הסתיימה ללא תוצאות פגישת גנץ-כ"ץ בנושא תקציב המדינה

הוועדה לאיתור יועץ משפטי לכנסת המליצה על ארבעה מועמדים, בהם רז נזרי ושגית אפיק ● חרף היעדרות רגב, האוזר ומארק, הוועדה לבחירת שופטים בחרה שופטים חדשים ● עמית איסמן, שהומלץ למנותו לפרקליט המדינה: "האמירות שנאמרו על ידי אינן ראויות; אין ולא היה להן מקום" ● ממונה הקורונה: אנחנו בתחילתה של התפרצות מחודשת ● איקאה פתחה את סניפיה ברחבי הארץ

בני גנץ בדרכו לשאת דברים בכפר המכבייה, 26 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
בני גנץ בדרכו לשאת דברים בכפר המכבייה, 26 בפברואר 2020
07:01 עריכה

בידיעות אחרונות מפרסמים כי גדי אייזנקוט אמר על טענות יעלון כי יהיה מספר שתיים שלו, כי שום דבר לא סוכם. אייזנקוט אמר כי ההחלטה אם לרוץ ועם מי תתקבל רק אחרי שיהיה תאריך לבחירות.

על פי הדיווח של חדשות 12 מקורביו של איזנקוט אומרים שהוא גם לא מתכוון לרוץ עם גנץ, לפיד, בנט או חולדאי, אלא מעדיף מפלגת מרכז-ימין עם דמויות כמו שאשא ביטון והנדל.

07:05 עריכה

קבינט הקורונה אמור להתכנס לדון בפיילוט הקניונים ומשרד הבריאות צפוי לדרוש את סגירתם, עקב העלייה הכללית בתחלואה ונוכח חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים היום – לאחר שלושה חודשים.

השר שי מכחול לבן חושב אחרת:

07:09 עריכה

אמש נהרג מפגין נגד נתניהו מבפגיעת רכב. המשטרה מבהירה שמדובר בתאונה.

07:21 עריכה

יאיר לפיד התייחס ברשת ב' לאמירות יעלון לפיהן הוא רוצה לרוץ עם אייזנקוט כמספר שתיים שלו, מה שאומר שהוא יפרק את האיחוד. לדבריו, "יש לנו ויכוח, בוגי רוצה ריצה בנפרד אני רוצה מפלגה גדולה וחזקה הוא לא אויב הוא חבר שלי. יש פה שתי תפיסות איך הולכים לבחירות".

על שיתוף פעולה עם אשכנזי וגנץ הוא אמר "אני חושב שצריך לעשות הכל, צריך להפוך כל אבן לראות חיבורים. הם צריכים להיות בגוף פוליטי שלא יכנס תחת נתניהו. יש רק אדם אחד במערכת שיכול לומר שהוא לא נשבר וזה אני".

יעלון מצידו אמר: "לא החלטתי לעזוב את לפיד, ההחלטות יתקבלו כשיהיו בחירות. נפגשתי עם אייזנקוט השבוע, הוא איש מצויין ואנחנו מתראים הרבה. הוא עוד לא קיבל החלטה אם להיכנס לפוליטיקה – מקווה שיחליט שכן".

07:25 עריכה

ברשת ב' מדווחים כי צביקה האוזר מעוניין להביא לכנסת הצעת חוק למשאל עם לפני נסיגה בשטחים. להצעה יש תמיכה תיאורטית של רוב הכנסת אבל לא ברור אם יהיה שיתוף פעולה.

07:51 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ צפוי יפגש הערב עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. כ"ץ ינסה להשיג את הסכמת כחול לבן להעלות ביום רביעי את תקציב 2020 לאישור הממשלה.

השר שי:

07:53 עריכה

הרב רפי פרץ ברשת ב': "לא מבין מה סמוטריץ' עושה בימינה – מפלגה שקיפלה את כל דגלי הציונות הדתית".

08:16 עריכה

בהארץ מפרסמים כי בקופות החולים נערכים לחסן עשרות אלפי ישראלים מדי יום, החל מסוף החודש.

08:28 עריכה

עידן רול נגד אוסנת מארק:

08:44 עריכה

ח"כ מאיר כהן משתף כתבה המראה את ההבדלים בגיוס ל-8200 בין ערים מבוססות במרכז לפריפריה.

