דיווח: ניסיון להקים "מפלגת מקצוענים" חדשה

עמוס ידלין עשוי לחבור ליעלון, שאומר שאם אייזנקוט יתמודד, זה יהיה כמספר 2 ● גנץ: "תקציב מיד או בחירות" ● ישראל שילשה את כמות החיסונים שהוזמנו ממודרנה ● דיווח: ממונה הקורונה חושב שפתיחת הקניונים הייתה החלטה פוליטית ● דיווח: גורמים חרד"ליים מתכננים להריץ מפלגת ימין ● חולדאי מגייס כסף לקמפיין לראשות הממשלה

יושבת ראש ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון בסיור במחלקת הקורונה במרכז הרפואי זיו בצפת. שאשא-ביטון מוזכרת כמועמדת למפלגת המקצוענים שתציע מענה למשבר הקורונה ותצטרף למפלגה שתזכה במספר הגדול ביותר של מנדטים, 4 בדצמבר 2020 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
דוד כהן, פלאש 90
יושבת ראש ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון בסיור במחלקת הקורונה במרכז הרפואי זיו בצפת, 4 בדצמבר 2020
06:58 עריכה

לפי סקר, שפורסם הבוקר ב"מעריב", הרשימות שהרכיבו את בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – זוכות ל-67 מנדטים. גם בסקר שפורסם אתמול בחדשות 12 זכו ארבע הרשימות ל-67 מנדטים.

עוצמה יהודית, שקיבלה 1.3% מהקולות, העבודה, שקיבלה אחוז קולות זהה, דרך ארץ, שקיבלה 0.5% מהקולות, הבית היהודי, שקיבלה 0.3% מהקולות, וגשר, שקיבלה 0.3% מהקולות גם כן – לא עברו את אחוז החסימה.

הסקר נערך בקרב 541 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 4.3%.

07:23 עריכה

ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב מגבש רשימה, תחת השם "שחר – מפלגה של כולם", שתכלול מספר שווה של חברים יהודים ושל חברים ערבים – כך פרסם הבוקר אריק בנדר ב"מעריב". יהב בן ה-76 כיהן במשך 15 שנים כראש עיריית חיפה. בשנים 1999-1996 כיהן כחבר כנסת מטעם העבודה.

יונה יהב בעת כהונתו כראש עיריית חיפה, 23 באוקטובר 2018 (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
יהב, 2018 (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
08:07 עריכה

תלמידי חטיבות הביניים ישובו מחרתיים ללמוד בבתי הספר. לפי מתכונת הלימודים שנקבעה, תלמידי כיתות ז'-ט' ילמדו לפחות פעמיים בשבוע בבתי הספר וביתר הזמן ילמדו באופן וירטואלי מבתיהם. כל קבוצת לימוד תכלול עד 20 תלמידים.

כיתת לימוד בתיכון באשדוד, 29 בנובמבר 2020 (צילום: פלאש 90)
כיתת לימוד בבית ספר על יסודי באשדוד, השבוע (צילום: פלאש 90)

ביישובים כתומים ואדומים – שבהם שיעורי התחלואה בקורונה גבוהים – יוסיפו התלמידים ללמוד מרחוק ולא ישובו לבתי הספר.

09:20 עריכה

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר מימינה מבקרים את החלטתו של שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה זאב אלקין להפוך את אוניברסיטת חיפה לאוניברסיטת הגליל.

09:47 עריכה

למרות העלייה בתחלואה ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלכנס את קבינט הקורונה. הפעם האחרונה שבה ועדת השרים להתמודדות עם מגפת הקורונה התכנסה הייתה ב-23 בנובמבר. השבוע ביקשו במשרד הבריאות ובכחול לבן לכנס את הקבינט, למרות זאת הוא לא כונס. במשרד הבריאות מעוניינים בכינוס ועדת השרים כדי לסגור את 15 הקניונים שנפתחו, אך לא ברור אם ישנו רוב להחלטה שכזו. טרם נקבע מועד לכינוסו, אך ההערכה היא שישיבה של הקבינט תיערך בשבוע הבא.

ככל הנראה הסיבה לאי כינוס ועדת השרים היא המתיחות השוררת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

10:04 עריכה

אם שיעורי התחלואה הנוכחיים יימשכו, על כל יומיים שחולפים יידרש יום סגר כדי להשיב את המצב לקדמותו – כך קובע מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה בדוח היומי שפרסם.

