אלפי מפגינים מול בית רה"מ, 27 נעצרו ועשרות פונו

קרע במשרד הבריאות: אדלשטיין ואלרעי-פרייס נגד פתיחת הקניונים, גרוטו בעד ● קבינט הקורונה יחליט מחר אם לחייב את החוזרים מטורקיה בבידוד במלונית ולא בבית ● ערד הפכה מעיר כתומה לצהובה, והתלמידים בה יחזרו לבתי הספר ● אדלשטיין: "לא יוטל סגר או עוצר לילי בחנוכה" ● גנץ: "אם היה אפשר להחליף את נתניהו בלי בחירות היינו הולכים על זה" ● "לפיד לא יכול להיות ראש ממשלה, אני אמשיך להוביל את המחנה"

הפגנה נגד נתניהו 6.12.2020 (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
הפגנה נגד נתניהו ברחוב עזה בירושלים 6.12.2020
17:37 עריכה

כמדי מוצאי שבת, יצאו היום אלפי ישראלים להפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו, כולל צעדות לכיוון קיסריה וירושלים והפגנות בגשרים ובצמתים. שיאן של המחאות יתחיל מאוחר יותר בערב בהפגנה הקבועה מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

17:39 עריכה

הממשלה, שנמצאת בשלבי התפרקות, עדיין לא החליטה אם להטיל עוצר לילי שימנע מסיבות וכינוסים משפחתיים בחנוכה ולאחר מכן בחג המולד. בצר לו, ממונה הקורונה נחמן אש קורא לציבור להיזהר ולהימנע מהתקהלויות גם בלא עוצר:

17:46 עריכה

הריגתו של הנער בן ה-13 בידי חיילי צה"ל בשטחים, שמעוררת גינויים בעולם הערבי ובאירופה, נענית בשתיקה רועמת בזירה הפוליטית בישראל – פרט לרשימה המשותפת ולמרצ:

 

17:51 עריכה

מכשירים את הקרקע לפילוג ברשימה המשותפת? חמאד אבו דעאבס, מנהיג הפלג הדרומי (המתון) בתנועה האיסלמית שאיתו סיעת רע"מ מזוהה, מנסה להסביר את ההיגיון בהתקרבות הזהירה של רע"מ לנתניהו ולקואליציית הימנית-דתית שלו:

18:43 עריכה

ח"כ איילת שקד מימינה ממשיכה בעקביות בקו הנוכחי של המפלגה: ביקורת עניינית על המדיניות בנושא הקורונה והמשבר הכלכלי:

18:44 עריכה

ואילו בצלאל סמוטריץ' ממפלגתה של שקד ממשיך להתמקד במתקפתו על מערכת המשפט בישראל:

18:47 עריכה

עשרות תושבים הפגינו היום בכניסה לערד למען אריה שיף, החשוד ברצח באדישות של מוחמד אלאטרש שבו ירה כשניסה לגנוב את מכוניתו. המפגינים אוחזים שלטים וקוראים קריאות כגון "אריה שיף היקר, ערד איתך כל הדרך", "משטרת ישראל – אם אין אני לי, מי לי?" ו"מחזקים את אריה".

בין המפגינים גם בועז קוקיא שבנו רון נרצח בפיגוע בערד. "רון נרצח פה לפני שלוש שנים. אולי אם רון היה יותר חשדן ואקטיבי, אני מקווה שהוא היה יורה בו לפני שהוא מתקרב אליו עם הסכין. הייתי שמח אם רון היה עומד למשפט בגין הריגת המחבל. לצערי, הוא לא הבחין במחבל והוא דקר אותו בצוואר".

מוקדם יותר, בפוסט זועם שפרסם בפייסבוק הבוקר, כתב בן, בנו של אריה שיף כי "זה יכול היה להיות הוא שגומר בשק גופות".

