גנץ דורש מינוי פרקליט מדינה ושגרירים, נתניהו מסרב

לפחות 5 חברי כחול לבן מסרו לגנץ שיתנגדו לכל שינוי בהסכמים שיאריך את כהונת נתניהו ● נתניהו ואדלשטיין צפויים להתחסן לעיני המצלמות בהמשך השבוע ● ראשת מח"ש: סגני ניסה לסכל מינוי שי ניצן לשופט בעליון ● לוין דחה את ההצבעה על פיזור הכנסת ● גילה גמליאל: טייקונים רדפו אותי עקב פעילותי במשרד להגנת הסביבה ● דוד ביטן שחלה בקורונה אושפז בטיפול נמרץ

בנימין נתניהו ובני גנץ, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בנימין נתניהו ובני גנץ, ארכיון
07:12 עריכה

גדעון סער התחייב אתמול שלא להצטרף לממשלה של נתניהו. ניתן היה לשער כי ביש עתיד יברכו על ההצהרה, או יביעו תקווה שסער יעמוד בהתחייבותו אחרי הבחירות, שלא כמו אחרים לפניו. אבל ביש עתיד דווקא מתרעמים על גניבת זכויות היוצרים על המותג:

07:23 עריכה

"המגעים בין ישראל לחמאס להשבת האזרחים וגופות חללי צה"ל מעזה הואצו בשבועות האחרונים". כך מדווח עיתון "הארץ", בהתבססו על דיווחים בתקשורת הערבית. המשך לדיווחים באתר ynet בשבוע שעבר שדיברו על "עסקת שבויים" שנרקמת בין ישראל לארגון הטרור.

"המו"מ העקיף בין ישראל לחמאס הואץ, בין היתר, על רקע התפשטות הקורונה ברצועה והתלות של הארגון בסיוע חיצוני", נכתב הבוקר ב"הארץ", "בחמאס דורשים לבחור מי האסירים שישוחררו בעסקה, ומקורות הקשורים במגעים הבהירו כי ישראל לא תשחרר רוצחי ישראלים". הדיווח ב"הארץ" כמעט זהה לדיווח ב-ynet בשבוע שעבר.

"ניכר רצון של חמאס בקבלת עזרה רפואית מהירה מישראל, לצד נכונות להתפשר תמורתה במשא ומתן על החזרת שני האזרחים המוחזקים שם, אברה מנגיסטו והישאם א־סייד, וגופותיהם של שני חיילי צה"ל, סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול", נכתב בעיתון.

הוריו ואחיו של הדר גולדין בטקס זיכרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
הוריו ואחיו של הדר גולדין בטקס זיכרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
07:29 עריכה

"בכירים בליכוד וב"כחול לבן" דנים במתווה פשרה שיכול למנוע בחירות ולהאריך את ימיה של הממשלה. עם זאת, לדברי גורמים המעורים במגעים עדיין לא הייתה התקדמות לפתרון". כך מדווח הבוקר אתר וואלה! News. למעשה, מדובר באותה פשרה שבה דנו המפלגות כבר בשבוע שעבר – ונראה כי היא הולכת ומתרחקת.

לפי המתווה המוצע – יועבר תקציב לשנת 2021 בתחילת השנה בתמורה לדחיית מועד העברת הרוטציה מראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ. כחלק מהמתווה מוצע להאריך את כהונת הממשלה לארבע שנים, ולא שלוש, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני והרוטציה תועבר במרץ 2022 ולא בנובמבר 2021 כמתוכנן.

עם זאת, הפער העיקרי בין נתניהו וגנץ נותר בעינו: התנאי המרכזי של כחול לבן לכל פשרה או דחייה הוא התחייבות לקיום ומימוש הרוטציה, ואילו בליכוד מסרבים לוותר על נקודת היציאה ולשנות את הסעיף בחוק שמאפשר לפזר את הכנסת על נושא התקציב מבלי להעביר לגנץ את ראשות הממשלה.

בכחול לבן העריכו כי הודעת הפרישה של גדעון סער, שייצרה טלטלה במפה הפוליטית, תשכנע את נתניהו להתפשר, אך בכירים בליכוד אומרים כי הוא לא מוכן להתחייב במסגרת שום מתווה על מימוש הרוטציה.

מכשול נוסף במתווה הפשרה הוא הצורך לערוך שינויי חקיקה בחוק ממשלת החילופים שעל בסיסו הוקמה הממשלה ושבו נקבעו ממדי כהונתה וסדרי עבודתה. כל שינוי בחוק זה, מצריך רוב מיוחד של 70 חברי כנסת, שמוטל בספק אחרי המהלך של סער.

בקואליציה הנוכחית יש 72 חברי כנסת, אך אם יוכרז הסכם מחודש יכולים לקום לא מעט מורדים. חלק מחברי הקואליציה תומכים או מזוהים כעת עם סער, ולא צפויים לתמוך במהלך שידחה את הבחירות ויפגע במומנטום שלו בסקרים.

חברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר, שהודיעו בשבוע שעבר שהם מצטרפים למפלגתו של סער. גם חברות הכנסת מיכל שיר ושרן השכל, המקורבות לסער בליכוד וכמובן יפעת שאשא ביטון שבוחנת את מקומה הפוליטי החדש, עשויות להתנגד להארכת חיי הממשלה ומניעת בחירות. אליהם מצטרפים גם חלק מחברי כחול לבן, בהם שר המשפטים אבי ניסנקורן והח"כים אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ', המתנגדים לפשרות עם נתניהו ועשויים לסרב לתמוך בשינויי החקיקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ בדיון בכנסת על החוק לדחיית תקציב המדינה, 24 באוגוסט 2020 (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ בדיון בכנסת על החוק לדחיית תקציב המדינה, 24 באוגוסט 2020 (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)

 

07:31 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, זקוק לסיוע מבג"צ כמעט בכל צעד שהוא מבצע. כך טוען הבוקר הפרשן המשפטי של זמן ישראל, יובל יועז, בטור שפרסם באתר.

"מנדלבליט נדחק למשבצת של מי שזקוק לסיוע אווירי מכיוון בג"ץ על כל צעד וכל פעולה שהוא מבקש לגרום לממשלה לבצע, כדי לעמוד בהוראות הדין", כתב יועז, "זהו מצבו הנוכחי של מוסד היועץ המשפטי לממשלה – מצב שלמנדלבליט עצמו יש אחריות רבה להיווצרותו: ממשלת ישראל אינה מקשיבה עוד למערך הייעוץ המשפטי שלה".

אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
07:45 עריכה

07:49 עריכה

גדעון סער הצהיר שלא יצטרף לממשלתו של נתניהו. השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס מצהיר שלא יצטרף למפלגתו של גדעון סער:

בעקבות הסכמי הנורמליזציה עם בחריין, איחוד האמירויות, סודאן ומרוקו, אקוניס מצהיר ש"ייתכן" שייחתמו בקרוב (לפני תום כהונתו של טראמפ?) הסכמים עם מדינה נוספת:

07:53 עריכה

בממשל טראמפ ממשיכים לעבוד כרגיל כאילו לא הפסידו בבחירות:

07:56 עריכה

לא כל הישראלים שמעו על השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, אבל הוא השר הראשון שמצייץ רפואה שלמה לח"כ דוד ביטן שנכנס לטיפול נמרץ.

08:02 עריכה

"אחרי ההודעה על ההסכם המתגבש לכינון יחסים עם מרוקו, בממשלת ישראל מעריכים כי המדינות הבאות שיכריזו על יחסים דיפלומטיים עם ישראל יהיו נסיכות עומאן שבמפרץ הפרסי ואולי אפילו סעודיה". כך מדווח הבוקר אתר ynet כמו כן, מתקיימים מגעים עם מדינות מוסלמיות באפריקה ובאסיה לגבי יצירת קשרים הדדיים.

לפי האתר, |בכירים בירושלים טוענים שאכן קיימת אפשרות שהסעודים יצטרפו אל המדינות שיכוננו יחסים עם ישראל עוד לפני חילופי השלטון בארה"ב ב-20 בינואר, למרות הכעס בריאד על הדלפת פגישתו של ראש הממשלה נתניהו עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן לפני כשלושה שבועות בעיר החוף הסעודית ניאום".

עוד טוענים בכירים בממשלה ששוחחו עם כתבי האתר כי "ישראל מנהלת מגעים עם מדינות מוסלמיות נוספות לקראת כינון יחסים", בהן אינדונזיה, פקיסטן, בנגלדש, ניז'ר, מאלי, ג'יבוטי, מאוריטניה, איי קומורו, ברוניי והאיים המלדיביים – כלומר, כל המדינות המוסלמיות שאינן ערביות ואין להן עדיין יחסים עם ישראל, פרט לאיראן.

סולטן עומאן קאבוס בן סעיד (צילום: Andrew Caballero-Reynolds/Pool Photo via AP)
סולטן עומאן קאבוס בן סעיד (צילום: Andrew Caballero-Reynolds/Pool Photo via AP)
08:30 עריכה

נשים שנחלצו מזנות עם שהורשעו בפלילים יוכלו לקבל חנינה. בית הנשיא ומשרד המשפטים קול הקורא שלפיו כל שורדת זנות שהורשעה בבית המשפט, ויש לה תיק פלילי, תוכל להגיש בקשת חנינה. זאת, "לשם הסרת חסמים ליציאה ממעגל הזנות ומתן אפשרות להשתלבות בעולם התעסוקה".

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, עו"ד דנה מיטב, מסרה בעקבות הדברים: "המדינה מכירה עכשיו במורכבות שבה מצויות נפגעות מעגל הזנות, שיש להקל עמן, להסיר מהן את הקלון הציבורי ולעודד אותן לפנות לסיוע. משברים כלכליים מובילים לכניסת נשים חדשות לעולם הזנות והמין, עם הידרדרותן למעגל העוני. נקיטה בצעד כה חשוב מצד בית הנשיא יסייע להימנע מן הסכנות המצויות בעולם הזנות ומהיקלעות למעגל זוועות שקשה מאד לצאת ממנו".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ושר המשפטים אבי ניסנקורן, נענו בכך ליוזמה של שדולת הנשים וארגוני שורדות הזנות "ארגמן" ו"אחותי".

במכתב ששלחו הארגונים לבית הנשיא ביולי נכתב: "יש חוסר ניכר במעני השיקום לנשים בזנות. אנחנו מאמינות שתהליך שיקומי שבמסגרתו מוצע מחיקת רישום פלילי לנשים בזנות, לצד הגדלת סל המענים הגמיש, יהיה צעד חשוב במסגרת תהליך בניית אמון מול המערכת – ואף יהווה תמריץ בעבור חלק מהנשים לפנות למסגרות השיקומיות".