הגוף שהקים אגף המודיעין שב על קביעתו שאנו מצויים בפתחו של גל תחלואה שלישי. עוד נקבע בדוח שנמשכת העלייה במספר החולים המאובחנים.

• הדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה

10:08 עריכה

אחרי למעלה מעשרה ימים שלא התכנס, תיערך ביום ראשון הקרוב ישיבה של קבינט הקורונה. ועדת השרים תתכנס מחרתיים בשעות 19:00-16:00.

10:30 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פנה הבוקר לראשונה לציבור הפלסטיני באמצעות עמוד הפייסבוק "אלמונסק", המופעל על ידי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. "המזרח התיכון כולו משתנה, זה אינטרס שלכם לחזור לשולחן המשא ומתן וליצור אופק ותקווה לדורות הבאים", אמר.

"נסייע לכם בנושא החיסונים, נגביר את האכיפה על אי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A ו-B בתיאום עם הרשות הפלסטינית ונתחיל בדיקות מדגמיות במעברים". עוד אמר גנץ: "נקדם פרויקטים גדולים ברצועת עזה – הוצאת פועלים, אזורי תעשייה משותפים ופרויקטים בנושא אנרגיה, מים וחקלאות – בתנאי שיוחזרו השבויים והנעדרים ותופסק התעצמות חמאס".

10:57 עריכה

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי החל לגייס תרומות לקמפיין לראשות הממשלה – כך מדווחת טל שלו מ"וואלה! ניוז".

11:23 עריכה

יפעת שאשא ביטון, המשובצת במקום ה-29 ברשימת הליכוד – זאת כחלק מהסכם עם מפלגת כולנו, שבה היא חברה – בוחנת את המשך דרכה הפוליטית על רקע הבחירות הקרבות. יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש איתה – כך דיווח הבוקר עמית סגל בטורו ב"ידיעות אחרונות". גם בימינה, כחול לבן ויש עתיד בדקו את האפשרות שתצטרף אליהם. לפי הדיווח, ברוב המקרים מדובר על הבטחה למיקום גבוה ברשימת המפלגה לכנסת לצד התחייבות למנות לשרת החינוך, בהינתן שהמפלגה תצטרף לקואליציה.

יושבת ראש ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון בסיור במחלקת הקורונה במרכז הרפואי זיו בצפת, 4 בדצמבר 2020 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
שאשא ביטון בסיור במחלקת הקורונה במרכז הרפואי זיו בצפת, אתמול (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עוד דיווח סגל שתנאי לשיבוצם של יועז הנדל וצבי האוזר ברשימת ימינה לכנסת הוא שהשניים יגיעו ללא מפלגתם, דרך ארץ – כך שאם ירצו להתפלג מהסיעה אחרי הבחירות, יתקשו לעשות כן. דיווח זה עומד בסתירה לפרסום של שלום ירושלמי באתר זה, שדיווח על סמך גורם פוליטי בכיר בימין, שהנדל והאוזר ישובצו במקומות השישי והשביעי ברשימת ימינה יחד עם מפלגתם, כך שיוכלו לשמור על עצמאותם.

עוד מדוּוח ב"מוסף לשבת" שראש הממשלה בנימין נתניהו היה מוכן לשריין את האוזר ברשימת הליכוד כבר עכשיו. מסרים ברוח זו נמסרו לחבר הכנסת.

במפלגת העבודה נעשים מאמצים להגיע להסכמה לגבי ריצה משותפת עם כחול לבן. הדלפות על המגעים בין הצדדים מגיעות ככל הנראה מכיוונם של חברים בכחול לבן שמעריכים ששיבוץ עמיר פרץ ואיציק שמולי ברשימה יביא לדחיקתם. האחרון מציע לבחון אפשרויות נוספות, כמו ריצה עם ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי או חבר יש עתיד עפר שלח.

ב"הארץ" דיווח יוסי ורטר שיאיר לפיד נפגש השבוע עם בכיר במטה של הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן כדי לקבל עצות כיצד יש לנהל קמפיין בחירות בתקופת הקורונה. הואיל ולא ניתן היה לקיים עצרות בחירות – הסביר מקורבו של ביידן – המפתח לניצחון היה בשטח: לדמוקרטים היו אנשים בכל יישוב שעברו ממש מבית לבית.

