייה, המסרבת לממן הסעות תלמידים ערבים מתחומה לבתי ספר מחוצה לה, היא זו המקיימת את קונסרבטוריון כרמיאל, שילדים וילדות יהודים וערבים לומדים ומנגנים ומופיעים בו יחד. אותה עירייה, היא זו המקיימת חוגי כדורגל מעורבים. לכן, כשם שעיריית כרמיאל מקיימת דו-קיום בכול שדרות החיים בעיר, מחינוך מוסיקלי ועד חינוך לספורט, עליה לדאוג להקמת בית ספר ערבי בתוכה, ועד אז – למימון היסעי תלמידים ערביים לבתי ספר מחוצה לה.

צודק ארגון עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, שפנה למשרד החינוך כדי להרחיב את רשימת היישובים המשויכים לעיר כרמיאל במיפוי של המשרד, כך שישקף את רישומם בפועל של הילדים בבתי ספר ביישובים הערביים הסמוכים לעיר. אבל הזעם אינו צריך להיות מופנה לעיריית כרמיאל, אלא למשרד החינוך וגם ובעיקר לרשם בית המשפט, שנקט בנימוקים גזעניים ופסולים מבחינה מוסרית, בשעה שמחק תביעה צודקת זו. הבעיה היא לא כרמיאל, אלא חוק הלאום, שהוא חוק גזעני, קולוניאלי ופסול מבחינה מוסרית.

הזעם אינו צריך להיות מופנה לעיריית כרמיאל, אלא למשרד החינוך ובעיקר לרשם ביהמ"ש, שנקט בנימוקים גזעניים ופסולים מוסרית, כשמחק תביעה צודקת זו. הבעיה היא לא כרמיאל, אלא חוק הלאום

הדברים האלה צריכים להיאמר דווקא בעצרת 'בלפור בכרמיאל', מפני שהעצרת הזאת, כמו כול הצעדות, העצרות, השיירות וההפגנות ברחבי ישראל, מונעות בחזון משותף אחד: דמוקרטיה. שוויון, צדק, חירות, ערבות הדדית, שקיפות, ומנהיגות, המחויבת למצביעיה ולא בוגדת בהם.

אי אפשר לעמוד מדי שבוע על גשר מוטה גור בכרמיאל, ובצומת כרמיאל מערב, וכאן, בערב הזה, ולהניף דגלים שחורים וורודים ודגלי ישראל, מבלי להתקומם נגד אפליית הערבים בישראל ובגליל.

אי אפשר לקרוא לערביי הכפרים להצטרף למחאה מבלי להיאבק את מאבקם הצודק לשוויון זכויות, וגם חובות.

אי אפשר לקרוא להפלתו החוקית של ראש ממשלה, המתנהל כרודן, מפלג את החברה הישראלית ומשסע אותנו איש ברעהו וברעותו, קורע את מוסדות האכיפה, החוק והמשפט, מבלי לעמוד לצד שכנינו.

אי אפשר להפיל ראש ממשלה, הקורא לערבים תומכי טרור, מבקש להחדיר מצלמות לקלפיות בכפרים כדי לפגוע בזכותם להצביע, מזהיר שהם נוהרים לקלפיות, ובו-בזמן כורת בריתות מפיסטופליות עם חברי כנסת ערבים, ללא שיתוף פעולה עם הערבים. הצביעות וכפל הפנים האלה חייבים להיגמר כאן ועכשיו, כי אלה בדיוק הדברים נגדם אנו נלחמים בבלפור, בכיכרות ובגשרים.

וכעת, מכאן, מעצרת בלפור בכרמיאל, אפנה אליך, אדוני ראש הממשלה, הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים. באתי הנה לא רק כדי לטעון בשמם של ערכי הדמוקרטיה והשוויון, אלא כדי לומר לך דבר אחד, ביבי. זה נגמר.

