תקציר תסריט הסדרה "שעת נעילה" לפי הימין הישראלי

צילום מסך מתוך שעת נעילה
צילום מסך מתוך שעת נעילה

"שעת נעילה" היא סדרת טלוויזיה, דרמת מלחמה ישראלית (לא סדרה תיעודית), המתרחשת על רקע אירועי מלחמת יום הכיפורים ברמת הגולן, במוצב החרמון, במחלקת טנקים ובחמ"ל במחנה נפח, בשלשת הימים הראשונים למלחמה. בסוף כל פרק משודר דיון בהנחיית קובי מידן על האירועים ששודרו בו.

שעת נעילה עוררה דיון ועניין רחב באירוע מלחמתי מלפני כ-50 שנים, גרמה  לצעירים לחקור אותו ולמבוגרים לפתוח את הפצעים. הסדרה זכתה לתגובות חיוביות רבות ונרחבות, כמו זו בישראל היום:

"'שעת נעילה' בחרה לגעת בשטח, בחיילים, במפקדים ובקרבות, ולא התעסקה במחדלים של מקבלי ההחלטות…..מעל לכל, הסדרה נתנה תוקף לרגשות, למחשבות ולדעות שנדחקו למעמקי התודעה. כל אלה הופכים אותה ליצירת מופת",

כמו זו של שושי גבע:

"חלפו מספר ימים מאז הוקרנו 2 הפרקים האחרונים בסדרת מופת זו ואני לא יכולה להשתחרר מהמראות, מהמילים והכאב שהחזירו אותי באחת לכאב הפרטי שלי".

וכמו זו של תא"ל (מיל') אביגדור קהלני:

"האם היה פה צדק היסטורי? לא, זו לא הייתה המטרה ליצור צדק היסטורי; האם הייתה נגיעה בחיילים שהצילו את המדינה? כן, הייתה נגיעה בחיילים, בפחדים, בעיניים הגדולות, בחששות".

מצד שני, היו לא מעט תגובות שליליות מדוברי הימין הישראלי. החל מהמתוחכמים שבהם:

"הונאה טלוויזיונית מתוחכמת, שנועדה לשתול בנו רעיונות מוטעים, ברוח הנאורות הפרוגרסיבית".

דרך:

"הסדרה הזו פשוט מבזה את לוחמי צה"ל של 73'. מכל הדמויות, אין ולו אחד שפועל כחייל לוחם, יוזם ופוגע באויב. כולם פסיביים לחלוטין, מתחבאים או בורחים, בהיסטריה טוטלית".

"תעמולה תבוסתנית שגורמת לערעור של רוח חיילי צה"ל ואזרחי המדינה אל מול האויב".

וכלה באלו המבקרים את הסדרה אף שלא צפו בה, כי הם יודעים מראש מה יהיה בה:

"יש שני דברים שאני יודע מה היה בהם בלי לטרוח לצפות: הפרק החדש של שעת נעילה והחשיפה הטריליון של הקלטות חפץ/שרה/פילבר/ווטאבר".

לטובת שומרי החותם של הגבורה הישראלית, הינה תקציר עלילת הסדרה 'שעת נעילה – לפי הימין הישראלי'.

מוצב החרמון

חיילי המחלקה מחטיבת גולני בפיקודו של סגן יואב מזוז, האחראית על אבטחת מוצב החרמון, מצליחים בקרב הרואי להדוף ולהרוג את פלוגת הקומנדו הסורי שבאה לכבוש את המוצב. חיילי המחלקה מצליחים להפיל את המסוקים שהטיסו את הכוח הסורי ולשבות קצין מודיעין סורי בכיר שנלווה לקומנדו הסורי.

במוצב החרמון מנסה סגן יואב למצוא, בעזרת אבינועם שפירא, חייל ביחידת האזנה של חיל המודיעין המוצבת במוצב החרמון, דרך להעביר את קצין המודיעין הסורי שנשבה לחמ"ל הפיקוד במחנה נפח.

חיילי המחלקה מחטיבת גולני בפיקוד סגן יואב מזוז, האחראית על אבטחת מוצב החרמון, מצליחים בקרב הרואי להדוף ולהרוג פלוגת קומנדו סורי שבאה לכבוש את המוצב, להפיל את מסוקיהם ולשבות קצין מודיעין סורי בכיר

תשעה לוחמים ממוצב החרמון בפיקודו של סגן יואב מזוז מתנדבים למטרה מסוכנת זו. בדרכם לאזור מג'דל שמס הם נתקלים במארב של כוח סורי. בקרב הקשה שמתפתח הם הורגים את כל החיילים הסוריים. וממשיכים בדרכם במטרה לחבור לכוחות ישראלים.