מנגד, קרובי משפחת ההרוג התראיינו היום לכלי התקשורת זעמו על הירי וטענו כי הוא "נרצח בדם קר", לטענתם. לאיבראהים אלאטרש, קרוב משפחתו של החשוד בגניבת הרכב שנורה למוות, אמר: "מדובר באסון קשה מאוד. גם אם הוא צודק – אסור לו לירות באדם. הוא יכול היה לירות ליד הרכב, או לכוון לפלג הגוף התחתון. הוא פגע בחלק הגוף העליון".

 

19:02 עריכה

"אם תשאלי את האזרח הערבי, מה הוא מעדיף: תוכנית לבנייה, תוכנית למיגור האלימות בחברה הערבית, תוכנית לשוויון בחינוך ובבריאות, אם המחיר הוא לדחות את המשפט של נתניהו עד אחרי סוף הקדנציה שלו, מה שנקרא חוק צרפתי – כל אזרח ערבי יגיד לך שהוא מעדיף את האופציה הראשונה". כך אמר הערב ח"כ וליד טהא מסיעת רע"מ ברשימה המשותפת בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

לדברי טהא: "בינתיים לא קיבלנו שום דבר מנתניהו ולא נתנו לו כלום. אנחנו בינתיים רק תמכנו בגנץ והוא עשה סיבוב פרסה והלך עם נתניהו, לא אנחנו אלה שבגללם נתניהו בשלטון. אבל עד שגוש השמאל יתארגן ויבנה את עצמו מחדש, יש ראש ממשלה בישראל, ואנחנו הערבים צריכים להשפיע, להיות חלק מהמשחק הפוליטי בשביל לדאוג לאזרחים הערבים".

"ממילא בישראל גם הממשלה ימנית וגם האופוזיציה ימנית. מי יש באופוזיציה? בנט? ליברמן? יעלון? מבחינתנו אין הבדל בינם לבין נתניהו".

עם זאת, טהא הצהיר: "לעולם לא נשב בשום ממשלה ולא נהיה חלק מלא משום קואליציה, לא בעד נתניהו ולא נגדו. יש אפשרויות אחרות כמו תמיכה מבחוץ, דברים שכבר נוסו בהצלחה על ידי יצחק רבין המנוח".

ח"כ וליד טהא (צילום: מאתר הכנסת)
ח"כ וליד טהא (צילום: מאתר הכנסת)
19:04 עריכה

נהגת מכונית דרסה הערב מפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כבן 80 בדרך חטיבת אלכסנדרוני בקריית אונו, סמוך לכניסה לסביון. ממד"א נמסר כי הפצוע הובהל במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר.

פרמדיקית מד"א עליסה שומנסקי וחובש על אופנוע מד"א יוסף נהון סיפרו: "היינו בסמוך למקום והזעיקו אותנו לתאונה. ראינו גבר שוכב על הכביש ובסמוך רכב פרטי עם שמשה מנופצת, הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש קשה.

במשטרה אמרו כי בשלב זה לא נראה שהתאונה הייתה קשורה להפגנה. הנהגת עוכבה לחקירה. מהמשטרה נמסר: "בוחני התנועה של משטרת ישראל בודקים את נסיבות התאונה, כאשר נהג הרכב המעורב במקום ואין מדובר בפגע ברח ולא עולה חשד לפגיעה מכוונת".

19:17 עריכה

הפתעה: למרות העלייה בתחלואה בקורונה וההצהרות המאיימות של בכירי משרד הבריאות על הצפיפות בקניונים ונגד פתיחה מחדש של פעילויות, הצוות המשותף של משרדי הבריאות, האוצר, הכלכלה והמל"ל יציג מחר את ממצאי הפיילוט של פתיחת הקניונים בקבינט הקורונה וימליץ להרחיבו.

לפי המידע שבידי הצוות, התפוסה בקניונים בזמן הפיילוט הייתה 29% מהתפוסה המקסימלית לפי ההנחיות. הצוות קובע כי המתווה הסתיים בהצלחה.

