זאת לא בדיחה: קומיקאי יהודי זכה בניצחון סוחף בבחירות באוקראינה

וולודימיר זלנסקי קיבל 73% מהקולות והבטיח "לא לפשל" ● הנשיא הנבחר משחק בימים אלה בסדרת טלוויזיה שבה הוא מגלם מורה להיסטוריה שהופך לנשיא ● זלנסקי יהודי ומקורב לאוליגרך הישראלי-אוקראיני איגור קולומויסקי

וולודימיר זלנסקי, הזוכה בבחירות לנשיאות אוקראינה (צילום: AP Photo / Sergei Grits)
AP Photo / Sergei Grits
וולודימיר זלנסקי, הזוכה בבחירות לנשיאות אוקראינה

הקומיקאי היהודי וולודימיר זלנסקי זכה בניצחון סוחף בבחירות לנשיאות אוקראינה. זלנסקי זכה ב-73% מהקולות וגבר על הנשיא המכהן פטרו פורושנקו. האחרון הודה בתבוסה ויפנה את מקומו ביוני הקרוב. הנשיא המובס שיגר גם הערת אזהרה, לפיה הניצחון של זלנסקי הוא ניצחון של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

זלנסקי זכה לתמיכה בכל רחבי המדינה, בעוד שבבחירות הקודמות נרשמו הבדלים ניכרים בין האיזורים שבמזרח ובמערב. למעשה, הוא הנשיא הראשון שנבחר בתמיכה של כל המחוזות (למעט אחד) מאז שהמדינה זכתה לעצמאות ב-1991. הוא גם הנשיא הראשון שאין לו ניסיון פוליטי.

"עשינו זאת יחד", אמר זלנסקי, והודה לאשתו, להוריו ולצוות הקמפיין שלו. "תודה לכל האוקראינים שהצביעו לי ולאלה שלא. אני מבטיח לא לפשל".

זלנסקי בן ה-41 הודיע על ההתמודדות לנשיאות רק בערב השנה החדשה. בימים אלה הוא משחק בסדרת טלוויזיה בשם "משרת העם" שבה הוא מגלם מורה להיסטוריה שמאס במצב במדינה והופך ל…נשיא אוקראינה. כך שבמקרה זה המציאות מגשימה את הדמיון.

זלנסקי הוא ממוצא יהודי וביקר בישראל פעמים רבות להופעות סטנד-אפ. הקמפיין שלו התבסס על מלחמה בשחיתות ואיחוד בין חלקי אוקראינה, וכעת הוא ינסה לאחד מחדש בחזרה את מזרח אוקראינה.

חלק ניכר מזמנו ומתשומת הלב הבינלאומית יוקדש ליחסים בין אוקראינה לרוסיה. בחמש השנים האחרונות רוסיה סייעה לתנועה הבדלנית במזרח אוקראינה במה שהוביל למלחמה עקובה מדם שעלתה בחייהם של 13,000 אלף בני אדם. בנוסף, רוסיה סיפחה לעצמה את חצי האי קרים ב-2014.

זלנסקי אמר לאחר אתמול בערב, (א'), כי "בתור אזרח אוקראינה אני יכול לומר לכל המדינות הפוסט-סובייטיות: הסתכלו עלינו. הכל אפשרי". זלנסקי הבטיח להילחם בשחיתות, אך הוא מקורב לאולגרך איגור קולומויסקי, שמחזיק באזרחות ישראלית ומתגורר בארץ. לפי "הגרדיאן", האוליגרך והנשיא החדש שותפים עסקיים בחברות הפקה לטלוויזיה. כמו כן, ערוץ הטלוויזיה של קולומויסקי, 1+1, הקדיש זמן מסך נרחב לקמפיין של זלנסקי.

זנלנסקי זכה לברכות ממנהיגים ברחבי העולם לרבות נשיאי ארה"ב, צרפת וגרמניה, אך ברכה כזו עדיין לא הגיעה מהקרמלין.

שמונה הערות על הניצחון הצפוי, אבל בכל זאת מטורף, של הקומיקאי וולודימיר זלנסקי בבחירות לנשיאות אוקראינה.1. שישה נשיאים…

פורסם על ידי ‏‎Shalom Boguslavsky‎‏ ב- יום ראשון, 21 באפריל 2019

עוד 285 מילים
סגירה