09:06 עריכה

מערך הסייבר הלאומי המליץ למבוטחים של חברת שירביט שפרטיהם דלפו להנפיק תעודת זהות חכמה חדשה. על פי ניתוח שבוצע, הסיכון העיקרי ללקוחות החברה הוא בהקשר לצילומי תעודת הזהות ובצילומי רישיונות הנהיגה שדלפו, ועלולים לשמש להתחזות בעיקר בשירותים מקוונים.

09:08 עריכה

בכאן מפרסמים תיעוד של שוטר מכה מפגין מאתמול:

09:11 עריכה

איציק שמולי דואג לקשישים:

09:14 עריכה

צבי האוזר הסביר ברשת ב' את התנגדותו לחוק השיוויון של כחול-לבן בכך שלמרות שהוא תומך בשיוויון, שיוויון זכויות לאומיות הוא דבר אחר לגמרי. לדבריו, "הצעת החוק הזו סותרת את חוק הלאום, והנוסח מאפשר לפרש את חוק כבוד האדם וחירותו בצורה לאומית".

09:19 עריכה

משה יעלון ב-103fm: "אני לא חושב שבני גנץ ירוץ בבחירות הבאות". יעלון הוסיף "על התנהלותו הפוליטית של גנץ תקרא בספר בעוד 20 שנה".

09:38 עריכה

יו"ר כחול לבן איתן גינצבורג בגלי צה"ל "משוכנע שגנץ יוביל את הגוש".

09:40 עריכה

בשעות הקרובות ייערך בבית המשפט המחוזי דיון בטענות המקדמיות של נתניהו.

09:46 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי ח"כ יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד הגיע בחודש אוקטובר להפגנות נגד ראש הממשלה בתל אביב, ולמרות שהזדהה כח"כ בפני שוטרים בכיכר הבימה – בשבוע שעבר הגיע אליו בדואר קנס בסך 1,000 שקלים על "התקהלות אסורה".  זו כבר הפעם השנייה שיוראי להב הרצנו חווה יחס כזה מהמשטרה – באוגוסט הוא עוכב בהפגנה מול בית ראש הממשלה.

09:56 עריכה

אורנה ברביבאי הייתה רוצה שיעלון ימשיך עם לפיד:

09:59 עריכה

ליברמן: "המטרה המרכזית בבחירות הקרובות היא החלפת שלטון נתניהו. התפקוד של ראש הממשלה, זאת פגיעה בביטחון המדינה". ליברמן אמר כי גדי איזנקוט "איש ראוי ורציני".

10:09 עריכה

איקיאה פותחת את החנויות בניגוד להנחיית משרד הבריאות. בהודעה מטעם החברה נמסר:

"חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות".

10:11 עריכה

ב-ynet מדווחים על עלייה בנתוני התחלואה בקורונה. 986 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנה, ושיעור החיוביים שנרשם היה גבוה יחסית לימים האחרונים ועמד על 3.9%. מקדם ההדבקה עומד הבוקר על 1.24. משרד הבריאות מסר כי תל אביב-יפו ואילת, שבה פועלים בתי המלון במסגרת מתווה "אי תיירותי ירוק", הפכו הבוקר לצהובות. גם בית שמש, רחובות ואור יהודה הפכו הבוקר לצהובות. ירושלים הפכה כבר ביום בשישי לכתומה.

10:25 עריכה

הפיכתה של אילת מעיר ירוקה לצהובה: שרת התיירות אורית פרקש הכהן אמרה באולפן ynet "ראינו כבר שעלייה בתחלואה באילת נובעת מכמות הבדיקות. אנחנו נלמד אותם ונראה מה קורה". פרקש הכהן טוענת "המתווה של איים ירוקים עובד".

11:12 עריכה

רם בן ברק עם הבעיה של המרכז שמאל.

11:15 עריכה

דיווח ב-ynet: פורום הקניונים ומרכזי המסחר והתאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה דורשים משרי קבינט הקורונה לפתוח את הקניונים. לדבריהם "המקום היחיד בעולם המערבי בו הומלץ על סגירת קניונים כמגזר הוא בארץ. החשיבות לפתיחת כל הקניונים, למעט בערים אדומות, היא קריטית".

פתיחת קניון איילון 27.11 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
פתיחת קניון איילון בבלאק פריידי. (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
11:16 עריכה

פרקליט נתניהו מבקש לתקן את כתב האישום.