המתווה אמור להסתיים מחר בערב וקבינט הקורונה יתכנס להחליט האם להרחיב את הפיילוט. במצגת הממצאים של הצוות נכתב כי "לאורך ימי הפעילות של התוכנית, התפוסה המקסימלית בפועל בכל הקניונים הייתה בפער ניכר מהתפוסה המקסימלית האפשרית, בכ-29% בממוצע. זאת, בהתבסס על שטחי הקניונים והנחיות משרד הבריאות לעניין מ"ר/שוהה".

כמו כן, שינוי השטח מ-7 מ"ר ל-15 מ"ר לשוהה, לא פגע במספר הנכנסים ובמספר השוהים בו-זמנית בקניונים, אך הגדיל כצפוי את היחס בין תפוסה בפועל לתפוסה אפשרית; שתי קבוצות הקניונים הגדולות – מליסרון ועזריאלי אחראיות לכ-70% מסך התפוסה המקסימלית האפשרית, וליותר מ-75% מהתפוסה המקסימלית בפועל שנמדדה במהלך השבוע הפעילות האחרון של התוכנית", נכתב במצגת.

מהנתונים עולה שישנו פיזור של מספר השוהים בו-זמנית בקניונים. כך למשל, בקניוני מליסרון שיא השוהים בשעות 20:00-15:00 נע בטווח של 8-5.6 אלף איש, אשר מהווה 33%-25% מהתפוסה המקסימלית האפשרית בקניוני מליסרון, שעומדת על כ-24 אלף איש.

עוד עולה מהנתונים כי הישראלים מצייתים לחובת חבישת מסכות בקניון: לאורך כל תקופת הפעילות, שיעור ההפרה של מבקרים (אי עטיית-מסיכה) היה נמוך באופן משמעותי מהיעד המקסימלי שנקבע (2.5%) ועמד על 0.37%.

לפי הממצאים, לאורך כל תקופת הפעילות, הקפידו כמעט כלל הקניונים המשתתפים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות לעניין מספר סדרנים, חיטוי והחלפת אוויר. כך, כמעט 88% מהדיווחים של הקניונים המשתתפים העלו שנעשו החלפות אוויר לפחות בכל שעה ו-100% מהדיווחים העלו שנערכו לפחות שני סבבי חיטוי ביום.

פתיחת קניון איילון 28.11 (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
פתיחת קניון איילון 28.11 (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
19:21 עריכה

מספר 2 ביש עתיד, בוגי יעלון, ששמו עלה השבוע לכותרות כמי שאולי שוקל להקים מפלגה חדשה עם גדי אייזנקוט, יצא הערב כמדי מוצ"ש להפגין נגד נתניהו:

19:26 עריכה

"אני לא באתי לדקור אנשים בגב, בשביל זה יש את המקור". כך אמר הערב שר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ בתוכנית המטה המרכזי בערוץ 13. מדבריו החריפים של גנץ היה ברור שהוא מתכוון ב"מקור" לראש הממשלה ושותפו הבעייתי לקואליציה, בנימין נתניהו.

לדברי גנץ: "הסיבה שאנו הולכים לבחירות היא כי נתניהו בחר ללכת לבחירות. לא טוב למדינה ללכת לבחירות כרגע. בסופו של דבר אם בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל נתניהו בזבז את הקרדיט הציבורי שנתנו לו, הוא יצטרך ללכת הביתה – ואנחנו נדאג לזה. אני מביא לציבור משהו אחר. אם הוא רוצה להצביע לשקרנים ולתחמנים שיצביע למקור. אני מביא דבר אחר, אני דואג למדינה. נשמע לך סביר שאנו באים להגדיר תקציב לשבוע? זה מתאים למטבח לא למדינה. אנחנו צריכים ניהול קפריוזי של הקורונה?".

כאשר נשאל גנץ על נסיונו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד להחליף את נתניהו בהצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית ללא בחירות, אמר גנץ: "מאחר וההסכם קובע שאני לא יכול להיות ראש ממשלה חלופי בכנסת הנוכחית, אם היתה אפשרות להקים ממשלה חלופית עכשיו, הייתי הולך עליה. מי שרוצה להצטרף אלינו, מוזמן". באשר לרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט אמר: "את מה שקורה בינינו נשאיר ביני לבינו, אך אשמח מאוד אם יצטרף".

