סער הודיע על עזיבת הליכוד, התפטרות מהכנסת והקמת מפלגה חדשה

הליכוד: "סער עוזב כי הוא הובס וצונח בסקרים פנימיים" ● סער עשוי לחבור ליועז הנדל, צביקה האוזר, גדי איזנקוט ויפעת שאשא-ביטון ● בגלל קשיים משפטיים: הממשלה לא תדון הערב בסגר לילי ● בנט על נתניהו: "מי שנכשל בצורה קיצונית צריך להתחלף" ● איכילוב רוצה לחסן לקורונה בימים הקרובים

בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013 (צילום: Flash 90)
Flash 90
בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013
06:57 עריכה

ניצן הורוביץ ברשת ב':

הורוביץ אמר שגולן יצטרך להשתתף בפריימריז כמו כל אחד אחר במפלגה.

מאוחר יותר אמר הורביץ כי הוא לא חושב שגולן יתמודד מולו:

07:04 עריכה

חדשות 12: השר אוחנה יודיע בקרוב על מינוי מפכ"ל – ייתכן שעוד היום. על פי הערכות השר יבחר בין המועמדים ניצב בדימוס יורם הלוי, לשעבר מפקד משטרת ירושלים, ניצב דורון ידיד, המפקד הנוכחי של משטרת הבירה, ניצב שמעון לוי, מפקד מחוז צפון. אולי אף ייבחר השר במפתיע למנות לתפקיד את ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול.

07:20 עריכה

דיווח בגלי צה"ל: איילת שקד ערכה שיחות עם חברי דרך ארץ בניסיון להקים ממשלת 61 עם נתניהו והליכוד. שקד הכחישה את הדברים.

הכתבת הפוליטית טל שניידר מנתחת:

בימינה מדגישים:

07:23 עריכה

יאיר לפיד בגל"צ: "ישראל הפכה לפרויקט לא מנוהל. רק בישראל הממשלה גרמה לנו לשנוא אחד את השני ולא לנהל".

יאיר לפיד אמר שוב – אין אלטרנטיבה ליש עתיד מול נתניהו. לפיד הוסיף כי לא הופתע ממהלכו של משה יעלון.

07:24 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו אמר כי הסגר הלילי עשוי להועיל לעצירת המגיפה נוכח החגים. לדבריו "יש בזה היגיון – צריך לראות איך מיישמים את זה". עוד אמר גרוטו "ידענו שהפתיחה תעלה את התחלואה ומצד שני גם יש יותר בדיקות. לכן צריך לבדוק. אנחנו עושים ניהול סיכונים".

גרוטו אמר שאי אפשר חוקית לחייב בבדיקות כשנכנסים לישראל.

על פי פרויקטור הקורונה ההחלטה תסתיים בסגר בכל מקרה.

07:33 עריכה

גדעון סער לא מאמין בסגר לילי:

בוגי:

07:42 עריכה

ציפי לבני על רכישת בית"ר ירושלים:

07:52 עריכה

אחמד טיבי יורד על קלנר:

(הציטוט בו משתמש טיבי מיוחס לאיינשטיין בטעות).

08:33 עריכה

עפר שלח: אני לומד מהליכוד. בראיון לרשת ב' אמר שלח כי יש הרבה סיבות לכף שהליכוד בשלטון 40 שנה אבל אחת מהן היא שהשורות שלו פתוחות ויש פריימריז. שלח אמר שאינו יודע כיצד יפעל ביש עתיד לקראת הבחירות המתקרבות נוכח סירובו של לפיד לערוך פריימריז כעת.

לשאלה אם הוא מדבר עם אייזנקוט ענה "אני מדבר עם אייזנקוט 40 שנה מאז שהייתי המפקד שלו בקורס קצינים".

על ההווה אמר שלח כי הם מדברים אולם לא אמר בדיוק על מה. שלח השיב "בטח" לשאלה אן הוא רוצה אותו במפלגה שלו.

08:48 עריכה

יזהר שי: העוצר יתחיל בין 20:00 ל-21:00.

08:52 עריכה

אלקין לא יודע אם יתמוך בפתיחת הקניונים.

08:56 עריכה

מירי רגב הודיעה כי רכב עד גיל 10 יצטרף לעבור טסט פעם בשנתיים. בצלאל סמוטריץ' עוקץ ומוכיח שהדבר התחיל להתגלגל בתקופתו.

09:04 עריכה

מהנעשה בנס ציונה:

09:09 עריכה

יואב קיש אמר כי הסגר הלילי לא נועד להוריד תחלואה אלא למנוע התפרצויות באירועים. לדבריו ב-103fm, "היו שתי אפשרויות – האחת לא לעשות עוצר ולפנות לציבור לבקש את שיתוף הפעולה אבל אנחנו בתקופה רגישה כי אנחנו בהתפרצות. כולם נתפסים לעוצר לילה אבל זה לא העיקר, העיקר הוא איך מורידים את התחלואה. אנחנו מעל ל-1,800 מאומתים מאתמול, אנחנו עוד לא עושים מספיק כדי להוריד את זה".