ללא ערבים אי אפשר להפיל רה"מ, הקורא לערבים תומכי טרור, מבקש להחדיר מצלמות לקלפיות בכפרים כדי לפגוע בזכותם להצביע, מזהיר שהם נוהרים לקלפיות, ובו-בזמן כורת בריתות מפיסטופליות עם חכ"ים ערבים

זה נגמר, כי חשבת שתוכל לפורר רוב מוחלט של 62 מנדטים, שהצביע נגד המשך כהונתך, כי הצלחת להקים קואליציה על ידי סחיטה-לכאורה ומרמה-בפועל את מי שבחרנו בהם כנציגינו, ובכך הפכת אותם לבוגדים ולגנבי קולות ואותנו לנלחמים בשיטה.

זה נגמר, כי מרגע שהצלחת להקים את ממשלתך, להכניס אותם מתחת לאלונקה, לא פסקת לרגע מחרחור ריב ומדון בינך לבין שותפיך, התכחשת להבטחת הרוטציה ושיתוף הפעולה מצדך, והמשכת לתקוף את מערכות האכיפה, החוק והמשפט, ובראשם התובעת במשפטך, פרקליטות המדינה, היועהמ"ש ובית הדין הגבוה לצדק.

זה נגמר, כי המשכת לנסות להנדס לנו את התודעה. חשבת שתוכל להמשיך בהפקת סרטוני שנאה והסתה, פוסטים מטונפים מתחת למקלדת של הבן הפרטי שלך, דברי ביזוי ושיסוי מפי שופרותיך, כי המשכת לאסור עלינו את זכות ההשוואה בין תהליכים היסטוריים, שהצמיחו מתוכם את המשטרים החשוכים והאפלים ביותר במאה העשרים, לבין הדברים שאתה מחולל כאן, וחשבת שניכנע לך.

זה נגמר מפני שניכסת לעצמך הישגים מדיניים שנרקמו על ידי קודמיך, ובו-בזמן גילית סודות צבאיים, הפרת את מדיניות העמימות של ישראל, רקמת בסתר עסקאות נשק המערערות את מבנה הכוח בצה"ל ואת תקציב המדינה, ותוך הפרה בוטה של הליכי קבלת ההחלטות בצבא.

זה נגמר כי הפקרת את ישראל בניהול הכושל שלך את משבר הקורונה, כי שברת את מטה לחמם של הישראלים ודרדרת אותם לעוני מחפיר, כי גמרת שנת לימודים לילדינו ומכרת לנו את התקווה.

זה נגמר, כי המשכת לנסות להנדס לנו את התודעה. חשבת שתוכל להמשיך בהפקת סרטוני שנאה והסתה, פוסטים מטונפים ממקלדת בנך הפרטי, דברי ביזוי ושיסוי מפי שופרותיך

זה נגמר כי תכף המשפט שלך מתחיל, ויהיה עליך להתייצב בו, ותכף ועדת החקירה של משרד הביטחון תתכנס ואחריה גם תוקם ועדת חקירה ממלכתית, ואז ייצאו כול השדים מן הבקבוק. השדים שאתה יצרת ואתה דחפת לבקבוק הסתרים המבעבע הזה, יחד עם כול סודותיך, אדוני ראש המכשלה.

זה נגמר גם מסיבה אחת פשוטה. אתה בהיבריס, אדוני ראש הממשלה. השתכרת מן הסקרים, נבהלת מן הנסיקה של בנט, ואז ערערת את ההסכם הקואליציוני שחתמת עליו והבטחת כי תעמוד בו, וברוב נוכלותך אתה עוד מאשים בבחירות הקרבות את שותפיך לקואליציה המגונה הזאת.

האמנת, ואתה כנראה עדיין מאמין, שגוש הימין בהנהגתך ינצח גם את הבחירות הבאות, ואז תוכל להשלים את בניית הרודנות שלך על ידי חקיקת פסקת ההתגברות והחוק הצרפתי, השלמת כול המינויים במערכת החוק והמשפט באנשים מטעמך וביטול משפטך. התבוננת מסביב, וחשבת שאין לך מתחרים, שגוש השמאל-מרכז מרוסק, שאמנם המחאה נגדך אדירה, אבל היא מפוזרת, מבוזרת ולא מכוונת פוליטית, נחמדה ולא אלימה, מרוסנת ומאופקת, ולכן אין בכוחה לסכן אותך.