11:36 עריכה

נתניהו נאם בפתח ישיבת הממשלה במלאת 3 שנים להכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל בנוכחות שגריר ארה"ב פרידמן.

בנאום עסק נתניהו גם בעלייה בתחלואה ומאמציו להקדים את הגעת החיסונים ובהיערכות הלוגיסטית.

בסוף הנאום הזמין נתניהו את שר הבטחון לדבר ואז הנאום שהועבר בשידור חי בדפים של נתניהו. על פי דיווח של כתב כאן מיכאל שמש, גנץ לא עודכן והופתע שעליו לדבר בנושא.

ישיבת ממשלה בשידור חי

ישיבת ממשלה

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Sunday, December 6, 2020

12:06 עריכה

משרד האוצר מפרסם אומדן ראשוני המראה כי הגירעון השנה טיפס ל-11.1% מהתוצר.

12:19 עריכה

גבי אשכנזי בכנס בבחריין: "יש אפשרות לדיאלוג מחודש עם הפלסטינים".

12:38 עריכה

גנץ במסר לא אופטימי לחג:

13:01 עריכה

בראשון לציון לא משחקים:

13:11 עריכה

בוואלה מדווחים כי שר החוץ גבי אשכנזי התעמת עם ראש המודיעין הסעודי לשעבר ושגריר ערב הסעודית בוושינגטון בעבר, הנסיך טורקי אל-פייסל, במהלך פאנל בהשתתפות שניהם. אל-פייסלתקף את ישראל בחריפות והאשים אותה בצביעות. לדבריו, ישראל טוענת מצד אחד שהיא תחת איום קיומי ורוצה שלום, אבל מצד שני כובשת את השטחים הפלסטינים, מפציצה מדינות ערביות ומחזיקה בנשק גרעיני.

אשכנזי, שדיבר מיד לאחר מכן, הביע צער על דבריו של הנסיך הסעודי. "אני לא חושב שהם משקפים את רוח השינוי במזרח התיכון", אמר.

13:14 עריכה

בכיר במפקדת אלון שבפיקוד העורף קיים הבוקר תדרוך לעיתונאים, בו טען כי עד סוף החודש, יתבצעו בישראל מדי יום מאה אלף בדיקות לקורונה. מספר שעל פי התכנון ישראל הייתה אמורה להגיע אליו לפני כמה חודשים.

בדיווח במעריב נמסר כי הבכיר התייחס לחזרתם ללימודים של תלמידי חטיבות הביניים, וציין כי מדי יום מזהים במפקדה כ-20 התפרצויות של הנגיף ברחבי הארץ, כאשר המקור של כמחציתן הוא במערכת החינוך. עם זאת, הוא הודה כי קיים מקום לשיפור בחקירות, בנוגע למקור ההדבקה הראשוני. לדבריו "קשה להגיד שיש הדבקה במקומות מסוימים (כמו קניונים, בתי כנסת ואתרי נופש), שכן הרוב אומרים שנדבקו בבית או ממקור לא ידוע. אנחנו מנסים לשכלל את זה".

13:16 עריכה

צה"ל ביקש ממשרד הבריאות לערוך את מבצע החיסונים לקורונה. על פי הדיווח גורם בכיר בפיקוד אמר כי מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי נוטה להסכים להמלצה.

13:17 עריכה

בסוף כנראה לא יורידו את שכר חברי הכנסת. תיראו מופתעים:

13:32 עריכה

הדיון המקדמי במשפט נתניהו: פרקליטי ראש הממשלה טענו כי מכתב האישום נעדר פירוט כמו רשימת הבקשות של משפחת נתניהו לסיקור אוהד בתיק 4000 והמתנות שקיבלו בני הזוג נתניהו בתיק 1000. בהארץ מדווחים כי אם השופטים יקבלו את טענת הסנגורים, הדבר צפוי לגרור דחיה משמעותית נוספת לשלב ההוכחות שאמור להתחיל בפברואר.

13:35 עריכה

ב-ynet מדווחים כי ראשת שירותי הציבור במשרד הבריאות העלתה הצעה להפוך את כל מדינות העולם ל-"אדומות" וכך לחייב בידוד על כל השבים מהן.

על פי הדיווח במייל שהעבירה שרון אלרעי פרייס נכתב:

"עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה".