08:48 עריכה

ח"כ דוד ביטן, שנדבק במגפת הקורונה, אושפז במחלקה לטיפול נמרץ עקב החמרה במצבו. משפחתו של ביטן מצייצת בחשבון הטוויטר שלו:

שותפיו וגם יריביו של ביטן במערכת הפוליטית מאחלים לו רפואה שלמה:

 

 

08:54 עריכה

תלמידי ישראל, שחזרו לבתי הספר באופן חלקי במהלך השבועות האחרונים אחרי חודשים של למידה מרחוק, יצאו השבוע לחופשת חנוכה. רוב התלמידים, בכיתות הבינוניות והגבוהות, נשארו שוב בבית, ואילו התלמידים בכיתות הנמוכות הגיעו הבוקר ל"בתי הספר של חנוכה". אלא שמגבלות הקורונה וההיערכות הלקויה של ממשלת ישראל למגבלות גורמות לקשיים גם בהפעלת בתי הספר של החג:

09:17 עריכה

בזמן שלפי דיווחים תקשורתיים, ראש הממשלה נתניהו מנסה להגיע לפשרה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ שתאפשר לרבע את המעגל ולהאריך את קיומה של הממשלה, שר ההתיישבות צחי הנגבי ממשיך במדיניות הקבועה של שרי הליכוד – לתקוף את גנץ ולהאשים אותו בכל מכשול שהם נתקלים בו. והפעם: הסדרת המאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון.

09:26 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר הבוקר בכאן רשת ב' כי "הזריקה הראשונה צפויה בתחילת השבוע הבא". לדברי לוי "החיסון בטוח, הוכח בעשרות אלפי נסיינים שאין תופעות לוואי חמורות".

לוי התייחס בראיון לעובדה שרבים מהנוסעים החוזרים לישראל אינם נמצאים בבידוד כנדרש. "נחייב בדיקות בחזרה משלוש או ארבע ארצות אדומות בוהקות. עד כה חשבנו שנסתפק בבידוד ואנשים ייכנסו לבידוד, כשראינו שלא כך הדבר, למדנו את הדבר ונתחיל בבדיקות חובה", אמר לוי.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020 (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי במסיבת עיתונאים בירושלים, 21 ביוני 2020 (צילום: פלאש 90)
09:50 עריכה

ח"כ דוד ביטן, שנדבק במגפת הקורונה אושפז במחלקה לטיפול נמרץ, דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חדשות ערוץ 12, מעדכנת על מצבו:

שרי הממשלה מצטרפים לאיחולים להחלמתו:

 

 

09:55 עריכה

על רקע הדיווחים על עסקת שבויים שנרקמת בין ישראל לבין ארגון חמאס, שמחה גולדין, אביו של החייל הנעדר הדר גולדין, שלפי הערכות נהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי ארגון חמאס בעזה, תוקף בחריפות את שר הביטחון וראש הממשלה החלופי, ששימש כרמטכ"ל בזמן המבצע:

11:07 עריכה

"אני מניח שבמרץ-אפריל נחזור כבר לפעילות משמעותית, התקווה שלי שנוכל לחגוג את פסח הבא בצורה כמעט חופשית. זה תלוי בכולנו ובעיקר בשיעור המתחסנים". כך אמר הבוקר פרוייקטור הקורונה, הפרופסור אשף בריאיון לאולפן ynet, על רקע ההיערכות למתן חיסוני קורונה.

לדברי אש: " מערכת הבריאות אמנם סימנה את 27 בדצמבר כיעד לתחילת החיסונים, אולם שוקלת להקדים אותו. אנו עושים מאמצים להקדים את זה. צריך לעשות את זה בצורה מסודרת ואחראית, אנו רוצים שהלוגיסטיקה תעבוד כמו שצריך, שיתקבלו כל האישורים. נצא לדרך מהר מאוד, ונגיע ליעד שתוך חודשים ספורים נפח גדול מהאוכלוסייה יהיה מחוסן ונוכל לחזור לפעילות".

"פה ההזדמנות שלי לקרוא לאנשים להתחסן וכך ניצור את חסינות העדר בציבור בישראל ונוכל לחזור לפעילות מלאה

בתשובה לשאלה, מה יהיה סדר האוכלוסיות שיתחסנו, אמר אש: "יש עדיין פרטים שסוגרים כעת בימים אלה. חשוב לנו מאוד לחסן את האוכלוסייה המבוגרת שהיא נמצאת בסיכון, אנו בדיונים עם קופות החולים איך לעשות את זה נכון. אנחנו רוצים שהחיסונים ימוצו במלואם, יש מגבלות לוגיסטיות כמו תוקף החיסון אחרי שהוצא מהקפאה. נגיע לסיכומים בימים הקרובים וביציאה למבצע נדע הכול בצורה מסודרת".

פרופ' אש הוסיף: "אני רוצה לסייג את עניין המסכות. גם כשנהיה ברמת חיסון יותר גבוהה, נצטרך לעשות את הדברים בזהירות. אבל כן, במרץ-אפריל נוכל להתנהל במשק פתוח בתנאי שכולם מתחסנים. אני אופטימי, בהחלט רואים את האור בקצה המנהרה ואנו צריכים להגיע לשם בזהירות. התקופה הקרובה היא קריטית במובן שלא לחלות, להתנהג כמו שצריך וגם לא להגיע לצעדים קשים בגלל שהתחלואה עולה".

