לא בחירות – מלחמת אין ברירה

הפגנה "להצלת הדמוקרטיה בישראל" בבלפור, 17.7.2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
הפגנה "להצלת הדמוקרטיה בישראל" בבלפור, 17.7.2020

האם אנו הולכים לבחירות? כלל לא בטוח. אך אם כן, יש לי כמה דברים חשובים לומר לכם חברי למחנה הליברלי. אאמלק: אל פחד! אנחנו ננצח. פשוט כי אין לנו בכלל אופציה אחרת.

לכאורה, השמיים מתקדרים מעלינו. רבות כבר דובר ונכתב על מה שעולל נתניהו לדמוקרטיה האומללה שלנו. למעשה, במובנים רבים היא איננה קיימת עוד: נתניהו מנהל את המדינה לבדו, בעזרת קבוצת נאמנים מצומצמת מאד במועצה לביטחון לאומי ובלשכתו, שעוסקת בעיקר בתעמולה שלא הייתה מביישת אפילו את "המנהיג היקר" מפיונגיאנג שבצפון קוריאה.

במובנים רבים הדמוקרטיה אינה קיימת עוד: נתניהו מנהל את המדינה לבדו, עם קבוצת נאמנים מצומצמת במועצה לביטחון לאומי ובלשכתו, העוסקת בעיקר בתעמולה שלא היתה מביישת את "המנהיג היקר" מפיונגיאנג

נתניהו ניטרל לחלוטין את הכנסת, הממשלה, הקבינט, את הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה, את מערכת הביטחון, את התקשורת וכו'. הוא מקבל לבדו החלטות הרות גורל על מלחמה ושלום, איננו מעדכן אף אחד או מתייעץ בו, ללא עבודת מטה, ללא גיבוי מערכתי ומחקרי, בשליפות, ומשיקולים פוליטיים בלבד.

הוא לקח את תקציב המדינה בן-ערובה לצרכיו הפוליטיים והמשפטיים בזמן משבר כלכלי עולמי חסר תקדים – תוך פשע של ממש נגד המדינה וצרכיה הקריטיים.

הוא ניהל את המשבר הבריאותי באופן פוליטי ומופקר, מנע סגרים נקודתיים על ערים אדומות (כפי שזעקו אנשי המקצוע) נוכח איומי שותפיו החרדים, ואך ורק מסיבה זו נכנסנו כולנו לסגר שני (בואכה שלישי).

יש עוד כמובן אינספור דוגמאות. חברי הכנסת והשרים ממפלגתו – אוסף של אופורטוניסטים וסמרטוטים חדלי אישים – רק מתחרים מי יותר מתרפס בפניו בתמורה ל"שלושת הכפים" שהוא מעניק להם (כוח, כסף וכבוד); ושותפיו הפוליטיים – החרדים והמשיחיים – זוכים לעדנה חסרת תקדים ולהגשמת כל חלומותיהם המגזריים הרטובים ביותר. ככה זה כשהמנהיג העליון תלוי בהם לחלוטין להישרדותו הפיזית (היחלצות מהכלא) – לא רק הפוליטית – והינו מושחת מספיק מוסרית על מנת להקריב את מדינת ישראל על מזבח אנוכיותו ולהשמיד כל שריד של ממלכתיות.

הלכה למעשה, הדבר היחיד שנתניהו איננו שולט בו הינו גורלו המשפטי. משפט נתניהו הינו השריד האחרון שנותר כאן לדמוקרטיה  – השוויון בפני החוק. למותר לציין כי דווקא מעוז אחרון זה שטרם נפל – הינו כמובן הקריטי ביותר עבור נתניהו. ואמנם, המשבר הפוליטי חסר התקדים שמדינת ישראל חווה בשנתיים האחרונות הוא אך ורק תוצאה של ניסיונות נתניהו לשלוט גם בגורלו המשפטי. גם הבחירות הקרובות נועדות כמובן לצורך זה בלבד: נתניהו מנסה לגרום לתוצאה  שתאפשר לו (בעזרת שותפים קואליציוניים מתאימים כגון נפתלי בנט ומפלגת ימינה) לרתום את כוחו הפוליטי לצורך ביטול משפטו בדרך כזו או אחרת.

נתניהו ניטרל לחלוטין את הכנסת, הממשלה, הקבינט, הפקידות הבכירה, מערכת הביטחון והתקשורת. הוא מקבל לבדו החלטות הרות גורל על מלחמה ושלום, ללא עידכון, ייעוץ או עבודת מטה. בשליפות

יש רק דרך אחת לגיטימית בה ניתן להמנע ממיצוי ההליכים המשפטיים נגד נתניהו – וזוהי עסקת טיעון הולמת (עם הודאה באשמה, עונש סביר וקלון). כל דרך אחרת לביטול המשפט – החל מחוק צרפתי רטרואקטיבי, דרך מינוי יועמ"ש בובה שיפסיק את ההליכים, ועד מינוי הנאשם עצמו לנשיא המדינה – איננה מתיישבת עם ערכים חוקתיים דמוקרטיים וכרוכה בשינוי שיטת המשטר.