ב"מקור ראשון" דיווחה עטרה גרמן שיאיר גולן פנה לייעוץ המשפטי של הכנסת כדי לבחון את האפשרות לפרוש מסיעת מרצ. חבר הכנסת ביקש לברר האם יוכל ליהנות מכספי מימון המפלגות אם יפרוש מהסיעה. חרף הפצרותיהם של ניצן הורוביץ ותמר זנדברג לא התפקד גולן למרצ.

12:19 עריכה

מועצת גדולי התורה של דגל התורה התכנסה ליד ביתו של חיים קניבסקי בבני ברק.

12:25 עריכה

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, ביקר את קבינט הקורונה וטען שההחלטה על פתיחת הקניונים הייתה החלטה פוליטית – כך דיווח מאיר מרציאנו בחדשות 13.

13:01 עריכה

גורמים חרד"ליים מתכננים להריץ בבחירות הקרובות רשימה חדשה שתאגף מימין את נפתלי בנט – כך דיווח עמית סגל מחדשות 12 בערוץ הטלגרם שלו. "באמת עלה חשש שהפעם הימין לא יצליח לשרוף כהרגלו כמה רבבות קולות", הוסיף.

13:40 עריכה

על הרקע הדיווחים שהוא שוקל לפרוש מהשותפות עם יאיר לפיד כותב יושב ראש תל"ם משה (בוגי) יעלון שייקח חלק "בכל מאמץ פוליטי שישים סוף לשלטון נתניהו".

13:46 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ –

בחירות הן אינן הדבר הנכון למדינה, אבל הן עדיפות בהרבה על שיתוק שלטוני וניהול פוליטי של משבר בריאותי וכלכלי מהחמורים שידענו. לכן, אחרי שהובהר מעבר לכל ספק שנתניהו החליט שלא להעביר תקציב החלטתי לתמוך בפיזור הכנסת.

אני אומר לכם ביושר שלמרות שידעתי עם מי אני נכנס לממשלה, חשבתי שגם לו יש גבולות שלא עוברים. לצערי – נתניהו דואג יותר למשפט שלו מאשר למדינה שלו.

עוד אמר יושב ראש כחול לבן: "אפגש עם שר האוצר ביום ראשון, ואני אומר כבר עכשיו ובאופן ברור – זה או תקציב מייד או בחירות".

כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם.

נתניהו דואג למשפט שלו יותר מאשר למדינה שלו. יש גבולות שלא עוברים. כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם.

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Friday, December 4, 2020

14:27 עריכה

ניר ברקת רוכב על גמל, אופיר סופר מכין דגים: מקבץ ציוצים של חברי הכנסת לכבוד השבת.

14:58 עריכה

משרד הבריאות חתם עם מודרנה על הכפלה פי שלושה של כמות החיסונים שיסופקו לישראל בשנה הבאה, (מ-2 ל-6 מיליון מנות חיסון שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים).

"זה נותן לנו תקווה רואים כבר את האור בקצה המנהרה אבל צריכים לשמור על הכללים, המשימה שלנו להביא חיסונים המשימה שלכם לשמור על הכללים", אומר נתניהו בסרטון שצירף להודעה.

15:30 עריכה

משה יעלון מודה שהוא יחבור לגדי אייזנקוט אם האחרון יתמודד בבחירות. לדבריו, במקרה כזה אייזנקוט יהיה מספר 2 של יעלון. בראיון שישודר הערב ב-17:00 בערוץ 12, יעלון הכריז למעשה על פרידה מיאיר לפיד.

בתשובה לשאלה האם ירוץ עם גדי אייזנקוט השיב יעלון "כן". לשאלה מי יהיה מספר 2 אמר כי "על זה אין דיון כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל".

"צריך לרכוש איזה ניסיון פוליטי, מיניסטראלי, שיש לי ואין לו. הוא איש מצוין אבל כן, זו זירה אחרת מאשר הזירה הצבאית. שם למפלגה? כרגע אנחנו תל"ם, יש מפלגה ויש מבנה, רק צריך להצטרף אליה. אם נחליט על שם חדש? אני לא יודע כרגע, אם הוא יצטרף – אני מקווה, מאמין".