"החשש הכי גדול שלי זה מה שנקרא בעגה הצבאית 'אס"ק', אווירת סוף קורס, שאנשים חושבים שהנה זה הסוף ויפסיקו לשמור, יתקהלו ובלי מסכות והתחלואה תתפרץ בצורה קשה. יש גם תרחיש כזה וצריך להיזהר ממנו".

בתשובה לשאלה, אם יהיה בין הראשונים להתחסן, ענה הפרופסור: "בוודאי שאני אתחסן. החיסונים נבדקו בצורה טובה מאוד, הנתונים פורסמו וזמינים לכולם. בצורה חד-משמעית אני אגיד שהחיסונים בטוחים ואף אחד לא צריך לחשוש מלהתחסן. כמובן שיש מגבלות שלא נבדקו עדיין על כל הילדים, ולכן זה מגיל 16. נשים בהיריון לא נבדקו ולכן לא ממליצים להן להתחסן. כל מי שנמצא באוכלוסייה שצריכה להתחסן צריך לעשות זאת בלי כל חשש".

על השאלה האם בכוונתו להמליץ לקבינט הקורונה להטיל סגר שלישי, השיב פרופ' אש: "אני מקווה שלא נגיע לשם. בהתאם להחלטת הממשלה, אם תהיה עלייה בתחלואה נפעיל 'ריסון מהודק'. המטרה היא לא להגיע לסגר אלא להפעיל צעדים שיאפשרו את המשך הלימודים ועבודה ללא קבלת קהל – והכול כדי להוריד את התחלואה ולא להגיע לסגר".

"אני חושב שצריך לקרוא לאזרחים לנהוג בחג בהחנוכה אחריות מלאה. יש בהחלט רצון וצורך שלא להתקהל, לקיים את החגיגות והדלקת הנרות בצנעה, לא לעשות אירועים המוניים. אני סומך על הציבור הישראלי שינהג באחריות. אני לא בטוח שתמיד הגבלות שבאות מלמעלה תורמות יותר מאשר האחריות האישית של האנשים. אני קורא להם לנהוג באחריות, להיות יותר במשפחה הגרעינית, לנצל את ה'זום' כמה שיותר. צריך לעבור בשקט את החג ואת החודשים הספורים שנותרו לנו עד שהחיסונים ישפיעו".

בתשובה לשאלה "אתה לא נבוך מול הזגזוגים בקבינט הקורונה"? ענה אש: "ההחלטות מורכבות, אנשים מגיעים עם החלטות שונות וזוויות שונות. הדיון הוא לגיטימי, ההחלטות מתקבלות בסוף אל מול המציאות. זה לא פשוט לראות אנשים שמאבדים את פרנסתם, גם לא פשוט לראות אנשים חולים ואיפשהו צריך לקבל החלטות באמצע ויש דילמות. לכן אני לא חושב שזה עניין של להיות נבוך אלא להבין את המורכבות בקבלת ההחלטות".

פרויקטור הקורונה נחמן אש (צילום: הסתדרות הרופאים בישראל)
פרויקטור הקורונה נחמן אש (צילום: הסתדרות הרופאים בישראל)
11:11 עריכה

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הצהיר הבוקר בראיון בגלי צה"ל כי העיר שלו "נפרדת ממודל הרמזור". לכאורה, הדברים נשמעים כמו מרד בהוראות הממשלה, אך למעשה, קוניק כבר הבהיר כשנשאל על כך בעמוד הפייסבוק שלו שהוא מתכוון להמשיך ליישם את ההוראות ושפשוט ניסה לפרוק את זעמו על הממשלה ועל התוכנית, שלטענתו ממילא אינה מיושמת:

11:12 עריכה

11:18 עריכה

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן, טוענת כי "היה ראוי" שחברי הכנסת יועז הנדל וגדעון האוזר יתפטרו מהכנסת לאחר שהודיעו על תמיכתם בפרישתו של גדעון סער מהליכוד, אבל "בני שוחח איתם וסוכם להחליט על כך בהמשך". השרה פרקש-הכהן לא הסבירה מדוע חברי הכנסת, שכבר פרשו מכחול לבן כדי להקים סיעה נפרדת שהצטרפה לממשלה של הליכוד, צריכים לפרוש מהכנסת בגלל כוונתם להצטרף לרשימה אחרת שפרשה מהליכוד.

11:22 עריכה

גדעון סער, שפרש בשבוע שעבר מהכנסת כדי להקים מפלגת ימין חדשה שתתמודד מול ראש הממשלה נתניהו, תוקף אותו ומבטיח להחזיר את הליכוד לימיו הממלכתיים:

11:47 עריכה

"התאריך שנקבע לתחילת מבצע החיסונים יוקדם". כך הצהיר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בביקור שערך יחד עם  שר הבריאות יולי אדלשטיין במתחם החיסונים לקורונה של קופת חולים מכבי בהיכל שלמה בתל אביב.

"היכולת של הקופות בארץ לבצע את המשימה אומרת לנו שאנחנו כנראה נוכל להקדים את מתן החיסונים בצורה המיטבית הטובה ביותר בעולם לדעתי", אמר נתניהו, "אנחנו מברכים על כך שהרשות הרגולטורית האמריקנית, FDA, אישרה את החיסון של פייזר, זה מאפשר לנו לצאת לדרך, אנחנו מתחילים את הסוף של המגיפה".