בראיון נוסף הערב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, בו נשאל האם הוא מוכן להתמודד בבחירות כמקום 2 אחרי יאיר לפיד ברשימת כחול לבן שתתאחד מחדש עם יש עתיד, אמר גנץ: "לפיד לא יכול להיות ראש ממשלה והוא יודע את זה. אני צריך להוביל את המחנה וכולם צריכים להסתדר אחרי".

בתשובה לשאלה, אם הוא החליט ללכת לבחירות אחרי זמן רב שבו התעקש להישאר בממשלה למרות הכול בגלל הירידה בסקרים ומתוך חשש שמצבו של נתניהו ישתפר לאחר מתן החיסון נגד קורונה, אמר גנץ: "בחירות הן לא דבר רצוי. חיכיתי עד עכשיו כדי לתת לנתניהו כל הזדמנות אפשרית אבל הוא המשיך לשקר ולהתכחש להסכמים. העיתוי כעת הוא מסיבה אחת: אי אפשר להיכנס לשנת 2021 במשבר כלכלי וחברתי כה קשה בלי תקציב".

מהליכוד נמסר בתגובה: "גנץ בפאניקה בגלל מצבו בסקרים ולכן הוא מקיים ראיונות נואשים ועושה שימוש פוליטי בוטה בצה"ל כדי לקדם את ה-'פייק-צוללות', אף שהעיד בעבר שאין בה דבר. יועציו צריכים להמליץ לו להצטרף לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים, להיאבק בקורונה, להביא עוד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל ולחתום על עוד הסכמי שלום היסטוריים".

BENNY GANTZ
BENNY GANTZ
20:18 עריכה

"אנחנו לא נמליץ על סגר או עוצר בחג החנוכה. זה סופי". כך הצהיר הערב שר הבריאות יולי אדלשטיין בראיון לחדשות ערוץ 12. עם זאת, אדלשטיין אמר כי הוא "ממליץ בחום לציבור לחגוג את החג רק בקרב המשפחה הגרעינית".

בנוגע לפתיחת הקניונים, אמר אדלשטיין: "לצערי לא נמליץ על הרחבת הפיילוט ופתיחת קניונים נוספים. המציאות בקניונים היא לשביעות רצוננו והפיילוט לא נכשל, אבל אנחנו רוצים לראות קודם כל מה קרה אחרי פתיחת בתי הספר התיכונים שנפתחו השבוע וחטיבות הביניים שנפתחות מחר לפני שנפתח דברים נוספים. אנחנו רוצים להשאיר את מערכת החינוך פתוחה בכל מחיר".

יצויין כי דבריו של אדלשטיין מנוגדים להמלצות של גורמים מקצועיים במשרד הבריאות והכלכלה שהמליצו להרחיב את פתיחת הקניונים.

בחדשות ערוץ 12 כי נרקם מעין "דיל" בין משרדי הממשלה, לפיו לא יוטל עוצר לילי בחנוכה כפי שתוכנן, ו"בתמורה" הסכימו השרים על קביעת מפתח לפיו יוחלט מתי להטיל סגר קצר נוסף על ישראל. לפי חדשות ערוץ 12, משרד הבריאות דוחף לכך שבמקדם ההדבקה 1.4 יוטל סגר, ואילו במשרדים אחרים שואפים שמקדם ההדבקה בהטלת הסגר יהיה גבוה יותר. מקדם ההדבקה כיום הוא 1.2 והוא נמצא בעלייה מתמדת, אך לא מהירה. עם זאת, בערוץ 12 ציטטו בכירים במשרד הבריאות שהבטיחו שמערכת החינוך לא תיסגר גם אם וכאשר יוטל סגר.