מחלקת הטנקים

עם פרוץ המלחמה, מני בן דרור, מפקד טנק לשעבר, וכיום סופר ועיתונאי, יוצא לחפש את בנו יוני בן דרור, שחודש קודם לכן עלה מצרפת והתגייס לחטיבת הצנחנים.

מחלקת שריון שבה שלושה טנקים, בפיקודו של מפקד המחלקה סגן אבירם, עם סמל המחלקה כספי, תותחן הטנק ג'קי אלוש, מרקו הטען-קשר, ומלאכי נהג הטנק, מקבלת פקודה לעצור טור שריון סורי המתקדם לעברה. הלוחמים מצליחים במשימה זו ומשמידים יותר מארבעים טנקים סוריים. טנק ישראלי אחד סופג פגיעה ישירה, עולה באש, וחייליו ככל הנראה נהרגים, כולל מפקד המחלקה סגן אבירם. סמל המחלקה, כספי, לוקח פיקוד על המחלקה, שממשיכה בדרכה עם שני טנקים.

לוחמי השריון עם שני הטנקים עולים לגבעה 87. על הגבעה הם פוגשים בפלוגת צנחנים. מג"ד הצנחנים מודיע לכספי שהגבעה נמצאת באזור שבשליטה סורית. כספי וחיילי השריון מבטיחים למג"ד להישאר על הגבעה ולהמשיך להילחם.

הלוחמים על גבעה 87 מדווחים למחנה נפח כי הם מבחינים בשיירת טנקים סורים הנעים בתוך שטחי ישראל לכיוון טבריה. מטוס של חיל האוויר הסורי מופל ואחדים מהחיילים ממהרים לשבות את הטייס לפני כוח סורי שבא לחלץ אותו.

אלוש, תותחן הטנק, מתצפת מהגבעה, ומבחין שפלוגת חרמ"ש סורית עושה דרכה אל הגבעה. כספי, תוך סיכון עצמי, מבקש סיוע ארטילרי ומטווח את התותחים הישראלים לעבר הגבעה כדי לפגוע בתוקפים הסורים. בינתיים הלוחמים מתבצרים, ובקרב שמתפתח הם הודפים את הכוח הסורי כשהם גורמים לו אבדות כבדות.

מחלקת טנקים במילואים, המצוידת באמצעי ראיית לילה, שוברת את המצור על הגבעה הם מוצאים את גופות ההרוגים הסוריים פזורים על הגבעה, ואת הלוחמים הישראלים, חלקם פצועים.

אלוף-משנה אלמוגי מספר לחיילים כי הסורים פתחו במתקפה גדולה בצפון רמת הגולן ומבקש מכל שריונר שיכול לצאת לקרב לעלות לטנקים. יוני מצטרף לצוות הטנק של מרקו ומלאכי כטען-קשר. מני מצטרף אליהם כמפקד טנק. הם מגיעים לשדה הקרב ומני מזהה מולם עשרות טנקים סורים.

הטנק בו מרקו, מלאכי, מני ויוני, נכנס לקרב מול עשרות טנקים סורים עד שאוזלת להם התחמושת והם חוזרים לשטחי הכינוס להצטייד בפגזים.

מלאכי מציע להיכנס בעורף האויב, ולפגוע בהם מהצד, שכן הסורים נלחמים כשמדפי הטנק סגורים. הוא לוקח פיקוד על הטנק, ומני נוהג. מלאכי מקבץ סביבו מספר טנקים, והם יוצאים למערכה מול עשרות טנקים סורים.

מלאכי מציע להיכנס בעורף האויב, ולפגוע בהם מהצד, שכן הסורים נלחמים כשמדפי הטנק סגורים. הוא לוקח פיקוד על הטנק, ומני נוהג. מלאכי מקבץ סביבו מספר טנקים, והם יוצאים למערכה מול עשרות טנקים סורים

הכוח פוגע בטנקים סורים רבים, והסורים נסוגים. הטנק של מלאכי נפגע. מני ומלאכי מחלצים את יוני הפצוע אנושות. מני מבצע פעולות החייאה בבנו יוני, ללא הצלחה. מלאכי מחלץ את מרקו מהטנק הבוער. אלמוגי מכריז על ניצחון בקרב ועל יציאה לקרב לתוך סוריה. מלאכי נשלח לעמוד בראש הכוח שיכבוש את סוריה.

נכתב לפי התגובות של עקיבא ביגמן, אמנון לורד, ינון מגל, שמעון ריקלין, חגי סגל, נדב העצני, אראל סגל, יאיר נתניהו, ארז תדמור, ודומיהם.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 845 מילים
סגירה