אדלשטיין הוסיף: "אני יכול לבשר ששלבי ההיערכות כבר מאוד מעשיים יחד עם ראש הממשלה ראינו כבר היערכות בפועל וחייבים לומר שאפילו יכול להיות שהחיסון יתחיל יותר מוקדם ממה שראש הממשלה מסר. כול להיות שכבר בשבוע הבא נוכל להתחיל, אולי לא בעוצמה המלאה, אבל את החיסונים של הצוותים הרפואיים. כולי תקווה שנראה היענות מתאימה של האוכלוסייה".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי יואל אדלשטיין במפעל טבע בשוהם במקום יאוחסנו החיסונים לנגיף הקורונה, 26 בנובמבר 2020 (צילום: Photo by Kobi Gideon / GPO)
ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי יואל אדלשטיין במפעל טבע בשוהם במקום יאוחסנו החיסונים לנגיף הקורונה, 26 בנובמבר 2020 (צילום: Photo by Kobi Gideon / GPO)
12:18 עריכה

ראש הממשלה החלופי, בני גנץ, דורש מראש הממשלה נתניהו למנות בישיבת הממשלה מחר פרקליט מדינה ומנכ"ל למשרד המשפטים. גנץ כבר דרש מנתניהו בעבר דברים אחדים שלא יצאו לפועל, אבל הפעם הדרישה מועלית במכתב רשמי של מנכ"ל משרדו.

12:51 עריכה

12:55 עריכה

שר המודיעין, אלי כהן, מעריך בראיון לגלי צה"ל כי אחרי הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, בחריין, סודאן ומרוקו ייתכנו הסכמים דומים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות, ביניהן אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם:

13:07 עריכה

השר אלי כהן סבור שאנשי ימין אינם יכולים להחרים את ראש הממשלה נתניהו, ולכן מתקשה להבין את גדעון סער.

14:31 עריכה

משרד הבריאות הודיע היום כי בעקבות הנחייתו של השר אדלשטיין תקופת הבידוד תתקצר החל מיום שלישי הקרוב לעשרה ימים.

קיצור הבידוד ייעשה בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות – הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי ממועד החשיפה. במשרד הדגישו כי הפער המינימלי בין הבדיקות חייב להיות לפחות 24 שעות, והזכירו כי ניתן להיבדק בקופות החולים ללא הפניית רופא, ובמתחמי היבדק וסע.
זוהי לא הפעם הראשונה שתקופת הבידוד, שהתחילה ב-14 ימים, מתקצרת. בחודש שעבר החליט משרד הבריאות לצמצמם את הבידוד המניעתי לנחשפים לחולי קורונה ל-12 ימים.

14:35 עריכה

תקופת הבידוד תקוצר ממחרתיים ל-10 ימים, ושר הפנים דרעי רואה בכך הישג אישי:

גם צבי האוזר מרוצה:

14:50 עריכה

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא באשדוד, ד"ר טל ברוש, הפיץ היום מידע על נגד מגפת הקורונה שפיתחה ענקית התרופות פייזר, לקראת התחלת מבצע חיסון האוכלוסייה בישראל בשבועיים הקרובים.

זה האוכלוסיות הראשונות לקבל את החיסון הן אנשי צוות רפואי הבאים במגע עם חולים, אנשים המטפלים בקשישים, וקשישים בעצמם", נכתב במסמך שהפיץ ברוש.

"למרות שפיתוח החיסון היה מואץ באופן חסר תקדים, הוא עבר את כל השלבים הנדרשים ברגולציה של חיסונים חדשים המחקר מראות כי מדובר בחיסון בטוח לשימוש", נכתב במסמך, "עם פרופיל תופעות לוואי שאינו חורג מפרופיל של חיסונים הנמצאים בשימוש – תופעות מקומיות וסיסטמיות קצרות, ברובן קלות. טרם ניתן לדעת בוודאות האם החיסון מגן בפני הדבקה, אך הוא מראה על יעילות גבוהה מאוד של החיסון באוכלוסייה מגוונת של צעירים ומבוגרים, כולל אנשים עם מחלות רקע שונות".

ענר אוטולנגי, אחד משני המתנדבים שהיו הראשונים להתחסן בחיסון שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה, בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ענר אוטולנגי, אחד משני המתנדבים שהיו הראשונים להתחסן בחיסון שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה, בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
15:01 עריכה

המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט זכה באליפות אירופה ובמערכת הפוליטית מזדרזים לברך.

15:09 עריכה

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר ל-ynet כי דובאי היא "פצצה מתקתקת" של תחלואה. ההערכה במשרד הבריאות הייתה כי במהלך חודש דצמבר ישובו מהמדינה לישראל 224 חולי קורונה – יותר מכל מדינה אחרת. לשם השוואה, צפי המאומתים מטורקיה הוא 86 בני אדם ומארצות הברית 66. נכון לעכשיו שוהים בדובאי קרוב לעשרת אלפים ישראלים.

המדינה נחשבת ירוקה למרות תחלואה גבוהה לאחר לחץ של משרד החוץ. ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שרון אלרעי פרייס אמרה: "איחוד האמירויות הוא מוקד תחלואה עתידי משמעותי שחשוב למנוע אותו. כשרואים את התחזית הזו – אין סיבה להמתין ולראות את התחלואה גואה ואז לעשות מעשה. צריך להיות פרואקטיביים ולמנוע אותה".

15:14 עריכה

בהארץ פורסם בתחילת החודש כי המדינה הפסיקה לספק לפידאא אבו-עפאש, ילדה עיוורת בת תשע, הסעות לבית ספרה בבאר שבע – וכבר יותר משנה שהיא מגיעה ללימודים רק יומיים או שלושה בשבוע.