לדברי קיש "יש פה עניין של הבנת הציבור ויכולת האכיפה שלנו. אף אחד לא אומר שעוצר לילה יעלה את התחלואה אבל האפקטיביות נשאלת ופה זה שאלה שיש בה גם הרבה מניתוח ההתנהגות של הציבור. זה לא שיש פה התנגדות, הפרטים פה 'סופר' קריטיים ברור שעוצר שמתחיל ב-22:00 ונגמר ב-05:00 אין לו אפקטיביות כמו עוצר לילה שמתחיל ב-19:00 בערב".

09:10 עריכה

יאיר לפיד: העוצר הלילי נועד לדחות את הבחירות.

09:31 עריכה

שרת התיירות חושבת שכ"ץ בסך הכל משתדל:

10:06 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיבה ב-103fm להתפרצות של אורלי לוי אתמול: "לא ברור לי מה עובר על אורלי לוי, צר לי לראות מה עובר על אורלי לוי אבל לא היה ולא נברא. אני נבחרתי בפריימריז, איתן כבל יכול להעיד על זה. כידוע, אנחנו (מיכאלי ושליין) במפלגות נפרדות. אורלי מבינה בשריונים והיא כנראה חושבת שכולם עושים כמוה, אבל לא. היה לי לעונג לרוץ בפריימריז בעבודה, אותם פריימריז שאני נאבקת לשמר. לשמר את הדמוקרטיה של מפלגת העבודה, את זכות הבחירה הבסיסית של החברות והחברים".

10:07 עריכה

תנועות הנוער חוזרות מחר:

10:13 עריכה

ח"כ גינזבורג בוועדת הכנסת: "מניח שהחוק לפיזור הכנסת יגיע לקריאה ראשונה ביום שני".

11:07 עריכה

בדיון בוועדה בראשות ח"כ עפר שלח בנושא היערכות לבחירות בתקופת הקורונה, אמרה מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס:

"אנחנו עובדים על תכנית למתחמי הצבע וסע עבור חולי קורונה ומבודדים. אנחנו מפתחים עמדת הצבעה שתבוא אל כל הרכב והחולים לא יהיו בקרבת מקום של אנשים. מנסים להיפגש עם צוות משרד הבריאות בעניין ע"מ לדעת מה נכון לעשות, אך כל הפגישות הן מבוטלות ואין לנו כל מענה. המספר של 50000 עובדי ועדת הבחירות יגדל בצורה משמעותית. גם לגביהם, אנחנו רוצים לבצע בדיקות לכולם כדי שלא יהיה לנו מצב שלא יהיו עובדים ביום הבחירות, אך גם לגבי זה, אין לנו מידע אם נוכל כי אין מענה ממשרד הבריאות".

11:09 עריכה

בדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23, ח"כ רם שפע (כחול-לבן) הציע להפחית את מימון המפלגות בהוראת שעה לבחירות הקרובות ל-0.8 מיחידת מימון העומדת היום על סך – 1.388 מיליון ₪.

עוד הציע שפע, להגביל את תקרת ההוצאה, ולקבוע כי מימון היחידה הנוספת המשולמת לכל רשימה, תהיה מדורגת לפי מספר המנדטים שכל רשימה תזכה בבחירות הקרובות.

יו"ר הוועדה הציבורית למימון מפלגות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה אמרה בדיון:

"אנחנו מביאים הצעה שהיא הפחתה ברורה במימון המפלגות ביחס למימון המקורי שהיה נהוג עד כה.
בעקבות ניתוח הקשיים והצרכים הגענו למסקנה שאין מקום לנגוע בתעריף יחידת המימון המקורית. מחד, צריך להבטיח חופש פוליטי, ולמנוע קריסת פעילות פוליטית כתוצאה מארבע מערכות בחירות ואנחנו בפני מערכת חמישית. ומאידך, המשבר הכלכלי הכולל, מצריך הידוק החגורה. באיזון הכללי, הגענו לכלל מסקנה שלא לגעת בתעריף ולהותיר את הסכום הנהוג היום.

המצב הכלכלי הקשה, היה הקו המוביל בדיונים. הגירעונות של המפלגות אדירים, והותרת יחידת המימון על הסכום הקבוע היום, מהווה הידוק חגורה".

ח"כ עמית הלוי (הליכוד): בעצם, מפלגה שתזכה ב-30 מנדטים ומעלה, ויש רק אחת כזו, תקבל פחות מימון מפלגות. ומפלגות שיזכו עד 10 מנדטים, יקבלו יותר. הצעה מתאימה ותפורה למידות של כחול לבן, זה לא הגינות פוליטית.

11:11 עריכה

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' תיכנס לבידוד לאחר שנפגשה עם ח"כ ביטן שחלה בקורונה.

11:13 עריכה

שרון אלרעי פרייס ניסתה להדגיש את חוסר התוחלת של הסגר והושתקה:

ממזכירות הממשלה הגיבו:

 

11:35 עריכה

צבי האוזר רב עם שותפיו הקודמים ומוסיף אמירה מקוממת.