13:50 עריכה

בנט במסר על כך שהוא פועל נגד הקורונה עם תמונה שנראית כמו אירוע הדבקה.

14:05 עריכה

יאיר גולן חובר למכון זולת ומגיש חוק שימנע את הסתרת דיוני קבינט הקורונה. אולי יש סיכוי להצליח להעביר אותו בזמן לדיוני המגיפה הבאה.

14:17 עריכה

עוד פרק של דודי אמסלם ומלחמתו במינוי דירקטורים ברשות החברות.

14:37 עריכה

קארין אלהרר על סוגיית לפיד בוגי:

ברקע מאחור: ילד מטריל.

14:41 עריכה

האם כחול לבן בכל זאת תצליח ליזום ולבצע מהלך כלשהו?

15:09 עריכה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן מעדכנת שהממשלה אישרה את מינוי חסאן טואפרה לראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית.

15:19 עריכה

שרי כחול לבן דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להציג בפניהם את לוח הזמנים המלא להגעת החיסונים לישראל. השרים גם מבקשים לדעת מה מספר החיסונים שיגיעו. כך דיווח ירון אברהם ב-N12. לדבריהם, רק לאחר שמידע זה יינתן להם, יוכלו לקבל החלטות בשאלה האם יש להקל בהגבלות או להחמירן.

15:44 עריכה

ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת המליצה על ארבעה מועמדים:
* רז נזרי – המשנה ליועץ המשפטי לממשלה
* שגית אפיק – היועצת המשפטית של ועדת כספים
* גור בליי – היועץ המשפטי של ועדת החוקה
* ברוך לוברט – עורך הדין

ההכרעה תעבור ליושב ראש הכנסת יריב לוין. ההערכה היא שהמועמדת המועדפת על לוין היא אפיק.

תשעת המשפטנים, שהגישו את מועמדותם לתפקיד, אך לא הומלצו על ידי ועדת האיתור:
* אורי אהרונסון – מרצה באוניברסיטת בר-אילן
* גיא בוסי – בעבר היועץ המשפטי של יש עתיד
* אברהם בל – מרצה באוניברסיטת בר-אילן
* מיכאל בלום – היועץ המשפטי של עיריית רמת השרון
* ליאור דהאן – עורך דין פרטי
* אלדר דוכן – בעבר סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר
* ערן יוסף – סגן היועץ המשפטי של משרד הביטחון
* ישגב נקדימון – היועץ המשפטי של חדשות 12
* ימית קליין – היועצת המשפטית של עיריית חיפה

16:29 עריכה

משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה לסגור את בתי הספר ואת המסחר ביישובים האדומים והכתומים – כך דיווחה קרן מרציאנו ב-N12. המשרד גם ימליץ שמי ששב מטורקיה ומסרביה ישהה במשך שבוע במלונית ואז ישוחרר לביתו, שם יידרש להמשיך לשהות בבידוד. וכן ממליצים שכל מי ששב ארצה מחו"ל ישהה בבידוד.

16:46 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר בישיבת הקבינט שאנחנו נתונים בתחילתה של התפרצות מחודשת של התחלואה.

16:54 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "הגענו לשלב שבו אנו צריכים לעשות פעולות ריסון". אלרעי פרייס אמרה את הדברים בישיבת הקבינט. דבריה פורסמו ב-N12.

16:57 עריכה

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש: לפי מקדם ההדבקה הנוכחי – בתוך שבועיים יהיו 3,700 חולים מאומתים מדי יום.

16:59 עריכה

מירי רגב, צבי האוזר ואוסנת מארק לא ישתתפו בישיבה של הוועדה לבחירת שופטים כדי לסקל מינוי שופטים באופן חד צדדי – כך דיווח עמית סגל ב-N12. השלושה מתנגדים למינוי עבאס עאסי לשופט בבית המשפט המחוזי ולמינוי הישאל שביטה לשופט בבית משפט לענייני משפחה. מינוים של השניים סוכל כבר בעבר. ההתנגדות לעאסי נובעת מהטענה שפסיקותיו הן חד צדדיות וההתנגדות לשביטה היא מפני שייצג בעבר מחבלים.

17:40 עריכה

ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים האריכה בחמישה ימים את הסגר על יפיע ועל כפר מנדא ובשלושה ימים על שפרעם.