אחמד טיבי פנה לשר החינוך שטיפל בעניין.

15:36 עריכה

ב-N12 מדווחים כי פרקליטי נתניהו מבקשים מבית המשפט לחייב את הפרקליטות למסור את התאריך שבו הוחלט לפתוח בחקירה פלילית. לדבריהם המשטרה זימנה עדים עוד לפני שעלה חשד קונקרטי לפלילים. "המשטרה אינה יכולה לזמן לחדי החקירות את כל מכריו של פלוני ולברר עמם אם ידוע להם דבר מה בעל אבק פלילי", כתבו.

15:40 עריכה

יו"ר הכנסת יריב לוין דחה את ההצבעה בקריאה ראשונה על פיזור הכנסת ממחר ליום שלישי ומיקם אותה אחרונה בסדר היום. יום שלישי הוא יום קצר והדיונים מסתיימים בשעה 16:00, ועל פי הדיווח בהארץ בליכוד מקווים שההצבעה תידחה לגמרי.

מקורות בליכוד טוענים כי הרקע להחלטה הוא חוסר הסכמה עם כחול לבן על מועד הבחירות שנקבע בחוק – 16 במארס – ועל היבטים נוספים הקשורים בניהול מערכת הבחירות. בכחול לבן טוענים שהליכוד מנסה לסכל את ההצבעה על החוק מפני שהוכנסו אליו סעיפים שמקצצים את המימון שמקבלות המפלגות ומחייבים שקיפות בפרסום תעמולת בחירות ברשת.

אם הכנסת לא תפזר את עצמה בחוק עד 23 בדצמבר היא תתפזר אוטומטית על רקע אי העברת התקציב, ללא החוקים שכחול לבן מנסה להעביר, והבחירות ייקבעו ל-90 יום מאוחר יותר, ב-23 במרץ.

16:05 עריכה

גנץ מספר כי במפקדת הקורונה הורידו את מספר החולים שלא סיפרו על המגעים שהיו להם.

16:38 עריכה

שר הבריאות אדלשטיין ושרת התחבורה רגב סיכמו על הקמת צוות מיוחד שייבחן כיצד להפחית את העומסים שנוצרו לאחרונה בנתב"ג. בחדשות 12 מדווחים כי הבעיה המרכזית שככל הנראה גורמת לעומס: אין מספיק עמדות צ'ק-אין פתוחות וחלק מהתהליכים דורשים הגשת טפסים באופן פיזי, שבעבר לא נדרש – מה שמעכב את ההליך.

ככל הנראה הצוות המיוחד יגיש את מסקנותיו בזמן להתפרצות המגיפה העולמית הבאה.

16:45 עריכה

גדעון סער בביקורת על החלטות ממונה הקורונה:

16:57 עריכה

נתניהו נפגש עם היועץ לבטחון לאומי האמריקאי רוברט אובריאן.

דברי ראש הממשלה:

"היועץ לביטחון לאומי אובריאן, רוברט, אני שמח לקבל שוב את פניך כאן בירושלים, יחד עם הצוות שלך. יש לכם כאן שגריר מצוין, ידידנו דיוויד פרידמן. אני מבקש להודות לך אישית על הידידות שלך למדינת ישראל, וכן על שיתוף הפעולה הנהדר שלך עם היועץ לביטחון לאומי שלנו, מאיר בן שבת.

מאיר מצטנע, אך אני לא מתבייש לדבר על הדברים שהוא עשה איתך, משום שבעבודתכם המשותפת, שניכם הגעתם להישגים יוצאים מן הכלל לשתי המדינות שלנו.

מר בן שבת ראוי בהחלט לאות ההוקרה ממשרד ההגנה לשירות ציבורי יוצא מן הכלל, שעכשיו הענקת לו. זהו אות הכבוד הגבוה ביותר שמשרד ההגנה האמריקני יכול להעניק למי שאינו אזרח אמריקני. הוא בהחלט ראוי לזה וזה מאוד מרגש. תודה.

בהובלת הנשיא טראמפ, ארצות הברית וישראל עובדות בשיתוף פעולה הדוק יותר מאי פעם. אנחנו משתפים פעולה כדי לסכל איומים משותפים, אנחנו משתפים פעולה בהבאת השלום. בשני התחומים הללו, התקדמנו בצורה משמעותית.

הסכמי אברהם הובילו לפריצות דרך היסטוריות לשלום עם ארבע מדינות ערביות: איחוד האמירויות, בחריין, סודאן ולאחרונה, גם מרוקו. זה הביא להתרגשות עצומה בישראל. ישראלים ניצבים כעת מול דילמה קשה לאן לנסוע, לדובאי או למרוקו, אבו דאבי או מרוקו. אני בטוח שנמצא לזה פתרון וניסע לשניהם.

אף אחת מפריצות הדרך האלו לא היו מתאפשרות לולא השותפות, המעורבות הפעילה והנהגתו של הנשיא טראמפ וצוותו. אז שוב אני אומר: תודה לך הנשיא טראמפ.

בנוסף לכך, הממשל של הנשיא טראמפ הציע את התכנית המציאותית הראשונה לשלום ישראלי-פלסטיני. זאת התכנית הראשונה מסוגה שמתייחסת בכובד ראש לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל ומביאה אותם בחשבון. משום כך, אני חושב שבהמשך הדרך, היא תהיה התכנית היחידה שתיושם.