בהתייחסו לחלוקת החיסונים אמר אדלשטיין: "אנחנו לא מתכוונים לפעול כמו הבריטים ולהתחיל לחסן עוד לפני אישור ה-FDA, נביא את החיסונים ונתחיל לחסן רק עם קבלת אישור ה-FDA".

"נעשתה עבודה טובה מול החברות כדי להגדיל את מספר החיסונים שיגיעו לישראל, כולל התערבות אישית של ראש הממשלה. אני מעריך שהחיסונים יגיעו עוד בדצמבר ושכבר בשבועות הקרובים יחוסנו מאות אלפי ישראלים – בהנחה שהחיסון יאושר. אני מאוד מחכה לרגע שבו אודיע שהחיסון בטוח ואקרא לישראלים להתחסן. קופות החולים שלנו ערוכות לגמרי לחלוקת חיסונים, ההיערכות שלנו היא מהטובות בעולם. הכול תלוי בהיענות של הציבור וזה תלוי בהסברה שניתן לו".

בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן שראש הממשלה נתניהו והוא יהיו הראשונים שיתחסנו אמר אדלשטיין: "בהחלט".

יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:31 עריכה

בממשלה עסוקים בבחירות, במה לפתוח ומה לסגור, בסגר בינואר ובחיסון שיתחיל להשפיע רק במשך השנה, ואילו גדעון סער מזכיר להם שיש פתרון מיידי אחר למגפת הקורונה:

20:32 עריכה

השרה לשעבר ציפי לבני מפגינה נגד ראש הממשלה שלא הצליחה, ולא ממש ניסתה, להביא לעלייתו לשלטון:

20:40 עריכה

קרע בצמרת משרד הבריאות: אתר ynet מפרסם הערב כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו מתייצב ערב פרישתו מתפקידו נגד שאר בכירי משרד הבריאות, טוען שמתווה הקניונים הצליח וקורא להמשיך ולפתוח עוד קניונים. זאת, בשעה שמשרד הבריאות יתנגד לפתיחת הקניונים בדיון שיתקיים מחר בקבינט הקורונה, והממונה על בריאות הציבור, שרון אלרעי-פרייס, אף תומכת בסגירתם.

משרד הכלכלה הציג הערב מסקנות של הדו"ח שחיבר לצוות המשותף למל"ל, משרדי האוצר והכלכלה ומשרד הבריאות, לפיו פיילוט פתיחת הקניונים הצליחה והתפוסה בקניונים הייתה 29% מהתפוסה המקסימלית לפי ההנחיות. פרופ' גרוטו היה שותף בצוות עם נציגי המל"ל, משרדי האוצר והכלכלה ואתר ynet מצטט גורמים במשרד הבריאות שלדבריהם גרוטו טוען שהפיילוט מצליח ושאין יותר מדי הדבקות בקניונים שפתוחים גם באירופה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי וראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס הציגו בימים האחרונים גישה שונה בתכלית. אדלשטיין אמר הערב בחדשות ערוץ 12 כי משרדו יתנגד לפתיחה נוספת של הקניונים. לוי אמר בסוף השבוע: "אני מזהה עלייה ממשית בתחלואה ואנחנו שוקלים להמליץ על הגבלות נוספות. אנשים התגודדו בתורים ולכן הפנמנו את הלקחים והגבלנו את מספר הנכנסים לקניון. יש התנהגות טובה יותר בימי החול השבוע. נסכם את הפיילוט ונחליט מה להמליץ לקבינט".

ואילו אלרעי-פרייס אמרה: "יכול להיות שמה שנצטרך כרגע זה להפסיק את פעילות הקניונים (לגמרי) או דברים מסוימים אחרים. אם נחכה, נגיע לצעדים של אין ברירה. עכשיו צריך להוריד את מקדם ההדבקה. אי אפשר לפתוח עוד כי כל דבר שנפתח יעלה את מקדם ההדבקה".