לפיכך, אם נתניהו יצליח לשבש את משפטו באחת הדרכים הללו – ישראל לא תהיה יותר מדינה דמוקרטית. חד וחלק. נתניהו יהפוך לקיסר למשך כל ימי חייו (או עד שימאס לו), ויחליף אותו בנו לאחר שהלבבות יוכשרו גם לכך. שום דבר כבר לא יוכל לעצור זאת, ומציאות חיינו תשתנה באופן בלתי הפיך.

בין השאר, בשנה וחצי הקרובות ימנה נתניהו מפכ"ל, יועמ"ש, פרקליט מדינה, רמטכ"ל, ראש מוסד, ראש שב"כ, ועוד אינספור תפקידים בכירים נוספים – כולם נאמנים אישית לו ולמשטרו המושחת. זהו איננו תסריט דיסטופי דמיוני מתוך איזה סרט אימה איום ונורא – זוהי פשוט המציאות המצפה לנו אם לא נצליח לעצור את נתניהו בבחירות הקרובות.

אין לנו כמובן שום אופציה להניח לזה לקרות. למרבה המזל, אם נדע להתנהל נכון ולהפנים את גודל השעה, אין גם כל סיבה שזה יקרה. שהרי נתניהו נכשל בשלוש מערכות הבחירות האחרונות ולא הצליח במטרתו היחידה – להביא לביטול משפטו. אין שום סיבה להניח כי יצליח דווקא עכשיו – לאחר שמניעיו האפלים נחשפו במלואם (אפילו לתומכיו אין כבר אשליות – פשוט לא אכפת להם); ולאחר תפקודו המזעזע, המביש, הכאוטי, הפוליטי והנרקיסיסטי במשבר הקורונה.

פשוט לא יתכן כי הגוש הנשדד של מתנגדי נתניהו (65 ו-62 מנדטים בשתי מערכות הבחירות האחרונות) נהיה קטן יותר. אין בזאת שמץ של הגיון. ואמנם, הסקרים (שהינם נושא לטור נפרד) הינם כרגע פשוט באופסייד מוחלט: כל עוד המחנה שלנו טרם התגבש (ואנשים במחנה עונים "לא יודע" או לא משיבים כלל לסקרים) קיימת אשלייה של יתרון מובהק לימין.

אין לי ספק כלל כי לאחר שכל הקוביות יונחו במקומן והוואקום במחנה שלנו יתמלא – גם תמונת הסקרים תשתנה בתכלית. בינתיים הסקרים רק משמשים כל מיני תועמלנים של נתניהו בתקשורת על מנת לדכא ולייאש את מתנגדיו.

בשנה וחצי הקרובות ימנה נתניהו מפכ"ל, יועמ"ש, פרקליט מדינה, רמטכ"ל, ראש מוסד, ראש שב"כ ואינספור תפקידים בכירים נוספים הנאמנים לו אישית. זהו אינו תסריט דיסטופי דמיוני מתוך סרט אימה

יתר על כן, כמו בכל מלחמה (לרבות מלחמות ישראל), בבחירות מנצח הצד הנחוש יותר – זה שניצב עם הגב לקיר ואין לו ברירה. הבחירות הקרובות הן בבחינת מלחמת אין ברירה עבור כל מי שחרד לדמוקרטיה הישראלית: כאמור, לצד שלנו אין בכלל אופציה להפסיד. זה ניצחון או כליה. אנחנו, ילדינו ונכדינו לא נוכל להמשיך לקיים את אורח חיינו בקיסרות נתניהו הרתומה אך ורק לצרכיו ומקריבה את אורח חיינו הליברלי לטובת שותפיו ובני בריתו החרדים והמשיחיים. מדינת ישראל שלנו, המקום בו גדלנו ועליו נלחמו וחלמו הורינו וסבינו – לא תהיה עוד עבורנו. פשוט לא נוכל להמשיך לחיות כאן. אנחנו חייבים להציל את המדינה – כי פשוט אין לנו ברירה אחרת.

על מנת שזה יקרה, אנחנו – ובעיקר הפוליטיקאים והמנהיגים במחנה שלנו -חייבים להפנים את גודל השעה. זו לא שעה לטהרנות ולחיפוש המפריד. זו לא שעה לאמביציות אישיות ולאגו. זו לא שעה לפסילות או לחרמות. זו לא שעה להפסיק את הכיבוש או לספח גושי התנחלויות. וזו לא שעה לקידום כל אג'נדה אחרת (טובה וחשובה ככל שתהיה). זוהי שעת חירום. זוהי שעה להתאחד תחת דגל אחד – דגל הדמוקרטיה. אם נדע להתאחד תחת דגל יחיד זה, אם נדע להעמיד מנהיגות מוסכמת שתפנים את גודל השעה ולאחד את כולם למטרה המשותפת, אם נהיה נחושים מספיק וממוקדים במטרה – ננצח ונבלום את נתניהו.

כאמור, פשוט אין לנו כל ברירה אחרת.

עורך דין בתחום הקניין הרוחני, נשוי ואבא ל-3 מתבגרים. פעיל מטעם עצמו נגד שחיתות ולמען שיוויון. ציוני ושמאלני גאה

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 967 מילים ו-3 תגובות
סגירה