הנשיא טראמפ הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, שקריטית לנו מבחינה אסטרטגית. שיתוף הפעולה ההדוק בינינו בנושאי ביטחון לאומי ניכר גם במאמצינו לבלום את התוקפנות האיראנית ואת המירוץ שלה לפצצה. במקום לפנק את העריצים בטהראן, הנשיא טראמפ אימץ מדיניות של מקסימום לחץ, מדיניות שמקבלת תמיכה נרחבת בכל המזרח התיכון.

ישראלים וערבים שיבחו את הנשיא טראמפ כאשר יצא מהסכם הגרעין הגרוע עם איראן, כשהחזיר ואף הגביר את הסנקציות הקשות על איראן וכשחיסל את הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני. כאשר ישראלים וערבים מסכימים על דברים רבים כל כך, הגיוני שהעולם ישים לכך לב. אחרי ככלות הכול, אנחנו חיים באזור הזה, ואנחנו יודעים עליו משהו.

כל עוד איראן תמשיך להכניע ולאיים על שכנותיה, כל עוד היא תמשיך לקרוא להשמדתה של ישראל, כל עוד היא תמשיך לממן ולחמש ארגוני טרור באזור וברחבי העולם וכל עוד היא תמשיך במירוץ שלה להשיג נשק גרעיני ואמצעי שיגור, אסור לנו לחזור למצב של עסקים כרגיל עם איראן. עלינו להתאחד כדי להיאבק באיום הזה על השלום העולמי.

אני אומר "שלום עולמי" משום שהיום הרפובליקה האסלאמית של איראן היא הבריון השכונתי. אם לא נעצור אותה, מחר יהיו לה טילים אינטר-קונטיננטליים בליסטיים עם ראשי נפץ גרעיניים שיכולים לפגוע באירופה ובאמריקה, והיא תהפוך לבריון עולמי שיסכן את כולם. את כל זה אנחנו חייבים ויכולים למנוע. כל ידידותיה של אמריקה באזור מסכימים על כך, ואני יודע שגם אתה רוברט, מסכים על זה גם.

אני מברך אותך, חבר, שוב. ברוך שובך לירושלים".

17:11 עריכה

נתניהו משתף צילום של שער עיתון הוול סטריט ג'ורנל מיום שישי בו מדווח על  ההסכם עם מרוקו.

לכתבה המלאה באתר  

17:14 עריכה

ישיבת הממשלה שנקבעה למחר נדחתה ביומיים ותתקיים ברביעי בבוקר.

17:16 עריכה

בועז טופורובסקי סונט בבנט:

17:25 עריכה

איילת שקד: התרעתי מזמן שדובאי היא מסיבת הדבקה גדולה, הבאתי פתרון חוקי שיחייב בדיקות בנחיתה.

17:47 עריכה

יאיר לפיד ממשיך את הקו המבלבל של סער שאמר "מי שרוצה את המשך שלטון נתניהו שלא יצביע לי" ואומר שמי שלא רוצה את שלטון נתניהו שיצביע יש עתיד.

עוד מדברי לפיד:

"החיסונים זה סתם סיבוב יח"צ, נכון שעשו את החיסונים מוקדם יותר מהצפוי. זה לא היה מהר כמו שאומרים, ואנחנו לא הראשונים בתור בניגוד לכל האגדות. כמובן שיופי שיש חיסונים ואני אתחסן בהזדמנות הראשונה שאפשר וחושב שגם אחרים צריכים. נתניהו זה מנהיג המדינה הראשון בהיסטוריה שנסע לשדה התעופה לקבל את פניו של מקרר, יש פה יח"צ אבל העיקר שיש חיסונים. בעניין הסמכי השלום זה כמובן דבר מצוין וכולנו מברכים על זה".

"כל מה שנורא ומזעזע וחסר אחריות בממשלה הזאת זה הסיפור של נתב"ג, אני שומע את ההשוואות שעושים כל הזמן למדינות אחרות. המדינות שצריך להשוות אותנו אליהן הן מדינות אי, שאפשר לסגור דרך שדה התעופה – ניו זילנד (25 מתו) טאיוואן (7 מתו) קפריסין (64 מתו) סינגפור (49 מתו) ישראל אותו דבר, מדינת אי שאפשר לסגור, קרוב ל-3,000 מתים. אלה מדינות שיש בהן הרבה פחות תמותה והכלכלה שלהן במצב יותר טוב – שלא יבלבלו לציבור הישראלי את המוח. נתניהו מציג טבלאות שהן שקרים".

18:24 עריכה

השרה גמליאל מאשימה בראיון לרשת ב' כי "טייקונים" ניסו לפגוע בה עקב פעילותה במשרד להגנת הסביבה ובשליחותם רדפה אותה התקשורת סביב סיפור הנסיעה לטבריה ביום כיפור.

גמליאל מאמינה שלא יהיו בחירות:

18:26 עריכה

ב-ynet מדווחים כי בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את רוב הבקשות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל נוני מוזס להסיר את תעודות החיסיון מעל ראיות חסויות במשפטם.

מנגד, יוסר חלקית חיסיון מכמה מזכרים וחומרים הנוגעים לפרשת 4,000.