16:06 עריכה

נתניהו משתף סרטון שלו תוך כדי הליכה שבו הוא מונה את הישגיו בשבוע הנוכחי. בין היתר, הוא הזכיר את אירוח שרי כלכלה ותיירות מבחריין, טיסה מסחרית ראשונה לדובאי, אירוח שר ההגנה של איטליה, שיחה עם ראש ממשלת יפן החדש, סיכום עם פייזר על הבאת פייזר על הבאת חיסונים והגדלת הכמות ממודרנה.

"היתה גם הצבעה מצערת על פיזור הכנסת ואני מקווה שגנץ יתחרט".

עוד דבר שקרה השבוע לראשונה, ונתניהו לא מזכיר כאן, הוא בדיקת עובדות של חדשות 13 תוך כדי הצהרה לתקשורת של נתניהו, בדומה לנוהג של התקשורת האמריקאית מול הנשיא טראמפ.

17:18 עריכה

1,434 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר הערב לערוץ 12 כי הוא לא בעד סגר אבל תומך בבלימת ההקלות.

"הקבינט ידון בקניונים חזרות ממדינות אדומות מחו"ל ושווקים, כל הדברים שיכולים להתרחש, נצטרך להאט את קצב הקלת המגבלות".

"… להאט את קצב הפתיחה של הדברים שלא נפתחו לדון בנושא הקניונים, לא אמליץ לפתוח את שאר הקניונים בטח לא בחנוכה שבו יהיו התקהלויות ובשבוע הזה צריך למעט בהתקהלויות כי שבועיים אחרי חנוכה נראה תחלואה ענקית".

17:46 עריכה

משה יעלון אומר הערב לערוץ 12 שאם אייזנקוט ילך לפוליטיקה הוא יהיה מספר 2 של יעלון.

"הכיוון שמסתמן הוא שצריך לבנות כוח לקהל שלצורך העניין חושב שזה לא ימין או שמאל או ישר מול ומושחת ודיקטטורה, אמת או שקר.

"זה אחד השמות, כשגדי יקבל החלטה לקראת הבחירות הוא יצטרך לחבור לכוח ומסתמן שאצלי המקום הכי מתאים. גם הוא חש את אותה תחושת חירום שצריך להציל את המדינה ואם לא ננקוט בצעד ונמשיך במתכונת הנוכחית נתניהו יהיה ראש ממשלה ובנט והחרדים יתנו לו חסינות או התגברות.

"הניסיון המספרי, אנחנו חצי שנה עם הממשלה והאופוזיציה לא מגיעה ל-60 מנדטים ובשביל זה צריך לשכנע את אלה שלא החליטו, שחונים אצל בנט, ואני חושב שאני יכול להביא אותם.

"אין דיון כי גדי הבן את הלקח של בני גנץ, ואם ייכנס ברור שנכנס אלי למפלגתי ואני מוביל. צריך לרכוש ניסיון פוליטי שיש לי ואין לו. כרגע אנחנו תל"ם, יש מפלגה יש מבנה, צריך להצטרף אליה ואם יצטרף, אני מקווה מאמין.

"וודאי (שמדברים עם עוד אנשים), התחלנו לדבר על גיוס אנשים, אנחנו 17 מנדטים בסקרים זה לא זז, לכן צריך לחזק את הכוח כדי לשבור את הגושיות צריך לרוץ בנפרד מיאיר לפיד ואני, מי שבבחירות כאלה הגדול ביותר יוביל וצריך לשבור את הגוש.

"אני בא לא להשאיר את נתניהו עם החסינות. יאיר לפיד יכול מאוד (להוביל) ולהיות ראש ממשלה מצויין במתכונת הנוכחית אנחנו במידה רבה חסומים. יש האומרים 'נצביע לך אבל לא במתכונת הזאת' כי הציבור הישראלי זז ימינה למרות שזה לא ימין שמאל, מי שנתפס כאנטי דתי נתפס לא טוב וכל אחד יבחן את כוחו.

"זה לא על הפרק אבל בודקים אותו אחרים, חולדאי ואחרים. חולדאי לא על הפרק, זה לא רלוונטי. זה לא שמישהו שאל את אייזנקוט למי הוא הולך. אני כבר אמרתי הרבה פעמים, נכנסתי למלחמת יום כיפורים והבנתי שצריך להציל את המדינה … צריך לנהל את מחדל הקורונה … אנחנו מדינת אי והיינו צריכים להיות במקום אחר והכלכלה, הדיבורים הפוליטיים וההליכה לבחירות זה מה שיציל את העסקים הקטנים?