רם בן ברק בתגובה:

11:42 עריכה

היערכות לבחירות בתקופת קורונה.
משרד הבריאות: "לא ניתן לאשר יציאה של אדם חולה. צריך למצוא רעיונות חדשים להצבעה"

ועדת הבחירות המרכזית: "לא ריאלי להקים מערך שילווה את כל החולים והמבודדים ואין זמן למהפכות במודל ההצבעה".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "יש לפעול לשנות את החקיקה ולאפשר הוספת כתובת שנייה – זה יימנע תנועה מיותרת של אנשים וצמצום החשש להדבקה"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, קיימה היום ישיבה בנושא היערכות לבחירות בתקופת הקורונה, בהשתתפות מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "מטרת הדיון היא להציף בעיות ולשים אותם על שולחן הכנסת כדי שאנחנו נוכל לפתור אותן בזמן הנכון. יש לפעול לשנות את החקיקה ולאפשר הוספת כתובת שניה – זה יימנע תנועה מיותרת של אנשים וצמצום החשש להדבקה. יש בבחירות האלו אלמנטים של בריאות הציבור ואנו צריכים לדאוג לכך. עבודת ועדת הבחירות היא חיונית והיא הבסיס לאמון בדמוקרטיה. בארצות הברית יש אובדן אמון בעצם ההליך הדמוקרטי. אנחנו גם על הקו של להפוך את הבחירות לדה לגיטימציה. זה רוח עולמית מנשבת ועל כן, הוועדה תפעל ותיתן את הגיבוי הרחב ביותר לוועדת הבחירות המרכזית".

12:00 עריכה

דוד ביטן נגד תנועת דרכנו: לא נפגשתי עם נתניהו.

12:02 עריכה

יועז הנדל מבטיח: תוך חודש רוב קריית גת תוכל להתחבר לסיבים אופטיים.

12:04 עריכה

נתניהו נפגש עם ראש ממשלת סלובניה.

ראש הממשלה התייחס לעוצר הלילי שצפוי להתחיל מחר ואמר כי "כל המדינות מפעילות סגרים, אמצעים יותר קשים משלנו, כי לא נקטו צעדים בזמן הנכון".

12:31 עריכה

רם שפע עוקצני:

12:49 עריכה

השרה מירב כהן בשיתוף פעולה עם אוחנה:

12:56 עריכה

בחדשות 12 מדווחים: נציגי היועמ"ש לא בטוחים שיוכלו להגן על העוצר הלילי בבג"ץ. הסיבה: התנגדות נרחבת של בכירים במשרד הבריאות לצעד. הנציגים אמרו: ללא הבהרה חד משמעית של משרד הבריאות שהוא עומד מאחורי המהלך – נתקשה להגן בעתירות נגדו.

13:07 עריכה

מנכ"ל בית החולים ופרויקטור הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו פנה לקבלת אישור ממשרד הבריאות להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים וזאת על סמך האישור הבריטי שניתן לחיסוני הקורונה של חברת פייזר. בחדשות 12 מדווחים כי פרופ' גמזו יהיה הראשון להתחסן על מנת להוות דוגמה.

כמות קטנה של החיסון אמורה להגיע מחר.

13:35 עריכה

איילת שקד מכחישה שוב את הדיווח מהבוקר ומאשימה "גורמים שמנסים ללחוץ על כחול לבן".

13:38 עריכה

יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג העלה לדיון את תאריך הבחירות לכנסת ה-24. גינזבורג הציע לבחור באחד מהתאריכים הבאים: 23 בפברואר-י"א אדר, 2 במרץ-י"ח אדר, 9 במרץ כ"ה באדר,23 במרץ – י' בניסן.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס אמרה בדיון, כולם מבינים מהם האתגרים של מערכת בחירות בתקופת קורונה, מערכת בחירות רביעית. מערכת בחירות זה מגה פרויקט שנוטלים בו כמאה אלף עובדים ובתקופת קורונה יהיו הרבה יותר עובדים. האתגרים עצומים. אנחנו זקוקים להיערכות של 90 ימים כדי לאפשר קיום מערכת הבחירות ולנהל אותו באופן תקין ולשמור על בריאות הציבור. ואין לנו תקציב.

ח"כ גינזבורג השיב לעדס, תתחילו להתארגן מהיום. אנחנו הולכים לבחירות! לא צריך להמתין ליום שבו החוק יעבור בקריאה השלישית.

13:39 עריכה

ועדת הקורונה ערכה היום (שלישי) סיור במעבדת הקורונה בנתב"ג, וקיבלה תדרוך על ההליכים אותם עוברים הנוסעים הנכנסים והיוצאים.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הדגישה כי "חייבים למצוא דרך אחרת, שבה ננהל את המשבר נכון. דרך שבה נלקחים בחשבון כל ההשלכות הבריאותיות, הנפשיות והכלכליות".

היא הציעה לבדוק הליך עריכת שתי בדיקות שליליות לנכנסים לארץ, הראשונה עם הכניסה והשניה כעבור 7-5 ימים, ובכך לקצר את ימי הבידוד, כדי שיתאפשר לפתוח את השמים ולעודד את הציבור להיבדק. נמל התעופה ערוך לקליטת נוסעים רבים, תוך עריכת בדיקות רבות, ותוך הקפדה על ההגבלות.