17:47 עריכה

כחול לבן ממשיכים בקו התקיף נגד יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד –

17:48 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר ביחידה הרב מימדית של צה"ל.

17:52 עריכה

השופט עבאס עאסי, שלמינויו, לפי הדיווחים, מתנגדת מירי רגב, פסק נגדה בתביעה שהגישה בעבר נגד חדשות 10. אי לכך ישנו חשש שהיא פועלת בניגוד עניינים.

אביעד גליקמן מחדשות 13 מדווח שצבי האוזר, שנעדר מישיבתה של הוועדה לבחירת שופטים, לא עושה זאת בשל התנגדות למינוי עאסי – בניגוד לפרסומים אחרים.

18:33 עריכה

אאוץ': כחול לבן מגיבה לדברים שאמרה השרה גמליאל –

18:56 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר בישיבת קבינט הקורונה כי אינו ממליץ להמשיך בפתיחת הקניונים והשווקים, בשל העלייה בתחלואה. לדבריו, אם ייפתחו כל הקניונים תהיה עלייה בתחלואה.

19:05 עריכה

השר אריה דרעי פנה לעמיתו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ואמר שבפיו הצעה כיצד לגרום לציבור להתחסן: תגיד שהחיסונים יינתנו קודם לחרדים – התקשורת תזדעק, וכולם ידרשו להתחסן במהירות. הדברים פורסמו ב-N12.

19:07 עריכה

למרות היעדרותם של מירי רגב, צבי האוזר ואוסנת מארק – הוועדה לבחירת שופטים מתכנסת. זאת, בהתאם לחוות דעתה של היועצת המשפטית של משרד המשפטים לאה רקובר.

19:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת קבינט הקורונה שחלה "עלייה פראית" בתחלואה. הוא אמר שאין להמתין להמשך העלייה בתחלואה.

בתגובה הציע השר ישראל כ"ץ להטיל סגר לילה, ונענה על ידי ממונה הקורונה נחמן אש שערכו של צעד זה הוא נמוך.

19:32 עריכה

בתום ישיבה של מספר שעות קבינט הקורונה החליט שלא לקבל היום החלטות ויקיים מחר ישיבה נוספת.

19:44 עריכה

השרה מירי רגב וחברת הכנסת אוסנת מארק, שהחליטו להעדר מהישיבה של הוועדה לבחירת שופטים, שוקלות להתפטר מהוועדה, שהתכנסה בלעדיהן, או לעתור לבג"ץ – כך דיווח הערב אביעד גליקמן מחדשות 13.

19:51 עריכה

עמית איסמן, שוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה המליצה למנותו, פרסם מאמר ב"הארץ" תחת הכותרת "טעיתי, ואני מתנצל", שבו כתב: "שתי האמירות שנאמרו על ידי אינן ראויות ואינן תקינות; אין ולא היה להן מקום בשיח, בוודאי לא בשיח בין מנהל לבין עובדות או עובדים בכל מקום עבודה, ובפרט במשרד המשפטים".

עמית איסמן (צילום: דוברות משרד המשפטים)
עמית איסמן (צילום: דוברות משרד המשפטים)

עוד כתב איסמן: "אני מצר מעומק הלב על הביטויים שנאמרו, ומבקש להתנצל בפומבי לפני כל מי שנפגעו מהתבטאויות אלה. כפי שאמרתי לוועדת האיתור ולשר המשפטים, מדובר במעידות שלא חזרו על עצמן מאז, וגם לא יחזרו בעתיד".

"אין ללמוד ללמוד מהתבטאויות אלה על תפיסתי ביחס לקורבנות עבירה בכלל ועבירות נגד נשים בפרט", ממשיך איסמן. "ההחלטות שקיבלתי במשך השנים, לרבות במאות ואלפי תיקי פשיעה נגד נשים, מדברות בעד עצמן".

20:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום קבינט הקורונה –

החיסונים בדרך, אני עובד על זה מסביב לשעון. אבל עד שהם יגיעו, וגם אחרי שהם יגיעו, אנחנו חייבים להוריד את התחלואה שנמצאת בתחילתו של גל שלישי. אנחנו יכולים להוריד אותה, הוכחנו את זה. הורדנו את התחלואה ואת התמותה ברמה כמעט הכי נמוכה מבין מדינות אירופה. עשינו את זה כי לא היססנו לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן. גם עכשיו אני לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות, וככל שנקדים להחזיר אותן – זמן המגבלות יהיה יותר קצר. יש כאן אור בקצה המגפה, אנחנו צריכים לעבוד ביחד, גם להביא את החיסונים, גם להטיל את המגבלות כדי שנוריד את התחלואה, ואנחנו יוצאים מזה.

