בני גנץ: אהוד ברק נמצא משמאל לכחול לבן. לא תמכתי בצירופו

האם יאיר לפיד הוא היחיד מבין קברניטי כחול-לבן שתומך בהמשך הרוטציה? ● איילת שקד נוטה לסרב להצעת איחוד מפלגות הימין ● עמיר פרץ על איחוד במפלגות השמאל-מרכז: " מי שיוכיח לי בסקרים שהוא מסוגל להביא 4 מנדטים מצד ימין של המפה הפוליטית, אשקול זאת" ● ההתקוטטות ברשתות החברתיות בין ברק לנתניהו ממשיכה גם היום

בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בני גנץ
07:09 עריכה

שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, שוקלת להתמודד בבחירות, כך מפרסם הבוקר "הארץ". התנאי שלה: איחוד בין מפלגת העבודה לבין ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק.

07:14 עריכה

לאחר שאתמול תקפו בחריפות זה את זה, ברק ונתניהו, נדמה שגם היום דברים לא יהיו שקטים: אמש פרסם גיא פלג בחדשות 12 כי הדס קליין, עדת המפתח בתיק 1000, העידה במשטרה כי ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ רכש מכיסו סיגרים עבור נתניהו – התגובות לא איחרו לבוא

10:33 עריכה

נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש, התייחס בראיון ב-103FM לאיילת שקד: "אני עוד לא יודע אם היא תצטרף, אני לא יודע מי יעמוד בראש הגוש ואילו מפלגות ירכיבו אותו. אני לא עוסק בזה עד 15 ביולי". עוד אמר: "הלקח הגדול מהבחירות הוא שצריך לחבר חיבורים טכניים כדי להיכנס בכניסה יפה לכנסת. גם אם לא מסכימים בהכרח על העמדות, צריך להתחבר לגוש טכני ולהתפצל אחרי הבחירות".

11:55 עריכה

עמיר פרץ על החיבורים האפשריים במפלגות המרכז-שמאל: "אין שום לגיטמציה לאף אחד לדרוש את המקום הראשון"

11:57 עריכה

ציפי לבני על הפרסום בהארץ, לפיו היא שוקלת להתמודד בבחירות במידה שהעבודה ומפלגתו של ברק יתאחדו: "הגיגים בלבד".

בחשבון הטוויטר שלה כתבה שרת החוץ לשעבר: "התעוררתי בארץ זרה באמצע הלילה מפניות בעקבות פרסום ב'הארץ' המתיימר לדעת מה אני חושבת, שוקלת או מתכוונת לעשות. אלה הגיגים של הכותב בלבד וכך גם כל ספקולציה בכל מקום אחר העוסקת בכוונותי. כשארצה לומר משהו, אומר בקולי. רוב תודות".

ציפי לבני בתל אביב, פברואר 2019 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
תדבר כשיתחשק לה. ציפי לבני בתל אביב, פברואר 2019 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
12:58 עריכה

יו"ר העבודה הנכנס, עמיר פרץ, ממשיך בסבב הפגישות

15:45 עריכה

אהוד ברק: אין לי בעיה להיות מספר 2 של עמיר פרץ. "הדבר היחיד שצריך להכריע הוא מה יותר טוב למערכת".

ברק אמר את הדברים בראיון לאטילה שומפלבי ונחמה דואק ברדיו 90FM. הוא סיפר כי פרץ הציע לו לרוץ במשותף לראשות מפלגת העבודה טרם הפריימריז, כשברק יוביל את הרשימה. "לפני כמה שבועות שוחחנו והוא אמר לי 'תשמע, בוא תצטרף אליי למפלגת העבודה, אני מוכן לפנות לך את המקום הראשון, נלך יחד לפריימריז וננצח שם'", אמר ברק.

הוא הוסיף כי באותה מידה, הוא לא מציב שום תנאי בהתמודדות משותפת. "מעולם לא הצבתי שום תנאי", אמר ברק. "אני יכול לשרת כמספר 2 של עמיר פרץ בדיוק כמו שהוא אמר שהוא יכול לשרת כמספר 2 שלי. אני מתכוון לרוץ עם החבורה שאיתי, שהיא מעולה, עד הסוף. ברור שהתוספת העיקרית שלנו יכולה להיות במסגרת גוש רחב".

15:52 עריכה
17:03 עריכה

חיים רמון, איך לומר, פחות מפרגן לאהוד ברק:

 

17:50 עריכה

בנט האשים את ניסנקורן באחריות לגירעון. עכשיו מגיעה התשובה:

 

18:20 עריכה

לאחר שעורר סערה כשאמר שלנשים אין מקום בפוליטיקה, נשאל הרב שלמה

אבינר כיצד בעבר הוא בעצמו הורה להצביע לאיילת שקד? מה הייתה התשובה שלו?