אמנון שמואלי, מנהל ביקורת הגבולות ברשות האוכלוסין, הזהיר כי כיום אין דרך לאכוף בידוד לנכנסים לארץ, ואפילו למי שמודיע מראש כי איננו מתכוון להיכנס לבידוד.

עמדות הבדיקה בנתב
יש חום? מישהו נתן לך חום להעביר? עמדות בידוק הקורונה בנתב"ג (צילום: דוברות הכנסת)

עו"ד שושי איזנברג-הרץ, נציגת משרד הבריאות בנמל התעופה, סיפרה על דיונים במשרדה לקיצור ימי הבידוד ל-10 ימים בלבד, ואילו עו"ד דוד שפרכר, שהכין מתווה לחידוש התעופה, טען כי הגורמים הבכירים במשרד הבריאות מתנגדים לבדיקתו או יישומו.

13:48 עריכה

מתי יתקיימו הבחירות? לליכוד נוח במאי:

13:49 עריכה

עפר שלח: אף אחד לא מבין למה לעשות סגר.

14:19 עריכה

חוץ מלהשתיק את שרון אלרעי פרייס, ברוורמן עשה את זה וירטואלית לאקוניס.

14:36 עריכה

אוסנת מארק במופע הצעקות היומי:

14:41 עריכה

השרה עומר ינקלביץ' מהבידוד.

14:51 עריכה

נפתלי בנט (שר החינוך לשעבר) מעודד ממבחן טימס שבו ישראל עלתה בדירוג המתמטיקה. "מזמן לא התרגשתי כל כך … זו הצלחה היסטורית", צייץ. מה שפחות מלהיב הם הפערים שעדיין נותרו בין השכבות החזקות למוחלשות ויהודים מול ערבים, עדיין גבוהים מאוד.

15:01 עריכה

יו"ר הכנסת הכנסת, ח"כ יריב לוין, אומר שהוא "מצפה שכפי שנהוג היה מאז ומתמיד, תגובש הסכמה רחבה בין כל סיעות הבית על מועד קיום הבחירות".

"יו"ר הכנסת לא יאפשר מצב בו בצעד חסר תקדים, תאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי ללא הסכמה רחבה כנהוג.

15:07 עריכה

הממשלה תתכנס הערב ב-19:30 כדי לדון סגר הלילי. השרים יצטרכו להחליט על ההגבלות שיוטלו במסגרת הסגר שאושר בקבינט הקורונה. השאלה היא באיזה שעה הוא יתחיל וייגמר ולאיזה מרחק מותר לעזוב את הבית.

לפי דיווחים מהיום, היועמ"ש אביחי מנדלבליט חושש שיהיה קשה להגן על ההחלטה בבג"ץ בגלל עמדת משרד הבריאות, לפיה האפקטיביות לש הסגר נמוכה. מומחי בריאות שצוטטו ב-N12 טוענים שהצעד לא יעיל. "זה פתרון של פשרה, דרך המלך היא ליישם את תכנית הרמזור במלואה" אמר זאב פלדמן, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית. לדבריו, "אין סיבה להטיל מגבלות על תושבים בערים ירוקות רק בגלל שקשה לאכוף הגבלות בערים כתומות ואדומות".

15:20 עריכה

אלי אבידר התראיין לסקיי ניוז בערבית וסיפר על חוסר הרצון של ממשלת קטאר לנרמל את היחסים עם ישראל. אבידר עצמו ייצג את ישראל בקטאר באותו זמן והממשלה שם, לדבריו, רצתה להסתיר זאת מהעם. "מציאת משרדים לנציגות שלנו שם היתה נושא מסובך", הוא אמר.

15:23 עריכה

בנימין נתניהו וגבי אשכנזי פגשו (בנפרד) את ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה בירושלים. נחתמה הצהרה לשיתוף פעולה בחדשנות טכנולוגית.

16:02 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ מרוצה מתיקון חוק שאושר אתמול בכנסת ותקל על התקנת מערכות סולאריות על גגות. "צעד נוסף להשגת יעדי 2030 באנרגיית השמש".

16:52 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) חושבת שעמית אייסמן לא יכול להיות פרקליט המדינה הבא בגלל ההתבטאויות המוזרות שלו כלפי ועל נשים בעבר.

"מדובר בשורת התבטאויות, דפוס של יחס מבזה ומשפיל כלפי נשים אני חושבת שהוא לא יכול לשאת בתפקיד ממלכתי ציבורי כל כך בכיר עם דין משמעתי שהיה הלקח הופק בצורה מאולצת רק אחרי שהדברים נחשפו והכסא התחיל לרעוד".

17:19 עריכה

אני איש שוק חופשי אבל היסוד לשוק חופשי ותחרות זה הזדמנות לכל אדם ב-2015 לא היתה שום הזדמנות לילד מאופקים ומקרית שמונה", אומר נפתלי בנט לשלי וגואטה ביחס לשיפור בהישגים במתמטיקה כפי שעלה ממבחן טימס.