"זו שאלה כל כך היפותטית, אני לא בטוח שגנץ ירוץ בבחירות הבאות ושכחול-לבן יעברו את אחוז החסימה האכזבה הגדולה היא לציבור הבוחרים שבחרו כחול-לבן להחליף את נתניהו ובני גנץ מנציח את שלטונו … הוא לא ראוי והוא לא יהיה ראש ממשלה. הכישלון שלו הוא בקריסה של כחול-לבן.

"אתה צודק (שלא הצליחו להחליף את נתניהו) … פוליטיקה זה לא רק לבוא מהצבא ולהחליף את ראש הממשלה קצת צניעות צריך ניסיון.

"בשביל זה התחברנו ביחד, אני מבין את הסקרים ושבא מישהו חדש ורואים אותו יפה גבוה זה לא העניין, צריך לבוא עם קבלות. אני עמדתי בדברתי והוכחתי שאני מחויב למדינה ומה שיחזיר את המדינה למסילה אני אהיה שם.

"אני בשום פנים ואופן לא אלך עם נתניהו שהפך לאסון למדינה. כשבונים קואליציה אתה לא מקבל כל מה שאתה רוצה, אבל אם כרגע ברור שנתניהו יהיה רה"מ ובנט יהיה איתו הוא לא נתן לו חסינות עד שהוציא אותו לאופוזיציה? אני מדבר עם כולם גם בליכוד. אני מעלה טענות לאנשי הליכוד. לליכוד של 2013 הייתי חוזר, היתה מפלגה ליברלית ששמרה חוק.

"תסתכל איפה אנשי הליכוד מהספסלים האחוריים, מי שבחזית זה הביביסטים … יש פה אנשים שמתפתלים אבל אני לא מדבר בשמם… ליכוד כליכוד בהובלה אחרת (יכול לבוא בחשבון) כמו שהעבודה יכולה להיות.

18:32 עריכה

ניצן הורביץ משתף שיר של יו"ר מרצ והשר לשעבר יוסי שריד, שמת לפני 5 שנים.

18:35 עריכה

"המפגינים הם גיבורי ישראל ששומרים על הדמוקרטיה", אומר ח"כ אלי אבידר על הפסל שהציב ליד בלפור האמן איתי זלאיט. הפסל אמור לייצג את "הגיבור הישראלי – המפגין".

19:28 עריכה

שר התרבות חילי טרופר מנסה להצדיק את ישיבתו בממשלת נתניהו ואומר שהוא פשוט לא אמין ולכן הממשלה מתפרקת. בראיון לערוץ 12 הוא אמר כך:

"יוצאים לבחירות בגלל נתניהו ששם את טובתו האישית לפני טובת המדינה … הסיבה היחידה שהולכים לבחירות רביעיות בתוך שנתיים היא שהוא שם את טובתו האישית לפני טובת המדינה.

"הכרנו את המוניטין של נתניהו כמי שלא עומד בהסכמים אבל שלוש מערכות בחירות ללא הכרעה משבר כלכלי ובריאותי גדול קיווינו שהוא יתעלה לגודל הרגע וישים עניינים משפטיים ואישיים בצד

"זו ההאשמה שיש כלפינו שהתגייסנו להצלת המדינה? היינו צריכים לקחת את המדינה למערכת בחירות רביעית? עשינו עבודה טובה בחצי השנה הזאת שמרנו על דמוקרטיה ממלכתיות.

"היו רגעים קטנים בהתחלה שקיווינו שגם ראש ממשלה שמסובך יגיד הבעיות האישיות שלי חשובות אבל אני שם אותם בצד. אני לא מאמין לנתניהו וגם בקרב המצביעים שלו יש כאלה שלא מאמינים לו.

"אני לא חי בחשש כזה (שנרד במנדטים) כי בסוף כשהאבק ישקע יסתכלו מי האדם שקם בבוקר ורואה את טובת המדינה. לפיד קרא לנו ואנחנו גם מזמינים אותו. אני לא מתעלם מהסקרים כשיגיעו הבחירות נראה. ברמה האישית אני ויאיר חברים טובים. לא הגענו לשלב האגו יש לנו תקווה שהאיש שלקח אותנו לבחירות ימנע אותם.