על פי הדיווח בהארץ בית המשפט הורה למסור להגנה מזכר שחיברו חוקרי המשטרה בעניין עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בתיק 4000 שהמשטרה השחירה חלקים ממנו. בנוסף, הורה בית המשפט לחשוף חלקים שהושחרו במסמך שתיאר שיחה בין עד המדינה ניר חפץ לבין מדובב שהוכנס לתא שבו הוחזק במעצר. החלק החסוי נגע לתנאי מעצרו של חפץ, והסנגורים טענו כי חשיפתו עשויה להצביע על התנהלות פסולה של המשטרה במטרה ללחוץ על חפץ ובכך לסייע להם.

18:42 עריכה

כצפוי, יועז הנדל אוהב סדרה על חיילים:

18:44 עריכה

ראשת מח"ש בהאשמה קשה:

קרן בר מנחם אמרה את הדברים לנציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, שבדק טענות נגד ניצן והדברים מופיעים בהחלטה שלו לדחות טענות של סעדה ואחרים כלפי ניצן.

18:45 עריכה

ישראל כ"ץ: נושא יבוא החמאה טרם סוכם.

18:47 עריכה

ביבי ושרה השתתפו בהדלקת נרות בזום:

18:57 עריכה

הנשיא ריבלין הגיע להדליק נר עם עובדי משרד החוץ.

גם ריבלין פרסם פוסט:

19:05 עריכה

מרב מיכאלי ממשיכה במלחמתה על הפריימריז בעבודה.

19:10 עריכה

עפר שלח על הצעת החוק שלו להמתת חסד, לפיה מי שמוגדר שנמצא בחצי השנה האחרונה של חייו יוכל לקבל אישור לנטילת סם הרדמה במינון גבוה שיביא למותו.

לדברי שלח "בכל יום מסיימים רופאים חייהם של חולים אבל זה נעשה בתחום האפור".

19:16 עריכה

ב-N12 מדווחים כי עשרות אלפי חיסונים נגד קורונה שאמורים להגיע לישראל מתעכבים. גורמים המעורים בשרשרת האחסון וההפצה של החיסונים נגד קורונה קיבלו הערב עדכון ובו נמסר כי הטיסה שתוכננה להגיע ביום שלישי מבלגיה עם מטען החיסונים הבא, נדחתה למועד לא ידוע. חשש כי הדבר יוביל לעיכוב בפתיחת מבצע החיסונים בישראל.

בוואלה מדווחים כי העיכוב הוא ביום אחד.

20:05 עריכה

נתניהו ואדלשטיין צפויים להתחסן בשבת הקרובה לעיני המצלמות.

20:15 עריכה

בצלאל סמוטריץ' חושב שהממשלה מפריעה לרש"ת לעבוד עם נהלים.

20:18 עריכה

בערוץ 12 מדווחים כי יפעת שאשא-ביטון מתקרבת לסער שהציע לה את המקום השני.

20:20 עריכה

לפחות חמישה חברי כנסת מכחול-לבן מסרו לגנץ כי לא יסכימו לשום שינוי בהסכם הקואלציוני שיאריך את כהונת נתניהו. כך מדווחים בחדשות 12.

20:30 עריכה

בכאן 11 מדווחים: דחיית ישיבת הממשלה ליום רביעי, עקב עימות בין גנץ לנתניהו. גנץ דורש לאשר מיידית את מינוי פרקליט המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים ושגרירים. נתניהו לא מוכן ואצל גנץ לא מוכנים לאשר את סדר היום של הישיבה שלא כולל אותם.

21:00 עריכה

בערוץ 12 מדווחים כי הרשימה המשותפת, שכוללת את המפלגות חד"ש, רע"מ, תע"ל ובל"ד – ככל הנראה בדרך לפירוק בקרוב. מחר אמורה הכנסת לאשר שתי יוזמות שנחשבות משמעותיות לחברה הערבית: הסרת חסמים לבנייה והתוכנית למיגור הפשיעה בקרב האוכלוסייה הערבית. אם אלה אכן יאושרו – הדבר יאפשר למפלגת רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס להציג לבוחרים הישג.

21:13 עריכה

בכאן מביאים הקלטות של ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש שאומר בשיחות סגורות כי המל"ל החליט שלא לאכוף את תקנות הקורונה בהר הבית. בהקלטה הוא נשמע אומר "יש לנו חורים ברשת שלנו ואין מה לעשות".

21:47 עריכה

נתניהו הדליק נר בערוץ 20 וסיפר על ניסים שחווה – חיילים שלו לא נהרגו,  הכמעט טביעה בסואץ, והפציעה בסבנה. בנוסף ציין נתניהו את הסכמי השלום והחיסונים שמגיעים.

21:53 עריכה

אחמד טיבי משתף קטע על אפי איתם מתוך טור שפורסם היום בהארץ על אפי איתם.

22:11 עריכה

יאיר גולן קרא אתמול ליועז הנדל וצבי האוזר בוגדים עלובים. יועז הנדל מתבייש.

22:36 עריכה

נתניהו הסיר את התמונה של טראמפ מהרקע בטוויטר אבל בליכוד מבהירים שזה זמני.

22:37 עריכה

בנט מספר שכבר במרץ דרש בדיקה של הנכנסים לישראל.

22:51 עריכה

הנחיות חדשות למניעת עומס בנתב"ג: בין היתר הוחלט כי נוסעים המגיעים ממדינות ירוקות לא יעברו תשאול, וכי הנוסעים ירדו מהמטוסים בקבוצות של עד 30 איש. בטיסות היוצאות ייפתחו דלפקי הטיסה לפחות ארבע שעות לפני ההמראה, וחברות התעופה יחויבו לאייש לפחות שש עמדות רישום.

סגירה