על אפם ועל חמתם  

משמרת מחאה למען בעלי חיים (צילום: Revital Topiol)
Revital Topiol
משמרת מחאה למען בעלי חיים

על אפם ועל חמתם של תעשיות כוחניות, ובעלי עניין, ומגדלי בקר, ובעלי משחטות, וכל בעלי אינטרס בתעשיית משקי בעלי החיים, התעשייה הזו משתנה. לא חלילה בגלל שרוצים אלא בגלל שמוכרחים. לראשונה בחייהם ובתולדות כל המעורבים – אין דבר שהם יכולים לעשות כדי לעצור זאת, למרות שהם מנסים בכל כוחם ויש להם הרבה כוח והשפעה על כוחות השוק מזה שנים רבות.

על אפם ועל חמתם של תעשיות כוחניות, ובעלי עניין, ומגדלי בקר, ובעלי משחטות, וכל בעלי אינטרס בתעשיית משקי בעלי החיים, התעשייה הזו משתנה. לא חלילה בגלל שרוצים אלא בגלל שמוכרחים

הקורונה, מגפות כאלה ואחרות, המאבק בהתחממות כדור הארץ ובאסונות סביבתיים נוספים – היו כאן הרבה שנים בגילגולים כאלה ואחרים. אבל אנחנו סירבנו כולנו להכיר בהשפעת מעשינו ובהשפעת התעשייה הזו על חיינו ועל כדור הארץ.

אני קוראת, למשל, פירסומים לפיהם ארגון הבריאות העולמי מגדיר את מחלת הקורונה כמחלה שעלולה להיות מועברת בין בעלי חיים ספציפיים לבני אדם, וכי מחקרים מצביעים על כך שפרות ועגלים עלולים להידבק בווירוסים ממשפחת הקורונה, כפי שאכן אירע בגלגולים קודמים של הווירוס הנוכחי, וכפי שאירע בחוות החורפנים שהושמדו בהמוניהם. אך נושא זה טרם נחקר דיו. בשל כך, רבים מבתי המטבחיים ותעשיות המזון מן החי ברחבי העולם הפסיקו לעבוד בשנה האחרונה בשל חשיפה ותחלואת עובדים גבוהה.

אך משום שתעשייה זו אינה רגילה לוותר, ורגילה לעשות כרצונה, לשטוף את מוחו של הציבור ולשכנעו שהבשר בריא עבורו, ומכיוון שבעלי הענין בתעשיה הזו אינם מוכנים ולו לרגע לוותר על מקור הכנסה מכניס של שנים, שבזכותו צברו הון רב והשפעה – הם ממשיכים להיאבק, וחבל.

אילו היו אנשי עסקים אמיתיים עם מחשבה פתוחה וראייה רחבה ועתידנית, ללא תסביכי אגו, הם היו יכולים למנוע מעצמם שנים עתידיות של הפסדים והוצאות מיותרות על תשלומים למשרדי פרסום. הם היו יכולים פשוט להפסיק את הניצול המחפיר של בעלי חיים ואת האכזריות והאדישות אליהם ולסבלם, ולא רק לתרום למאבק באקלים ע"י הפסקה עם עיסוקם זה, אלא אף לחבור ל"אויביהם" מאז ומתמיד, ארגוני בעלי החיים, כדי לבסס לכולנו תעשיית תחליפי בשר, שכולם יצאו נשכרים ממנה. ובראש ובראשונה הם, מבחינה מסחרית.

אבל כמה חבל, הם לא רואים מחוץ לקופסה, נועצים ציפורניים בנחישות כוחנית בתעשייה, ההולכת וגוועת בשל נסיבות שאינן בשליטת אף אחד מאתנו, נאחזים בה כבקרנות המזבח.

כמה חבל, שאנשי תעשיית הבשר לא רואים מחוץ לקופסה, נועצים ציפורניים בנחישות כוחנית בתעשייה, ההולכת וגוועת בשל נסיבות שאינן בשליטת אף אחד מאתנו, ונאחזים בה כבקרנות המזבח

ההתחממות הגלובלית, שינוי האקלים, אסונות הטבע שבאים כתוצאה מכך, המגפות השונות והמשונות, אינם ממתינים שנתפכח. הם כבר מזמן כאן. ואם יש אנשים שאינם רואים נגד עיניהם את סבלם של בעלי החיים בתעשייה, שהם שקופים עבורם, חבל לפחות שהם אינם רואים את בריאותם שלהם ושל משפחותיהם, ואת העתיד. כי מי שרוצה לשרוד בתעשייה הזו חייב לעשות זאת.

פעילת בעלי חיים וסביבה כחלק מהשקפת עולם כוללת, ובעלת שטחי עניין רבים ומגוונים. גרים אתי 2 כלבים מאומצים שלימדו אותי הרבה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 423 מילים
סגירה