נתניהו (עדיין) לא מתכונן לשימוע

לפי דיווח של חדשות 12, סנגוריו של ראש הממשלה עדיין לא הגיעו לאסוף את חומרי החקירה בעניינו, למרות שהם עומדים לרשותם כבר 12 יום

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יונתן סינדל / פלאש 90
בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות. עדיין לא מוכן לשימוע

פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא אספו את חומרי החקירה בעניינו, כך לפי דיווח של חדשות 12. חומרי החקירה הועמדו לרשות סנגוריו של ראש הממשלה לאחר הבחירות אולם עברו כבר 12 יום והם עדיין לא נאספו. חומרי החקירה דרושים לסנגורים על מנת שיוכלו להתכונן כראוי לשימוע שאמור להיערך לנתניהו ב-10 ליולי, בדיוק שלושה חודשים אחרי הבחירות.

לשם השוואה, הסנגורים של חשודים אחרים כמו נוני מוזס, כן אספו את החומרים בעניינו. לפי הדיווח, גורמים במשרד המשפטים הבהירו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נחוש לקיים את השימוע לראש הממשלה במועד שנקבע מראש.

נתניהו יכול לוותר על השימוע, ובמקרה כזה הוא יוכל להשאיר את הקלפים קרוב לחזה, כלומר לא לחשוף בפני התביעה את טיעוני ההגנה שלו. אחת האפשרויות היא, שעורכי דינו של נתניהו לא הגיעו לאסוף את החומרים בעניינו בגלל שעדיין לא קיבלו את שכרם. צוות ההגנה של נתניהו כולל את עורכי הדין עמית חדד, נבות תל צור, טל שפירא ופנחס רובין.

בהקשר זה יצויין, שנתניהו לא חידש את הבקשה לועדת ההיתרים של מבקר המדינה, לקבל מימון חיצוני להגנתו. ועדת ההיתרים דחתה את הבקשה של נתניהו לקבל מימון מבן דודו האמריקאי נתן מיליקובסקי. ראש הממשלה צפוי לעמוד לדין בכפוף לשימוע בשלוש פרשות שונות, שכוללות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

עוד 194 מילים
סגירה