"באתי לילדים בפריפריה במגזר הערבי משכבות נמוכות ואמרתי אני מאמין בכם אני לא מוריד את הרף במילימטר אבל אם תתחייבו להתאמץ כמה שנים אני מביא לכם את כל הכלים להצליח … והם הצליחו בגדול והם ייכנסו ל-8200 ולהייטק הישראלי".

"הממשלה צריכה ללכת הביתה כשלה כשלון ניהולי הגדול בתולדות ישראלו צריכה ללכת לבחירות. אני לא מאמין בתרגילים. אין עדיין בחירות לא יודע מה יהיה בסיבוב הבא, המסר שלי מבחינתי אני לא משנה את האידאולוגיה שלי, אבל אני אומר כל מי שמוכן יחד איתי … להבין שצריך להשתלט על הקורונה אחרי שנחזיר את האנשים לעבודה אפשר יהיה …".

שאלה: במי תתמוך לראשות הממשלה? מי המועמד שלך לראשות הממשלה?

"אנחנו המפלגה השניה בגודלה (בסקרים) ועלינו על וטו של אלה ואלה … תמיד האמנתי שמי שכל כך נכשל בצורה קיצונית צריך להתחלף. לא רוצה להגיד שם של אדם כזה או אחר. הממשלה הנוכחית, בשנה האחרונה אפס התמקדות בצרכי המדינה רק פוליטיקה, אינטרסים ומריבות. חד משמעית לא רק הוא (נתניהו) כל הממשלה זה כשלון נוראי.

שאלה: תלך לרוטציה עם נתניהו כן או לא?

"אין תוצאות בחירות ואין אפילו בחירות … הרעיון יהיה בלי קשר לאיזו מפלגה, מי שמוכן להניח חרמות ולקבל על עצמו ממשלה משימתית שעוסקת בדבר אחד, להעלות את ישראל למסילה ולשים בצד מדינה פלסטינית או סיפוח … צריכים בכוחות משותפים לצאת מהבוץ הזה.

שאלה: אתה בעד סגר לילי?

"סגר לילי יוריד בקצת את מקדם ההדבקה אבל יש דרכים פחות מזיקות כמו בדיקות על נכנסים לנתב"ג ועוצר על יישובים לא ירוקים. פה ממשיכים בגישה של סגר על כלל האזרחים אני חד משמעית נגד, אפשר למנוע גם את כל תאונות הדרכים אם כולם יישארו בבית, יש חלופות כמו בדיקות ולצערי עד לרגע זה מסיבות פוליטיות הממשלה אפילו לא דנה בזה.

"

17:42 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) טוען שגדעון סער (ליכוד) מנוי וגמור לעזוב את הליכוד ולרוץ ברשימה נפרדת. סער ימסור הצהרה לתקשורת היום בערב.

17:55 עריכה

ממשרד ראש הממשלה התקבלה ההודעה הבאה:

בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה, שנועד למנוע סגר כללי, נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר.

18:09 עריכה

בהמשך לחקירה האפידמיולוגית שנערכה לח"כ דוד ביטן אשר נמצא חיובי לנגיף הקורונה, מספר ח"כים ועובדים נוספים של הכנסת נדרשים להיכנס לבידוד.

הכוונה לחברי הכנסת מיקי זוהר, חיים כץ, אופיר כץ, אתי עטייה ועומר ינקלביץ.
לצד יועצו של של ח"כ דוד ביטן, מר דורון אטיאס ואורחיו אריאל בר אור וחיים מנחם שנמצאו אף הם חיוביים לנגיף.

בנוסף, נדרשים גם עובדי הכנסת הבאים שבאו עמו במגע להיכנס לבידוד:
עליזה בראשי, ( מנהלת סיעת הליכוד) שלומית אבינוח (מנהלת ועדת הקליטה) ומירב תורג'מן מהלשכה המשפטית.

18:29 עריכה

במסגרת הדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23, ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג דנה היום בתיקוני חקיקה שונים שעוסקים בתאריך הבחירות, מימון מפלגות ושקיפות בתעמולת בחירות.

ח"כ מיקי חיימוביץ ושר הפנים אריה דרעי בוועדת הכנסת, שדנה בחוק ההתפזרות של הכנסת ה-23, 8 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב / דוברות כנסת)
ח"כ מיקי חיימוביץ ושר הפנים אריה דרעי בוועדת הכנסת, שדנה בחוק ההתפזרות של הכנסת ה-23, 8 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב / דוברות כנסת)

 

18:33 עריכה

המערכת הפוליטית נדרכת לקראת ההצהרה של ח"כ גדעון סער (ליכוד) הערב.

ברק רביד חושב בזכותו בוטלה ישיבת הממשלה שאמורה לדון בסגר ודפנה ליאל חושבת שהוא יצא לדרך עם ח"כים נוספים בכיס. מיכאל שמש מדווח שסער לא עדכן את נתניהו. ספי עובדיה מעריך שיפעת שאשא-ביטון תחבור לסער.

18:36 עריכה

גאולה אבן, אשתו של ח"כ גדעון סער, הודיעה היום על חופשה מתכניתה היומית "ערב ערב", בכאן 11. החופשה תתחיל מהיום ועד חמישי כולל. סער ימסור הערב הצהרה לתקשורת.