20:19 עריכה

קבינט הקורונה החליט להאריך ב-24 שעות את פיילוט הקניונים.

20:27 עריכה

החלה פגישתם של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושל שר האוצר ישראל כ"ץ.

20:34 עריכה

השרה מירי רגב וחברת הכנסת אוסנת מארק שיגרו "פנייה בהולה" לשר המשפטים אבי ניסנקורן "להפסקת עבודת הוועדה לבחירת שופטים ולהימנעות מפרסום החלטות הוועדה ככל שהתקבלו".

מכתב רגב ומארק לניסנקורן
מכתב רגב ומארק לניסנקורן

לטענת השתיים, חל איסור לקיים ישיבות של הוועדה אם מספר חבריה קטן משבעה. הואיל ורגב ומארק לצד צבי האוזר נעדרים מהדיון, לשיטתן, יש לפזר את הישיבה. "נבקשך להפסיק באופן מיידי את כינוס הוועדה", כתבו.

בסיום פנייתן כותבות רגב ומארק שאם ניסנקורן לא יודיע להן "באופן מיידי" שבכוונתו להפסיק את הישיבה, יעתרו לבג"ץ.

21:00 עריכה

בפגישת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ עם שר האוצר ישראל כ"ץ משתתפים גם שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, שרת התיירות אורית פרקש הכהן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר – כך מדווח אריק בנדר מ"מעריב".

21:03 עריכה

ילדים מתחת לגיל 18, נשים הרות, מדוכאי חיסון ומחלימים יהיו האחרונים לקבל את החיסון נגד קורונה, כי אוכלוסיות אלה לא השתתפו במחקרים של חברות התרופות הגדולות ולא ידוע מה ההשפעות של החיסונים עליהן – כך דיווח הערב מאיר מרציאנו בחדשות 13.

21:20 עריכה

ישיבת קבינט הקורונה מחר תיערך בשעות 16:00 עד 19:00.

21:24 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן מעדכן –

21:49 עריכה

בחדשות 13 פנו לחברי הממשלה בשאלה האם יסכימו להתחסן נגד קורונה מול המצלמות.

השיבו בחיוב: בני גנץ, גבי אשכנזי, יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, יואב גלנט, דוד אמסלם, זאב אלקין, אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורית פרקש הכהן, מירב כהן, חילי טרופר, יועז הנדל, עומר ינקלביץ', אלי כהן, ישראל כ"ץ, רפי פרץ, אופיר אקוניס, מירי רגב, אלון שוסטר, יזהר שי, יובל שטייניץ ועמיר פרץ.

לא מסרו תשובה: בנימין נתניהו, אבי ניסנקורן, צחי הנגבי, יעקב אביטן, גילה גמליאל, איציק שמולי, אורלי לוי אבקסיס ופנינה תמנו שטה.

איש מבין השרים לא ענה בשלילה.

(מי שחלה והחלים לא צפוי להיות בין האוכלוסיות שיתחסנו בשלבים הראשונים, לכן השרים גמליאל, ליצמן, תמנו שטה ורפי פרץ לא עתידים להתחסן בקרוב).

22:19 עריכה

הסתיימה ללא החלטות פגישתם של ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ.

22:45 עריכה

לפי חוות הדעת של היועצת המשפטית של משרד משפטים, לאה רקובר – לא הייתה מניעה לקיים את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, אף על פי ששלושה חברים, מירי רגב, צבי האוזר ואוסנת מארק, נעדרו. לפי חוק יסוד השפיטה, הוועדה יכולה להתכנס אם מספר חבריה לא פחת משבעה. כיום מכהנים בוועדה תשעה חברים. רגב ועמיתיה ככל הנראה סברו שנדרשת נוכחות של לפחות שבעה חברים ולא חברות בוועדה. אלא שהיועצת המשפטית סברה אחרת – והמהלך של רגב וחבריה כשל.

• חוות הדעת בעניין פעילות הוועדה לבחירת שופטים בהרכב חסר

סגירה