איתמר גרוטו (צילום: Flash90)
איתמר גרוטו (צילום: Flash90)
20:58 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, מתקשה להחליט על המשך דרכה של המפלגה ולמצוא דרך להוציא אותה מהבוץ, אבל יש לו עמדה ברורה בנוגע לפתיחת הקניונים:

20:59 עריכה

אלפי מפגינים בכיכר פריז בירושלים:

21:14 עריכה

ח"כ שרן השכל מהליכוד, שסומנה בתוך מפלגתה כתומכת היחידה של גדעון סער בהתמודדותו מול נתניהו, בורחת מהפוליטיקה הישראלית הסבוכה לעימות מעניין עם שר טורקי:

21:35 עריכה

ההפגנה מול בלפור מתחממת מחדש: מול מעון ראש הממשלה מפגינים אלפי מפגינים, יותר מאשר בכל השבועות האחרונים. המפגינים קראו כי הם "מטילים מצור על בלפור".

שוטרים פינו בכוח מפגינים שלפי המשטרה חסמו את רחוב עזה ועצרו חמישה מהם. בגלי צה"ל דווח כי "מפגינים השליכו אבוקה" ממקום ההפגנה ברחוב עזה לתוך רחוב בלפור המאובטח שבו נמצא המעון. הדיווח החריג בגלי צה"ל לא הופיע עד כה בכלי תקשורת אחרים.

סתיו שומר נעצר על ידי שוטרים בהפגנה בבלפור, ב-22 באוגוסט 2020 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
סתיו שומר נעצר על ידי שוטרים בהפגנה בבלפור, ב-22 באוגוסט 2020 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
21:43 עריכה

חדשות ערוץ 7 מדווחות כי "מת מפצעיו המפגין, בן 82, שנדרס בדרך חטיבת אלכסנדרוני בקריית אונו, סמוך לכניסה לסביון". לידיעה לא נמצא אישור ממקור אחר. המשטרה מסרה כי מדובר בתאונה שאינה קשורה להפגנה ולא בפיגוע דריסה נגד המפגין.

22:04 עריכה

המשטרה עצרה הערב 20 מפגינים בהפגנה ליד מעון רה"מ בירושלים נגד ראש הממשלה. במשטרה טוענים כי "מי שנעצר הפר את הסדר ולא שמע להוראותיהם. אנחנו ממשיכים לפעול במוקדים בהם מתקיימות חסימות צירים על ידי המפגינים".

בניגוד לשבועות האחרונים, לא מתוכננות הפגנות המוניות הערב במקומות אחרים. חלק מההמפגינים הגיעו להפגנה בארבע צעדות שהתקיימו ברחבי העיר. הצעדות יצאו מחניון הלאום, מוזיאון ישראל, ממילא ומתחם התחנה והגיעו כולן לרחוב עזה סמוך למעון רה"מ. לקראת ההפגנה, המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד, ורחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו נסגרו אף הם.

הפגנה נגד נתניהו בירושלים 6.12.2020 (צילום: אולייבייר פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה נגד נתניהו בירושלים 6.12.2020 (צילום: אולייבייר פיטוסי, פלאש 90)
22:12 עריכה

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, סבור שכעת זה לא הזמן לגרור את ישראל לבחירות, בניגוד לזמנים אחרים שבהם הוא עשה זאת בעצמו:

22:26 עריכה

22:52 עריכה

קבינט הקורונה שיתכנס מחר יכריע אם לחייב את השבים מטורקיה ומדינות נוספות להיכנס לבידוד במלוניות לאחר שהתברר שהחוזרים משם אינם מכבדים את הבידוד הביתי. משרד הבריאות בחן את האפשרות לחייב את החוזרים להוריד אפליקציה שתאפשר מעקב שאינם מפירים את הבידוד הביתי, אך הרעיון נפסל מסיבות משפטיות של חדירה לפרטיות.

איה סופיה, טורקיה (צילום: AP)
איה סופיה, טורקיה (צילום: AP)
22:57 עריכה

ערד הפכה מעיר כתומה לעיר צהובה, והמשמעות היא שהתלמידים בעיר יחזרו ללמוד יחד עם תלמידי חטיבות הביניים בכל הארץ.

סגירה