אני שמח להודיע לך שטעית, אדוני ראש המכשלה. מכאן, מעצרת בלפור בכרמיאל, אני מתכבד להודיע לך, שבעוד אתה ושופרותיך מפמפמים לנו סקרים מדומיינים, המבוססים על תמונת האתמול ומהנדסים קדימה את ניצחונך, קמנו, אנשים ונשים טובים וטובות, מתוך המחאה, והקמנו את האלטרנטיבה החדשה, שתקלוט אליה את כול המוחים והמוחות נגדך. קוראים לה המפלגה הדמוקרטית.

היא כבר מופיעה ברשומות, ומחר בבוקר יתחיל מבצע גיוס החברים והחברות שלה. היא לא הוקמה על ידי אהוד ברק, אלא על ידי אהוד אחר, פרופסור אהוד שפירא, חוקר דמוקרטיות ממכון וייצמן. והיא לא ממומנת על ידי אף אחד, אלא על ידינו, כמו כול דבר אחר שמומן במחאה הזאת. בגיוס המונים. ההמונים שרוצים אותך מחוץ למעון ראש הממשלה.

בעוד אתה ושופרותיך מפמפמים לנו סקרים מדומיינים, המבוססים על תמונת האתמול ומהנדסים קדימה את ניצחונך – קמנו, אנשים ונשים טובים וטובות, מתוך המחאה, והקמנו אלטרנטיבה, שתקלוט את המוחים נגדך

הדמוקרטית היא מפלגה שקופה. והיא מפלגה של כלל אזרחי ישראל, כפי שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת כול אזרחיה. יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלנים. ערכיה הם הערכים ששכחת. שוויון, צדק, חירות וערבות הדדית. כול מי שמוכנ/ה לחתום על הערכים האלה מוזמן/ת להיות חבר/ה בה. וכול אחד ואחת מאתנו גם יכול/ה להעמיד את עצמו/ה לפריימריז שקופים במסגרתה. כך נקבע את הנהגתה, את רשימת המועמדים והמועמדות לשרים ולשרות מטעמה ואת רשימת חבריה וחברותיה לכנסת.

דיברנו עם כולם, עם כול מי שרוצה בהחלפתך. כולם יוכלו להתמודד אצלנו, כי אנחנו פלטפורמה דמוקרטית פתוחה. הריבון, חברי וחברות המפלגה, הם שיחליטו מי ינהיג ותנהיג אותנו, והם גם יחליטו מה יהיה מצעה.

במפלגה שערכיה הם שוויון, חירות, צדק וערבות הדדית, אי אפשר לשלוט על עם אחר. אי אפשר לקבל יחסי כובש-נכבש, שולט-נשלט, הדרה מגדרית או אחרת. אי אפשר לקבל היעדר זכויות, חוסר שקיפות, או ריכוז הכוח הפוליטי בידי שליט יחיד. במפלגה הדמוקרטית כולם שווי ערך, כולם קובעים את הדרך, ובלבד שתהיה דרך של שוויון, חירות, צדק וערבות הדדית.

אתה האמנת שתוכל לסגור לשלושים שנה את הפרוטוקולים של קבינט הקורונה, ולהמשיך להפיק סרטונים ונאומים ופוסטים של שנאה, ובזה לבצר את שלטונך. אנחנו נראה לך בדיוק את ההפך מזה. איך ניתן למגר אותך ואת השלטון הרודני, שלטון היחיד הסכסכני שלך, בהנהגה הצומחת, לא מוצנחת, מתוך הציבור, ופועלת למענו מתוך מחויבות ושקיפות מלאה.