"ישבתי עם גנץ לקפה והוא ילך עד הסוף כל עוד מה שטובת המדינה הוא עושה. אני איתו חמש שנים וצחקו עלי ועליו לא ייכנס לפוליטיקה ונכנס והטילו עליו רפש והוא הביא את האיחודים.

"המשבר (בספורט) הוא אמיתי המצב באמת קשה אני חולה ספורט וממרץ שעבר לא ראיתי משחק. התחום שהכי פתוח במשק זה הספורט חזרו כל הליגות … אני מגיע לקהל יש מתווה מסודר מחזירים בקפסולות, סמי עופר, בלומפילד, היינו קרובים והגיע הסגר השני אבל המתווה מוכן ונהיה שם כדי לעקוב. יקח זמן. אני מקווה שלא כל 2021, לא ננוח עד שהקהל יחזור.

"זה אמיתי (המשבר בתרבות) האנשים האלה חובטים ומזלזלים בהם שנים נתגייס בשבילם … בסגר השני אמרנו למשרד הבריאות 'התרבות לא תישאר מאחור' והנה כל הפקות הקולנוע חזרו. השבוע פתחנו מוזיאונים. 7 מוזיאונים פתוחים כמו הקניונים. בשלב הבא דורשים שייפתחו גם המופעים. אין קשר בין רמת הצעקות לתוצאות. לא אבזה את אדלשטיין וכ"ץ אבל אני נלחם בתוך החדרים וזה קורה.

"כל מוסד תרבות שרוצה לקבל כסף מתוך ה-200 מיליון שקל שהאוצר ואנחנו הקצנו, חייב להחזיר 70% מהעובדים שלו … משרד התרבות לא יכול לחק צ'ק לאמן. מוסדות צריכים להזמין מופעים.

19:35 עריכה

"הנוסחה אצלנו לא ימין לא שמאל לא בנימין ולא בנימין" אומר ח"כ מנסור עבאס יו"ר רע"ם, בראיון לערוץ 12, ביחס לשיתוף הפעולה בינו לנתניהו.

"אין דבר כזה. אני מקווה שהוא יקיים את ההבטחות שלו … יש דבר שקוראים לו אזרחות אנחנו אזרחי ישראל וזה הקשר בינינו אני רוצה לממש את האזרחות כל בן אדם אם ישב על כסא רה"מ אני אשב איתו.

"נרצחו הלילה אנשים … מי יכול לעזור לנו למגר את הפשיעה? ההבטחה שהיתה בשידור חי זה לקדם תכנית למיגור הפשיעה והאלימות. שום דבר לא נאמר (בפגישה בינינו) כל מה שאני עושה זה מעל השולחן. הבטיח בשידור חי תכנית למיגור הפשיעה. לא הליכוד ולא בנימין נתניהו ביקשו דבר אחד בתמורה.

"יש לנו עקרון שאנחנו משתמשים בו אנחנו לא בכיס של זה ולא של זה. המלצנו על גנץ ומה קיבלנו בתמורה? אני מעדיף שלא נלך לבחירות. אני לא מתחמק, מי שמעוניין שיבוא איתנו במגע ויציע לנו נשב, נדבר ונבחן נחליט.

"7 מערכות בחירות מ-2009 מדברים להפיל את נתניהו מפזרים כנסת כנראה הוא יחזור להיות ראש ממשלה כנראה ברוטציה עם בנט, אז מה אנחנו מקבלים? אני לא במשחק הזה.

"אני אפרק את המשותפת? חס וחלילה אני רוצה את המשותפת … אין דיל ואין שום דבר. אין כלום בינתיים. ב-98 בנימין נתניהו אותו נתניהו הגיע לסיכום עם רע"ם בראשות דהאמשה ביטלו מס על קרקעות מס הכי מפלה בעולם. הייתי בלשכה שלו עם הצוות, המנכ"ל והסמנכ"ל. אני כל יום חייב ליזום מגע עם השרים וכל אחד מי שבא לקראתנו נבוא לקראתו.

 

20:10 עריכה

במשרד הבריאות מעריכים שלא נראה מסה של חיסונים בחודש הקרוב ויש כוונה לבקש ממודרנה להקדים חלק מהכמויות לינואר. לפי דיווח של N12, עולה האפשרות לבקש מרה"מ ושר הבריאות להיות הראשונים שיתחסנו. ההסכמים עם פייזר ומודרנה אמורים להבטיח הגעה של חיסונים ל-5 מיליון ישראלים אבל לא ברור מתי זה יקרה.