19:33 עריכה

משרד הבריאות הודיע לקופות החולים שתאריך היעד לחלוקת חיסוני קורונה הוא 20 דצמבר. מנכ"ל המשרד חזי לוי שוחח על מנהלי הקופות וביקש מהם להיערך למבצע החיסונים.

19:35 עריכה

הממשלה תקיים הערב משאל טלפוני לאישור פתיחת הקניונים ופיילוט השווקים, למרות דחיית הישיבה שהיתה אמורה לאשר סגר לילי.

20:00 עריכה

בעוד חצי שנה צפוי לסיים את תפקידו נדב ארגמן ובכירי הארגון חוששים שנתניהו מתכוון למנות את מקורבו מאיר בן שבת (ראש המל"ל) לראש הארגון.

לפי דיווח בכאן 11, בכירי הארגון מאיימים להתפטר אם המינוי יצא לפועל, שכן לדבריהם הניסיון שלו פחות ראוי ומתאים מזה של מועמדים אחרים.

20:03 עריכה

סער שוחח בימים האחרונים גם עם גדי איזנקוט והציע לו לרוץ יחד לכנסת, אך הרמטכ"ל לשעבר עדיין לא החליט אם ובאיזה רשימה יתמודד, לפי דיווח של כאן 11.

20:15 עריכה

סער פותח את הצהרתו בדיבור על המשבר הפוליטי, החברתי והכלכלי החמור.

"אזרחי ישראל נחשפו לעליבות המערכת הפוליטית וחולשת המערכת החברתית … הסאה הוגדשה. רבים מביטים בחרדה ושואלים איזה עתיד צפוי להם ולילדיהם. יש ישראל טובה יותר והיא מחכה לנו אך המערכת הפוליטית הקיימת לא תוכל לבצע את התיקון.

"לפני שנה התמודדתי מול נתניהו על ראשות הליכוד, לא הצלחתי וכיבדתי את ההחלטה ואולם כל מה שקרה השנה חיזק את הכרתי ששינוי בהנהגת המדינה הוא הכרחי … הליכוד היה ביתי הפוליטי והרגשי כל חיי הבוגרים … התייסרתי תקופה ארוכה עם ההחלטה שעלי לקבל אבל הליכוד שינה את פניו באופן דרמטי ומואץ הוא התרחק ממהותו … התנועה הפכה לכלי שרת בידי אינטרסים אישיים של העומד בראשה.

"את הנאמנות לדרך החליפו חנופה והתבטלות לאישיות בשר ודם תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פוליטיים מבית ומחוץ איני יכול להיות חבר ליכוד בראשותו, אני אומר זה בצער כמי שראה בו מנהיג נכון וכיהן בממשלותיו, נתניהו לא יוכל להעניק לישראל יציבות.

"צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו הממושך בתולדות המדינה. אבא שלי עלה מארגנטינה כרופא וזכה לטפל בדוד בן גוריון. החלטתי להקים ולהוביל תנועה פוליטית חדשה איתה אתמודד בבחירות כדי להחליפו.

"אני יוצא מהנחה שאולי הבחירות לא יוקדמו. "אני חש בשל לתפקיד ולאחריות הנובעת ממנו, אני מכיר היטב את אתגרי החברה הישראלית ויש לי השקפה מגובשת. … יהיה זה הגון שאתפטר מחברותי בכנסת הזאת כך בכוונתי לעשות כבר מחר. כל אלה החלטות לא קלות אבל משמעותה של מנהיגות היא להוביל דרך.

לישראל מגיעה תקווה חדשה

מדוע החלטתי להקים תנועה לאומית חדשה? הצטרפו אליי ב-LIVE!יחד נחזיר את התקווה, נאחד את העם ונעשה את השינוי!

Posted by ‎גדעון סער | Gideon Saar‎ on Tuesday, December 8, 2020

20:25 עריכה

בליכוד מגיבים לעזיבת סער, ואומרים שהוא עוזב לאחר שהובס ומפר את הבטחתו להישאר.

20:34 עריכה

יאיר לפיד (יש עתיד) מברך את סער על החלטתו האמיצה, שלמה קרעי (ליכוד), חושב שסער עושה מעשה יעלון (שהפסיד ועזב), וטופז לוק (יועצו של נתניהו) חושב שהצהרת סער מעוררת פיהוק אחד גדול.

 

20:38 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס הבוקר (ג') לתחילת החיסונים בבריטניה ולצפי הגעתם לישראל. לדבריו, חלק ההגבלות יצטרכו להישאר בתוקף גם אחרי מתן החיסונים ואיכוני השב"כ היו טעות.

"אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, ואני רוצה לברך את בריטניה על תחילת תהליך החיסון לאזרחיה, נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל. עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר".

את הדברים אמר בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי ואיש העסקים אלברט דדון. במסגרת ועידת הדיאלוג השנתית בהשתתפות ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר טוני אבוט ובכירים נוספים, נשאל בר סימן טוב על ידי הנוכחים אודות המדיניות הישראלית בהתמודדות מול נגיף הקורונה:

שאלה: האם היית מחייב את הציבור להתחסן?