ולכן זה נגמר, ביבי. אתה ושרה ו"הילד" שלכם יכולים להתחיל לארוז. תוכלו לבחור באיזה מן הבתים באימפריית הנדל"ן הפרטית שלכם תגורו. בקיסריה, בעזה או בפורצים, או שמא בחו"ל. אבל את הבית שלנו בבלפור אתם תפנו. כי באמת התעסקתם עם הדור הלא נכון, ובאמת אתם החורבן, ואנחנו התקווה.

הערב, מעצרת בלפור בכרמיאל, אני שמח להודיע לך. זה נגמר, ביבי. צא צא, איש הדמים. צא מבלפור, ועמוד למשפטך ולגורלך.

לסיום, אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולקרוא בצו 8 דווקא מכאן, מכרמיאל, מבירת הפריפרייה, לאנשים הבאים. שקמה ברסלר, אורלי בר לב, ישי הדס, גונן בן יצחק, דניאל חקלאי, יאיר נהוראי, גבי לסקי, קוסטה בלאק, יעל ראפ, רועי פלג, יניב סגל, גיל ברדה, אופק פרידמן, אלק יפרמוב, יגאל רמבם, סדי בן שטרית, אייבי בנימין, אמה טוקטלי, דקלה דיין, מאיה מן, לוסי אהריש, ניצן וייסברג, נעה רוטמן, כלנית שרון, קורל אלקובי, אור בירון, לירון אחדות, זיו ברטפלד, אייר סמל ועוד חברים וחברות יקרים ויקרות לי מאוד, מן הפעילים והפעילות המרכזיים במחאה.

ולכן זה נגמר, ביבי. אתה ושרה ו"הילד" שלכם יכולים להתחיל לארוז. תוכלו לבחור באיזה מן הבתים באימפריית הנדל"ן הפרטית שלכם תגורו. בקיסריה, בעזה או בפורצים, או שמא בחו"ל. אבל את הבית שלנו בבלפור אתם תפנו

חודשים ארוכים אנחנו שרים יחד שאנחנו התקווה, שהם נפלו על הדור הלא נכון. עכשיו הגיע הזמן לצעוד אל קדמת הבמה. לא לשלוח בשמנו את הוותיקים אל הכנסת ואל הממשלה. אהוד ברק וציפי לבני, גבי אייזנקוט ורון חולדאי, דני יתום ואחרים יכולים להצטרף אלינו, להעניק לנו מניסיונם עתיר השנים. אבל הם לא יכולים לבוא במקומנו.

כול אחד ואחת מכםן כבר חרגתם מחייכםן כדי לעלות שבוע אחרי שבוע לבלפור, לכיכרות ולגשרים. כול אחד ואחת מכםן כבר הוכיחו אומץ לב, מחויבות, נחישות, יצירתיות ושרידות, והשתפשפתםן היטב במהלך המחאה. עכשיו אני קורא לכםן לעשות את הצעד הבא, ההכרחי והמתבקש מאליו – בואו הצטרפו לדמוקרטית והעמידו את עצמכםן לבחירות לראשות המפלגה בפריימריז, בואו לכנסת ולממשלה, הטוו את החזון והנהיגו את התיקון הדרוש כול כך לחברה בישראל.

אילן שיינפלד הוא סופר ומשורר, מראשי מחאת הסופרות/ים והמשוררות/ים. הוא בן למשפחה מנובוסליץ אוקראינה ומשדלץ פולין. סבו וסבתו מצד אמו חיו בשיכון ד' בבני ברק וקבורים בבית העלמין "חזון איש". עיקר יצירתו עוסקת בפרשות מן ההיסטוריה היהודית, עליה זכה בפרסים רבים ובהם פרס ברנר לספרות ופעמיים בפרס ראש הממשלה לסופרים. אילן הוא אב גאה יחידני לתאומים בני אחד עשר, ומתגורר בתובל בגליל המערבי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 1,647 מילים ו-1 תגובות
סגירה