"בסוף החורף יגיעו כמויות משמעותיות לישראל ומדינות אחרות בעולם", אמר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה לאותו ערוץ.

"אני מקווה שבחודש הקרוב נתחיל לחסן ועד שיהיו כמויות משמעותיות לכולם יקח מספר חודשים אז צריך להתנהל בזהירות עד שהמגיפה מתחילה לעבור".

20:17 עריכה

התארגנות פוליטית חדשה נרקמת במערכת הפוליטית, והיא מורכבת בין היתר משי באב"ד, פרופ' רוני גמזו, משה בר סימן-טוב, יפעת שאשא-ביטון, זאב רוטשטיין ואמי פלמור.

לפי הדיווח ב-N12, השם של המפלגה החדשה יהיה "המקצוענים" ובמצע שלה שינוי שיטת הממשל. המפלגה הזו תצטרף למי שיקבל את מספר המנדטים הגדול ביותר. לפי דפנה ליאל שפרסמה את הידיעה, אם מפלגה כזו תחתוך את כוחו של בנט בחצי, דרכו של נתניהו תהיה קלה יותר לראשות הממשלה.

רינה מצליח דיברה על כך שלמשה יעלון וגדי אייזנקוט, (אם יצטרף למערכת הפוליטית), יחבור גם האלוף במיל. עמוס ידלין. לדברי מצליח, אייזנקוט עוד אל החליט שהוא נכנס לפוליטיקה, אם כי יעלון התרשם שהוא ייכנס והרעיון לחולל שינוי קוסם לו. ייתכן שהקבוצה הזו תנסה לרוץ תחת מפלגת העבודה.

20:37 עריכה

משה בר סימן-טוב מכחיש שבכוונתו להצטרף למפלגת המקצוענים או להתארגנות פוליטית אחרת.

21:12 עריכה

בועז ביסמוט, עורך ישראל היום, הגיב באולפן שישי בערוץ 12, לחשיפת המספר הגדול של שיחות בין שני עורכי "ישראל היום" לבנימין נתיהו ב-2015 עד 2017.

"זה רכילות ותו לא. המטרה להשמיץ את העיתון. למה כי העיתון תומך בנתניהו ומבחינתי במנהיג הימין וזה הסיפור. למה יש פה צביעות? כי אנחנו הראשונים שדורשים לחשוף את השיחות.

"שיפר וברנע סיפרו איך נפגשו בכל רביעי עם שרון בחווה ודן מרגלית עם אולמרט ועוד … זה לא מה הוא מדבר איתי זה מה אני עושה … ב-2015 לא הייתי עורך ראשי אבל הייתי בעיתון והעורך (עמוס רגב) הוא איש ימין ומה לעשות ונתניהו מעולם לא הכתיב כותרות לעורך הזה.

"הצוללות מופיעות בעיתון זה לא שהדבר הזה נגנז … למה כל זה קשקוש ורכילות זולה? המו"לית של העיתון נאלצו לתת עדות בתיק 2000, העיתון הוא עצמאי לחלוטין אף כותרת לחלוטין … מדברים על הרבה מאוד דברים ולפעמים גם רבים. אני עורך עיתון הוא ראש ממשלה אנחנו מחפשים מקורות. אני במקצוע מ-1983 לחשוב שבא עיתונאי ותיק ודורש מאחר לחשוף מקורות … זה רק רצון להכפיש. אותו עיתונאי ניסה השבוע שוב להרכיב ממשלה בישראל.

21:45 עריכה

צה"ל מכחיש שנורה ירי חי למפרי סדר בכפר אל מורייר ליד רמאללה. "כוחות הביטחון מנעו את חסימת הציר על ידי מפרי הסדר, והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות" נאמר בהודעה. במהלך האירוע נהרג ילד פלסטיני בן 13 ובמשרד הבריאות הפלסטיני מאשימים את צה"ל.

ח"כ עאידה תומא סלימאן אומרת שהאחריות על הזוועה הזו היא על "הממשלה ועל כל הממסד הישראלי".

21:47 עריכה

יאיר לפיד מאשים את בנימין נתניהו ודודי אמסלם בכך שהם מבטלים את נבחרת הדירקטורים "בשביל ג'ובים לחברי מרכז".

סגירה