"לא. אבל אפילו אם רק 50% מהאוכלוסיה תתחסן, נראה שינוי דרמטי. אני אתחסן וכך גם המשפחה שלי. זו המשימה החשובה ביותר – לגרום לאוכלוסייה לבצע את החיסונים ואז נוכל לחזור למצב נורמלי ככל האפשר."

שאלה: מה דעתך על איכוני השב"כ ועד מתי הם יימשכו?

"איכוני השב"כ לה היו מועילים כפי שחשבנו שיהיו. לא כל הישראלים משתמשים בסמארטפונים שאפשר לעקוב אחריהם. היו מספר חברות פרטיות שהציעו את שירותם למעקבים דיגיטליים, אבל העדפנו שהממשלה תבצע את זה תחת פיקוח קפדני".

שאלה: מה דעתך על הגורמים שאומרים שעלינו לאמץ מודלים מחו"ל? כמו ניו זילנד וטייוואן

"קביעת המדיניות להתמודדות עם המגיפה נובעת משיקולים דמוגרפיים, פוליטיים וחברתיים, ואין מודל אחד שנוכל לשכפל. אנחנו לא יכולים לומר שעלינו לאמץ את המודל האוסטרלי, הטאיוואני או הניו זילנדי. זה פשוט לא יהיה נכון. ישראל היא מדינה עם הגיל החציוני הנמוך ביותר בעולם, ואחוז הילדים באוכלוסייה הוא גבוה. מספר הילדים הממוצע למשפחה הוא יותר משלושה בישראל וזה משנה את כל התמונה ביחס למדינות אחרות".

20:42 עריכה

שם המפלגה של גדעון סער הוא "תקווה חדשה".

20:47 עריכה

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, אישרה היום (ג'), פה אחד, את החלטת הממשלה מיום 03.12.20 להכריז על הסמכת השב"כ לבצע פעולות סיוע במאמץ מול נגיף הקורונה מיום 04.12.20 ועד ליום 17.12.20. דיון הוועדה היום, עסק לא רק בהחלטת הממשלה, אלא גם בבחינת הנתונים אשר מדווח משרד הבריאות לוועדה, על פי החוק, כמו גם בהיערכות הממשלה לקראת תום תוקפה של הוראת השעה ביום 20 בינואר 2021.

כזכור, חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש וקידום השימוש בטכנולוגיה אזרחית לאיתור מי שהיו במגע קרוב עם חולים, אושר בוועדה ובמליאת הכנסת בסוף חודש יולי. על פי החוק, בכל פעם רשאית הממשלה להכריז על הסמכת שב"כ לתקופה של עד 21 יום, והכרזה זו מובאת לדיון בוועדה החוץ והביטחון, אשר יכולה לאשרה, לא לאשרה, או לאשרה לתקופה קצרה יותר.

21:04 עריכה

הפוליטיקאים ממשיכים להגיב לפצצה שהטיל סער בהודעתו על עזיבת הליכוד.

יאיר לפיד שואל למה בליכוד לא נותנים לו כמה שעות של חסד לפני שהם מתחילים לתקוף. טופז לוק מטריל אותו ושואל מדוע אין פריימריז ביש עתיד. מיקי זוהר אומר שלא מחליפים בית פוליטי "גם כשקשה" ומירי רגב מכנה את המהלך "מפלגת האולפנים של סער".

21:12 עריכה

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אומ שגדעון סער הפנה גב לבוחרי וחברי הליכוד.

"גדעון סער עשה מעשה שלא יעשה. הוא התמודד על הנהגת הליכוד, התחייב לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, ובניגוד גמור לדרך שהורה לנו מנחם בגין הוא הפנה גב לבוחרי הליכוד ולחברי הליכוד והפר את ההבטחה שלו.

"מה שראינו הערב הוא שידור חוזר של מה שכבר ראינו בעבר- חברנו משה כחלון גם הוא עזב את הליכוד ובסופו של דבר הצטרף לממשלת הליכוד וחזר לתנועת הליכוד. גם אחרים שעזבו את הליכוד, כמו ציפי לבני, איבדו מהר מאוד את אמון הציבור ונמצאים מחוץ לכנסת.

"תנועת הליכוד חזקה. הדרך של ראש הממשלה נתניהו והנהגת הליכוד היא דרך שהביאה להסכמי שלום חסרי תקדים, להצבת ישראל בראש המדינות המקבלות חיסונים לפני הגדולות שבמעצמות. דרך של נחישות ושל עוצמה כלכלית. עם הדרך שלנו והלכידות שלנו ננצח.

21:48 עריכה

סער כותב שהחליט "להקים תנועה לאומית חדשה ולרוץ לראשות הממשלה". ח"כ עופר שלח מברך את סער ש"לא מוכן להיות במפלגת ביבי".

22:07 עריכה

מח"ש תפתח בבדיקה נגד שוטר יס"מ שתועד מכה צעיר חרדי בהפגנה שנערכה אתמול בירושלים. החרדים הפגינו נגד התוואי המתוכנן לרכבת הקלה ובמהלך האירוע חסמו כבישים ואף השליכו אבנים לעבר השוטרים.