הרב שלמה אבינר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
הרב שלמה אבינר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
18:35 עריכה

נעה רוטמן צייצה טקסט מאוד ארוך (יחסית לציוץ) ומאוד רגשי. אמ.לק: הדמוקרטיה בסכנה, גל שנאה שוטף את הארץ:

"גם אני ישבתי על הגדר והתבוננתי איך המנוולים משנים את השיטה. איך חשוד בפלילים תפס את הציבור הישראלי כבני ערובה על מנת להציל את עורו ומוכן להתנקש בדמוקרטיה הישראלית בשידור חי. איך מערכת הבריאות קורסת. איך החינוך לגיל הרך מופקר ולא מטופל. איך העוטף בוער והחקלאים מתמוטטים.

"איך החינוך הציבורי משלב בתוכו יותר אלמנטים מן הדת ופחות מהמדע. איך אוכלוסיות שלמות נזנחות. איך אנחנו משעממים את המנהיג שלנו עם הבעיות שלנו. ומעל הכל וכל הזמן, איך הוא משסה אותנו אלה באלה. איך השיח הדרדר.

"גל שנאה שטף את הארץ האהובה שלנו. מדינה שקמה מאפר המשרפות למשימת קיבוץ הגלויות, במאמץ ציוני ובמחיר אדיר. סט הערכים הבסיסי שלנו מוקרב פעם אחר פעם, בלב גס ובעבור אינטרסים צרים. לא סופרים אותנו. הדמוקרטיה בסכנה. המפעל הציוני בסכנה".

18:40 עריכה

בחירתה של איילת: לאן תפנה עכשיו איילת שקד?

20:01 עריכה

מפלגות השמאל תוהות האם איחוד יחזק את הגוש או להפך ועורכות סקרים בעניין.

20:20 עריכה

רביב דרוקר בחדשות 13: איילת שקד נוטה לסרב להצעה של איחוד מפלגות הימין. בכאן 11 מוסיפים ומדווחים כי "מקורבים לשקד" טוענים ש"מי שהספיד את שיתוף הפעולה הפוליטי עם בנט עשה זאת מוקדם מידי".

אילת שקד ונפתלי בנט (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)
אילת שקד ונפתלי בנט (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)
20:22 עריכה

אז יש סיבה לכך שבכחול-לבן עדיין לא מוותרים על הרוטציה. ובוגי יעלון טוען שש לה גם שם:

 

22:26 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ: "ברק נמצא משמאל לכחול-לבן"

בני גנץ אמר הערב (שני) בריאיון לחברת החדשות כי לא תמך בצירופו של אהוד ברק לכחול-לבן כיוון שהוא "נמצא משמאל" לאידיאולוגיה של המפלגה. "שמעתי שהוא שוקל להתחבר עם מרצ, אלה קולות אבודים בסופו של דבר", הסביר, "נסתכן בלזרוק מנדטים לפח".

לדבריו, אופיו הממלכתי לא מהווה מכשול, אלא להיפך: "הקול השקט הזה הביא במערכת הבחירות האחרונה 35 מנדטים – מה שלא היה פה מעולם". בתשובה לשאלה האם באמת, כפי שפורסם מוקדם יותר היום, רק יאיר לפיד תומך בהמשך הרוטציה, אמר גנץ. 

בתשובה לשאלה האם רק ח"כ יאיר לפיד מעוניין ברוטציה, ענה גנץ: "כחול-לבן זה גוף גדול עם הנהלה רחבה, יש דיונים, זה תקין, זה בסדר. יאיר הוא איש רציני ואנחנו ממשיכים עם הרוטציה על פי ההסכם, כשאני נשאר במקום הראשון. אנחנו בהחלט יודעים להכיל הבדלי דעות". על הווטו בנוגע לישיבה שממשלת נתניהו, אמר: "לא צריך לשקול שוב את הווטו הזה. נתניהו נכשל. הוא לא הצליח להרכיב ממשלה ובמקום להעביר לי את המנדט הוא בחר לשלוח אותנו לבחירות עם ספינים מפה ועד להודעה חדשה". 

לשאלה מה היה עושה אחרת מנתניהו בעזה ענה גנץ כי לו חמאס לא היה נעתר לבקשתו "להרגיע", הוא היה פותח במערכה "רחבה ועוצמתית להשבת ההרתעה", כדבריו. גנץ לא שלל "תקיפות, סיכולים, פשיטות" והוסיף: "עף עפיפון, חוזר טיל". 

בנוגע לאופן שבו יש לטפל בגירעון התקציבי אמר גנץ: "נצטרך לפרוס את החוב על פני השנים. לאתר מקורות אחרים ולנתב אחרת את ההשקעות שלנו". 

סגירה