22:35 עריכה

בנימין נתניהו אומר ששוחח הערב עם מנכ"ל פייזר והודה לו על אספקת החיסונים.

22:41 עריכה

בעקבות החלטת הממשלה לאפשר את פעילות הקניונים, תחת הנחיות משרד הבריאות מפרסם היום משרד הכלכלה והתעשייה, אשר והוביל את הפיילוט, יחד עם משרדי האוצר, הבריאות והמל"ל, את ההנחיות אשר בהתאם לעמידה בהן, ניתן יהיה להפעיל את הקניונים ברחבי הארץ.

לפי הודעת המשרד "המעבר לפעילות מורחבת של הקניונים, יאפשר בראש ובראשונה את חזרתם לעבודה של עשרות אלפי עובדות ועובדים, אשר נעדרו מעבודתם מזה חודשים רבים. לצד זאת, תאפשר הפתיחה מענה לציבור הרחב אשר יוכל להשלים רכישות להן נזקק בחודשים האחרונים, לרווח את ההתקהלויות שהתמקדו עד כה בחנויות הרחוב והאזורים הפתוחים, להשיב את המשק לפעילות ולהביא אותו לצמיחה מחודשת".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אשר הוביל באמצעות משרד הכלכלה את ביצוע הפיילוט, הוסיף כי נעשתה עבודה מאומצת ביותר בכדי להשיב את הקניונים לפעילות, הן על ידי המשרדים השותפים לפיילוט והן על ידי בעלי הקניונים, שפעלו יום ולילה, בכדי לעמוד בהנחיות. כעת אנו קוראים לציבור הצרכנים להתגייס להצלחת הפעילות. ככל שהציבור ישמור על ההנחיות, ימנע מהתקהלות מיותר, יבקר בקניונים במהלך כל שעות היום ולא בשעות השיא, יעטה מסכה ויקפיד על כלל ההנחיות, נוכל להמשיך ולפעיל את הקניונים.

להלן ההנחיות שנקבעו על ידי משרד הבריאות ועמידה בכל ההנחיות על ידי מפעילי הקניונים, מחויבת בכדי לפתוח את הקניון:

כניסה לקניון:

מחזיק/ה או מפעיל/ה של קניון ת/יקבע ות/יפעיל מנגנון ויסות דיגיטלי לוויסות כניסת האנשים למקום, בהתאם לתפוסה המרבית המותרת.

"מנגנון ויסות דיגיטלי" – אמצעי דיגיטלי לספירת הנכנסים למקום והיוצאים ממנו
המחזיק או המפעיל של הקניון יפריד, ככל האפשר, בין הכניסות לקניון ליציאות מהקניון;

תפוסה מירבית מותרת: יחס אדם לכל 15 מ"ר משטח הקניון – שטח המקום יחושב לפי האזור הפתוח לקהל מתוך שטח המקום ולמעט שטחי חניון, מחסנים, שטחי תפעול וכיוצא בזה. ובקניון, למעט שטח מקום ציבורי או עסקי המצוי בו, שהפעלתו בדרך של פתיחה לציבור אסורה

בחנויות עד 150 מ"ר – יחס של אדם לכל 7 מ"ר או על 10 אנשים, לפי הנמוך מביניהם, ובכל מקרה לא פחות מארבעה אנשים.

בחנות או במקום ששטחו מעל 150 מטרים רבועים – מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מ"ר.

ניהול בתוך הקניון:

העסקת סדרנים: בקניון ששטחו עד 10 אלף מ"ר – 2 סדרנים.
בקניון ששטחו בין 10 אלף מ"ר ל-25 אלף מ"ר – 3 סדרנים.
בקניון ששטחו מעל 25 אלף מ"ר – 5 סדרנים.

הסדרנים יידעו את השוהים במקום, ויסבו את תשומת ליבם, בנוגע לחובת השמירה על הוראות תקנות אלה, לרבות הוראות לעניין איסור התקהלויות, חובת עטיית מסיכה ובדבר התפוסה המרבית בקניון ובשטח החנויות.

המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל למניעת התקהלות בשטח הקניון, כולל בסמוך לכניסה לחנויות ובכניסה לקניון, ובכלל זה ינקוט אמצעים לשמירת מרחק בין אדם לאדם בתורים כגון סימון מקומות עמידה והצבת אמצעים פיזיים לשמירת רווח בין אנשים.

המחזיק או המפעיל של הקניון לא יאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח הקניון, לא יציב שולחנות וכיסאות לאכילה בשטח הקניון, וימנע גישה לשולחנות אכילה המקובעים לרצפה, אם קיימים; המחזיק או המפעיל של הקניון יתלה שלטים במקומות בולטים לעין לעניין איסור אכילה בקניון.

המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל, ככל האפשר, ל-3 החלפות אוויר לפחות בשעה; אופן ביצוע תחלופת האוויר יהיה בהתאם להוראות המנהל.

המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל בהתאם להוראות המנהל ובכלל זה לעניין ניקוי וחיטוי.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה